עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול

מצב
הנושא נעול.
עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
 

down und

New member
כולי פליאה על כך שלא היה על זה איזה דיון כאן בפורום

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
כולי פליאה על כך שלא היה על זה איזה דיון כאן בפורום
על ההתנגדות הרמת גנית לקו הסגול.
 

olli3

New member
מנהל
יותר התעייפתי מזה שתמיד יהיה מי שיתנגד

כנראה התעייפו מהקפריזות של עיריית רמת גן
יותר התעייפתי מזה שתמיד יהיה מי שיתנגד
אלא אם כן זה היה בתחום של איזור שגרה בו אוכלוסיה חלשה שלא נאבקת על שום דבר גם ככה.
 

Bus Nerd

Active member
היה לפחות שרשור אחד על זה, אם לא יותר

כולי פליאה על כך שלא היה על זה איזה דיון כאן בפורום
על ההתנגדות הרמת גנית לקו הסגול.
היה לפחות שרשור אחד על זה, אם לא יותר
ובו צחקנו על המתראיינים מרמת גן שבשבילם לגור ליד תחנת דלק וכביש סואן זה סבבה, אבל לגור ליד תחנת שנאים של רק"ל זה "סכנה לבריאות".
 

oshlick1

New member
אין מאבק יותר הזוי מזה

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
אין מאבק יותר הזוי מזה
הם אומרים שם שהקו הסגול יסתום להם את הכניסות לעיר.
כאילו שהיום הכניסות האלה לא סתומות ממכוניות.
להיכנס מכביש גהה לרחוב הירדן בערב לוקח בערך 25 דקות קטע של קילומטר.
אם יש משהו שיציל את האיזור הזה מתקיעה מוחלטת זה הקו הסגול
אבל את תושבי רמת גן זה לא מעניין. הם צריכים אוטו עם בגאז'.
תחבורה ציבורית זה לא בשבילם
 
הרכבת הקלה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לרמת גן.

אין מאבק יותר הזוי מזה
הם אומרים שם שהקו הסגול יסתום להם את הכניסות לעיר.
כאילו שהיום הכניסות האלה לא סתומות ממכוניות.
להיכנס מכביש גהה לרחוב הירדן בערב לוקח בערך 25 דקות קטע של קילומטר.
אם יש משהו שיציל את האיזור הזה מתקיעה מוחלטת זה הקו הסגול
אבל את תושבי רמת גן זה לא מעניין. הם צריכים אוטו עם בגאז'.
תחבורה ציבורית זה לא בשבילם
הרכבת הקלה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לרמת גן.
 

Bus Nerd

Active member
ואל תשכח את הדבר הכי הזוי

אין מאבק יותר הזוי מזה
הם אומרים שם שהקו הסגול יסתום להם את הכניסות לעיר.
כאילו שהיום הכניסות האלה לא סתומות ממכוניות.
להיכנס מכביש גהה לרחוב הירדן בערב לוקח בערך 25 דקות קטע של קילומטר.
אם יש משהו שיציל את האיזור הזה מתקיעה מוחלטת זה הקו הסגול
אבל את תושבי רמת גן זה לא מעניין. הם צריכים אוטו עם בגאז'.
תחבורה ציבורית זה לא בשבילם
ואל תשכח את הדבר הכי הזוי
הם מתלוננים שהעבודות עצמן יגרמו לעוד פקקים שם, וגם מצדדים בתוואי תת קרקעי... הרי כולם יודעים שלוקח יותר זמן להקים תחנה תת קרקעית, מה שאומר *יותר* פקקים והפרעה לתנועה בזמן העבודות. ועוד לא דיברנו על פירי שילוח שצריך למצוא להם מקום כשרוצים למנהר (עוד תראה את הרמתגנים צועקים כשירצו לקחת להם איזה פארק בשביל פיר כזה) ואת כמות השטח שדורשים פורטלים של כניסה ויציאה ממנהרות.
&nbsp
הם גם מתלוננים על ערך הנדל"ן שלהם, בלי לחשוב על זה שלגור ליד תחנת רק"ל דווקא *מעלה* את ערך הנדל"ן בשיעור משמעותי (ואם יהיו תחנות תת קרקעיות, אז יהיו פחות תחנות, מה שאומר שהערך עדיין יעלה, אבל הרבה פחות).
&nbsp
לדעתי האישית לא רק שאין הצדקה למנהור שם (בגלל אופי התוואי), פחות תחנות משמע נגישות נמוכה יותר לתחנות עצמן (כי הן יותר רחוקות מהמוצע או היעד), שזה בסדר בתוואי עירוני שהוא walkable אבל ממש לא בסדר בתוואי פרברי כמו רמת גן. שלא לדבר על זה שלתכנן שם מנהור כשיש כבר תוכניות מוכנות לקו עילי אומר שהפרוייקט יתעקב בעוד כמה שנים טובות לפני שיתחילו לעבוד בכלל.
 

amit1270

New member
לא יודע מי הם "תושבי רמת גן" האלה. אני די בטוח שלא כולם נגד

אין מאבק יותר הזוי מזה
הם אומרים שם שהקו הסגול יסתום להם את הכניסות לעיר.
כאילו שהיום הכניסות האלה לא סתומות ממכוניות.
להיכנס מכביש גהה לרחוב הירדן בערב לוקח בערך 25 דקות קטע של קילומטר.
אם יש משהו שיציל את האיזור הזה מתקיעה מוחלטת זה הקו הסגול
אבל את תושבי רמת גן זה לא מעניין. הם צריכים אוטו עם בגאז'.
תחבורה ציבורית זה לא בשבילם
לא יודע מי הם "תושבי רמת גן" האלה. אני די בטוח שלא כולם נגד
לא ראיתי סקרים, אבל תמיד שומעים את מי שצועק יותר ומי שמתנגד הוא תמיד זה שצועק הכי חזק.
 

mister K

New member
הטענה הזאת היא עלבון לאינטיליגנציה

אין מאבק יותר הזוי מזה
הם אומרים שם שהקו הסגול יסתום להם את הכניסות לעיר.
כאילו שהיום הכניסות האלה לא סתומות ממכוניות.
להיכנס מכביש גהה לרחוב הירדן בערב לוקח בערך 25 דקות קטע של קילומטר.
אם יש משהו שיציל את האיזור הזה מתקיעה מוחלטת זה הקו הסגול
אבל את תושבי רמת גן זה לא מעניין. הם צריכים אוטו עם בגאז'.
תחבורה ציבורית זה לא בשבילם
הטענה הזאת היא עלבון לאינטיליגנציה
רמת גן היא אחת הערים השנואות עלי כשמדובר בנהיגה.
רחובות ראשיים צרים שמתוכננים זוועה בשילוב עם מיקום העיר, יוצרים מדי יום פקקים שאי אפשר לברוח מהם.
מבחינת נהיגה אני כבר מעדיף את תל אביב על רמת גן.
 

Yarenn

New member
כן, היה נראה לי שהם צוֹעקים בלי קשר לכלוּם

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
כן, היה נראה לי שהם צוֹעקים בלי קשר לכלוּם
 
בואו נצא למאבק נגד המאבק ונפיג את הבורות.

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
בואו נצא למאבק נגד המאבק ונפיג את הבורות.
כבר כתבתי כמה תגובות בפייסבוק של האירוע, מוזמנים גם.
 

AShugaley

New member
עירייה הזויה

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
עירייה הזויה
האינטרס שלהם הוא לסחוט עוד קצת כסף מהמדינה על כלום.

בלי שום קשר אבל, אין ספק שעקרונית הקו באזור הזה (כמו כל הקווים בת"א והסביבה המיידית) צריך להיות תת קרקעי.
 

Bus Nerd

Active member
יש ספק, זה איזור שהוא פרבר שינה. לא מצדיק מנהור.

עירייה הזויה
האינטרס שלהם הוא לסחוט עוד קצת כסף מהמדינה על כלום.

בלי שום קשר אבל, אין ספק שעקרונית הקו באזור הזה (כמו כל הקווים בת"א והסביבה המיידית) צריך להיות תת קרקעי.
יש ספק, זה איזור שהוא פרבר שינה. לא מצדיק מנהור.
ראה את ההודעה השנייה שלי בשרשור הזה להסבר למה אני חושב כך.
 
דווקא בציר אלוף שדה יש יתרון גדול לתוואי קרקעי ולא תת-קרקעי

עירייה הזויה
האינטרס שלהם הוא לסחוט עוד קצת כסף מהמדינה על כלום.

בלי שום קשר אבל, אין ספק שעקרונית הקו באזור הזה (כמו כל הקווים בת"א והסביבה המיידית) צריך להיות תת קרקעי.
דווקא בציר אלוף שדה יש יתרון גדול לתוואי קרקעי ולא תת-קרקעי
גם מבחינת הגישה לתחנות, גם מבחינת השילוביות עם קווי אוטובוס רגילים, גם מבחינת צפיפות התחנות של הקו הסגול וגם מבחינת העלות ומשך ההקמה.

אם היו מחליטים להקים את הקו הסגול כקו רכבת תחתית (מטרו) אז היה טעם להקימו תת-קרקעי, אבל כקו רק"ל יש עדיפות ברורה להקמתו כקו קרקעי.

הקווים האדום, הירוק והסגול צריכים להיות קווי מטרו, אבל כל עוד הם קווי רק"ל, היכן שאפשר להקימם על פני הקרקע , זה עדיף.

ואגב, זו הייתה הגישה של ראש עיריית רמת גן הנוכחי לגבי קטע הקו האדום בז'בוטינסקי ברמת גן, אבל כנראה שאצלו יש התנגדות אוטומטית למה שמתוכנן: כשהתכנון תת-קרקעי הוא רוצה קרקעי וכשהתכנון קרקעי הוא רוצה תת-קרקעי.
 

AShugaley

New member
אענה לשניכם

דווקא בציר אלוף שדה יש יתרון גדול לתוואי קרקעי ולא תת-קרקעי
גם מבחינת הגישה לתחנות, גם מבחינת השילוביות עם קווי אוטובוס רגילים, גם מבחינת צפיפות התחנות של הקו הסגול וגם מבחינת העלות ומשך ההקמה.

אם היו מחליטים להקים את הקו הסגול כקו רכבת תחתית (מטרו) אז היה טעם להקימו תת-קרקעי, אבל כקו רק"ל יש עדיפות ברורה להקמתו כקו קרקעי.

הקווים האדום, הירוק והסגול צריכים להיות קווי מטרו, אבל כל עוד הם קווי רק"ל, היכן שאפשר להקימם על פני הקרקע , זה עדיף.

ואגב, זו הייתה הגישה של ראש עיריית רמת גן הנוכחי לגבי קטע הקו האדום בז'בוטינסקי ברמת גן, אבל כנראה שאצלו יש התנגדות אוטומטית למה שמתוכנן: כשהתכנון תת-קרקעי הוא רוצה קרקעי וכשהתכנון קרקעי הוא רוצה תת-קרקעי.
אענה לשניכם
בשלב הנוכחי, אין ספק שצריך לבנות את מה שתוכנן. אין שום טעם לבזבז עוד זמן בתכנונים ושינויים.
&nbsp
אבל, באופן תיאורטי גרידא, אני כן חושב שהיה צריך לבנות תת קרקעי, מתוך הגיון של מטרו>רק"ל תת קרקעי>רק"ל עילי (בתוואי המדובר).
&nbsp
לא מדובר באזור פרברי כל כך, אלא באזור בנוי וצפוף באופן יחסי. רק"ל עילי בסופו של דבר לא מספק היתרון משמעותי מבחינת מהירות בהשוואה לאוטבוסים. יתרה מכך, הקיבולת של קו כזה נמוכה יותר (בשל תדירות פחותה).
&nbsp
ההיתרון של הנגישות וריבוי התחנות הוא צד אחד של מטבע. הצד השני הוא שוב שיקול המהירות (פחות תחנות + העדר רמזורים ומפגעים אחרים).
 
פחות תחנות למערכת הסעת המונים מטרופולינית זה לא יתרון

אענה לשניכם
בשלב הנוכחי, אין ספק שצריך לבנות את מה שתוכנן. אין שום טעם לבזבז עוד זמן בתכנונים ושינויים.
&nbsp
אבל, באופן תיאורטי גרידא, אני כן חושב שהיה צריך לבנות תת קרקעי, מתוך הגיון של מטרו>רק"ל תת קרקעי>רק"ל עילי (בתוואי המדובר).
&nbsp
לא מדובר באזור פרברי כל כך, אלא באזור בנוי וצפוף באופן יחסי. רק"ל עילי בסופו של דבר לא מספק היתרון משמעותי מבחינת מהירות בהשוואה לאוטבוסים. יתרה מכך, הקיבולת של קו כזה נמוכה יותר (בשל תדירות פחותה).
&nbsp
ההיתרון של הנגישות וריבוי התחנות הוא צד אחד של מטבע. הצד השני הוא שוב שיקול המהירות (פחות תחנות + העדר רמזורים ומפגעים אחרים).
פחות תחנות למערכת הסעת המונים מטרופולינית זה לא יתרון
וגם הטענה שלרק"ל תהיה תדירות פחותה מאשר לאוטובוסים לא נכונה.
ומכיוון שלרק"ל קיבולת גבוהה יותר מאשר לאוטובוס, גם הקיבולת לא תהיה נמוכה יותר.
ולנגישות יש השפעה על המהירות (מהירות לא צריכה להימדד מהעליה לרק"ל ועד הירידה ממנה אלא מדלת לדלת).
 

AShugaley

New member
לא הבהרתי עצמי נכון כנראה

פחות תחנות למערכת הסעת המונים מטרופולינית זה לא יתרון
וגם הטענה שלרק"ל תהיה תדירות פחותה מאשר לאוטובוסים לא נכונה.
ומכיוון שלרק"ל קיבולת גבוהה יותר מאשר לאוטובוס, גם הקיבולת לא תהיה נמוכה יותר.
ולנגישות יש השפעה על המהירות (מהירות לא צריכה להימדד מהעליה לרק"ל ועד הירידה ממנה אלא מדלת לדלת).
לא הבהרתי עצמי נכון כנראה
הכוונה הייתה שהקיבולת והתדירות של רק"ל תת-קרקעי גבוהה יותר מזו של רק"ל עילי.
&nbsp
באשר לכמות התחנות זו שאלה מסובכת יותר, אומנם זה מקצר את הדרך מהדלת לתחנה, אבל מאריך את הדרך מהתחנה ליעד. איך זה משפיע על זמן הנסיעה הכולל (מדלת לדלת) זו שאלה שדורשת מודל. אבל בגדול, ככלל שאורך הנסיעה גדול יותר, "שווה" יותר ללכת מרחק גדול יותר מ/לתחנה.
&nbsp
היות שהרק"ל מיעודת להיות עמוד השדרה של מערכת התחבורה הציבורית במטרופולין די גדול, סביר שמרחקי הנסיעה בה יהיו גדולים יחסית בממוצע. לאלו שרוצים לנסוע מרחק קצר, ממילא אין הבדל משמעותי אם יקחו אוטובוס.
 

באג2003

New member
התוכנית הופקדה להתנגדויות עד פברואר השנה

עיריית רמת גן פותחת הערב במאבק ציבורי נגד תוואי הקו הסגול
מלחמה על הבית - משנים עכשיו את הקו סגול
[URL]https://www.facebook.com/events/746840688792368/[/URL]

אותה עירייה שניסתה לעכב את העבודות על תחנות הקו האדום בטענה שתוואי קרקעי עדיף על תת-קרקעי, הופכת כעת את עורה במאה שמונים מעלות, ופותחת במאבק לשינוי תוואי הקו הסגול לתוואי תת-קרקעי.
התוכנית הופקדה להתנגדויות עד פברואר השנה
איפה הם היו עד היום? והעירייה?
 
דווקא לזה העירייה התייחסה - הוגשו התנגדויות ונדחו

התוכנית הופקדה להתנגדויות עד פברואר השנה
איפה הם היו עד היום? והעירייה?
דווקא לזה העירייה התייחסה - הוגשו התנגדויות ונדחו
ולכן הם החליטו לפנות למאבק ציבורי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה