חזון המסילה השישית באיילון

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אני רוצה פקקים כל יום מבאר שבע ועד חיפה כולל בכביש 6

סרקאזם?
או מהפכנות? אתה באמת רוצה פקקים בשבת?
שלא תבין לא נכון, זה לא שאני מתרגש מהעברת נתיבים מרכב פרטי לרב קיבולת באיילון (כאילו שמעניין מישהו מה אנחנו חושבים בנדון) אבל אם אתה חושב שזה מה שיביא לתח"צ בשבת, אתה מאד אופטימי.
אני רוצה פקקים כל יום מבאר שבע ועד חיפה כולל בכביש 6
שכבר פקוק גם ככה. אני מתכוון שכל הדרך תהיה פקוקה, שחזון המחלפים של המדינה לא יעזור (והמחלפים גם ככה כבר לא עוזרים). המדינה הציבה לעצמה חזון בו יהיה ניתן לנסוע מהצפון הרחוק ועד הדרום הרחוק מבלי לפגוש רמזור אחד. בכל פעם שנפתח מחלף חדש, הפקק אל העיר הגדולה (בכל מטרופולין) רק הופך להיות גדול יותר ויותר. הסיבה לכך מאד מאד פשוטה: בפתיחת מחלף אתה משחרר הרבה יותר תנועה הלאה וכך יותר כלי רכב מצליחים לנסוע בזמן קצר יותר. אבל כל אותם כלי רכב שפתאום נוסעים מהר יותר נעצרים בהמשך הדרך. והפקק... הוא רק מתארך לו כי יותר כלי רכב מצליחים להגיע בפחות זמן אל היכן שפקוק ואז נתקעים.
&nbsp
למה אני רוצה שהכל יהיה פקוק? כי רכבת ישראל לא תעמוד בביקוש בעשור הקרוב גם ככה. קו הרכבת הקלה הבודד בגוש דן לא ייתן מענה ביום פתיחתו גם ככה. וככל שהקטסטרופה תגיע לכאן יותר מהר, כך אולי ובדגש על אולי, יתחילו להתעשת כאן וישימו את האגו בצד, יביאו מומחים מהעולם שיתקתקו עבודה בלי התערבות. יעבירו חוקים של פרוייקט לאומי כמו רכבות קלות וכו', שלרשויות המקומיות לא יהיה מה להגיד ולתקוע ולדפוק את הכל על פי גחמותיהן וכו'.
&nbsp
תוסיף את העובדה שיש מחסור חמור של נהגי תחבורה ציבורית והענף פשוט בקריסה מוחלטת. ותבין, שמדינת ישראל הולכת להיפקק גם ככה בצורה פסיכית, גם מבלי שיורידו נתיבים כי תחבורה ציבורית כחלופה אלטרנטיבית פשוט לא תהיה כי הרכבת בשיא הקיבולת שלה כמעט ולכל מפעילות האוטובוסים חסרים נהגים יום יום.
&nbsp
עדיין לא התעוררו על החיים שלהם מה שנקרא כאן במדינה. האזרחים אדישים לחלוטין, לא מבינים את הקטסטרופה התחבורתית של השנים הקרובות וחוסר המענה מבחינת חלופות שפשוט לא תהיה קיימת.
&nbsp
כבר כיום נתיבי איילון וכביש החוף מלאים בימי שבת עד כדי האטות תנועה לכדי 60-70 קמ"ש. עוד שנה-שנתיים זה יהיה האטות לכדי 40-50 קמ"ש ועוד כ-5 שנים, פקקים בנתיבי איילון וכביש החוף בשבתות.
&nbsp
בשורה התחתונה, אני רוצה כאן קטסטרופה ברמה שלאנשים ימאס מהחיים שלהם עקב הפקקים. שזה יוגדר משבר לאומי, שיבינו סוף סוף שאת המחדל המתמשך הזה חייבים לפתור אחת ולתמיד ולהשקיע הון עתק עכשיו על מגוון פרוייקטים במקביל. אחרת, גם חברי הכנסת לא יצליחו להגיע לכנסת יום יום.
 

orchilit

New member


אני רוצה פקקים כל יום מבאר שבע ועד חיפה כולל בכביש 6
שכבר פקוק גם ככה. אני מתכוון שכל הדרך תהיה פקוקה, שחזון המחלפים של המדינה לא יעזור (והמחלפים גם ככה כבר לא עוזרים). המדינה הציבה לעצמה חזון בו יהיה ניתן לנסוע מהצפון הרחוק ועד הדרום הרחוק מבלי לפגוש רמזור אחד. בכל פעם שנפתח מחלף חדש, הפקק אל העיר הגדולה (בכל מטרופולין) רק הופך להיות גדול יותר ויותר. הסיבה לכך מאד מאד פשוטה: בפתיחת מחלף אתה משחרר הרבה יותר תנועה הלאה וכך יותר כלי רכב מצליחים לנסוע בזמן קצר יותר. אבל כל אותם כלי רכב שפתאום נוסעים מהר יותר נעצרים בהמשך הדרך. והפקק... הוא רק מתארך לו כי יותר כלי רכב מצליחים להגיע בפחות זמן אל היכן שפקוק ואז נתקעים.
&nbsp
למה אני רוצה שהכל יהיה פקוק? כי רכבת ישראל לא תעמוד בביקוש בעשור הקרוב גם ככה. קו הרכבת הקלה הבודד בגוש דן לא ייתן מענה ביום פתיחתו גם ככה. וככל שהקטסטרופה תגיע לכאן יותר מהר, כך אולי ובדגש על אולי, יתחילו להתעשת כאן וישימו את האגו בצד, יביאו מומחים מהעולם שיתקתקו עבודה בלי התערבות. יעבירו חוקים של פרוייקט לאומי כמו רכבות קלות וכו', שלרשויות המקומיות לא יהיה מה להגיד ולתקוע ולדפוק את הכל על פי גחמותיהן וכו'.
&nbsp
תוסיף את העובדה שיש מחסור חמור של נהגי תחבורה ציבורית והענף פשוט בקריסה מוחלטת. ותבין, שמדינת ישראל הולכת להיפקק גם ככה בצורה פסיכית, גם מבלי שיורידו נתיבים כי תחבורה ציבורית כחלופה אלטרנטיבית פשוט לא תהיה כי הרכבת בשיא הקיבולת שלה כמעט ולכל מפעילות האוטובוסים חסרים נהגים יום יום.
&nbsp
עדיין לא התעוררו על החיים שלהם מה שנקרא כאן במדינה. האזרחים אדישים לחלוטין, לא מבינים את הקטסטרופה התחבורתית של השנים הקרובות וחוסר המענה מבחינת חלופות שפשוט לא תהיה קיימת.
&nbsp
כבר כיום נתיבי איילון וכביש החוף מלאים בימי שבת עד כדי האטות תנועה לכדי 60-70 קמ"ש. עוד שנה-שנתיים זה יהיה האטות לכדי 40-50 קמ"ש ועוד כ-5 שנים, פקקים בנתיבי איילון וכביש החוף בשבתות.
&nbsp
בשורה התחתונה, אני רוצה כאן קטסטרופה ברמה שלאנשים ימאס מהחיים שלהם עקב הפקקים. שזה יוגדר משבר לאומי, שיבינו סוף סוף שאת המחדל המתמשך הזה חייבים לפתור אחת ולתמיד ולהשקיע הון עתק עכשיו על מגוון פרוייקטים במקביל. אחרת, גם חברי הכנסת לא יצליחו להגיע לכנסת יום יום.

איתך בחזונך.
 

סנוי

New member
כנ"ל אני

אני רוצה פקקים כל יום מבאר שבע ועד חיפה כולל בכביש 6
שכבר פקוק גם ככה. אני מתכוון שכל הדרך תהיה פקוקה, שחזון המחלפים של המדינה לא יעזור (והמחלפים גם ככה כבר לא עוזרים). המדינה הציבה לעצמה חזון בו יהיה ניתן לנסוע מהצפון הרחוק ועד הדרום הרחוק מבלי לפגוש רמזור אחד. בכל פעם שנפתח מחלף חדש, הפקק אל העיר הגדולה (בכל מטרופולין) רק הופך להיות גדול יותר ויותר. הסיבה לכך מאד מאד פשוטה: בפתיחת מחלף אתה משחרר הרבה יותר תנועה הלאה וכך יותר כלי רכב מצליחים לנסוע בזמן קצר יותר. אבל כל אותם כלי רכב שפתאום נוסעים מהר יותר נעצרים בהמשך הדרך. והפקק... הוא רק מתארך לו כי יותר כלי רכב מצליחים להגיע בפחות זמן אל היכן שפקוק ואז נתקעים.
&nbsp
למה אני רוצה שהכל יהיה פקוק? כי רכבת ישראל לא תעמוד בביקוש בעשור הקרוב גם ככה. קו הרכבת הקלה הבודד בגוש דן לא ייתן מענה ביום פתיחתו גם ככה. וככל שהקטסטרופה תגיע לכאן יותר מהר, כך אולי ובדגש על אולי, יתחילו להתעשת כאן וישימו את האגו בצד, יביאו מומחים מהעולם שיתקתקו עבודה בלי התערבות. יעבירו חוקים של פרוייקט לאומי כמו רכבות קלות וכו', שלרשויות המקומיות לא יהיה מה להגיד ולתקוע ולדפוק את הכל על פי גחמותיהן וכו'.
&nbsp
תוסיף את העובדה שיש מחסור חמור של נהגי תחבורה ציבורית והענף פשוט בקריסה מוחלטת. ותבין, שמדינת ישראל הולכת להיפקק גם ככה בצורה פסיכית, גם מבלי שיורידו נתיבים כי תחבורה ציבורית כחלופה אלטרנטיבית פשוט לא תהיה כי הרכבת בשיא הקיבולת שלה כמעט ולכל מפעילות האוטובוסים חסרים נהגים יום יום.
&nbsp
עדיין לא התעוררו על החיים שלהם מה שנקרא כאן במדינה. האזרחים אדישים לחלוטין, לא מבינים את הקטסטרופה התחבורתית של השנים הקרובות וחוסר המענה מבחינת חלופות שפשוט לא תהיה קיימת.
&nbsp
כבר כיום נתיבי איילון וכביש החוף מלאים בימי שבת עד כדי האטות תנועה לכדי 60-70 קמ"ש. עוד שנה-שנתיים זה יהיה האטות לכדי 40-50 קמ"ש ועוד כ-5 שנים, פקקים בנתיבי איילון וכביש החוף בשבתות.
&nbsp
בשורה התחתונה, אני רוצה כאן קטסטרופה ברמה שלאנשים ימאס מהחיים שלהם עקב הפקקים. שזה יוגדר משבר לאומי, שיבינו סוף סוף שאת המחדל המתמשך הזה חייבים לפתור אחת ולתמיד ולהשקיע הון עתק עכשיו על מגוון פרוייקטים במקביל. אחרת, גם חברי הכנסת לא יצליחו להגיע לכנסת יום יום.
כנ"ל אני
 
הבעיה שלך הרבה יותר חמורה מזה

אני רוצה פקקים כל יום מבאר שבע ועד חיפה כולל בכביש 6
שכבר פקוק גם ככה. אני מתכוון שכל הדרך תהיה פקוקה, שחזון המחלפים של המדינה לא יעזור (והמחלפים גם ככה כבר לא עוזרים). המדינה הציבה לעצמה חזון בו יהיה ניתן לנסוע מהצפון הרחוק ועד הדרום הרחוק מבלי לפגוש רמזור אחד. בכל פעם שנפתח מחלף חדש, הפקק אל העיר הגדולה (בכל מטרופולין) רק הופך להיות גדול יותר ויותר. הסיבה לכך מאד מאד פשוטה: בפתיחת מחלף אתה משחרר הרבה יותר תנועה הלאה וכך יותר כלי רכב מצליחים לנסוע בזמן קצר יותר. אבל כל אותם כלי רכב שפתאום נוסעים מהר יותר נעצרים בהמשך הדרך. והפקק... הוא רק מתארך לו כי יותר כלי רכב מצליחים להגיע בפחות זמן אל היכן שפקוק ואז נתקעים.
&nbsp
למה אני רוצה שהכל יהיה פקוק? כי רכבת ישראל לא תעמוד בביקוש בעשור הקרוב גם ככה. קו הרכבת הקלה הבודד בגוש דן לא ייתן מענה ביום פתיחתו גם ככה. וככל שהקטסטרופה תגיע לכאן יותר מהר, כך אולי ובדגש על אולי, יתחילו להתעשת כאן וישימו את האגו בצד, יביאו מומחים מהעולם שיתקתקו עבודה בלי התערבות. יעבירו חוקים של פרוייקט לאומי כמו רכבות קלות וכו', שלרשויות המקומיות לא יהיה מה להגיד ולתקוע ולדפוק את הכל על פי גחמותיהן וכו'.
&nbsp
תוסיף את העובדה שיש מחסור חמור של נהגי תחבורה ציבורית והענף פשוט בקריסה מוחלטת. ותבין, שמדינת ישראל הולכת להיפקק גם ככה בצורה פסיכית, גם מבלי שיורידו נתיבים כי תחבורה ציבורית כחלופה אלטרנטיבית פשוט לא תהיה כי הרכבת בשיא הקיבולת שלה כמעט ולכל מפעילות האוטובוסים חסרים נהגים יום יום.
&nbsp
עדיין לא התעוררו על החיים שלהם מה שנקרא כאן במדינה. האזרחים אדישים לחלוטין, לא מבינים את הקטסטרופה התחבורתית של השנים הקרובות וחוסר המענה מבחינת חלופות שפשוט לא תהיה קיימת.
&nbsp
כבר כיום נתיבי איילון וכביש החוף מלאים בימי שבת עד כדי האטות תנועה לכדי 60-70 קמ"ש. עוד שנה-שנתיים זה יהיה האטות לכדי 40-50 קמ"ש ועוד כ-5 שנים, פקקים בנתיבי איילון וכביש החוף בשבתות.
&nbsp
בשורה התחתונה, אני רוצה כאן קטסטרופה ברמה שלאנשים ימאס מהחיים שלהם עקב הפקקים. שזה יוגדר משבר לאומי, שיבינו סוף סוף שאת המחדל המתמשך הזה חייבים לפתור אחת ולתמיד ולהשקיע הון עתק עכשיו על מגוון פרוייקטים במקביל. אחרת, גם חברי הכנסת לא יצליחו להגיע לכנסת יום יום.
הבעיה שלך הרבה יותר חמורה מזה
תחבורה בכלל, ותחבורה ציבורית בפרט היא תוצר של שימושי קרקע ותכנון רשתות רחובות.
כל עוד מתכננים שכונות סגורות שלא ניתן לשרת בתח"צ, כל עוד כל העיריות (החזקות במרכז) רודפות אחרי ארנונה מתעסוקה ומבזרות את המסחר והתעסוקה לשטחים חקלאיים מחוץ למרכזי הערים.
כל עוד כל מוסדות התכנון בארץ נכנעים לכל גחמה של יזם שמגובית על ידי הרשות המקומית בראייה קצרת טווח.
כל עוד כמה שיותר חניות זה יותר טוב, גם מתחת לבית, גם מתחת למשרד.
יישאר כאן ספגטי אחד גדול של פקקים ללא יכולת לתת מענה ראוי בתחבורה הציבורית גם אם מחר יתחילו לבנות רכבות תחתיות מכל מקום לכל מקום.

ובראייה האחרת, שתומכת בסאדיזם המוצע
.
הדרך לבזר תעסוקה לשולי הארץ עוברת דרך זה שיהיה קשה להגיע למרכז. אזורי תעסוקה חדשים צריכים להיות בקריית שמונה ולא בשוהם, בעפולה ולא בהרצליה, בבאר שבע ולא בראשון לציון. קו הרכבת וכביש 6 מבאר שבע לתל אביב פוןגע ביכולת של באר שבע למשוך תעסוקה אליה. (זה מוכח במחקרים אקדמיים ברחבי העולם. שיפור התחבורה הבינעירונית מהפריפריה למרכז מכיל יותר יתרונות למרכז מאשר לפריפריה ובסוף מגדיל את הפערים בינהם).
 

olli3

New member
מנהל
ובמילים אחרות, כל עוד שלא פוגעים יותר ויותר ברכב הפרטי...

הבעיה שלך הרבה יותר חמורה מזה
תחבורה בכלל, ותחבורה ציבורית בפרט היא תוצר של שימושי קרקע ותכנון רשתות רחובות.
כל עוד מתכננים שכונות סגורות שלא ניתן לשרת בתח"צ, כל עוד כל העיריות (החזקות במרכז) רודפות אחרי ארנונה מתעסוקה ומבזרות את המסחר והתעסוקה לשטחים חקלאיים מחוץ למרכזי הערים.
כל עוד כל מוסדות התכנון בארץ נכנעים לכל גחמה של יזם שמגובית על ידי הרשות המקומית בראייה קצרת טווח.
כל עוד כמה שיותר חניות זה יותר טוב, גם מתחת לבית, גם מתחת למשרד.
יישאר כאן ספגטי אחד גדול של פקקים ללא יכולת לתת מענה ראוי בתחבורה הציבורית גם אם מחר יתחילו לבנות רכבות תחתיות מכל מקום לכל מקום.

ובראייה האחרת, שתומכת בסאדיזם המוצע
.
הדרך לבזר תעסוקה לשולי הארץ עוברת דרך זה שיהיה קשה להגיע למרכז. אזורי תעסוקה חדשים צריכים להיות בקריית שמונה ולא בשוהם, בעפולה ולא בהרצליה, בבאר שבע ולא בראשון לציון. קו הרכבת וכביש 6 מבאר שבע לתל אביב פוןגע ביכולת של באר שבע למשוך תעסוקה אליה. (זה מוכח במחקרים אקדמיים ברחבי העולם. שיפור התחבורה הבינעירונית מהפריפריה למרכז מכיל יותר יתרונות למרכז מאשר לפריפריה ובסוף מגדיל את הפערים בינהם).
ובמילים אחרות, כל עוד שלא פוגעים יותר ויותר ברכב הפרטי...
על ידי זה שהעיריות מבזרות את המסחר והתעסוקה, הן מעודדות רכב פרטי. במידה והן לא תעשה זאת - הן לא תעודד רכב פרטי...
&nbsp
תוריד את מספר החניות (בבאר שבע דווקא עושים את זה), גם מצמצים נתיבים ויש אמירה שאחד האמצעים להשגת דרך בטוחה היא יצירת עומסי תנועה. תושבי השכונות החדשות ממש כועסים על הדרך של העיריה, אבל העיריה לא מתקפלת וטוב שכך. זה מאפשר חציה בטוחה יותר של מעברי חציה, במיוחד בצמתים/כיכרות הסמוכים למוסדות חינוך.
&nbsp
בכלל, בבאר שבע התחילו לחלק דו"חות ברמה שמזכירה את תל אביב. בסמטעות הכי קטנות מקבלים דו"חות ם העמדת את הרכב במקום אסור או שמפריע לתנועה.
&nbsp
לגבי הרכבת - במקרה של באר שבע ושל חיפה, דברים משתנים. המת"ם מושך אליו לא מעט אנשים, גם מהמרכז אל עבודה בחיפה. אונ' בן גוריון, בית החולים סורוקה ופארק ההייטק בבאר שבע - מושכים גם.
&nbsp
נכון, עדיין יותר אנשים עושים את המסע ההפוך, אל המרכז ובחזרה. אבל מיקום נכון של תחנות באר שבע ותחנות חיפה, בהחלט תורם לנסיעה אליהן ברכבת וכשיש שביתה ברכבת, אין שום סיכוי למצוא חניה בתוך האונ' או בסביבתה, כנ"ל בסורוקה. וזה אחרי שחניון הרכבת עצמו מלא עד אפס מקום (כשיש שביתה).
&nbsp
יש גם בעיה אם הרעיון הזה של "להביא אוכלוסיה איכותית". כתושב באר שבע אני שומע את זה לא מעט. אני לא בן אדם שנעלב מדברים, אפשר להגיד עליי הכל ולא אתרגש מדבר, אני יודע מי אני, לא מעניינת אותי חוות דעת של אחרים... אבל, רבים מתושבי באר שבע ששומעים שרוצים להביא לכאן אוכלוסיה איכותית אומרים לעצמם, רגע, מה אני לא איכותי מספיק?
&nbsp
אזורי תעסוקה בערים שרחוקות מהמרכז זו סיסמא יפה אבל צריך שמסביב תהיינה תשתיות תומכות של חינוך, רפואה ובילוי.
&nbsp
ובכל מקרה, במרוצת השנים גוש דן הולך לסבול ממחסור בעובדים בשכר נמוך אם המגמה של עליות המחיה תמשיך לעלות. דומה למה שקרה בסן פרנסיסקו.
 
לא אני דיברתי על האוכלוסיה האיכותית

ובמילים אחרות, כל עוד שלא פוגעים יותר ויותר ברכב הפרטי...
על ידי זה שהעיריות מבזרות את המסחר והתעסוקה, הן מעודדות רכב פרטי. במידה והן לא תעשה זאת - הן לא תעודד רכב פרטי...
&nbsp
תוריד את מספר החניות (בבאר שבע דווקא עושים את זה), גם מצמצים נתיבים ויש אמירה שאחד האמצעים להשגת דרך בטוחה היא יצירת עומסי תנועה. תושבי השכונות החדשות ממש כועסים על הדרך של העיריה, אבל העיריה לא מתקפלת וטוב שכך. זה מאפשר חציה בטוחה יותר של מעברי חציה, במיוחד בצמתים/כיכרות הסמוכים למוסדות חינוך.
&nbsp
בכלל, בבאר שבע התחילו לחלק דו"חות ברמה שמזכירה את תל אביב. בסמטעות הכי קטנות מקבלים דו"חות ם העמדת את הרכב במקום אסור או שמפריע לתנועה.
&nbsp
לגבי הרכבת - במקרה של באר שבע ושל חיפה, דברים משתנים. המת"ם מושך אליו לא מעט אנשים, גם מהמרכז אל עבודה בחיפה. אונ' בן גוריון, בית החולים סורוקה ופארק ההייטק בבאר שבע - מושכים גם.
&nbsp
נכון, עדיין יותר אנשים עושים את המסע ההפוך, אל המרכז ובחזרה. אבל מיקום נכון של תחנות באר שבע ותחנות חיפה, בהחלט תורם לנסיעה אליהן ברכבת וכשיש שביתה ברכבת, אין שום סיכוי למצוא חניה בתוך האונ' או בסביבתה, כנ"ל בסורוקה. וזה אחרי שחניון הרכבת עצמו מלא עד אפס מקום (כשיש שביתה).
&nbsp
יש גם בעיה אם הרעיון הזה של "להביא אוכלוסיה איכותית". כתושב באר שבע אני שומע את זה לא מעט. אני לא בן אדם שנעלב מדברים, אפשר להגיד עליי הכל ולא אתרגש מדבר, אני יודע מי אני, לא מעניינת אותי חוות דעת של אחרים... אבל, רבים מתושבי באר שבע ששומעים שרוצים להביא לכאן אוכלוסיה איכותית אומרים לעצמם, רגע, מה אני לא איכותי מספיק?
&nbsp
אזורי תעסוקה בערים שרחוקות מהמרכז זו סיסמא יפה אבל צריך שמסביב תהיינה תשתיות תומכות של חינוך, רפואה ובילוי.
&nbsp
ובכל מקרה, במרוצת השנים גוש דן הולך לסבול ממחסור בעובדים בשכר נמוך אם המגמה של עליות המחיה תמשיך לעלות. דומה למה שקרה בסן פרנסיסקו.
לא אני דיברתי על האוכלוסיה האיכותית
יש לי חברים מבאר שבע ויש לי פינה חמה בלב אליה מהשלוש שנים שגרתי בה, אבל, האוכלוסייה של באר שבע, מכל מגוון המעמדות, לא תורמת לעיר אם היא נוסעת כל יום לעבוד בתל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
עכשיו אני מבין למה התכוונת.

לא אני דיברתי על האוכלוסיה האיכותית
יש לי חברים מבאר שבע ויש לי פינה חמה בלב אליה מהשלוש שנים שגרתי בה, אבל, האוכלוסייה של באר שבע, מכל מגוון המעמדות, לא תורמת לעיר אם היא נוסעת כל יום לעבוד בתל אביב.
עכשיו אני מבין למה התכוונת.
 

down und

New member
ואף אחד לא מגיב לשילוב של סאדיזם עם "חוכמה" מבית מדרשו

וזה יייצר פקקים יותר משמעותיים ביום שבת, אני בעד.
גם ככה התנועה באיילון בימי שבת פחות זורמת מבעבר וגם ככה בחגים קשה לעם ישראל להתנייד במדינת הפקקים.
&nbsp
אז לקחת עוד נתיב עבור אגרה או עבור רכבת זה נפלא.
ואף אחד לא מגיב לשילוב של סאדיזם עם "חוכמה" מבית מדרשו
של Olli3?

"תודה" אם כך לכולכם.
 
זו לא פעם ראשונה שהוא כותב את זה ובעבר הגבתי על כך מספר

ואף אחד לא מגיב לשילוב של סאדיזם עם "חוכמה" מבית מדרשו
של Olli3?

"תודה" אם כך לכולכם.
זו לא פעם ראשונה שהוא כותב את זה ובעבר הגבתי על כך מספר
פעמים, אז תסלח לי שהפעם לא היה לי חשק להתייחס לכך ולפתוח איתו דיון ארוך על הגישה הזו שלו.
אם חשובה לך תגובה על כך, אתה יכול להגיב בעצמך במקום לבוא בטענות אל אחרים.
 

down und

New member
ראשית, הגבתי.

זו לא פעם ראשונה שהוא כותב את זה ובעבר הגבתי על כך מספר
פעמים, אז תסלח לי שהפעם לא היה לי חשק להתייחס לכך ולפתוח איתו דיון ארוך על הגישה הזו שלו.
אם חשובה לך תגובה על כך, אתה יכול להגיב בעצמך במקום לבוא בטענות אל אחרים.
ראשית, הגבתי.
כתבתי מפורשות שזה שילוב של סאדיזם עם העדר חשיבה (כתבתי חכמה בתוך
מרכאות כפולות).

שנית, זה צורם לי שזה לא הפריע לאיש.

הרי בכל העולם כן יש תחבורה ציבורית גם בסופ"ש אבל היא ממילא די ריקה.
נסעתי בכל עיר גדולה בסופ"ש בתח"ץ אם הייתי בה.
במלבורן
בסידני
בפראג
בבודפשט
בואנוס איירס
ריו דה ז'נרו


בכל המקומות הללו נפח הנוסעים נפל דרמטית לעומת ימי העבודה ב' עד ו'.
להערכתי ירידה של בין 30 ל-90 אחוז,. כן, כן, בחלק מן המקומות ירידה של 90%
בכמות הנוסעים.

אז נניח שיעשו תח"ץ בשבת בישראל, הלוואי, במה בדיוק זה יעזור למנוע את הפקקים הללו.
ומנגד, אם יהיו פקקים נוראים גם בשבת בכל הארץ במה זה יעזור לו?


הרי ממילא עיקר התנועה בסופ"שים היא לא למוקדי יוממות, כך שהתח"ץ לא יעזור
למרבית אלו שנוסעים בפרייבט בסופ"ש.
 
אם אדם לא מגיב זה לא אומר בהכרח שזה לא מפריע לו

ראשית, הגבתי.
כתבתי מפורשות שזה שילוב של סאדיזם עם העדר חשיבה (כתבתי חכמה בתוך
מרכאות כפולות).

שנית, זה צורם לי שזה לא הפריע לאיש.

הרי בכל העולם כן יש תחבורה ציבורית גם בסופ"ש אבל היא ממילא די ריקה.
נסעתי בכל עיר גדולה בסופ"ש בתח"ץ אם הייתי בה.
במלבורן
בסידני
בפראג
בבודפשט
בואנוס איירס
ריו דה ז'נרו


בכל המקומות הללו נפח הנוסעים נפל דרמטית לעומת ימי העבודה ב' עד ו'.
להערכתי ירידה של בין 30 ל-90 אחוז,. כן, כן, בחלק מן המקומות ירידה של 90%
בכמות הנוסעים.

אז נניח שיעשו תח"ץ בשבת בישראל, הלוואי, במה בדיוק זה יעזור למנוע את הפקקים הללו.
ומנגד, אם יהיו פקקים נוראים גם בשבת בכל הארץ במה זה יעזור לו?


הרי ממילא עיקר התנועה בסופ"שים היא לא למוקדי יוממות, כך שהתח"ץ לא יעזור
למרבית אלו שנוסעים בפרייבט בסופ"ש.
אם אדם לא מגיב זה לא אומר בהכרח שזה לא מפריע לו
הגישה הזו של olli3 (שבאה לידי ביטוי אף יותר בהודעה השניה שרשם מאשר בזו שהגבת עליה) בהחלט לא מקובלת עליי, אבל לא ראיתי טעם להתייחס אליה ולהגיב לה שוב ולסטות מהנושא העיקרי של השרשור הזה.
לפעמים התעלמות חזקה יותר מכל תגובה.
 

olli3

New member
מנהל
אם תבחן את לוחות הטרמפים, תגלה תמונה שונה. מספיק שהרכבת תפעל

ראשית, הגבתי.
כתבתי מפורשות שזה שילוב של סאדיזם עם העדר חשיבה (כתבתי חכמה בתוך
מרכאות כפולות).

שנית, זה צורם לי שזה לא הפריע לאיש.

הרי בכל העולם כן יש תחבורה ציבורית גם בסופ"ש אבל היא ממילא די ריקה.
נסעתי בכל עיר גדולה בסופ"ש בתח"ץ אם הייתי בה.
במלבורן
בסידני
בפראג
בבודפשט
בואנוס איירס
ריו דה ז'נרו


בכל המקומות הללו נפח הנוסעים נפל דרמטית לעומת ימי העבודה ב' עד ו'.
להערכתי ירידה של בין 30 ל-90 אחוז,. כן, כן, בחלק מן המקומות ירידה של 90%
בכמות הנוסעים.

אז נניח שיעשו תח"ץ בשבת בישראל, הלוואי, במה בדיוק זה יעזור למנוע את הפקקים הללו.
ומנגד, אם יהיו פקקים נוראים גם בשבת בכל הארץ במה זה יעזור לו?


הרי ממילא עיקר התנועה בסופ"שים היא לא למוקדי יוממות, כך שהתח"ץ לא יעזור
למרבית אלו שנוסעים בפרייבט בסופ"ש.
אם תבחן את לוחות הטרמפים, תגלה תמונה שונה. מספיק שהרכבת תפעל
בשבתות והיא תענה על הביקוש שיש במדינה לתחבורה ציבורית בין עירונית בשבת.
&nbsp
רוב הנסיעות המבוקשות בשבת הן למרחקים ארוכים, מרחקים שמונית הופכת לעסק יקר ולא כלכלי. היכן שיש תחבורה בין עירונית בשבת (שמתחילה פשוט מוקדם), היא נוסעת בתפוסה דיי מלאה. קווי אגד מהצפון לת"א ומת"א לצפון - ממש לא ריקים בשבת. קווי מטרופולין באיזור הדרום, בין אם ממצפה רמון לבאר שבע (יישוב פיצי) נוסעים בתפוסה של כל 20-30 נוסעים קבוע. הקווים הישירים מבאר שבע לתל אביב נוסעים בתופסה של 30-40 נוסעים בנסיעות שמתחילות ב4 בצהריים.
&nbsp
הנסיעה של 394 היוצאת מאילת בשעה 11:30 בימי שבת יוצאת כמעט מלאה מאילת (כשמוציאים רק אוטובוס אחד וזה דיי נדיר, לרוב יוצאים שני אוטובוסים) ובדרך, ביישובי הערבה עולים עוד נוסעים ודימונה לבדה עולים כל שבת כעשרה נוסעים, חלקם לבאר שבע וחלקם לת"א. בבאר שבע יש עוד אנשים שמנסים לעלות עליו (יש נהגים שמסכימים ויש שלא, אז הם מנסים ואם לא מצליחים מחכים שעה וחצי ל370/380 הראשונים של 4).
&nbsp
הנסיעה המקבילה של 394 היוצאת מת"א (שלא הייתה קיימת עד ללפני מספר חודשים) התמלאה מהר מאד וגם כיום יוצאת עם שני אוטובוסים כבר לאותה הנסיעה.
&nbsp
בשורה התחתונה, תחבורה עירונית אולי פחות תצליח בערים מסויימות בישראל בשבתות אך בהחלט תצליח בערב וליל שישי ומוניות השירות המפוצצות בשבתות בגוש דן מלמדות על הביקוש... גם מוניות השירות לנתניה ובתוך נתניה מלמדות על הביקוש. גם מוניות השירות מת"א לראשון, נס ציונה, רחובות שיש להן תור מטורף במרכזית בשבתות מלמדות על הביקוש.
&nbsp
לגבי הסדיזם - אני לא רואה את זה כך מסיבה פשוטה. הלוואי ולא היינו צריכים להגיע למקום בו כדי לשפר את התחבורה הציבורית צריך להיות כאן פקוק להחריד. אבל וזה אבל עצום - זו עובדה. כמצוקת חניה, פקקים וכו' תורמים באופן ברור לשימוש בתחבורה ציבורית יעילה ומהירה שמתורגמת לרוב לרכבת. מכיוון שרכבת ישראל מגיעה לקצה הקיבולת שלה ממש בקרוב ומכיוון שבמדינת ישראל נפתחים מחלפים חדשות לבקרים (שרק מאפשרים תנועת הרבה יותר כלי רכב אל הפקק בכניסה למטרופולין, דבר שמייצר פקקים גדולים יותר וארוכים יותר בסך הכל בכניסה למטרופולין) ומכיוון שמפעילות האוטובוסים במצב של קריסה מבחינת כח אדם ועמידה בתנאי המכרזים מול משרד התחבורה, אנשים ימשיכו לרכוש מכוניות בקצב מסחרר.
&nbsp
כך או כך, אתה תראה פקקי ענק בכל המדינה, כי תשתיות התחבורה הציבורית פשוט נמצאות על סף קריסה. לא תהיה כל אלטרנטיבה לרכב פרטי, לא מהירה ולא איטית. אני פשוט בטוח שאנחנו נגיע לשם וכל עוד שלא נגיע לשם, מקבלי ההחלטות לא יפנימו שכל מה שמנסים לעשות כרגע זה כוסות רוח למת (מבחינת התחבורה הציבורית) ושצריכים פשוט להתחיל לעבוד בענק בכל המדינה במקביל על רשת רצינית ואמיתית שתענה על צרכי המשתמשים.
&nbsp
כל מה שאני אומר זה שהתחבורה הציבורית תהיה טובה כאן במדינה, רק אחרי שנגיע לקטסטרופה התחבורתית הזאת. כך שאם נקדים את הקטסטרופה התחבורתית הזאת, קיים הסיכוי שמקבלי ההחלטות יקבלו את ההחלטה הנכונה.
&nbsp
וזו הסיבה שאני כל כך בעד שהמדינה תהיה פקוקה בכל יום בשבוע בצורה שתוציא לאנשים את החשק לחיות.
 

down und

New member
אם לך אין חשק לחיות אתה מוזמן לטפל בעצמך או להתאבד

אם תבחן את לוחות הטרמפים, תגלה תמונה שונה. מספיק שהרכבת תפעל
בשבתות והיא תענה על הביקוש שיש במדינה לתחבורה ציבורית בין עירונית בשבת.
&nbsp
רוב הנסיעות המבוקשות בשבת הן למרחקים ארוכים, מרחקים שמונית הופכת לעסק יקר ולא כלכלי. היכן שיש תחבורה בין עירונית בשבת (שמתחילה פשוט מוקדם), היא נוסעת בתפוסה דיי מלאה. קווי אגד מהצפון לת"א ומת"א לצפון - ממש לא ריקים בשבת. קווי מטרופולין באיזור הדרום, בין אם ממצפה רמון לבאר שבע (יישוב פיצי) נוסעים בתפוסה של כל 20-30 נוסעים קבוע. הקווים הישירים מבאר שבע לתל אביב נוסעים בתופסה של 30-40 נוסעים בנסיעות שמתחילות ב4 בצהריים.
&nbsp
הנסיעה של 394 היוצאת מאילת בשעה 11:30 בימי שבת יוצאת כמעט מלאה מאילת (כשמוציאים רק אוטובוס אחד וזה דיי נדיר, לרוב יוצאים שני אוטובוסים) ובדרך, ביישובי הערבה עולים עוד נוסעים ודימונה לבדה עולים כל שבת כעשרה נוסעים, חלקם לבאר שבע וחלקם לת"א. בבאר שבע יש עוד אנשים שמנסים לעלות עליו (יש נהגים שמסכימים ויש שלא, אז הם מנסים ואם לא מצליחים מחכים שעה וחצי ל370/380 הראשונים של 4).
&nbsp
הנסיעה המקבילה של 394 היוצאת מת"א (שלא הייתה קיימת עד ללפני מספר חודשים) התמלאה מהר מאד וגם כיום יוצאת עם שני אוטובוסים כבר לאותה הנסיעה.
&nbsp
בשורה התחתונה, תחבורה עירונית אולי פחות תצליח בערים מסויימות בישראל בשבתות אך בהחלט תצליח בערב וליל שישי ומוניות השירות המפוצצות בשבתות בגוש דן מלמדות על הביקוש... גם מוניות השירות לנתניה ובתוך נתניה מלמדות על הביקוש. גם מוניות השירות מת"א לראשון, נס ציונה, רחובות שיש להן תור מטורף במרכזית בשבתות מלמדות על הביקוש.
&nbsp
לגבי הסדיזם - אני לא רואה את זה כך מסיבה פשוטה. הלוואי ולא היינו צריכים להגיע למקום בו כדי לשפר את התחבורה הציבורית צריך להיות כאן פקוק להחריד. אבל וזה אבל עצום - זו עובדה. כמצוקת חניה, פקקים וכו' תורמים באופן ברור לשימוש בתחבורה ציבורית יעילה ומהירה שמתורגמת לרוב לרכבת. מכיוון שרכבת ישראל מגיעה לקצה הקיבולת שלה ממש בקרוב ומכיוון שבמדינת ישראל נפתחים מחלפים חדשות לבקרים (שרק מאפשרים תנועת הרבה יותר כלי רכב אל הפקק בכניסה למטרופולין, דבר שמייצר פקקים גדולים יותר וארוכים יותר בסך הכל בכניסה למטרופולין) ומכיוון שמפעילות האוטובוסים במצב של קריסה מבחינת כח אדם ועמידה בתנאי המכרזים מול משרד התחבורה, אנשים ימשיכו לרכוש מכוניות בקצב מסחרר.
&nbsp
כך או כך, אתה תראה פקקי ענק בכל המדינה, כי תשתיות התחבורה הציבורית פשוט נמצאות על סף קריסה. לא תהיה כל אלטרנטיבה לרכב פרטי, לא מהירה ולא איטית. אני פשוט בטוח שאנחנו נגיע לשם וכל עוד שלא נגיע לשם, מקבלי ההחלטות לא יפנימו שכל מה שמנסים לעשות כרגע זה כוסות רוח למת (מבחינת התחבורה הציבורית) ושצריכים פשוט להתחיל לעבוד בענק בכל המדינה במקביל על רשת רצינית ואמיתית שתענה על צרכי המשתמשים.
&nbsp
כל מה שאני אומר זה שהתחבורה הציבורית תהיה טובה כאן במדינה, רק אחרי שנגיע לקטסטרופה התחבורתית הזאת. כך שאם נקדים את הקטסטרופה התחבורתית הזאת, קיים הסיכוי שמקבלי ההחלטות יקבלו את ההחלטה הנכונה.
&nbsp
וזו הסיבה שאני כל כך בעד שהמדינה תהיה פקוקה בכל יום בשבוע בצורה שתוציא לאנשים את החשק לחיות.
אם לך אין חשק לחיות אתה מוזמן לטפל בעצמך או להתאבד
אין לך שום זכות חוקית/מוסרית לאחל את כל הרע הזה לי ולשאר בני ישראל.
נקודה
 
להגנתו של oli3

אם לך אין חשק לחיות אתה מוזמן לטפל בעצמך או להתאבד
אין לך שום זכות חוקית/מוסרית לאחל את כל הרע הזה לי ולשאר בני ישראל.
נקודה
להגנתו של oli3
הוא לא מאחל את זה לאף אחד, והוא ישמח מאד אם כבר היום המדינה תתחיל להשקיע ברצינות בתשתיות תח"צ ולא תחכה ליום הדין, והוא גם פועל במסגרות שונות כדי לקדם את זה.

לרוע המזל המדיניות שמקדמת מדינת ישראל בכל תחום היא מדיניות משברית, כלומר, מתחילים לטפל ברצינות רק כשהגיעו מים עד נפש, כך היה עם משבר המים שטופל בצורה נהדרת, אבל מתוך היסטריה כי כמעט היה מאוחר מדי וכך, לצערנו כולנו, כנראה יהיה עם תחום תשתיות התחבורה.
 

olli3

New member
מנהל
איך הגעת למסקנה הזאת? אני מבסוט על החיים שלי ונהנה מכל יום.

אם לך אין חשק לחיות אתה מוזמן לטפל בעצמך או להתאבד
אין לך שום זכות חוקית/מוסרית לאחל את כל הרע הזה לי ולשאר בני ישראל.
נקודה
איך הגעת למסקנה הזאת? אני מבסוט על החיים שלי ונהנה מכל יום.
אני ישן נהדר כל לילה, מתעורר ביקיצה טבעית, ללא שעונים מעוררים. עובד כשאני רוצה לעבוד ולא עובד כשאני לא רוצה לעבוד.

רק לפני שבועיים התחלתי מערכה מול תושבים שלא רוצים מסוף פיצי ל3 קווי אוטובוס בשכונה שלהם (כאשר כיום הקווים פשוט מסיימים באמצע הרחוב ומפריעים להם יותר). הם שמעו את המילה מסוף ואמרו - אוטובוסים קישטה, החוצה, לא רוצים אותם אצלינו. לזה שהאוטובוסים חונים להם ברחוב בין נסיעה לנסיעה הם לא שמו לב... כל הטענות על זיהום ורעש לא קיימות כשהאוטובוס חונה להם מתחת לבית, אבל כשיוקם מסוף במרחק של 100 מטרים מהבתים - גרוע, זיהום אוויר, רעש וכו'....

מציבים סככת תחנה, מי שגר מאחורי הסככה דורש שיעיפו אותה משם. בונים רכבת קלה, כל שמוק מביע אינספור התנגדויות ופרוייקטים נתקעים למשך שנים ואם כל שמוק יכול, אז גם ראשי ערים יכולים וועדי שכונות ולכולם ש כח להרוס את התחבורה הציבורית ובעת ובעונה אחת לדרוש עוד חניות, עוד נתיבים, עוד מחלפים.

אז מה נותר לי לאחל לתושבי המדינה שמחבלים אינספור פעמים בשיפור התחבורה הציבורית ובכך פוגעים גם בי? את אותו הדבר, שיפגעו להם ברכב הפרטי כמה שרק יותר. שיסבלו, שחייהם יהיו מרורים, שהם ישנאו את הדרך לעבודה וממנה - כי הם הביאו את זה על עצמם. ואז, כשממש ימאס להם הם יפעילו את הלחצים ובאמת ידרשו פתרונות שהם לא: תמחלפו לי את הדרך, תוסיפו עוד חניות או תאפשרו לנו לחנות על המדרכות (כמו בכל הערים בגוש דן שהן לא ת"א בשעות הלילה - זוועה של ממש).

ההיסטוריה הוכיחה, רק כשממש רע אנשים נרתמים בכל הכח כדי לעשות טוב. אז מכיוון שהרע הזה גם ככה יגיע, עדיף להדים אותו כדי שהטוב יגיע מהר עוד יותר.
 

AShugaley

New member
אולי פשוט תיתן להם לחיות?

איך הגעת למסקנה הזאת? אני מבסוט על החיים שלי ונהנה מכל יום.
אני ישן נהדר כל לילה, מתעורר ביקיצה טבעית, ללא שעונים מעוררים. עובד כשאני רוצה לעבוד ולא עובד כשאני לא רוצה לעבוד.

רק לפני שבועיים התחלתי מערכה מול תושבים שלא רוצים מסוף פיצי ל3 קווי אוטובוס בשכונה שלהם (כאשר כיום הקווים פשוט מסיימים באמצע הרחוב ומפריעים להם יותר). הם שמעו את המילה מסוף ואמרו - אוטובוסים קישטה, החוצה, לא רוצים אותם אצלינו. לזה שהאוטובוסים חונים להם ברחוב בין נסיעה לנסיעה הם לא שמו לב... כל הטענות על זיהום ורעש לא קיימות כשהאוטובוס חונה להם מתחת לבית, אבל כשיוקם מסוף במרחק של 100 מטרים מהבתים - גרוע, זיהום אוויר, רעש וכו'....

מציבים סככת תחנה, מי שגר מאחורי הסככה דורש שיעיפו אותה משם. בונים רכבת קלה, כל שמוק מביע אינספור התנגדויות ופרוייקטים נתקעים למשך שנים ואם כל שמוק יכול, אז גם ראשי ערים יכולים וועדי שכונות ולכולם ש כח להרוס את התחבורה הציבורית ובעת ובעונה אחת לדרוש עוד חניות, עוד נתיבים, עוד מחלפים.

אז מה נותר לי לאחל לתושבי המדינה שמחבלים אינספור פעמים בשיפור התחבורה הציבורית ובכך פוגעים גם בי? את אותו הדבר, שיפגעו להם ברכב הפרטי כמה שרק יותר. שיסבלו, שחייהם יהיו מרורים, שהם ישנאו את הדרך לעבודה וממנה - כי הם הביאו את זה על עצמם. ואז, כשממש ימאס להם הם יפעילו את הלחצים ובאמת ידרשו פתרונות שהם לא: תמחלפו לי את הדרך, תוסיפו עוד חניות או תאפשרו לנו לחנות על המדרכות (כמו בכל הערים בגוש דן שהן לא ת"א בשעות הלילה - זוועה של ממש).

ההיסטוריה הוכיחה, רק כשממש רע אנשים נרתמים בכל הכח כדי לעשות טוב. אז מכיוון שהרע הזה גם ככה יגיע, עדיף להדים אותו כדי שהטוב יגיע מהר עוד יותר.
אולי פשוט תיתן להם לחיות?
האמת היא שאתה צודק, מי שמחבל בתחבורה הציבורית הם במידה לא מועטה התושבים עצמם, שלכאורה התח"צ בא "לטובתם".

אבל חשבת פעם שזו זכותם? אתה לא יודע יותר טוב מהתשובים הללו מה טוב עבורם. למעשה סביר שיש בעולם בדיוק אדם אחד שאתה יודע מה הפתרון הכי טוב בשבילו - וזה אתה עצמך.

אני כמוך כמובן תומך בתחבורה ציבורית (אחרת מה הייתי עושה כאן), ואין בבעלותי רכב פרטי. אבל זה הזוי להתכחש לעובדה שאנשים רוצים לנסוע ברכב פרטי, וסולדים מתחבורה ציבורית. רכב פרטי זה פשוט נוח יותר, וברגע שאדם מסוים יוכל להרשות לעצמו אחד, הוא כמעט תמיד יעדיף לעבור להשתמש באחד.

זה לא נובע כי התחבורה הציבורית גרועה, והטיעון "אם רק נשפר אותה ונראה לכל אותם האנשים כמה זה טוב אז..." הוא פשוט שגוי. אנשים יעדיפו רכב פרטי תמיד ובכל מקום הוציא מקרה אחד מאוד ספציפי: מרכז עירוני צפוף מאוד. למשל מנהאטן או טוקיו.

גם אז כמובן רכב פרטי ישאר נוח יותר, אבל לתחבורה הציבורית יהיה היתרון מהירות משמעותי.

בישראל אין כיום מרכז עירוני כזה, ולא נראה אחד גם באופק. גוש דן מבוזרת למדי. כך שגם אם נרשת את כל המטרופולין ב20 קווי מטרו שלא מביישים את ברלין, כנראה שעדיין רוב האנשים יעדיפו רכב פרטי.

אז אולי בכל זאת לבנות כבישים, אחרי הכל הכסף לבניינתם מגיע מהאזרחים. ואני די בטוח שתושבי רעננה למשל מעדיפים את כביש 531 החדש על פני קו רכבת קלה.
 

olli3

New member
מנהל
זו לא עובדה ומחקרים הוכיחו זאת מספר רב של פעמים.

אולי פשוט תיתן להם לחיות?
האמת היא שאתה צודק, מי שמחבל בתחבורה הציבורית הם במידה לא מועטה התושבים עצמם, שלכאורה התח"צ בא "לטובתם".

אבל חשבת פעם שזו זכותם? אתה לא יודע יותר טוב מהתשובים הללו מה טוב עבורם. למעשה סביר שיש בעולם בדיוק אדם אחד שאתה יודע מה הפתרון הכי טוב בשבילו - וזה אתה עצמך.

אני כמוך כמובן תומך בתחבורה ציבורית (אחרת מה הייתי עושה כאן), ואין בבעלותי רכב פרטי. אבל זה הזוי להתכחש לעובדה שאנשים רוצים לנסוע ברכב פרטי, וסולדים מתחבורה ציבורית. רכב פרטי זה פשוט נוח יותר, וברגע שאדם מסוים יוכל להרשות לעצמו אחד, הוא כמעט תמיד יעדיף לעבור להשתמש באחד.

זה לא נובע כי התחבורה הציבורית גרועה, והטיעון "אם רק נשפר אותה ונראה לכל אותם האנשים כמה זה טוב אז..." הוא פשוט שגוי. אנשים יעדיפו רכב פרטי תמיד ובכל מקום הוציא מקרה אחד מאוד ספציפי: מרכז עירוני צפוף מאוד. למשל מנהאטן או טוקיו.

גם אז כמובן רכב פרטי ישאר נוח יותר, אבל לתחבורה הציבורית יהיה היתרון מהירות משמעותי.

בישראל אין כיום מרכז עירוני כזה, ולא נראה אחד גם באופק. גוש דן מבוזרת למדי. כך שגם אם נרשת את כל המטרופולין ב20 קווי מטרו שלא מביישים את ברלין, כנראה שעדיין רוב האנשים יעדיפו רכב פרטי.

אז אולי בכל זאת לבנות כבישים, אחרי הכל הכסף לבניינתם מגיע מהאזרחים. ואני די בטוח שתושבי רעננה למשל מעדיפים את כביש 531 החדש על פני קו רכבת קלה.
זו לא עובדה ומחקרים הוכיחו זאת מספר רב של פעמים.
אנשים נהנים מהפריבלגיה לישון תוך כדי הנסיעה או להתעסק בדברים אחרים, דבר שהם לא יכולים לעשות כשהם נוהגים. מחקרים רבים מראים שאנשים מעידים על עצמם שהיו מעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית אם היא הייתה מתאימה לצרכים שלהם. ובכלל, כל יום אנשים מעדיפים את רכבת ישראל מאשר את הרכב הפרטי, למה? ולא מכל מקום לכל מקום פקוק בצורה שיש יתרון לרכבת מבחינת זמן נסיעה על פני רכב פרטי.
&nbsp
אנשים יעידפו תמיד לנסוע 3 שעות מבאר שבע לנהריה או שהם יעדיפו לקחת רכבת שלא ממש זולה? או שעתיים מבאר שבע לחיפה...
&nbsp
זה שתושבי רעננה וכפר סבא והוד השרון מעדיפים את כביש 531 לא אומרים שזה הדבר הנכון לעשות. יכולת לתת להם רק את רכבת ישראל בתוואי של כביש 531 בלי לבנות את כביש 531. זה נקרא להכריח את האזרח לעבור לתחבורה ציבורית וזה משהו שעושים בכל העולם. בדיוק כמו שנת"צ תפקידו לאפשר נסיעת תחבורה ציבורית מהירה יותר ולעודד אנשים לעבור לאוטובוס במקום לנסוע ברכב המזדחל.
&nbsp
זה כמו שבירושלים, בפסגת זאב נהייתה מצוקת חניה בסמוך לתחנות הרכבת הקלה כי אנשים שבעבר היו מגיעים עם הרכב עד היעד שלהם בירושלים, בוחרים כיום לחנות אותו בסמוך לתחנות הרכבת הקלה ולעלות על הרכבת הקלה ליעד שלהם.
&nbsp
בכל מקרה, התוצאה של שימוש מופרז ברכב פרטי ובניית עוד כבישים מהירים שמובילים אל מרכז המטרופולין היא רק תוספת פקקים למרכז המטרופולין. ומכיוון שגוש דן כל כך מבוזר - הפקקים מבוזרים גם כן ומהירות הנסיעה הממוצעת היא 5 קמ"ש.
 
אנשים ברעננה מעדיפים כרגע את 531

זו לא עובדה ומחקרים הוכיחו זאת מספר רב של פעמים.
אנשים נהנים מהפריבלגיה לישון תוך כדי הנסיעה או להתעסק בדברים אחרים, דבר שהם לא יכולים לעשות כשהם נוהגים. מחקרים רבים מראים שאנשים מעידים על עצמם שהיו מעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית אם היא הייתה מתאימה לצרכים שלהם. ובכלל, כל יום אנשים מעדיפים את רכבת ישראל מאשר את הרכב הפרטי, למה? ולא מכל מקום לכל מקום פקוק בצורה שיש יתרון לרכבת מבחינת זמן נסיעה על פני רכב פרטי.
&nbsp
אנשים יעידפו תמיד לנסוע 3 שעות מבאר שבע לנהריה או שהם יעדיפו לקחת רכבת שלא ממש זולה? או שעתיים מבאר שבע לחיפה...
&nbsp
זה שתושבי רעננה וכפר סבא והוד השרון מעדיפים את כביש 531 לא אומרים שזה הדבר הנכון לעשות. יכולת לתת להם רק את רכבת ישראל בתוואי של כביש 531 בלי לבנות את כביש 531. זה נקרא להכריח את האזרח לעבור לתחבורה ציבורית וזה משהו שעושים בכל העולם. בדיוק כמו שנת"צ תפקידו לאפשר נסיעת תחבורה ציבורית מהירה יותר ולעודד אנשים לעבור לאוטובוס במקום לנסוע ברכב המזדחל.
&nbsp
זה כמו שבירושלים, בפסגת זאב נהייתה מצוקת חניה בסמוך לתחנות הרכבת הקלה כי אנשים שבעבר היו מגיעים עם הרכב עד היעד שלהם בירושלים, בוחרים כיום לחנות אותו בסמוך לתחנות הרכבת הקלה ולעלות על הרכבת הקלה ליעד שלהם.
&nbsp
בכל מקרה, התוצאה של שימוש מופרז ברכב פרטי ובניית עוד כבישים מהירים שמובילים אל מרכז המטרופולין היא רק תוספת פקקים למרכז המטרופולין. ומכיוון שגוש דן כל כך מבוזר - הפקקים מבוזרים גם כן ומהירות הנסיעה הממוצעת היא 5 קמ"ש.
אנשים ברעננה מעדיפים כרגע את 531
וביום שהוא ייפתח והם יעמדו בו בפקק כל בוקר הם פשוט ישכחו את הדיון והם פשוט ישכחו שלפני 531 הם עמדו באותו פקק.

אבל, בזכות 531 הם יגיעו לתל אביב וחזרה לביתם יותר מהר בשעות השפל, וכל פעם שהם יעשו נסיעה כזאת אחרי הצגה בתל אביב חזרה הביתה ב-11:30 בלילה הם יברכו את 531. למרות שבלילה הוא חוסך להם בדיוק 10 דקות שזה לא משהו שבגללו שווה להשקיע.
בינתיים 531 מקבע עוד יותר את התלות ברכב פרטי בחשיבה, כי לאוטובוסים (למעט רובד קטן של קווי תעסוקה וקווים בינעירוניים מהירים), אין מה לחפש על אוטוסטראדות. הפער בין משתמשי הרכב הפרטי ומשתמשי התח"צ יילך ויגדל תודעתית ככל שתפתח עוד אוטוסטראדות. וזאת למרות שהתרומה שלהם קטנה במקרה הטוב ומזיקה במקרה הרע.
 

olli3

New member
מנהל
יפה אמרת. רק כשאני אומר את זה, אני מוגדר כמשוגע:)

אנשים ברעננה מעדיפים כרגע את 531
וביום שהוא ייפתח והם יעמדו בו בפקק כל בוקר הם פשוט ישכחו את הדיון והם פשוט ישכחו שלפני 531 הם עמדו באותו פקק.

אבל, בזכות 531 הם יגיעו לתל אביב וחזרה לביתם יותר מהר בשעות השפל, וכל פעם שהם יעשו נסיעה כזאת אחרי הצגה בתל אביב חזרה הביתה ב-11:30 בלילה הם יברכו את 531. למרות שבלילה הוא חוסך להם בדיוק 10 דקות שזה לא משהו שבגללו שווה להשקיע.
בינתיים 531 מקבע עוד יותר את התלות ברכב פרטי בחשיבה, כי לאוטובוסים (למעט רובד קטן של קווי תעסוקה וקווים בינעירוניים מהירים), אין מה לחפש על אוטוסטראדות. הפער בין משתמשי הרכב הפרטי ומשתמשי התח"צ יילך ויגדל תודעתית ככל שתפתח עוד אוטוסטראדות. וזאת למרות שהתרומה שלהם קטנה במקרה הטוב ומזיקה במקרה הרע.
יפה אמרת. רק כשאני אומר את זה, אני מוגדר כמשוגע:)
 
אבל בניתוח שלך חסר אלמנט נוסף:

אנשים ברעננה מעדיפים כרגע את 531
וביום שהוא ייפתח והם יעמדו בו בפקק כל בוקר הם פשוט ישכחו את הדיון והם פשוט ישכחו שלפני 531 הם עמדו באותו פקק.

אבל, בזכות 531 הם יגיעו לתל אביב וחזרה לביתם יותר מהר בשעות השפל, וכל פעם שהם יעשו נסיעה כזאת אחרי הצגה בתל אביב חזרה הביתה ב-11:30 בלילה הם יברכו את 531. למרות שבלילה הוא חוסך להם בדיוק 10 דקות שזה לא משהו שבגללו שווה להשקיע.
בינתיים 531 מקבע עוד יותר את התלות ברכב פרטי בחשיבה, כי לאוטובוסים (למעט רובד קטן של קווי תעסוקה וקווים בינעירוניים מהירים), אין מה לחפש על אוטוסטראדות. הפער בין משתמשי הרכב הפרטי ומשתמשי התח"צ יילך ויגדל תודעתית ככל שתפתח עוד אוטוסטראדות. וזאת למרות שהתרומה שלהם קטנה במקרה הטוב ומזיקה במקרה הרע.
אבל בניתוח שלך חסר אלמנט נוסף:
אחת המוטיבציות לכביש 531 הייתה להסיט אליו תנועה מרחוב אחוזה ברעננה, מדרך ירושלים בגבול רעננה הרצליה ומרחובות הרצליה, שתפנה מקום לקו הורוד.

זה שמשרד התחבורה ונת"ע נכנעו לגחמות של ראש עיריית רעננה ולמעשה ויתרו על הקו הורוד זו הבעיה האמיתית ולא כביש 531.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה