אושרה החלפת חנה וסע שפירים על ידי שפיר

מצב
הנושא נעול.

orenhz

Member
מה שמעניין לא פחות, זו הפסקה האחרונה:

אושרה החלפת חנה וסע שפירים על ידי שפיר
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2921660[/URL]
מה שמעניין לא פחות, זו הפסקה האחרונה:
"משרד התחבורה החליט להכפיל גם את חניון ה"חנה וסע" במצפה מודיעין, מ–450 מקומות חניה ל–900. לפי המשרד, החניון במצבו הנוכחי מגיע מדי יום לתפוסה כמעט מלאה, של כ–80–90% מקיבולתו."
&nbsp
לא ידעתי שגם החניון הזה מבוקש כ"כ.
שמח לשמוע שיש חניוני חנה וסע שכן עובדים יפה.
 
חניוני חנה וסע שנמצאים בצמוד לכבישים ראשיים מצליחים

מה שמעניין לא פחות, זו הפסקה האחרונה:
"משרד התחבורה החליט להכפיל גם את חניון ה"חנה וסע" במצפה מודיעין, מ–450 מקומות חניה ל–900. לפי המשרד, החניון במצבו הנוכחי מגיע מדי יום לתפוסה כמעט מלאה, של כ–80–90% מקיבולתו."
&nbsp
לא ידעתי שגם החניון הזה מבוקש כ"כ.
שמח לשמוע שיש חניוני חנה וסע שכן עובדים יפה.
חניוני חנה וסע שנמצאים בצמוד לכבישים ראשיים מצליחים
חניוני חנה וסע במקומות שכדי להגיע אליהם צריך לבצע סטייה משמעותית מהדרך נכשלים.
וזה היה ברור מראש.
משרד התחבורה ונת"ע מצאו מקומות שהיו זמינים מבחינתם כדי לכסת"ח ולא יצרו את מפת חניוני החנה וסע מתוך מחשבה תכנונית. החניונים הסמוכים לאצטדיונים וחניוני גני יהושע ותל ברוך היו זמינים מהר ובקלות, אז ניצלו אותם, כי זה מה שהיה.
סיכויי ההצלחה של החניונים לא היו קריטריון מבחינת משרד התחבורה ונת"ע אלא רק הזמינות המיידית.
 

alantan

New member
עדיין לא ברור לי למה אין שם תחנת רכבת

אושרה החלפת חנה וסע שפירים על ידי שפיר
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2921660[/URL]
עדיין לא ברור לי למה אין שם תחנת רכבת
אפשר לעשות שאטל חינם עם מיניבוס - אפשר לחשוב כמה נוסעים כבר יש מהישוב בעל 6,000 התושבים.
&nbsp
אם אי אפשר לבטל את תחנת כפר חב"ד, אפשר שהרכבות מהראשונים תעצורנה בגני אביב וכפר חב"ד והרכבות מרחובות בתחנת שפירים (חלקם גם בגני אביב).
 

orenhz

Member
את מי תשמש שם תחנת הרכבת?

עדיין לא ברור לי למה אין שם תחנת רכבת
אפשר לעשות שאטל חינם עם מיניבוס - אפשר לחשוב כמה נוסעים כבר יש מהישוב בעל 6,000 התושבים.
&nbsp
אם אי אפשר לבטל את תחנת כפר חב"ד, אפשר שהרכבות מהראשונים תעצורנה בגני אביב וכפר חב"ד והרכבות מרחובות בתחנת שפירים (חלקם גם בגני אביב).
את מי תשמש שם תחנת הרכבת?
 

Bus Nerd

Active member
הרבה אנשים

את מי תשמש שם תחנת הרכבת?
הרבה אנשים
כל מי שהיעד שלו הוא צפון (רמת החייל, אוניברסיטה) או דרום העיר, למשל.
&nbsp
אם הייתה שם רכבת בתדירות סבירה יכול להיות גם שאנשים שהיום נוסעים עם השאטלים לאיזור הבורסה או לאיזור מגדלי עזריאלי היו נוסעים ברכבת במקום, וזה היה מפחית זיהום אוויר, מונע מצב ששאטל נתקע בפקקים באיילון אחרי שנגמר הנתיב המהיר, ומוזיל עלויות (כי הרכבות בכל מקרה פועלות, ואני די בטוח שהפעלת שאטלים עולה יותר מהפעלת תחנת רכבת)
 

orenhz

Member
אנשים לא אוהבים להחליף אמצעי תחבורה כדי להגיע ליעד

הרבה אנשים
כל מי שהיעד שלו הוא צפון (רמת החייל, אוניברסיטה) או דרום העיר, למשל.
&nbsp
אם הייתה שם רכבת בתדירות סבירה יכול להיות גם שאנשים שהיום נוסעים עם השאטלים לאיזור הבורסה או לאיזור מגדלי עזריאלי היו נוסעים ברכבת במקום, וזה היה מפחית זיהום אוויר, מונע מצב ששאטל נתקע בפקקים באיילון אחרי שנגמר הנתיב המהיר, ומוזיל עלויות (כי הרכבות בכל מקרה פועלות, ואני די בטוח שהפעלת שאטלים עולה יותר מהפעלת תחנת רכבת)
אנשים לא אוהבים להחליף אמצעי תחבורה כדי להגיע ליעד
לקחת רכב, לחנות ברכבת, להחליף לשאטל לעתידים (או יותר "גרוע", לאוטובוס מהרכבת לעבודה)..... זה כבר נהיה מסורבל מדי.
אבל אם אתה חונה בשפירים, ועולה משם על שאטל עד לעבודה... זה כן תופס!
 

amit1270

New member
הרכבת מגיעה ליותר יעדים מהשאטלים

אנשים לא אוהבים להחליף אמצעי תחבורה כדי להגיע ליעד
לקחת רכב, לחנות ברכבת, להחליף לשאטל לעתידים (או יותר "גרוע", לאוטובוס מהרכבת לעבודה)..... זה כבר נהיה מסורבל מדי.
אבל אם אתה חונה בשפירים, ועולה משם על שאטל עד לעבודה... זה כן תופס!
הרכבת מגיעה ליותר יעדים מהשאטלים
 

orenhz

Member
הרכבת מועילה בעיקר למי שעובד בבורסה, עזריאלי, הקריה

הרכבת מגיעה ליותר יעדים מהשאטלים
הרכבת מועילה בעיקר למי שעובד בבורסה, עזריאלי, הקריה
ולאיזורים אלה. כמובן מדובר פה באלפי מקומות עבודה, ובעקבות כך באלפי משתמשים ברכבת כדי להגיע לעבודה במקומות הנ"ל.
ועדיין, יש מספיק אנשים שעובדים באיזורים אחרים בת"א, שלא במרחק הליכה מתחנת רכבת כלשהי, ואם יש להם שאטל שמגיע עד לעבודה ממש, אז הם כנראה יעדיפו לחנות בשפירים ולעלות על שאטל, ולא לנסוע ברכבת משפירים (במידה והייתה שם תחנה).
 
לשני קווי השאטלים משפירים ביחד יש שלוש תחנות שהן מעט מעבר

הרכבת מועילה בעיקר למי שעובד בבורסה, עזריאלי, הקריה
ולאיזורים אלה. כמובן מדובר פה באלפי מקומות עבודה, ובעקבות כך באלפי משתמשים ברכבת כדי להגיע לעבודה במקומות הנ"ל.
ועדיין, יש מספיק אנשים שעובדים באיזורים אחרים בת"א, שלא במרחק הליכה מתחנת רכבת כלשהי, ואם יש להם שאטל שמגיע עד לעבודה ממש, אז הם כנראה יעדיפו לחנות בשפירים ולעלות על שאטל, ולא לנסוע ברכבת משפירים (במידה והייתה שם תחנה).
לשני קווי השאטלים משפירים ביחד יש שלוש תחנות שהן מעט מעבר
למרחק הליכה מתחנת הרכבת השלום או מתחנת הרכבת סבידור מרכז.
[URL]https://www.fastlane.co.il/Images/ShuttleSurroundingKirya.gif[/URL]
[URL]https://www.fastlane.co.il/Images/ShuttleSurroundingBursa.gif[/URL]

בורסה, עזריאלי, הקריה - אלה בדיוק אזורי הכיסוי של שני קווי השאטלים.

אם הייתה רכבת משפירים לתל אביב, ספק גדול אם השאטלים הללו היו קיימים.
 

Ccyclist

Well-known member
זו תהיה תחנה קלאסית לתושבי הפרברים שרוצים להשתמש ברכבת.

את מי תשמש שם תחנת הרכבת?
זו תהיה תחנה קלאסית לתושבי הפרברים שרוצים להשתמש ברכבת.
זו נקודת מעבר מעולה בין הרכב הפרטי למערכת תח"צ תדירה באיזור פרברי שהתחבורה הציבורית מהבית בו תתקשה להתחרות בשילוב הזה של רכב ורכבת. נכון שיש נתיב מהיר אבל תחנה בשפירים יכולה לייתר אותו ולחבר מאסות נוסעים גדולות יותר לאיילון ואולי אפילו לירושלים ונתב"ג אם החניון יורחב לשדות שמצפון למסילה מכפר חב"ד ותבנה תחנת ביניים במסילה לנתב"ג.
&nbsp
האתגר של שילוב מי שבחר שלא להשתמש בתח"צ מהבית כי זו אינה תדירה או מהירה מספיק במערכת התח"צ המהירה והתדירה הוא שלב חשוב בהפחתת העומס בכבישים ובמרכזי הערים. נהג הרכב הפרטי יסרב להשתמש באמצעי שעתי או חצי שעתי אך ישקול אמצעי תחבורה תדיר שחוסך לו בעיות חנייה בלב העיר. סביב ערים תיירותיות רבות בבריטניה יש חניוני Park and ride עם חיבור אוטובוסי ישיר ומהיר למרכז העיר (אוקספורד, באת', יורק) וישנן דוגמאות לתחנות רכבת שנועדו להחלפה מהרכב הפרטי לרשת המסילות כמו Bristol Parkway. בבריטניה ישנה בעיה הפוכה לזו שקיימת בארץ - תחנות עיקריות רבות הן במרכזן של עיירות לווין כך שישנן כל הבעיות של חנייה ופקקים בעיר בסדר גודל של חיפה ומטה בארץ.
 

סנוי

New member
מסכים! ולדעתי צריך שהחניונים הבאים יהיו בעלי צמידות לרכבת

זו תהיה תחנה קלאסית לתושבי הפרברים שרוצים להשתמש ברכבת.
זו נקודת מעבר מעולה בין הרכב הפרטי למערכת תח"צ תדירה באיזור פרברי שהתחבורה הציבורית מהבית בו תתקשה להתחרות בשילוב הזה של רכב ורכבת. נכון שיש נתיב מהיר אבל תחנה בשפירים יכולה לייתר אותו ולחבר מאסות נוסעים גדולות יותר לאיילון ואולי אפילו לירושלים ונתב"ג אם החניון יורחב לשדות שמצפון למסילה מכפר חב"ד ותבנה תחנת ביניים במסילה לנתב"ג.
&nbsp
האתגר של שילוב מי שבחר שלא להשתמש בתח"צ מהבית כי זו אינה תדירה או מהירה מספיק במערכת התח"צ המהירה והתדירה הוא שלב חשוב בהפחתת העומס בכבישים ובמרכזי הערים. נהג הרכב הפרטי יסרב להשתמש באמצעי שעתי או חצי שעתי אך ישקול אמצעי תחבורה תדיר שחוסך לו בעיות חנייה בלב העיר. סביב ערים תיירותיות רבות בבריטניה יש חניוני Park and ride עם חיבור אוטובוסי ישיר ומהיר למרכז העיר (אוקספורד, באת', יורק) וישנן דוגמאות לתחנות רכבת שנועדו להחלפה מהרכב הפרטי לרשת המסילות כמו Bristol Parkway. בבריטניה ישנה בעיה הפוכה לזו שקיימת בארץ - תחנות עיקריות רבות הן במרכזן של עיירות לווין כך שישנן כל הבעיות של חנייה ופקקים בעיר בסדר גודל של חיפה ומטה בארץ.
מסכים! ולדעתי צריך שהחניונים הבאים יהיו בעלי צמידות לרכבת
לפי סכמה של כניסות למעגל פנימי על הכבישים המהירים. (למשל, שפיים, שורק, סגולה?)
בנוסף, תגבור וחיזוק חניוני חנה וסע בחינם בסמיכות לתחנות רכבת מהמעגל החיצוני, והקניית כרטיסים מוזלים לחונים אל המע"ר.
 
ליד תחנת סגולה יש חניון גדול וחינמי, אז מה אם הוא לא זכה

מסכים! ולדעתי צריך שהחניונים הבאים יהיו בעלי צמידות לרכבת
לפי סכמה של כניסות למעגל פנימי על הכבישים המהירים. (למשל, שפיים, שורק, סגולה?)
בנוסף, תגבור וחיזוק חניוני חנה וסע בחינם בסמיכות לתחנות רכבת מהמעגל החיצוני, והקניית כרטיסים מוזלים לחונים אל המע"ר.
ליד תחנת סגולה יש חניון גדול וחינמי, אז מה אם הוא לא זכה
לכינוי "חניון חנה וסע"?
ואחד מחניוני החנה וסע של נת"ע נמצא בסמוך לתחנת קרית אריה. רוב החונים בחניון הזה נוסעים ברכבת.

למה צריך להקנות כרטיסים מוזלים עבור משתמשי רכב פרטי בהגעה לרכבת? למה נוסעים כאלה צריכים ליהנות מכרטיס מוזל לרכבת לעומת נוסעים שמגיעים לרכבת באוטובוס? זו תהיה אפליה לא מוצדקת בעליל שרק תעודד שימוש ברכב לעומת תח"צ.
יתכבדו המגיעים ברכב פרטי וישלמו לרכבת בדיוק כמו נוסעים אחרים ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
החיסכון לנהגים הוא מול כרטיס למרחק גדול יותר.

ליד תחנת סגולה יש חניון גדול וחינמי, אז מה אם הוא לא זכה
לכינוי "חניון חנה וסע"?
ואחד מחניוני החנה וסע של נת"ע נמצא בסמוך לתחנת קרית אריה. רוב החונים בחניון הזה נוסעים ברכבת.

למה צריך להקנות כרטיסים מוזלים עבור משתמשי רכב פרטי בהגעה לרכבת? למה נוסעים כאלה צריכים ליהנות מכרטיס מוזל לרכבת לעומת נוסעים שמגיעים לרכבת באוטובוס? זו תהיה אפליה לא מוצדקת בעליל שרק תעודד שימוש ברכב לעומת תח"צ.
יתכבדו המגיעים ברכב פרטי וישלמו לרכבת בדיוק כמו נוסעים אחרים ברכבת.
החיסכון לנהגים הוא מול כרטיס למרחק גדול יותר.
חניון תחנה באנגליה יעלה כ£10-£5 ליום ולכן זה לא משתלם לנהג בודד בתחנה הקרובה למקום מגוריו. מי שבאמת חייב כי אין אוטובוסים תדירים יכול לרכוש מנויים תקופתיים שמוזילים את העניין, אבל מבנה התימחור הבריטי מעניש את מי שבוחר ברכב הפרטי ומנסה "לחנך" לנסוע בתח"צ. (וסליחה אבל עם אוטובוס שבא פעם בשעה ושירות שמסתיים ב6 בערב או הליכה של 20 דקות לתחנה תדירה שבהן אני יכול לרכב למחוז חפצי לא "יחנכו" אותי...)
&nbsp
החיסכון האמיתי הוא במרחקים הגדולים. אם כרטיס ללונדון מהערים הגדולות בצפון יכול לעלות מאות ליש"ט ביום הנסיעה. נהג בודד שירד את הM1 ויחנה ליד ביתו לשעבר של אלן בבושי (וווטפורד רבתי) כדי להחליף לרכבת כלשהי מתחנת וווטפורד יחסוך לפחות £100 אם לא יותר גם כשמשקללים עלות נסיעה ברכב. מהחוף הדרומי מחיר הנסיעה ללונדון ללא הנחת הרשת מסתכם בכמה עשרות ליש"ט (תלוי במרחק אבל זה בין £20 ל£30 ובקווי ה300 קמ"ש לסט פנקרס יש תוספת 50% מחיר לעומת הקווים האיטיים 160 קמ"ש) אבל לזוג ובהחלט למשפחה משתלם יותר לקחת את הרכב הפרטי לתחנת רכבת באזור לונדון רבתי או קצת מחוץ לגבול העירוני (אם יש כרטים הנחת רשת מקבלים טראבלקארד יומי ב£5 על כרטיס הרכבת בנסיעה לעיר), לשלם על החנייה ועל כרטיסי הרכבת ולצאת מורווחים בעשרות ליש"ט בהשוואה למחיר מהתחנה הקרובה לנקודת המוצא.
&nbsp
וזה עם מכוניות דלק. בעוד שנתיים אנחנו מקבלים טסלה מודל 3, והיא בכלל תעשה הקפצה ממרכז לונדון בסוף הביקור...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה