מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות

  • פותח הנושא ramds
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

ramds

New member
מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות

מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות
מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות איילון?
ארבע ענקיות וחברה צ'כית אלמונית ניגשו למכרז האיתות של רכבת ישראל ■ בשנת 2018 תחת החלפת רמזורי הרכבות בתקשורת סלולרית, שתאפשר נסיעה קרובה יותר בין רכבת לרכבת ■ עלות הטכנולוגיה נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל

חמש חברות בין לאומיות ינסו לזכות במכרז הענק של רכבת ישראל להחלפת מערכת השליטה על תנועת הרכבות. להליך המיון המוקדם של המכרז ניגשו השחקניות הבולטות בארץ בענף הרכבות, בומברדייה, אלסטום וסימנס, תאלס הצרפתית שהתקינה את מערכת האיתות הנוכחית ברכבת, וכן AZD הצ'כית האלמונית יחסית, שעוסקת בבניית מסילות ופיתוח טכנולוגיות תחבורה.


http://www.themarker.com/dynamo/1.2930640
 
איך מערכת איתות יכולה לשחרר צוואר בקבוק שנובע ממסילה בודדת?

מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות
מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות איילון?
ארבע ענקיות וחברה צ'כית אלמונית ניגשו למכרז האיתות של רכבת ישראל ■ בשנת 2018 תחת החלפת רמזורי הרכבות בתקשורת סלולרית, שתאפשר נסיעה קרובה יותר בין רכבת לרכבת ■ עלות הטכנולוגיה נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל

חמש חברות בין לאומיות ינסו לזכות במכרז הענק של רכבת ישראל להחלפת מערכת השליטה על תנועת הרכבות. להליך המיון המוקדם של המכרז ניגשו השחקניות הבולטות בארץ בענף הרכבות, בומברדייה, אלסטום וסימנס, תאלס הצרפתית שהתקינה את מערכת האיתות הנוכחית ברכבת, וכן AZD הצ'כית האלמונית יחסית, שעוסקת בבניית מסילות ופיתוח טכנולוגיות תחבורה.


http://www.themarker.com/dynamo/1.2930640
איך מערכת איתות יכולה לשחרר צוואר בקבוק שנובע ממסילה בודדת?
הפקק באיילון ישתחרר אך ורק כאשר המסילה הבודדת תוכפל.
ואי אפשר להתחמק מהצורך הזה.
 

Bus Nerd

Active member
פלסטר קטן מדי על פצע גדול מדי, כמו שאומרים

איך מערכת איתות יכולה לשחרר צוואר בקבוק שנובע ממסילה בודדת?
הפקק באיילון ישתחרר אך ורק כאשר המסילה הבודדת תוכפל.
ואי אפשר להתחמק מהצורך הזה.
פלסטר קטן מדי על פצע גדול מדי, כמו שאומרים
 

ramds

New member
מערכת איתות אלחוטית שמשדרת לנהג יכולה לתת לעוד 3 רכבות בכל

איך מערכת איתות יכולה לשחרר צוואר בקבוק שנובע ממסילה בודדת?
הפקק באיילון ישתחרר אך ורק כאשר המסילה הבודדת תוכפל.
ואי אפשר להתחמק מהצורך הזה.
מערכת איתות אלחוטית שמשדרת לנהג יכולה לתת לעוד 3 רכבות בכל

שעה לעבור מכל צד ,זה משמעותי ,
רכבת לירושלים ,רכבת לב"ש ,רכבת רחובות -אשקלון .

לכיוון צפון , לחיפה -נתניה - השרון .

לנהג יהיה צג בתוך תא הנהג כמו בסרטון הבא.

 
שום מערכת איתות לא יכולה לתת לשתי רכבות לעבור זו מול זו

מערכת איתות אלחוטית שמשדרת לנהג יכולה לתת לעוד 3 רכבות בכל

שעה לעבור מכל צד ,זה משמעותי ,
רכבת לירושלים ,רכבת לב"ש ,רכבת רחובות -אשקלון .

לכיוון צפון , לחיפה -נתניה - השרון .

לנהג יהיה צג בתוך תא הנהג כמו בסרטון הבא.
שום מערכת איתות לא יכולה לתת לשתי רכבות לעבור זו מול זו
על אותה מסילה ללא התנגשות ביניהן.
במסילה הבודדת אין שום אפשרות להעביר יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון (גם זה בקושי רב, כפי שרואים כיום בכל יום חול) ולא משנה איזו מערכת איתות תהיה.

את צוואר הבקבוק הזה אפשר לשחרר רק על ידי הכפלת המסילה הבודדת, דבר שיאפשר לרכבות בכיוונים שונים לנסוע במקביל.
 

ramds

New member
אז אני אומר לך שיש חישוב גם על פי הכתבה שיש אפשרות

שום מערכת איתות לא יכולה לתת לשתי רכבות לעבור זו מול זו
על אותה מסילה ללא התנגשות ביניהן.
במסילה הבודדת אין שום אפשרות להעביר יותר מארבע רכבות בשעה בכל כיוון (גם זה בקושי רב, כפי שרואים כיום בכל יום חול) ולא משנה איזו מערכת איתות תהיה.

את צוואר הבקבוק הזה אפשר לשחרר רק על ידי הכפלת המסילה הבודדת, דבר שיאפשר לרכבות בכיוונים שונים לנסוע במקביל.
אז אני אומר לך שיש חישוב גם על פי הכתבה שיש אפשרות
להכניס עוד 3 רכבות,זה לא המצאה שלי ,

לא סתם מוצאים מכרז ב 2.5 מילארד שקל שאמור לפעול .

בטח לא מסילת השרון ,אלא על האחרות .
 
כן, עוד 3 רכבות בכל כיוון בשתי המסילות המערביות

אז אני אומר לך שיש חישוב גם על פי הכתבה שיש אפשרות
להכניס עוד 3 רכבות,זה לא המצאה שלי ,

לא סתם מוצאים מכרז ב 2.5 מילארד שקל שאמור לפעול .

בטח לא מסילת השרון ,אלא על האחרות .
כן, עוד 3 רכבות בכל כיוון בשתי המסילות המערביות
אבל צוואר הבקבוק של המסילה המזרחית יישאר.
ולכן, כמה שלא יסתובבו סביב הזנב, אין מנוס ממסילה נוספת באיילון.
המכרז הזה בא לתת מענה לקו המהיר לירושלים.
אבל צוואר הבקבוק שבא לידי ביטוי כבר כיום ויוחמר כאשר תתחיל לפעול מסילת השרון יישאר.
 

ramds

New member
שכחת שמסילת השרון תעבור גם מכיוון הרצליה

כן, עוד 3 רכבות בכל כיוון בשתי המסילות המערביות
אבל צוואר הבקבוק של המסילה המזרחית יישאר.
ולכן, כמה שלא יסתובבו סביב הזנב, אין מנוס ממסילה נוספת באיילון.
המכרז הזה בא לתת מענה לקו המהיר לירושלים.
אבל צוואר הבקבוק שבא לידי ביטוי כבר כיום ויוחמר כאשר תתחיל לפעול מסילת השרון יישאר.
שכחת שמסילת השרון תעבור גם מכיוון הרצליה
יכול להיות מאד ש 2 רכבות מכל כיוון יעשו סיבוב בקווי השרון .

שהחזרה או הכניסה להרצליה והשרון תהיה דרך המסילה המערבית

ולאוו דווקא לכיוון מערב ראשון אלא ירושלים או ב"ש ואז יש לך 2 ציפורים

במכה , גם קו ירשולים וב"ש נוסף וגם לקו השרון יכול להיות שתחנה סופית

תהיה רעננה מרכז או כפ"ס וזה לא ישלים סיבוב שלם .
 
לא שכחתי כלל. במסגרת הפרויקט הזה מוסיפים שתי מסילות

שכחת שמסילת השרון תעבור גם מכיוון הרצליה
יכול להיות מאד ש 2 רכבות מכל כיוון יעשו סיבוב בקווי השרון .

שהחזרה או הכניסה להרצליה והשרון תהיה דרך המסילה המערבית

ולאוו דווקא לכיוון מערב ראשון אלא ירושלים או ב"ש ואז יש לך 2 ציפורים

במכה , גם קו ירשולים וב"ש נוסף וגם לקו השרון יכול להיות שתחנה סופית

תהיה רעננה מרכז או כפ"ס וזה לא ישלים סיבוב שלם .
לא שכחתי כלל. במסגרת הפרויקט הזה מוסיפים שתי מסילות
בין האוניברסיטה להרצליה שישרתו את רכבות מסילת השרון ויתחברו לרציפים 3-4 של תחנת האוניברסיטה ולמסילה הבודדת באיילון.
לכן גם יהיו רק שתי רכבות בשעה בכל כיוון של לולאת השרון (לגבי תחנות בני ברק, פתח תקוה וראש העין יהיה מדובר בהרעת שירות).
שתי המסילות המערביות באיילון ובין האוניברסיטה להרצליה ישרתו את רכבות מסילת החוף.
כך הפרויקט מתוכנן ולכן, שוב, אין שום מנוס ממסילה נוספת באיילון, כמה שלא ינסו (כולל אתה) להדחיק זאת.
ושום מערכת איתות לא תבטל ולא תשכיח את הצורך החיוני הזה.
 

Bus Nerd

Active member
רגע, אז כל ההשקעה הזו ובסוף ישארו עם מערכת של fixed block?

מערכת איתות אלחוטית שמשדרת לנהג יכולה לתת לעוד 3 רכבות בכל

שעה לעבור מכל צד ,זה משמעותי ,
רכבת לירושלים ,רכבת לב"ש ,רכבת רחובות -אשקלון .

לכיוון צפון , לחיפה -נתניה - השרון .

לנהג יהיה צג בתוך תא הנהג כמו בסרטון הבא.
רגע, אז כל ההשקעה הזו ובסוף ישארו עם מערכת של fixed block?
עם בלוקים זזים אפשר להעביר יותר רכבות מאשר בלוקים קבועים, כמו שמוסבר בסרטון הבא
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=Mjx3S3UjmnA
&nbsp
(בסביבות הדקה הרביעית בסרטון)
&nbsp
אין לאירופאים סטנדרט לבלוקים דינמיים? באיזורים של הרשת שנוסעים בהם במהירות גבוהה אפשר לוותר על זה, אבל באיזורים שנוסעים בהם לאט יחסית כמו צוואר הבקבוק של מסילת האיילון, זה יכול לעזור מאוד.
 

cesium

New member
כן, וזו היתה ההחלטה הנכונה

רגע, אז כל ההשקעה הזו ובסוף ישארו עם מערכת של fixed block?
עם בלוקים זזים אפשר להעביר יותר רכבות מאשר בלוקים קבועים, כמו שמוסבר בסרטון הבא
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=Mjx3S3UjmnA
&nbsp
(בסביבות הדקה הרביעית בסרטון)
&nbsp
אין לאירופאים סטנדרט לבלוקים דינמיים? באיזורים של הרשת שנוסעים בהם במהירות גבוהה אפשר לוותר על זה, אבל באיזורים שנוסעים בהם לאט יחסית כמו צוואר הבקבוק של מסילת האיילון, זה יכול לעזור מאוד.
כן, וזו היתה ההחלטה הנכונה
אמנם מערכות בלוקים זזים יעילות יותר, אבל לא קיים עדיין סטנדרט משותף בין יצרניות. התוצאה היא מערכות בלעדיות לכל יצרן, בעלות יקרה כצפוי (ואני לא יודע עד כמה מערכות כאלו תואמות לציוד שאינו מאותו יצרן). אין חברת רכבת אחת שהתקינה מערכת בלוקים זזים ברמה הארצית.

השדרוג הנוכחי בא כדי לטפל בבעיות מיידיות, ולא מפתיע שהרכבת בחרה במערכת תקנית, זולה יחסית ועם נסיון הטמעה קיים במקום כניסה להרפתקה שסופה אינו ידוע. מכל מקום, סביר שתהיה איזושהי דרך לשדרג מETCS2 למערכת בלוקים זזים בעתיד, בין אם ע"י ETCS3 (שאינו קיים עדיין), או אולי בשיטות אחרות.
 

Rubim88

New member
צריך להבדיל בין 2 סוגים של מערכות בלוק קבוע

רגע, אז כל ההשקעה הזו ובסוף ישארו עם מערכת של fixed block?
עם בלוקים זזים אפשר להעביר יותר רכבות מאשר בלוקים קבועים, כמו שמוסבר בסרטון הבא
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=Mjx3S3UjmnA
&nbsp
(בסביבות הדקה הרביעית בסרטון)
&nbsp
אין לאירופאים סטנדרט לבלוקים דינמיים? באיזורים של הרשת שנוסעים בהם במהירות גבוהה אפשר לוותר על זה, אבל באיזורים שנוסעים בהם לאט יחסית כמו צוואר הבקבוק של מסילת האיילון, זה יכול לעזור מאוד.
צריך להבדיל בין 2 סוגים של מערכות בלוק קבוע
מערכות נקודתיות(כשיודעים מה המיקום של הרכבת רק בנקודות מסויימיות, כמו המערכת הקיימת בארץ כיום) ומערכות רציפות (שבהן יודעים מה המיקום של הרכבת באופן רציף,כמו המערכת שרוצים לשדרג אליה). כשהבלוקים באורך של כמה עשרות מטרים במערכת רציפה(לדוגמא במינכן ישנה מערכת רציפה בשם LZB עם בלוקים באורך 50 מטר ומעבירים 30 רכבות לשעה בכוון על מסילה אחת) אז ההבדלי הקיבולת מול מערכות בלוק נע קטנים. חוץ מזה שהקיבולת עצמה(במילים אחרות זמן תפיסת המסילה) מוגבלת בעיקר על ידי יכולת התאוצה והחלפת הנוסעים ואילו מערכת איתות מתקדמת יותר בסה"כ מאפשרת לסחוט עוד קצת מיץ - יש מערכות פרבריות שמשתמשות במערכת איתות נקודתית דומה לזו הקיימת כיום בארץ עם קיבולת של 24 רכבות לשעה בכיוון על מסילה אחת, בזכות ציוד חשמלי פרברי רב דלתות והקטנה פיזית של מקטעי האיתות(כלומר יותר נקודות שהן יודעים איפה הרכבת).
גם אם היו רוצים להטמיע מערכת בלוק נע אין כיום כזו למערכת "רכבת ארצית" כמו שכבר נרשם. מערכות הCBTC ממומשות במערכות מטרו שכבר יש להן ציוד בעל יכולת תאוצה גבוהה ויכולת החלפת נוסעים גבוהה, וצריך לסחוט עוד קצת "מיץ" מהמסילה. סיבה נוספת למימוש במטרו היא היכולת לנסיעה אוטומטית שמחייבת מערכת כזו.
 

olli3

New member
מנהל
האם ישתחרר הפקק במסילות איילון? לא.

מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות
מכרז האיתות של רכבת ישראל יוצא לדרך: האם ישתחרר הפקק במסילות איילון?
ארבע ענקיות וחברה צ'כית אלמונית ניגשו למכרז האיתות של רכבת ישראל ■ בשנת 2018 תחת החלפת רמזורי הרכבות בתקשורת סלולרית, שתאפשר נסיעה קרובה יותר בין רכבת לרכבת ■ עלות הטכנולוגיה נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל

חמש חברות בין לאומיות ינסו לזכות במכרז הענק של רכבת ישראל להחלפת מערכת השליטה על תנועת הרכבות. להליך המיון המוקדם של המכרז ניגשו השחקניות הבולטות בארץ בענף הרכבות, בומברדייה, אלסטום וסימנס, תאלס הצרפתית שהתקינה את מערכת האיתות הנוכחית ברכבת, וכן AZD הצ'כית האלמונית יחסית, שעוסקת בבניית מסילות ופיתוח טכנולוגיות תחבורה.


http://www.themarker.com/dynamo/1.2930640
האם ישתחרר הפקק במסילות איילון? לא.
 

ramds

New member
זה פותר להם את הבעייה ל 5-6 שנים הבאות !!!

זה פותר להם את הבעייה ל 5-6 שנים הבאות !!!
כרגע אפשר להכניס עוד 3 רכבות לכל כיוון עם מערכת חדשה ,
זה אומר שהקו שהקו לב"ש להרצליה-רעננה -יוסיף את עוד קו ,
ואפשר להוסיף קו לירושלים המהיר - דרך נתב"ג פעמיים בשעה .
מסילת רכבת חשמלית תאכל להכניס עוד יותר רכבות בשעה .

לצעוק צריך עוד מסילה זה קל , אבל קשה לביצוע , זה יקרה ,אבל לא כל כך
מהר .
 
זה לא פותר בעיה שכבר קיימת כיום וודאי שלא בעיה שתהיה

זה פותר להם את הבעייה ל 5-6 שנים הבאות !!!
כרגע אפשר להכניס עוד 3 רכבות לכל כיוון עם מערכת חדשה ,
זה אומר שהקו שהקו לב"ש להרצליה-רעננה -יוסיף את עוד קו ,
ואפשר להוסיף קו לירושלים המהיר - דרך נתב"ג פעמיים בשעה .
מסילת רכבת חשמלית תאכל להכניס עוד יותר רכבות בשעה .

לצעוק צריך עוד מסילה זה קל , אבל קשה לביצוע , זה יקרה ,אבל לא כל כך
מהר .
זה לא פותר בעיה שכבר קיימת כיום וודאי שלא בעיה שתהיה
כשתיפתח מסילת השרון.
אתה מתעקש להדחיק, אבל ברגע שמסילת השרון תיפתח מספר הרכבות בשעות השיא בין תחנות ראש העין, פתח תקוה ובני ברק לתל אביב יירד לשתיים ומספר הרכבות מכפר סבא, הוד השרון ורעננה לתל אביב דרך הרצליה יהיה שתיים.

לא רק ששום בעיה לא נפתרת ל-5-6 השנים הבאות (ולא משנה כמה סימני קריאה תוסיף) אלא שהבעיות תחרפנה אבל שר התחבורה, משרד התחבורה והרכבת (כמוך) מנסים להדחיק זאת.

קו באר שבע - הרצליה - רעננה (כפי שאתה קורא לו) ישתמש במסילה הבודדת באיילון.
לירושלים, אגב מתוכננות בשעות השיא שלוש רכבות ולא שתיים.
וכל הטררם הזה של מערכת האיתות נועד בדיוק עבור אותן שלוש רכבות בכל כיוון ותו לא.

אולי לך לא ממש איכפת ששירות לתחנות קיימות הולך להיות מורע, אבל "פותר את הבעיה ל 5-6 השנים הבאות" זה ממש ממש לא.

להוסיף סימני קריאה זה קל, אבל להתמודד עם העובדות המרות קשה לביצוע...
 

darkshadow1

New member
ברור שזה קשה לביצוע- אבל מה האלטרנטיבה?

זה פותר להם את הבעייה ל 5-6 שנים הבאות !!!
כרגע אפשר להכניס עוד 3 רכבות לכל כיוון עם מערכת חדשה ,
זה אומר שהקו שהקו לב"ש להרצליה-רעננה -יוסיף את עוד קו ,
ואפשר להוסיף קו לירושלים המהיר - דרך נתב"ג פעמיים בשעה .
מסילת רכבת חשמלית תאכל להכניס עוד יותר רכבות בשעה .

לצעוק צריך עוד מסילה זה קל , אבל קשה לביצוע , זה יקרה ,אבל לא כל כך
מהר .
ברור שזה קשה לביצוע- אבל מה האלטרנטיבה?
בינתיים משרד התחבורה רק דוחה את הקץ וכדי לעשות זאת מממן בכל פעם פרוייקט אחר, כשעלות הפרוייקטים עולה ככל שהזמן חולף. העלות של הפרוייקט הנוכחי למשל מוערכת בכחצי מעלות הקמת המסילה הרביעית- כמה יעלה הפרוייקט הבא?
 
פרויקט מערכת האיתות הזה כלל לא מהווה תחליף למסילה הרביעית

ברור שזה קשה לביצוע- אבל מה האלטרנטיבה?
בינתיים משרד התחבורה רק דוחה את הקץ וכדי לעשות זאת מממן בכל פעם פרוייקט אחר, כשעלות הפרוייקטים עולה ככל שהזמן חולף. העלות של הפרוייקט הנוכחי למשל מוערכת בכחצי מעלות הקמת המסילה הרביעית- כמה יעלה הפרוייקט הבא?
פרויקט מערכת האיתות הזה כלל לא מהווה תחליף למסילה הרביעית
הפרויקט הזה הכרחי כעת בגלל הקו המהיר לירושלים, אבל לא מטפל כלל בבעיה שבגינה יש צורך במסילה הרביעית (או יותר נכון בהכפלת המסילה הבודדת).
 

FiReBall

New member
מדוע לא עושים את פרויקט המסילה הרביעית על גבי גשר?

פרויקט מערכת האיתות הזה כלל לא מהווה תחליף למסילה הרביעית
הפרויקט הזה הכרחי כעת בגלל הקו המהיר לירושלים, אבל לא מטפל כלל בבעיה שבגינה יש צורך במסילה הרביעית (או יותר נכון בהכפלת המסילה הבודדת).
מדוע לא עושים את פרויקט המסילה הרביעית על גבי גשר?
האם בניית גשר על תעלת האיילון באורך של מספר ק"מ בודדים זה כ"כ מסובך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה