המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.

מצב
הנושא נעול.

tapuzzo

New member
המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.

המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
 
ובחדרה המצב טוב יותר בכביש 4?

המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
ובחדרה המצב טוב יותר בכביש 4?
הקטע של כביש 4 בחדרה הרבה יותר מרכזי ועמוס מאשר בפרדיס.
 
"הפך לרחוב עירוני" = 70 מטר מגלעין הכפר ההיסטורי

המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
"הפך לרחוב עירוני" = 70 מטר מגלעין הכפר ההיסטורי

 
גם דרך העצמאות בחיפה היא כביש 4.

המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
גם דרך העצמאות בחיפה היא כביש 4.
כאן זה בסדר ושם לא?
 

נתנאל531

Well-known member
בקריות ובחיפה כמעט ואין מקומות חניה לצד הכביש

זה שהמספר שלו חד-ספרתי לא אומר שום דבר.
כביש 4 הוא גם כביש עירוני בקריות, ובעבר היה גם בעזה.
בקריות ובחיפה כמעט ואין מקומות חניה לצד הכביש
ובחלקים נרחבים בקריות ובמפרץ יש כבישי שרות + הגבלת מהירות + רמזורים, כל זה הפוך לגמרי בפורדיס. בעיה דומה יש גם בכביש 70 בין אחיהוד לכברי, אך שם עומס התנועה הכללי מאט את המהירות הממוצעת וממזער את הסיכון, וגם בעוקף הפנימי של מג'ד אל כרום, היכן ש־361 / 261 ו־263 נוסעים. קטעים דומים קיימים גם בשומרון, כדוגמת כביש 55 באזור פונדוק (בואכה קדומים) וכביש 60 באזור חווארה (בואכה צומת תפוח) וסינג'ל (באזור מעלה לבונה). אין שום השוואת מבחינת תשתיות לחלקי כביש 4 / 40 / 402 באזור חדרה ורמת השרון, או לדרך ז'בוטינסקי באזור התעשיה פתח תקווה ובתוך בני ברק.

השתלבות רכב מחנייה לכביש מהיר הינה נת"ב (נקודת תורפה בטיחותית) משמעותי! אין מה לדבר על השלבות בכיוון הנסיעה הנגדי...
 
אילו תשתיות בדיוק יש בכביש 4 בחדרה בין הגשר לכיכר?

בקריות ובחיפה כמעט ואין מקומות חניה לצד הכביש
ובחלקים נרחבים בקריות ובמפרץ יש כבישי שרות + הגבלת מהירות + רמזורים, כל זה הפוך לגמרי בפורדיס. בעיה דומה יש גם בכביש 70 בין אחיהוד לכברי, אך שם עומס התנועה הכללי מאט את המהירות הממוצעת וממזער את הסיכון, וגם בעוקף הפנימי של מג'ד אל כרום, היכן ש־361 / 261 ו־263 נוסעים. קטעים דומים קיימים גם בשומרון, כדוגמת כביש 55 באזור פונדוק (בואכה קדומים) וכביש 60 באזור חווארה (בואכה צומת תפוח) וסינג'ל (באזור מעלה לבונה). אין שום השוואת מבחינת תשתיות לחלקי כביש 4 / 40 / 402 באזור חדרה ורמת השרון, או לדרך ז'בוטינסקי באזור התעשיה פתח תקווה ובתוך בני ברק.

השתלבות רכב מחנייה לכביש מהיר הינה נת"ב (נקודת תורפה בטיחותית) משמעותי! אין מה לדבר על השלבות בכיוון הנסיעה הנגדי...
אילו תשתיות בדיוק יש בכביש 4 בחדרה בין הגשר לכיכר?
שם אין כלי רכב חונים ליד נתיבי הכביש? (שאגב, בכיוון דרום מתפצלים בצורה מאוד מוזרה ומתאחדים מחדש לפני הכיכר). הכיכר עצמה בכביש 4 בחדרה מהווה מפגע בטיחותי מזוויע.

ואגב, התכוונת להוד השרון, לא רמת השרון.
 

נתנאל531

Well-known member
בחדרה מדובר בקטע קצר יחסית

אילו תשתיות בדיוק יש בכביש 4 בחדרה בין הגשר לכיכר?
שם אין כלי רכב חונים ליד נתיבי הכביש? (שאגב, בכיוון דרום מתפצלים בצורה מאוד מוזרה ומתאחדים מחדש לפני הכיכר). הכיכר עצמה בכביש 4 בחדרה מהווה מפגע בטיחותי מזוויע.

ואגב, התכוונת להוד השרון, לא רמת השרון.
בחדרה מדובר בקטע קצר יחסית
שכבר לפניו יש סדרה של צמתים מרומזרות, ויש קו לבן רצוף בולט, ובקטע הזה אין כניסות ראשיות לחדרה. בפורדיס לעומת זאת, יש כמה וכמה כניסות לאורך הקטע. בפורדיס הבלגן גדול פי כמה וכמה, די להביט בצילום אוויר כדי להבין את גודל הברוך. בנוסף, מצפון לצומת פורדיס אין כלל צמתים מרומזרות, שבולמות את התנועה מעט, בעוד בחדרה יש רבות. התוצאה היא שלפורדיס מגיעים רכבים מצפון במהירות גבוהה יחסית, ונוצר סיכון משמעותי בעת כניסה מחניות אל הכביש הראשי.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה בארץ היא שאין הבחנה באותיות בין סוגי הכבישים.

זה שהמספר שלו חד-ספרתי לא אומר שום דבר.
כביש 4 הוא גם כביש עירוני בקריות, ובעבר היה גם בעזה.
הבעיה בארץ היא שאין הבחנה באותיות בין סוגי הכבישים.
בבריטניה אוטוסטרדה היא M, כביש עורקי ראשי הוא A, וכביש כפרי או משני הוא B. כך רשת האוטוסטרדת מודגשת כמערכת נפרדת בנוסף לסימון הכחול. ישנה קטגוריית ביניין A...M של קטעי כביש ראשי שהוסבו לאוטוסטרדה.
&nbsp
בספרד אוטוסטרדה היא A, אוטוסטרדת אגרה AP, וכביש אזורי מצויין כיום באותיות הפרובינציה (MA במלאגה למשל). בעבר כביש ארצי משני היה N.
&nbsp
בארץ אותו הכביש עם אותו המספר יכול להשתנות מאוטוסטרדה עם שילוט כחול לכביש אזורי עם שילוט ירוק, וזה מקשה על חלוקה היררכית. נכון אמנם שכבישי A בריטיים יכולים להחליף תנאים ומהירויות מ50 קמ"ש עירוני דרך 70 ו 80 פרבריים ועד ל110 מהיר אבל הייצוג שלהם כמערכת נפרדת ממערכת האוטוסטרדות הראשית מראה לנהג המזדמן שאלו דרכים משניות. מיספור כמו 4 אינו עושה זאת בלשון המעטה...
 

alantan

New member
יש עדיין היררכיה אבל לא מהסוג שאתה מתאר

הבעיה בארץ היא שאין הבחנה באותיות בין סוגי הכבישים.
בבריטניה אוטוסטרדה היא M, כביש עורקי ראשי הוא A, וכביש כפרי או משני הוא B. כך רשת האוטוסטרדת מודגשת כמערכת נפרדת בנוסף לסימון הכחול. ישנה קטגוריית ביניין A...M של קטעי כביש ראשי שהוסבו לאוטוסטרדה.
&nbsp
בספרד אוטוסטרדה היא A, אוטוסטרדת אגרה AP, וכביש אזורי מצויין כיום באותיות הפרובינציה (MA במלאגה למשל). בעבר כביש ארצי משני היה N.
&nbsp
בארץ אותו הכביש עם אותו המספר יכול להשתנות מאוטוסטרדה עם שילוט כחול לכביש אזורי עם שילוט ירוק, וזה מקשה על חלוקה היררכית. נכון אמנם שכבישי A בריטיים יכולים להחליף תנאים ומהירויות מ50 קמ"ש עירוני דרך 70 ו 80 פרבריים ועד ל110 מהיר אבל הייצוג שלהם כמערכת נפרדת ממערכת האוטוסטרדות הראשית מראה לנהג המזדמן שאלו דרכים משניות. מיספור כמו 4 אינו עושה זאת בלשון המעטה...
יש עדיין היררכיה אבל לא מהסוג שאתה מתאר
כבישי A בבריטניה אינם תמיד Primary ובמקרים כאלה הם מקבלים מספרים מחליפים של 4 ספרות. בכל מקרה ציון ה-A וה-B אינו מעיד על איכות הכביש.
&nbsp
בכל מקרה בארץ יש היררכיה שדומה למערכת ה-trunk roads הבריטית של פעם. גם כשכביש 4 יורד ברמתו בחלקים לדרך עירונית, הוא עדיין נחשב דרך ארצית ראשית ולו בגלל שהוא מקשר את החוף הצפוני עם חיפה, חדרה, רעננה וכן הלאה.
&nbsp
זאת בניגוד לכביש מהיר כמו 531 המתוכנן או 431 הקיים שיש להם אופי מקומי מבחינת הקישוריות בין חלקי הארץ, גם אם הם כבישים מהירים.
&nbsp
מה שכן מפריע לי בארץ הוא השימוש המוטעה בשלט ה-chopsticks שמורה על תחילת דרך מהירה רק בסוף הרמפה שכבר מאוחר מידי לרוכב אופניים או טרקטור לעשות אחורה פנה. גם השימוש בשילוט כחול בצורה לא עקבית, גם בכבישים שאינם מוגדרים כמהירים.
&nbsp
בכל מקרה זה באמת נושא מאוד אפור עם כל מיני סתירות, וכך גם בבריטניה דרך אגב. קח את ה-A205 לדוגמא...
 

oshlick1

New member
צריך פשוט להוסיף שם כיכרות

המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
צריך פשוט להוסיף שם כיכרות
כבר עשו כיכר אחת לפני כמה שנים בצומת הכניסה הראשית לכפר שהיה מסוכן מאוד ומאז התנועה שם השתפרה
 

raminec

New member
צריך להפסיק להאכיל את ה


המצב בצומת פורידיס - לקראת תאונה רבת נפגעים.
אמש כמעט התנגש מול עיני אוטובוס במשאית מערבל בטון בצומת פורידיס.
למי שלא מכיר מדובר בקטע מכביש 4 (!) שהפך לרחוב עירוני לכל דבר בהשתלטות
על שני צדדיו של עסקים לא חוקיים שקמו משני הצדדים במרחק אפס שמייצרים מכוניות שעוצרות 'על הכביש' עצמו או נכנסות אליו מחנייה בשוליים, משאיות חונות, משאיות שמתפרצות לכביש מתוך הישוב בלי רמזורים בלי כלום..
אתמול שתי שניות פחות והייתם קוראים על 20 פצועים וחלילה הרוגים מהתנגשות בין מערבל בטון ואוטובוס.
אני לא מצליח להבין מדוע מאפשרים לבלאגן שם להמשיך.
זה לא כביש קטן שולי זה כביש 4 !!!
צריך להפסיק להאכיל את ה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה