מכונת הכרייה תקועה בנמל והעבודות על הרכבת הקלה יחכו

מצב
הנושא נעול.

kobi88l

New member
מכונת הכרייה תקועה בנמל והעבודות על הרכבת הקלה יחכו

מכונת הכרייה תקועה בנמל והעבודות על הרכבת הקלה יחכו
המכונה תקועה בנמל אשדוד בגלל עיכוב במתן היתרי הכניסה לתל אביב ■ גורמים בענף: עלות העיכוב - מאות אלפי שקלים ■ נת"ע: העיכוב לא יפגע בלו"ז הקו בת"א

[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001137879#fromelement=hp_folders_607[/URL]
 

Bus Nerd

Active member
הדבר הכי מעניין בכתבה הזו היא התגובה של נת"ע

מכונת הכרייה תקועה בנמל והעבודות על הרכבת הקלה יחכו
המכונה תקועה בנמל אשדוד בגלל עיכוב במתן היתרי הכניסה לתל אביב ■ גורמים בענף: עלות העיכוב - מאות אלפי שקלים ■ נת"ע: העיכוב לא יפגע בלו"ז הקו בת"א

[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001137879#fromelement=hp_folders_607[/URL]
הדבר הכי מעניין בכתבה הזו היא התגובה של נת"ע
המכונה מיועדת לפיר גלי גיל. האם זה אומר שאת החפירה יתחילו משם, או שבמקרה שהמכונה שהוזמנה לפיר הזה הגיעה ראשונה? עד עכשיו חשבתי שיותר הגיוני להתחיל מכיוון הרצל כי תחנת אלנבי הכי קרובה לסיום הקופסה מכל שאר התחנות אאל"ט.
&nbsp
וגם, מגלי גיל אמורה לצאת מכונה אחת, או שתיים? (אחת מערבה ואחת מזרחה?)
 

amit1270

New member
ארבע

הדבר הכי מעניין בכתבה הזו היא התגובה של נת"ע
המכונה מיועדת לפיר גלי גיל. האם זה אומר שאת החפירה יתחילו משם, או שבמקרה שהמכונה שהוזמנה לפיר הזה הגיעה ראשונה? עד עכשיו חשבתי שיותר הגיוני להתחיל מכיוון הרצל כי תחנת אלנבי הכי קרובה לסיום הקופסה מכל שאר התחנות אאל"ט.
&nbsp
וגם, מגלי גיל אמורה לצאת מכונה אחת, או שתיים? (אחת מערבה ואחת מזרחה?)
ארבע
ועוד שתיים מהרצל ושתיים מאם המושבות.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
ארבע מכונות מגלי גיל? איך?

ארבע
ועוד שתיים מהרצל ושתיים מאם המושבות.
&nbsp
ארבע מכונות מגלי גיל? איך?
הרי לא הגיוני שמכונות כאלו "ירדפו" אחת אחרי השניה באותו כיוון, ומגלי גיל יש רק שני כיוונים שבהם צריך לחפור את המנהרות - מזרח (לכיוון רמת גן) ומערב (לכיוון תל אביב), אלא אם מתכננים להוציא משם גם את המנהרות של הקו הירוק, מה שנשמע לי לא סביר.

גם לא הגיוני לי שצריך שתיים באם המושבות, את הדרך מהפיר עד לדפו אפשר לחפור בזול יותר עם cut&cover.

עריכה:

מה שאני אומר הגיוני רק אם לא בונים מנהרות נפרדות לחלוטין עבור כל כיוון נסיעה של הרכבת במקום לשים את שתי המסילות במנהרה שנחפרה ע"י אותה מכונה. אני לא יודע מה נהוג בעולם מהבחינה הזו. אני חושב שבקרוסרייל למשל זו מנהרה אחת? אבל אני לא בטוח.
 
ברוב הרכבות התחתיות שראיתי יש מנהרות נפרדות.

ארבע מכונות מגלי גיל? איך?
הרי לא הגיוני שמכונות כאלו "ירדפו" אחת אחרי השניה באותו כיוון, ומגלי גיל יש רק שני כיוונים שבהם צריך לחפור את המנהרות - מזרח (לכיוון רמת גן) ומערב (לכיוון תל אביב), אלא אם מתכננים להוציא משם גם את המנהרות של הקו הירוק, מה שנשמע לי לא סביר.

גם לא הגיוני לי שצריך שתיים באם המושבות, את הדרך מהפיר עד לדפו אפשר לחפור בזול יותר עם cut&cover.

עריכה:

מה שאני אומר הגיוני רק אם לא בונים מנהרות נפרדות לחלוטין עבור כל כיוון נסיעה של הרכבת במקום לשים את שתי המסילות במנהרה שנחפרה ע"י אותה מכונה. אני לא יודע מה נהוג בעולם מהבחינה הזו. אני חושב שבקרוסרייל למשל זו מנהרה אחת? אבל אני לא בטוח.
ברוב הרכבות התחתיות שראיתי יש מנהרות נפרדות.
אני מניח שיש לכך שתי סיבות:
1. בהנחה שהמנהרה מעגלית, זה מקטין משמעותית את שטח החתך, כי שטח מעגל בעל קוטר X קטן פי 4 משטח מעגל בעל קוטר 2X.
2. כשיש רציף אמצע, שתי מנהרות מאפשרות מסילות ישרות יותר.
 

amit1270

New member
מדויק

ברוב הרכבות התחתיות שראיתי יש מנהרות נפרדות.
אני מניח שיש לכך שתי סיבות:
1. בהנחה שהמנהרה מעגלית, זה מקטין משמעותית את שטח החתך, כי שטח מעגל בעל קוטר X קטן פי 4 משטח מעגל בעל קוטר 2X.
2. כשיש רציף אמצע, שתי מנהרות מאפשרות מסילות ישרות יותר.
מדויק
 

Ccyclist

Well-known member
מנהרה אחודה זה יותר C&C, בבניה עמוקה נהוג שיהיו שתי מנהרות.

ארבע מכונות מגלי גיל? איך?
הרי לא הגיוני שמכונות כאלו "ירדפו" אחת אחרי השניה באותו כיוון, ומגלי גיל יש רק שני כיוונים שבהם צריך לחפור את המנהרות - מזרח (לכיוון רמת גן) ומערב (לכיוון תל אביב), אלא אם מתכננים להוציא משם גם את המנהרות של הקו הירוק, מה שנשמע לי לא סביר.

גם לא הגיוני לי שצריך שתיים באם המושבות, את הדרך מהפיר עד לדפו אפשר לחפור בזול יותר עם cut&cover.

עריכה:

מה שאני אומר הגיוני רק אם לא בונים מנהרות נפרדות לחלוטין עבור כל כיוון נסיעה של הרכבת במקום לשים את שתי המסילות במנהרה שנחפרה ע"י אותה מכונה. אני לא יודע מה נהוג בעולם מהבחינה הזו. אני חושב שבקרוסרייל למשל זו מנהרה אחת? אבל אני לא בטוח.
מנהרה אחודה זה יותר C&C, בבניה עמוקה נהוג שיהיו שתי מנהרות.
קרוסרייל היא שתי מנהרות מקבילות וכך נהוג במערכות עמוקות. מנהרה אחודה היא יותר למנהרות קרובות לפני השטח בשיטת Cut and Cover אבל יש מערכות מטרו שמשתמשות בה כמו המטרו בפריז (RER A, B העמוקים יותר משתמשים בשתי מנהרות מקבילות) או המטרו במדריד.
&nbsp
כפי שאיליה אמר בקו האדום התל אביבי יהיו שתי מנהרות מקבילות.
 

פנחס25

New member
אין השפעה על הלו"ז

הדבר הכי מעניין בכתבה הזו היא התגובה של נת"ע
המכונה מיועדת לפיר גלי גיל. האם זה אומר שאת החפירה יתחילו משם, או שבמקרה שהמכונה שהוזמנה לפיר הזה הגיעה ראשונה? עד עכשיו חשבתי שיותר הגיוני להתחיל מכיוון הרצל כי תחנת אלנבי הכי קרובה לסיום הקופסה מכל שאר התחנות אאל"ט.
&nbsp
וגם, מגלי גיל אמורה לצאת מכונה אחת, או שתיים? (אחת מערבה ואחת מזרחה?)
אין השפעה על הלו"ז
העבודות מתקיימות במקביל.

אין משמעות מבחינת המכונה אם כבר חפרו את התחנה או לא. המכונה תגיע לתחנה ותעבור אותה תוך יומיים / שלושה בהתאם לקצב שלה.

המנהרות הינם מנהרות כפולות.
החפירה תתחיל מגלי גיל למערב ולמזרח.

מבחינה לוגיסטית צריך למצוא תאריך שבה אפשר לעצור את איילון, לשנע את המפלצת הענקית ולהכניס אותה פנימה.

מלחמות הסמכויות (בין נת"ע שמתנערת מהטיפול לבין הקבלן שלא יכול להכריח אף אחד לאשר לו לעצור את כל גוש דן) הינה מלחמה של פרויקטים חדשים שעדיין לא מכירים בגבולות הסמכויות. וזה בסדר.
 
אפשר לסגור את איילון ב12 בלילה ולהעבר זאת עד הבוקר

אין השפעה על הלו"ז
העבודות מתקיימות במקביל.

אין משמעות מבחינת המכונה אם כבר חפרו את התחנה או לא. המכונה תגיע לתחנה ותעבור אותה תוך יומיים / שלושה בהתאם לקצב שלה.

המנהרות הינם מנהרות כפולות.
החפירה תתחיל מגלי גיל למערב ולמזרח.

מבחינה לוגיסטית צריך למצוא תאריך שבה אפשר לעצור את איילון, לשנע את המפלצת הענקית ולהכניס אותה פנימה.

מלחמות הסמכויות (בין נת"ע שמתנערת מהטיפול לבין הקבלן שלא יכול להכריח אף אחד לאשר לו לעצור את כל גוש דן) הינה מלחמה של פרויקטים חדשים שעדיין לא מכירים בגבולות הסמכויות. וזה בסדר.
אפשר לסגור את איילון ב12 בלילה ולהעבר זאת עד הבוקר
אנשים יוכלו לנסוע .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה