הצעת חוק מקיפה בנושא הרב קו עולה בקריאה ראשונה

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
הצעת חוק מקיפה בנושא הרב קו עולה בקריאה ראשונה


הצעת חוק מקיפה בנושא הרב קו עולה בקריאה ראשונה

הצעת חוק בנושא הרב קו,
כולל פרטים על מסלקה וכניסת רב קו למוניות שירות (אך שיהיה נפרד?)
דעתכם+ביאור לאלה מאיתנו שלא מבינים את כל הפרטים?
 

Bus Nerd

Active member
יש כאן הפרדה בין הרב קו הרגיל לכרטיס חכם של מוניות שירות

הצעת חוק מקיפה בנושא הרב קו עולה בקריאה ראשונה

הצעת חוק בנושא הרב קו,
כולל פרטים על מסלקה וכניסת רב קו למוניות שירות (אך שיהיה נפרד?)
דעתכם+ביאור לאלה מאיתנו שלא מבינים את כל הפרטים?
יש כאן הפרדה בין הרב קו הרגיל לכרטיס חכם של מוניות שירות
זה המצב כשהסבסוד הוא בטעינה של הערך הצבור ולא בסליקה שלו - בגלל שלא רוצים לסבסד מוניות שירות אי אפשר לתת להם להשתמש ברב קו בצורה רגילה. קצת מטופש, אבל זה מה יש.
&nbsp
בכללי אני לא מבין בדיוק למה מתאמצים לעגן את זה בחוק. היום זה בתקנות, ואני לא רואה הבדל מהותי ממה שרשום בהצעת החוק הזו לדרך שבה מתנהלים עם רב קו היום. כל הקטע עם הרב קו והשימוש בו הוא לדעתי מקצועי נטו ואין לפוליטיקאים מה להתערב בו, לכן אני לא מבין את מטרת החוק הזה.
&nbsp
&nbsp
 
אופן הטעינה של הערך הצבור לא צריך להוות סיבה לכך

יש כאן הפרדה בין הרב קו הרגיל לכרטיס חכם של מוניות שירות
זה המצב כשהסבסוד הוא בטעינה של הערך הצבור ולא בסליקה שלו - בגלל שלא רוצים לסבסד מוניות שירות אי אפשר לתת להם להשתמש ברב קו בצורה רגילה. קצת מטופש, אבל זה מה יש.
&nbsp
בכללי אני לא מבין בדיוק למה מתאמצים לעגן את זה בחוק. היום זה בתקנות, ואני לא רואה הבדל מהותי ממה שרשום בהצעת החוק הזו לדרך שבה מתנהלים עם רב קו היום. כל הקטע עם הרב קו והשימוש בו הוא לדעתי מקצועי נטו ואין לפוליטיקאים מה להתערב בו, לכן אני לא מבין את מטרת החוק הזה.
&nbsp
&nbsp
אופן הטעינה של הערך הצבור לא צריך להוות סיבה לכך
שרב-קו לא יוכל לשמש גם במוניות.
בכרטיס רב-קו יש מקום לעד שמונה חוזים.
מה הבעיה לאפשר שאחד מהם יהיה חוזה של מוניות? אז שלא יקראו לזה ערך צבור אלא למשל "מנוי מוניות" שלא יכלול הנחות.
 

amit1270

New member
החוק הזה מיועד לחברנו יוסף!


יש כאן הפרדה בין הרב קו הרגיל לכרטיס חכם של מוניות שירות
זה המצב כשהסבסוד הוא בטעינה של הערך הצבור ולא בסליקה שלו - בגלל שלא רוצים לסבסד מוניות שירות אי אפשר לתת להם להשתמש ברב קו בצורה רגילה. קצת מטופש, אבל זה מה יש.
&nbsp
בכללי אני לא מבין בדיוק למה מתאמצים לעגן את זה בחוק. היום זה בתקנות, ואני לא רואה הבדל מהותי ממה שרשום בהצעת החוק הזו לדרך שבה מתנהלים עם רב קו היום. כל הקטע עם הרב קו והשימוש בו הוא לדעתי מקצועי נטו ואין לפוליטיקאים מה להתערב בו, לכן אני לא מבין את מטרת החוק הזה.
&nbsp
&nbsp
החוק הזה מיועד לחברנו יוסף!
 

amit1270

New member
ואגב, אני חושב שחשוב לא פחות לתקן את פקודת התעבורה

יש כאן הפרדה בין הרב קו הרגיל לכרטיס חכם של מוניות שירות
זה המצב כשהסבסוד הוא בטעינה של הערך הצבור ולא בסליקה שלו - בגלל שלא רוצים לסבסד מוניות שירות אי אפשר לתת להם להשתמש ברב קו בצורה רגילה. קצת מטופש, אבל זה מה יש.
&nbsp
בכללי אני לא מבין בדיוק למה מתאמצים לעגן את זה בחוק. היום זה בתקנות, ואני לא רואה הבדל מהותי ממה שרשום בהצעת החוק הזו לדרך שבה מתנהלים עם רב קו היום. כל הקטע עם הרב קו והשימוש בו הוא לדעתי מקצועי נטו ואין לפוליטיקאים מה להתערב בו, לכן אני לא מבין את מטרת החוק הזה.
&nbsp
&nbsp
ואגב, אני חושב שחשוב לא פחות לתקן את פקודת התעבורה
סעיף 61ב, סעיף קטן (ב) [הדגשה שלי]:
"נוסע יציג את כרטיסו, לפי דרישה, לפני נציג של בעל הרישיון להפעלת קו השירות באוטובוס, שהוסמך לעניין פרק זה לפי הוראות המפקח על התעבורה (בפרק זה – נציג בעל הרישיון), וימסור לו לפי דרישתו את הכרטיס."

הבעיה: מרגע שהסליקה והכרטוס משותפים לכל המפעילים ("בעלי הרשיון") אין להם מוטיבציה לאכוף את הכרטוס. או במילים אחרות - הפיקוח צריך להיות מטעם הרשות לתחבורה ציבורית.
 
בהחלט יש להם מוטיבציה

ואגב, אני חושב שחשוב לא פחות לתקן את פקודת התעבורה
סעיף 61ב, סעיף קטן (ב) [הדגשה שלי]:
"נוסע יציג את כרטיסו, לפי דרישה, לפני נציג של בעל הרישיון להפעלת קו השירות באוטובוס, שהוסמך לעניין פרק זה לפי הוראות המפקח על התעבורה (בפרק זה – נציג בעל הרישיון), וימסור לו לפי דרישתו את הכרטיס."

הבעיה: מרגע שהסליקה והכרטוס משותפים לכל המפעילים ("בעלי הרשיון") אין להם מוטיבציה לאכוף את הכרטוס. או במילים אחרות - הפיקוח צריך להיות מטעם הרשות לתחבורה ציבורית.
בהחלט יש להם מוטיבציה
מי שלא תיקף את כרטיסו מקבל קנס, והקנס הולך לקופת המפעיל ישירות.
 

amit1270

New member
אפקט סיטיפס


בהחלט יש להם מוטיבציה
מי שלא תיקף את כרטיסו מקבל קנס, והקנס הולך לקופת המפעיל ישירות.
אפקט סיטיפס

זה עלול ליצור עיוות מסוג אחר - אכיפת יתר בסגנון סיטיפס, שהופכת כל נוסע שלא כל כך הסתדר עם המכונות המאוד-נוחות שלה לעבריין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה