אני התייחסתי לגבי התח"צ למגזר הערבי
תגובה לשירות של התח"צ למגזר הערבי.
לא כתבתי, בקשר לאי-קיומן של התחנות, שפירטת. לגבי העניין הזה אני מסכים איתך, שמתבקש שתהיינה קיימות לכל הפחות חלק מן התחנות, שפירטת.
בכלל קו 833 לא לגמרי מובן לי. בין נצרת עילית ונצרת לתל אביב קיים קו 826. לחילופין ניתן להפעיל קו מהיר, מ-826, בין אם אלה פחות תחנות או מסלול שונה.
בין אזור אום אל פחם לתל אביב, קיים קו 299 ועל דרך ואדי ערה קיים קו 825.
בין ואדי ערה לנצרת, כאמור מפעילים את קו 750 החדש.
בהסתייגות מה, ייתכן, שעדיף להוסיף נסיעות ל-299 ול-750 ולקווים אחרים, במקום הפעלת 833. אלא אם כמות הנוסעים לא תהיה קטנה ואולי תצדיק את הפעלת הקו הזה.
אני התייחסתי לגבי התח"צ למגזר הערביאתם מפספסים את הנקודה הבעייתית לגבי הקו הספציפי הזה
זה בסדר גמור וחשוב לשפר את התחבורה הציבורית עבור המגזר הערבי, אבל לקו הספציפי הזה יש מאפיינים של בחירה מאוד מגמתית וסלקטיבית בהרכב התחנות שלו, בדומה למה שקורה בקווי חרדים שונים.
לקו הזה יש איזשהו ייחוד לעומת כלל הקווים המקשרים בין הצפון לתל אביב - קישור ישיר לאוניברסיטת תל אביב וגם היותו קו מהיר ביחס לקווים אחרים.
שימו לב לתחנות בקו הזה - מספר מצומצם של תחנות בנצרת עילית וביציאה הדרומית מנצרת , תחנה במחלף איכסל, שתי תחנות בואדי ערה ולאחר מכן תחנות הורדה בנתניה ובהרצליה לפני ההגעה לתל אביב.
למה למשל אין לו תחנה בכניסה לעוקף עפולה? למה אין לו תחנה בצומת מגידו? למה אין לו תחנה בצמתים מרכזים בין כרכור לגבעת אולגה? צומת אום אל פחם וצומת כפר קרע בלבד...
זה לא מקרי - זו אפליית תחנות מכוונת בדיוק כפי שנעשה בקווי חרדים.
אפיון הקו כקו מהיר עדיין לא מצדיק אפלייה כה בולטת ושקופה כזאת.
גם קו 299 החדש הוא קו מהיר שבין כפר קרע לתל אביב אין לו תחנות כלל, אבל עם הקו הזה אין לי בעיה, כי יש לו תחליפים רבים והוא בכל מקרה מיועד בעיקר לתושבי אום אל פחם. אבל אפליית התחנות בקו 833 כה בולטת וזועקת, ומי שהתופעה הזו מפריעה לו בקווי החרדים, היא צריכה להפריע לו לא פחות בקו הזה.
תגובה לשירות של התח"צ למגזר הערבי.
לא כתבתי, בקשר לאי-קיומן של התחנות, שפירטת. לגבי העניין הזה אני מסכים איתך, שמתבקש שתהיינה קיימות לכל הפחות חלק מן התחנות, שפירטת.
בכלל קו 833 לא לגמרי מובן לי. בין נצרת עילית ונצרת לתל אביב קיים קו 826. לחילופין ניתן להפעיל קו מהיר, מ-826, בין אם אלה פחות תחנות או מסלול שונה.
בין אזור אום אל פחם לתל אביב, קיים קו 299 ועל דרך ואדי ערה קיים קו 825.
בין ואדי ערה לנצרת, כאמור מפעילים את קו 750 החדש.
בהסתייגות מה, ייתכן, שעדיף להוסיף נסיעות ל-299 ול-750 ולקווים אחרים, במקום הפעלת 833. אלא אם כמות הנוסעים לא תהיה קטנה ואולי תצדיק את הפעלת הקו הזה.