רפורמה במחירים של נסיעות בדידות - מתי?!

מצב
הנושא נעול.

Sephiroth

Member
רפורמה במחירים של נסיעות בדידות - מתי?!

רפורמה במחירים של נסיעות בדידות - מתי?!
לפני יומיים נסעתי לראשונה מתל אביב לנתניה.
בדקתי את תעריף הנסיעה הבודדת בקו 605 שהוצע לי על ידי מוביט, 9 ש"ח. ליתר בטחון בדקתי עלות של חופשי יומי במסגרת הרפורמה וראיתי שעלותו 26.5
מכיון שתכננתי רק לנסוע הלוך וחזור החלטתי שלא לרכוש אותו.
כשחזרתי לתל אביב בשעת לילה מאוחרת, הקווים היחידים שהיו זמינים היו קווים של אגד שמגיעים מצפון הארץ ועוצרים במחלף נתניה. עליתי על קו 840 והתחוור לי שעלות הנסיעה היא 16 ש"ח?!
אני מטייל הרבה בעולם, וזו פעם ראשונה שנתקלתי בכרטיס חופשי יומי זול יותר מתעריף של שתי נסיעות באותו האזור, ובפער של 20%!
האם משרד התחבורה מתכוון לעשות סוף לתעריפים הנ"ל או לפחות להנהיג capping יומי ברב קו כך שבמקסימום תגבה השלמה לחופשי יומי כמו בכל מערכת תחבורה ציבורית מודרנית שלא דורשת ממך לתכנן את נסיעותיך כמו מראש כבר ב-9 בבוקר?
 
תופתע לגלות שיש גם לא מעט נסיעות שבהן נסיעה *בודדת*

רפורמה במחירים של נסיעות בדידות - מתי?!
לפני יומיים נסעתי לראשונה מתל אביב לנתניה.
בדקתי את תעריף הנסיעה הבודדת בקו 605 שהוצע לי על ידי מוביט, 9 ש"ח. ליתר בטחון בדקתי עלות של חופשי יומי במסגרת הרפורמה וראיתי שעלותו 26.5
מכיון שתכננתי רק לנסוע הלוך וחזור החלטתי שלא לרכוש אותו.
כשחזרתי לתל אביב בשעת לילה מאוחרת, הקווים היחידים שהיו זמינים היו קווים של אגד שמגיעים מצפון הארץ ועוצרים במחלף נתניה. עליתי על קו 840 והתחוור לי שעלות הנסיעה היא 16 ש"ח?!
אני מטייל הרבה בעולם, וזו פעם ראשונה שנתקלתי בכרטיס חופשי יומי זול יותר מתעריף של שתי נסיעות באותו האזור, ובפער של 20%!
האם משרד התחבורה מתכוון לעשות סוף לתעריפים הנ"ל או לפחות להנהיג capping יומי ברב קו כך שבמקסימום תגבה השלמה לחופשי יומי כמו בכל מערכת תחבורה ציבורית מודרנית שלא דורשת ממך לתכנן את נסיעותיך כמו מראש כבר ב-9 בבוקר?
תופתע לגלות שיש גם לא מעט נסיעות שבהן נסיעה *בודדת*
יקרה יותר מחופשי יומי. לא שתי נסיעות, אלא אחת!
&nbsp
 

Sephiroth

Member
איך זו התנהלות תקינה? האם משרד התחבורה פועל לשנות המצב?

תופתע לגלות שיש גם לא מעט נסיעות שבהן נסיעה *בודדת*
יקרה יותר מחופשי יומי. לא שתי נסיעות, אלא אחת!
&nbsp
איך זו התנהלות תקינה? האם משרד התחבורה פועל לשנות המצב?
 
משרד התחבורה יצר ברפורמה השנה שתי מערכות תעריפים נפרדות

איך זו התנהלות תקינה? האם משרד התחבורה פועל לשנות המצב?
משרד התחבורה יצר ברפורמה השנה שתי מערכות תעריפים נפרדות
וסותרות - מערכת "מנויים" תקופתיים ומערכת לנסיעות בודדות, לנסיעות הלוך-חזור ולערך צבור.
התכנון הראשוני (שגם הוא היה דפוק ומעוות מלכתחילה) היה להרחיב את הרפורמה לערך צבור ונסיעות בודדות במהלך הרבעון השני של 2016, אבל בינתיים נשבו רוחות שהסיטו את משרד התחבורה (ובעיקר את הפוליטיקאי האחראי על המשרד) לכיוון אחר של הרחבה גיאוגרפית של הרפורמה.
אז לא ידוע מתי העיוות המטופש של שתי המערכות המנוגדות והסותרות יבוטל.

בינתיים אתה יכול "לשטוף" את עיניך בקובץ המצורף - לתפארת משרד התחבורה של מדינת ישראל (הקובץ הזה פורסם כבר בינואר השנה, המחירים בינתיים מעט השתנו בגלל ההפחתה של ה-14.5% שבוצעה בפברואר אבל התמונה הכללית המעוותת נשארה).
 

Sephiroth

Member
דברים כאלו כל כך מתסכלים אותי!

משרד התחבורה יצר ברפורמה השנה שתי מערכות תעריפים נפרדות
וסותרות - מערכת "מנויים" תקופתיים ומערכת לנסיעות בודדות, לנסיעות הלוך-חזור ולערך צבור.
התכנון הראשוני (שגם הוא היה דפוק ומעוות מלכתחילה) היה להרחיב את הרפורמה לערך צבור ונסיעות בודדות במהלך הרבעון השני של 2016, אבל בינתיים נשבו רוחות שהסיטו את משרד התחבורה (ובעיקר את הפוליטיקאי האחראי על המשרד) לכיוון אחר של הרחבה גיאוגרפית של הרפורמה.
אז לא ידוע מתי העיוות המטופש של שתי המערכות המנוגדות והסותרות יבוטל.

בינתיים אתה יכול "לשטוף" את עיניך בקובץ המצורף - לתפארת משרד התחבורה של מדינת ישראל (הקובץ הזה פורסם כבר בינואר השנה, המחירים בינתיים מעט השתנו בגלל ההפחתה של ה-14.5% שבוצעה בפברואר אבל התמונה הכללית המעוותת נשארה).
דברים כאלו כל כך מתסכלים אותי!
הרי אנחנו רווים בכל מיני בעיות תח"צ, החל מפריסה עלובה ועד הפסקתה בשבתות וחגים, שתכל'ס -קשה לפתור. אבל תעריפים? זה עניין של קצת מחשבה, החלטה, ועדכון הקודים אצל המפעילים השונים (אני אפילו לא מדבר על ירידה משיטת הקודים המטומטמת).
&nbsp
 
אבל עדיין יצא לך שתי הנסיעות זול יותר מחופשי יומי

דברים כאלו כל כך מתסכלים אותי!
הרי אנחנו רווים בכל מיני בעיות תח"צ, החל מפריסה עלובה ועד הפסקתה בשבתות וחגים, שתכל'ס -קשה לפתור. אבל תעריפים? זה עניין של קצת מחשבה, החלטה, ועדכון הקודים אצל המפעילים השונים (אני אפילו לא מדבר על ירידה משיטת הקודים המטומטמת).
&nbsp
אבל עדיין יצא לך שתי הנסיעות זול יותר מחופשי יומי
9 הלוך + 16 חזור יוצא 25
מורידים את הנחת הערך הצבור, יוצא 20 ש"ח לנוסע בפרופיל רגיל.
 

Sephiroth

Member
כמו שרשמת "יצא לי" - גם יכול היה להיות שלא יצא לי

אבל עדיין יצא לך שתי הנסיעות זול יותר מחופשי יומי
9 הלוך + 16 חזור יוצא 25
מורידים את הנחת הערך הצבור, יוצא 20 ש"ח לנוסע בפרופיל רגיל.
כמו שרשמת "יצא לי" - גם יכול היה להיות שלא יצא לי
זה היה מקרי לחלוטין.
כמו שהנסיעה חזרה עלתה 16 ש"ח היא גם היתה יכולה לעלות 20 ש"ח כיון שאין שום הגיון ופרופורציות בין התעריפים של הנסיעות הבדידות לתעריפים של חופשי יומי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קרה גם לי שמצאתי את עצמי משלמת על יותר נסיעות משתכננתי

רפורמה במחירים של נסיעות בדידות - מתי?!
לפני יומיים נסעתי לראשונה מתל אביב לנתניה.
בדקתי את תעריף הנסיעה הבודדת בקו 605 שהוצע לי על ידי מוביט, 9 ש"ח. ליתר בטחון בדקתי עלות של חופשי יומי במסגרת הרפורמה וראיתי שעלותו 26.5
מכיון שתכננתי רק לנסוע הלוך וחזור החלטתי שלא לרכוש אותו.
כשחזרתי לתל אביב בשעת לילה מאוחרת, הקווים היחידים שהיו זמינים היו קווים של אגד שמגיעים מצפון הארץ ועוצרים במחלף נתניה. עליתי על קו 840 והתחוור לי שעלות הנסיעה היא 16 ש"ח?!
אני מטייל הרבה בעולם, וזו פעם ראשונה שנתקלתי בכרטיס חופשי יומי זול יותר מתעריף של שתי נסיעות באותו האזור, ובפער של 20%!
האם משרד התחבורה מתכוון לעשות סוף לתעריפים הנ"ל או לפחות להנהיג capping יומי ברב קו כך שבמקסימום תגבה השלמה לחופשי יומי כמו בכל מערכת תחבורה ציבורית מודרנית שלא דורשת ממך לתכנן את נסיעותיך כמו מראש כבר ב-9 בבוקר?
קרה גם לי שמצאתי את עצמי משלמת על יותר נסיעות משתכננתי
כי טרמפ שבניתי עליו התבטל, כי בסופו של דבר בנסיעה האחרונה לא הגעתי הביתה אלא (באופן ספונטני) ליעד אחר... ובדיעבד השתלם לי לקנות חופשי יומי, אבל זו הייתה חכמה הבדיעבד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה