מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')

מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
 

maormp

New member
אז מה קורה כיום בתחנות המרכזיות בתל־אביב? (חלק ב')

מספטמבר עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. (חלק א')
אחרי שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב כבר גרמו לפקקי ענק בגוש דן בחודשים האחרונים, הסיוט הבא כבר בדרך: בקרוב יחלו עבודות לחשמול תחנות הרכבת באזור תל־אביב. המשמעות: סגירת כל תחנות הרכבת בעיר בכל פעם לכמה ימים עד שבוע, כנראה כבר מספטמבר הקרוב, במהלך השנתיים הקרובות.

במשרד התחבורה ועיריית ת"א נערכים להפעיל שאטלים, אך עדיין מדובר בעבודה מורכבת לפירוק המסילות והסטתן שתימשך תקופה ארוכה וצפויה לפגוע בנוסעים ולגרום לפקקים.

התשתית המיושנת בתחנות תל־אביב זקוקה לעבור שינוי מאסיבי שיכלול את הארכת הרציפים, הכנת עמודי חשמל וריווח המסילות. לצורך העבודות יידרש לסגור את ארבע התחנות בעיר: סבידור (רכבת ארלוזורוב), עזריאלי, האוניברסיטה וההגנה.

הסגירה נעשית לצורך הכנת תשתית המסילות והתחנות לקליטת הקו המהיר לירושלים; עבודה על תשתית החשמול; והחלפת האיתות למערכת שנחשבת למתקדמת בעולם.

חברת SEMI הספרדית נבחרה לאחרונה לבצע את החשמול במכרז. התוכנית נועדה לאפשר הצבת תשתית חשמול הכוללת הצבת עמודי חשמול לאורך קווי מסילות
קיימים ו/או מאושרים, הקמת תחנות השנאה רכבתיות וכלל המערכות הנלוות לחשמול המסילה. היקף הפרויקט כולו: 12 מיליארד שקל, כשהמכרז מסתכם ב־2 מיליארד שקל.
רכבות חשמליות מקצרות את משך הנסיעה, מצמצמות תקלות ומפחיתות זיהום אוויר. במדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד וארה"ב הן קיימות עשרות שנים ויותר. בישראל יש צורך להסב את כל התשתית הקיימת כך שתפעל על חשמל. כלומר: לחשמל 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים

איך זה יתבצע? בכל 60 מטר בערך יהיה עמוד עם כבל חשמל, ו־14 תחנות השנאה ימירו את החשמל שנמצא ברשת החשמל של חברת החשמל מ־161 ל־25 קילוואט שעליהם תפעל הרכבת. רכבת ישראל צפויה לרכוש רכבות וקרונות חשמליים שהראשונים יגיעו כבר בתקופה הקרובה ונסיעת הבכורה תהיה בקו ירושלים־ת"א.

http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html
אז מה קורה כיום בתחנות המרכזיות בתל־אביב? (חלק ב')
תחנת ההגנה

התחנה מתוכננת להיות מרכז הקישוריות של רכבת/תחבורה ציבורית בדרום תל־אביב. בנוסף, יש תוכנית ארוכת טווח שמקודמת כעת ושכוללת את תכנון "גשר המכנסיים" (המשך דרך סלמה מעבר לתחנה המרכזית ומעל האיילון), קירוי בין שני הגשרים (המכנסיים וגשר ההגנה) לתנועת הולכי רגל והרחבה של תחנת הרכבת. התוכנית תשתלב עם התוכניות לביצוע הקו הסגול שעתיד לעבור על גשר ההגנה ומטרתן לייצר חיבור בין הרכבת הקלה ורכבת ישראל. הגשרים החדשים ייועדו לתנועה היקפית סביב התחנה ויסייעו גם לייצר תחנות עצירה נוחות לאוטובוסים.

כיום 40%־50% ממשתמשי התחבורה הציבורית מבצעים נסיעת מעבר בין רכבת לאוטובוסים, בקווים עירוניים בעיקר, בשעות השיא בבוקר ואחה"צ.

תחנת השלום

התחנה נהנית ממיקום אסטרטגי וסביבה מתוכננים פרויקטים משמעותיים כמו קניון עזריאלי המתרחב, וגם מהצד השני במתחם שפע טל מתוכננת בנייה רוויה לתעסוקה ומעט למגורים.

התחנה במיקומה הנוכחי מותירה מדרכה צרה למשתמשים ואין לצדה מספיק מקומות חניה לרכב דו־גלגלי ומקומות עצירה להעלאה והורדת נוסעים.

בתכנון, בין היתר: ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות. במקביל, במסגרת שדרוג תחנות ת"א השלום והקמת טרמינל כניסה/יציאה חדש בצדה הדרומי, לא תתאפשר היציאה הדרומית מהרציפים אל דרך השלום, לתקופה של כחודשיים החל מ־29 ביולי. היציאה לדרך השלום תבוצע דרך מבנה התחנה (בצד הצפוני של דרך השלום).

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א־יפו ומחזיקת תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות, "העבודות בתחנות הרכבת, הן לשדרוג התחנות והן לטובת חשמול הרכבת, יחייבו את סגירתן של כל התחנות לצורך הביצוע. ייעשה מאמץ למזער את הפגיעה בשגרת החיים באמצעות בחירה מושכלת ככל הניתן של מועדי הסגירה. השדרוג נחוץ לטובת הרחבת קיבולת הנסועה ברכבת והעלאת רמת השירות בתחנות ולטובת העברת התפעול מדיזל לחשמל לצמצום זיהום האוויר.

"רק ככה נוכל לקדם שדרוג תחנות לצד הקמת המסילות הרביעית והחמישית הנחוצות למתן מענה לצורכי הנוסעים במטרופולין הגדוש במדינה".

להבי מוסיפה כי "בתחנת סבידור לבדה יש תנועה יומית של מעל 40 אלף נוסעים ביום. מטרת השדרוגים היא להעביר יותר נוסעים לרכבת שתפעל ברמת שירות גבוהה יותר ותוך יצירת ממשקי תחבורה שיסייעו לפיזור הנוסעים ליעדיהם הסופיים בעירנו. לאורך ציר האיילון מתהווה אזור בינוי צפוף וחלק גדול מהפתרונות לגידול התנועה הצפוי מתבסס על מערכות הסעת ההמונים.

"כבר היום תחנות רכבת ישראל של תל־אביב־יפו קולטות מעל 100 אלף נוסעים ביממה והן הפעילות ביותר מכל התחנות ברחבי הארץ", אמרה להבי.

לפי הנתונים של עיריית תל־אביב, כ־400 אלף עובדים נכנסים מדי יום לתל־אביב ועוד 230 אלף איש שגרים בתל־אביב עובדים במקומות אחרים. ב־2045 צפויים 580 אלף עובדים להגיע לעיר מדי יום ועוד 275 אלף תושבי תל־אביב לעבוד מחוץ לעיר. לגידול הזה אין מענה כיום בתשתיות הקיימות של הכבישים ומסילות הרכבת.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "עבודות התשתית המורכבות, הכוללות את פירוק מסילות הרכבת הקיימות והסטתן לתוואי חדש, יחייבו את חברת רכבת ישראל לבצע סגירות זמניות של כמה ימים בתחנות ת"א. המשמעות היא שמרבית תנועת הרכבות מצפון לת"א תסתיים בתחנת הרצליה, ומדרום תסתיים תנועת הרכבות בתחנת ת"א ההגנה. משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים על מנת לספק פתרונות תחבורתיים בין התחנות הסגורות"
 

maormp

New member
מיטל להבי מדברת על "המסילה הרביעית והחמישית"

אז מה קורה כיום בתחנות המרכזיות בתל־אביב? (חלק ב')
תחנת ההגנה

התחנה מתוכננת להיות מרכז הקישוריות של רכבת/תחבורה ציבורית בדרום תל־אביב. בנוסף, יש תוכנית ארוכת טווח שמקודמת כעת ושכוללת את תכנון "גשר המכנסיים" (המשך דרך סלמה מעבר לתחנה המרכזית ומעל האיילון), קירוי בין שני הגשרים (המכנסיים וגשר ההגנה) לתנועת הולכי רגל והרחבה של תחנת הרכבת. התוכנית תשתלב עם התוכניות לביצוע הקו הסגול שעתיד לעבור על גשר ההגנה ומטרתן לייצר חיבור בין הרכבת הקלה ורכבת ישראל. הגשרים החדשים ייועדו לתנועה היקפית סביב התחנה ויסייעו גם לייצר תחנות עצירה נוחות לאוטובוסים.

כיום 40%־50% ממשתמשי התחבורה הציבורית מבצעים נסיעת מעבר בין רכבת לאוטובוסים, בקווים עירוניים בעיקר, בשעות השיא בבוקר ואחה"צ.

תחנת השלום

התחנה נהנית ממיקום אסטרטגי וסביבה מתוכננים פרויקטים משמעותיים כמו קניון עזריאלי המתרחב, וגם מהצד השני במתחם שפע טל מתוכננת בנייה רוויה לתעסוקה ומעט למגורים.

התחנה במיקומה הנוכחי מותירה מדרכה צרה למשתמשים ואין לצדה מספיק מקומות חניה לרכב דו־גלגלי ומקומות עצירה להעלאה והורדת נוסעים.

בתכנון, בין היתר: ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות. במקביל, במסגרת שדרוג תחנות ת"א השלום והקמת טרמינל כניסה/יציאה חדש בצדה הדרומי, לא תתאפשר היציאה הדרומית מהרציפים אל דרך השלום, לתקופה של כחודשיים החל מ־29 ביולי. היציאה לדרך השלום תבוצע דרך מבנה התחנה (בצד הצפוני של דרך השלום).

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א־יפו ומחזיקת תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות, "העבודות בתחנות הרכבת, הן לשדרוג התחנות והן לטובת חשמול הרכבת, יחייבו את סגירתן של כל התחנות לצורך הביצוע. ייעשה מאמץ למזער את הפגיעה בשגרת החיים באמצעות בחירה מושכלת ככל הניתן של מועדי הסגירה. השדרוג נחוץ לטובת הרחבת קיבולת הנסועה ברכבת והעלאת רמת השירות בתחנות ולטובת העברת התפעול מדיזל לחשמל לצמצום זיהום האוויר.

"רק ככה נוכל לקדם שדרוג תחנות לצד הקמת המסילות הרביעית והחמישית הנחוצות למתן מענה לצורכי הנוסעים במטרופולין הגדוש במדינה".

להבי מוסיפה כי "בתחנת סבידור לבדה יש תנועה יומית של מעל 40 אלף נוסעים ביום. מטרת השדרוגים היא להעביר יותר נוסעים לרכבת שתפעל ברמת שירות גבוהה יותר ותוך יצירת ממשקי תחבורה שיסייעו לפיזור הנוסעים ליעדיהם הסופיים בעירנו. לאורך ציר האיילון מתהווה אזור בינוי צפוף וחלק גדול מהפתרונות לגידול התנועה הצפוי מתבסס על מערכות הסעת ההמונים.

"כבר היום תחנות רכבת ישראל של תל־אביב־יפו קולטות מעל 100 אלף נוסעים ביממה והן הפעילות ביותר מכל התחנות ברחבי הארץ", אמרה להבי.

לפי הנתונים של עיריית תל־אביב, כ־400 אלף עובדים נכנסים מדי יום לתל־אביב ועוד 230 אלף איש שגרים בתל־אביב עובדים במקומות אחרים. ב־2045 צפויים 580 אלף עובדים להגיע לעיר מדי יום ועוד 275 אלף תושבי תל־אביב לעבוד מחוץ לעיר. לגידול הזה אין מענה כיום בתשתיות הקיימות של הכבישים ומסילות הרכבת.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "עבודות התשתית המורכבות, הכוללות את פירוק מסילות הרכבת הקיימות והסטתן לתוואי חדש, יחייבו את חברת רכבת ישראל לבצע סגירות זמניות של כמה ימים בתחנות ת"א. המשמעות היא שמרבית תנועת הרכבות מצפון לת"א תסתיים בתחנת הרצליה, ומדרום תסתיים תנועת הרכבות בתחנת ת"א ההגנה. משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים על מנת לספק פתרונות תחבורתיים בין התחנות הסגורות"
מיטל להבי מדברת על "המסילה הרביעית והחמישית"
מדבריה אפשר להסיק שהוחלט סופית על נטישת סלילת המסילה הרביעית בוואדי נחל אילון לטובת מנהרה תת קרקעית
 

alantan

New member
לא, התכנון הוא למסילה תלויה ממזרח למסילות הקיימות

מיטל להבי מדברת על "המסילה הרביעית והחמישית"
מדבריה אפשר להסיק שהוחלט סופית על נטישת סלילת המסילה הרביעית בוואדי נחל אילון לטובת מנהרה תת קרקעית
לא, התכנון הוא למסילה תלויה ממזרח למסילות הקיימות
ומעל לאפיק הנחל כאשר באיזור תחנת השלום תוותר חריץ לכניסת מי גשמים לנחל שיזרום מתחת למסילה התלויה. אני מקווה שהמהנדסים יעשו את החישובים הנכונים כדי שכשנחל יעלה על גדותיו כפי שקורה אחת לכמה שנים, הגשר יוותר על כנו...
&nbsp
בנוסף תכרה מנהרה חד מסילתית עבור המסילה החמישית, לא בטוח שהדבר יתממש באותו הזמן. אגב, הדבר אינו שולל מנהרה נוספת למסילה שישית בעתיד.
 

סנוי

New member
ידוע לך או למישהו יותר פרטים על כל השדרגוים החדשים?

אז מה קורה כיום בתחנות המרכזיות בתל־אביב? (חלק ב')
תחנת ההגנה

התחנה מתוכננת להיות מרכז הקישוריות של רכבת/תחבורה ציבורית בדרום תל־אביב. בנוסף, יש תוכנית ארוכת טווח שמקודמת כעת ושכוללת את תכנון "גשר המכנסיים" (המשך דרך סלמה מעבר לתחנה המרכזית ומעל האיילון), קירוי בין שני הגשרים (המכנסיים וגשר ההגנה) לתנועת הולכי רגל והרחבה של תחנת הרכבת. התוכנית תשתלב עם התוכניות לביצוע הקו הסגול שעתיד לעבור על גשר ההגנה ומטרתן לייצר חיבור בין הרכבת הקלה ורכבת ישראל. הגשרים החדשים ייועדו לתנועה היקפית סביב התחנה ויסייעו גם לייצר תחנות עצירה נוחות לאוטובוסים.

כיום 40%־50% ממשתמשי התחבורה הציבורית מבצעים נסיעת מעבר בין רכבת לאוטובוסים, בקווים עירוניים בעיקר, בשעות השיא בבוקר ואחה"צ.

תחנת השלום

התחנה נהנית ממיקום אסטרטגי וסביבה מתוכננים פרויקטים משמעותיים כמו קניון עזריאלי המתרחב, וגם מהצד השני במתחם שפע טל מתוכננת בנייה רוויה לתעסוקה ומעט למגורים.

התחנה במיקומה הנוכחי מותירה מדרכה צרה למשתמשים ואין לצדה מספיק מקומות חניה לרכב דו־גלגלי ומקומות עצירה להעלאה והורדת נוסעים.

בתכנון, בין היתר: ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות. במקביל, במסגרת שדרוג תחנות ת"א השלום והקמת טרמינל כניסה/יציאה חדש בצדה הדרומי, לא תתאפשר היציאה הדרומית מהרציפים אל דרך השלום, לתקופה של כחודשיים החל מ־29 ביולי. היציאה לדרך השלום תבוצע דרך מבנה התחנה (בצד הצפוני של דרך השלום).

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א־יפו ומחזיקת תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות, "העבודות בתחנות הרכבת, הן לשדרוג התחנות והן לטובת חשמול הרכבת, יחייבו את סגירתן של כל התחנות לצורך הביצוע. ייעשה מאמץ למזער את הפגיעה בשגרת החיים באמצעות בחירה מושכלת ככל הניתן של מועדי הסגירה. השדרוג נחוץ לטובת הרחבת קיבולת הנסועה ברכבת והעלאת רמת השירות בתחנות ולטובת העברת התפעול מדיזל לחשמל לצמצום זיהום האוויר.

"רק ככה נוכל לקדם שדרוג תחנות לצד הקמת המסילות הרביעית והחמישית הנחוצות למתן מענה לצורכי הנוסעים במטרופולין הגדוש במדינה".

להבי מוסיפה כי "בתחנת סבידור לבדה יש תנועה יומית של מעל 40 אלף נוסעים ביום. מטרת השדרוגים היא להעביר יותר נוסעים לרכבת שתפעל ברמת שירות גבוהה יותר ותוך יצירת ממשקי תחבורה שיסייעו לפיזור הנוסעים ליעדיהם הסופיים בעירנו. לאורך ציר האיילון מתהווה אזור בינוי צפוף וחלק גדול מהפתרונות לגידול התנועה הצפוי מתבסס על מערכות הסעת ההמונים.

"כבר היום תחנות רכבת ישראל של תל־אביב־יפו קולטות מעל 100 אלף נוסעים ביממה והן הפעילות ביותר מכל התחנות ברחבי הארץ", אמרה להבי.

לפי הנתונים של עיריית תל־אביב, כ־400 אלף עובדים נכנסים מדי יום לתל־אביב ועוד 230 אלף איש שגרים בתל־אביב עובדים במקומות אחרים. ב־2045 צפויים 580 אלף עובדים להגיע לעיר מדי יום ועוד 275 אלף תושבי תל־אביב לעבוד מחוץ לעיר. לגידול הזה אין מענה כיום בתשתיות הקיימות של הכבישים ומסילות הרכבת.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה: "עבודות התשתית המורכבות, הכוללות את פירוק מסילות הרכבת הקיימות והסטתן לתוואי חדש, יחייבו את חברת רכבת ישראל לבצע סגירות זמניות של כמה ימים בתחנות ת"א. המשמעות היא שמרבית תנועת הרכבות מצפון לת"א תסתיים בתחנת הרצליה, ומדרום תסתיים תנועת הרכבות בתחנת ת"א ההגנה. משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים על מנת לספק פתרונות תחבורתיים בין התחנות הסגורות"
ידוע לך או למישהו יותר פרטים על כל השדרגוים החדשים?
פעם ראשונה שאני שומע על 'גשר המכנסיים', ועל 4 כניסות לתחנת השלום....
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני באמת לא מבין איפה הולכים לדחוף כניסה רביעית

ידוע לך או למישהו יותר פרטים על כל השדרגוים החדשים?
פעם ראשונה שאני שומע על 'גשר המכנסיים', ועל 4 כניסות לתחנת השלום....
&nbsp
אני באמת לא מבין איפה הולכים לדחוף כניסה רביעית
כניסה אחת בכל צד של הכביש, כניסה חדשה על הגשר לקניון שיהפוך "פתוח לציבור" (מרגיש לי כמו טעות כי אז אנשים שבאים מהקניון לרכבת גם יצטרכו להתעקב בבדיקה בטחונית במקום לעבור באופן ישיר כמו שקורה היום)... ואיפה הרביעית?
&nbsp
אולי מתכוונים לבנות גשר הולכי רגל שיחבר את הגשר שמוביל לקניון עם הצד הדרומי של הרחוב, ואז לבנות לכניסה הדרומית של התחנה כניסה צדדית ישירות מהגשר הזה? לא ברור. חוץ מהדמיה של התחנה שנראת פחות או יותר כמו שכפול של המבנה בצד הצפוני לא ראיתי שום מידע נוסף על כל הפרויקט הזה. חבל שעושים פרוייקטים כאלו בלי לשתף את הציבור.
 

סנוי

New member
אולי תכנון עתידי לכניסה מיגאל אלון? או ממתחם שפע טל?

אני באמת לא מבין איפה הולכים לדחוף כניסה רביעית
כניסה אחת בכל צד של הכביש, כניסה חדשה על הגשר לקניון שיהפוך "פתוח לציבור" (מרגיש לי כמו טעות כי אז אנשים שבאים מהקניון לרכבת גם יצטרכו להתעקב בבדיקה בטחונית במקום לעבור באופן ישיר כמו שקורה היום)... ואיפה הרביעית?
&nbsp
אולי מתכוונים לבנות גשר הולכי רגל שיחבר את הגשר שמוביל לקניון עם הצד הדרומי של הרחוב, ואז לבנות לכניסה הדרומית של התחנה כניסה צדדית ישירות מהגשר הזה? לא ברור. חוץ מהדמיה של התחנה שנראת פחות או יותר כמו שכפול של המבנה בצד הצפוני לא ראיתי שום מידע נוסף על כל הפרויקט הזה. חבל שעושים פרוייקטים כאלו בלי לשתף את הציבור.
אולי תכנון עתידי לכניסה מיגאל אלון? או ממתחם שפע טל?
 

darkshadow1

New member
יש סיבה טובה לכך שהגשר צריך להיות ציבורי:

אני באמת לא מבין איפה הולכים לדחוף כניסה רביעית
כניסה אחת בכל צד של הכביש, כניסה חדשה על הגשר לקניון שיהפוך "פתוח לציבור" (מרגיש לי כמו טעות כי אז אנשים שבאים מהקניון לרכבת גם יצטרכו להתעקב בבדיקה בטחונית במקום לעבור באופן ישיר כמו שקורה היום)... ואיפה הרביעית?
&nbsp
אולי מתכוונים לבנות גשר הולכי רגל שיחבר את הגשר שמוביל לקניון עם הצד הדרומי של הרחוב, ואז לבנות לכניסה הדרומית של התחנה כניסה צדדית ישירות מהגשר הזה? לא ברור. חוץ מהדמיה של התחנה שנראת פחות או יותר כמו שכפול של המבנה בצד הצפוני לא ראיתי שום מידע נוסף על כל הפרויקט הזה. חבל שעושים פרוייקטים כאלו בלי לשתף את הציבור.
יש סיבה טובה לכך שהגשר צריך להיות ציבורי:
מתוכננים 4 מגדלים בפינה הצפון-מזרחית של מחלף השלום, במקום הבניין הישן של מחלבת טרה. כדי שלאלפי האנשים שיגיעו לעבוד במגדלים האלה (ועוד אלפים שיתגוררו בהם) תהיה גישה נוחה לרכבת השלום- הגיוני שגם הם יזכו בגשר ישיר לתחנה, בסגנון הגשר שקיים מכיוון מגדלי עזריאלי. אבל כשתושלם תחנת יהודית של הקו האדום, תהיה גם תנועה משמעותית של אנשים שירצו רק לעבור מצד אחד של התחנה לצד השני- ולכן אם כבר הולכים להשקיע מיליונים בגשר חדש, הגיוני ליצור פתרון טוב יותר שיאפשר מעבר ישיר מתחנת יהודית עד למתחם טרה בלי לעבור דרך מכונות הכרטוס של התחנה.
 

Bus Nerd

Active member
רגע מה? תחנת יהודית?

יש סיבה טובה לכך שהגשר צריך להיות ציבורי:
מתוכננים 4 מגדלים בפינה הצפון-מזרחית של מחלף השלום, במקום הבניין הישן של מחלבת טרה. כדי שלאלפי האנשים שיגיעו לעבוד במגדלים האלה (ועוד אלפים שיתגוררו בהם) תהיה גישה נוחה לרכבת השלום- הגיוני שגם הם יזכו בגשר ישיר לתחנה, בסגנון הגשר שקיים מכיוון מגדלי עזריאלי. אבל כשתושלם תחנת יהודית של הקו האדום, תהיה גם תנועה משמעותית של אנשים שירצו רק לעבור מצד אחד של התחנה לצד השני- ולכן אם כבר הולכים להשקיע מיליונים בגשר חדש, הגיוני ליצור פתרון טוב יותר שיאפשר מעבר ישיר מתחנת יהודית עד למתחם טרה בלי לעבור דרך מכונות הכרטוס של התחנה.
רגע מה? תחנת יהודית?
תחנת יהודית בכלל נבנית דרומית משם, דרומית מגשר קלקא אפילו... איך היא רלוונטית לגשר בין תחנת השלום לבין קניון עזריאלי? אני חושב שהתבלבלת... ובכלל, הגשר מעזריאלי לתחנת השלום הוא בפינה הצפון *מערבית* של תחנת הרכבת, לא צפון מזרחית, אז אני גם לא רואה את הקשר לטרה...
&nbsp
&nbsp
 

סנוי

New member
עד שהמגדלים ייבנו מעל טרה, נראה לי שיהיה קירוי לאיילון


רגע מה? תחנת יהודית?
תחנת יהודית בכלל נבנית דרומית משם, דרומית מגשר קלקא אפילו... איך היא רלוונטית לגשר בין תחנת השלום לבין קניון עזריאלי? אני חושב שהתבלבלת... ובכלל, הגשר מעזריאלי לתחנת השלום הוא בפינה הצפון *מערבית* של תחנת הרכבת, לא צפון מזרחית, אז אני גם לא רואה את הקשר לטרה...
&nbsp
&nbsp
עד שהמגדלים ייבנו מעל טרה, נראה לי שיהיה קירוי לאיילון
 

Bus Nerd

Active member
וכשיהיה קירוי סוף סוף נוכל להגיד שיש לנו רכבת תחתית בת"א


עד שהמגדלים ייבנו מעל טרה, נראה לי שיהיה קירוי לאיילון
וכשיהיה קירוי סוף סוף נוכל להגיד שיש לנו רכבת תחתית בת"א

אבל רק בכאילו. מה שבטוח שההמתנה בתחנה תהיה מסריחה עוד יותר מהמתנה ברכבת תחתית אמיתית, עם כל גזי הפליטה של המכוניות בנתיבי איילון (שכבר היום מסריחים את תחנת השלום ולנשום שם זה בלתי אפשרי. התחנה הכי שנואה עלי מכל תחנות רכבת ישראל שאי פעם השתמשתי בהם)
 
לא תהיה תחנת ר קלה יותר קרובה מתחנת יהודית לתחנת השלום?

רגע מה? תחנת יהודית?
תחנת יהודית בכלל נבנית דרומית משם, דרומית מגשר קלקא אפילו... איך היא רלוונטית לגשר בין תחנת השלום לבין קניון עזריאלי? אני חושב שהתבלבלת... ובכלל, הגשר מעזריאלי לתחנת השלום הוא בפינה הצפון *מערבית* של תחנת הרכבת, לא צפון מזרחית, אז אני גם לא רואה את הקשר לטרה...
&nbsp
&nbsp
לא תהיה תחנת ר קלה יותר קרובה מתחנת יהודית לתחנת השלום?
אין חיבור נוח למערכת הרכבת הקלה?
&nbsp
 
האם יהיה חיבור איכותי בין התחנות, כמקובל בחו"ל?

האם יהיה חיבור איכותי בין התחנות, כמקובל בחו"ל?
להגיע לדרך מנחם בגין בדרך הקונבציונלית זה לא פשוט
והתנועה שם זה לא משהו נעים להולכי רגל
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי לא.

האם יהיה חיבור איכותי בין התחנות, כמקובל בחו"ל?
להגיע לדרך מנחם בגין בדרך הקונבציונלית זה לא פשוט
והתנועה שם זה לא משהו נעים להולכי רגל
לדעתי לא.
תסתכל על שטח פרוייקט התחנה כמו שמסומן בלינק שעמוד השדרה נתן
היא כולה מצפון למגדלי עזריאלי.
&nbsp
אלא אם מתוכנן שביל הולכי רגל מצפון למגדלי עזריאלי ואז מדרגות לגשר שמחבר בין הקניון לתחנת הרכבת הכבדה, אז אין ממש אפשרות ליצור קישור איכותי בין התחנות... וזה לא סביר שיעשו שם שביל כי שם יש חניונים ודרכי שירות של הקניון, וזה לא מקום שנעים או בטוח ללכת בו... אפילו פחות מללכת על בגין, כי אולי על בגין לא נעים ויש מלא מכוניות, אבל לפחות יש שם אנשים וזה לא בפינה נסתרת.
&nbsp
מה שיכול להיות זה שאולי אחרי שייבנה עזריאלי האליפטי (על השטח שהוא היום בית ידיעות אחרונות) הקישור בין התחנות יהיה דרכו. למיטב ידיעתי מתוכננת גם הגדלת שטח הקניון שם... אז אולי הקישור הכי "איכותי" בין התחנות יהיה לצאת מהתחנה, להיכנס לקניון דרך האגף בעזיראלי האליפטי, ואז להיכנס לתחנת הרכבת דרך הקניון.
&nbsp
חוסר הקישוריות הזו מתבטא גם בתחנת הקו האדום שתעבור ליד רכבת מרכז. הכניסות לתחנה יהיו רחוקות מהכניסה לרכבת מרכז בצורה משמעותית, בלי שום קישור יעיל.
 
לגבי תחנת סבידור מרכז ותחנת ארלוזורוב של הקו האדום זה לא

לדעתי לא.
תסתכל על שטח פרוייקט התחנה כמו שמסומן בלינק שעמוד השדרה נתן
היא כולה מצפון למגדלי עזריאלי.
&nbsp
אלא אם מתוכנן שביל הולכי רגל מצפון למגדלי עזריאלי ואז מדרגות לגשר שמחבר בין הקניון לתחנת הרכבת הכבדה, אז אין ממש אפשרות ליצור קישור איכותי בין התחנות... וזה לא סביר שיעשו שם שביל כי שם יש חניונים ודרכי שירות של הקניון, וזה לא מקום שנעים או בטוח ללכת בו... אפילו פחות מללכת על בגין, כי אולי על בגין לא נעים ויש מלא מכוניות, אבל לפחות יש שם אנשים וזה לא בפינה נסתרת.
&nbsp
מה שיכול להיות זה שאולי אחרי שייבנה עזריאלי האליפטי (על השטח שהוא היום בית ידיעות אחרונות) הקישור בין התחנות יהיה דרכו. למיטב ידיעתי מתוכננת גם הגדלת שטח הקניון שם... אז אולי הקישור הכי "איכותי" בין התחנות יהיה לצאת מהתחנה, להיכנס לקניון דרך האגף בעזיראלי האליפטי, ואז להיכנס לתחנת הרכבת דרך הקניון.
&nbsp
חוסר הקישוריות הזו מתבטא גם בתחנת הקו האדום שתעבור ליד רכבת מרכז. הכניסות לתחנה יהיו רחוקות מהכניסה לרכבת מרכז בצורה משמעותית, בלי שום קישור יעיל.
לגבי תחנת סבידור מרכז ותחנת ארלוזורוב של הקו האדום זה לא
נכון.
קיימת תוכנית המכונה "מתחם 2000" שבמסגרתה יהיה שילוב בין תחנת הרכבת, תחנת הקו האדום, תחנת הקו הסגול ומסוף האוטובוסים.
[URL]http://igud2013.s3.amazonaws.com/%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9D%202000%20%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8.pdf[/URL]
[URL]http://www.mansfeld-kehat.co.il/project/%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-2000/[/URL]
 

Bus Nerd

Active member
תודה

לגבי תחנת סבידור מרכז ותחנת ארלוזורוב של הקו האדום זה לא
נכון.
קיימת תוכנית המכונה "מתחם 2000" שבמסגרתה יהיה שילוב בין תחנת הרכבת, תחנת הקו האדום, תחנת הקו הסגול ומסוף האוטובוסים.
[URL]http://igud2013.s3.amazonaws.com/%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9D%202000%20%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8.pdf[/URL]
[URL]http://www.mansfeld-kehat.co.il/project/%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-2000/[/URL]
תודה
התוכניות ברוזולוציה נמוכה ומאוד לא ברורות לי, מה שכן נראה שייקח שנים עד שזה ייצא לפועל...
&nbsp
מקווה שזה באמת ישפר את הנגישות של התחנה להולכי רגל, כי היום המצב זוועתי.
 

סנוי

New member
זכור לי שראיתי באתר נת"ע תכנית שבה כן יש גישה כלשהי...

לדעתי לא.
תסתכל על שטח פרוייקט התחנה כמו שמסומן בלינק שעמוד השדרה נתן
היא כולה מצפון למגדלי עזריאלי.
&nbsp
אלא אם מתוכנן שביל הולכי רגל מצפון למגדלי עזריאלי ואז מדרגות לגשר שמחבר בין הקניון לתחנת הרכבת הכבדה, אז אין ממש אפשרות ליצור קישור איכותי בין התחנות... וזה לא סביר שיעשו שם שביל כי שם יש חניונים ודרכי שירות של הקניון, וזה לא מקום שנעים או בטוח ללכת בו... אפילו פחות מללכת על בגין, כי אולי על בגין לא נעים ויש מלא מכוניות, אבל לפחות יש שם אנשים וזה לא בפינה נסתרת.
&nbsp
מה שיכול להיות זה שאולי אחרי שייבנה עזריאלי האליפטי (על השטח שהוא היום בית ידיעות אחרונות) הקישור בין התחנות יהיה דרכו. למיטב ידיעתי מתוכננת גם הגדלת שטח הקניון שם... אז אולי הקישור הכי "איכותי" בין התחנות יהיה לצאת מהתחנה, להיכנס לקניון דרך האגף בעזיראלי האליפטי, ואז להיכנס לתחנת הרכבת דרך הקניון.
&nbsp
חוסר הקישוריות הזו מתבטא גם בתחנת הקו האדום שתעבור ליד רכבת מרכז. הכניסות לתחנה יהיו רחוקות מהכניסה לרכבת מרכז בצורה משמעותית, בלי שום קישור יעיל.
זכור לי שראיתי באתר נת"ע תכנית שבה כן יש גישה כלשהי...
בשרטוט שבאתר רואים בבירור מעבר תת"ק שיגיע למדרכה שעל דרך בגין, איפה שהיום התחנות של 171/271/274. http://www.nta.co.il/content/תחנת-שאול-המלך
אמנם זה לא מעבר מקורה, אבל זה כנראה מה שיש... -_-
&nbsp
 
זה כן מעבר מקורה

זכור לי שראיתי באתר נת"ע תכנית שבה כן יש גישה כלשהי...
בשרטוט שבאתר רואים בבירור מעבר תת"ק שיגיע למדרכה שעל דרך בגין, איפה שהיום התחנות של 171/271/274. http://www.nta.co.il/content/תחנת-שאול-המלך
אמנם זה לא מעבר מקורה, אבל זה כנראה מה שיש... -_-
&nbsp
זה כן מעבר מקורה
מעבר תת קרקעי ישירות ל"מגדל האליפטי" שייבנה על חורבות בית ידיעות אחרונות.
משם אפשר יהיה לעלות בנוחות לקטע החדש של קניון עזריאלי, שיהיה מתחת למגדל האליפטי ללכת את כל הקניון ולצאת ב"שער הרכבת".

לטעמי לא נוח, אבל בשביל קישור נוח בין הקו האדום לרכבת קיימת רכבת מרכז.
 
תלוי

האם יהיה חיבור איכותי בין התחנות, כמקובל בחו"ל?
להגיע לדרך מנחם בגין בדרך הקונבציונלית זה לא פשוט
והתנועה שם זה לא משהו נעים להולכי רגל
תלוי
אם לללכת במיזוג זה הקירטיריון, אז כן.

אם ללכת במיזוג, אבל מקצה אחד לקצה שני של אחד הקניונים הגדוליםב ארץ, למרחק שהוא גדול ממרחק הליכה סביר, אז לא.

הקישור האיכותי בין הקו האדום לרכבת יהיה בתל אביב מרכז ולא בתל אביב השלום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה