מה דעתכם על הסיטואציה הזאת?

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
במקרים כאלו צריך להפעיל שכל ישר

במקרים כאלו צריך להפעיל שכל ישר
אם אוטובוס לא עוצר כי הוא עמוס, משמע מדובר ביום חריג מבחינת היקף הנוסעים.

כיון שהאוטובוסים יוצאים אחת לשעתיים, ניתן לצאת מאמירים לצפת הסמוכה ברכב ובאוטובוס ולתפוס מקום בתחנת המוצא.

עד שלא יהיה שירות הזמנת מקום מראש, לא יהיה ניתן לפתור את הבעיה. מדובר בקווים הנוסעים ארבע שעות כל צד, בנסיעה הרחק מבסיס האם של נתיב אקספרס, קשה לצפות מהם לאלתר נהגים ואוטובוסים מהרגע להרגע בזמני עומס בלתי צפויים.
 
צריך מערכת בה הנהג יוכל להתריע אחרי שיש לו 10 נוסעים

במקרים כאלו צריך להפעיל שכל ישר
אם אוטובוס לא עוצר כי הוא עמוס, משמע מדובר ביום חריג מבחינת היקף הנוסעים.

כיון שהאוטובוסים יוצאים אחת לשעתיים, ניתן לצאת מאמירים לצפת הסמוכה ברכב ובאוטובוס ולתפוס מקום בתחנת המוצא.

עד שלא יהיה שירות הזמנת מקום מראש, לא יהיה ניתן לפתור את הבעיה. מדובר בקווים הנוסעים ארבע שעות כל צד, בנסיעה הרחק מבסיס האם של נתיב אקספרס, קשה לצפות מהם לאלתר נהגים ואוטובוסים מהרגע להרגע בזמני עומס בלתי צפויים.
צריך מערכת בה הנהג יוכל להתריע אחרי שיש לו 10 נוסעים
בעמידה לשאר תחנות האיסוף שהוא לא יעצור, ככה הם יוכלו לפחות לדעת מראש, וכמובן אולי להוסיף עוד אוטובוס שיצא מתחנת היציאה ויידע בדיוק מאיזו תחנה הוא צריך להתחיל להעלות נוסעים
 
אף אחד לא יוסיף עוד אוטובוס

צריך מערכת בה הנהג יוכל להתריע אחרי שיש לו 10 נוסעים
בעמידה לשאר תחנות האיסוף שהוא לא יעצור, ככה הם יוכלו לפחות לדעת מראש, וכמובן אולי להוסיף עוד אוטובוס שיצא מתחנת היציאה ויידע בדיוק מאיזו תחנה הוא צריך להתחיל להעלות נוסעים
אף אחד לא יוסיף עוד אוטובוס
החברות עושות את המינימום הנדרש במכרז כיוון שהן לא מתוגמלות על הוספת והגברת שירות.
 

benshap2

New member
על פי פסיקה לא מעטה, חובה להוסיף אוטובוס. מגיע להם פיצוי

אף אחד לא יוסיף עוד אוטובוס
החברות עושות את המינימום הנדרש במכרז כיוון שהן לא מתוגמלות על הוספת והגברת שירות.
על פי פסיקה לא מעטה, חובה להוסיף אוטובוס. מגיע להם פיצוי
אני הייתי הולך לבית המשפט לתביעות קטנות במקומם.
 

cwen

New member
זה רק אומר שמישהו אחר היה נתקע בלי הסעה באותו היום

במקרים כאלו צריך להפעיל שכל ישר
אם אוטובוס לא עוצר כי הוא עמוס, משמע מדובר ביום חריג מבחינת היקף הנוסעים.

כיון שהאוטובוסים יוצאים אחת לשעתיים, ניתן לצאת מאמירים לצפת הסמוכה ברכב ובאוטובוס ולתפוס מקום בתחנת המוצא.

עד שלא יהיה שירות הזמנת מקום מראש, לא יהיה ניתן לפתור את הבעיה. מדובר בקווים הנוסעים ארבע שעות כל צד, בנסיעה הרחק מבסיס האם של נתיב אקספרס, קשה לצפות מהם לאלתר נהגים ואוטובוסים מהרגע להרגע בזמני עומס בלתי צפויים.
זה רק אומר שמישהו אחר היה נתקע בלי הסעה באותו היום
אולי צריך לבטל את הכלל שאסור להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה כשמדובר באוטובוס עם תדירות כל כך נמוכה.
&nbsp
תמיד יכול להיות עומס חריג וזה לא הגיוני שאנשים יתקעו שעות בתחנה בהמתנה לאוטובוס.
 

aryeri

Member
חברת "נתיב אקספרס"

חברת "נתיב אקספרס"
היא חברה עם שירות גרוע, לוח זמנים שם לא מחייב וכן שירות לתושב.
אני מכיר את החברה הזאת מנסיעות בקו נהריה-מעלות שממשיך לפזר ביישובי האזור, בעיקר יישובים דרוזים, ויש גם קו אחד שממשיך לצפת. זאת חברה שמשרתת אזור נרחב בצפון - כלומר את כל הגליל העליון, אם אני לא טועה את אזור נצרת, וכן את חדרה ונתניה.
השירות היה גרוע, הייתי צריך לפעמים לחכות בתחנה המרכזית בנהריה שעתיים ויותר כדי שיהיה מקום באוטובוס למעלות.
 

פנחס25

New member
מאשימים את נושא קו החרדים

חברת "נתיב אקספרס"
היא חברה עם שירות גרוע, לוח זמנים שם לא מחייב וכן שירות לתושב.
אני מכיר את החברה הזאת מנסיעות בקו נהריה-מעלות שממשיך לפזר ביישובי האזור, בעיקר יישובים דרוזים, ויש גם קו אחד שממשיך לצפת. זאת חברה שמשרתת אזור נרחב בצפון - כלומר את כל הגליל העליון, אם אני לא טועה את אזור נצרת, וכן את חדרה ונתניה.
השירות היה גרוע, הייתי צריך לפעמים לחכות בתחנה המרכזית בנהריה שעתיים ויותר כדי שיהיה מקום באוטובוס למעלות.
מאשימים את נושא קו החרדים
דווקא הקווים החרדיים שנוסעים עמוסים, הם סובלים מהעניין הזה המון.
כל אחד שרוצה לבטח את עצמו שיצליח לעלות על אוטובוס, נוסע לתחנת היציאה. גם אם זה לוקח עוד חצי שעה. בדיוק כדי לא להגיע לסיטואציה כזאת.

ועדיין אפשר לפגוש אנשים בלילות שחיכו שעתיים ויותר וכל האוטובוסים היו מלאים ולכן הם נשארו תקועים.
וכן אפשר לפגוש בימי שישי אנשים שממתינים שעות עד שיהיה מקום פנוי על האוטובוס.

כשזה קורה אתם קוראים על "קריסה בתחבורה ציבורית" והכוונה הוא לא לאי יציאת אוטובוס בזמן, אלא להשארת הרבה נוסעים בתחנות ללא פתרון.

אי אפשר לדרוש מחברה להוציא אוטובוס במיוחד ל 4 או 20 נוסעים שנשארו בתחנות הביניים. אבל על החברה לעדכן באתרים ובאפלקציות שמדובר ביום עמוס, ואז כל אחד ידע לנסות לעלות בתחנות היציאה.
 

cwen

New member
אבל שוב, זה לא יפתור את הבעיה

מאשימים את נושא קו החרדים
דווקא הקווים החרדיים שנוסעים עמוסים, הם סובלים מהעניין הזה המון.
כל אחד שרוצה לבטח את עצמו שיצליח לעלות על אוטובוס, נוסע לתחנת היציאה. גם אם זה לוקח עוד חצי שעה. בדיוק כדי לא להגיע לסיטואציה כזאת.

ועדיין אפשר לפגוש אנשים בלילות שחיכו שעתיים ויותר וכל האוטובוסים היו מלאים ולכן הם נשארו תקועים.
וכן אפשר לפגוש בימי שישי אנשים שממתינים שעות עד שיהיה מקום פנוי על האוטובוס.

כשזה קורה אתם קוראים על "קריסה בתחבורה ציבורית" והכוונה הוא לא לאי יציאת אוטובוס בזמן, אלא להשארת הרבה נוסעים בתחנות ללא פתרון.

אי אפשר לדרוש מחברה להוציא אוטובוס במיוחד ל 4 או 20 נוסעים שנשארו בתחנות הביניים. אבל על החברה לעדכן באתרים ובאפלקציות שמדובר ביום עמוס, ואז כל אחד ידע לנסות לעלות בתחנות היציאה.
אבל שוב, זה לא יפתור את הבעיה
זה רק אומר שאנשים יתקעו כבר בתחנת היציאה. עדיין לא יהיה די מקום על האוטובוס לכל מי שרוצה לנסוע.
 
פתרון חלקי מעשי לבעיה הזו נמצא בידי משרד התחבורה:

מאשימים את נושא קו החרדים
דווקא הקווים החרדיים שנוסעים עמוסים, הם סובלים מהעניין הזה המון.
כל אחד שרוצה לבטח את עצמו שיצליח לעלות על אוטובוס, נוסע לתחנת היציאה. גם אם זה לוקח עוד חצי שעה. בדיוק כדי לא להגיע לסיטואציה כזאת.

ועדיין אפשר לפגוש אנשים בלילות שחיכו שעתיים ויותר וכל האוטובוסים היו מלאים ולכן הם נשארו תקועים.
וכן אפשר לפגוש בימי שישי אנשים שממתינים שעות עד שיהיה מקום פנוי על האוטובוס.

כשזה קורה אתם קוראים על "קריסה בתחבורה ציבורית" והכוונה הוא לא לאי יציאת אוטובוס בזמן, אלא להשארת הרבה נוסעים בתחנות ללא פתרון.

אי אפשר לדרוש מחברה להוציא אוטובוס במיוחד ל 4 או 20 נוסעים שנשארו בתחנות הביניים. אבל על החברה לעדכן באתרים ובאפלקציות שמדובר ביום עמוס, ואז כל אחד ידע לנסות לעלות בתחנות היציאה.
פתרון חלקי מעשי לבעיה הזו נמצא בידי משרד התחבורה:
לאפשר מעברים חופשיים גם בין קווים בינעירוניים, כך שניתן יהיה לנסוע בשילוב קווים מבלי לשלם יותר.
במקום לנסוע לתחנת מוצא שנמצאת בכיוון הפוך לכיוון היעד יסעו באוטובוס בכיוון היעד לתחנת ביניים בה יחליפו אוטובוס ליעד (במקרה הזה למשל, יסעו מאמירים לחיפה ומשם לירושלים במקום לנסוע אחורה לצפת כדי למצוא מקום בקו מצפת לירושלים).
הרי גם כשנוסעים "אחורה" לתחנת המוצא מחליפים אוטובוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה