שאלה על EMUs מול קרונות לא ממונעים + קטר חשמלי

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
שאלה על EMUs מול קרונות לא ממונעים + קטר חשמלי

שאלה על EMUs מול קרונות לא ממונעים + קטר חשמלי
הדגם החדש של קרונות הדאבל-דק של בומברדייר, מהסוג שהוזמן עבור הקו המהיר לירושלים, יכול לבוא בשתי תצורות: קרונות רגילים שנגררים/נדחפים ע"י קטר חשמלי, או תצורת EMU.
ר"י כנראה מתכוונת לחבר אותם לקטרי TRAXX Electric.

אז השאלה היא למה ר"י לא הזמינו את הקרונות מראש בתוצרת EMU במקום להחליט מראש שהם יופעלו עם קטרים חשמליים? הרי EMUs מאיצים מהר יותר, לא? האם זה כי הם רוצים לשמור את האפשרות לחבר את מערכי הקרונות האלו גם לקטרי דיזל? או שאולי יש ייתרון אחר בשימוש בקרונות שמחוברים לקטר חשמלי במקום EMUs?

מי מהמבינים ברכבות בפורום יכול לשפוך אור על הנושא ולהסביר אחת ולתמיד, בהנחה ומשווים רק מערכות חשמליות ולא מערכות דיזל, מה ההבדל התפעולי בפועל והיתרונות / חסרונות של שימוש בEMUs מול שימוש בקרונות + קטר?
 

david80

Member
לקרונות גרורי קטר אין שום יתרון משמעותי על פני קרונועים

שאלה על EMUs מול קרונות לא ממונעים + קטר חשמלי
הדגם החדש של קרונות הדאבל-דק של בומברדייר, מהסוג שהוזמן עבור הקו המהיר לירושלים, יכול לבוא בשתי תצורות: קרונות רגילים שנגררים/נדחפים ע"י קטר חשמלי, או תצורת EMU.
ר"י כנראה מתכוונת לחבר אותם לקטרי TRAXX Electric.

אז השאלה היא למה ר"י לא הזמינו את הקרונות מראש בתוצרת EMU במקום להחליט מראש שהם יופעלו עם קטרים חשמליים? הרי EMUs מאיצים מהר יותר, לא? האם זה כי הם רוצים לשמור את האפשרות לחבר את מערכי הקרונות האלו גם לקטרי דיזל? או שאולי יש ייתרון אחר בשימוש בקרונות שמחוברים לקטר חשמלי במקום EMUs?

מי מהמבינים ברכבות בפורום יכול לשפוך אור על הנושא ולהסביר אחת ולתמיד, בהנחה ומשווים רק מערכות חשמליות ולא מערכות דיזל, מה ההבדל התפעולי בפועל והיתרונות / חסרונות של שימוש בEMUs מול שימוש בקרונות + קטר?
לקרונות גרורי קטר אין שום יתרון משמעותי על פני קרונועים
מלבד האפשרות לחבר אליהם גם קטרי דיזל וגם קטרי חשמל וזה הסיבה היחידה שרכבת ישראל רכשה קרונות גרורי קטר בלבד בשנים האחרונות.
קרונועים גם מאיצים יותר מהר וגם יש להם גמישות תפעולית המאפשר ניתוק וחיבור מהיר של מערכים כך שניתן להפעיל רכבות בעלי מערכים בודדים בשעות השפל.
אני מניח שעסקת הקטרים החשמליים הראשונה של רכבת ישראל הינה גם האחרונה ובהמשך ירכשו רק קרונועים חשמליים.
 

Bus Nerd

Active member
אז למה לא רכשו מראש קרונועים?

לקרונות גרורי קטר אין שום יתרון משמעותי על פני קרונועים
מלבד האפשרות לחבר אליהם גם קטרי דיזל וגם קטרי חשמל וזה הסיבה היחידה שרכבת ישראל רכשה קרונות גרורי קטר בלבד בשנים האחרונות.
קרונועים גם מאיצים יותר מהר וגם יש להם גמישות תפעולית המאפשר ניתוק וחיבור מהיר של מערכים כך שניתן להפעיל רכבות בעלי מערכים בודדים בשעות השפל.
אני מניח שעסקת הקטרים החשמליים הראשונה של רכבת ישראל הינה גם האחרונה ובהמשך ירכשו רק קרונועים חשמליים.
אז למה לא רכשו מראש קרונועים?
ר"י לא רכשה רק קטרים חשמליים לרכבות הקיימות, היא רכשה גם קרונות חדשים מדגם חדש, שעדיין לא הגיעו (Bombardier Twindexx Vario, זה הדור החדש של הDouble Deck Coach). אותו דגם בדיוק יכול לבוא גם בתצורה של קרונועים, אז למה לא הזמינו אותם מראש בתור קרונועים במקום להזמין אותם בתצורה שמחייבת קטר לשימוש בהם? רק בשביל גמישות תפעולית כדי שיהיה אפשר להשתמש בהם גם לקווים אחרים ולא רק לA1?
&nbsp
 

david80

Member
2 דברים:

אז למה לא רכשו מראש קרונועים?
ר"י לא רכשה רק קטרים חשמליים לרכבות הקיימות, היא רכשה גם קרונות חדשים מדגם חדש, שעדיין לא הגיעו (Bombardier Twindexx Vario, זה הדור החדש של הDouble Deck Coach). אותו דגם בדיוק יכול לבוא גם בתצורה של קרונועים, אז למה לא הזמינו אותם מראש בתור קרונועים במקום להזמין אותם בתצורה שמחייבת קטר לשימוש בהם? רק בשביל גמישות תפעולית כדי שיהיה אפשר להשתמש בהם גם לקווים אחרים ולא רק לA1?
&nbsp
2 דברים:
1. מדובר במימוש אופציה של עסקה קודמת ולא במכרז חדש
2. לא כל קווי הרכבת יחושמלו בבת אחת
 

Bus Nerd

Active member
2 ידוע, כמובן

2 דברים:
1. מדובר במימוש אופציה של עסקה קודמת ולא במכרז חדש
2. לא כל קווי הרכבת יחושמלו בבת אחת
2 ידוע, כמובן
אבל אם במילא הקרונות מיועדים לקו לירושלים, שיהיה מחושמל, אז אפשר להפעיל שם קרונועים.
 

david80

Member
לעניות דעתי מדובר במימוש אופציה במסגרת חוזה שנחתם לפני שנים

2 ידוע, כמובן
אבל אם במילא הקרונות מיועדים לקו לירושלים, שיהיה מחושמל, אז אפשר להפעיל שם קרונועים.
לעניות דעתי מדובר במימוש אופציה במסגרת חוזה שנחתם לפני שנים
ובחוזה מופיע קרונות חסרי מנועים, מותאמים לקטר חשמלי, מהירות מירבית של 160 קמ"ש וכיו"ב ולבומברדייר אין שום התחייבות לספק מוצר שונה ממה שמופיע בחוזה. מאחר והרכבת נמצאת במצוקת קרונות היא החליטה לממש את האופציה שזה תהליך הרבה יותר מהיר מאשר הוצאת מכרז חדש לקרונועים (אשר ממלא כבר יצא לפני מספר חודשים, הקרונועים יגיעו שנה לאחר פתיחת המהיר לירושלים ולא בטוח שהזוכה יהיה דווקא בומברדייר).
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה