מהינסיון שלי - כל הזמן נכנעים ומהר מאד ועל שטויות, ממש.
ושוב אני מסכים איתך - גם לדעתי ביטול 251 היה טוב
והכניעה הכה מהירה של משרד התחבורה והחזרתו הייתה רעה.
אתה לא צריך לשכנע אותי שהארכת 17 למסוף החרש וביטול 251 היו טובים. אבל הבעיה היא הנסיגה הכה מהירה של משרד התחבורה מכך.
לגבי כניעת משרד התחבורה אי אפשר לשכנע אותי שהיא מוצדקת.
ההסברים שלך רק מחזקים את דעתי לגבי הכניעה הזו.
מהינסיון שלי - כל הזמן נכנעים ומהר מאד ועל שטויות, ממש.
אני לא מדבר על פעימות תיקונים, במיוחד ביישובים קטנים בהם יש פספוסים טבעיים יותר (דברים שלא עולים פשוט בשלב התכנון).
 
אתן לך דוגמא ממועצה איזורית בני שמעון. בכביש המחבר בין צומת הנשיא לבין צומת בית קמה יש שני קיבוצים ויישוב אחד. הקיבוצים משמר הנגב ושובל והיישוב רהט. כחלק מההכנות למכרז קווי הנגב (מטרופולין) נעשו ספירות נוסעים בכביש הזה לגבי קו 371. אתה יכול לנחש מה עלה בתוצאות... הקו צומצם דראסטית, במועצה השתוללו ו371 קיבל חיים מחדש על חשבון 377 ו381.
 
באשכול הנגב המערבי היה קו 43. הקו נסע מבאר שבע דרך שדרות טוביהו עד לצומת הנשיא, פנה ימינה, נכנס לקיבוץ משמר הנגב, נכנס לקיבוץ שובל, המשיך לבית קמה ומשם או שסיים בבית קמה או שהמשיך לנתיבות או שהמשיך לדבירה, באמת שאני לא זוכר כבר... היו לו שתי נסיעות ביום בכיוון הנסיעה הזה. אחת בבוקר ואחת ב11:50. שירות פשוט פנטסטי בגריעותו. במסגרת המכרז שונה מסלול הקו כך שיסע משדרות רגר וצומת להבים אל בית קמה ומשם ימשיך בכביש 293 עד ניר משה ויסיים שם תוך שהוא משרת את המושבים שבכביש 293. מנגד, למשמר הנגב הופעל גם קו 44 (שעדיין לא ממש הבנתי את המהות שלו). הוא יוצא ממשמר הנגב, נכנס לשובל, נוסע לבית קמה ומשם ממשיך לדבירה ושומריה. בחלומות הכי פרועים שלי, אני מדמיין אנשים משתמשים בו כדי להגיע לבית קמה או לדבירה על מנת להחליף לקווים הנוסעים צפונה. בשאר החלומות, הנהג מגרד את הראש ומנסה להבין את מי הוא אמור להסיע.
 
ובכל מקרה, קו 43 עבד בחודשים האחרונים במסלול דרך שדרות רגר ולא הגיע יותר למשמר הנגב ושובל. לא רק זה, הנסיעה של 11:50 בוטלה (אויי ואבויי) ובמקומה נתנו נסיעה הזויה ולא הגיונית בשעה 15:55 מבאר שבע... באמת שעה הזויה, מי ישתמש בשעה כזאת? 11:50 זו השעה הכי טובה לנסוע! זה הרי ידוע, שנים זה ככה.
 
אז ביום בהיר אחד, קו 43 חוזר לנסוע דרך משמר הנגב ושובל... לקשר את סורוקה ואונ' בן גוריון למושבים שעל כביש 293? פחות חשוב.
 
אז למה 43 חזר לנסוע דרך משמר הנגב ולמה חזרה הנסיעה של 11:50? אני מכיר קשישה אחת ממשמר הנגב שפעם ב... נוסעת לבאר שבע וחוזרת עם נסיעת השעה 11:50. בכל הפעמים שראיתי את 43 בימי אגד תעבורה ודווקא היו לא מעט פעמים כאלו, ברוב המוחלט של הנסיעות הוא הסיע אוויר בלבד. במעט הנסיעות הוא הסיע את אותה הקשישה. סיפור אמיתי בהחלט.
 
נכון, לא התוודעתי לשאר "הנוסעים הקבועים" של קו 43, אולי כי הם התחבאו מתחת לכסאות... ואני בטוח שגם בתכנון לא התוודעו לאותם "נוסעים קבועים" שבמקרה היו הנהגים בעצמם.
 
אז למה אני חותר? תכנון טוב יכול ללכת לפח כי מישהו ששנים רגיל שיש לו נסיעה אחת ביום בשעה שמספיקה לו להגיע הביתה ולהכין ארוחת צהרים, פונה למועצה על העוול הנורא שנגרם לו. וכך, במקום שיהיה קו יעיל שיקשר את ציר רגר החשוב בבאר שבע ליישובי כביש 293, עדיף לנסוע דרך טוביהו ולשרת את הגראנד קניון אולי. אני ממש לא אתפלא שזו אותה קשישה שפנתה בנוגע לכך ואני ממש לא אתפלא שלקח לה זמן לגלות שאין יותר קו 43 כי רק פעם ב... הייתה נוסעת בו.
 
על מהות קו 44 עוד אברר... באמת שאין לי מושג את מי הוא אמור להסיע. הקו הזה לא פוגש אפילו עיר אחרת (להוציא את הכניסה לרהט, שזה אפילו לא נכלל בתוך העיר).
 
במכרז העירוני בבאר שבע נעשו כמה טעויות, התרעתי והוכנס תיקון אבל תיקון לא מספק לטעמי. הביטול של קו 21 לטעמי לא יחזיק מים, זה קו שיהיה חייב לחזור. אבל, לך תדע לאילו גחמות הזויות תהיה התקפלות... אם באופקים יש אנשים שמתגעגעים מאד ל33 המעגלי במקום 330... מה יגידו בבאר שבע בשכונות הקווים המעגליים? לך תדע... למרות שבבאר שבע המסלולים הרבה הרבה יותר טובים ממה שתוכנן באופקים למשל. ימים יגידו...