מכרז הנייד של נת"ע ממשיך להכות הדים ובצדק

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
גזענות... מה שטוב למשהד, טוב גם לנו...


מכרז הנייד של נת"ע ממשיך להכות הדים ובצדק
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1188430
גזענות... מה שטוב למשהד, טוב גם לנו...
 

Ccyclist

Well-known member
הם יכירו את כל חולשות הרק"ל, כפי שקרה עם סימנס בלבנון 2

גזענות... מה שטוב למשהד, טוב גם לנו...
הם יכירו את כל חולשות הרק"ל, כפי שקרה עם סימנס בלבנון 2
במלחמת לבנון השניה היה משהו עם חדירה איראנית לפלאלפונים ישראלים בלבנון שקשור איכשהו לאמצעי הדיכוי שדיכאו את מהפיכת הנגד (נקווה שהיא ה"דקמבריסטים" שתקדים מהפיכה עתידית) ב09. האמצעים האלו היו קשורים לשיתוף פעולה בין חברות סלולר אירופאיות כמו סימנס ונוקיה שהתשתית שלהן שימשה להקמת רשת הסלולר באיראן.
&nbsp
שימוש באותן רק"לות בדיוק שמשמשות את קו 1 במשהד תאפשר לאיראנים יתרון בכל פעולת סייבר כי המערכות יהיו אותן המערכות והחולשות - אותן החולשות.
&nbsp
יש אולי לקחים שתל אביב אכן צריכה ללמוד ממשהד - הקו הראשון מחובר לשדה התעופה, והקו השני מתוכנן להבנות בתור מטרו מלא, אבל עד לשינוי השלטון אי אפשר לחלוק את אותם דגמי רק"ל עם איתות אוטומטי.
 

Bus Nerd

Active member
מה שאמרת בקשר לסימנס ממש בולשיט

הם יכירו את כל חולשות הרק"ל, כפי שקרה עם סימנס בלבנון 2
במלחמת לבנון השניה היה משהו עם חדירה איראנית לפלאלפונים ישראלים בלבנון שקשור איכשהו לאמצעי הדיכוי שדיכאו את מהפיכת הנגד (נקווה שהיא ה"דקמבריסטים" שתקדים מהפיכה עתידית) ב09. האמצעים האלו היו קשורים לשיתוף פעולה בין חברות סלולר אירופאיות כמו סימנס ונוקיה שהתשתית שלהן שימשה להקמת רשת הסלולר באיראן.
&nbsp
שימוש באותן רק"לות בדיוק שמשמשות את קו 1 במשהד תאפשר לאיראנים יתרון בכל פעולת סייבר כי המערכות יהיו אותן המערכות והחולשות - אותן החולשות.
&nbsp
יש אולי לקחים שתל אביב אכן צריכה ללמוד ממשהד - הקו הראשון מחובר לשדה התעופה, והקו השני מתוכנן להבנות בתור מטרו מלא, אבל עד לשינוי השלטון אי אפשר לחלוק את אותם דגמי רק"ל עם איתות אוטומטי.
מה שאמרת בקשר לסימנס ממש בולשיט
יש הבדל גדול בין אבטחת מידע של מערכת סלולר לאבטחת מידע של מערכת איתות של רק"ל. לקנות סימנס לא אומר שזה לא יהיה בטוח.
&nbsp
גם ישראל מוכרת המון ציוד ריגול למשטרים אפלים, לא רק סימנס. גם בישראל יש ציוד שמאפשר לרגל אחרי הסלולרי שלך מרחוק. האם זה אומר שאוטובוסים של מרכבים והארגז פחות בטוחים רק בגלל שהם ישראלים? ברור שלא.
&nbsp
הציוד שסימנס מוכרים הוא ציוד לניטור תקשורת. הוא לא יכול לעשות כלום למערכת איתות של רק"ל. לסימנס אין אינטרס "להחליש בכוונה" מערכות תחבורה שלה, כי אז אף אחד לא יקנה... וחוץ מזה שהחטיבות שמייצרות את המוצרים האלו שונות, זה אפילו לא אותם אנשים.
&nbsp
הבעיה היחידה בסימנס בהקשר הזה זו אותה בעיה שיש להמון חברות ישראליות בתחום אבטחת המידע ("סייבר") ונשק, הבעיה האתית: מוכרים לכל מי שרוצה לקנות כולל משטרים אפלים ודיקטטוריים שמשתמשים ביכולות האלו כדי לדכא את האזרחים שלהם, גם כאלו שהם יותר גרועים מאיראן.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לסימנס כמפעילת רשתות סלולריות.

מה שאמרת בקשר לסימנס ממש בולשיט
יש הבדל גדול בין אבטחת מידע של מערכת סלולר לאבטחת מידע של מערכת איתות של רק"ל. לקנות סימנס לא אומר שזה לא יהיה בטוח.
&nbsp
גם ישראל מוכרת המון ציוד ריגול למשטרים אפלים, לא רק סימנס. גם בישראל יש ציוד שמאפשר לרגל אחרי הסלולרי שלך מרחוק. האם זה אומר שאוטובוסים של מרכבים והארגז פחות בטוחים רק בגלל שהם ישראלים? ברור שלא.
&nbsp
הציוד שסימנס מוכרים הוא ציוד לניטור תקשורת. הוא לא יכול לעשות כלום למערכת איתות של רק"ל. לסימנס אין אינטרס "להחליש בכוונה" מערכות תחבורה שלה, כי אז אף אחד לא יקנה... וחוץ מזה שהחטיבות שמייצרות את המוצרים האלו שונות, זה אפילו לא אותם אנשים.
&nbsp
הבעיה היחידה בסימנס בהקשר הזה זו אותה בעיה שיש להמון חברות ישראליות בתחום אבטחת המידע ("סייבר") ונשק, הבעיה האתית: מוכרים לכל מי שרוצה לקנות כולל משטרים אפלים ודיקטטוריים שמשתמשים ביכולות האלו כדי לדכא את האזרחים שלהם, גם כאלו שהם יותר גרועים מאיראן.
הכוונה לסימנס כמפעילת רשתות סלולריות.
התשתית הסלולרית באיראן פעלה בזכות חברות אירופאיות והניסיון הזה איפשר את הציטוט לפלאפונים ליד ציוד איראני שנשלח לחיזבאללה למטרה זו. החברות שהוזכרו בהקשר הזה היו סימנס ונוקיה. אין הכוונה לחטיבת הרכבות של סימנס.
&nbsp
שיתוף הפעולה בין חברות הפועלות באיראן והמשטר אינו בולשיט, הבאתי דוגמה ידועה מתחום שאינו תחבורתי שניתן להסיק ממנו מה יעשו משמרות המהפכה עם יחידה עודפת או שתיים של קו 1 במשהד כדי ללמוד איך לגרום לאסון ברק"ל העתידי של גוש דן.
 

Bus Nerd

Active member
סימנס, למיטב ידיעתי, לא מפעילה רשתות סלולריות

הכוונה לסימנס כמפעילת רשתות סלולריות.
התשתית הסלולרית באיראן פעלה בזכות חברות אירופאיות והניסיון הזה איפשר את הציטוט לפלאפונים ליד ציוד איראני שנשלח לחיזבאללה למטרה זו. החברות שהוזכרו בהקשר הזה היו סימנס ונוקיה. אין הכוונה לחטיבת הרכבות של סימנס.
&nbsp
שיתוף הפעולה בין חברות הפועלות באיראן והמשטר אינו בולשיט, הבאתי דוגמה ידועה מתחום שאינו תחבורתי שניתן להסיק ממנו מה יעשו משמרות המהפכה עם יחידה עודפת או שתיים של קו 1 במשהד כדי ללמוד איך לגרום לאסון ברק"ל העתידי של גוש דן.
סימנס, למיטב ידיעתי, לא מפעילה רשתות סלולריות
וגם נוקיה ואריקסון לא. הן מוכרות ציוד למפעילות רשתות.
&nbsp
אתה צריך גם להבין שזה לא שהמשטר האיראני אומר לסימנס "תעשו ככה" וסימנס עושים, זו עסקה בכסף בסופו של דבר, האיראנים משלמים להם הרבה כסף בשביל ציוד הריגול.
&nbsp
אני לא אומר שמכירת ציוד כזה למשטרים חשוכים זה דבר טוב. אני נגד עזרה למשטרים כאלו. אבל צריך לזכור שגם ישראל עושה את זה, והרבה.
&nbsp
אני לא חושב שיש לאיראנים רצון או אינטרס לעשות בעיות ברכבת הקלה בת"א, וגם אם הייתה להם, הם באמת לא צריכים את סימנס או קרון ספייר בשביל לדעת איך ליצור כאוס. לכן אני אומר בולשיט. שלא לדבר על זה שאם הם היו צריכים הם היו יכולים לטוס לאירופה, להעמיד פני קונים מתעניינים ולעשות סיור במפעל.
&nbsp
אם עובדים על אותה לוגיקה אפשר להגיד שאסור לקנות אוטובוסים מסין כי הסינים יודעים "את החולשות שלהם" והסינים כידוע מוכרים כל דבר לכל מי שרוצה לשלם. זה בולשיט. מי שרוצה לעשות נזק לא צריך לדעת יותר מדי על המבנה של הקרון או מערכת האיתות.
&nbsp
להחליט שלא קונים סימנס כי האיראנים קונים אותם זה מטופש לחלוטין, ואם אנחנו נלך באותו קו מחשבה אפשר להגיד גם שלא קונים שום דבר אמריקאי כי הלבנונים קונים מהם. "הם יודעים איך בנוי ההמבורגר של מקנדונלדס! הם יכולים להשתמש בזה בשביל לעשות נזק". זה בולשיט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה