לקט ממספר פרויקטים מהשבוע האחרון

מצב
הנושא נעול.

LG123456

New member
לקט ממספר פרויקטים מהשבוע האחרון

לקט ממספר פרויקטים מהשבוע האחרון
אהלן, נתחיל בסביבת ת"א מרכז והאוניברסיטה









 

LG123456

New member
נתניה ספיר

לקט ממספר פרויקטים מהשבוע האחרון
אהלן, נתחיל בסביבת ת"א מרכז והאוניברסיטה
נתניה ספיר
הרציפים בנויים וכוללים אבני שפה ופס צהוב, כעת העבודות מתרכזות באולם הנוסעים ובעבודות ההצללה ברציפים







 

סנוי

New member
צילומים מעולים!

לקט ממספר פרויקטים מהשבוע האחרון
אהלן, נתחיל בסביבת ת"א מרכז והאוניברסיטה
צילומים מעולים!
אהבתי במיוחד את התמונה של קרונות הרבד.
שאלה - התמונה שצילמת בין עתלית לחותרים - האם זה בוודאות משהו חדש? לא שמעו כלום על פרוייקטים באזור הזה.
 

LG123456

New member
גם לי לא ידוע על כך דבר

צילומים מעולים!
אהבתי במיוחד את התמונה של קרונות הרבד.
שאלה - התמונה שצילמת בין עתלית לחותרים - האם זה בוודאות משהו חדש? לא שמעו כלום על פרוייקטים באזור הזה.
גם לי לא ידוע על כך דבר
פשוט הבחנתי ברבד שמתחיל קצת אחרי הגשר מעל כביש החוף ונראה שהוא רחב מספיק למסילה נוספת. הוא לא נראה טרי כל כך.
 

סנוי

New member
אולי זה שריד לתחנה תפעולית? או משהו שקשור למפעלי המלח?

גם לי לא ידוע על כך דבר
פשוט הבחנתי ברבד שמתחיל קצת אחרי הגשר מעל כביש החוף ונראה שהוא רחב מספיק למסילה נוספת. הוא לא נראה טרי כל כך.
אולי זה שריד לתחנה תפעולית? או משהו שקשור למפעלי המלח?
 

LG123456

New member
התחנה הכי קרובה למיקום הזה היא החותרים, אבל

אולי זה שריד לתחנה תפעולית? או משהו שקשור למפעלי המלח?
התחנה הכי קרובה למיקום הזה היא החותרים, אבל
המסילה השלישית שבשטחה נקטעת מעט דרומה מהמפגש שסמוך אליה. לגבי מפעלי המלח- יש את מפגש 10 והגשר מעל כביש החוף שמפרידים כך שאיני יודע אם יש קשר.
 

25306yosef

New member
חבר'ה, מדובר בשרידי המסילה הישנה טרם ההכפלה של קו החוף

אולי זה שריד לתחנה תפעולית? או משהו שקשור למפעלי המלח?
חבר'ה, מדובר בשרידי המסילה הישנה טרם ההכפלה של קו החוף
כשבוצעה ההכפלה של קו החוף בוצעה הטיה של המסילה לתוואי חדש והוקם גשר חדש מעל כביש החוף. על התוואי החדש הוקמו המסילות החדשות הכפולות. ולאחר שתנועת הרכבות הועברה בשלמותה לתוואי החדש פורק הגשר הישן.

ומה שנשאר מהמסילה הישנה זה רק מה שרואים כיום. ולמיטב זכרוני זה היה בסוף שנות ה-90' לפני כ-20 שנה לערך.

ואגב, המסילה בתקופת המנדט הבריטי עברה במקום בתוואי שונה לחלוטין שנמצא ממערב לתוואי הנוכחי וקרוב לים. בעת סלילת כביש החוף הועתק תוואי המסילה המנדטורי מזרחה.

אז היכן בדיוק עבר תוואי החוף המנדטורי טרם סלילת כביש החוף?

תשובה לשאלה זו ניתן לקבל באתר המפות הממשלתי אם מוסיפים את שכבת החלקות. ניתן לראות מדרום לתחנת החותרים שהחלקה של מסילת הרכבת (חלקה 25 בגוש 10704) סוטה מערבה לכיוון הים וחותכת את כביש החוף. ואילו התוואי החדש נמצא על חלקה 80 שככל הנראה נוצרה לאחר פרצלציה (או לאחר הסדר המקרקעין במקום). מצפון לתחנת עתלית ניתן לראות שחלקה 9 בגוש 10696 סוטה מערבה לכיוון הים. וככל הנראה חלקה 19 נוצרה לאחר פרצלציה (או לאחר הסדר המקרקעין במקום).
 

סנוי

New member
תודה על המידע המעניין, יוסף! ויש לי שאלה לגבי שלוחת תל השומר

חבר'ה, מדובר בשרידי המסילה הישנה טרם ההכפלה של קו החוף
כשבוצעה ההכפלה של קו החוף בוצעה הטיה של המסילה לתוואי חדש והוקם גשר חדש מעל כביש החוף. על התוואי החדש הוקמו המסילות החדשות הכפולות. ולאחר שתנועת הרכבות הועברה בשלמותה לתוואי החדש פורק הגשר הישן.

ומה שנשאר מהמסילה הישנה זה רק מה שרואים כיום. ולמיטב זכרוני זה היה בסוף שנות ה-90' לפני כ-20 שנה לערך.

ואגב, המסילה בתקופת המנדט הבריטי עברה במקום בתוואי שונה לחלוטין שנמצא ממערב לתוואי הנוכחי וקרוב לים. בעת סלילת כביש החוף הועתק תוואי המסילה המנדטורי מזרחה.

אז היכן בדיוק עבר תוואי החוף המנדטורי טרם סלילת כביש החוף?

תשובה לשאלה זו ניתן לקבל באתר המפות הממשלתי אם מוסיפים את שכבת החלקות. ניתן לראות מדרום לתחנת החותרים שהחלקה של מסילת הרכבת (חלקה 25 בגוש 10704) סוטה מערבה לכיוון הים וחותכת את כביש החוף. ואילו התוואי החדש נמצא על חלקה 80 שככל הנראה נוצרה לאחר פרצלציה (או לאחר הסדר המקרקעין במקום). מצפון לתחנת עתלית ניתן לראות שחלקה 9 בגוש 10696 סוטה מערבה לכיוון הים. וככל הנראה חלקה 19 נוצרה לאחר פרצלציה (או לאחר הסדר המקרקעין במקום).
תודה על המידע המעניין, יוסף! ויש לי שאלה לגבי שלוחת תל השומר
וגם על הטיפ באתר המפות... גם אני אוהב מדי פעם לחקור לפי שכבות הגוש/חלקה תוואים ישנים של כבישים או רכבות.
&nbsp
אגב תוואי ישן של רכבת - אני יודע על שלוחה קצרת ימים לתל השומר מכיוון המסילה המזרחית. מלבד במפה היסטורית מאתר עמוד ענן, לא מצאתי תיעוד של התוואי המדויק ע"ג מפות עדכניות (בדוגמת התוואי שהדגמת של מסילת החוף). האם יש לך מידע מפורט על השלוחה הזו?
אני גר ביהוד ותמיד התחשק לי לחקור שרידים שלה. פעם הלכתי בשדות ממערב לעיר, בשביל עפר שבגוגל מפות נראה כפניה של השלוחה מ461 לכיוון צפ'-מע', אבל לא ראיתי שום שרידים.
 

25306yosef

New member
שלוחת תל השומר + תמונה

תודה על המידע המעניין, יוסף! ויש לי שאלה לגבי שלוחת תל השומר
וגם על הטיפ באתר המפות... גם אני אוהב מדי פעם לחקור לפי שכבות הגוש/חלקה תוואים ישנים של כבישים או רכבות.
&nbsp
אגב תוואי ישן של רכבת - אני יודע על שלוחה קצרת ימים לתל השומר מכיוון המסילה המזרחית. מלבד במפה היסטורית מאתר עמוד ענן, לא מצאתי תיעוד של התוואי המדויק ע"ג מפות עדכניות (בדוגמת התוואי שהדגמת של מסילת החוף). האם יש לך מידע מפורט על השלוחה הזו?
אני גר ביהוד ותמיד התחשק לי לחקור שרידים שלה. פעם הלכתי בשדות ממערב לעיר, בשביל עפר שבגוגל מפות נראה כפניה של השלוחה מ461 לכיוון צפ'-מע', אבל לא ראיתי שום שרידים.
שלוחת תל השומר + תמונה
מסילת הרכבת לתל השומר מופיעה במפה היסטורית משנת 1940באתר המפות הממשלתי, אבל במפה משנת 1935 מסילת הרכבת לא מופיעה. כל החלקות שבגושים 6709, 6710, הן חלקות חקלאיות, מה שככל הנראה רומז על כך שביצוע הסדר המקרקעין במקום בוצע לפני שהוחלט להקים במקום את מסילת הרכבת, לכן לא ניתן לראות את החלקות של מסילת הרכבת בגושים הנ"ל ורואים רק את החלקות החקלאיות. ככל הנראה מסילת הרכבת הוקמה על חלקות חקלאיות שהופקעו.

ואילו החלקות בגוש 6711 עברו פרצלציה (איחוד וחלוקה מחדש) לאחר קום המדינה, כך שבנסיבות העניין לא ניתן כיום לאתר את החלקות בגוש זה גם אם היתה הקצאה. ויתכן שגם בחלקה 6711 המצב הוא כמו בחלקה 6710 וגם שם בוצע הסדר המקרקעין לפני שהוחלט על הקמת המסילה.

אבל ניתן עם המפה הישנה משנת 1940 לנסות לבצע הצלבה עם מפה עדכנית ולנסות לאתר את התוואי הישן תוך כדי הליכה ברגל בכל השטח שבו עברה ככל הנראה מסילת הרכבת.

 

Bus Nerd

Active member
קצת פרטים על המפה וניחושים ממישהו שמכיר את האיזור

שלוחת תל השומר + תמונה
מסילת הרכבת לתל השומר מופיעה במפה היסטורית משנת 1940באתר המפות הממשלתי, אבל במפה משנת 1935 מסילת הרכבת לא מופיעה. כל החלקות שבגושים 6709, 6710, הן חלקות חקלאיות, מה שככל הנראה רומז על כך שביצוע הסדר המקרקעין במקום בוצע לפני שהוחלט להקים במקום את מסילת הרכבת, לכן לא ניתן לראות את החלקות של מסילת הרכבת בגושים הנ"ל ורואים רק את החלקות החקלאיות. ככל הנראה מסילת הרכבת הוקמה על חלקות חקלאיות שהופקעו.

ואילו החלקות בגוש 6711 עברו פרצלציה (איחוד וחלוקה מחדש) לאחר קום המדינה, כך שבנסיבות העניין לא ניתן כיום לאתר את החלקות בגוש זה גם אם היתה הקצאה. ויתכן שגם בחלקה 6711 המצב הוא כמו בחלקה 6710 וגם שם בוצע הסדר המקרקעין לפני שהוחלט על הקמת המסילה.

אבל ניתן עם המפה הישנה משנת 1940 לנסות לבצע הצלבה עם מפה עדכנית ולנסות לאתר את התוואי הישן תוך כדי הליכה ברגל בכל השטח שבו עברה ככל הנראה מסילת הרכבת.
קצת פרטים על המפה וניחושים ממישהו שמכיר את האיזור
מכיר את האיזור, והוא נראה בערך כך גם היום. הכביש האנכי באדום זה כביש 40 ומאונך אליו הוא 461, ווילהלמה בצד ימין היא "בני עטרות" של היום. "אל יהודיה" זה הכפר הערבי ששכן איפה שהיום שוכנת יהוד (עדיין יש מסגד שלו ששרד, למעוניינים בהיסטוריה).
&nbsp
אבל לא תוכלו לטייל שם ברגל ולמצוא שרידים, כי נראה שהשלוחה התפצלה בשטח שהוא היום שייך לתעשייה האווירית. הגשר והנחל נמצאים בתוך שדה חקלאי, אבל אני די בטוח שכל מי שינסה לטייל שם יפגוש מהר מאוד את האבטחה של נתב"ג או התעשייה האווירית.
כשמסילת הרכבת שבמפה חוצה את כביש 40, היא נכנסת לאיזור גדר המעטפת של נתב"ג, שם כמובן לא תוכלו לסייר ברגל. מצפון לכביש 461 מדובר כבר בשטח של התעשייה האווירית ושטחים בנויים של יהוד, כך שהסיכוי למצוא שם שרידי מסילה הוא זניח.
&nbsp
ייתכן שהרצועה הירוקה מצפון ל461 באיזור יהוד (ממערב לצומת יהוד מרכז) נוצרה בגלל שארית של המסילה, אבל זה רק ניחוש. אם יש מקום כלשהו בו אפשר אולי למצוא רמזים/שרידים הוא האיזור שקרוב יותר לקריית אונו, בשדות שממזרח לכביש 4622... בד"כ קווים ישרים יחסית בצילומי לוויין מעידים על איזור שפעם עברה בו דרך או מסילה. יש כאלו שם... אבל אני בספק אם יש משהו פיזי לראות חוץ מרמזים לתוואי.
&nbsp
משחק למי שאוהב לבלוש בצילומי לוויין, נסו לעקוב אחרי תוואי המסילה המזרחית הישנה מקצה המסילה בחדרה מזרח עד המסילה המזרחית שקיימת כיום. התוואי די ברור ומעניין לראות איך עדיין ניתן להבחין בו בתצלומי הלוויין אחרי כל כך הרבה שנים.
 

סנוי

New member
אני גר ביהוד ולא מכיר שום שרידים - זאת הסיבה ששאלתי חח...

קצת פרטים על המפה וניחושים ממישהו שמכיר את האיזור
מכיר את האיזור, והוא נראה בערך כך גם היום. הכביש האנכי באדום זה כביש 40 ומאונך אליו הוא 461, ווילהלמה בצד ימין היא "בני עטרות" של היום. "אל יהודיה" זה הכפר הערבי ששכן איפה שהיום שוכנת יהוד (עדיין יש מסגד שלו ששרד, למעוניינים בהיסטוריה).
&nbsp
אבל לא תוכלו לטייל שם ברגל ולמצוא שרידים, כי נראה שהשלוחה התפצלה בשטח שהוא היום שייך לתעשייה האווירית. הגשר והנחל נמצאים בתוך שדה חקלאי, אבל אני די בטוח שכל מי שינסה לטייל שם יפגוש מהר מאוד את האבטחה של נתב"ג או התעשייה האווירית.
כשמסילת הרכבת שבמפה חוצה את כביש 40, היא נכנסת לאיזור גדר המעטפת של נתב"ג, שם כמובן לא תוכלו לסייר ברגל. מצפון לכביש 461 מדובר כבר בשטח של התעשייה האווירית ושטחים בנויים של יהוד, כך שהסיכוי למצוא שם שרידי מסילה הוא זניח.
&nbsp
ייתכן שהרצועה הירוקה מצפון ל461 באיזור יהוד (ממערב לצומת יהוד מרכז) נוצרה בגלל שארית של המסילה, אבל זה רק ניחוש. אם יש מקום כלשהו בו אפשר אולי למצוא רמזים/שרידים הוא האיזור שקרוב יותר לקריית אונו, בשדות שממזרח לכביש 4622... בד"כ קווים ישרים יחסית בצילומי לוויין מעידים על איזור שפעם עברה בו דרך או מסילה. יש כאלו שם... אבל אני בספק אם יש משהו פיזי לראות חוץ מרמזים לתוואי.
&nbsp
משחק למי שאוהב לבלוש בצילומי לוויין, נסו לעקוב אחרי תוואי המסילה המזרחית הישנה מקצה המסילה בחדרה מזרח עד המסילה המזרחית שקיימת כיום. התוואי די ברור ומעניין לראות איך עדיין ניתן להבחין בו בתצלומי הלוויין אחרי כל כך הרבה שנים.
אני גר ביהוד ולא מכיר שום שרידים - זאת הסיבה ששאלתי חח...
וגם הכרתי את המפה - ואני מודע לכל הבעיות שקיימות. בראש ובראשונה - בנייה.

1. במקום בו המסילה חוצה את כביש 461 אין שום שרידים מאחר וכל האיזור עבר כמה תהפוכות (קודם עם מסלול נחיתה נפרד מנתב"ג ואח"כ עם בניית המסלול ה'שקט'). כמובן שגם בתוך או במקביל למתחם מב"ת אין שרידים בשל בניית אזור התעשייה. יש כ-400 מטרים מערבית לכניסה לאזו"ת תעלה של נחל יהוד. מעניין שאין שם שום שריד לגשר. אולי נבנה בזמנו גשר זמני מעץ?

2. הרצועה הירוקה היא פשוט היערמות של חול ששמו בעשור האחרון וכיסוי בדשא. היתה כוונה לבנות מסלול הליכה/אופניים לצד 461 מצפון. משם ומערבה עד קניון סביונים ישנה בנייה ואין סיכוי למצוא משהו. **עריכה: התוואי עובר בעצם בתוך העיר יהוד מאחר והכביש המקביל הוא דרך העצמאות, ולא 461 מן הסתם**

3. כבר הלכתי כמה פעמים בשדות ממערב לקרית הסביונים, פעם אחת מתוכן במטרה שלמצוא שרידים. אני חושב שיש שריד בדמות שביל עפר שמקביל לנחל אונו (שניתן לראות בגוגל). הלכתי שם ולא נתקלתי במשהו מעניין.

תמיד מעניין לראות, גם בארץ וגם בחו"ל, שיש המון שרידים למסילות רכבת ישנות. החל מתוואי גדול כמו הטבעת הרכבתית של פריז ועד המסילה המזרחית שלנו


הלוואי והיה תיעוד מצולם של השלוחה לתל השומר...

בכל אופן, תודה לשניכם!
 

25306yosef

New member
בוא תראה משהו יפה בטרמינל 3 בנתב"ג

אני גר ביהוד ולא מכיר שום שרידים - זאת הסיבה ששאלתי חח...
וגם הכרתי את המפה - ואני מודע לכל הבעיות שקיימות. בראש ובראשונה - בנייה.

1. במקום בו המסילה חוצה את כביש 461 אין שום שרידים מאחר וכל האיזור עבר כמה תהפוכות (קודם עם מסלול נחיתה נפרד מנתב"ג ואח"כ עם בניית המסלול ה'שקט'). כמובן שגם בתוך או במקביל למתחם מב"ת אין שרידים בשל בניית אזור התעשייה. יש כ-400 מטרים מערבית לכניסה לאזו"ת תעלה של נחל יהוד. מעניין שאין שם שום שריד לגשר. אולי נבנה בזמנו גשר זמני מעץ?

2. הרצועה הירוקה היא פשוט היערמות של חול ששמו בעשור האחרון וכיסוי בדשא. היתה כוונה לבנות מסלול הליכה/אופניים לצד 461 מצפון. משם ומערבה עד קניון סביונים ישנה בנייה ואין סיכוי למצוא משהו. **עריכה: התוואי עובר בעצם בתוך העיר יהוד מאחר והכביש המקביל הוא דרך העצמאות, ולא 461 מן הסתם**

3. כבר הלכתי כמה פעמים בשדות ממערב לקרית הסביונים, פעם אחת מתוכן במטרה שלמצוא שרידים. אני חושב שיש שריד בדמות שביל עפר שמקביל לנחל אונו (שניתן לראות בגוגל). הלכתי שם ולא נתקלתי במשהו מעניין.

תמיד מעניין לראות, גם בארץ וגם בחו"ל, שיש המון שרידים למסילות רכבת ישנות. החל מתוואי גדול כמו הטבעת הרכבתית של פריז ועד המסילה המזרחית שלנו


הלוואי והיה תיעוד מצולם של השלוחה לתל השומר...

בכל אופן, תודה לשניכם!
בוא תראה משהו יפה בטרמינל 3 בנתב"ג
האם בכלל היית מצליח לזהות בתמונה המצורפת שמדובר בשטח של טרמינל 3 בנתב"ג?

ריבוי החלקות בשטח נתב"ג מראה שבעבר בעת ביצוע הסדר המקרקעין במקום השטח היה שטח חקלאי והחלקות היו במקור חלקות חקלאיות. אני מעריך שהסדר המקרקעין במקום בוצע בשנת 1933 לערך לפני שהוקם במקום נמל התעופה.

 

סנוי

New member
ובהמשך התוואי של האיילון, כך אפשר לראות איפה עבר הנחל בת"א..

בוא תראה משהו יפה בטרמינל 3 בנתב"ג
האם בכלל היית מצליח לזהות בתמונה המצורפת שמדובר בשטח של טרמינל 3 בנתב"ג?

ריבוי החלקות בשטח נתב"ג מראה שבעבר בעת ביצוע הסדר המקרקעין במקום השטח היה שטח חקלאי והחלקות היו במקור חלקות חקלאיות. אני מעריך שהסדר המקרקעין במקום בוצע בשנת 1933 לערך לפני שהוקם במקום נמל התעופה.
ובהמשך התוואי של האיילון, כך אפשר לראות איפה עבר הנחל בת"א..
מעניין איפה יש עוד כאלה סתירות רציניות בין הגושים/חלקות לבין השטח בפועל.
 

25306yosef

New member
בהרבה מקומות במדינה יש סתירות רציניות שכאלה...

ובהמשך התוואי של האיילון, כך אפשר לראות איפה עבר הנחל בת"א..
מעניין איפה יש עוד כאלה סתירות רציניות בין הגושים/חלקות לבין השטח בפועל.
בהרבה מקומות במדינה יש סתירות רציניות שכאלה...
יש הרבה מקומות במדינה שהסדר המקרקעין בוצע בהם בתקופת המנדט הבריטי לפני קום המדינה ומאז לא בוצעה פרצלציה. והנה כמה מקומות בודדים מזכרוני:

1. כל השטח של אוניברסיטת תל אביב והסביבה - בעבר היה שטח חקלאי של הכפר הערבי שייח' מוניס.

2. כל השטח הציבורי באזור על פרשת דרכים (תחנת רכבת סבידור וסביבתה) - בעבר היה שטח חקלאי של הכפרים הערביים סומייל (אל-מסעודיה), ג'מאסין (גַ'מַּאסִין אַל-עַ'רְבִּי), והמושבה הגרמנית שרונה. תחנת הרכבת סבידור הוקמה רק לאחר קום המדינה.

3. שטח הכפר הערבי סומייל שקרוב לפינת ארלוזורוב אבן גבירול בת"א.

4. שטח של מסילת הרכבת שמצפון לתחנת הרצליה.

5. אזור קניון חיפה.

6. שטחים ציבוריים רבים בכרמיאל.

ויש עוד הרבה מאוד מקומות שכאלה. כל עוד מדובר בשטח ציבורי בבעלות מדינת ישראל / קרן קיימת לישראל / רשות הפתוח (כולם מנוהלים ע"י רשות מקרקעי ישראל), אז לא מבצעים פרצלציה. פרצלציה מבוצעת כאשר מתבצעת מכירת מקרקעין לרוכשים פרטייים.

נ.ב - אפשר לראות גם את התוואי המקורי של מסילת רכבת העמק. וגם את התוואי של קו הרכבת מעפולה לג'נין בקטע שחלים עליו סדרי השלטון והמשפט של מדינת ישראל. בשטח של יהודה ושומרון לא חלים סדרי השלטון והמשפט הרגילים של מדינת ישראל אלא משפט צבאי, לכן לא ניתן לראות שם גושים וחלקות.
 

סנוי

New member
צודק, יש כמויות של גושים שכאלה. יכול להעביר ככה שעה סתם


בהרבה מקומות במדינה יש סתירות רציניות שכאלה...
יש הרבה מקומות במדינה שהסדר המקרקעין בוצע בהם בתקופת המנדט הבריטי לפני קום המדינה ומאז לא בוצעה פרצלציה. והנה כמה מקומות בודדים מזכרוני:

1. כל השטח של אוניברסיטת תל אביב והסביבה - בעבר היה שטח חקלאי של הכפר הערבי שייח' מוניס.

2. כל השטח הציבורי באזור על פרשת דרכים (תחנת רכבת סבידור וסביבתה) - בעבר היה שטח חקלאי של הכפרים הערביים סומייל (אל-מסעודיה), ג'מאסין (גַ'מַּאסִין אַל-עַ'רְבִּי), והמושבה הגרמנית שרונה. תחנת הרכבת סבידור הוקמה רק לאחר קום המדינה.

3. שטח הכפר הערבי סומייל שקרוב לפינת ארלוזורוב אבן גבירול בת"א.

4. שטח של מסילת הרכבת שמצפון לתחנת הרצליה.

5. אזור קניון חיפה.

6. שטחים ציבוריים רבים בכרמיאל.

ויש עוד הרבה מאוד מקומות שכאלה. כל עוד מדובר בשטח ציבורי בבעלות מדינת ישראל / קרן קיימת לישראל / רשות הפתוח (כולם מנוהלים ע"י רשות מקרקעי ישראל), אז לא מבצעים פרצלציה. פרצלציה מבוצעת כאשר מתבצעת מכירת מקרקעין לרוכשים פרטייים.

נ.ב - אפשר לראות גם את התוואי המקורי של מסילת רכבת העמק. וגם את התוואי של קו הרכבת מעפולה לג'נין בקטע שחלים עליו סדרי השלטון והמשפט של מדינת ישראל. בשטח של יהודה ושומרון לא חלים סדרי השלטון והמשפט הרגילים של מדינת ישראל אלא משפט צבאי, לכן לא ניתן לראות שם גושים וחלקות.
צודק, יש כמויות של גושים שכאלה. יכול להעביר ככה שעה סתם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה