עמוד השדרה
New member
פועלים מהיום - קווים 451 ו 457.
http://www.galeem.co.il/?mod=articles&ID=67
ב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.שני קווים חדשים של גלים בין רהט לבאר שבע ואשקלון
פועלים מהיום - קווים 451 ו 457.
http://www.galeem.co.il/?mod=articles&ID=67
ללמדנו את חשיבותן של דרכים אזוריות עם צמתיםב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.
גם כקו שיקשר בין רהט לכניסה לנתיבות ולאשקלון, כולל בית החוילם ברזילאי ומכללת אשקלון וגם כקו שמקשר בין בית קמה ליישובי כביש 293 בה התחבורה הציבורית דלילה (רק לאחרונה החלו לפעול שם קווים בתדירות גבוהה יותר). וכן לקשר את יישובי כביש 293 לאשקלון.
חשיבותן למה וביחס למה?ללמדנו את חשיבותן של דרכים אזוריות עם צמתים
חשיבותן לשירות ישובים מסוג זהחשיבותן למה וביחס למה?
התצורה הזו של ישוב קטנטן שנמצא 500-1000 מטר מהצומת כמו לווין רחוקה מלהיות תואמת לתח"צ.
זה נכון, התפיסה כיום היא בטיחות הדרך ומחלפים עושים את זה.חשיבותן לשירות ישובים מסוג זה
אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולגרום ליישובים כפריים להתפתח באופן טבעי משני צידיה של דרך היסטורית... כך שמיקום היישובים נתון.
עם זאת, תשווה את המצב שבו צריך ללכת לשער היישוב, למצב שבו שניים-שלושה יישובים כאלה מתחברים לדרך שירות, שמחוברת במחלפון לכביש. זו החלופה.
היו פה מספר דיונים בפורום על תועלת מול נזק של פיתוח דרכים ממוחלפות לתחבורה הציבורית, בדגש על יישובים קטנים, והמקרה הזה הוא מקרה לדוגמא: מדוע הדרכים הנמוכות בהירארכיה הן קריטיות, ומה מפסידים כשמדגישים רק את פיתוח הדרכים המהירות.
 
השוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאליתחשיבותן לשירות ישובים מסוג זה
אנחנו לא יכולים להחזיר את הזמן אחורה ולגרום ליישובים כפריים להתפתח באופן טבעי משני צידיה של דרך היסטורית... כך שמיקום היישובים נתון.
עם זאת, תשווה את המצב שבו צריך ללכת לשער היישוב, למצב שבו שניים-שלושה יישובים כאלה מתחברים לדרך שירות, שמחוברת במחלפון לכביש. זו החלופה.
היו פה מספר דיונים בפורום על תועלת מול נזק של פיתוח דרכים ממוחלפות לתחבורה הציבורית, בדגש על יישובים קטנים, והמקרה הזה הוא מקרה לדוגמא: מדוע הדרכים הנמוכות בהירארכיה הן קריטיות, ומה מפסידים כשמדגישים רק את פיתוח הדרכים המהירות.
 
יש עוד אופציה שמיושמת בחוף הכרמלהשוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית
אין שום סיבה לחבר מספר ישובים קטנים כאלו עם מחלפון וכביש שירות, יש פה 2 אופציות כשמדובר בישובים כפריים קטנים שפרוסים בשטח גדול:
1.ישובים מתפתחים סביב לדרך היסטורית(לא רלוונטי יותר ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור).
2.כביש "פשוט" שמתחבר בקצוותיו לכבישים ראשיים, עובר בסמוך לכמה שיותר ישובים כפריים, ואליו מתחבר ישוב(או מספר ישובים) בצומת.
אני לא מדבר על שירות תח"צ אלא פריסהיש עוד אופציה שמיושמת בחוף הכרמל
קווי מיניבוס אזוריים שנכנסים לתוך הישובים הקטנים והקווים הללו מקשרים את הישובים לקווים בציר הראשי.
ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזההשוואה כזו היא לא רלוונטית מכיוון שזו לא חלופה ריאלית
אין שום סיבה לחבר מספר ישובים קטנים כאלו עם מחלפון וכביש שירות, יש פה 2 אופציות כשמדובר בישובים כפריים קטנים שפרוסים בשטח גדול:
1.ישובים מתפתחים סביב לדרך היסטורית(לא רלוונטי יותר ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור).
2.כביש "פשוט" שמתחבר בקצוותיו לכבישים ראשיים, עובר בסמוך לכמה שיותר ישובים כפריים, ואליו מתחבר ישוב(או מספר ישובים) בצומת.
אין סתירה בין פיתוח דרכים מהירות לעוד דרכים משניותברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה
אף אחד לא חושב להפוך דרך 293 לכביש ממוחלף.
הכוונה היא למשהו אחר: היו כבר מספר דיונים בפורום על פרויקטים כמו "הזרוע המזרחית". טענתי (ולא הייתי היחיד) שכשמוסיפים קיבולת למערכת, שדרוג של דרכים ארציות (בדגש על מיחלוף) הוא פיתוח מוטה רכב פרטי, ואילו הוספת חיבורים בדרגות נמוכות יותר של ההירארכיה של מערכת הדרכים הינה פיתוח מאוזן יותר מבחינת התחבורה הציבורית.
במילים פשוטות - עוד דרכים משניות, על חשבון שדרוג של דרכים מהירות.
בטווח הקצר, כן. מה יקרה בטווח הארוך?אין סתירה בין פיתוח דרכים מהירות לעוד דרכים משניות
ודווקא בהקשר של הזרוע המזרחית יש לכך דוגמה: הקטע החדש של כביש 77 בין מחלף תל קשיש לרמת ישי לא בא על חשבון כביש 722 ותוכניות הפיתוח מתחשבות ומשלבות את שני הכבישים.
לא צריך עוד דרכים משניות על חשבון שדרוג של דרכים מהירות - צריך גם וגם.
ודרכים מהירות חדשות, אגב, משחררות כבישים אחרים לשמש כדרכים משניות.
כך יקרה למשל לקטע כביש 2 בין שפיים לגלילות לאחר פתיחת הקטע הצפוני של כביש 20. החשיבות של כביש 2 בקטע הזה כדרך מהירה תפחת.
פתיחת כביש 531 תפחית את חשיבות קטע רעננה - מורשה של כביש 4 כדרך מהירה ויכולה לאפשר, למשל, הקצאת נתיב אחד בכביש 4 כנתיב העדפה לתח"צ.
איך בדיוק הם אחד "נגד" השני?ברור שזו לא חלופה ריאלית במקרה הזה
אף אחד לא חושב להפוך דרך 293 לכביש ממוחלף.
הכוונה היא למשהו אחר: היו כבר מספר דיונים בפורום על פרויקטים כמו "הזרוע המזרחית". טענתי (ולא הייתי היחיד) שכשמוסיפים קיבולת למערכת, שדרוג של דרכים ארציות (בדגש על מיחלוף) הוא פיתוח מוטה רכב פרטי, ואילו הוספת חיבורים בדרגות נמוכות יותר של ההירארכיה של מערכת הדרכים הינה פיתוח מאוזן יותר מבחינת התחבורה הציבורית.
במילים פשוטות - עוד דרכים משניות, על חשבון שדרוג של דרכים מהירות.
הם הופכים להיות כאלה כשמתעסקים ברשת כמכלולאיך בדיוק הם אחד "נגד" השני?
יש להם תפקידים שונים(וגם יתרונות וחסרונות), לא סתם הם במקום שונה בהיררכיה. לכן השאלה מה עדיף היא שאלה של כל מקרה לגופו, הצרכים והדרישות שלו.(בדיוק עם סוגי תח"צ שונים).
וזו בדיוק שאלה של קיבולת ומהירותהם הופכים להיות כאלה כשמתעסקים ברשת כמכלול
ואז אתה צריך להחליט אם יש הרבה מקטעים וצמתים, או פחות מקטעים עם קיבולת ומהירות גבוהות.
נראה לי שזה גם האוטובוס הראשון שנכנס לאשקלון דרך הכניסה הדרוב457 מתבצע עירוב שימושים נפלא.
גם כקו שיקשר בין רהט לכניסה לנתיבות ולאשקלון, כולל בית החוילם ברזילאי ומכללת אשקלון וגם כקו שמקשר בין בית קמה ליישובי כביש 293 בה התחבורה הציבורית דלילה (רק לאחרונה החלו לפעול שם קווים בתדירות גבוהה יותר). וכן לקשר את יישובי כביש 293 לאשקלון.
אתה צודק בהחלט.נראה לי שזה גם האוטובוס הראשון שנכנס לאשקלון דרך הכניסה הדרו
הדרומית
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.