יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
 

davidfainshtein

Member
מנהל
העליתי סקר בנושא


יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
העליתי סקר בנושא

כנסו ל"כלים ומידע">סקר.
 

oshlick1

New member
נגד - מה שצריך זה כמו בכביש החוף בין נתניה להרצליה

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
נגד - מה שצריך זה כמו בכביש החוף בין נתניה להרצליה
הפיכת השול הימני לנתיב תח''צ, בעיני 24/7 (כי יש גם פקקים אחרי 10:30 לעיתים,
וממילא כשזה רק בחלק משעות היום יש תמיד את אלה ש"לא הבינו את השלט")
ומדי 4-5 ק''מ לעשות מפרץ חירום.
 
בעד, עם הגבלת מהירות

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
בעד, עם הגבלת מהירות
לאיזור ה-30.
מדובר בכל מקרה כשיש פקק אז כשליד האוטובוס יהיו מכוניות עומדות הוא לא יוכל "להרביץ".
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה יש מפלטי חירום מדי פעם ב"שוליים מנוהלים".

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
בבריטניה יש מפלטי חירום מדי פעם ב"שוליים מנוהלים".
לא מדובר בפטנט ישראלי אלא ייבוא מחו"ל. האמת שזה פתרון בעייתי (בבריטניה מדובר בהיתר לכל התנועה להשתמש בשוליים מסויימים) אבל התשתית שמאפשרת זאת היא שילוט אלקטרוני דינאמי וכן מפרצים לצד השוליים שמאפשרים עצירות חירום שלא ב"נתיב" החדש. ללא המפרצים האלו והשילוט מדובר בסכנה וקריאה להפרת חוק. כמו כן בבריטניה יש רשת שלמה של מצלמות אכיפה וקנסות שמשלימים את האכיפה.
 

Bus Nerd

Active member
נגד אלא אם יכולים למצוא פתרונות לכל הבעיות האפשריות

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
נגד אלא אם יכולים למצוא פתרונות לכל הבעיות האפשריות
1. אוטובוסים הם לא אופנועים, הם רחבים מאוד. השוליים בד"כ צרים מלהכיל אוטובוס שלם.
&nbsp
2. השול נועד לאפשר לכלי רכב לעצור בבטיחות בצד הדרך. העצירה הזו עלולה להיות פתאומית יחסית, וזה יכול להיות מתכון לתאונות. אבל גם אם לא תקרה תאונה, אם אוטובוס נתקע בשול מאחורי מישהו שבדיוק מחליף גלגל, יהיה לו קשה מאוד להשתלב בחזרה לתנועה.
&nbsp
3. צריך הגבלת מהירות קשיחה כדי שהאוטובוס לא "יגלח" את המכוניות שמשמאלו.
&nbsp
אם זה יהיה רק בכבישים ספציפיים שבהם השוליים רחבים מספיק, אז אולי זה יעבוד. אבל אין באמת הרבה כבישים כאלו שבהם זה יעזור.
 
בעד

נגד אלא אם יכולים למצוא פתרונות לכל הבעיות האפשריות
1. אוטובוסים הם לא אופנועים, הם רחבים מאוד. השוליים בד"כ צרים מלהכיל אוטובוס שלם.
&nbsp
2. השול נועד לאפשר לכלי רכב לעצור בבטיחות בצד הדרך. העצירה הזו עלולה להיות פתאומית יחסית, וזה יכול להיות מתכון לתאונות. אבל גם אם לא תקרה תאונה, אם אוטובוס נתקע בשול מאחורי מישהו שבדיוק מחליף גלגל, יהיה לו קשה מאוד להשתלב בחזרה לתנועה.
&nbsp
3. צריך הגבלת מהירות קשיחה כדי שהאוטובוס לא "יגלח" את המכוניות שמשמאלו.
&nbsp
אם זה יהיה רק בכבישים ספציפיים שבהם השוליים רחבים מספיק, אז אולי זה יעבוד. אבל אין באמת הרבה כבישים כאלו שבהם זה יעזור.
בעד
כנוסע מתמיד בשול של כביש 2. ראיתי שאף אחת מהבעיות האלה לא מתגשמת.

1. כלי הרכב של ימינו אמינים באופן יחסי, ככה שכמות העצירות בשוליים מאד קטנה ביחס למספר הרכבים. (מרבית העצירות בשול הן בגלל תאונות נשיקה שקורות די הרבה בפקקים, עוצרים, מסתכלים, מחליפים פרטים או אפילו מוותרים על זה, וממשיכים הלאה).
2. מדובר כמובן רק על כבישים עם שוליים רחבים מספיק. ולכן הרשימה מאד קצרה, אם כי הוזכר שאולי יעשו התאמות בעוד כבישים ש"כמעט מתאימים".
3. לאוטובוס שדה ראיה טוב כי הוא גבוה, והמהירות בכביש החוף מוגבלת ל-50 קמ"ש שה לא מהירות מסחררת (אם כי טובה בהרבה מהנתיבים הפקוקים), כך שבמקרה ורכב חוסם את הנתיב, לנהג האוטובוס יש די והותר זמן תגובה (האטה, השתלבות בנתיב הרגיל וחזרה אח"כ לנתיב שלו). בכל המקרים מדובר על דרכים עם חתך די ישר ולכן שדה ראיה מאד גדול.
4. ייתכן וכבר בסוף אוגוסט יתוקנו התקנות שמאפשרות אכיפה במצלמות, דבר שיקטין מאד את השימוש של כלי רכב רגילים בשול הזה.
5. מטרת השול היא לא עצירה בחירום. עצירה על השול מסכנת חיים ולכן למעט מקרים שבהם ממש אי אפשר להמשיך בנסיעה, תמיד מומלץ להמשיך לנסוע עד למקום עצירה מסודר. מטרת השול היא סלחנות במקרה של נהג שסטה מהמסלול במהירות גבוהה, שיהיה לו מספיק זמן לתקן לפני שהוא נתקע בגדר ובעמודי התאורה. המטרה הזו לא רלוונטית בפקקי הבוקר.
6. האלטרנטיבה, הפקעת נתיב לרכב הפרטי, על אף שאפשריתב כל דרך עם יותר משני נתיבים, עוד לא ממש מקובלת. האלטרנטיבה הנוספת, סלילת נתיב תחבורה ציבורית כנתיב נוסף, ואחריו השול לא תמיד אפשרית ומבכל מקרה יקרה מאד להקמה (הפקעת שטחים, בניית גשרים מחדש וכו') ולוקחת זמן רב. (וכל זאת עבור שלוש שעות בבוקר). לכן האלטרנטיבה של הפיכת השול לנתבי תחבורה ציבורית בשעות השיא היא מאד הגיונית ומבורכת.
מה שכן, צריך לעשות אותה גם בכיוון היציאה מהעיר אחרי הצהריים.
 

WarDog

New member
נגד, עם הסתיגות

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
נגד, עם הסתיגות
צריך לסלול כבישים עם שולים(משני הצדדים ולא רק הימני) ברוחב של נתיב לכל דבר, ולהתקין מערכת עם מצלמות שיודעת לנתח את מצב התנועה ומערך שלטים אוטמטי שיכול להפוך את ה"שוליים" לנתיב נוסף בעת הצורך(בעזרת השלטים אפשר לפתוח את הנתיב לX קמ' נוחצים ולא לכל אורכו של הכביש).
בנוסף לכך חייב להיות מפרץ עצירה בגודל של 2 משאיות סמי-טריילר(כ 40 מטר אורך), כדי לא להשאיר את הכביש ללא מקום לעצירת חירום, המפרץ חייב להיות בנוסף!!! לשוליים ולא במקום.
 

alantan

New member
בעד, עם הסתייגויות - לגבי המפרצים כפי שכתבו כאן ותוך הגבלת

יוזמת משרד התחבורה לאפשר נסיעת אוטובוסים בשולים
שר התחבורה יוזם עדכון בתקנות התעבורה שיאפשר לאוטובוסים בקווי שרות לנוע בשול הדרך בשעות העומס.
הכוונה לאפשר נסיעה רק בכבישים שייבדקו וימצאו מתאימים לכך. לא יבוצע סימון נת"צ על השול כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בו וכן יותקנו מצלמות לצורך אכיפת הענין.

האם אתם בעד או נגד?
מצד אחד - בהחלט אפשרות קלה וזולה להוסיף נת"צים במהירות לכבישים קיימים. מצד שני - בעיית הבטיחות שעלולה לצוץ מכך היא חמורה: היזכרו בתאונה המחרידה של קו 400 בכביש 1 לפני כשנה, כאשר אוטובוס התנגש במשאית שעצרה על השול.

ישנה הבטחה להשתמש במצלמות כדי לווסת את התנועה בזמן אמת במקרה של חסימת השול, אבל כיצד זה יתבצע? כיצד תתבצע התקשורת לנהגי האוטובוסים?
http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-2a2264d45623651004.htm
בעד, עם הסתייגויות - לגבי המפרצים כפי שכתבו כאן ותוך הגבלת
מהירות הנסיעה של האוטובוס כשהוא על השול ל-70 קמ"ש או פחות לפי המצב באותו קטע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה