התוכנית למסילה לאורך כביש 4 "ירדה מהפרק"?

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
התוכנית למסילה לאורך כביש 4 "ירדה מהפרק"?

התוכנית למסילה לאורך כביש 4 "ירדה מהפרק"?
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3694212,00.html

מופיע בהערה אגבית בכתבה הזו "הכביש המתוכנן יכלול שלושה מסלולים לכל כיוון נסיעה, ובמרכזו ציר ברוחב 18 מטר לתחבורה ציבורית. לפי התוכנית המקורית, באותו ציר אמורה היתה להיות מסילת רכבת, אך התוכנית ירדה מהפרק ולכן הגדרת סוג התחבורה הציבורית נשארה גמישה"
 

jp3raptor

Member
לפי ההבנה שלי- הרצועה תנוצל על ידי מת"צ

התוכנית למסילה לאורך כביש 4 "ירדה מהפרק"?
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3694212,00.html

מופיע בהערה אגבית בכתבה הזו "הכביש המתוכנן יכלול שלושה מסלולים לכל כיוון נסיעה, ובמרכזו ציר ברוחב 18 מטר לתחבורה ציבורית. לפי התוכנית המקורית, באותו ציר אמורה היתה להיות מסילת רכבת, אך התוכנית ירדה מהפרק ולכן הגדרת סוג התחבורה הציבורית נשארה גמישה"
לפי ההבנה שלי- הרצועה תנוצל על ידי מת"צ
אבל יש פוטנציאל להפוך את המת"צ בעתיד למסילה אם יהיה רצון.
&nbsp
משמע, אין כוונה להניח מסילות במהלך הרחבת הכביש עצמו סטייל 531.
&nbsp
בעייני מדובר בהחלטה נכונה
 
גם בתוכנית המקורית לא הייתה כוונה להקים את המסילה יחד עם

לפי ההבנה שלי- הרצועה תנוצל על ידי מת"צ
אבל יש פוטנציאל להפוך את המת"צ בעתיד למסילה אם יהיה רצון.
&nbsp
משמע, אין כוונה להניח מסילות במהלך הרחבת הכביש עצמו סטייל 531.
&nbsp
בעייני מדובר בהחלטה נכונה
גם בתוכנית המקורית לא הייתה כוונה להקים את המסילה יחד עם
הרחבת הכביש, אלא לשמור רצועה למסילת רכבת כבדה.
נראה שהתוכנית המעודכנת לא לוקחת בחשבון כלל רצועה למסילה.
ברגע שמייעדים רצועה למסלול תח"צ כבישי, הסיכוי להפוך אותו למסילת רכבת כבדה אפסי. במקסימום יהיה אפשר להשתמש במת"צ עבור מסילת רק"ל.
 

jp3raptor

Member
האם לא עדיף לנצל את הכביש?

גם בתוכנית המקורית לא הייתה כוונה להקים את המסילה יחד עם
הרחבת הכביש, אלא לשמור רצועה למסילת רכבת כבדה.
נראה שהתוכנית המעודכנת לא לוקחת בחשבון כלל רצועה למסילה.
ברגע שמייעדים רצועה למסלול תח"צ כבישי, הסיכוי להפוך אותו למסילת רכבת כבדה אפסי. במקסימום יהיה אפשר להשתמש במת"צ עבור מסילת רק"ל.
האם לא עדיף לנצל את הכביש?
אני גם הייתי מעדיף לראות רצועת רכבת במרכז הכביש, אבל השאלה היא אם לא עדיף מת"צ מאשר רצועה ריקה שתשב במרכז של כביש.
&nbsp
מסילת "כביש 4" לא הייתה מבוצעת בכל מקרה ב20 שנה הקרובות
 
איזה צורך במת"צ יש בכביש 4 בין מחלף הדרים לחדרה?

האם לא עדיף לנצל את הכביש?
אני גם הייתי מעדיף לראות רצועת רכבת במרכז הכביש, אבל השאלה היא אם לא עדיף מת"צ מאשר רצועה ריקה שתשב במרכז של כביש.
&nbsp
מסילת "כביש 4" לא הייתה מבוצעת בכל מקרה ב20 שנה הקרובות
איזה צורך במת"צ יש בכביש 4 בין מחלף הדרים לחדרה?
היכן שבאמת יש צורך בנת"צ בכביש 4 (בקטע המרכזי), לא מתכננים להקים אותו...
 

jp3raptor

Member
יש כוונה למת"צ בין רעננה למורשה

איזה צורך במת"צ יש בכביש 4 בין מחלף הדרים לחדרה?
היכן שבאמת יש צורך בנת"צ בכביש 4 (בקטע המרכזי), לא מתכננים להקים אותו...
יש כוונה למת"צ בין רעננה למורשה
ומת"צ נוסף בכביש 5.
&nbsp
עם התרחבות הערים סביב כביש 4 יש צורך במת"צ (זאת דעתי)
 
אין תכנון למת"צ בין רעננה למורשה, אלא לנתיב העדפה לתח"צ

יש כוונה למת"צ בין רעננה למורשה
ומת"צ נוסף בכביש 5.
&nbsp
עם התרחבות הערים סביב כביש 4 יש צורך במת"צ (זאת דעתי)
אין תכנון למת"צ בין רעננה למורשה, אלא לנתיב העדפה לתח"צ
ובכביש 5 התכנון הסופי הוא לנתיב אגרה.
ופתיחת כביש 531 ומסילת השרון עוד יקטינו את הצורך במת"צ בקטע הזה של כביש 4.

בכל מקרה הקטע שהכי משווע לנת"צ בשני הכיוונים זה הקטע בין גהה למחלף ראשון לציון והקטע הזה לא נמצא בתוכניות.
זה פשוט חור שחור שהן משרד התחבורה, הן נת"ע והן נתיבי איילון בורחים ממנו.
 

amit1270

New member
עושים איפה שקל, לא איפה שצריך

אין תכנון למת"צ בין רעננה למורשה, אלא לנתיב העדפה לתח"צ
ובכביש 5 התכנון הסופי הוא לנתיב אגרה.
ופתיחת כביש 531 ומסילת השרון עוד יקטינו את הצורך במת"צ בקטע הזה של כביש 4.

בכל מקרה הקטע שהכי משווע לנת"צ בשני הכיוונים זה הקטע בין גהה למחלף ראשון לציון והקטע הזה לא נמצא בתוכניות.
זה פשוט חור שחור שהן משרד התחבורה, הן נת"ע והן נתיבי איילון בורחים ממנו.
עושים איפה שקל, לא איפה שצריך
ע"ע המסילה הרביעית באיילון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה