אם זה יסתיים רק בהוצאות משפט זה יהפוך לשיטת מצליח"קרב המיליארדים ברכבת"
"אלסטום ואפקון שכרו את חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, שאנשיה הקליטו בסתר את חברי ועדת המכרזים של רכבת ישראל ובכירים בחברה הזוכה. הדלפות מגמתיות וציטוטים שהוצאו מהקשרם שימשו להגשת עתירה לביטול המכרז, בליווי קמפיין תקשורתי"
לכתבה
אין חדש תחת השמש.אם זה יסתיים רק בהוצאות משפט זה יהפוך לשיטת מצליח
איזה מהר עברו 12 שנה, כבר אז אפקון חברה לאלסטום. 12 שנה שבהן נגרם בזבוז כספים(הוצאות דלקים ותחזוקה) שגדול יותר מהעלות שלו(וזה עוד כלום לעומת היתרונות שקשה לכמת בכסף, וההשלכות הדחיות החוזרות ונשנות על מצבת הצי הנייד). ההתנהלות של המדינה והגורמים הרלוונטים בהקשר לפרוייקט הזה("תת"ל ") הרבה יותר מתמוהה.
התוכנית הנוכחית הופקדה ב2010, ואושרה ב2013אין חדש תחת השמש.
לקח עשור+ לאשר את התוכנית הסטטוטורית, שזה זמן ממוצע למדי לתוכנית בסדר גודל שכזה עם אינספור התנגדויות וכו'.
 
המכרז שדובר עליו בכתבה אגב בוטל בסופו של דבר בגלל שתקעו בו עז. אחת המטלות על הזוכה היתה ללוות את אישור התוכנית הסטטוטורית, ורק אחרי האישור היא היתה יכולה להתחיל בעבודות (זאת אומרת בעוד זמן בלתי ידוע אז). החברות ידעו שהדרישה הזו היא מוקש ענק בהוויה הבירוקרטיות הלבנטינית ובסופו של דבר אף חברה לא היתה מוכנה להתמודד במכרז.
התוכנית הוכרזה כתוכנית תת״ל עוד ב2004התוכנית הנוכחית הופקדה ב2010, ואושרה ב2013
מאז עברו כמעט 3 שנים יקרות(תרתי משמע), אי אפשר להאשים את ההתנגדויות עצמן(הטעות ההתחלתית הייתה שלא פירקו את התוכנית והביצוע לחלקים ונתנו לחתול לשמור על השמנת - כלומר נתנו לרכבת לנהל את הפרוייקט)רוב הזמן נמרח ובוזבז על דברים אחרים, ואפשר לקרוא בדיוק על ההתנהלות הכושלת בפרוייקט הזה בדו"ח מבקר המדינה מ2014 בפרק ההתארגנות לפרוייקט החשמול.
יש הבדל בין הכרזה לבין הפקדההתוכנית הוכרזה כתוכנית תת״ל עוד ב2004
למיטב זכרוני היו התנגדויות עקרוניות לתוכנית שעלו עוד בשלביםיש הבדל בין הכרזה לבין הפקדה
הכריזו עליה ב2004, עבדו עליה בעצלתיים והפקידו אותה לראשונה ב2007 אבל לא באמת הזיזו אותה(ואף דחו אותה) עד 2010(אז היא כבר הגיעו עם שינויים ולכן רשמתי התוכנית הנוכחית), וגם אז היא זזה בעצלתיים. שלב ההתנגדויות התחיל רק באפריל 2012(במקום ב2007) והאישור הסטטוטורי הגיע באוגסט 2013 - לעניין ההתנגדויות היה רק חלק קטן בעיכוב. רוב העיכוב נובע מכשלים של המדינה וגופי הביצוע והתכנון שלה(בין היתר הרכבת) כפי שאפשר לקרוא בדו"ח.
לא צריך לגשת לזכרון..למיטב זכרוני היו התנגדויות עקרוניות לתוכנית שעלו עוד בשלבים
שלפני ההפקדה שהשפיעו על העיצוב שלה.
טעות באיור הכתבה"קרב המיליארדים ברכבת"
"אלסטום ואפקון שכרו את חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, שאנשיה הקליטו בסתר את חברי ועדת המכרזים של רכבת ישראל ובכירים בחברה הזוכה. הדלפות מגמתיות וציטוטים שהוצאו מהקשרם שימשו להגשת עתירה לביטול המכרז, בליווי קמפיין תקשורתי"
לכתבה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.