מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?

מצב
הנושא נעול.

אורח117

New member
מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
 

25306yosef

New member
לעניות דעתי, אין כל אפשרות לבצע שיקוע במקטע בית המכס - דגון

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
לעניות דעתי, אין כל אפשרות לבצע שיקוע במקטע בית המכס - דגון
כל המקטע שבין בית המכס לבין דגון הוא שטח ים מיובש.

בעת הקמתו של נמל חיפה בתקופת המנדט הבריטי, רחוב העצמאות של היום היה קו החוף ומצפון אליו היה הים. קו הרכבת של אותם הימים עבר בקו החוף היכן שכיום עובר רחוב העצמאות שאז לא היה קיים כלל והרחוב הצפוני והראשי דאז היה דרך יפו מככר חמרה (ככר פריז) מערבה.

כל השטח שמצפון לקו החוף הישן (מצפון לדרך העצמאות כיום) הוא שטח ים מיובש. ולכן לעניות דעתי אין כל אפשרות לבצע שיקוע במקום.

ובאשר למתחם אל-עתיקה,

כל האזור שממערב לדגון ועד לדרך חיל הים (כביש הגישה לשכונת בת גלים) הוא אתר עתיקות מוכרז על ידי רשות העתיקות. במקום נמצאים ומפוזרים אתרי קבורה עתיקים ועוד... כל האזור של גוש שומה מספר 10821 חלקות 12, 68, 69, (שטח הרכבת שבין רחוב אלזיסו לדרך חיל הים) הוא אזור של בתי קברות עתיקים ורשומות בטאבו על כל החלקות הנ"ל שתי הערות בדבר אתר עתיקות.

לכן לעניות דעתי, גם במתחם אל-עתיקה לא ניתן יהיה אפשר לבצע שיקוע.

זוהי כמובן דעתי ואשמח לקבל הערות והארות בדבר האפשרות לשקע שטח ים מיובש ואתרי עתיקות מוכרזים שבהם מפוזרים מערות קבורה עתיקות.
 

oshlick1

New member
אבל אפשר לשנות את התוואי במהלך השיקוע

לעניות דעתי, אין כל אפשרות לבצע שיקוע במקטע בית המכס - דגון
כל המקטע שבין בית המכס לבין דגון הוא שטח ים מיובש.

בעת הקמתו של נמל חיפה בתקופת המנדט הבריטי, רחוב העצמאות של היום היה קו החוף ומצפון אליו היה הים. קו הרכבת של אותם הימים עבר בקו החוף היכן שכיום עובר רחוב העצמאות שאז לא היה קיים כלל והרחוב הצפוני והראשי דאז היה דרך יפו מככר חמרה (ככר פריז) מערבה.

כל השטח שמצפון לקו החוף הישן (מצפון לדרך העצמאות כיום) הוא שטח ים מיובש. ולכן לעניות דעתי אין כל אפשרות לבצע שיקוע במקום.

ובאשר למתחם אל-עתיקה,

כל האזור שממערב לדגון ועד לדרך חיל הים (כביש הגישה לשכונת בת גלים) הוא אתר עתיקות מוכרז על ידי רשות העתיקות. במקום נמצאים ומפוזרים אתרי קבורה עתיקים ועוד... כל האזור של גוש שומה מספר 10821 חלקות 12, 68, 69, (שטח הרכבת שבין רחוב אלזיסו לדרך חיל הים) הוא אזור של בתי קברות עתיקים ורשומות בטאבו על כל החלקות הנ"ל שתי הערות בדבר אתר עתיקות.

לכן לעניות דעתי, גם במתחם אל-עתיקה לא ניתן יהיה אפשר לבצע שיקוע.

זוהי כמובן דעתי ואשמח לקבל הערות והארות בדבר האפשרות לשקע שטח ים מיובש ואתרי עתיקות מוכרזים שבהם מפוזרים מערות קבורה עתיקות.
אבל אפשר לשנות את התוואי במהלך השיקוע
אפשר לחפור מנהרה מתחת לרחוב יפו ואפילו המגינים
 

25306yosef

New member
ובשביל לשנות את התוואי צריך תכניות ואישורים שונים

אבל אפשר לשנות את התוואי במהלך השיקוע
אפשר לחפור מנהרה מתחת לרחוב יפו ואפילו המגינים
ובשביל לשנות את התוואי צריך תכניות ואישורים שונים
ובמקרה וקיימים כבר התוכניות והאישורים מהוועדות השונות, התכניות והאישורים (תב"ע, תכנית מתאר, וכו...) צריכים להיות גלויים ולהתפרסם כמידע רשמי ומוסמך ומקצועי באתרי האינטרנט של הרשויות המוסמכות (עיריית חיפה, משרד הפנים, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, וכו...).

האם בכלל קיימות תכניות והאם התכניות הקיימות אושרו כבר לביצוע?

ואני מדבר על פרוגרמות מקצועיות ולא על כתבות בעיתונות ולא על טקסט שמישהו כתב באיזה מקום.

אם לא קיימות בכלל תוכניות לביצוע, אז הכל זה לא יותר מאשר טקסט שמישהו שפך באיזה מקום ולמעשה אין לו כל ערך.
 
אבל זה לא שיקוע, זה מינהור.

אבל אפשר לשנות את התוואי במהלך השיקוע
אפשר לחפור מנהרה מתחת לרחוב יפו ואפילו המגינים
אבל זה לא שיקוע, זה מינהור.
ההסכם הקיים של המדינה עם עיריית חיפה לא כולל מינהור בתוואי חדש בשלבים הראשונים, אלא רק שיקוע.
 

25306yosef

New member
הערות בטאבו על אתרי עתיקות

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
הערות בטאבו על אתרי עתיקות
זהו מסמך רשמי של הטאבו משנת 1926. המסמך עבר הסבה לעידן המחשב.

חלקה 12 בגוש שומה מספר 10821 היא השטח שבעבר היתה ממוקמת בו תחנת הרכבת תחנת הכרמל מצפון למתחם בתי הקברות הטמפלרי והפרוטסטנטי שנמצאים מצפון למתחם בתי הקברות לחללי מלחמת העולם הראשונה.

על פי מסמכים רשמיים של הטאבו, השטח של חלקה מספר 12 הופקע מהכנסייה היוונית קתולית על ידי הצבא הבריטי במהלך מלחמת העולם הראשונה. מבנה הכנסייה היוונית קתולית נמצא מצפון לחלקה 12 והרכבת עוברת בסמוך אליו. ואגב, השטח שממערב לשטח הכנסייה היוונית קתולית הוא בבעלות הכנסייה המרונית.

שימו לב במסמך הרשמי שבשנות ה-90' נרשמו שתי הערות בדבר אתר עתיקות.

 

25306yosef

New member
מסילת הרכבת בקו החוף הישן מצפון למרכז המסחרי הישן בחיפה

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
מסילת הרכבת בקו החוף הישן מצפון למרכז המסחרי הישן בחיפה
בתמונה רואים את מסילת הרכבת בקו החוף הישן מצפון למרכז המסחרי הישן בחיפה, היכן שנמצא כיום רחוב העצמאות שלא היה קיים אז. שימו לב לקווי הטלגרף והטלפון של הרכבת שעברו אז מעל גבי עמודים.

בתמונה מטה רואים תצלום של המקום לפני כמה שנים.

התמונה נלקחה מכאן.

 

25306yosef

New member
תמונה של מסילת הרכבת ושטח ממגורות דגון בראשית המנדט הבריטי

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
תמונה של מסילת הרכבת ושטח ממגורות דגון בראשית המנדט הבריטי
כך נראתה מסילת הרכבת שהקימו הבריטים בראשית המנדט הבריטי בסמוך למקום שבו ממוקמים כיום ממגורות דגון ותחנת הרכבת בככר פלומר (חיפה מרכז השמונה).

למי שלא קרא את הודעתי הקודמת, תחנת הרכבת וממגורות דגון ממוקמים על שטח ים מיובש שהבריטים יבשו בעת הקמת נמל חיפה.

מסילת הרכבת מתעקלת לכיוון מה שכיום ידוע כדרך העצמאות. היכן שכיום נמצא רחוב העצמאות היה כאמור קו החוף וכל המתחם שמצפון נמצא כאמור על שטח ים מיובש.

 
מסילה ישנה בחיפה

תמונה של מסילת הרכבת ושטח ממגורות דגון בראשית המנדט הבריטי
כך נראתה מסילת הרכבת שהקימו הבריטים בראשית המנדט הבריטי בסמוך למקום שבו ממוקמים כיום ממגורות דגון ותחנת הרכבת בככר פלומר (חיפה מרכז השמונה).

למי שלא קרא את הודעתי הקודמת, תחנת הרכבת וממגורות דגון ממוקמים על שטח ים מיובש שהבריטים יבשו בעת הקמת נמל חיפה.

מסילת הרכבת מתעקלת לכיוון מה שכיום ידוע כדרך העצמאות. היכן שכיום נמצא רחוב העצמאות היה כאמור קו החוף וכל המתחם שמצפון נמצא כאמור על שטח ים מיובש.
מסילה ישנה בחיפה
אני לא יודע עדיין איפה בדיוק בחיפה התמונה צולמה, אבל היא בהחלט לא צולמה בתוואי החדש על השטח המיובש, מפני שהמסילה בתמונה היא דו-רוחבית, ועל השטח המיובש היתה רק מסילה תקנית. כמון-כן, בעת בניית המסילה על השטח המיובש, היא כבר היתה רחוקה מן הים, בעוד שכאן המסילה צמודה לחוף.
 

25306yosef

New member
אני מעריך שהתמונה צולמה בסמוך לבית משפחת אונגר (דרך יפו 106)

מסילה ישנה בחיפה
אני לא יודע עדיין איפה בדיוק בחיפה התמונה צולמה, אבל היא בהחלט לא צולמה בתוואי החדש על השטח המיובש, מפני שהמסילה בתמונה היא דו-רוחבית, ועל השטח המיובש היתה רק מסילה תקנית. כמון-כן, בעת בניית המסילה על השטח המיובש, היא כבר היתה רחוקה מן הים, בעוד שכאן המסילה צמודה לחוף.
אני מעריך שהתמונה צולמה בסמוך לבית משפחת אונגר (דרך יפו 106)
משפחת אונגר היו מאמידי המושבה הגרמנית ובחצר ביתם היה בוסתן שבמרכזו בריכת נוי כמקובל בבוסתני העשירים במזרח התיכון.
 

25306yosef

New member
והיום גיליתי שממערב לבית משפחת אונגר היתה חלקה של עזיז כיאט

מסילה ישנה בחיפה
אני לא יודע עדיין איפה בדיוק בחיפה התמונה צולמה, אבל היא בהחלט לא צולמה בתוואי החדש על השטח המיובש, מפני שהמסילה בתמונה היא דו-רוחבית, ועל השטח המיובש היתה רק מסילה תקנית. כמון-כן, בעת בניית המסילה על השטח המיובש, היא כבר היתה רחוקה מן הים, בעוד שכאן המסילה צמודה לחוף.
והיום גיליתי שממערב לבית משפחת אונגר היתה חלקה של עזיז כיאט
מסתבר שלעזיז כיאט היתה חלקה ממערב לחלקה של משפחת אונגר. יתכן ואולי מה שרואים בתמונה זה ביתו של עזיז כיאט. ראו מטה את תצלום הפרטים מהמסמך. ובעניין זה ראוי להדגיש ולציין שוב שבתקופה המדוברת רחוב העצמעות לא היה קיים ומבית משפחת אונגר היה רצף של חלקות בבעלות פרטית לצד דרך יפו עד לבית הקברות היהודי. ומצפון לחלקות הפרטיות שהיו מצפון לדרך יפו היתה מסילת הרכבת.

 

25306yosef

New member
החלקה של משפחת אונגר היתה של פריץ אונגר

מסילה ישנה בחיפה
אני לא יודע עדיין איפה בדיוק בחיפה התמונה צולמה, אבל היא בהחלט לא צולמה בתוואי החדש על השטח המיובש, מפני שהמסילה בתמונה היא דו-רוחבית, ועל השטח המיובש היתה רק מסילה תקנית. כמון-כן, בעת בניית המסילה על השטח המיובש, היא כבר היתה רחוקה מן הים, בעוד שכאן המסילה צמודה לחוף.
החלקה של משפחת אונגר היתה של פריץ אונגר
ראו שבחלק מהמסמכים הבריטיים שעברו הסבה למחשב רשום פסי רכבת פלסטין.

והערה קטנה למי שלא מבין במסמכים האלה, אני מנצל את המידע שקיים לגבי גבולות החלקה ברישום בטאבו בשיטה הישנה לפי מספר דף וספר (גוש שומה לא מוסדר). ברישום הבעלות בטאבו רשומים הבעלים של החלקה ביום ביצוע ההסבה למחשב בשנות ה-80 (רשות הפיתוח), ולכן רישום הבעלות איננו רלוונטי לעניינו ולכן אני לא מציג אותו כלל. המידע לגבי גבולות החלקה קיים והוא מבוסס על תשריט שהופק בזמן רישום הבעלות הראשון ע"י הבריטים בשיטה הישנה.

 

alantan

New member
תרגום שגוי, צריך להיות רכבת פלשתינה

החלקה של משפחת אונגר היתה של פריץ אונגר
ראו שבחלק מהמסמכים הבריטיים שעברו הסבה למחשב רשום פסי רכבת פלסטין.

והערה קטנה למי שלא מבין במסמכים האלה, אני מנצל את המידע שקיים לגבי גבולות החלקה ברישום בטאבו בשיטה הישנה לפי מספר דף וספר (גוש שומה לא מוסדר). ברישום הבעלות בטאבו רשומים הבעלים של החלקה ביום ביצוע ההסבה למחשב בשנות ה-80 (רשות הפיתוח), ולכן רישום הבעלות איננו רלוונטי לעניינו ולכן אני לא מציג אותו כלל. המידע לגבי גבולות החלקה קיים והוא מבוסס על תשריט שהופק בזמן רישום הבעלות הראשון ע"י הבריטים בשיטה הישנה.
תרגום שגוי, צריך להיות רכבת פלשתינה
 

Ccyclist

Well-known member
שמו העברי המלא של המנדט: פלשתינה ארץ ישראל

תרגום שגוי, צריך להיות רכבת פלשתינה
שמו העברי המלא של המנדט: פלשתינה ארץ ישראל
אמנם נהוג היה לכתוב "פלשתינה א"י" אך ניתן גם ניתן להשתמש בשמה העברי המלא של הטריטוריה במסמכים ישראלים מבלי שיהיה מדובר בשיכתוב מלא. "רכבת פלשתינה ארץ ישראל" יכולה להיות ניסוח הנובע מהשם הרשמי המלא.
&nbsp
באשר לאנגלית - אמנם השם הבריטי באנגלית היה Palestine אך מדינת ישראל יכולה להתעקש לתרגם לאנגלית את שם המנדט בעברית ולהשתמש במונח Palestine Land of Israel ולהשתמש בקיצור כמו PLI כשהגישה היא שזה השם בו הוצגה הטריטוריה בשפה העברית שממנה מתורגמים הארכיונים הרשמיים בישראל.
 

alantan

New member


שמו העברי המלא של המנדט: פלשתינה ארץ ישראל
אמנם נהוג היה לכתוב "פלשתינה א"י" אך ניתן גם ניתן להשתמש בשמה העברי המלא של הטריטוריה במסמכים ישראלים מבלי שיהיה מדובר בשיכתוב מלא. "רכבת פלשתינה ארץ ישראל" יכולה להיות ניסוח הנובע מהשם הרשמי המלא.
&nbsp
באשר לאנגלית - אמנם השם הבריטי באנגלית היה Palestine אך מדינת ישראל יכולה להתעקש לתרגם לאנגלית את שם המנדט בעברית ולהשתמש במונח Palestine Land of Israel ולהשתמש בקיצור כמו PLI כשהגישה היא שזה השם בו הוצגה הטריטוריה בשפה העברית שממנה מתורגמים הארכיונים הרשמיים בישראל.
 

25306yosef

New member
ואותה התמונה בגירסה נוספת

מישהו יכול לתת פרטים על סטטוס עדכני של שיקוע הרכבת בחיפה ?
הכוונה היא למקטע בית המכס - דגון.
מתי מתחילים?
האם קשור/מותנה בחישמול?
למה לא מתחילים לבנות את תחנת בית המכס?
למה משפצים את תחנת בת גלים, בזמן שמתכוננים בה שינויים ?
ואותה התמונה בגירסה נוספת
קו הרכבת ליד תחנת הכרמל:

 

אורח117

New member
שיקוע רכבת בחיפה - עוד הערה

ואותה התמונה בגירסה נוספת
קו הרכבת ליד תחנת הכרמל:
שיקוע רכבת בחיפה - עוד הערה
יוסף- התמונות ששלך הם יפות מאוד אבל כל הענין הזה של חוסר התכנות השיקוע והקברים באל עתיקה, זה פשוט מטעה ולא נכון (אולי אתה עובד נמל?).
מבחינת התכנות לשיקוע אין שום בעיה. יש תוכנית מתאר מופקדת ששמה חזית ים עירונית ומספרה תמא 13/3/א. היא כוללת את שיקוע המסילה.
התוואי מתוכנן. אתה יכול לראות את התוואי באתר של משרד הפנים
השאלה היתה לגבי מועד הביצוע
 

25306yosef

New member
האם בכלל יש ערך לתכנית המתאר תמא 13/3/א ???

שיקוע רכבת בחיפה - עוד הערה
יוסף- התמונות ששלך הם יפות מאוד אבל כל הענין הזה של חוסר התכנות השיקוע והקברים באל עתיקה, זה פשוט מטעה ולא נכון (אולי אתה עובד נמל?).
מבחינת התכנות לשיקוע אין שום בעיה. יש תוכנית מתאר מופקדת ששמה חזית ים עירונית ומספרה תמא 13/3/א. היא כוללת את שיקוע המסילה.
התוואי מתוכנן. אתה יכול לראות את התוואי באתר של משרד הפנים
השאלה היתה לגבי מועד הביצוע
האם בכלל יש ערך לתכנית המתאר תמא 13/3/א ???
עיינתי בתכנית המתאר תמא 13/3/א הנמצאת באתר משרד הפנים וזה נראה כלא יותר מאשר משהו רעיוני בלבד שנכתב ונערך על ידי אנשים שלעניות דעתי אין להם שמץ של מושג ברכבות ובתפעול של רכבות.

אז אם מדובר בתכנית רעיונית, אז אין מועד לביצוע ולעולם לא יהיה מועד לביצוע.

לעניות דעתי, כותבי התכנית יוצאים מנקודת הנחה שלשקע זה רק כסף וכאשר יהיה כסף אז לוחצים על הכפתור והכסף עובר אל חשבונות הבנק של המשקעים ואז הוקוס פוקוס אברא קדברא ויש שיקוע. אבל מדובר בנושא מורכב ומסובך ביותר שהכסף הוא משהו משני ביותר.

שים לב שמדובר במסילת רכבת פעילה ועמוסה ביותר. לא ניתן להשבית את מסילת הרכבת העמוסה בגלל שגיונותיו של ראש העיר ומקורביו או בגלל שגיונותיהם של אחרים.

והאם בכלל ניתן לשקע מסילה הממוקמת על שטח ים מיובש???

והאם בכלל ניתן לשקע באזור אל עתיקה???

בקיצור תכנית רעיונית ותו לא. אז אם מדובר בתכנית רעיונית, אז כאמור לא יהיה לעולם מועד לביצוע.

אשמח לקבל הערות והארות.
 

אורח117

New member
אתה כנראה באמת עובד נמל. חוסר הרצינות שאתה מייחס למתכננים

האם בכלל יש ערך לתכנית המתאר תמא 13/3/א ???
עיינתי בתכנית המתאר תמא 13/3/א הנמצאת באתר משרד הפנים וזה נראה כלא יותר מאשר משהו רעיוני בלבד שנכתב ונערך על ידי אנשים שלעניות דעתי אין להם שמץ של מושג ברכבות ובתפעול של רכבות.

אז אם מדובר בתכנית רעיונית, אז אין מועד לביצוע ולעולם לא יהיה מועד לביצוע.

לעניות דעתי, כותבי התכנית יוצאים מנקודת הנחה שלשקע זה רק כסף וכאשר יהיה כסף אז לוחצים על הכפתור והכסף עובר אל חשבונות הבנק של המשקעים ואז הוקוס פוקוס אברא קדברא ויש שיקוע. אבל מדובר בנושא מורכב ומסובך ביותר שהכסף הוא משהו משני ביותר.

שים לב שמדובר במסילת רכבת פעילה ועמוסה ביותר. לא ניתן להשבית את מסילת הרכבת העמוסה בגלל שגיונותיו של ראש העיר ומקורביו או בגלל שגיונותיהם של אחרים.

והאם בכלל ניתן לשקע מסילה הממוקמת על שטח ים מיובש???

והאם בכלל ניתן לשקע באזור אל עתיקה???

בקיצור תכנית רעיונית ותו לא. אז אם מדובר בתכנית רעיונית, אז כאמור לא יהיה לעולם מועד לביצוע.

אשמח לקבל הערות והארות.
אתה כנראה באמת עובד נמל. חוסר הרצינות שאתה מייחס למתכננים
הוא מוזר בלשון המעטה וכנראה נגוע באינטרס אישי.
 

25306yosef

New member
מתכננים ללא כל ידע מקצועי בתחום אותו הם אמורים לתכנן...

אתה כנראה באמת עובד נמל. חוסר הרצינות שאתה מייחס למתכננים
הוא מוזר בלשון המעטה וכנראה נגוע באינטרס אישי.
מתכננים ללא כל ידע מקצועי בתחום אותו הם אמורים לתכנן...
אינני יכול להתייחס ברצינות לתכנית דמיונית ורעיונית שנכתבה על ידי אנשים שאין להם כל ידע מקצועי בתחום אותו הם אמורים לתכנן (מסילות רכבת). ובשיא חוצפתם הם עוד חושבים שרק הכסף הוא הקובע...

אולי תענה לשאלות ששאלתי? (שאלות מקצועיות שאין להן כל קשר לכסף) רק אז אני אוכל להתייחס ברצינות ל"מתכננים".

1. האם ניתן לבצע שיקוע בשטח ים מיובש?

2. האם ניתן לבצע שיקוע במקום שהוכרז כאתר עתיקות ונמצאות בו מערות קבורה עתיקות?

3. מה בדיוק יעשו במקום שבו נמצאות מערות הקבורה אל-עתיקה? (אין כל חולק על כך שלא ניתן במקום זה לחפור ולבצע שיקוע).

4. הכיצד ניתן לבצע את השיקוע ללא כל פגיעה בשירות ללקוחות רכבת ישראל? (והכוונה היא גם ללקוחות חטיבת המטענים ולא רק ללקוחות חטיבת הנוסעים).

אני מבין שהשירות ללקוחות רכבת ישראל אינו נר לרגליהם של ה"מתכננים" ולכן הם יכולים לכתוב תכניות דמיוניות ורעיוניות שלכאורה נראה שהן מנותקות לחלוטין מהמציאות.

ואם ניתן לבצע את השיקוע בתוואי חלופי (לא ממונהר), אז היכן בדיוק ניתן להקים את התוואי החלופי?

למעשה התשובה לשאלתי האחרונה היא רק פארק הכט. וכנראה שרק שם יהיה השיקוע אם בכלל יהיה שיקוע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה