מסילה אחת או שתיים
לא יודע אבל זה לא רלוונטי
מאחר ובתוכניות של אף אחד אין כוונה להכפיל את הקו מחר או מחרתיים, אין שום סיבה להשקיע בגשר שפשוט "יחליד".
יש גשרים (קצרים בעיקר) שהרמפות מוכנות לזוג מסילות, המעברים התת קרקעיים (כמו מתחת לכביש 65 מזרחית לתחנת עפולה לדוגמא) שמוכנים למסילה כפולה אבל אין שום סיבה לבנות גשר ארוך מאוד (כמו הגשר בתמונה או הגשר ביציאה מחיפה) בשביל כלום (ואני לא יודע כמה גשר כפול שנוסעים עליו רק בצד אחד זה דבר בריא שמוסיף לו אורך חיים).
אמרתי לך כבר, ברגע שיש את השטח למסילה השנייה (ויש), החלק הקשה מאחורינו.
מסילה אחת או שתיים
שלום! מסילה אחת או שתיים הסיפור פשוט .1966 אני חייל משרת בתל השומר וגר בקריות ,לתל אביב יש מסילה אחת ,אולי 8 רכבות ביום במוצ"ש אולי שתיים עלות כרטיס לחייל חיפה תל אביב 1.20 ל"י לאזרח 2.40 ל"י ,אגד בקו 901 5.00 ל"י לאזרח אולי 5.50 .אבל אי אפשר היה להסתמך על הרכבת תדירות על הפנים זמן נסיעה בין חיפה לתל אביב סביב שעה ו20 דקות מינימום כי צריך בדרך לחכות לפינוי מסילה ,בקיצור מה אומר היתה רכבת בישראל אבל עד תחילת שנות ה2000 עת החלו להכפיל את המסילה היה קשה לבנות עליה .
קו העמק אמור לשמש שני צרכנים ראשיים ,סחורות מנמל חיפה לירדן (והבנתי שלכן האיחוד האירופי השתתף במימון המסילה ) ונוסעים הצרכן השני .
אחד התוצרים של הקו הזה צריך להיות שאזרח שגר בבית שאן יוכל למצוא עבודה באיזור חיפה ותעמוד לרשותו רכבת מהירה וזמינה משהו בתדירות שעות שיא של כל 1/2 שעה רכבת לכוון חיפה והפוך ואת הדרך תבצע אולי ב50 דקות .
עוד ענין הגעה לנתב"ג בכל שעות היממה צריכה להיות זמינה לתושב בית שאן כמו לי תושב קרית מוצקין .
אם המתכננים היו מסתכלים כך על הדברים המסילה השניה כבר היתה קיימת .
התפוקה של שתי מסילות היא יותר מכפולה לעומת מסילה אחת .