רפורמה במוניות שירות: "אל תפגעו בגיל השלישי"

מצב
הנושא נעול.
הנימוק הכי שגוי שיכול להיות

רפורמה במוניות שירות: "אל תפגעו בגיל השלישי"
לכתבה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4831666,00.html

לפי הכתבה יהיו 30 אשכולות, בהם יפעלו מוניות השירות. האשכולות הם באזורים הקיימים.
הנימוק הכי שגוי שיכול להיות
שהרי כל בר דעת יודע שלבני הגיל השלישי קל יותר לטפס את מדרגות הפתח הצר שבמונית ולהתכופף כל הדרך למושב הצפוף, מאשר להיכנס לאוטובוס ללא מדרגות בגובה המדרכה...
 

אורי404

New member
כך גם אני חשבתי, אלא אם יהיה שינוי

הנימוק הכי שגוי שיכול להיות
שהרי כל בר דעת יודע שלבני הגיל השלישי קל יותר לטפס את מדרגות הפתח הצר שבמונית ולהתכופף כל הדרך למושב הצפוף, מאשר להיכנס לאוטובוס ללא מדרגות בגובה המדרכה...
כך גם אני חשבתי, אלא אם יהיה שינוי
כאשר קראתי את הכתבה, גם אני חשבתי כך.
אלא אם במסגרת המכרז, יחוייבו למיניבוסים דומים, שיש בחברות האוטובוסים, שהם ניגשים.
אבל אם יהיה המשך באותו סוג של מוניות שירות, אז כמובן שזהו הנימוק ההכי שגוי / הכי תלוש מהמציאות.

מעבר לזה אני לא ממש רואה תועלת במוניות השירות לכלל האוכולוסייה. לדעתי ברב האזורים, הרחבת השירות עדיפה, באמצעות אוטובוסים ואף באוטובוסים מפרקיים וברכבת קלה. אולי במושבים/יישובים עדיף השימוש במוניות השירות וזה גם זה לא ממש בטוח. בתוך תל אביב, למשל זה לא ממש יועיל.
 

Ccyclist

Well-known member
זו למעשה "רפורמה" להקפאת המצב כפי שהוא ולמנוע התרחבות

כך גם אני חשבתי, אלא אם יהיה שינוי
כאשר קראתי את הכתבה, גם אני חשבתי כך.
אלא אם במסגרת המכרז, יחוייבו למיניבוסים דומים, שיש בחברות האוטובוסים, שהם ניגשים.
אבל אם יהיה המשך באותו סוג של מוניות שירות, אז כמובן שזהו הנימוק ההכי שגוי / הכי תלוש מהמציאות.

מעבר לזה אני לא ממש רואה תועלת במוניות השירות לכלל האוכולוסייה. לדעתי ברב האזורים, הרחבת השירות עדיפה, באמצעות אוטובוסים ואף באוטובוסים מפרקיים וברכבת קלה. אולי במושבים/יישובים עדיף השימוש במוניות השירות וזה גם זה לא ממש בטוח. בתוך תל אביב, למשל זה לא ממש יועיל.
זו למעשה "רפורמה" להקפאת המצב כפי שהוא ולמנוע התרחבות
חלוקה ל"אשכולות" תמנע הפעלת קווים חדשים, ואי הכללה ברב קו ובהנחות גם ב"רפורמה" הזו מראה שאין כוונה להנגיש את מוניות השירות לשכבות כלכליות שעבורן הכרטיס החופשי הוא הוצאה גדולה או אלו שזכאיות להנחות.
&nbsp
אם ניקח את המילה רפורמה כפשוטה הרי שהמינימום לשיפור מערך השירות הקיים כיום עם הכללה ברב קו ופיתוח הקווים האקראיים שמחקים קווים חזקים מסויימים לרשת עירונית שמישה בעיקר בזמנים שהן המונופול, תוך קביעת המלצות לתדירות או אולי פשוט יציאה עם 80% מהמונית בקווים עם תחנות כדי לוודא שאפשר להעלות נוסעים בדרך.
&nbsp
התירוץ של "הגיל השלישי" מוזר באמצעי שאינו מקנה הנחות פנסיונרים.
&nbsp
מה גם שעם אפליקציות ותיכנון מסלול דינאמי אמצעי התחבורה הזה (עם או בלי נהג) צריך להפסיק להתחרות בקווים חזקים ותדירים ולהתחיל לתת שירות אמיתי לאזורים שאי אפשר לתת להם שירות קווי תדיר ויעיל.
 

Bus Nerd

Active member
הכתבה מצדדת בסבסוד למוניות השירות. אני חושב שזה רעיון רע

רפורמה במוניות שירות: "אל תפגעו בגיל השלישי"
לכתבה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4831666,00.html

לפי הכתבה יהיו 30 אשכולות, בהם יפעלו מוניות השירות. האשכולות הם באזורים הקיימים.
הכתבה מצדדת בסבסוד למוניות השירות. אני חושב שזה רעיון רע
אין צורך לסבסד מוניות שירות, בטח שלא כשהן מקבילות לקווי אוטובוס רגילים.
&nbsp
נהגי מוניות שירות מפריעים באופן אקטיבי לאוטובוסים ופוגמים ביעילותם. זה לא סקטור שצריך לעודד, ובטח שלא לסבסד. נכון, רב קו במוניות השירות היה יכול להיות נחמד, אבל סבסוד שלהן זה רעיון רע. כל מונית שירות שתסובסד תגרע סבסוד מקווי אוטובוס קיימים, כי יש תקציב מוגבל וצריך לפעול במסגרתו.
&nbsp
עוד נטען בכתבה שיש שכונות שלא מצדיקות שירות אוטובוסי אבל כן מצדיקות מוניות שירות. אני בספק שזה נכון, נשמע לי כמו חוסר מקצועיות של 15 דקות. יש שכונות שמצדיקות מיניבוס במקום אוטובוס, אבל שכונה שמצדיקה מונית שירות בלי להצדיק אוטובוס? הרי נהג מונית שירות לא יוצא לדרך לפני שהמונית מלאה, ובשכונות שלא יכולות להצדיק שירות אוטובוסי, איך אפשר להצדיק שירות של מונית? שכונה שיכולה למלא מונית יכולה למלא גם מיניבוס.
 

אורי404

New member


הכתבה מצדדת בסבסוד למוניות השירות. אני חושב שזה רעיון רע
אין צורך לסבסד מוניות שירות, בטח שלא כשהן מקבילות לקווי אוטובוס רגילים.
&nbsp
נהגי מוניות שירות מפריעים באופן אקטיבי לאוטובוסים ופוגמים ביעילותם. זה לא סקטור שצריך לעודד, ובטח שלא לסבסד. נכון, רב קו במוניות השירות היה יכול להיות נחמד, אבל סבסוד שלהן זה רעיון רע. כל מונית שירות שתסובסד תגרע סבסוד מקווי אוטובוס קיימים, כי יש תקציב מוגבל וצריך לפעול במסגרתו.
&nbsp
עוד נטען בכתבה שיש שכונות שלא מצדיקות שירות אוטובוסי אבל כן מצדיקות מוניות שירות. אני בספק שזה נכון, נשמע לי כמו חוסר מקצועיות של 15 דקות. יש שכונות שמצדיקות מיניבוס במקום אוטובוס, אבל שכונה שמצדיקה מונית שירות בלי להצדיק אוטובוס? הרי נהג מונית שירות לא יוצא לדרך לפני שהמונית מלאה, ובשכונות שלא יכולות להצדיק שירות אוטובוסי, איך אפשר להצדיק שירות של מונית? שכונה שיכולה למלא מונית יכולה למלא גם מיניבוס.
 

mister K

New member
שוב 15 דקות מראים עד כמה אין להם הבנה אמיתית בתח"צ

רפורמה במוניות שירות: "אל תפגעו בגיל השלישי"
לכתבה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4831666,00.html

לפי הכתבה יהיו 30 אשכולות, בהם יפעלו מוניות השירות. האשכולות הם באזורים הקיימים.
שוב 15 דקות מראים עד כמה אין להם הבנה אמיתית בתח"צ
"שכונות שלא מצדיקות שירות אוטובוסים", "מוניות השירות מתאימות במיוחד לגיל השלישי" ועוד שטויות שמהוות הפגנת בורות מחרידה של אנשים שמכנים את עצמם פעילי תח"צ.
אבל אין מה לדאוג, חוץ מלנבוח באתר הבית שלהם Ynet ולהפגין בנושאים מטופשים הם לא באמת מזיזים דברים.
 

orchilit

New member
סליחה על האיחור אבל מתאימות לגיל השלישי ? ואוו הטמטום

שוב 15 דקות מראים עד כמה אין להם הבנה אמיתית בתח"צ
"שכונות שלא מצדיקות שירות אוטובוסים", "מוניות השירות מתאימות במיוחד לגיל השלישי" ועוד שטויות שמהוות הפגנת בורות מחרידה של אנשים שמכנים את עצמם פעילי תח"צ.
אבל אין מה לדאוג, חוץ מלנבוח באתר הבית שלהם Ynet ולהפגין בנושאים מטופשים הם לא באמת מזיזים דברים.
סליחה על האיחור אבל מתאימות לגיל השלישי ? ואוו הטמטום
אם אוטובוסים זה לא הדבר הכי נוח לגיל השלישי, לפחות שם הם לא צריכים להתכופף כדי להיכנס/לצאת. ואוו, אני כל כך לא רוצה לאחל להם להגיע לגיל השלישי הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה