קו 300 עפולה, קו 75 טבעון

מצב
הנושא נעול.

tristis

New member
קו 300 עפולה, קו 75 טבעון

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
 

alantan

New member
יש המון קווים בארץ עם אותם מספרים והדבר אינו חידוש של השנים

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
יש המון קווים בארץ עם אותם מספרים והדבר אינו חידוש של השנים
האחרונות, אף על פי שנדמה שהמגמה מתחזקת. אין כל כך בעיה עם כך כשמדובר בקווים שמרוחקים אחד מהשני כמו קו 300 שהזכרת.

כשאגד קבעו את המספרים, היו כמה קבוצות מספרים:
עירוניים: חד- ודו-ספרתיים (כאשר נמנעת כפילות בתוך אותה רשות מוניציפלית אבל עם המון כפילויות בין ערים שכנות, למשל הרצליה, רעננה וכפר סבא).
1XX: פרבריים של ירושלים וחיפה, עם כפילות ביניהם

הסדרות 2XX ועד 5XX שימשו לקווים בשני איזורים וכך היתה כפילות ביניהם:

צפון
2XX
- בין חיפה לגליל המערבי וכן בין חיפה למישור החוף מחדרה צפונה
3XX - בין חיפה לעמק יזרעאל, ראש פינה, צפת
4XX - בין חיפה לבית שאן וטבריה
5XX - בין חיפה ויעדים אחרים בגליל לקרית שמונה והאיזור

מרכז ודרום
2XX
- בין תל אביב לרחובות והשפלה
3XX - בין תל אביב למישור החוף הדרומי והנגב
4XX - בין ירושלים ויהודה לשאר המרכז והדרום, בין תל אביב ללוד ורמלה והאיזור
5XX - בין תל אביב לדרום השרון

ארצי
6XX
- בין תל אביב לנתניה והאיזור
7XX - בין תל אביב לחדרה והאיזור
8XX - בין תל אביב לחדרה, איזור בנימינה, העמקים והגליל
9XX - בין תל אביב לחיפה ונהריה ובין צפון הארץ למרכז ודרום הארץ

זה בגדול, כאשר היתה גם חלוקה לוגית בתוך כל קבוצה.
 

tristis

New member
תודה. ומי זוכר אם 75 היה פעיל כל השבת?

יש המון קווים בארץ עם אותם מספרים והדבר אינו חידוש של השנים
האחרונות, אף על פי שנדמה שהמגמה מתחזקת. אין כל כך בעיה עם כך כשמדובר בקווים שמרוחקים אחד מהשני כמו קו 300 שהזכרת.

כשאגד קבעו את המספרים, היו כמה קבוצות מספרים:
עירוניים: חד- ודו-ספרתיים (כאשר נמנעת כפילות בתוך אותה רשות מוניציפלית אבל עם המון כפילויות בין ערים שכנות, למשל הרצליה, רעננה וכפר סבא).
1XX: פרבריים של ירושלים וחיפה, עם כפילות ביניהם

הסדרות 2XX ועד 5XX שימשו לקווים בשני איזורים וכך היתה כפילות ביניהם:

צפון
2XX
- בין חיפה לגליל המערבי וכן בין חיפה למישור החוף מחדרה צפונה
3XX - בין חיפה לעמק יזרעאל, ראש פינה, צפת
4XX - בין חיפה לבית שאן וטבריה
5XX - בין חיפה ויעדים אחרים בגליל לקרית שמונה והאיזור

מרכז ודרום
2XX
- בין תל אביב לרחובות והשפלה
3XX - בין תל אביב למישור החוף הדרומי והנגב
4XX - בין ירושלים ויהודה לשאר המרכז והדרום, בין תל אביב ללוד ורמלה והאיזור
5XX - בין תל אביב לדרום השרון

ארצי
6XX
- בין תל אביב לנתניה והאיזור
7XX - בין תל אביב לחדרה והאיזור
8XX - בין תל אביב לחדרה, איזור בנימינה, העמקים והגליל
9XX - בין תל אביב לחיפה ונהריה ובין צפון הארץ למרכז ודרום הארץ

זה בגדול, כאשר היתה גם חלוקה לוגית בתוך כל קבוצה.
תודה. ומי זוכר אם 75 היה פעיל כל השבת?
 

yeh11

New member
קו 74 פעל בשבת גם קו 70 וגם 181

תודה. ומי זוכר אם 75 היה פעיל כל השבת?
קו 74 פעל בשבת גם קו 70 וגם 181
שלום! קו 74 פעל בשבת גם קו 70 וגם 181
והסיפור שמאחורי התמונה המצורפת מפייסבוק לילנדים הוא
שבפעם הראשונה שראיתי את הדגם שבתמונה זה היה בשבת בשעות הצהרים עומד בתחנה הראשונה של קו 70 ברחוב החלוץ פינת שמריהו לוין לכוון מזרח בשילוט הקו היה גופן מלבני והיה כתוב 070 ,מספר הרישוי היה רקע ירוק עם גופן צבוע בלבן קידומת כ לציין איזור רישוי חיפה =כרמל =כ ,לא זוכר את מספר הרישוי אבל החזית עם הפנלים המוכספים הגדולים זכורים לי היטב .

 
חבל שיותר לא ממש משתמשים בחלוקה זו

יש המון קווים בארץ עם אותם מספרים והדבר אינו חידוש של השנים
האחרונות, אף על פי שנדמה שהמגמה מתחזקת. אין כל כך בעיה עם כך כשמדובר בקווים שמרוחקים אחד מהשני כמו קו 300 שהזכרת.

כשאגד קבעו את המספרים, היו כמה קבוצות מספרים:
עירוניים: חד- ודו-ספרתיים (כאשר נמנעת כפילות בתוך אותה רשות מוניציפלית אבל עם המון כפילויות בין ערים שכנות, למשל הרצליה, רעננה וכפר סבא).
1XX: פרבריים של ירושלים וחיפה, עם כפילות ביניהם

הסדרות 2XX ועד 5XX שימשו לקווים בשני איזורים וכך היתה כפילות ביניהם:

צפון
2XX
- בין חיפה לגליל המערבי וכן בין חיפה למישור החוף מחדרה צפונה
3XX - בין חיפה לעמק יזרעאל, ראש פינה, צפת
4XX - בין חיפה לבית שאן וטבריה
5XX - בין חיפה ויעדים אחרים בגליל לקרית שמונה והאיזור

מרכז ודרום
2XX
- בין תל אביב לרחובות והשפלה
3XX - בין תל אביב למישור החוף הדרומי והנגב
4XX - בין ירושלים ויהודה לשאר המרכז והדרום, בין תל אביב ללוד ורמלה והאיזור
5XX - בין תל אביב לדרום השרון

ארצי
6XX
- בין תל אביב לנתניה והאיזור
7XX - בין תל אביב לחדרה והאיזור
8XX - בין תל אביב לחדרה, איזור בנימינה, העמקים והגליל
9XX - בין תל אביב לחיפה ונהריה ובין צפון הארץ למרכז ודרום הארץ

זה בגדול, כאשר היתה גם חלוקה לוגית בתוך כל קבוצה.
חבל שיותר לא ממש משתמשים בחלוקה זו
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כאשר היה מספר מועט של מפעילות

יש המון קווים בארץ עם אותם מספרים והדבר אינו חידוש של השנים
האחרונות, אף על פי שנדמה שהמגמה מתחזקת. אין כל כך בעיה עם כך כשמדובר בקווים שמרוחקים אחד מהשני כמו קו 300 שהזכרת.

כשאגד קבעו את המספרים, היו כמה קבוצות מספרים:
עירוניים: חד- ודו-ספרתיים (כאשר נמנעת כפילות בתוך אותה רשות מוניציפלית אבל עם המון כפילויות בין ערים שכנות, למשל הרצליה, רעננה וכפר סבא).
1XX: פרבריים של ירושלים וחיפה, עם כפילות ביניהם

הסדרות 2XX ועד 5XX שימשו לקווים בשני איזורים וכך היתה כפילות ביניהם:

צפון
2XX
- בין חיפה לגליל המערבי וכן בין חיפה למישור החוף מחדרה צפונה
3XX - בין חיפה לעמק יזרעאל, ראש פינה, צפת
4XX - בין חיפה לבית שאן וטבריה
5XX - בין חיפה ויעדים אחרים בגליל לקרית שמונה והאיזור

מרכז ודרום
2XX
- בין תל אביב לרחובות והשפלה
3XX - בין תל אביב למישור החוף הדרומי והנגב
4XX - בין ירושלים ויהודה לשאר המרכז והדרום, בין תל אביב ללוד ורמלה והאיזור
5XX - בין תל אביב לדרום השרון

ארצי
6XX
- בין תל אביב לנתניה והאיזור
7XX - בין תל אביב לחדרה והאיזור
8XX - בין תל אביב לחדרה, איזור בנימינה, העמקים והגליל
9XX - בין תל אביב לחיפה ונהריה ובין צפון הארץ למרכז ודרום הארץ

זה בגדול, כאשר היתה גם חלוקה לוגית בתוך כל קבוצה.
כאשר היה מספר מועט של מפעילות
ואגד שלטה בכל הארץ - היו לה סדרות מספרים עקביות. כעת כל חברה ממספרת את הקווים ככל העולה על רוחה.
 

846

Active member
דוד, מס' הקו ניקבעים ע"י משרד התחבורה

כאשר היה מספר מועט של מפעילות
ואגד שלטה בכל הארץ - היו לה סדרות מספרים עקביות. כעת כל חברה ממספרת את הקווים ככל העולה על רוחה.
דוד, מס' הקו ניקבעים ע"י משרד התחבורה
ולא מומצאים ע"י החברה ומקבלים אישור בדיעבד....
אם החברות היו קובעות את המס', לא היו כל כך הרבה כפילויות.
 
לדן יש שלושה קווים עם המספר 6 בתוך גוש דן

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
לדן יש שלושה קווים עם המספר 6 בתוך גוש דן
אז הדוגמה של קו 300 בין חיפה לעפולה וקו 300 בין אשקלון לתל אביב זה peanuts.
 

DanBus43Maalit72

Active member
ולדן יש גם שני קווים עם המספר 7 שעוברים באיזורים דומים

לדן יש שלושה קווים עם המספר 6 בתוך גוש דן
אז הדוגמה של קו 300 בין חיפה לעפולה וקו 300 בין אשקלון לתל אביב זה peanuts.
ולדן יש גם שני קווים עם המספר 7 שעוברים באיזורים דומים
בצפון תל אביב.
 
גם למטרופולין בהרצליה

ולדן יש גם שני קווים עם המספר 7 שעוברים באיזורים דומים
בצפון תל אביב.
גם למטרופולין בהרצליה
קו 1 ההרצלייני הפנימי לשכונת נווה ישראל וקו 1 של רמת השרון שעובר בדיוק על 'הגבול' שבין רמת השרון והרצליה (רחוב יבנה) שני צמתים בלבד משכנו ההרצלייני.
 

אורי404

New member
גם קו 1 בכפר סבא פעמים ב"מטרופולין"

גם למטרופולין בהרצליה
קו 1 ההרצלייני הפנימי לשכונת נווה ישראל וקו 1 של רמת השרון שעובר בדיוק על 'הגבול' שבין רמת השרון והרצליה (רחוב יבנה) שני צמתים בלבד משכנו ההרצלייני.
גם קו 1 בכפר סבא פעמים ב"מטרופולין"
קו קיצור לקו 2 מקפלן למרכז העיר. לצד זה קו 1 ברעננה, שהוארך לכפר סבא, אך מספרו לא הוחלף.
 
למיטב זכרוני בתחילת שנות ה-90 קו 75 או 74 פעל בשבת

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
למיטב זכרוני בתחילת שנות ה-90 קו 75 או 74 פעל בשבת
אבל אני לא בטוח לחלוטין.
 
מספרי קווים כפולים

קו 300 עפולה, קו 75 טבעון
שתי שאלות שמגרדות לי בקצה של הסניליות:
האם היה/יש קו 300 חיפה-עפולה ואם כן איך זה שיש שני קוים עם אותו מספר (300 הידוע לאשקלון)?
האם קו 75 טבעון-חיפה היה פעיל בעבר במשך כל השבת? (כיום רק במוצ"ש)
מספרי קווים כפולים
בחישוב פשוט
אם נשארים עם מספרים חד ספרתיים עד תלת ספרתיים, הרי שיש "מקום" ל-999 קווים.
בארץ יש כבר בערך 3000 קווים, כך שברור שיש מספרים שחייבים לחזור על עצמם.

הכלל הפשוט הוא, שלא תהיה חפיפה. ולכן הדוגמה שהבאת של 300 בדרום ו-300 בצפון היא דוגמה לשימוש נכון במספור קווים.
אפשר לפתוח שרשור שלם על קווים שיש בינהם חפיפה, תוצאה של חוסר תשומת לב לקו הפשוט הזה. מרגע שקו התחיל לפעול והסתבר שהוא חופף לקו אחר עם אותו מספר אף אחד לא ממהר לשנות לו את המספר ולכן אם זה לא נעשה בחשיבה מראש, זה עלול להישאר לדיראון עולם.
 
קצת קשה להסביר חפיפה של קווי 1 כשאחד מהם הוא קו מטרונית

מספרי קווים כפולים
בחישוב פשוט
אם נשארים עם מספרים חד ספרתיים עד תלת ספרתיים, הרי שיש "מקום" ל-999 קווים.
בארץ יש כבר בערך 3000 קווים, כך שברור שיש מספרים שחייבים לחזור על עצמם.

הכלל הפשוט הוא, שלא תהיה חפיפה. ולכן הדוגמה שהבאת של 300 בדרום ו-300 בצפון היא דוגמה לשימוש נכון במספור קווים.
אפשר לפתוח שרשור שלם על קווים שיש בינהם חפיפה, תוצאה של חוסר תשומת לב לקו הפשוט הזה. מרגע שקו התחיל לפעול והסתבר שהוא חופף לקו אחר עם אותו מספר אף אחד לא ממהר לשנות לו את המספר ולכן אם זה לא נעשה בחשיבה מראש, זה עלול להישאר לדיראון עולם.
קצת קשה להסביר חפיפה של קווי 1 כשאחד מהם הוא קו מטרונית
באי חשיבה מראש וחוסר תשומת לב.
אין סיכוי שמשרד התחבורה ואגד לא חשבו על החפיפה בחוף הכרמל ובמת"ם בין שני קווי ה"1".
יותר סביר שלמרות החפיפה לא היה איכפת להם לקבוע את המספר של הקו של אגד כ "1".
יכלו למשל לקבוע אותו כ"211", בדומה לקווים המדלגים בחיפה. אבל כנראה נראה להם יותר יפה ה"1".
 

אוהד1110

New member
ומה עם קווי 10 בראשל"צ של אגד ושל דן ? הם עוברים באותו מקום

קצת קשה להסביר חפיפה של קווי 1 כשאחד מהם הוא קו מטרונית
באי חשיבה מראש וחוסר תשומת לב.
אין סיכוי שמשרד התחבורה ואגד לא חשבו על החפיפה בחוף הכרמל ובמת"ם בין שני קווי ה"1".
יותר סביר שלמרות החפיפה לא היה איכפת להם לקבוע את המספר של הקו של אגד כ "1".
יכלו למשל לקבוע אותו כ"211", בדומה לקווים המדלגים בחיפה. אבל כנראה נראה להם יותר יפה ה"1".
ומה עם קווי 10 בראשל"צ של אגד ושל דן ? הם עוברים באותו מקום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה