מהנדס עיריית ראשל"צ היוצא על המסילה ב-431:

מצב
הנושא נעול.
מהנדס עיריית ראשל"צ היוצא על המסילה ב-431:

מהנדס עיריית ראשל"צ היוצא על המסילה ב-431:
"בעבר כבר היה מתוכנן קו רכבת לאורך כביש 431, עם מסילה בין שני הנתיבים. ואולם כדי לחסוך בעלויות מתכנני הכביש קירבו את הנתיבים זה לזה וביטלו את הפוטנציאל שהיה קיים להעביר מסילה באמצע", מסביר יהלום. "כיום נמצאת לקראת הפקדה בוועדה המחוזית תוכנית להנחת מסילה מדרום לתוואי".
[URL]http://www.themarker.com/realestate/1.3014316[/URL]

הוא מעוות את האמת ולא מספר שהוחלט על תוואי אחר למסילה, צפונית לכביש 431 במערב העיר וזו הסיבה לכך שלא נשמרה בין מסלולי הכביש רצועה לרכבת, ושעיריית ראשון לציון טירפדה את המסילה בתוואי עליו הוחלט, אבל החדשה המעניינת כיום בדבריו היא לגבי התוכנית למסילה מדרום לתוואי של 431.
 

באג2003

New member
גם דובר על מעבר המסילה בשדרות יצחק רבין וההסתדרות

מהנדס עיריית ראשל"צ היוצא על המסילה ב-431:
"בעבר כבר היה מתוכנן קו רכבת לאורך כביש 431, עם מסילה בין שני הנתיבים. ואולם כדי לחסוך בעלויות מתכנני הכביש קירבו את הנתיבים זה לזה וביטלו את הפוטנציאל שהיה קיים להעביר מסילה באמצע", מסביר יהלום. "כיום נמצאת לקראת הפקדה בוועדה המחוזית תוכנית להנחת מסילה מדרום לתוואי".
[URL]http://www.themarker.com/realestate/1.3014316[/URL]

הוא מעוות את האמת ולא מספר שהוחלט על תוואי אחר למסילה, צפונית לכביש 431 במערב העיר וזו הסיבה לכך שלא נשמרה בין מסלולי הכביש רצועה לרכבת, ושעיריית ראשון לציון טירפדה את המסילה בתוואי עליו הוחלט, אבל החדשה המעניינת כיום בדבריו היא לגבי התוכנית למסילה מדרום לתוואי של 431.
גם דובר על מעבר המסילה בשדרות יצחק רבין וההסתדרות
עד לכביש 4, גם על תחנה חדשה מול תחנת האוטובוסים המרכזית שם.
&nbsp
זו הייתה טעות גדולה שלא להכניס את רצועת הרכבת אל בין מסלולי כביש 431. למה?
כי לי לא ברור מכל האופציות האלו שמדברים עליהן, איך מתכוונים המתכננים להכניס מסילה כפולה באמצעו של מחלף עין הקורא שנראה כמו ספגטי של כבישים, על מנת לחבר את מסילות הרכבת לתחנת ראשונים 1.5 ק"מ מזרחה משם.
 
לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי צפונית ל-431 במערב ראשון לציון

גם דובר על מעבר המסילה בשדרות יצחק רבין וההסתדרות
עד לכביש 4, גם על תחנה חדשה מול תחנת האוטובוסים המרכזית שם.
&nbsp
זו הייתה טעות גדולה שלא להכניס את רצועת הרכבת אל בין מסלולי כביש 431. למה?
כי לי לא ברור מכל האופציות האלו שמדברים עליהן, איך מתכוונים המתכננים להכניס מסילה כפולה באמצעו של מחלף עין הקורא שנראה כמו ספגטי של כבישים, על מנת לחבר את מסילות הרכבת לתחנת ראשונים 1.5 ק"מ מזרחה משם.
לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי צפונית ל-431 במערב ראשון לציון
היו שתי חלופות והוחלט על החלופה שמקרבת את הרכבת למוקדי העניין במערב העיר (תחנה מרכזית, המכללה למינהל והשכונות) ולכן לא שימרו רצועה לחלופה שלא נבחרה. אני לא בטוח, אבל נדמה לי שבאזור מחלף עין הקורא היה אמור להיות מינהור קצר.
אבל עיריית ראשון לציון החליטה בשנים האחרונות לטרפד זאת.
 

באג2003

New member
הבירוקרטיה וחוסר האחידות בהחלט מעכב הכל ומכעיס כשלעצמו

לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי צפונית ל-431 במערב ראשון לציון
היו שתי חלופות והוחלט על החלופה שמקרבת את הרכבת למוקדי העניין במערב העיר (תחנה מרכזית, המכללה למינהל והשכונות) ולכן לא שימרו רצועה לחלופה שלא נבחרה. אני לא בטוח, אבל נדמה לי שבאזור מחלף עין הקורא היה אמור להיות מינהור קצר.
אבל עיריית ראשון לציון החליטה בשנים האחרונות לטרפד זאת.
הבירוקרטיה וחוסר האחידות בהחלט מעכב הכל ומכעיס כשלעצמו
אבל אם העירייה טרפדה מנהור בעין הקורא, איך יתבצע החיבור למסילה הנגמרת כיום בתחנת ראשונים?
בשתי החלופות, גם זו שעוברת בעיר וגם זו שתעבור מדרום לתוואי של 431, יש צורך במנהור מתחת לעין הקורא לשם החיבור, או לפחות מתחת ל- 431 ודרכים אחרות.
מעניין אותי איך יתגברו על האתגר ההנדסי שכרוך בסגירה של 431 ובניית מנהרות רכבתיות. לפחות לפי התמונה האווירית נראה שהחלופה הדרומית תהיה יותר קלה לביצוע.
&nbsp

 
העיריה לא טירפדה מינהור בעין הקורא, העיריה טירפדה את התוואי

הבירוקרטיה וחוסר האחידות בהחלט מעכב הכל ומכעיס כשלעצמו
אבל אם העירייה טרפדה מנהור בעין הקורא, איך יתבצע החיבור למסילה הנגמרת כיום בתחנת ראשונים?
בשתי החלופות, גם זו שעוברת בעיר וגם זו שתעבור מדרום לתוואי של 431, יש צורך במנהור מתחת לעין הקורא לשם החיבור, או לפחות מתחת ל- 431 ודרכים אחרות.
מעניין אותי איך יתגברו על האתגר ההנדסי שכרוך בסגירה של 431 ובניית מנהרות רכבתיות. לפחות לפי התמונה האווירית נראה שהחלופה הדרומית תהיה יותר קלה לביצוע.
&nbsp
העיריה לא טירפדה מינהור בעין הקורא, העיריה טירפדה את התוואי
במערב ראשון לציון ליד התחנה המרכזית, המיכללה למינהל והשכונות ורצתה את הרכבת מחוץ לעיר.
 

luckydude

Active member
אם אני זוכר נכון אז התוואי הכתום המקורי

הבירוקרטיה וחוסר האחידות בהחלט מעכב הכל ומכעיס כשלעצמו
אבל אם העירייה טרפדה מנהור בעין הקורא, איך יתבצע החיבור למסילה הנגמרת כיום בתחנת ראשונים?
בשתי החלופות, גם זו שעוברת בעיר וגם זו שתעבור מדרום לתוואי של 431, יש צורך במנהור מתחת לעין הקורא לשם החיבור, או לפחות מתחת ל- 431 ודרכים אחרות.
מעניין אותי איך יתגברו על האתגר ההנדסי שכרוך בסגירה של 431 ובניית מנהרות רכבתיות. לפחות לפי התמונה האווירית נראה שהחלופה הדרומית תהיה יותר קלה לביצוע.
&nbsp
אם אני זוכר נכון אז התוואי הכתום המקורי
בתוכנית המאושרת (זו שרוצים לבטל) חוצה את כביש 4 ועובר ממזרח לכביש 42 ולא ממערב, כך שהמסילה בכלל לא נוגעת במחלף עין הקורא.
&nbsp
לדעתי היה נכון להמשיך עם התוכנית המקורית ומסע ההפחדה של עריית רשל״צ כלפי התושבים בעניין היה טעות גדולה. אחר כך מתלוננים שתחנות הרכבת בישראל ממקומות רחוק ממרכזי הערים, וכאן (כמו בהרבה מקומות אחרים), המדינה היתה מוכנה לשאת בעלות הנוספת כדי להנגיש את הרכבת למרכז ולתחנה המרכזית אבל הרשות המוניציפלית הכשילה אותה (15-20 שנה אגב אחרי שהערייה עצמה הסכימה לתוכנית המקורית, ושכבר נקבעו כמה עובדות בשטח כהכנה לתוכנית).
 

oshlick1

New member
הדבר הנכון לעשות כיום הוא לא לסלול המשך כלל

אם אני זוכר נכון אז התוואי הכתום המקורי
בתוכנית המאושרת (זו שרוצים לבטל) חוצה את כביש 4 ועובר ממזרח לכביש 42 ולא ממערב, כך שהמסילה בכלל לא נוגעת במחלף עין הקורא.
&nbsp
לדעתי היה נכון להמשיך עם התוכנית המקורית ומסע ההפחדה של עריית רשל״צ כלפי התושבים בעניין היה טעות גדולה. אחר כך מתלוננים שתחנות הרכבת בישראל ממקומות רחוק ממרכזי הערים, וכאן (כמו בהרבה מקומות אחרים), המדינה היתה מוכנה לשאת בעלות הנוספת כדי להנגיש את הרכבת למרכז ולתחנה המרכזית אבל הרשות המוניציפלית הכשילה אותה (15-20 שנה אגב אחרי שהערייה עצמה הסכימה לתוכנית המקורית, ושכבר נקבעו כמה עובדות בשטח כהכנה לתוכנית).
הדבר הנכון לעשות כיום הוא לא לסלול המשך כלל
שעיריית ראשון לציון ותושבי העיר ימשיכו לנסוע ברכב הפרטי שלהם והמדינה תמשיך להשקיע בתח''צ במקומות שהתושבים רוצים אותה. אין סיבה שהמדינה תממן את המחדלים של ראשון לציון
 

Ccyclist

Well-known member
לולאה ברשל"צ תאפשר שירות פרברי מלולאת השרון.

הדבר הנכון לעשות כיום הוא לא לסלול המשך כלל
שעיריית ראשון לציון ותושבי העיר ימשיכו לנסוע ברכב הפרטי שלהם והמדינה תמשיך להשקיע בתח''צ במקומות שהתושבים רוצים אותה. אין סיבה שהמדינה תממן את המחדלים של ראשון לציון
לולאה ברשל"צ תאפשר שירות פרברי מלולאת השרון.
הקו לא קיים אך ורק עבור תושבי רשל"צ, הוא חלק ממערכת נרחבת יותר וכשתושלם הלולאה היא תאפשר לרכבות לעשות סיבוב בדרום גוש דן במקום לחייג באיילון או במשה דיין - מה שחוסם שתי מסילות בעת החיוג.
 

ofirg4

New member
התוכנית המקורית והקו החום של נת"ע

לולאה ברשל"צ תאפשר שירות פרברי מלולאת השרון.
הקו לא קיים אך ורק עבור תושבי רשל"צ, הוא חלק ממערכת נרחבת יותר וכשתושלם הלולאה היא תאפשר לרכבות לעשות סיבוב בדרום גוש דן במקום לחייג באיילון או במשה דיין - מה שחוסם שתי מסילות בעת החיוג.
התוכנית המקורית והקו החום של נת"ע
תוואי התוכנית המקורית של חיבור תחנת הראשונים למשה דיין חופף לאורך שדרות יצחק רבין עם הקו החום של נת"ע. האם התוכניות מותאמות זו לזו?
 
החפיפה היא בקטע קצר ורק בההסתדרות, לא בשדרות רבין

התוכנית המקורית והקו החום של נת"ע
תוואי התוכנית המקורית של חיבור תחנת הראשונים למשה דיין חופף לאורך שדרות יצחק רבין עם הקו החום של נת"ע. האם התוכניות מותאמות זו לזו?
החפיפה היא בקטע קצר ורק בההסתדרות, לא בשדרות רבין
הקו החום עובר מההסתדרות לרחוב לוי אשכול ומשם לשדרות משה דיין.
http://www.nta.co.il/line/4

החפיפה המתוכננת הייתה רק באזור התחנה המרכזית.
 

ofirg4

New member
להבנתי מדובר בקטע בין התחנה המרכזית למכללה למינהל

החפיפה היא בקטע קצר ורק בההסתדרות, לא בשדרות רבין
הקו החום עובר מההסתדרות לרחוב לוי אשכול ומשם לשדרות משה דיין.
http://www.nta.co.il/line/4

החפיפה המתוכננת הייתה רק באזור התחנה המרכזית.
להבנתי מדובר בקטע בין התחנה המרכזית למכללה למינהל
מדובר ב 1.3 ק"מ לאורך ההסתדרות ויצחק רבין (השם מתחלף כבר אחרי הצומת עם שדרות התקומה).
 
נכון, הקטע שבין התחנה המרכזית למכללה למינהל חופף

להבנתי מדובר בקטע בין התחנה המרכזית למכללה למינהל
מדובר ב 1.3 ק"מ לאורך ההסתדרות ויצחק רבין (השם מתחלף כבר אחרי הצומת עם שדרות התקומה).
נכון, הקטע שבין התחנה המרכזית למכללה למינהל חופף
הקטע הארוך של שדרות יצחק רבין ממערב למיכללה למינהל לא חופף.
ויש הגיון רב בכך שגם הרכבת הכבדה וגם הקו החום יעברו ליד שני מוקדי העניין הללו.

גם בעיר התחתית בחיפה הרכבת הכבדה סמוכה למסלול המטרונית.
גם מסלול הקו האדום בתל אביב סמוך בין סבידור מרכז לבין עזריאלי למסילות האיילון של הרכבת הכבדה.
 

ofirg4

New member
אני לחלוטין מסכים

נכון, הקטע שבין התחנה המרכזית למכללה למינהל חופף
הקטע הארוך של שדרות יצחק רבין ממערב למיכללה למינהל לא חופף.
ויש הגיון רב בכך שגם הרכבת הכבדה וגם הקו החום יעברו ליד שני מוקדי העניין הללו.

גם בעיר התחתית בחיפה הרכבת הכבדה סמוכה למסלול המטרונית.
גם מסלול הקו האדום בתל אביב סמוך בין סבידור מרכז לבין עזריאלי למסילות האיילון של הרכבת הכבדה.
אני לחלוטין מסכים
אין סיבה תחבורית שלא תהיה חפיפה בין שני אמצעי תחבורה המשרתים רבדי תחבורה שונים.
השאלה שלי הייתה ביצועית\טכנית. האם בתכנון נלקח בחשבון שצריך מקום לשני אמצעי התחבורה זה לצד זה לאורך התוואי? או שאלו כבר פרטים לתכנון המפורט יותר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה