תאונת רכבות קטלנית באיטליה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
תאונת רכבות קטלנית באיטליה

תאונת רכבות קטלנית באיטליה
התנגשות חזיתי בין שתי רכבות על מסילה בודדת התרחשה היום באיטליה. כתוצאה מהתאונה נהרגו לפחות 20 בני אדם.

 
כיצד נגרמה התאונה?

תאונת רכבות קטלנית באיטליה
התנגשות חזיתי בין שתי רכבות על מסילה בודדת התרחשה היום באיטליה. כתוצאה מהתאונה נהרגו לפחות 20 בני אדם.
כיצד נגרמה התאונה?
ואיך זה ששתי רכבות הצליחו להיכנס לאותה מסילה בלי שהתקן הבטיחות יעצור אותן?

בישראל אם רכבת יוצאת מתחנה לקטע, המסילה תפוסה ולא ניתן לשלוח על אותה המסילה רכבת בכיוון הנגדי. ואם הנהג נוסע באדום אז מערכת האינדוזי אמורה לעצור את הרכבת.
 

amit1270

New member
מנין לך שיש שם מערכת אינדוזי?

כיצד נגרמה התאונה?
ואיך זה ששתי רכבות הצליחו להיכנס לאותה מסילה בלי שהתקן הבטיחות יעצור אותן?

בישראל אם רכבת יוצאת מתחנה לקטע, המסילה תפוסה ולא ניתן לשלוח על אותה המסילה רכבת בכיוון הנגדי. ואם הנהג נוסע באדום אז מערכת האינדוזי אמורה לעצור את הרכבת.
מנין לך שיש שם מערכת אינדוזי?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין שם כלום.

מנין לך שיש שם מערכת אינדוזי?
אין שם כלום.
מערכות האיתות באיטליה, בעיקר בדרום המדינה, תקועות אי שם באמצע המאה הקודמת. בקווים רבים האיתות המכני עדיין בשימוש והתקשורת בין האתתים מבוצעת באמצעות הטלפון.

בכל מקרה, סיבת התאונה עדיין אינה ידועה.

בינתיים באתר התאונה משיכים לאסוף עוד ועוד גופות.
http://www.reuters.com/article/us-i...=Feed:+Reuters/worldNews+(Reuters+World+News)
 
בשיטת האיתות המכני עובדים עם שרביטי קטע

מדינת עולם שלישי! להפריט!!1
האמת שזה באמת הזוי שבאירופה יש עדיין מקומות שמשתמשים בנהלי איתות מהמאה ה- 19.
בשיטת האיתות המכני עובדים עם שרביטי קטע
כאשר רכבת יוצאת מתחנה א' לכיוון תחנה ב' נהג הרכבת מקבל שרביט המסמן לו שקטע המסילה עד התחנה הבאה פנוי מרכבת. כאשר השרביט נמצא אצל הנהג לא ניתן להוציא שרביט נוסף עבור רכבת נוספת אלא לאחר הגעת הרכת לתחנת היעד ומסירת השרביט לאתת. כל עוד נהג הרכבת לא מסר את השרביט לאתת, קטע המסילה תפוס לחלוטין ואין כל אפשרות לשלוח רכבת נוספת הנוסעת בעקבות הרכבת וגם לא רכבת בכיוון הנגדי. כך אגב פעלה שיטת השרביטים בישראל. בשיטת האיתות החשמלי השרביט הוחלף במיחסם חשמלי שלמעשה משולב בתוך מערכת האיתות (הסימנורים) וכאשר סימנור אתנעה נמצא במצב סע (ירוק או צהוב) הדבר מסמן לנהג את מה שמסמן שרביט הקטע שקטע המסילה אליו הוא נכנס פנוי מרכבת.

וכמו שבאיתות מכני לא ניתן להוציא יותר משרביט אחד, באיתות חשמלי נעילת המיחסם המבוצעת אוטומטית על ידי נעילת מסלול יציאה לרכבת, נועלת את המיחסם ולא מאפשרת לבצע נעילת מסלול לרכבת נוספת בעקבותיה ובוודאי ובוודאי שלא לבצע נעילת מסלול עבור רכבת בכיוון הנגדי שלצורך כך צריך גם לבצע שינוי כיוון מיחסם, אלא אם כן הרכבת הגיע בשלמותה (יש גם מונה צירים) לתחנה ופינתה את הקטע. כל עוד הקטע לא פנוי המיחסם נעול. כמובן שאפשר לבצע ביטול נעילת מיחסם אבל זה כבר קרימינלי.... פעולה שכזו מבוצעת רק כאשר יש תקלות במערכת האיתות או כאשר יש את מה שהיה לפני כמה חודשים בתאונה בדימונה.

האם אתה רוצה לומר שגם שרביטים אין באיטליה?

אם אין שרביטים אז טבעי הדבר שיהיו תאונות שכאלה. את השרביטים המציאו במיוחד בשביל למנוע תאונות רכבת שכאלה. יתכן גם שהיתה תקלה במתקן השרביטים ואז נאלצו לתפעל את הרכבות בשיטה המבוססת על שיחות טלפונים בין אנשים שהיא לא אמינה לתפעול רכבות.
 

סנוי

New member
נורא... איפה התאונה התרחשה בתוך איטליה?

תאונת רכבות קטלנית באיטליה
התנגשות חזיתי בין שתי רכבות על מסילה בודדת התרחשה היום באיטליה. כתוצאה מהתאונה נהרגו לפחות 20 בני אדם.
נורא... איפה התאונה התרחשה בתוך איטליה?
 
עידכון מה 14 ליולי.

עידכון מה 14 ליולי.
העתונות דווחה שבאותו יום במקום 2 רכבות בכוון אחד, אחת אחרי השניה, היו צריכות לעבור 3 רכבות, אז מנהל התחנה הנגדית הרים את הסימנאור הירוק שלו ואיפשר לרכבת ״שלו״ לצאת, בפרט בגלל שהיא כבר היתה באחור, אבל בלי לודא טלפונית עם מנהל התחנה השניה שרכבת שלישית עמדה להכנס לקטע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה