איזה כיף לראות שדה תעופה חדש נבנה בארץ!

מצב
הנושא נעול.

dctgdctg

Member
איזה כיף לראות שדה תעופה חדש נבנה בארץ!

איזה כיף לראות שדה תעופה חדש נבנה בארץ!











 
כמעט אין פעילות אזרחית בעובדה. השדה הזה יחליף בעיקר את השדה

פיל לבן זה לא יהיה.
השדה החדש הולך להחליף את הפעילות האזרחית בעובדה.
אמנם לא בנפח פעילות כמו של נתב"ג, אבל בהחלט יהיה פעיל.
כמעט אין פעילות אזרחית בעובדה. השדה הזה יחליף בעיקר את השדה
הנוכחי של אילת שייסגר לאחר פתיחת נמל תעופה רמון.
 

Bus Nerd

Active member
ולא סתם תושבי אילת לא אוהבים את רעיון סגירת השדה בעיר

כמעט אין פעילות אזרחית בעובדה. השדה הזה יחליף בעיקר את השדה
הנוכחי של אילת שייסגר לאחר פתיחת נמל תעופה רמון.
ולא סתם תושבי אילת לא אוהבים את רעיון סגירת השדה בעיר
למי שצריך להגיע למרכז לעיתים קרובות לטיפולים רפואיים, המרחק של רמון מהעיר הוא משמעותי.
&nbsp
ובכלל, הוא גדול מדי ביחס לכמות הפעילות שאמורה לעבור בו. לעולם לא יגיעו מספיק תיירים מחו"ל לאילת כדי להצדיק הרבה טיסות סדירות לשם, ואנשים מהמרכז והצפון לא יסעו עד שם רק בשביל לתפוס טיסה לאירופה.
&nbsp
לכן, פיל לבן.
 
הוא גדול מכיוון שבעיתות חירום הוא אמור לשמש שדה חילופי

ולא סתם תושבי אילת לא אוהבים את רעיון סגירת השדה בעיר
למי שצריך להגיע למרכז לעיתים קרובות לטיפולים רפואיים, המרחק של רמון מהעיר הוא משמעותי.
&nbsp
ובכלל, הוא גדול מדי ביחס לכמות הפעילות שאמורה לעבור בו. לעולם לא יגיעו מספיק תיירים מחו"ל לאילת כדי להצדיק הרבה טיסות סדירות לשם, ואנשים מהמרכז והצפון לא יסעו עד שם רק בשביל לתפוס טיסה לאירופה.
&nbsp
לכן, פיל לבן.
הוא גדול מכיוון שבעיתות חירום הוא אמור לשמש שדה חילופי
לנתב"ג שכבר חווינו בשנת 2014 את סגירתו.
 

Bus Nerd

Active member
היו יכולים פשוט לשפץ את עובדה בשביל זה

הוא גדול מכיוון שבעיתות חירום הוא אמור לשמש שדה חילופי
לנתב"ג שכבר חווינו בשנת 2014 את סגירתו.
היו יכולים פשוט לשפץ את עובדה בשביל זה
או לשפץ את רמת דוד ולהכשיר אותו לפעילות אזרחית. האמת, רמת דוד היה יכול לשרת הרבה יותר אנשים (כל הצפון) ובכך להוריד עומס מנתב"ג (שהמרחב האווירי שלו עמוס גם ככה). מסילת העמק גם עוברת לא רחוק ממנו, אז היה אפשר גם לתת לו שירות רכבתי בקלות יחסית.
&nbsp
לא היו חייבים להשקיע כל כך הרבה כסף בשדה חדש לחלוטין שמרוחק מריכוזי אוכלוסין.
&nbsp
כמובן שעכשיו מאוחר מדי להתלונן על זה (כשהשדה כמעט מוכן), כי הכסף כבר בוזבז. כץ רצה להיות כמו בוריס ג'ונסון בקטע של פרוייקטים תחבורתיים מגלומניים, יקרים מדי, ומיותרים.
 
התכנון לגבי רמת דוד נוסף על נמל תעופה רמון ולא בא במקומו

היו יכולים פשוט לשפץ את עובדה בשביל זה
או לשפץ את רמת דוד ולהכשיר אותו לפעילות אזרחית. האמת, רמת דוד היה יכול לשרת הרבה יותר אנשים (כל הצפון) ובכך להוריד עומס מנתב"ג (שהמרחב האווירי שלו עמוס גם ככה). מסילת העמק גם עוברת לא רחוק ממנו, אז היה אפשר גם לתת לו שירות רכבתי בקלות יחסית.
&nbsp
לא היו חייבים להשקיע כל כך הרבה כסף בשדה חדש לחלוטין שמרוחק מריכוזי אוכלוסין.
&nbsp
כמובן שעכשיו מאוחר מדי להתלונן על זה (כשהשדה כמעט מוכן), כי הכסף כבר בוזבז. כץ רצה להיות כמו בוריס ג'ונסון בקטע של פרוייקטים תחבורתיים מגלומניים, יקרים מדי, ומיותרים.
התכנון לגבי רמת דוד נוסף על נמל תעופה רמון ולא בא במקומו
המטרה של נמל תעופה ברמת דוד היא להיות שדה משלים לנתב"ג.
זו לא המטרה של נמל תעופה רמון. המטרה הראשית שלו היא להיות נמל תעופה לאילת במקום הנמל הנוכחי שיש בו גם בעיות בטיחות (ראה סירוב אל על לנחות בו) והמטרה המשנית שעלתה בעיקר בעקבות צוק איתן, היא להיות שדה חליפי בעיתות חירום.

האופציה של עובדה נשקלה, אבל הוחלט להקים נמל תעופה חדש על כביש הערבה שנגיש יותר לאילת משדה עובדה.
 
אכן, גם *הרבה* יותר נגיש תחבורתית וגם *הרבה* יותר קרוב.

התכנון לגבי רמת דוד נוסף על נמל תעופה רמון ולא בא במקומו
המטרה של נמל תעופה ברמת דוד היא להיות שדה משלים לנתב"ג.
זו לא המטרה של נמל תעופה רמון. המטרה הראשית שלו היא להיות נמל תעופה לאילת במקום הנמל הנוכחי שיש בו גם בעיות בטיחות (ראה סירוב אל על לנחות בו) והמטרה המשנית שעלתה בעיקר בעקבות צוק איתן, היא להיות שדה חליפי בעיתות חירום.

האופציה של עובדה נשקלה, אבל הוחלט להקים נמל תעופה חדש על כביש הערבה שנגיש יותר לאילת משדה עובדה.
אכן, גם *הרבה* יותר נגיש תחבורתית וגם *הרבה* יותר קרוב.
הנה מפה שממחישה את זה:
http://www.openstreetmap.org/way/165083662#map=11/29.7894/34.9585
ובנוסף, נגיש יותר גם למגיעים ממרכז הארץ. לדוגמה, תושב באר שבע יכול להחליט לטוס מאילת אם מחיר הטיסה יוצא זול יותר מאשר מנתב״ג ולא אכפת לו לנסוע 3 שעות לשדה.
 

XrayCharlie

New member
מעבר לעובדה שרמון מחליף את אילת...

היו יכולים פשוט לשפץ את עובדה בשביל זה
או לשפץ את רמת דוד ולהכשיר אותו לפעילות אזרחית. האמת, רמת דוד היה יכול לשרת הרבה יותר אנשים (כל הצפון) ובכך להוריד עומס מנתב"ג (שהמרחב האווירי שלו עמוס גם ככה). מסילת העמק גם עוברת לא רחוק ממנו, אז היה אפשר גם לתת לו שירות רכבתי בקלות יחסית.
&nbsp
לא היו חייבים להשקיע כל כך הרבה כסף בשדה חדש לחלוטין שמרוחק מריכוזי אוכלוסין.
&nbsp
כמובן שעכשיו מאוחר מדי להתלונן על זה (כשהשדה כמעט מוכן), כי הכסף כבר בוזבז. כץ רצה להיות כמו בוריס ג'ונסון בקטע של פרוייקטים תחבורתיים מגלומניים, יקרים מדי, ומיותרים.
מעבר לעובדה שרמון מחליף את אילת...
ואין לו שום קשר עם שדה נוסף משלים לנתב"ג, גם להכשיר את רמת דוד לשדה אזרחי ידרוש השקעה לא רחוקה מעלות שדה רמון אם לא יותר מאחר ושום דבר שם לא מתקרב לתקינה מינימאלית לתעופה אזרחית (המסלול שיבחר לנחיתות אזרחיות יהיה מחוייב בסלילה מחדש והארכה, צריך לסלול מסלולי הסעה שלא קיימים טרמינל שלא יוכל להיות מסכן כמו זה שבונים ברמון ועוד ועוד ועוד).
&nbsp
 

dctgdctg

Member
אני חייב לציין שבנסיעה שלי אתמול הופתעתי מכמה קרוב הוא לעיר

ולא סתם תושבי אילת לא אוהבים את רעיון סגירת השדה בעיר
למי שצריך להגיע למרכז לעיתים קרובות לטיפולים רפואיים, המרחק של רמון מהעיר הוא משמעותי.
&nbsp
ובכלל, הוא גדול מדי ביחס לכמות הפעילות שאמורה לעבור בו. לעולם לא יגיעו מספיק תיירים מחו"ל לאילת כדי להצדיק הרבה טיסות סדירות לשם, ואנשים מהמרכז והצפון לא יסעו עד שם רק בשביל לתפוס טיסה לאירופה.
&nbsp
לכן, פיל לבן.
אני חייב לציין שבנסיעה שלי אתמול הופתעתי מכמה קרוב הוא לעיר
עוד אבחנות שלי מהנסיעה:
1. השדה באילת עלוב ומיושן - רמון יהיה שדרוג אדיר לעומתו
2. המלונות באילת מתיישנים - בניית המלונות החדשים בשטח השדה שיתפנה מגיעה ממש בזמן
3. העיר הופכת פקוקה - פתיחת צירי תנועה בשטח השדה יכולה לשפר מאוד את המצב
 
אולי סוף סוף יהיה קיצור רגלי מהמלונות לעיר

אני חייב לציין שבנסיעה שלי אתמול הופתעתי מכמה קרוב הוא לעיר
עוד אבחנות שלי מהנסיעה:
1. השדה באילת עלוב ומיושן - רמון יהיה שדרוג אדיר לעומתו
2. המלונות באילת מתיישנים - בניית המלונות החדשים בשטח השדה שיתפנה מגיעה ממש בזמן
3. העיר הופכת פקוקה - פתיחת צירי תנועה בשטח השדה יכולה לשפר מאוד את המצב
אולי סוף סוף יהיה קיצור רגלי מהמלונות לעיר
להקיף היום את השדה,בין המלונות לשד' התמרים,זה פשוט סיוט-וכמובן הפקקים שכבר היום תוקעים את האזור.
 
ולא לשכוח את המטרה הנדל"נית

אולי סוף סוף יהיה קיצור רגלי מהמלונות לעיר
להקיף היום את השדה,בין המלונות לשד' התמרים,זה פשוט סיוט-וכמובן הפקקים שכבר היום תוקעים את האזור.
ולא לשכוח את המטרה הנדל"נית
שזה לדעתי הטריגר העיקרי מאחורי פינוי השדה.
 
לא יודע מה יהיה , אבל האם יוותרו על שד"ת האילתי כ"כ מהר.?

אולי סוף סוף יהיה קיצור רגלי מהמלונות לעיר
להקיף היום את השדה,בין המלונות לשד' התמרים,זה פשוט סיוט-וכמובן הפקקים שכבר היום תוקעים את האזור.
לא יודע מה יהיה , אבל האם יוותרו על שד"ת האילתי כ"כ מהר.?
 
18 קילומטר! לא קרוב בכלל!

אני חייב לציין שבנסיעה שלי אתמול הופתעתי מכמה קרוב הוא לעיר
עוד אבחנות שלי מהנסיעה:
1. השדה באילת עלוב ומיושן - רמון יהיה שדרוג אדיר לעומתו
2. המלונות באילת מתיישנים - בניית המלונות החדשים בשטח השדה שיתפנה מגיעה ממש בזמן
3. העיר הופכת פקוקה - פתיחת צירי תנועה בשטח השדה יכולה לשפר מאוד את המצב
18 קילומטר! לא קרוב בכלל!
 
ככל שהוא יותר גדול כך יותר טוב

ולא סתם תושבי אילת לא אוהבים את רעיון סגירת השדה בעיר
למי שצריך להגיע למרכז לעיתים קרובות לטיפולים רפואיים, המרחק של רמון מהעיר הוא משמעותי.
&nbsp
ובכלל, הוא גדול מדי ביחס לכמות הפעילות שאמורה לעבור בו. לעולם לא יגיעו מספיק תיירים מחו"ל לאילת כדי להצדיק הרבה טיסות סדירות לשם, ואנשים מהמרכז והצפון לא יסעו עד שם רק בשביל לתפוס טיסה לאירופה.
&nbsp
לכן, פיל לבן.
ככל שהוא יותר גדול כך יותר טוב
ככל שהטרמינל גדול ומתוכנן ליותר נוסעים (כמוהן במידה), כך הוא יותר נוח יותר, עם תשתיות טובות יותר .

כך יהיה סוף סוף לאילת טרמינל מודרני עם שדה תעופה מודרני שכל מטוס יכול לנחות בו ,שכן בשדה התעופה הקיים רק מטוסים קטנים ובינוניים יכולים לנחות בו,
והנחיתה בו קשה ומסוכנת.

בשדה החדש גם מטוסים רחבי גוף יכולים לנחות, כך יש לחברות התעופה בזמני לחץ אפשרות לשלוח לאילת מטוס רחב גוף, גם הרבה ישראלים ישתמשו בשדה כשדה נוסף לחו"ל באם הפרש המחיר יצדיק נסיעה או טיסה לאילת.

זה יביא לישראל תיירים רבים שיראו בישראל מדינה מודרנית ולא טרמינל משנות השישים, שמתנהל כמו פרטש' גרוע.
 

XrayCharlie

New member
לאילת, גם עכשיו, עדיין לא יהיה טרמינל מודרני

ככל שהוא יותר גדול כך יותר טוב
ככל שהטרמינל גדול ומתוכנן ליותר נוסעים (כמוהן במידה), כך הוא יותר נוח יותר, עם תשתיות טובות יותר .

כך יהיה סוף סוף לאילת טרמינל מודרני עם שדה תעופה מודרני שכל מטוס יכול לנחות בו ,שכן בשדה התעופה הקיים רק מטוסים קטנים ובינוניים יכולים לנחות בו,
והנחיתה בו קשה ומסוכנת.

בשדה החדש גם מטוסים רחבי גוף יכולים לנחות, כך יש לחברות התעופה בזמני לחץ אפשרות לשלוח לאילת מטוס רחב גוף, גם הרבה ישראלים ישתמשו בשדה כשדה נוסף לחו"ל באם הפרש המחיר יצדיק נסיעה או טיסה לאילת.

זה יביא לישראל תיירים רבים שיראו בישראל מדינה מודרנית ולא טרמינל משנות השישים, שמתנהל כמו פרטש' גרוע.
לאילת, גם עכשיו, עדיין לא יהיה טרמינל מודרני
טרמינל, ליד העיר החמה בישראל, שלא יהיו לו שרוולים לחיבור המטוס לטרמינל (הנוסעים יצטרכו ללכת ברגל או לנסוע באוטובוס) לא יכול להחשב מודרני גם אם הוא חדש מהניילון.
לא להאמין שבשנות האלפיים בונים כזה טרמינל .
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה