שני קווים חדשים של גלים בין רהט לבאר שבע ואשקלון

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
ב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.

שני קווים חדשים של גלים בין רהט לבאר שבע ואשקלון
פועלים מהיום - קווים 451 ו 457.
http://www.galeem.co.il/?mod=articles&ID=67
ב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.
גם כקו שיקשר בין רהט לכניסה לנתיבות ולאשקלון, כולל בית החוילם ברזילאי ומכללת אשקלון וגם כקו שמקשר בין בית קמה ליישובי כביש 293 בה התחבורה הציבורית דלילה (רק לאחרונה החלו לפעול שם קווים בתדירות גבוהה יותר). וכן לקשר את יישובי כביש 293 לאשקלון.
 
ללמדנו את חשיבותן של דרכים אזוריות עם צמתים

ב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.
גם כקו שיקשר בין רהט לכניסה לנתיבות ולאשקלון, כולל בית החוילם ברזילאי ומכללת אשקלון וגם כקו שמקשר בין בית קמה ליישובי כביש 293 בה התחבורה הציבורית דלילה (רק לאחרונה החלו לפעול שם קווים בתדירות גבוהה יותר). וכן לקשר את יישובי כביש 293 לאשקלון.
ללמדנו את חשיבותן של דרכים אזוריות עם צמתים
 
חשיבותן לשירות ישובים מסוג זה

חשיבותן למה וביחס למה?
התצורה הזו של ישוב קטנטן שנמצא 500-1000 מטר מהצומת כמו לווין רחוקה מלהיות תואמת לתח"צ.
חשיבותן לשירות ישובים מסוג זה
אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולגרום ליישובים כפריים להתפתח באופן טבעי משני צידיה של דרך היסטורית... כך שמיקום היישובים נתון.
עם זאת, תשווה את המצב שבו צריך ללכת לשער היישוב, למצב שבו שניים-שלושה יישובים כאלה מתחברים לדרך שירות, שמחוברת במחלפון לכביש. זו החלופה.
היו פה מספר דיונים בפורום על תועלת מול נזק של פיתוח דרכים ממוחלפות לתחבורה הציבורית, בדגש על יישובים קטנים, והמקרה הזה הוא מקרה לדוגמא: מדוע הדרכים הנמוכות בהירארכיה הן קריטיות, ומה מפסידים כשמדגישים רק את פיתוח הדרכים המהירות.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
זה נכון, התפיסה כיום היא בטיחות הדרך ומחלפים עושים את זה.

חשיבותן לשירות ישובים מסוג זה
אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולגרום ליישובים כפריים להתפתח באופן טבעי משני צידיה של דרך היסטורית... כך שמיקום היישובים נתון.
עם זאת, תשווה את המצב שבו צריך ללכת לשער היישוב, למצב שבו שניים-שלושה יישובים כאלה מתחברים לדרך שירות, שמחוברת במחלפון לכביש. זו החלופה.
היו פה מספר דיונים בפורום על תועלת מול נזק של פיתוח דרכים ממוחלפות לתחבורה הציבורית, בדגש על יישובים קטנים, והמקרה הזה הוא מקרה לדוגמא: מדוע הדרכים הנמוכות בהירארכיה הן קריטיות, ומה מפסידים כשמדגישים רק את פיתוח הדרכים המהירות.
&nbsp
זה נכון, התפיסה כיום היא בטיחות הדרך ומחלפים עושים את זה.
גם בניית כבישים עוקפי יישובים קיימים עושים את זה כי הם לא עוברים ליד בתי המגורים ולכן בטיחותם גבוהה יותר.
&nbsp
בתכנון לא נלקחת בחשבון התחבורה הציבורית במקרים האלו, מתייחסים אליה כתחבורה שמיועדת רק למי שאין ברירה ואם אין לו ברירה, אז מה זה משנה אם היא תהיה איטית יותר מרכב או איטית פי 2 ו3 מרכב?
&nbsp
קווי האוטובוס החדשים שנכללו במכרז הנגב המערבי ומופעלים על ידי דן בדרום נכנסים לתוך המושבים והקיבוצים אך איזו יעילות יש בהם אל מול רכב פרטי? הכניסה לכל מושב וקיבוץ שבדרך ויש הרבה יחסית מאטה את מהירות הנסיעה הכוללת בלא מעט זמן.
&nbsp
לכן, טוב הדבר שיש גם אופציה מהירה ממסעפי הכניסה ליישובים הכפריים האלו אל ערים מרכזיות באיזור או נקודת מעבר מרכזית אחרת.
 

Rubim88

New member
השוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית

חשיבותן לשירות ישובים מסוג זה
אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולגרום ליישובים כפריים להתפתח באופן טבעי משני צידיה של דרך היסטורית... כך שמיקום היישובים נתון.
עם זאת, תשווה את המצב שבו צריך ללכת לשער היישוב, למצב שבו שניים-שלושה יישובים כאלה מתחברים לדרך שירות, שמחוברת במחלפון לכביש. זו החלופה.
היו פה מספר דיונים בפורום על תועלת מול נזק של פיתוח דרכים ממוחלפות לתחבורה הציבורית, בדגש על יישובים קטנים, והמקרה הזה הוא מקרה לדוגמא: מדוע הדרכים הנמוכות בהירארכיה הן קריטיות, ומה מפסידים כשמדגישים רק את פיתוח הדרכים המהירות.
&nbsp
השוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית
אין שום סיבה לחבר מספר ישובים קטנים כאלו עם מחלפון וכביש שירות, יש פה 2 אופציות כשמדובר בישובים כפריים קטנים שפרוסים בשטח גדול:
1.ישובים מתפתחים סביב לדרך היסטורית(לא רלוונטי יותר ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור).
2.כביש "פשוט" שמתחבר בקצוותיו לכבישים ראשיים, עובר בסמוך לכמה שיותר ישובים כפריים, ואליו מתחבר ישוב(או מספר ישובים) בצומת.
 
יש עוד אופציה שמיושמת בחוף הכרמל

השוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית
אין שום סיבה לחבר מספר ישובים קטנים כאלו עם מחלפון וכביש שירות, יש פה 2 אופציות כשמדובר בישובים כפריים קטנים שפרוסים בשטח גדול:
1.ישובים מתפתחים סביב לדרך היסטורית(לא רלוונטי יותר ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור).
2.כביש "פשוט" שמתחבר בקצוותיו לכבישים ראשיים, עובר בסמוך לכמה שיותר ישובים כפריים, ואליו מתחבר ישוב(או מספר ישובים) בצומת.
יש עוד אופציה שמיושמת בחוף הכרמל
קווי מיניבוס אזוריים שנכנסים לתוך הישובים הקטנים והקווים הללו מקשרים את הישובים לקווים בציר הראשי.
 

Rubim88

New member
אני לא מדבר על שירות תח"צ אלא פריסה

יש עוד אופציה שמיושמת בחוף הכרמל
קווי מיניבוס אזוריים שנכנסים לתוך הישובים הקטנים והקווים הללו מקשרים את הישובים לקווים בציר הראשי.
אני לא מדבר על שירות תח"צ אלא פריסה
של מערכת הכבישים במקרה הזה(שטח גדול וישובים כפריים קטנים).
 
ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה

השוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית
אין שום סיבה לחבר מספר ישובים קטנים כאלו עם מחלפון וכביש שירות, יש פה 2 אופציות כשמדובר בישובים כפריים קטנים שפרוסים בשטח גדול:
1.ישובים מתפתחים סביב לדרך היסטורית(לא רלוונטי יותר ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור).
2.כביש "פשוט" שמתחבר בקצוותיו לכבישים ראשיים, עובר בסמוך לכמה שיותר ישובים כפריים, ואליו מתחבר ישוב(או מספר ישובים) בצומת.
ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה
אף אחד לא חושב להפוך דרך 293 לכביש ממוחלף.
הכוונה היא למשהו אחר: היו כבר מספר דיונים בפורום על פרויקטים כמו "הזרוע המזרחית". טענתי (ולא הייתי היחיד) שכשמוסיפים קיבולת למערכת, שדרוג של דרכים ארציות (בדגש על מיחלוף) הוא פיתוח מוטה רכב פרטי, ואילו הוספת חיבורים בדרגות נמוכות יותר של ההירארכיה של מערכת הדרכים הינה פיתוח מאוזן יותר מבחינת התחבורה הציבורית.
במילים פשוטות - עוד דרכים משניות, על חשבון שדרוג של דרכים מהירות.
 
אין סתירה בין פיתוח דרכים מהירות לעוד דרכים משניות

ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה
אף אחד לא חושב להפוך דרך 293 לכביש ממוחלף.
הכוונה היא למשהו אחר: היו כבר מספר דיונים בפורום על פרויקטים כמו "הזרוע המזרחית". טענתי (ולא הייתי היחיד) שכשמוסיפים קיבולת למערכת, שדרוג של דרכים ארציות (בדגש על מיחלוף) הוא פיתוח מוטה רכב פרטי, ואילו הוספת חיבורים בדרגות נמוכות יותר של ההירארכיה של מערכת הדרכים הינה פיתוח מאוזן יותר מבחינת התחבורה הציבורית.
במילים פשוטות - עוד דרכים משניות, על חשבון שדרוג של דרכים מהירות.
אין סתירה בין פיתוח דרכים מהירות לעוד דרכים משניות
ודווקא בהקשר של הזרוע המזרחית יש לכך דוגמה: הקטע החדש של כביש 77 בין מחלף תל קשיש לרמת ישי לא בא על חשבון כביש 722 ותוכניות הפיתוח מתחשבות ומשלבות את שני הכבישים.

לא צריך עוד דרכים משניות על חשבון שדרוג של דרכים מהירות - צריך גם וגם.
ודרכים מהירות חדשות, אגב, משחררות כבישים אחרים לשמש כדרכים משניות.
כך יקרה למשל לקטע כביש 2 בין שפיים לגלילות לאחר פתיחת הקטע הצפוני של כביש 20. החשיבות של כביש 2 בקטע הזה כדרך מהירה תפחת.
פתיחת כביש 531 תפחית את חשיבות קטע רעננה - מורשה של כביש 4 כדרך מהירה ויכולה לאפשר, למשל, הקצאת נתיב אחד בכביש 4 כנתיב העדפה לתח"צ.
 

olli3

New member
מנהל
בטווח הקצר, כן. מה יקרה בטווח הארוך?

אין סתירה בין פיתוח דרכים מהירות לעוד דרכים משניות
ודווקא בהקשר של הזרוע המזרחית יש לכך דוגמה: הקטע החדש של כביש 77 בין מחלף תל קשיש לרמת ישי לא בא על חשבון כביש 722 ותוכניות הפיתוח מתחשבות ומשלבות את שני הכבישים.

לא צריך עוד דרכים משניות על חשבון שדרוג של דרכים מהירות - צריך גם וגם.
ודרכים מהירות חדשות, אגב, משחררות כבישים אחרים לשמש כדרכים משניות.
כך יקרה למשל לקטע כביש 2 בין שפיים לגלילות לאחר פתיחת הקטע הצפוני של כביש 20. החשיבות של כביש 2 בקטע הזה כדרך מהירה תפחת.
פתיחת כביש 531 תפחית את חשיבות קטע רעננה - מורשה של כביש 4 כדרך מהירה ויכולה לאפשר, למשל, הקצאת נתיב אחד בכביש 4 כנתיב העדפה לתח"צ.
בטווח הקצר, כן. מה יקרה בטווח הארוך?
בטווח הקצר, כביש 40 בקטע "עוקף באר שבע" הביא בשורה לעקיפת באר שבע, תחילה היה מדובר בכביש עם נתיב נסיעה בודד לכל כיוון ותור ענק של כלי רכב אחרי משאית. גם אז, הכביש שחרר את באר שבע מתנועה רבה בתוכה ואפשר נסיעה מהירה יותר.
&nbsp
השנים חלפו, הכביש שודרג לשתי נתיבי נסיעה לכל כיוון. עומסי התנועה והפקקים גדלו וגדלו וגדלו... במחלף שבכביש 40 עם כביש 60 המתינו זמן רב עבור הזכות לפנות שמאלה (מזרחה) לכביש 60. איך זה נפתר? כביש 6 הוארך דרומה. מה קיבלנו במקום? פקק אדיר בין צומת שוקת לבאר שבע ובהקבלה בכיוון הנגדי בשעות הרלוונטיות. גם הוא ישתחרר עם מחלוף צומת שוקת. ואז איפה תהיה הבעיה? במקטע שבין להבים למאחז שגם ככה הפך להיות עמוס יותר עם פתיחת כביש 6 ממש לפני שבועות ספורים לנסיעה צפונה בין שוקת למחלף רהט החדש.
&nbsp
ומה קרה בבאר שבע? היא נפקקה מעצמה ומעוד ועוד תנועה שמגיעה ממזרח למערב ולהיפך וחייבת לעבור דרך באר שבע.
&nbsp
וכל הפתרונות תשתית האלו זמניים. ההשפעה של שדרוג כביש 6 מדרום מובילה לכך שהפקק בכביש 6 מתחיל במחלףפ נשרים בכל בוקר. יותר מכוניות מצילחות להגיע בזמן קצר יותר צפונה, הפקק מתחיל בקטע דרך קרוב יותר... וגם 370 ו380 לא נהנים מכך וגם לא קווי ירושלים שנתקעים גם בפקק במחלף דניאל. ומה יקרה שכשכביש 1 ישודרג סופית? יותר תנועה תתנקז אל מחלף דניאל ותפקק שם. למה זה יגרום בחלק הדרומי יותר של כביש 6? שהפקק יתחיל עוד לפני מחלף נשרים.
&nbsp
וכך פוקקים את כל המדינה.
 

Rubim88

New member
איך בדיוק הם אחד "נגד" השני?

ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה
אף אחד לא חושב להפוך דרך 293 לכביש ממוחלף.
הכוונה היא למשהו אחר: היו כבר מספר דיונים בפורום על פרויקטים כמו "הזרוע המזרחית". טענתי (ולא הייתי היחיד) שכשמוסיפים קיבולת למערכת, שדרוג של דרכים ארציות (בדגש על מיחלוף) הוא פיתוח מוטה רכב פרטי, ואילו הוספת חיבורים בדרגות נמוכות יותר של ההירארכיה של מערכת הדרכים הינה פיתוח מאוזן יותר מבחינת התחבורה הציבורית.
במילים פשוטות - עוד דרכים משניות, על חשבון שדרוג של דרכים מהירות.
איך בדיוק הם אחד "נגד" השני?
יש להם תפקידים שונים(וגם יתרונות וחסרונות), לא סתם הם במקום שונה בהיררכיה. לכן השאלה מה עדיף היא שאלה של כל מקרה לגופו, הצרכים והדרישות שלו.(בדיוק עם סוגי תח"צ שונים).
 
הם הופכים להיות כאלה כשמתעסקים ברשת כמכלול

איך בדיוק הם אחד "נגד" השני?
יש להם תפקידים שונים(וגם יתרונות וחסרונות), לא סתם הם במקום שונה בהיררכיה. לכן השאלה מה עדיף היא שאלה של כל מקרה לגופו, הצרכים והדרישות שלו.(בדיוק עם סוגי תח"צ שונים).
הם הופכים להיות כאלה כשמתעסקים ברשת כמכלול
ואז אתה צריך להחליט אם יש הרבה מקטעים וצמתים, או פחות מקטעים עם קיבולת ומהירות גבוהות.
 

Rubim88

New member
וזו בדיוק שאלה של קיבולת ומהירות

הם הופכים להיות כאלה כשמתעסקים ברשת כמכלול
ואז אתה צריך להחליט אם יש הרבה מקטעים וצמתים, או פחות מקטעים עם קיבולת ומהירות גבוהות.
וזו בדיוק שאלה של קיבולת ומהירות
שנדרשים/מספיקים במקרה X ו Y ברשת. בגלל שזה לא פרקטי להעביר כביש מכל נקודה לכל נקודה(בדיוק כמו קווי ספגטי בתח"צ) ברשת עם נקודות ישוב שמתפרסות על שטח גדול(בניגוד לרשת עירונית של רחובות), נדרשת היררכיה שתלויה בקיבולת. בהיררכיה הזו יש סוגי כבישים שונים עם תפקידים שונים.
 
נראה לי שזה גם האוטובוס הראשון שנכנס לאשקלון דרך הכניסה הדרו

ב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.
גם כקו שיקשר בין רהט לכניסה לנתיבות ולאשקלון, כולל בית החוילם ברזילאי ומכללת אשקלון וגם כקו שמקשר בין בית קמה ליישובי כביש 293 בה התחבורה הציבורית דלילה (רק לאחרונה החלו לפעול שם קווים בתדירות גבוהה יותר). וכן לקשר את יישובי כביש 293 לאשקלון.
נראה לי שזה גם האוטובוס הראשון שנכנס לאשקלון דרך הכניסה הדרו
הדרומית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה