"קרב המיליארדים ברכבת"

מצב
הנושא נעול.

באג2003

New member
"קרב המיליארדים ברכבת"

"קרב המיליארדים ברכבת"
"אלסטום ואפקון שכרו את חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, שאנשיה הקליטו בסתר את חברי ועדת המכרזים של רכבת ישראל ובכירים בחברה הזוכה. הדלפות מגמתיות וציטוטים שהוצאו מהקשרם שימשו להגשת עתירה לביטול המכרז, בליווי קמפיין תקשורתי"

לכתבה
 

Rubim88

New member
אם זה יסתיים רק בהוצאות משפט זה יהפוך לשיטת מצליח

"קרב המיליארדים ברכבת"
"אלסטום ואפקון שכרו את חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, שאנשיה הקליטו בסתר את חברי ועדת המכרזים של רכבת ישראל ובכירים בחברה הזוכה. הדלפות מגמתיות וציטוטים שהוצאו מהקשרם שימשו להגשת עתירה לביטול המכרז, בליווי קמפיין תקשורתי"

לכתבה
אם זה יסתיים רק בהוצאות משפט זה יהפוך לשיטת מצליח
איזה מהר עברו 12 שנה, כבר אז אפקון חברה לאלסטום. 12 שנה שבהן נגרם בזבוז כספים(הוצאות דלקים ותחזוקה) שגדול יותר מהעלות שלו(וזה עוד כלום לעומת היתרונות שקשה לכמת בכסף, וההשלכות הדחיות החוזרות ונשנות על מצבת הצי הנייד). ההתנהלות של המדינה והגורמים הרלוונטים בהקשר לפרוייקט הזה("תת"ל ") הרבה יותר מתמוהה.
 

luckydude

Active member
אין חדש תחת השמש.

אם זה יסתיים רק בהוצאות משפט זה יהפוך לשיטת מצליח
איזה מהר עברו 12 שנה, כבר אז אפקון חברה לאלסטום. 12 שנה שבהן נגרם בזבוז כספים(הוצאות דלקים ותחזוקה) שגדול יותר מהעלות שלו(וזה עוד כלום לעומת היתרונות שקשה לכמת בכסף, וההשלכות הדחיות החוזרות ונשנות על מצבת הצי הנייד). ההתנהלות של המדינה והגורמים הרלוונטים בהקשר לפרוייקט הזה("תת"ל ") הרבה יותר מתמוהה.
אין חדש תחת השמש.
לקח עשור+ לאשר את התוכנית הסטטוטורית, שזה זמן ממוצע למדי לתוכנית בסדר גודל שכזה עם אינספור התנגדויות וכו'.
&nbsp
המכרז שדובר עליו בכתבה אגב בוטל בסופו של דבר בגלל שתקעו בו עז. אחת המטלות על הזוכה היתה ללוות את אישור התוכנית הסטטוטורית, ורק אחרי האישור היא היתה יכולה להתחיל בעבודות (זאת אומרת בעוד זמן בלתי ידוע אז). החברות ידעו שהדרישה הזו היא מוקש ענק בהוויה הבירוקרטיות הלבנטינית ובסופו של דבר אף חברה לא היתה מוכנה להתמודד במכרז.
 

Rubim88

New member
התוכנית הנוכחית הופקדה ב2010, ואושרה ב2013

אין חדש תחת השמש.
לקח עשור+ לאשר את התוכנית הסטטוטורית, שזה זמן ממוצע למדי לתוכנית בסדר גודל שכזה עם אינספור התנגדויות וכו'.
&nbsp
המכרז שדובר עליו בכתבה אגב בוטל בסופו של דבר בגלל שתקעו בו עז. אחת המטלות על הזוכה היתה ללוות את אישור התוכנית הסטטוטורית, ורק אחרי האישור היא היתה יכולה להתחיל בעבודות (זאת אומרת בעוד זמן בלתי ידוע אז). החברות ידעו שהדרישה הזו היא מוקש ענק בהוויה הבירוקרטיות הלבנטינית ובסופו של דבר אף חברה לא היתה מוכנה להתמודד במכרז.
התוכנית הנוכחית הופקדה ב2010, ואושרה ב2013
מאז עברו כמעט 3 שנים יקרות(תרתי משמע), אי אפשר להאשים את ההתנגדויות עצמן(הטעות ההתחלתית הייתה שלא פירקו את התוכנית והביצוע לחלקים ונתנו לחתול לשמור על השמנת - כלומר נתנו לרכבת לנהל את הפרוייקט)רוב הזמן נמרח ובוזבז על דברים אחרים, ואפשר לקרוא בדיוק על ההתנהלות הכושלת בפרוייקט הזה בדו"ח מבקר המדינה מ2014 בפרק ההתארגנות לפרוייקט החשמול.
 

luckydude

Active member
התוכנית הוכרזה כתוכנית תת״ל עוד ב2004

התוכנית הנוכחית הופקדה ב2010, ואושרה ב2013
מאז עברו כמעט 3 שנים יקרות(תרתי משמע), אי אפשר להאשים את ההתנגדויות עצמן(הטעות ההתחלתית הייתה שלא פירקו את התוכנית והביצוע לחלקים ונתנו לחתול לשמור על השמנת - כלומר נתנו לרכבת לנהל את הפרוייקט)רוב הזמן נמרח ובוזבז על דברים אחרים, ואפשר לקרוא בדיוק על ההתנהלות הכושלת בפרוייקט הזה בדו"ח מבקר המדינה מ2014 בפרק ההתארגנות לפרוייקט החשמול.
התוכנית הוכרזה כתוכנית תת״ל עוד ב2004
 

Rubim88

New member
יש הבדל בין הכרזה לבין הפקדה

התוכנית הוכרזה כתוכנית תת״ל עוד ב2004
יש הבדל בין הכרזה לבין הפקדה
הכריזו עליה ב2004, עבדו עליה בעצלתיים והפקידו אותה לראשונה ב2007 אבל לא באמת הזיזו אותה(ואף דחו אותה) עד 2010(אז היא כבר הגיעו עם שינויים ולכן רשמתי התוכנית הנוכחית), וגם אז היא זזה בעצלתיים. שלב ההתנגדויות התחיל רק באפריל 2012(במקום ב2007) והאישור הסטטוטורי הגיע באוגסט 2013 - לעניין ההתנגדויות היה רק חלק קטן בעיכוב. רוב העיכוב נובע מכשלים של המדינה וגופי הביצוע והתכנון שלה(בין היתר הרכבת) כפי שאפשר לקרוא בדו"ח.
 

luckydude

Active member
למיטב זכרוני היו התנגדויות עקרוניות לתוכנית שעלו עוד בשלבים

יש הבדל בין הכרזה לבין הפקדה
הכריזו עליה ב2004, עבדו עליה בעצלתיים והפקידו אותה לראשונה ב2007 אבל לא באמת הזיזו אותה(ואף דחו אותה) עד 2010(אז היא כבר הגיעו עם שינויים ולכן רשמתי התוכנית הנוכחית), וגם אז היא זזה בעצלתיים. שלב ההתנגדויות התחיל רק באפריל 2012(במקום ב2007) והאישור הסטטוטורי הגיע באוגסט 2013 - לעניין ההתנגדויות היה רק חלק קטן בעיכוב. רוב העיכוב נובע מכשלים של המדינה וגופי הביצוע והתכנון שלה(בין היתר הרכבת) כפי שאפשר לקרוא בדו"ח.
למיטב זכרוני היו התנגדויות עקרוניות לתוכנית שעלו עוד בשלבים
שלפני ההפקדה שהשפיעו על העיצוב שלה.
 

Rubim88

New member
לא צריך לגשת לזכרון..

למיטב זכרוני היו התנגדויות עקרוניות לתוכנית שעלו עוד בשלבים
שלפני ההפקדה שהשפיעו על העיצוב שלה.
לא צריך לגשת לזכרון..
כל תלאות הפרוייקט(שהתחילו למעשה לקדם אותו עוד ב2001) רשומות בדו"ח, אכן היו מספר מחלוקות פנימיות(בין גופי שלטון) עוד לפני שלב התנגדות הציבור(אבל אחרי תחילת הדיון המחודשים ב2010) לדוגמא הניסיון של משרדי ההגנה והבריאות להיות צדיקים יותר מהאפיפיור(דרישה לתקן קרינה מחמיר יותר אפילו מזה שבשוויץ) או ההתנגדות(החופפת יחסית במונחי זמן) המתוקשרת של עיריית חיפה. זה אמנם תרם לעיכוב העצום שכבר היה קיים, אבל ממש לא משהו להתלות בו כגורם המרכזי. בשורה התחתונה מדובר בכשלון גדול של המדינה ומוסדותיה, מיליארדים של כספי ציבור ירדו לטמיון(באופן ישיר וגם באופן עקיף).
 
טעות באיור הכתבה

"קרב המיליארדים ברכבת"
"אלסטום ואפקון שכרו את חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, שאנשיה הקליטו בסתר את חברי ועדת המכרזים של רכבת ישראל ובכירים בחברה הזוכה. הדלפות מגמתיות וציטוטים שהוצאו מהקשרם שימשו להגשת עתירה לביטול המכרז, בליווי קמפיין תקשורתי"

לכתבה
טעות באיור הכתבה
הכתבה מבקרת את אלסטום אבל באותו זמן האיור שלה עושה פרסום לחברה!
נכתב: ״המטרו במדריד-פרוייקט חברת SEMI", למרות שהחברה בכלל לא בונה קרונות.
בפועל התמונה מראה דוקא רק״ל מטיפוס CITADIS 402 מייצור אלסטום בשמוש במדריד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה