כתבה ראשית ב YNET על הקו הסגול של נת"ע:

מצב
הנושא נעול.
זה לא NIMBY אלא בכיה שהקו הזה לא מטרו

כל כך הרבה NIMBY בכתבה על קו שסורס בעקבות NIMBY כבר ככה
זה לא NIMBY אלא בכיה שהקו הזה לא מטרו
כמובן גם הקו האדום והקו הירוק היו צריכים להיות מטרו.
ישראל מפחדת מפס שלישי.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
פס שלישי? החשמול יהיה עילי בכל מקרה

זה לא NIMBY אלא בכיה שהקו הזה לא מטרו
כמובן גם הקו האדום והקו הירוק היו צריכים להיות מטרו.
ישראל מפחדת מפס שלישי.
&nbsp
&nbsp
פס שלישי? החשמול יהיה עילי בכל מקרה
ובטח שזה NIMBY כשהרמתגנים בוכים שלא רוצים תחנות ליד הבית שלהם, כשהענף ליהוד הוצא למחוץ לעיר למקום לא שימושי בעליל, כשהענף לפתח תקווה בוטל...
&nbsp
מכל הקווים זה הקו שנראה שנפגע הכי הרבה מ־NIMBY עוד בשלב התכנון
 

david80

Member
במטרו אמיתית משתמשים בפס שלישי

פס שלישי? החשמול יהיה עילי בכל מקרה
ובטח שזה NIMBY כשהרמתגנים בוכים שלא רוצים תחנות ליד הבית שלהם, כשהענף ליהוד הוצא למחוץ לעיר למקום לא שימושי בעליל, כשהענף לפתח תקווה בוטל...
&nbsp
מכל הקווים זה הקו שנראה שנפגע הכי הרבה מ־NIMBY עוד בשלב התכנון
במטרו אמיתית משתמשים בפס שלישי
ואפשר היה גם לעשות פס שלישי בקטע התת קרקעי של הקו האדום של נת"ע (בדומה לקו 51 של ה-Snell tram באמסטרדם), אם כי אינני יודע מהם יתרונותיו של פס שלישי מעבר לחסכון בגודל המנהרות.
 

Ccyclist

Well-known member
במטרו של מדריד ורומא החישמול עילי.

במטרו אמיתית משתמשים בפס שלישי
ואפשר היה גם לעשות פס שלישי בקטע התת קרקעי של הקו האדום של נת"ע (בדומה לקו 51 של ה-Snell tram באמסטרדם), אם כי אינני יודע מהם יתרונותיו של פס שלישי מעבר לחסכון בגודל המנהרות.
במטרו של מדריד ורומא החישמול עילי.
 

Bus Nerd

Active member
הסיבה היחידה שיש פס שלישי (ורביעי) בחלק ממערכות המטרו בעולם

במטרו אמיתית משתמשים בפס שלישי
ואפשר היה גם לעשות פס שלישי בקטע התת קרקעי של הקו האדום של נת"ע (בדומה לקו 51 של ה-Snell tram באמסטרדם), אם כי אינני יודע מהם יתרונותיו של פס שלישי מעבר לחסכון בגודל המנהרות.
הסיבה היחידה שיש פס שלישי (ורביעי) בחלק ממערכות המטרו בעולם
זה שהן תוכננו לפני שחשמול עילי היה אפשרות הגיונית עבורם.
&nbsp
ממליץ שתקרא קצת על ההבדל בין שיטות החשמול השונות של רכבות. חשמול עילי הרבה יותר בטוח ויעיל, ומאפשר נסיעה במהירויות גבוהות יותר.
 

david80

Member
או בגלל שבכמה מקומות זה בלתי אפשרי,

הסיבה היחידה שיש פס שלישי (ורביעי) בחלק ממערכות המטרו בעולם
זה שהן תוכננו לפני שחשמול עילי היה אפשרות הגיונית עבורם.
&nbsp
ממליץ שתקרא קצת על ההבדל בין שיטות החשמול השונות של רכבות. חשמול עילי הרבה יותר בטוח ויעיל, ומאפשר נסיעה במהירויות גבוהות יותר.
או בגלל שבכמה מקומות זה בלתי אפשרי,
כמו בקווים העמוקים של לונדון.
אני יוצא מתוך הנחה שההשלכות של כבלים עיליים ברכבות תחתיות עולות על יתרונותיהם, והרי יש גם את בעיית האסתטיקה של הכבלים בקטעים העיליים (שלעתים עוברים בצמוד לבתי מגורים).
לעניות דעתי, חשמול עילי ברכבת תחתית - רק אם יש סיבה מיוחדת!
 

Bus Nerd

Active member
בקווים העמוקים של לונדון

או בגלל שבכמה מקומות זה בלתי אפשרי,
כמו בקווים העמוקים של לונדון.
אני יוצא מתוך הנחה שההשלכות של כבלים עיליים ברכבות תחתיות עולות על יתרונותיהם, והרי יש גם את בעיית האסתטיקה של הכבלים בקטעים העיליים (שלעתים עוברים בצמוד לבתי מגורים).
לעניות דעתי, חשמול עילי ברכבת תחתית - רק אם יש סיבה מיוחדת!
בקווים העמוקים של לונדון
זה בלתי אפשרי בדיוק בגלל שכשתכננו אותם לא חשבו שחישמול עילי יהיה יותר טוב, ומראש בנו את המנהרות קטנות מדי כי בתקופה ההיא לא היו TBMs והכל היה ידני, אז אין אפשרות לשדרג את המערכת.

אני בטוח ש־TfL היו שמחים מאוד אם הם היו יכולים לשדרג את ה־London Underground לחשמול עילי, אבל זה פשוט לא יכול לקרות.

לעומת זאת, בקרוסרייל, שמתחת ללונדון תהיה תחתית ברובה, החשמול כן עילי. כי אף אחד לא מתכנן היום רכבת עם חשמול של פס שלישי/רביעי אלא אם אין ברירה.

מבחינת האסתטיקה, בקושי רואים את קווי המתח וכשרואים אותם (במקומות רבים באירופה) הם מתוחים בצורה אסתטית ויפה שהופכת את הרחוב ליפה יותר, לא פחות. שלא לדבר על זה שבגלל שמדובר בזרם ישיר ולא בזרם חילופין אין אפילו קרינה אלקטרומגנטית חזקה שמופצת מהכבלים האלו, בניגוד לכבלי זרם חילופין שכן פולטים קרינה שכזו.

ואני בטוח שגם מי שלא אוהב את המראה של קווי המטח יעדיף קווי מטח עיליים מאשר שהילד שלו יתחשמל כשהוא חוצה את המסילה ובטעות דורך על הפס השלישי (בקטעים העיליים).

מבחינה אסתטית מתחת לקרקע במילא לא תראה את זה, בגלל שה־platform edge doors יסתירו לך.
 

Ccyclist

Well-known member
ארבעה הערות לנקודות על פס שלישי:

בקווים העמוקים של לונדון
זה בלתי אפשרי בדיוק בגלל שכשתכננו אותם לא חשבו שחישמול עילי יהיה יותר טוב, ומראש בנו את המנהרות קטנות מדי כי בתקופה ההיא לא היו TBMs והכל היה ידני, אז אין אפשרות לשדרג את המערכת.

אני בטוח ש־TfL היו שמחים מאוד אם הם היו יכולים לשדרג את ה־London Underground לחשמול עילי, אבל זה פשוט לא יכול לקרות.

לעומת זאת, בקרוסרייל, שמתחת ללונדון תהיה תחתית ברובה, החשמול כן עילי. כי אף אחד לא מתכנן היום רכבת עם חשמול של פס שלישי/רביעי אלא אם אין ברירה.

מבחינת האסתטיקה, בקושי רואים את קווי המתח וכשרואים אותם (במקומות רבים באירופה) הם מתוחים בצורה אסתטית ויפה שהופכת את הרחוב ליפה יותר, לא פחות. שלא לדבר על זה שבגלל שמדובר בזרם ישיר ולא בזרם חילופין אין אפילו קרינה אלקטרומגנטית חזקה שמופצת מהכבלים האלו, בניגוד לכבלי זרם חילופין שכן פולטים קרינה שכזו.

ואני בטוח שגם מי שלא אוהב את המראה של קווי המטח יעדיף קווי מטח עיליים מאשר שהילד שלו יתחשמל כשהוא חוצה את המסילה ובטעות דורך על הפס השלישי (בקטעים העיליים).

מבחינה אסתטית מתחת לקרקע במילא לא תראה את זה, בגלל שה־platform edge doors יסתירו לך.
ארבעה הערות לנקודות על פס שלישי:
1 : בעבר הורחבו מנהרות תחתית עמוקה בענף בנק של הקו הצפוני, והוארכו רציפי הקו המרכזי, כל המדרגות הנעות בליבת הרשת הוספו רטרואקטיבית בשנות השלושים, 40-35 שנה אחרי פתיחת התחנות, ועם הוספת קווים חדשים נוספו עשרות פרוזדורים ומסדרונות תת קרקעיים ולכן הרעיון שאי אפשר לשנות מבנים קיימים מתחת לאדמה אינו נכון.
&nbsp
2: מהירות הרכבת התחתית אינה יותר מ20 מייל לשעה (כ30 קמ"ש) במרכז העיר ומערכות פס שלישי מסוגלות להגיע ל160 קמ"ש. חיווט עילי לא יתרום להגברת מהירות הנסיעה ברשת עירונית שהמרחקים בין התחנות הן 2-3 דקות נסיעה.
&nbsp
3: במפגשי רכבת בחישמול פס שלישי אין פס שלישי בקטע שבו המסילה חוצה את הכביש. בין המדרכה לאזור החישמול יש אזור ברוחב מטר פלוס עם פסי עץ על הקרקע שאי אפשר ללכת עליהם, אז ישנם המדרכה, הכביש, המדרכה ממול ואזור ההפרדה המקביל. הנה דוגמה: A2031
&nbsp
https://goo.gl/maps/wZUpyjk6giA2
&nbsp
4: קרוסרייל מחברת בין האזור המזרחי של רשת הרכבות הלאומית שבו החישמול עילי לאזור המערבי שבו פרוייקט לחישמול עילי בעיקר כי הקו הראשי למערב אנגליה נועד לציוד נייד של 200 קמש ומעלה. מסיבה זו קל יותר להשתמש בחישמול שקיים משני צידי הקו במקום להזדקק לציוד בעל חישמולת כפולה.
&nbsp
 

סנוי

New member
זה כל כך מעצבן שזה לא יאומן!


כתבה ראשית ב YNET על הקו הסגול של נת"ע:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4810802,00.html[/URL]
זה כל כך מעצבן שזה לא יאומן!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה