מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?

מצב
הנושא נעול.

yeh11

New member
איך יבוצע שיקוע מבלי לפגוע בקשר בין צפון הארץ

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
איך יבוצע שיקוע מבלי לפגוע בקשר בין צפון הארץ
שלום! איך יבוצע שיקוע מבלי לפגוע בקשר בין צפון הארץ לבינימינה .
 

25306yosef

New member
למעשה ניתן לבצע את השיקוע רק באזור פארק הכט

איך יבוצע שיקוע מבלי לפגוע בקשר בין צפון הארץ
שלום! איך יבוצע שיקוע מבלי לפגוע בקשר בין צפון הארץ לבינימינה .
למעשה ניתן לבצע את השיקוע רק באזור פארק הכט
רק באזור של פארק הכט ניתן לבצע את השיקוע כאשר הפגיעה בשירות תהיה מינורית וחסרת משמעות. וכנראה שרק באזור של פארק הכט יהיה השיקוע אם בכלל יהיה שיקוע.
 
לפי ההסכם בין המדינה לעיריית חיפה השיקוע יהיה בעיר התחתית

למעשה ניתן לבצע את השיקוע רק באזור פארק הכט
רק באזור של פארק הכט ניתן לבצע את השיקוע כאשר הפגיעה בשירות תהיה מינורית וחסרת משמעות. וכנראה שרק באזור של פארק הכט יהיה השיקוע אם בכלל יהיה שיקוע.
לפי ההסכם בין המדינה לעיריית חיפה השיקוע יהיה בעיר התחתית
ולא באזור פארק הכט.
עיריית חיפה רוצה לפתח את האזור המערבי של הנמל כאזור מסחר ובילויים ולכן הדרישה לשיקוע שם.
על השיקוע באזור פארק הכט (שנובע "רק" מהסיסמה "לחבר את חיפה לים" ולא מאינטרסים כלכליים) עיריית חיפה ויתרה (לפחות בשלבים הראשונים).
הלחצים הנדל"נים עושים את שלהם.

מה יקרה בסוף בפועל? מי יודע?
בהחלט יכול להיות שלא יהיה שום שיקוע והמדינה הצליחה "לעבוד" על העירייה.
 

25306yosef

New member
"הסכם" שנחתם בין אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה הם חותמים

לפי ההסכם בין המדינה לעיריית חיפה השיקוע יהיה בעיר התחתית
ולא באזור פארק הכט.
עיריית חיפה רוצה לפתח את האזור המערבי של הנמל כאזור מסחר ובילויים ולכן הדרישה לשיקוע שם.
על השיקוע באזור פארק הכט (שנובע "רק" מהסיסמה "לחבר את חיפה לים" ולא מאינטרסים כלכליים) עיריית חיפה ויתרה (לפחות בשלבים הראשונים).
הלחצים הנדל"נים עושים את שלהם.

מה יקרה בסוף בפועל? מי יודע?
בהחלט יכול להיות שלא יהיה שום שיקוע והמדינה הצליחה "לעבוד" על העירייה.
"הסכם" שנחתם בין אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה הם חותמים
מדובר ב"הסכם" שנחתם בין אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה שהם חותמים. ולכן בנסיבות העניין ה"הסכם" בטל ומבוטל.
 

אורח117

New member
הנה יוסף - נספח השיקוע מתוך התוכנית - מצורף

"הסכם" שנחתם בין אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה הם חותמים
מדובר ב"הסכם" שנחתם בין אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה שהם חותמים. ולכן בנסיבות העניין ה"הסכם" בטל ומבוטל.
הנה יוסף - נספח השיקוע מתוך התוכנית - מצורף

כל המהנדסים שחתמו על זה ״אין להם שמץ של מושג״ ורק אתה מבין......
אולי אתה תענה לנו? אתה עובד רכבת או עובד נמל?

 

25306yosef

New member
לא רואים שם כלום....

הנה יוסף - נספח השיקוע מתוך התוכנית - מצורף

כל המהנדסים שחתמו על זה ״אין להם שמץ של מושג״ ורק אתה מבין......
אולי אתה תענה לנו? אתה עובד רכבת או עובד נמל?
לא רואים שם כלום....
זה נראה כמו שרטוט של מהנדסים (או מתחזים למהנדסים) שאין להם שמץ של מושג בענייני רכבות.

אולי תסביר לי אתה כיצד בדיוק ניתן לבצע את השיקוע בלי לפגוע בשירות הרכבות הקיים? (ולמעשה "המהנדסים" מציעים ככל הנראה להשבית לחלוטין את כל תנועת הרכבות למשך כמה שנים רצופות...).

האם בכלל ניתן לבצע את השיקוע בשטח ים מיובש?

האם בכלל ניתן לבצע את השיקוע באתר עתיקות מוכרז שיש בו קברים עתיקים?

עד עתה לא קיבלתי תשובה לשום שאלה ששאלתי.

בכל מקרה, גם אם אפשר לפגוע בקברים העתיקים בזדון ובאופן מכוון ואפשר לבצע את השיקוע בשטח ים מיובש, אז ביצוע השיקוע יגרום להשבתה מוחלטת של כל תנועת הרכבות למשך זמן ארוך ביותר ובלתי סביר (כמה שנים). אלא אם כן יש למהנדסים תכנית לתוואי חלופי שיאפשר את ביצוע השיקוע במקביל להמשך תנועת הרכבות בקו הנוכחי בעת ביצוע העבודות..
 

yeh11

New member
איך הפגיעה תהיה מינורית -הסבר

למעשה ניתן לבצע את השיקוע רק באזור פארק הכט
רק באזור של פארק הכט ניתן לבצע את השיקוע כאשר הפגיעה בשירות תהיה מינורית וחסרת משמעות. וכנראה שרק באזור של פארק הכט יהיה השיקוע אם בכלל יהיה שיקוע.
איך הפגיעה תהיה מינורית -הסבר
 

25306yosef

New member
בפארק הכט יש מקום לתוואי חלופי

איך הפגיעה תהיה מינורית -הסבר
בפארק הכט יש מקום לתוואי חלופי
בשטח של פארק הכט ניתן להקים מסילה חדשה בתוואי חלופי. כך שבעת ביצוע העבודות תנועת הרכבות תוכל להמשיך לפעול באופן מלא.

בסיום העבודות יהיה צורך לבצע השבתה של כמה ימים בלבד לצורך חיבור המסילה הקיימת לתוואי החדש המשוקע שיעבור בפארק הכט.

אין ספק שהקמת התוואי החדש תפגע בפארק הכט ותהרוס אותו לכמה שנים טובות, אבל ככה זה כשיש לראש העיר שגיונות וקפריזות. עדיף סגירה של פארק הכט וחיסולו לכמה שנים מאשר השבתה מוחלטת של תנועת הרכבות לכמה שנים.

ואילו באזור העיר התחתית ובאזור אל -עתיקה (כל הקטע שבין בית המכס לבת גלים) אין שטח פנוי לתוואי חלופי.
 

nitro11

New member
אני חושב שהמסילה בפארק הכט אמורה להתבטל

בפארק הכט יש מקום לתוואי חלופי
בשטח של פארק הכט ניתן להקים מסילה חדשה בתוואי חלופי. כך שבעת ביצוע העבודות תנועת הרכבות תוכל להמשיך לפעול באופן מלא.

בסיום העבודות יהיה צורך לבצע השבתה של כמה ימים בלבד לצורך חיבור המסילה הקיימת לתוואי החדש המשוקע שיעבור בפארק הכט.

אין ספק שהקמת התוואי החדש תפגע בפארק הכט ותהרוס אותו לכמה שנים טובות, אבל ככה זה כשיש לראש העיר שגיונות וקפריזות. עדיף סגירה של פארק הכט וחיסולו לכמה שנים מאשר השבתה מוחלטת של תנועת הרכבות לכמה שנים.

ואילו באזור העיר התחתית ובאזור אל -עתיקה (כל הקטע שבין בית המכס לבת גלים) אין שטח פנוי לתוואי חלופי.
אני חושב שהמסילה בפארק הכט אמורה להתבטל
אחרי בית המכס המסילה אמורה להיכנס למנהרהדרך הכרמל,
ולהתחבר חזרה לפני תחנת חוף הכרמל.
התחנות בבת-גלים וחיפה מרכז אמורות להתבטל.
 

25306yosef

New member
זה כבר נשמע הגיוני

אני חושב שהמסילה בפארק הכט אמורה להתבטל
אחרי בית המכס המסילה אמורה להיכנס למנהרהדרך הכרמל,
ולהתחבר חזרה לפני תחנת חוף הכרמל.
התחנות בבת-גלים וחיפה מרכז אמורות להתבטל.
זה כבר נשמע הגיוני
אבל זה לא שיקוע זה מינהור.

אם אכן מתוכננת מנהרה מבית המכס ועד לפני תחנת חוף הכרמל, אז ניתן ליישם את תכנית חזית הים של עיריית חיפה וכל השטח שמבית המכס מערבה יתפנה לחלוטין לטובת המיזמים של פרוייקט חזית הים.
 

amit1270

New member
כלום לא מתבטל

אני חושב שהמסילה בפארק הכט אמורה להתבטל
אחרי בית המכס המסילה אמורה להיכנס למנהרהדרך הכרמל,
ולהתחבר חזרה לפני תחנת חוף הכרמל.
התחנות בבת-גלים וחיפה מרכז אמורות להתבטל.
כלום לא מתבטל
 
אבל זה לא רלוונטי, כי הרכבת מקדמת את התוכנית לריבוע מסילות

בפארק הכט יש מקום לתוואי חלופי
בשטח של פארק הכט ניתן להקים מסילה חדשה בתוואי חלופי. כך שבעת ביצוע העבודות תנועת הרכבות תוכל להמשיך לפעול באופן מלא.

בסיום העבודות יהיה צורך לבצע השבתה של כמה ימים בלבד לצורך חיבור המסילה הקיימת לתוואי החדש המשוקע שיעבור בפארק הכט.

אין ספק שהקמת התוואי החדש תפגע בפארק הכט ותהרוס אותו לכמה שנים טובות, אבל ככה זה כשיש לראש העיר שגיונות וקפריזות. עדיף סגירה של פארק הכט וחיסולו לכמה שנים מאשר השבתה מוחלטת של תנועת הרכבות לכמה שנים.

ואילו באזור העיר התחתית ובאזור אל -עתיקה (כל הקטע שבין בית המכס לבת גלים) אין שטח פנוי לתוואי חלופי.
אבל זה לא רלוונטי, כי הרכבת מקדמת את התוכנית לריבוע מסילות
החוף בין שפיים ללב המפרץ ואין תוואי חלופי לארבע מסילות.
התנאי של עיריית חיפה לריבוע המסילות זה מינהור של המסילות החדשות (או של כל המסילות).
אם עיריית חיפה תצליח לקבל מהמדינה מינהור במסגרת פרויקט ריבוע המסילות, לא ישקיעו בשיקוע בפארק הכט.
ואם הפתרון יהיה שיקוע של כל ארבע המסילות בפארק הכט ולא מינהור- אז אין תוואי חלופי לתקופת העבודות.
 

25306yosef

New member
למה אין תוואי חלופי לתקופת העבודות במקרה של שיקוע 4 המסילות?

אבל זה לא רלוונטי, כי הרכבת מקדמת את התוכנית לריבוע מסילות
החוף בין שפיים ללב המפרץ ואין תוואי חלופי לארבע מסילות.
התנאי של עיריית חיפה לריבוע המסילות זה מינהור של המסילות החדשות (או של כל המסילות).
אם עיריית חיפה תצליח לקבל מהמדינה מינהור במסגרת פרויקט ריבוע המסילות, לא ישקיעו בשיקוע בפארק הכט.
ואם הפתרון יהיה שיקוע של כל ארבע המסילות בפארק הכט ולא מינהור- אז אין תוואי חלופי לתקופת העבודות.
למה אין תוואי חלופי לתקופת העבודות במקרה של שיקוע 4 המסילות?
כתבתי שרק בפארק הכט ניתן לבצע את השיקוע ללא כל פגיעה בשירות הקיים.

כלומר, בזמן העבודות בפארק הכט הרכבות יכולות למשיך לפעול בתוואי הקיים הנוכחי כפי שהן פועלות כיום וללא כל שינוי. ובפארק הכט ניתן להקים גם 4 מסילות חלופיות בזמן ששתי המסילות הקיימות ממשיכות לפעול כרגיל בזמן העבודות. כמובן שמדובר בהרס מוחלט של פארק הכט, אבל זה עדיף מהשבתה מוחלטת של כל הרכבות לתקופה ממושכת של כמה שנים.

וכאמור בהודעתי הקודמת, בשטח הצפוף של העיר חיפה (בין חיפה מזרח ועד אחרי בת גלים) אין שום מקום פנוי לתוואי חלופי בזמן ביצוע העבודות ובכלל. ולמעשה אין גם מקום פנוי לצורך הוספת שתי מסילות נוספות אלא אם כן מחליטים להפקיע שטחים ולהרוס בתים.

איפה למשל אפשר להוסיף מסילה רביעית בתחנת חיפה מרכז בלי להפקיע שטח מנמל חיפה? באל-עתיקה יהיה צורך לבטל את כביש עוקף דרך יפו החדש יחסית אם רוצים להוסיף מסילות נוספות ולמעשה להחזיר את המסילה המזרחית לתוואי הישן שלפני ההכפלה.
 

darkshadow1

New member
יש פיתרון פשוט לריבוע המסילות בתוואי חוף הכרמל-לב המפרץ:

למה אין תוואי חלופי לתקופת העבודות במקרה של שיקוע 4 המסילות?
כתבתי שרק בפארק הכט ניתן לבצע את השיקוע ללא כל פגיעה בשירות הקיים.

כלומר, בזמן העבודות בפארק הכט הרכבות יכולות למשיך לפעול בתוואי הקיים הנוכחי כפי שהן פועלות כיום וללא כל שינוי. ובפארק הכט ניתן להקים גם 4 מסילות חלופיות בזמן ששתי המסילות הקיימות ממשיכות לפעול כרגיל בזמן העבודות. כמובן שמדובר בהרס מוחלט של פארק הכט, אבל זה עדיף מהשבתה מוחלטת של כל הרכבות לתקופה ממושכת של כמה שנים.

וכאמור בהודעתי הקודמת, בשטח הצפוף של העיר חיפה (בין חיפה מזרח ועד אחרי בת גלים) אין שום מקום פנוי לתוואי חלופי בזמן ביצוע העבודות ובכלל. ולמעשה אין גם מקום פנוי לצורך הוספת שתי מסילות נוספות אלא אם כן מחליטים להפקיע שטחים ולהרוס בתים.

איפה למשל אפשר להוסיף מסילה רביעית בתחנת חיפה מרכז בלי להפקיע שטח מנמל חיפה? באל-עתיקה יהיה צורך לבטל את כביש עוקף דרך יפו החדש יחסית אם רוצים להוסיף מסילות נוספות ולמעשה להחזיר את המסילה המזרחית לתוואי הישן שלפני ההכפלה.
יש פיתרון פשוט לריבוע המסילות בתוואי חוף הכרמל-לב המפרץ:
להקים מנהרות שיספיקו לשתי מסילות בין חוף הכרמל ללב המפרץ, להעביר אליהן באופן זמני את כל התנועה מהמסילות הקיימות ואז לשקע את שתי המסילות הקיימות.
לא יהיה צורך להפקיע שטחים והפגיעה היחידה בשירות תהיה השבתת תחנות בת גלים ומרכז השמונה לתקופת העבודות, והתוצר הסופי הוא גם לדעתי המצב האופטימאלי (מסילה משוקעת במרכז חיפה, כל תחנות חיפה ממשיכות לפעול- ואפשר לספק שירות בינעירוני מהיר).
 
זה מה שעיריית חיפה רוצה, אבל הרכבת הגישה תוכנית לריבוע

יש פיתרון פשוט לריבוע המסילות בתוואי חוף הכרמל-לב המפרץ:
להקים מנהרות שיספיקו לשתי מסילות בין חוף הכרמל ללב המפרץ, להעביר אליהן באופן זמני את כל התנועה מהמסילות הקיימות ואז לשקע את שתי המסילות הקיימות.
לא יהיה צורך להפקיע שטחים והפגיעה היחידה בשירות תהיה השבתת תחנות בת גלים ומרכז השמונה לתקופת העבודות, והתוצר הסופי הוא גם לדעתי המצב האופטימאלי (מסילה משוקעת במרכז חיפה, כל תחנות חיפה ממשיכות לפעול- ואפשר לספק שירות בינעירוני מהיר).
זה מה שעיריית חיפה רוצה, אבל הרכבת הגישה תוכנית לריבוע
המסילות בתוואי הקיים, שאינה כוללת מינהור.
עיריית חיפה מתנגדת לתוכנית הזו ודורשת ליישם את המינהור כתנאי לריבוע המסילות.
 

אורח117

New member
ומה קורה באמת עם תת״ל65? (ריבוע מסילות בקו חיפה-ת״א)

זה מה שעיריית חיפה רוצה, אבל הרכבת הגישה תוכנית לריבוע
המסילות בתוואי הקיים, שאינה כוללת מינהור.
עיריית חיפה מתנגדת לתוכנית הזו ודורשת ליישם את המינהור כתנאי לריבוע המסילות.
ומה קורה באמת עם תת״ל65? (ריבוע מסילות בקו חיפה-ת״א)
אין לתוכנית קישור באתר מינהל התכנון ואין שום שקיפות איך היא מקודמת.
אולי עמוד השדרה יוכל להאיר את עינינו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה