לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי

לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423
סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי
"אנשים לא נוסעים ברכבת"? מספיק לעמוד באחת מתחנות ת"א (או בשעת בוקר או ערב עמוסה כדי לראות כמה אנשים *כן* נוסעים ברכבת, והמספר הנוסעים עולה בקצב מתמיד, ואפשר לראות את זה גם ע"י מדדים אובייקטיביים וגם ע"י ראיות אנקדוטיות (לפני 3 שנים הייתי נוסע ברכבת מפתח תקווה להרצליה כל בוקר. כמות הנוסעים שראיתי אז נמוכה משמעותית מכמות הנוסעים שאני רואה היום).
&nbsp
כמו כן, מה זה "תחנת הרכבת המרכזית של פתח תקווה"? אין דבר כזה. בפתח תקווה שתי תחנות רכבת, אף אחת מהן לא "מרכזית". אם מסתכלים לפי כמות נוסעים וקווי אוטובוס מקשרים, דווקא קריית אריה היא ה"מרכזית" יותר. קריית אריה היא גם החדשה והמודרנית יותר מבין השתיים - כולל תאורה, שבילי אופניים בדרך אליה, חניון גדול, מבנה תחנה נוח יותר וכו'.
&nbsp
הכתבה מדברת על תחנת סגולה, תחנה שלא נעשה בה פיתוח משמעותי בשנים האחרונות, אבל פיתוח כזה דווקא כן נמצא בתכנון. הטענה בכתבה "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" פשוט מנותקת מהמציאות. כן משתמשים ברכבת. פשוט לא בתחנת סגולה שהיא תחנה נחותה מכל הבחינות.
&nbsp
ברגע שיסגרו את המרכז המסחרי שם, יהיה אפשר לפתח את דרכי הגישה לתחנה בצורה נורמלית, ואולי גם להגדיל את מבנה התחנה אם רק יירצו. כל עוד המרכז המסחרי הזה שם, קשה להכניס לשם אוטובוסים בתדירות נורמלית (דיברנו על כך בפורום הזה בעבר). בניית כניסה לתחנה מהגשר של כביש 40 דווקא תשפר באופן משמעותי את התחנה וכנראה תעלה את כמות הנוסעים שבה, וחבל שהכתב מתייחס לזה כאילו זה בזבוז כסף.
&nbsp
באותה מידה הייתי יכול לעשות כתבה מגמתית על תאונות דרכים ופקקי תנועה ולהגיד "תראו, זה למה אנשים לא משתמשים במכוניות פרטיות, כי הכביש הספציפי הזה מסוכן והכביש הספציפי הזה פקוק", זה היה מנותק מהמציאות באותה דרך.
 
גם אם הכותרות והניסוחים מטעים, זאת לא כתבה מגמתית, הבעיות

סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי
"אנשים לא נוסעים ברכבת"? מספיק לעמוד באחת מתחנות ת"א (או בשעת בוקר או ערב עמוסה כדי לראות כמה אנשים *כן* נוסעים ברכבת, והמספר הנוסעים עולה בקצב מתמיד, ואפשר לראות את זה גם ע"י מדדים אובייקטיביים וגם ע"י ראיות אנקדוטיות (לפני 3 שנים הייתי נוסע ברכבת מפתח תקווה להרצליה כל בוקר. כמות הנוסעים שראיתי אז נמוכה משמעותית מכמות הנוסעים שאני רואה היום).
&nbsp
כמו כן, מה זה "תחנת הרכבת המרכזית של פתח תקווה"? אין דבר כזה. בפתח תקווה שתי תחנות רכבת, אף אחת מהן לא "מרכזית". אם מסתכלים לפי כמות נוסעים וקווי אוטובוס מקשרים, דווקא קריית אריה היא ה"מרכזית" יותר. קריית אריה היא גם החדשה והמודרנית יותר מבין השתיים - כולל תאורה, שבילי אופניים בדרך אליה, חניון גדול, מבנה תחנה נוח יותר וכו'.
&nbsp
הכתבה מדברת על תחנת סגולה, תחנה שלא נעשה בה פיתוח משמעותי בשנים האחרונות, אבל פיתוח כזה דווקא כן נמצא בתכנון. הטענה בכתבה "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" פשוט מנותקת מהמציאות. כן משתמשים ברכבת. פשוט לא בתחנת סגולה שהיא תחנה נחותה מכל הבחינות.
&nbsp
ברגע שיסגרו את המרכז המסחרי שם, יהיה אפשר לפתח את דרכי הגישה לתחנה בצורה נורמלית, ואולי גם להגדיל את מבנה התחנה אם רק יירצו. כל עוד המרכז המסחרי הזה שם, קשה להכניס לשם אוטובוסים בתדירות נורמלית (דיברנו על כך בפורום הזה בעבר). בניית כניסה לתחנה מהגשר של כביש 40 דווקא תשפר באופן משמעותי את התחנה וכנראה תעלה את כמות הנוסעים שבה, וחבל שהכתב מתייחס לזה כאילו זה בזבוז כסף.
&nbsp
באותה מידה הייתי יכול לעשות כתבה מגמתית על תאונות דרכים ופקקי תנועה ולהגיד "תראו, זה למה אנשים לא משתמשים במכוניות פרטיות, כי הכביש הספציפי הזה מסוכן והכביש הספציפי הזה פקוק", זה היה מנותק מהמציאות באותה דרך.
גם אם הכותרות והניסוחים מטעים, זאת לא כתבה מגמתית, הבעיות
נכונות. התחנה הזאת היא זוועה. "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" הוא ניסוח מדויק.
 

Bus Nerd

Active member
לא משתמשים בתחנת הרכבת הספציפית הזו

גם אם הכותרות והניסוחים מטעים, זאת לא כתבה מגמתית, הבעיות
נכונות. התחנה הזאת היא זוועה. "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" הוא ניסוח מדויק.
לא משתמשים בתחנת הרכבת הספציפית הזו
אבל ברכבת עצמה כן משתמשים, בואו נעמיד דברים על דיוקם.
&nbsp
הכתבה (והכותרת עצמה, שיותר אנשים יראו מאנשים שיטרחו לצפות בוידאו) מנוסחת כך שאנשים ישר יאשימו את רכבת ישראל, שלא באמת אשמה כי זה לא בתחום האחריות שלה. יש לעיתונאים משהו נגד הרכבת, כי הם רוצים שהיא תופרט.
&nbsp
צריך להעמיד דברים על דיוקם. כן אשמים: העירייה, המדינה, משרד התחבורה. לא אשמים: רכבת ישראל, חברות האוטובוסים.
 

bralor4247

New member
מתי סוגרים את המתחם

סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי
"אנשים לא נוסעים ברכבת"? מספיק לעמוד באחת מתחנות ת"א (או בשעת בוקר או ערב עמוסה כדי לראות כמה אנשים *כן* נוסעים ברכבת, והמספר הנוסעים עולה בקצב מתמיד, ואפשר לראות את זה גם ע"י מדדים אובייקטיביים וגם ע"י ראיות אנקדוטיות (לפני 3 שנים הייתי נוסע ברכבת מפתח תקווה להרצליה כל בוקר. כמות הנוסעים שראיתי אז נמוכה משמעותית מכמות הנוסעים שאני רואה היום).
&nbsp
כמו כן, מה זה "תחנת הרכבת המרכזית של פתח תקווה"? אין דבר כזה. בפתח תקווה שתי תחנות רכבת, אף אחת מהן לא "מרכזית". אם מסתכלים לפי כמות נוסעים וקווי אוטובוס מקשרים, דווקא קריית אריה היא ה"מרכזית" יותר. קריית אריה היא גם החדשה והמודרנית יותר מבין השתיים - כולל תאורה, שבילי אופניים בדרך אליה, חניון גדול, מבנה תחנה נוח יותר וכו'.
&nbsp
הכתבה מדברת על תחנת סגולה, תחנה שלא נעשה בה פיתוח משמעותי בשנים האחרונות, אבל פיתוח כזה דווקא כן נמצא בתכנון. הטענה בכתבה "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" פשוט מנותקת מהמציאות. כן משתמשים ברכבת. פשוט לא בתחנת סגולה שהיא תחנה נחותה מכל הבחינות.
&nbsp
ברגע שיסגרו את המרכז המסחרי שם, יהיה אפשר לפתח את דרכי הגישה לתחנה בצורה נורמלית, ואולי גם להגדיל את מבנה התחנה אם רק יירצו. כל עוד המרכז המסחרי הזה שם, קשה להכניס לשם אוטובוסים בתדירות נורמלית (דיברנו על כך בפורום הזה בעבר). בניית כניסה לתחנה מהגשר של כביש 40 דווקא תשפר באופן משמעותי את התחנה וכנראה תעלה את כמות הנוסעים שבה, וחבל שהכתב מתייחס לזה כאילו זה בזבוז כסף.
&nbsp
באותה מידה הייתי יכול לעשות כתבה מגמתית על תאונות דרכים ופקקי תנועה ולהגיד "תראו, זה למה אנשים לא משתמשים במכוניות פרטיות, כי הכביש הספציפי הזה מסוכן והכביש הספציפי הזה פקוק", זה היה מנותק מהמציאות באותה דרך.
מתי סוגרים את המתחם
לא ברור, יש צו סגירה והכל מתנהל כרגיל, פשוט מדינה מטורפת.
 
מצד שני, כאשר לא יהיה שם המרכז המסחרי, זה יהיה אזור שומם

סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי
"אנשים לא נוסעים ברכבת"? מספיק לעמוד באחת מתחנות ת"א (או בשעת בוקר או ערב עמוסה כדי לראות כמה אנשים *כן* נוסעים ברכבת, והמספר הנוסעים עולה בקצב מתמיד, ואפשר לראות את זה גם ע"י מדדים אובייקטיביים וגם ע"י ראיות אנקדוטיות (לפני 3 שנים הייתי נוסע ברכבת מפתח תקווה להרצליה כל בוקר. כמות הנוסעים שראיתי אז נמוכה משמעותית מכמות הנוסעים שאני רואה היום).
&nbsp
כמו כן, מה זה "תחנת הרכבת המרכזית של פתח תקווה"? אין דבר כזה. בפתח תקווה שתי תחנות רכבת, אף אחת מהן לא "מרכזית". אם מסתכלים לפי כמות נוסעים וקווי אוטובוס מקשרים, דווקא קריית אריה היא ה"מרכזית" יותר. קריית אריה היא גם החדשה והמודרנית יותר מבין השתיים - כולל תאורה, שבילי אופניים בדרך אליה, חניון גדול, מבנה תחנה נוח יותר וכו'.
&nbsp
הכתבה מדברת על תחנת סגולה, תחנה שלא נעשה בה פיתוח משמעותי בשנים האחרונות, אבל פיתוח כזה דווקא כן נמצא בתכנון. הטענה בכתבה "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" פשוט מנותקת מהמציאות. כן משתמשים ברכבת. פשוט לא בתחנת סגולה שהיא תחנה נחותה מכל הבחינות.
&nbsp
ברגע שיסגרו את המרכז המסחרי שם, יהיה אפשר לפתח את דרכי הגישה לתחנה בצורה נורמלית, ואולי גם להגדיל את מבנה התחנה אם רק יירצו. כל עוד המרכז המסחרי הזה שם, קשה להכניס לשם אוטובוסים בתדירות נורמלית (דיברנו על כך בפורום הזה בעבר). בניית כניסה לתחנה מהגשר של כביש 40 דווקא תשפר באופן משמעותי את התחנה וכנראה תעלה את כמות הנוסעים שבה, וחבל שהכתב מתייחס לזה כאילו זה בזבוז כסף.
&nbsp
באותה מידה הייתי יכול לעשות כתבה מגמתית על תאונות דרכים ופקקי תנועה ולהגיד "תראו, זה למה אנשים לא משתמשים במכוניות פרטיות, כי הכביש הספציפי הזה מסוכן והכביש הספציפי הזה פקוק", זה היה מנותק מהמציאות באותה דרך.
מצד שני, כאשר לא יהיה שם המרכז המסחרי, זה יהיה אזור שומם
זו תהיה תחנה באמצע שום מקום.
 

Bus Nerd

Active member
ואז יהיה אפשר להפוך את שטח המתחם לחנה-וסע מסודר

מצד שני, כאשר לא יהיה שם המרכז המסחרי, זה יהיה אזור שומם
זו תהיה תחנה באמצע שום מקום.
ואז יהיה אפשר להפוך את שטח המתחם לחנה-וסע מסודר
שיותר הגיוני מחנה וסע בקריית אריה (שגורם לזה שאנשים צריכים להיכנס לעיר רק כדי להגיע לחנה וסע, וכל המטרה של חנה-וסע זה להפחית את התנועה בתוך הערים).
&nbsp
לא מציע שאטלים משם. חנה-וסע שמבוסס על רכבת נטו.
&nbsp
בנוסף הכניסה החדשה לתחנה תהפוך תחבורה ציבורית ממנה לנגישה יותר, מה שיאפשר לאנשים להגיע לעבודה בסגולה באמצעות הרכבת.
&nbsp
בכל מקרה למתחם מסחרי קטן כזה לא מגיעה תחנת רכבת רק מעצם היותו מתחם מסחרי.
 

bralor4247

New member
יש צו סגירה למתחם ליוני 2015

ואז יהיה אפשר להפוך את שטח המתחם לחנה-וסע מסודר
שיותר הגיוני מחנה וסע בקריית אריה (שגורם לזה שאנשים צריכים להיכנס לעיר רק כדי להגיע לחנה וסע, וכל המטרה של חנה-וסע זה להפחית את התנועה בתוך הערים).
&nbsp
לא מציע שאטלים משם. חנה-וסע שמבוסס על רכבת נטו.
&nbsp
בנוסף הכניסה החדשה לתחנה תהפוך תחבורה ציבורית ממנה לנגישה יותר, מה שיאפשר לאנשים להגיע לעבודה בסגולה באמצעות הרכבת.
&nbsp
בכל מקרה למתחם מסחרי קטן כזה לא מגיעה תחנת רכבת רק מעצם היותו מתחם מסחרי.
יש צו סגירה למתחם ליוני 2015
מרתק איך מקפידים בישראל על החוק.
מעניין מה היה קורה אם אני הייתי פותח שם עסק.
 
ישראל היא לא מדינת חוק,

יש צו סגירה למתחם ליוני 2015
מרתק איך מקפידים בישראל על החוק.
מעניין מה היה קורה אם אני הייתי פותח שם עסק.
ישראל היא לא מדינת חוק,
ישראל היא רפובליקת בננות.

החוק בישראל נועד להגן על ההגמוניה השלטת ועל אנשי השררה ומקבלי ההחלטות ועליהם בלבד.

דוגמה:

בשנת 2014 בוצעה על ידי משרד האוצר ביקורת חשבונאית בעמותה עירונית. בעקבות הביקורת התגלה שככל הנראה בוצעה מעילה בכספי הציבור. במשרד האוצר החליטו שלא להגיש תלונה במשטרת ישראל על המעילה ולמרות שממצאי הביקורת ניתן לראות שנעלמו כספים רבים. זאת ועוד, ברשם העמותות החליטו להעניק לעמותה העירונית אישור ניהול תקין ולמרות שהם יודעים והם ידעו על ממצאי הביקורת ועל המעילה בכספי הציבור. ברשם העמותות עוד הוסיפו חטא על פשע בכך שהחליטו בזדון להעלים מהציבור את דו"ח הביקורת והחליטו להגדירו חסוי לציבור.

יצויין בזאת שמדובר בעמותה עירונית המתוקצבת מכספי הציבור ומתמיכה כספית ממשרד האוצר. העמותה הינה עמותה עירונית וחלק אורגני ובלתי נפרד מפעילותה של העירה המעבירה אליה מדי שנה למעלה מ-500,000 ש"ח. ולכן יש עניין ציבורי בפרסום דו"ח הביקורת וממצאיו.

בינואר 2016 הגשתי כדין למשרד האוצר בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998. בבקשה זו לקבלת המידע ביקשתי לקבל את דו"ח הביקורת החשבונאית שבוצעה בעמותה העירונית. עד היום חלפה לה כחצי שנה מאז הוגשה הבקשה לקבלת מידע, אך עד עתה לא קיבלתי את המידע המבוקש ואף לא מכתב המנמק מה הסיבה לכך שלא ניתן למסור לי את המידע המבוקש ולמרות הפניות הרבות שלי למשרד בחודשים האחרונים בהם הבהרתי שיש חשיבות ועניין ציבורי בפרסום לציבור של ממצאי הביקורת.

בעניין זה ראוי להדגיש ולציין שחוק חופש המידע מחייב להשיב ולנמק לכל בקשה לקבלת מידע וזאת עד 30 יום. במקרה ולא ניתן למסור את המידע המבוקש החוק מחייב לנמק מה הסיבה לכך שלא ניתן למסור את המידע המבוקש וזאת עד 30 יום.

בנסיבות העניין נראה שגם במשרד האוצר מנסים להסתיר מהציבור את ממצאי הביקורת וכפי שנעשה ברשם העמותות. ולמעשה יד רוחצת יד ושמור לי ואשמור לך...

מדינת ישראל איננה מדינת חוק אלא רפובליקת בננות. החוק בישראל נועד להגן על ההגמוניה השלטת ועל אנשי השררה ועליהם בלבד. האזרח הקטן הוא למעשה כלום... את כספו כאמור מועלים בתחבולות ובדרכי עורמה לאחר שהועבר לכל מיני עמותות ותאגידים קיקיוניים. וגם כאשר התגלתה המעילה, יד רוחצת יד ושמור לי ואשמור לך...
 
חנה וסע עבור מי? זה יהיה חנה וסע בדיוק עבור מי שמגיע היום

ואז יהיה אפשר להפוך את שטח המתחם לחנה-וסע מסודר
שיותר הגיוני מחנה וסע בקריית אריה (שגורם לזה שאנשים צריכים להיכנס לעיר רק כדי להגיע לחנה וסע, וכל המטרה של חנה-וסע זה להפחית את התנועה בתוך הערים).
&nbsp
לא מציע שאטלים משם. חנה-וסע שמבוסס על רכבת נטו.
&nbsp
בנוסף הכניסה החדשה לתחנה תהפוך תחבורה ציבורית ממנה לנגישה יותר, מה שיאפשר לאנשים להגיע לעבודה בסגולה באמצעות הרכבת.
&nbsp
בכל מקרה למתחם מסחרי קטן כזה לא מגיעה תחנת רכבת רק מעצם היותו מתחם מסחרי.
חנה וסע עבור מי? זה יהיה חנה וסע בדיוק עבור מי שמגיע היום
ברכב לתחנה הזו.

אזור תחנת קרית אריה (שגם כן לא בדיוק בתוך העיר) יהיה יותר אטרקטיבי לחנה וסע מכיוון ששם תהיה גם תחנה של הקו האדום.

את קטע הקו הסגול שהיה אמור להגיע לתחנת סגולה, עיריית פתח תקוה דאגה לבטל.

ללא מרכז מסחרי, ללא גישה ישירה לאזור התעשיה סגולה וללא הקו הסגול, התחנה הזו לא באמת יכולה להפוך לאטרקטיבית, גם אם הגישה אליה מכביש 40 תהיה נוחה יותר.

מרוב חלקי פתח תקוה לא יסעו אליה, מראש העין לא יסעו אליה וממי שנוסע מדרום או מערב הוד השרון בתח"צ יעדיף את הקווים המהירים של מטרופולין על פני נסיעה באוטובוס לתחנת סגולה ומשם ברכבת. והפער לטובת האוטובוסים עוד יגדל כאשר יקימו נת"צ ובעתיד הרחוק יותר נתיב מהיר בכביש 5.
אז תחנת סגולה נשארת עם משתמשי כלי הרכב הפרטיים מדרום ומערב הוד השרון ועם מעט ממשתמשי הרכב הפרטי במזרח פתח תקוה.

אין מה לצפות לצמיחה פתאומית במספר הנוסעים בתחנה הזו.
 

Bus Nerd

Active member
היום החניון של התחנה הזו עמוס בצורה מסוכנת

חנה וסע עבור מי? זה יהיה חנה וסע בדיוק עבור מי שמגיע היום
ברכב לתחנה הזו.

אזור תחנת קרית אריה (שגם כן לא בדיוק בתוך העיר) יהיה יותר אטרקטיבי לחנה וסע מכיוון ששם תהיה גם תחנה של הקו האדום.

את קטע הקו הסגול שהיה אמור להגיע לתחנת סגולה, עיריית פתח תקוה דאגה לבטל.

ללא מרכז מסחרי, ללא גישה ישירה לאזור התעשיה סגולה וללא הקו הסגול, התחנה הזו לא באמת יכולה להפוך לאטרקטיבית, גם אם הגישה אליה מכביש 40 תהיה נוחה יותר.

מרוב חלקי פתח תקוה לא יסעו אליה, מראש העין לא יסעו אליה וממי שנוסע מדרום או מערב הוד השרון בתח"צ יעדיף את הקווים המהירים של מטרופולין על פני נסיעה באוטובוס לתחנת סגולה ומשם ברכבת. והפער לטובת האוטובוסים עוד יגדל כאשר יקימו נת"צ ובעתיד הרחוק יותר נתיב מהיר בכביש 5.
אז תחנת סגולה נשארת עם משתמשי כלי הרכב הפרטיים מדרום ומערב הוד השרון ועם מעט ממשתמשי הרכב הפרטי במזרח פתח תקוה.

אין מה לצפות לצמיחה פתאומית במספר הנוסעים בתחנה הזו.
היום החניון של התחנה הזו עמוס בצורה מסוכנת
הרבה יותר מה־capacity האמיתי שלו. לכן ניתן להסיק שיש ביקוש של אנשים שגרים קרוב שרוצים להגיע לשם ברכב כדי לנסוע ברכבת. כנראה תושבי מזרח פ"ת והישובים הכפריים שבסביבה.
&nbsp
אני לא מציע לבטל את החנה וסע בקריית אריה, אני רק אומר שהמיקום שלו לא הכי אידיאלי בגלל שצריך לעבור דרך הפקקים של העיר בבוקר כדי להגיע אליו, גם אם באים מחוץ לפ"ת.
&nbsp
ובכל מקרה אם הגישה לתחנה הזו מכביש 40 הייתה נוחה יותר, אנשים שעובדים בסגולה יוכלו לעלות על אוטובוס שעובר בכביש 40 כדי להגיע לעבודה בסגולה.
&nbsp
מרכז מסחרי כזה לא הופך תחנה לאטרקטיבית רק כי הוא מרכז מסחרי.
 

סנוי

New member


סתם כותרת קליקבייט בלי תוכן משמעותי
"אנשים לא נוסעים ברכבת"? מספיק לעמוד באחת מתחנות ת"א (או בשעת בוקר או ערב עמוסה כדי לראות כמה אנשים *כן* נוסעים ברכבת, והמספר הנוסעים עולה בקצב מתמיד, ואפשר לראות את זה גם ע"י מדדים אובייקטיביים וגם ע"י ראיות אנקדוטיות (לפני 3 שנים הייתי נוסע ברכבת מפתח תקווה להרצליה כל בוקר. כמות הנוסעים שראיתי אז נמוכה משמעותית מכמות הנוסעים שאני רואה היום).
&nbsp
כמו כן, מה זה "תחנת הרכבת המרכזית של פתח תקווה"? אין דבר כזה. בפתח תקווה שתי תחנות רכבת, אף אחת מהן לא "מרכזית". אם מסתכלים לפי כמות נוסעים וקווי אוטובוס מקשרים, דווקא קריית אריה היא ה"מרכזית" יותר. קריית אריה היא גם החדשה והמודרנית יותר מבין השתיים - כולל תאורה, שבילי אופניים בדרך אליה, חניון גדול, מבנה תחנה נוח יותר וכו'.
&nbsp
הכתבה מדברת על תחנת סגולה, תחנה שלא נעשה בה פיתוח משמעותי בשנים האחרונות, אבל פיתוח כזה דווקא כן נמצא בתכנון. הטענה בכתבה "לא משתמשים ברכבת למרות שיש לה פוטנציאל" פשוט מנותקת מהמציאות. כן משתמשים ברכבת. פשוט לא בתחנת סגולה שהיא תחנה נחותה מכל הבחינות.
&nbsp
ברגע שיסגרו את המרכז המסחרי שם, יהיה אפשר לפתח את דרכי הגישה לתחנה בצורה נורמלית, ואולי גם להגדיל את מבנה התחנה אם רק יירצו. כל עוד המרכז המסחרי הזה שם, קשה להכניס לשם אוטובוסים בתדירות נורמלית (דיברנו על כך בפורום הזה בעבר). בניית כניסה לתחנה מהגשר של כביש 40 דווקא תשפר באופן משמעותי את התחנה וכנראה תעלה את כמות הנוסעים שבה, וחבל שהכתב מתייחס לזה כאילו זה בזבוז כסף.
&nbsp
באותה מידה הייתי יכול לעשות כתבה מגמתית על תאונות דרכים ופקקי תנועה ולהגיד "תראו, זה למה אנשים לא משתמשים במכוניות פרטיות, כי הכביש הספציפי הזה מסוכן והכביש הספציפי הזה פקוק", זה היה מנותק מהמציאות באותה דרך.
 
זו לא תחנת הרכבת המרכזית בפתח תקוה

לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423
זו לא תחנת הרכבת המרכזית בפתח תקוה
תחנת הרכבת העיקרית של פתח תקוה זו תחנת קרית אריה.
והמגמה העקבית של עליית מספר הנוסעים בתחנת קרית אריה מעידה שאנשים דווקא כן נוסעים ברכבת.

תחנת סגולה זו תחנה מחוץ לעיר שמשרתת את הוד השרון יותר מאשר את פתח תקוה. היא רלוונטית רק לתושבי מזרח פתח תקוה.
 

david80

Member
כשהייתה התחנה הזמנית ניתן היה להגיע רגלית דרך השדה מדרום

לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423
כשהייתה התחנה הזמנית ניתן היה להגיע רגלית דרך השדה מדרום
מה שהיה כרוך בפלישה ע"י עלייה על המסילה ומשם קפיצה קטנה אל הרציף שלא היה גבוה במיוחד.
 

iritilan

New member
הבעיות הללו קיימות לא רק בתחנת הרכבת

לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423
הבעיות הללו קיימות לא רק בתחנת הרכבת
קודם כל אנשים כן נוסעים ברכבת והרבה. עובדה שהרכבות צפופות בשעות השיא.
הבעיות הקיימות בסביבת התחנת קיימות בהרבה מקומות אחרים, זה לא מוריד מחומרת הבעיה כמובן אבל קצת מגוחך להציג את הבעיה האמיתית והנפוצה של תשתיות לקויות וגישה לקויה להולכי רגל כבעיה של הרכבת. לצערי זה קיים בהרבה מקומות - מדרכות ש'נעלמות' פתאם באמצע הדרך ומשאירות במקרה הטוב שביל עפר ובמקרה הרע אפילו זה לא, מקומות שהגישה אליהם היא דרך חניון, מדרכות צרות ולא תקינות שלא מאפשרות גישה לנכים או להורים עם עגלות ילדים, חוסר הצללה בתחנות אוטובוס, רכבים שחוסמים מדרכות ומעברי חצייה ועוד.
 

svety

New member
תחנת הרכבת סגולה מנותקת מאזור התעשייה סגולה

לא ייאמן: צפו בוידאו ותבינו למה אנשים לא נוסעים ברכבת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001134423
תחנת הרכבת סגולה מנותקת מאזור התעשייה סגולה
אני עובדת באיזור התעשייה וכאשר אני מוצאת את עצמי מגיעה שלא מתוך פ"ת אלא מחוץ לעיר, אני צריכה לתאם עם מישהו מהמשרד שיאסוף אותי או לחלופין עם קו 67 בעל התדירות הממש נמוכה ולא מסונכרנת עם הרכבת.
אותו הדבר כאשר אני מעוניינת לסוע לתל אביב לאחר העבודה - הרבה יותר נוח לי לרדת ברגל/בעזרת קו 62 לצומת ולקחת 641/286 מהירים מאשר לתאם את היציאה מהמשרד עם המעבר של 67 ואז רכבת.
&nbsp
באופן כללי אזור התעשייה סגולה מוזנח מבחינת תחבורה ציבורית וכולי תקווה שהנושא ישתנה לאחר הכניסה הצפוייה של קווים. למישהו יש מידע על כך?
 

dctgdctg

Member
אני מניח שאתה מתכוון לכניסה הצפויה של אפיקים (במקום קווים)

תחנת הרכבת סגולה מנותקת מאזור התעשייה סגולה
אני עובדת באיזור התעשייה וכאשר אני מוצאת את עצמי מגיעה שלא מתוך פ"ת אלא מחוץ לעיר, אני צריכה לתאם עם מישהו מהמשרד שיאסוף אותי או לחלופין עם קו 67 בעל התדירות הממש נמוכה ולא מסונכרנת עם הרכבת.
אותו הדבר כאשר אני מעוניינת לסוע לתל אביב לאחר העבודה - הרבה יותר נוח לי לרדת ברגל/בעזרת קו 62 לצומת ולקחת 641/286 מהירים מאשר לתאם את היציאה מהמשרד עם המעבר של 67 ואז רכבת.
&nbsp
באופן כללי אזור התעשייה סגולה מוזנח מבחינת תחבורה ציבורית וכולי תקווה שהנושא ישתנה לאחר הכניסה הצפוייה של קווים. למישהו יש מידע על כך?
אני מניח שאתה מתכוון לכניסה הצפויה של אפיקים (במקום קווים)
מתוכננת לאמצע אוגוסט (12/8 אאל"ט)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה