מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
בתכל'ס לא כזה בטוח שיהיה קישור נוח גם ברכבת מרכז...

תלוי
אם לללכת במיזוג זה הקירטיריון, אז כן.

אם ללכת במיזוג, אבל מקצה אחד לקצה שני של אחד הקניונים הגדוליםב ארץ, למרחק שהוא גדול ממרחק הליכה סביר, אז לא.

הקישור האיכותי בין הקו האדום לרכבת יהיה בתל אביב מרכז ולא בתל אביב השלום.
בתכל'ס לא כזה בטוח שיהיה קישור נוח גם ברכבת מרכז...
לפי התרשימים והעבודות בשטח, יש מרחק של כמות מאות מטרים בין התחנה למבנה הרכבת.
 
ועוד מחשבה לגבי תחנת יהודית

בתכל'ס לא כזה בטוח שיהיה קישור נוח גם ברכבת מרכז...
לפי התרשימים והעבודות בשטח, יש מרחק של כמות מאות מטרים בין התחנה למבנה הרכבת.
ועוד מחשבה לגבי תחנת יהודית
גשר יהודית (גשר תלוי מעל האיילון מקצה שדרות היודית ליגאל אלון), נגנז, כפי הנראה כדי להחליפו בתוכנית שמתאימה יותר לחזון קירוי האיילון.
קירוי האיילון יאפשר הוספת יציאה מרציפי השלום דרומה, הישר אל התקרה שבין שד'יהודית ליגאל אלון. משם זה עניין של הליכה של 350 מטר לאורך כל שדרות יהודית עד לתחנה.

אמנם לא קישור מדהים, אבל אם לוקחים בחשבון שמדובר בהליכה עירונית נעימה (בניגוד להליכה דרך כל קניון עזריאלי לשאול המלך או הליכה בכל מיני גשרים ומנהרות בתל אביב מרכז), אז ייתכן שיהיה מספר לא מבוטל של אנשים שיעדיפו קישוריות זו.
 

darkshadow1

New member
טעות שלי- התכוונתי לתחנת שאול המלך כמובן.

רגע מה? תחנת יהודית?
תחנת יהודית בכלל נבנית דרומית משם, דרומית מגשר קלקא אפילו... איך היא רלוונטית לגשר בין תחנת השלום לבין קניון עזריאלי? אני חושב שהתבלבלת... ובכלל, הגשר מעזריאלי לתחנת השלום הוא בפינה הצפון *מערבית* של תחנת הרכבת, לא צפון מזרחית, אז אני גם לא רואה את הקשר לטרה...
&nbsp
&nbsp
טעות שלי- התכוונתי לתחנת שאול המלך כמובן.
 

Bus Nerd

Active member
עדיין לא ממש רואה את הקשר לטרה

טעות שלי- התכוונתי לתחנת שאול המלך כמובן.
עדיין לא ממש רואה את הקשר לטרה
גם תחנת שאול המלך, כמו קניון עזריאלי, הם בצד המערבי של האיילון. מתחם טרה הוא בצד המזרחי. הגשר שיוצא מתחנת הרכבת יוצא בכיוון צפון מערב. אם יקימו גשר חדש כדי להחליף אותו, גם הוא ייצא לצפון מערב. תחנת שאול המלך נמצאת אפילו יותר צפון-מערב משם.
&nbsp
אלא אם אתה מתכוון שמתוכנן גשר הולכי רגל מטרה לקניון עזריאלי שיתחבר לגשר שיחליף את הגשר הקיים לכניסה בין התחנה לחניון... ועדיין לא ממש ברור איך הוא יהיה רלוונטי לתחנת שאול המלך.
 
בגילגול הבא הם ילמדו איך מחברים תחנות

עדיין לא ממש רואה את הקשר לטרה
גם תחנת שאול המלך, כמו קניון עזריאלי, הם בצד המערבי של האיילון. מתחם טרה הוא בצד המזרחי. הגשר שיוצא מתחנת הרכבת יוצא בכיוון צפון מערב. אם יקימו גשר חדש כדי להחליף אותו, גם הוא ייצא לצפון מערב. תחנת שאול המלך נמצאת אפילו יותר צפון-מערב משם.
&nbsp
אלא אם אתה מתכוון שמתוכנן גשר הולכי רגל מטרה לקניון עזריאלי שיתחבר לגשר שיחליף את הגשר הקיים לכניסה בין התחנה לחניון... ועדיין לא ממש ברור איך הוא יהיה רלוונטי לתחנת שאול המלך.
בגילגול הבא הם ילמדו איך מחברים תחנות
 

Ccyclist

Well-known member
חחח "קיימות עשרות שנים" - הן קיימות יותר ממאה ועשרים שנה !

מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
חחח "קיימות עשרות שנים" - הן קיימות יותר ממאה ועשרים שנה !
 

Ccyclist

Well-known member
תיקון: 127 שנה, מאז 1889.

חחח "קיימות עשרות שנים" - הן קיימות יותר ממאה ועשרים שנה !
תיקון: 127 שנה, מאז 1889.
לפי וויקיפדיה קו הרכבת הראשון בחישמול עילי, ה Richmond Union Passenger Railway נםתח לציבור ב1889, שלוש שנים לפני פתיחת הקו הישן לירושלים.
&nbsp
"עשרות שנים" כאילו שזה חידוש משנות השבעים זו עיתונות צהובה במיטבה.
 
מצאתי באיזה כתובים תאריך מוקדם יותר, קרי:

תיקון: 127 שנה, מאז 1889.
לפי וויקיפדיה קו הרכבת הראשון בחישמול עילי, ה Richmond Union Passenger Railway נםתח לציבור ב1889, שלוש שנים לפני פתיחת הקו הישן לירושלים.
&nbsp
"עשרות שנים" כאילו שזה חידוש משנות השבעים זו עיתונות צהובה במיטבה.
מצאתי באיזה כתובים תאריך מוקדם יותר, קרי:
הטראם החשמלי הראשון בשרות ציבורי הופעל ב 16 למאי 1881 בברלין על ידי Siemens & Halske על מסילה צרה והזנה עילית.
 

Ccyclist

Well-known member
ציינתי את הרכבת הראשונה בגלל ויכוחי החישמול בעבר.

מצאתי באיזה כתובים תאריך מוקדם יותר, קרי:
הטראם החשמלי הראשון בשרות ציבורי הופעל ב 16 למאי 1881 בברלין על ידי Siemens & Halske על מסילה צרה והזנה עילית.
ציינתי את הרכבת הראשונה בגלל ויכוחי החישמול בעבר.
כאשר היה הקמפיין השיקרי נגד חישמול רכבת ישראל מתנגדי החישמול ניסו לטעון שחישמול לטראם / חשמלית / רק"ל הוא עניין אחר מחישמול לרכבת ואפילו מקובל עליהם. מהסיבה הזו אני מביא את האיזכור הרכבתי הראשון כדי שיובן עד כמה הטכנולוגיה ותיקה ומקובלת בעולם.
&nbsp
אינני זוכר אם היית פעיל בפורום בשיא המאבק למען החישמול בשננים 2012-2013 אבל כנציג הארצות דוברות הצרפתית (והמטרו של מקסיקו סיטי) בפורום הטריטוריה שלך כוללת את ה TGV, הרכבות האלפיות בקנטונים דוברי הצרפתית וכל כלי רכב מסילתי בין בריסל לפירנאים. משום שזהו אזור המרושת כולו בחישמול עילי די ברור מה גודל השקר שמתנגדי החישמול ניסו למכור לציבור הישראלי ואיזה הרס הם ניסו לזרוע.
 
???????????

מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
???????????
1. איך עבודות החשמול יכולות להתחיל אם הנושא נמצא עדיין בערעור בבית המשפט העליון(המפסידה במכרז חב׳
ALSTOM נגד הזוכה חב׳ SEMI) שבו הוא ידון רק בסוף השנה?
2. להצבת העמודים ופריסת החשמולת(catenary) חב׳ SEMI התחיבה לעבוד בלילות(6 עד 7 שעות) ו 24 שעות בסופי שבוע כדי לא להפריע לתפעול השוטף של הרכבת.
3. להפעלת A1 מירושלים להרצליה בלבד,במחצית השניה של 2018 ,צריך רק 2 תחנות השנאה (לוד + הולץ ?) שהקמתן לא אמורות לגרום להפרעות יוצאות דופן(הן לא תמצאנה ממש צמודות למסילות הרכבת).
4. היתה הודעה שהקטר החשמלי הראשון יגיע מגרמניה כבר במאי 2017; האם זה אומר שר״י כבר מכינה קטע מחושמל ב 25 קילווולט באיזשהו מקום לניסויים ראשוניים ולימוד ?
 

Bus Nerd

Active member
ספקולציות

???????????
1. איך עבודות החשמול יכולות להתחיל אם הנושא נמצא עדיין בערעור בבית המשפט העליון(המפסידה במכרז חב׳
ALSTOM נגד הזוכה חב׳ SEMI) שבו הוא ידון רק בסוף השנה?
2. להצבת העמודים ופריסת החשמולת(catenary) חב׳ SEMI התחיבה לעבוד בלילות(6 עד 7 שעות) ו 24 שעות בסופי שבוע כדי לא להפריע לתפעול השוטף של הרכבת.
3. להפעלת A1 מירושלים להרצליה בלבד,במחצית השניה של 2018 ,צריך רק 2 תחנות השנאה (לוד + הולץ ?) שהקמתן לא אמורות לגרום להפרעות יוצאות דופן(הן לא תמצאנה ממש צמודות למסילות הרכבת).
4. היתה הודעה שהקטר החשמלי הראשון יגיע מגרמניה כבר במאי 2017; האם זה אומר שר״י כבר מכינה קטע מחושמל ב 25 קילווולט באיזשהו מקום לניסויים ראשוניים ולימוד ?
ספקולציות
1. כנראה שבית המשפט לא נתן צו שאומר שיש לעצור את העבודות, מה שאומר ש SEMI יתחילו ואם בית המשפט יחליט לטובת אלסטום, אז אלסטום ימשיכו? לא ברור
&nbsp
2. יכול להיות שמדובר על ריווחים ושיפורים שלא קשורים ישירות לחישמול עצמו, אלא באופן כללי לA1?
&nbsp
3. חשבתי שצריך עוד תחנת השנאה בשער הגיא, אני טועה?
&nbsp
4. סביר להניח שהקטע שעליו יעשו ניסויים ולימוד הוא המסילה בין לוד להולץ (כי בלוד יש מוסך ראשי, והולץ זה בית הספר למקצועות הרכבת), שבכל מקרה יחושמל... אבל זו רק ספקולציה.
 
יתכן שאתה צודק בענין שער הגיא, אני לא מצליח עכשיו למצוא את

ספקולציות
1. כנראה שבית המשפט לא נתן צו שאומר שיש לעצור את העבודות, מה שאומר ש SEMI יתחילו ואם בית המשפט יחליט לטובת אלסטום, אז אלסטום ימשיכו? לא ברור
&nbsp
2. יכול להיות שמדובר על ריווחים ושיפורים שלא קשורים ישירות לחישמול עצמו, אלא באופן כללי לA1?
&nbsp
3. חשבתי שצריך עוד תחנת השנאה בשער הגיא, אני טועה?
&nbsp
4. סביר להניח שהקטע שעליו יעשו ניסויים ולימוד הוא המסילה בין לוד להולץ (כי בלוד יש מוסך ראשי, והולץ זה בית הספר למקצועות הרכבת), שבכל מקרה יחושמל... אבל זו רק ספקולציה.
יתכן שאתה צודק בענין שער הגיא, אני לא מצליח עכשיו למצוא את
הפרסום בו ראיתי בזמנו את הרשימה המפורטת של 14 התת-תחנות.
 
מצאתי את המסמך(קצת ישן) המפרט את מיקום תת-תחנות ההזנה

ספקולציות
1. כנראה שבית המשפט לא נתן צו שאומר שיש לעצור את העבודות, מה שאומר ש SEMI יתחילו ואם בית המשפט יחליט לטובת אלסטום, אז אלסטום ימשיכו? לא ברור
&nbsp
2. יכול להיות שמדובר על ריווחים ושיפורים שלא קשורים ישירות לחישמול עצמו, אלא באופן כללי לA1?
&nbsp
3. חשבתי שצריך עוד תחנת השנאה בשער הגיא, אני טועה?
&nbsp
4. סביר להניח שהקטע שעליו יעשו ניסויים ולימוד הוא המסילה בין לוד להולץ (כי בלוד יש מוסך ראשי, והולץ זה בית הספר למקצועות הרכבת), שבכל מקרה יחושמל... אבל זו רק ספקולציה.
מצאתי את המסמך(קצת ישן) המפרט את מיקום תת-תחנות ההזנה
ובכן:
הולץ(דרום ת״א), לוד(צומת תעופה), שער הגיא,
כרמיאל, עכו דרום, קישון, דור, ויתקין, שפיים, אלישמע, נען, פלשת, קרית גת, באר שבע.
 

cesium

New member
!

???????????
1. איך עבודות החשמול יכולות להתחיל אם הנושא נמצא עדיין בערעור בבית המשפט העליון(המפסידה במכרז חב׳
ALSTOM נגד הזוכה חב׳ SEMI) שבו הוא ידון רק בסוף השנה?
2. להצבת העמודים ופריסת החשמולת(catenary) חב׳ SEMI התחיבה לעבוד בלילות(6 עד 7 שעות) ו 24 שעות בסופי שבוע כדי לא להפריע לתפעול השוטף של הרכבת.
3. להפעלת A1 מירושלים להרצליה בלבד,במחצית השניה של 2018 ,צריך רק 2 תחנות השנאה (לוד + הולץ ?) שהקמתן לא אמורות לגרום להפרעות יוצאות דופן(הן לא תמצאנה ממש צמודות למסילות הרכבת).
4. היתה הודעה שהקטר החשמלי הראשון יגיע מגרמניה כבר במאי 2017; האם זה אומר שר״י כבר מכינה קטע מחושמל ב 25 קילווולט באיזשהו מקום לניסויים ראשוניים ולימוד ?
!
1. דיון בבית משפט <> צו ביניים. לא זכור לי שנכתב שבג"ץ השעה את ביצוע המכרז, ובג"ץ אינו מחוייב לכך.

2. לא השלמת משפט, אבל אני מניח שהשאלה היא "האם ואיך הדתיים מסכימים לזה?". יכול להיות שרק העובדים (הלא-יהודים אני מניח?) של SEMI יעבדו. יכול להיות שיעצמו עין. ויכול להיות שיאסרו על SEMI לעבוד 24/7. כל עוד זה לא באשמתה, אי אפשר יהיה להתלונן שהפרה התחייבות.
 
שמעתי היום

???????????
1. איך עבודות החשמול יכולות להתחיל אם הנושא נמצא עדיין בערעור בבית המשפט העליון(המפסידה במכרז חב׳
ALSTOM נגד הזוכה חב׳ SEMI) שבו הוא ידון רק בסוף השנה?
2. להצבת העמודים ופריסת החשמולת(catenary) חב׳ SEMI התחיבה לעבוד בלילות(6 עד 7 שעות) ו 24 שעות בסופי שבוע כדי לא להפריע לתפעול השוטף של הרכבת.
3. להפעלת A1 מירושלים להרצליה בלבד,במחצית השניה של 2018 ,צריך רק 2 תחנות השנאה (לוד + הולץ ?) שהקמתן לא אמורות לגרום להפרעות יוצאות דופן(הן לא תמצאנה ממש צמודות למסילות הרכבת).
4. היתה הודעה שהקטר החשמלי הראשון יגיע מגרמניה כבר במאי 2017; האם זה אומר שר״י כבר מכינה קטע מחושמל ב 25 קילווולט באיזשהו מקום לניסויים ראשוניים ולימוד ?
שמעתי היום
שב-2018 יפעל רק קטע ירושלים מודיעין ורק ב-2020 תפעל הרכבת מירושלים עד תל אביב. כנראה בגלל עיכובי פרויקט החישמול (ההגיון: כל הקטע עד מודיעין נבנה כולו עם הכנה לחישמול ולכן תהליך הקמת העמודים והחוטים יכול להיות מהיר יחסית, לעומת הקטע עד תל אביב שברובו דורש עבודה מקדימה של הכנה לחישמול).

יש מישהו שיכול להזים את רב סרן שמועתי הזה בוודאות?
 

Bus Nerd

Active member
לא סביר

שמעתי היום
שב-2018 יפעל רק קטע ירושלים מודיעין ורק ב-2020 תפעל הרכבת מירושלים עד תל אביב. כנראה בגלל עיכובי פרויקט החישמול (ההגיון: כל הקטע עד מודיעין נבנה כולו עם הכנה לחישמול ולכן תהליך הקמת העמודים והחוטים יכול להיות מהיר יחסית, לעומת הקטע עד תל אביב שברובו דורש עבודה מקדימה של הכנה לחישמול).

יש מישהו שיכול להזים את רב סרן שמועתי הזה בוודאות?
לא סביר
עוד לא התחילו לעבוד על קשת מודיעין, אבל על החישמול עובדים במלוא המרץ. בלי קשת מודיעין אי אפשר להפעיל את ירושלים-מודיעין.
&nbsp
לפי הלו"ז שפורסם בדף הפייסבוק של שבתשתיות, כאן https://www.facebook.com/373566349461843/photos/pcb.649166938568448/649165471901928/?type=3&theater
&nbsp
החשמול של הקטע ירושלים-מודיעין יסתיים רק 14 חודשים אחרי החשמול של המסילה מהרצליה (דרך ת"א ונתב"ג) עד תחנת האומה.
&nbsp
אם כי ייתכן ונעשו שינויים, אני עדיין לא מאמין שירושלים-מודיעין יופעל לפני הרצליה-ירושלים.
 

mauzer

New member
ובינתיים הרכבות כבר מוכנות לחשמל


מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
ובינתיים הרכבות כבר מוכנות לחשמל

ראיתי מודבק על חלק מהרכבות...

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה