ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
 

נתנאל531

Well-known member
נטען כי עד כה נמכרו מעל 200,000 כרטיסים!

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
נטען כי עד כה נמכרו מעל 200,000 כרטיסים!
אל הבכיינות שמצפה להוציא אוטובוסים (ונהגים) מהימ"חים כדי לענות על הביקוש, או לדלל באופן משמעותי את התח"צ הרגילה בארץ, ושיש 'מחוייבות שלטונית' לדאוג להסעה לכל המעוניין - אין צורך להתייחס כמובן...
&nbsp
בסופו של דבר צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית הוא דרך יעילה לווסת את מספר העולים למירון, שאינה יכולה להכיל כמויות מבקרים אין סופיות, ויש לה הגבלת קיבולת.
&nbsp
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/322667
 

olli3

New member
מנהל
אם אני רוצה לעשות הופעת ענק של 100000 משתתפים במקום כלשהו

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
אם אני רוצה לעשות הופעת ענק של 100000 משתתפים במקום כלשהו
בארץ שהוא דיי חור, יאשרו לי תחבורה ציבורית מכל חלקי הארץ? התשובה היא לא.

לכן, אין שום סיבה שבעולם שתופעל תחבורה ציבורית במיוחד למירון מכל חלקי הארץ. אין לצפות מתחבורה ציבורית לתת שירות של הסעות פרטיות, מישהו צריך להפנים את זה כבר. אין מניעה מהפעלת תחבורה ציבורית עירונית או איזורית לאירוע מסויים מבלי לפגוע בשירות הרגיל, זאת כשירות משלים לאירוע. בדיוק כפי שהיום ניתן שירות שכזה באיצטדיון טדי, שירות שאלטים לחניונים, שירות רכבתי... אבל אין שירות מטדי לכל חלקי הארץ לא ברכבת ולא באוטובוסים וזה בסדר גמור.

בלי קשר לכך, הערב בבאר שבע חברת מטרודן החליטה להפסיק את שירותי התחבורה העירוניים למשך שעתיים ולחדש את התחבורה הציבורית רק בנסיעות האחרונות של השעה 23:00. זאת כאשר שאר המפעילות בבאר שבע (אגד, מטרופולין, דן בדרום, גלים) המשיכו לעבוד כרגיל וכשמדובר בשעות בהן הצירים כבר לא היו עמוסים אלא פנויים כרגיל.

למי שלא יודע, הלילה התקיים מירוץ לילה בבאר שבע. צירים מרכזיים בעיר נחסמו (בטמטום גמור ואי יכולת להבין את ההשלכות של חסימות צירים שכאלו על כולם בעצם), שלא כמו בערים אחרות בארץ. מטרודן הפסיקה את השירות על דעת עצמה, דווקא בשעות שהכבישים החלופיים כבר לא היו עמוסים בכלל והתנועה בהם זרמה כרגיל (כך שמסלולי חלק מהקוים הפכו להיות קצרים ומהירים יותר אם השירות היה ממשיך לפעול).
 

mister K

New member
גמר גביע המדינה שנערך אתמול הוא דוגמה קלאסית

אם אני רוצה לעשות הופעת ענק של 100000 משתתפים במקום כלשהו
בארץ שהוא דיי חור, יאשרו לי תחבורה ציבורית מכל חלקי הארץ? התשובה היא לא.

לכן, אין שום סיבה שבעולם שתופעל תחבורה ציבורית במיוחד למירון מכל חלקי הארץ. אין לצפות מתחבורה ציבורית לתת שירות של הסעות פרטיות, מישהו צריך להפנים את זה כבר. אין מניעה מהפעלת תחבורה ציבורית עירונית או איזורית לאירוע מסויים מבלי לפגוע בשירות הרגיל, זאת כשירות משלים לאירוע. בדיוק כפי שהיום ניתן שירות שכזה באיצטדיון טדי, שירות שאלטים לחניונים, שירות רכבתי... אבל אין שירות מטדי לכל חלקי הארץ לא ברכבת ולא באוטובוסים וזה בסדר גמור.

בלי קשר לכך, הערב בבאר שבע חברת מטרודן החליטה להפסיק את שירותי התחבורה העירוניים למשך שעתיים ולחדש את התחבורה הציבורית רק בנסיעות האחרונות של השעה 23:00. זאת כאשר שאר המפעילות בבאר שבע (אגד, מטרופולין, דן בדרום, גלים) המשיכו לעבוד כרגיל וכשמדובר בשעות בהן הצירים כבר לא היו עמוסים אלא פנויים כרגיל.

למי שלא יודע, הלילה התקיים מירוץ לילה בבאר שבע. צירים מרכזיים בעיר נחסמו (בטמטום גמור ואי יכולת להבין את ההשלכות של חסימות צירים שכאלו על כולם בעצם), שלא כמו בערים אחרות בארץ. מטרודן הפסיקה את השירות על דעת עצמה, דווקא בשעות שהכבישים החלופיים כבר לא היו עמוסים בכלל והתנועה בהם זרמה כרגיל (כך שמסלולי חלק מהקוים הפכו להיות קצרים ומהירים יותר אם השירות היה ממשיך לפעול).
גמר גביע המדינה שנערך אתמול הוא דוגמה קלאסית
למעלה מ-30,000 איש הגיעו לאצטדיון טדי מחוץ לירושלים.
הסעות לחניונים בירושלים היו כמו תמיד. העניין הוא שלא הייתה שום אופציה תח"צית להגיע לתל אביב בשעות האלו וכלל האוהדים למעשה היו צריכים להסתמך באופן מוחלט על רכב פרטי, על הסעות שארגנו הקבוצות ועל רכבת אחת ממלחה לחיפה שלה היו חייבים לקנות כרטיס מראש.
אם לא חבר פתח תקוואי שהקפיץ אותי במיוחד עד הבית, כנראה שהייתי צריך לשלם הרבה כסף על מונית מבני ברק לתל אביב (402 עוד פועל אחרי חצות).
בכלל לא היה מזיק אם אגד היו מוציאים נסיעות מיוחדות בקווים 405/480 מטדי. האוטובוסים היו נוסעים מלאים בוודאות. השבתת 480 בלילות היא ביזיון גם בלי קשר למשחקי כדורגל, אבל על אחת כמה וכמה בלילות כמו אתמול.
למעשה הבעיה הזאת קיימת בהרבה ממשחקי הכדורגל המרכזיים שמתחילים בסביבות השעה 21:00 ואליהם מגיעים אוהדים מכל הארץ.
 
אפרופו תח"צ ואצטדיונים:

גמר גביע המדינה שנערך אתמול הוא דוגמה קלאסית
למעלה מ-30,000 איש הגיעו לאצטדיון טדי מחוץ לירושלים.
הסעות לחניונים בירושלים היו כמו תמיד. העניין הוא שלא הייתה שום אופציה תח"צית להגיע לתל אביב בשעות האלו וכלל האוהדים למעשה היו צריכים להסתמך באופן מוחלט על רכב פרטי, על הסעות שארגנו הקבוצות ועל רכבת אחת ממלחה לחיפה שלה היו חייבים לקנות כרטיס מראש.
אם לא חבר פתח תקוואי שהקפיץ אותי במיוחד עד הבית, כנראה שהייתי צריך לשלם הרבה כסף על מונית מבני ברק לתל אביב (402 עוד פועל אחרי חצות).
בכלל לא היה מזיק אם אגד היו מוציאים נסיעות מיוחדות בקווים 405/480 מטדי. האוטובוסים היו נוסעים מלאים בוודאות. השבתת 480 בלילות היא ביזיון גם בלי קשר למשחקי כדורגל, אבל על אחת כמה וכמה בלילות כמו אתמול.
למעשה הבעיה הזאת קיימת בהרבה ממשחקי הכדורגל המרכזיים שמתחילים בסביבות השעה 21:00 ואליהם מגיעים אוהדים מכל הארץ.
אפרופו תח"צ ואצטדיונים:
'אגד' חיפה שולחים נהגים לעמוד ולהמתין ליד האצטדיון.
אבל מה, מכניסים להם נסיעה בסידור עם שעת יציאה, ושם נעצר המוח המתכנן.
מגיעה שעת היציאה והנהגים מכניסים לגיר ודוחפים ת'דוושה לרצפה כאילו אין מחר.
אין פקח שינצח על העסק, ואם יש עיכוב במשחק או סתם תוספת זמן קטנה- האוהדים יוצאים והולכים ברגל הביתה.

קרה לי באופן אישי שבמשחק שנגמר אחרי 23:00, הייתי צריך לעשות תימרונים וללכת המון ברגל כי האוטובוס בקו 123 התחפף בלי לקחת נוסעים.

אוהבים אתכם 'אגד' חיפה.
 

Ofekalef1

New member
אני באמת לא מבין אותך

אפרופו תח"צ ואצטדיונים:
'אגד' חיפה שולחים נהגים לעמוד ולהמתין ליד האצטדיון.
אבל מה, מכניסים להם נסיעה בסידור עם שעת יציאה, ושם נעצר המוח המתכנן.
מגיעה שעת היציאה והנהגים מכניסים לגיר ודוחפים ת'דוושה לרצפה כאילו אין מחר.
אין פקח שינצח על העסק, ואם יש עיכוב במשחק או סתם תוספת זמן קטנה- האוהדים יוצאים והולכים ברגל הביתה.

קרה לי באופן אישי שבמשחק שנגמר אחרי 23:00, הייתי צריך לעשות תימרונים וללכת המון ברגל כי האוטובוס בקו 123 התחפף בלי לקחת נוסעים.

אוהבים אתכם 'אגד' חיפה.
אני באמת לא מבין אותך
אתה מכיר חברה שמגדילה ראש יותר מאשר אגד בסניף חיפה שלה?
אני באופן אישי לא מכיר, אבל לך יש היכרות יותר מעמיקה עם החברות השונות... אז אם כן, אשמח לשמוע.
 
באותו האיצטדיון ממש- ישנו מערך גדול של מטרוניות לפיזור

אני באמת לא מבין אותך
אתה מכיר חברה שמגדילה ראש יותר מאשר אגד בסניף חיפה שלה?
אני באופן אישי לא מכיר, אבל לך יש היכרות יותר מעמיקה עם החברות השונות... אז אם כן, אשמח לשמוע.
באותו האיצטדיון ממש- ישנו מערך גדול של מטרוניות לפיזור
האוהדים, הכולל פקחים ומשלח.
 

olli3

New member
מנהל
רוב האוהדים מגיעים ברכב מלא, כבר לא כלכלי להשתמש בתח"צ

גמר גביע המדינה שנערך אתמול הוא דוגמה קלאסית
למעלה מ-30,000 איש הגיעו לאצטדיון טדי מחוץ לירושלים.
הסעות לחניונים בירושלים היו כמו תמיד. העניין הוא שלא הייתה שום אופציה תח"צית להגיע לתל אביב בשעות האלו וכלל האוהדים למעשה היו צריכים להסתמך באופן מוחלט על רכב פרטי, על הסעות שארגנו הקבוצות ועל רכבת אחת ממלחה לחיפה שלה היו חייבים לקנות כרטיס מראש.
אם לא חבר פתח תקוואי שהקפיץ אותי במיוחד עד הבית, כנראה שהייתי צריך לשלם הרבה כסף על מונית מבני ברק לתל אביב (402 עוד פועל אחרי חצות).
בכלל לא היה מזיק אם אגד היו מוציאים נסיעות מיוחדות בקווים 405/480 מטדי. האוטובוסים היו נוסעים מלאים בוודאות. השבתת 480 בלילות היא ביזיון גם בלי קשר למשחקי כדורגל, אבל על אחת כמה וכמה בלילות כמו אתמול.
למעשה הבעיה הזאת קיימת בהרבה ממשחקי הכדורגל המרכזיים שמתחילים בסביבות השעה 21:00 ואליהם מגיעים אוהדים מכל הארץ.
רוב האוהדים מגיעים ברכב מלא, כבר לא כלכלי להשתמש בתח"צ
ברוב המוחלט של המקרים כשנוסעים ברכב מלא. יחד עם fanezone שמקשר בין אוהדים לאוהדים עם רכב שנוסעים לאיצטדיונים, כבר לא קשה לאנשים למצוא איך להגיע לכל משחק ומשחק.
&nbsp
במקרה של טדי הפתרון היה צריך להיות רכבתי + שאטלים לחניונים ולתחנה המרכזית. זה שאין שירות לילי זו בעיה אחרת אבל, המשחק יכל להיגמר גם אחרי חצות, אי אפשר להעמיד בסטנד ביי נהגים ואוטובוסים סתם כך, זה קורה בקווי מגזר חרדי לא פעם שעומדים נהגים ואוטובוסים סתם כך, דבר שגורם לנזק תפעולי וכלכלי למפעילות.
&nbsp
האיצטדיונים מראש צריכים לקום במקומות הנגישים לתחבורה ציבורית, כשעושים את זה - אתה פותר את הבעיה טוב יותר.
&nbsp
מה שכן, הרכבת הייתה צריכה לעצור גם בבית שמש, גם בלוד וגם בתחנות קו החוף. לא רק מי שתושב תל אביב אוהד מכבי ת"א ולא רק מי שתושב חיפה אוהד מכבי חיפה, איכשהו לא הפנימו את זה במדינתנו.
 
ידידי היקר- טובת הציבור נמצאת לפני טובת מפעילות התח"צ.

רוב האוהדים מגיעים ברכב מלא, כבר לא כלכלי להשתמש בתח"צ
ברוב המוחלט של המקרים כשנוסעים ברכב מלא. יחד עם fanezone שמקשר בין אוהדים לאוהדים עם רכב שנוסעים לאיצטדיונים, כבר לא קשה לאנשים למצוא איך להגיע לכל משחק ומשחק.
&nbsp
במקרה של טדי הפתרון היה צריך להיות רכבתי + שאטלים לחניונים ולתחנה המרכזית. זה שאין שירות לילי זו בעיה אחרת אבל, המשחק יכל להיגמר גם אחרי חצות, אי אפשר להעמיד בסטנד ביי נהגים ואוטובוסים סתם כך, זה קורה בקווי מגזר חרדי לא פעם שעומדים נהגים ואוטובוסים סתם כך, דבר שגורם לנזק תפעולי וכלכלי למפעילות.
&nbsp
האיצטדיונים מראש צריכים לקום במקומות הנגישים לתחבורה ציבורית, כשעושים את זה - אתה פותר את הבעיה טוב יותר.
&nbsp
מה שכן, הרכבת הייתה צריכה לעצור גם בבית שמש, גם בלוד וגם בתחנות קו החוף. לא רק מי שתושב תל אביב אוהד מכבי ת"א ולא רק מי שתושב חיפה אוהד מכבי חיפה, איכשהו לא הפנימו את זה במדינתנו.
ידידי היקר- טובת הציבור נמצאת לפני טובת מפעילות התח"צ.
ואפשר בהחלט להעמיד נהגים בכוננות בליווי פקח תנועה.
אני מזכיר לך שהייתי נהג בעצמי, אני יודע שאפשר.
 

אורי404

New member
חבל שהמשפט הזה בכותרת עדיין לא הופנם לגמרי

ידידי היקר- טובת הציבור נמצאת לפני טובת מפעילות התח"צ.
ואפשר בהחלט להעמיד נהגים בכוננות בליווי פקח תנועה.
אני מזכיר לך שהייתי נהג בעצמי, אני יודע שאפשר.
חבל שהמשפט הזה בכותרת עדיין לא הופנם לגמרי
ללא ספק בשנים האחרונות יש שיפור רב, לעומת מה שהיה קודם לכן.
עדיין זה לא מספיק ועדיין יש להבין וליישם את מה, שיש במשפט הזה של "טובת הציבור נמצאת לפני טובת מפעילות התח"צ".
 

EHP12

Active member
דווקא יש מקרים בהם כן מתחשבים

גמר גביע המדינה שנערך אתמול הוא דוגמה קלאסית
למעלה מ-30,000 איש הגיעו לאצטדיון טדי מחוץ לירושלים.
הסעות לחניונים בירושלים היו כמו תמיד. העניין הוא שלא הייתה שום אופציה תח"צית להגיע לתל אביב בשעות האלו וכלל האוהדים למעשה היו צריכים להסתמך באופן מוחלט על רכב פרטי, על הסעות שארגנו הקבוצות ועל רכבת אחת ממלחה לחיפה שלה היו חייבים לקנות כרטיס מראש.
אם לא חבר פתח תקוואי שהקפיץ אותי במיוחד עד הבית, כנראה שהייתי צריך לשלם הרבה כסף על מונית מבני ברק לתל אביב (402 עוד פועל אחרי חצות).
בכלל לא היה מזיק אם אגד היו מוציאים נסיעות מיוחדות בקווים 405/480 מטדי. האוטובוסים היו נוסעים מלאים בוודאות. השבתת 480 בלילות היא ביזיון גם בלי קשר למשחקי כדורגל, אבל על אחת כמה וכמה בלילות כמו אתמול.
למעשה הבעיה הזאת קיימת בהרבה ממשחקי הכדורגל המרכזיים שמתחילים בסביבות השעה 21:00 ואליהם מגיעים אוהדים מכל הארץ.
דווקא יש מקרים בהם כן מתחשבים
כמו למשל הרכבות המתוגברות שהיו מחיפה למרכז שמכבי תל אביב שיחקה שם במסגרת ליגת האלופות וגביע המדינה.
עדיף באמת אם הרכבת יכלה לתגבר כמות גדולה של רכבות למסילה הבעייתית לתל אביב, מאשר להביא את 405/480 לטדי. גם כי האוטובוס היה נתקע בפקקים, וגם רוב של נוסעי הרכבת המתוגברים למשחקים, הם אנשים שמשתמשים באופן קבוע ברכב פרטי. והם מוכנים להשתמש ברכבת בתור חלופה, אך לא באוטובוסים.
 

d70

Well-known member
-ומה עם תגבור בשבתות לים לטובת המגזר החילוני?

אם אני רוצה לעשות הופעת ענק של 100000 משתתפים במקום כלשהו
בארץ שהוא דיי חור, יאשרו לי תחבורה ציבורית מכל חלקי הארץ? התשובה היא לא.

לכן, אין שום סיבה שבעולם שתופעל תחבורה ציבורית במיוחד למירון מכל חלקי הארץ. אין לצפות מתחבורה ציבורית לתת שירות של הסעות פרטיות, מישהו צריך להפנים את זה כבר. אין מניעה מהפעלת תחבורה ציבורית עירונית או איזורית לאירוע מסויים מבלי לפגוע בשירות הרגיל, זאת כשירות משלים לאירוע. בדיוק כפי שהיום ניתן שירות שכזה באיצטדיון טדי, שירות שאלטים לחניונים, שירות רכבתי... אבל אין שירות מטדי לכל חלקי הארץ לא ברכבת ולא באוטובוסים וזה בסדר גמור.

בלי קשר לכך, הערב בבאר שבע חברת מטרודן החליטה להפסיק את שירותי התחבורה העירוניים למשך שעתיים ולחדש את התחבורה הציבורית רק בנסיעות האחרונות של השעה 23:00. זאת כאשר שאר המפעילות בבאר שבע (אגד, מטרופולין, דן בדרום, גלים) המשיכו לעבוד כרגיל וכשמדובר בשעות בהן הצירים כבר לא היו עמוסים אלא פנויים כרגיל.

למי שלא יודע, הלילה התקיים מירוץ לילה בבאר שבע. צירים מרכזיים בעיר נחסמו (בטמטום גמור ואי יכולת להבין את ההשלכות של חסימות צירים שכאלו על כולם בעצם), שלא כמו בערים אחרות בארץ. מטרודן הפסיקה את השירות על דעת עצמה, דווקא בשעות שהכבישים החלופיים כבר לא היו עמוסים בכלל והתנועה בהם זרמה כרגיל (כך שמסלולי חלק מהקוים הפכו להיות קצרים ומהירים יותר אם השירות היה ממשיך לפעול).
-ומה עם תגבור בשבתות לים לטובת המגזר החילוני?
 
מבלי לגרוע מגודל השערורייה:

ל"ג בעומר
צמצום בתחבורה ציבורית רגילה לטובת האירוע
נציג רשמי של משרד התחבורה מודה בראיון כי ישנו צמצום מסויים של התחבורה הציבורית הרגילה בל"ג בעומר (שחל השנה במקביל לתגבור יום ה' הרגיל) לטובת תחבורה ציבורית לאירוע.

השנה צפויים ביקושים גדולים יותר לתחבורה ציבורית למירון מאשר שנה שעברה, לא מעט בשל ירידת מחירי התחבורה הציבורית (הכרטיסים למירון מסובסדים בפועל מתקציב סבסוד התחבורה הציבורית הרגיל, או מתקציב מיוחד), שהופכת את האופציה של שכירת אוטובוס פרטי ליקרה יותר מאשר נסיעה בתחבורה ציבורית, ועל כן דוחפת יותר נוסעים לתחבורה הציבורית. בפועל ישנם נקודות בהם היצע כרטיסי הנסיעה אזל (אלעד) או קרוב לאזול (בית שמש).

השנה גוייסו למבצע 1,600 אוטובוסים, 400 יותר משנה שעברה, והצפי הוא שעל אף תוספת הכמות - ההיצע לא יענה במלואו על הביקוש, כך שיהיו נוסעים שיושארו בתחנות רחוקות, או במילים אחרות: צפי אפשרי לקטטות קלות על זכות עלייה לאוטובוס, או לחסימת אוטובוסים על ידי נוסעים זועמים, לכל הפחות בהלוך.

גיוס האוטובוסים משמעו צמצום השירות הרגיל בכל רחבי הארץ, לא ברור האם זה יהיה צמצום קל או צמצום משמעותי והשוואה של יום ה' ליום חול רגיל, או אף פחות מיום רגיל.

נראה שהולך להיות מעניין השנה: האם המערך יצליח לעמוד בצורה סבירה בעומסים לכל אורך היום, או שכמות כזו של אוטובוסים עוברת את הסף, והעסק יתקע באופן משמעותי בצווארי בקבוק כפי שהיה בחלק מהשנים, והאם צווארי הבקבוק יהיו בנקודות קריטיות למערך כולו
http://ladaat.info/article.aspx?artid=25101

נקודה לגנאי למשרד התחבורה היא שלמרות הצפי המקדים, לא מנסים לחסוך תשומות באמצעות הסתייעות ברכבת מנקודות רחוקות וזוללות תשומות, כדוגמת אשדוד, בית שמש, ביתר עילית (באמצעות בית שמש) ואלעד (באמצעות ראש העין), אל תחנות הרכבת בעכו / נהריה. עם רצון מתאים ניתן היה להעביר גם את חלק מהתעבורה של בני ברק צפונה, באמצעות הרכבת מתל אביב.
מבלי לגרוע מגודל השערורייה:
בואו נחכה בסבלנות עוד שנתיים-שלוש, עד שתסתיים סלילתה של מסילת הברזל לכרמיאל.
כשתהיה רכבת לכרמיאל- כל המערך הבזוי הזה של אפליית כל אזרחי המדינה לטובת הבזאר הגדול של מירון יסתיים במתכונתו הנוכחית, והפגיעה בשירות תצטמצם בצורה דרמטית.
 
אשרי המאמין...

מבלי לגרוע מגודל השערורייה:
בואו נחכה בסבלנות עוד שנתיים-שלוש, עד שתסתיים סלילתה של מסילת הברזל לכרמיאל.
כשתהיה רכבת לכרמיאל- כל המערך הבזוי הזה של אפליית כל אזרחי המדינה לטובת הבזאר הגדול של מירון יסתיים במתכונתו הנוכחית, והפגיעה בשירות תצטמצם בצורה דרמטית.
אשרי המאמין...
 
בוא נעשה קצת מספרים, תראה משהו:

אשרי המאמין...
בוא נעשה קצת מספרים, תראה משהו:
קרון דו-קומתי מכיל 142 מושבים כקרון אמצע, ו-79 מושבים כקרון ניהוג.
מערך רכבת של 8 קרונות, או ½7 אם תרצה- מכיל 1073 מושבים;
תוסיף נוסעים בעמידה- בערך 130 איש בקרון רגיל (וזאת הערכת חסר) ו-70 איש בקרון ניהוג (כנ"ל)- והנה הגעת ל-2053 איש ברכבת אחת.

נחלק 2053 במספר המושבים הממוצע באוטובוס שזה 53 להערכתי- והגעת לנתון של רכבת אחת שווה 38.73 אוטובוסים.

תכניס 4 רכבות בשעה והורדת 155 אוטובוסים מהכביש (8212 איש בארבע רכבות)

בוא נניח שגם אם הסידור הזה לא יכול להתקיים לאורך כל היממה מפאת עומס על קו החוף, עדיין זה ייתן המון אוויר למערכת התחבורה הציבורית האוטובוסית, וממילא רוב הבזאר על ההר מתקיים בלילה ואז זה אפשרי בסבירות גבוהה יותר.

ולמי שלא ראה עדיין- קיימים מערכים בני 8 קרונות כפולי קומה.

אשרי המאמין, כי בלי האמונה לא היה לנו הבזאר הגדול הזה




 


בוא נעשה קצת מספרים, תראה משהו:
קרון דו-קומתי מכיל 142 מושבים כקרון אמצע, ו-79 מושבים כקרון ניהוג.
מערך רכבת של 8 קרונות, או ½7 אם תרצה- מכיל 1073 מושבים;
תוסיף נוסעים בעמידה- בערך 130 איש בקרון רגיל (וזאת הערכת חסר) ו-70 איש בקרון ניהוג (כנ"ל)- והנה הגעת ל-2053 איש ברכבת אחת.

נחלק 2053 במספר המושבים הממוצע באוטובוס שזה 53 להערכתי- והגעת לנתון של רכבת אחת שווה 38.73 אוטובוסים.

תכניס 4 רכבות בשעה והורדת 155 אוטובוסים מהכביש (8212 איש בארבע רכבות)

בוא נניח שגם אם הסידור הזה לא יכול להתקיים לאורך כל היממה מפאת עומס על קו החוף, עדיין זה ייתן המון אוויר למערכת התחבורה הציבורית האוטובוסית, וממילא רוב הבזאר על ההר מתקיים בלילה ואז זה אפשרי בסבירות גבוהה יותר.

ולמי שלא ראה עדיין- קיימים מערכים בני 8 קרונות כפולי קומה.

אשרי המאמין, כי בלי האמונה לא היה לנו הבזאר הגדול הזה


 
כן, רק שצריכים גם להגיע לרכבת וממנה

בוא נעשה קצת מספרים, תראה משהו:
קרון דו-קומתי מכיל 142 מושבים כקרון אמצע, ו-79 מושבים כקרון ניהוג.
מערך רכבת של 8 קרונות, או ½7 אם תרצה- מכיל 1073 מושבים;
תוסיף נוסעים בעמידה- בערך 130 איש בקרון רגיל (וזאת הערכת חסר) ו-70 איש בקרון ניהוג (כנ"ל)- והנה הגעת ל-2053 איש ברכבת אחת.

נחלק 2053 במספר המושבים הממוצע באוטובוס שזה 53 להערכתי- והגעת לנתון של רכבת אחת שווה 38.73 אוטובוסים.

תכניס 4 רכבות בשעה והורדת 155 אוטובוסים מהכביש (8212 איש בארבע רכבות)

בוא נניח שגם אם הסידור הזה לא יכול להתקיים לאורך כל היממה מפאת עומס על קו החוף, עדיין זה ייתן המון אוויר למערכת התחבורה הציבורית האוטובוסית, וממילא רוב הבזאר על ההר מתקיים בלילה ואז זה אפשרי בסבירות גבוהה יותר.

ולמי שלא ראה עדיין- קיימים מערכים בני 8 קרונות כפולי קומה.

אשרי המאמין, כי בלי האמונה לא היה לנו הבזאר הגדול הזה
כן, רק שצריכים גם להגיע לרכבת וממנה
הבזאר הגדול לא יתבטל, הוא רק יכלול גם את הרכבת.
תושב ביתר עילית למשל שייצא באחת בלילה ממירון ויגיע בארבע בבוקר לבית שמש גם יצטרך להגיע חזרה לביתר עילית.

וכמובן שהצורך הזה קיים בשעות היום בל"ג בעומר.

אותו בזאר שבמסגרתו קיימות הדרישות התובעניות של ציבור הנוסעים למירון פשוט יתפשט גם לרכבת.
מי שחושב שהבזאר ייעלם - הוא לא ייעלם מהאוטובוסים, הוא רק יתרחב גם לרכבת.
 
איך הבנת שמישהו חושב שהפסטיבל ייעלם?

כן, רק שצריכים גם להגיע לרכבת וממנה
הבזאר הגדול לא יתבטל, הוא רק יכלול גם את הרכבת.
תושב ביתר עילית למשל שייצא באחת בלילה ממירון ויגיע בארבע בבוקר לבית שמש גם יצטרך להגיע חזרה לביתר עילית.

וכמובן שהצורך הזה קיים בשעות היום בל"ג בעומר.

אותו בזאר שבמסגרתו קיימות הדרישות התובעניות של ציבור הנוסעים למירון פשוט יתפשט גם לרכבת.
מי שחושב שהבזאר ייעלם - הוא לא ייעלם מהאוטובוסים, הוא רק יתרחב גם לרכבת.
איך הבנת שמישהו חושב שהפסטיבל ייעלם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה