מגמת העדפת מסוף 2000 על פני התמח"ת תבוא לידי ביטוי בחמישי

מצב
הנושא נעול.
קווים לא חייבים להיות קווי אוטובוס

מהערים שהזכרת. איזה קווים מגיעים למסוף 2000 מחוץ לשעות הבוקר
יש קווים. אבל הם פועלים רק בשעות השיא. בשעות השפל אני לא מדבר בכלל. מה יעשה תושב רחובות בשעות שאין 274 כמו במוצש? יצטרך לנסוע ב201 לתמחת. מה יעשו תושבי לוד, רמלה, ואשקלון מחוץ לשעות הבוקר?
העניין הוא שרק קווים 380/480 פועלים לאורך כל שעות היום והערב, בתדירות שלא נמוכה משמעותית מהקווים 370/405 שנוסעים למרכזית.
קווים לא חייבים להיות קווי אוטובוס
מאשקלון, קרית גת, לוד, רמלה וודאי רחובות יש רכבת בכל שעות היום.
אז נכון שתחנת הרכבת באשקלון נמצאת במקום מאוד לא נוח, אבל גם אם נוסעים עם 300 לא חייבים לרדת בתמח"ת, כפי שכבר נכתב כאן.
הנסיעה לתמח"ת מקורה בהרגל ולא באמת כי זו הדרך הנוחה ביותר. בדרך כלל יש דרכים יותר נוחות ויעילות.
 

EHP12

Active member
אבל זה לא שבצומת חולון יש קווים לכל מקום

קווים לא חייבים להיות קווי אוטובוס
מאשקלון, קרית גת, לוד, רמלה וודאי רחובות יש רכבת בכל שעות היום.
אז נכון שתחנת הרכבת באשקלון נמצאת במקום מאוד לא נוח, אבל גם אם נוסעים עם 300 לא חייבים לרדת בתמח"ת, כפי שכבר נכתב כאן.
הנסיעה לתמח"ת מקורה בהרגל ולא באמת כי זו הדרך הנוחה ביותר. בדרך כלל יש דרכים יותר נוחות ויעילות.
אבל זה לא שבצומת חולון יש קווים לכל מקום
מי שרוצה להגיע לרמת גן (לא כולל ציר אלוף שדה), גבעתיים, רמת השרון, פתח תקווה, בקעת אונו, כל אזור השרון וכו', צומת חולון לא מהווה בשבילו פיתרון. וגם בשביל להגיע ליעדים הנ"ל, גם הסיבוב ההיסטורי והמיותר שעושים קווים 157/201/451/461 בדרום תל אביב לא עוזר. וחייבים להחליף במרכזית
 
לא חייבים להחליף במרכזית. קווי X71 התדירים מאוד מקשרים

אבל זה לא שבצומת חולון יש קווים לכל מקום
מי שרוצה להגיע לרמת גן (לא כולל ציר אלוף שדה), גבעתיים, רמת השרון, פתח תקווה, בקעת אונו, כל אזור השרון וכו', צומת חולון לא מהווה בשבילו פיתרון. וגם בשביל להגיע ליעדים הנ"ל, גם הסיבוב ההיסטורי והמיותר שעושים קווים 157/201/451/461 בדרום תל אביב לא עוזר. וחייבים להחליף במרכזית
לא חייבים להחליף במרכזית. קווי X71 התדירים מאוד מקשרים
את צומת חולון לקווים לכל היעדים שציינת.
 

EHP12

Active member
לא לכולם מתאים לעשות כמות רבה של החלפות

לא חייבים להחליף במרכזית. קווי X71 התדירים מאוד מקשרים
את צומת חולון לקווים לכל היעדים שציינת.
לא לכולם מתאים לעשות כמות רבה של החלפות
במיוחד שקווי אוטובוס בארץ באים מתי שבא להם. אתה יכול לחכות 20 דקות לאוטובוס בשביל שכל קווי הX71 ייסעו אחד אחרי השני
 

olli3

New member
מנהל
ומי שרוצה להגיע לחולון ולבת ים? אתה לא יכול לקחת רק את מה

אבל זה לא שבצומת חולון יש קווים לכל מקום
מי שרוצה להגיע לרמת גן (לא כולל ציר אלוף שדה), גבעתיים, רמת השרון, פתח תקווה, בקעת אונו, כל אזור השרון וכו', צומת חולון לא מהווה בשבילו פיתרון. וגם בשביל להגיע ליעדים הנ"ל, גם הסיבוב ההיסטורי והמיותר שעושים קווים 157/201/451/461 בדרום תל אביב לא עוזר. וחייבים להחליף במרכזית
ומי שרוצה להגיע לחולון ולבת ים? אתה לא יכול לקחת רק את מה
שלא ניתן להגיע אליו בהחלפה אחת מצומת חולון או צומת הולץ ולהגיד, אין חייבים את התמח"ת...
&nbsp
גם לפתח תקווה אני לא חייב להיכנס לתוך התמח"ת, אני יכול לרדת בהר ציון/וולפסון ומשם לעלות גם על קו 1 וגם על 51. למה להסתפק רק ב51 ו641 לפתח תקווה?
&nbsp
גם לבקעת אונו אני לא צריך להכנס לתמח"ת, 68 אוסף גם מהר ציון/וולפסון.
&nbsp
ולרמת גן אני יכול להגיע גם עם קו 43 וכך גם לגבעתיים מצומת חולון ומצומת הולץ.
&nbsp
הרצליה? רעננה? קו 347 מטרופולין גם עוצר בתחנת הר ציון/וולפסון. לא שזו דרך מומלצת לנסוע להרצליה או רעננה... אבל, לא חייבים להיכנס לתמח"ת כדי להגיע להרצליה או רעננה.
&nbsp
השילוב של או לנסוע בקו אוטובוס לרכבת מרכז כשחלק מהקווים נוסעים על ציר המסגר, בית קלקא, עזריאלי, רכבת מרכז בכלל ולכן מאפשרים החלפות מגוונות לאינספור קווים בכל גוש דן והשרון.... לבין החלפה בצומת חולון/הולץ לקווים רבים הן לצפון ת"א, הן לחולון ובת ים וליעדים נוספים ועל כביש 44 בכלל או בדרום ת"א גם לקווים שונים לחולון כמו 72/172 ועוד... מהווים פתרון יעיל יותר מהתמח"ת במקרים רבים. גם התחנה המסכה בהר ציון/וולפסון מהווה תחנת מעבר מהקווים שעושים את הסיבוב ההיסטורי הזה ואנשים יורדים מהם שם וממתינים בתחנה לקו שיוצא מהתמח"ת. במקום לשרוף זמן בכניסה למרכזית, בידוק בטחוני, הליכה עד הרציף שלא פעם אתה נכנס בקומה 6 וצריך לעלות לקומה 7.... במקום כל זה, מחליפים פשוט בהר ציון/וולפסון.
 

olli3

New member
מנהל
למה לעזאזל שתושב רחובות שצריך את מסלול 274 ירד דווקא בתמח"ת

מהערים שהזכרת. איזה קווים מגיעים למסוף 2000 מחוץ לשעות הבוקר
יש קווים. אבל הם פועלים רק בשעות השיא. בשעות השפל אני לא מדבר בכלל. מה יעשה תושב רחובות בשעות שאין 274 כמו במוצש? יצטרך לנסוע ב201 לתמחת. מה יעשו תושבי לוד, רמלה, ואשקלון מחוץ לשעות הבוקר?
העניין הוא שרק קווים 380/480 פועלים לאורך כל שעות היום והערב, בתדירות שלא נמוכה משמעותית מהקווים 370/405 שנוסעים למרכזית.
למה לעזאזל שתושב רחובות שצריך את מסלול 274 ירד דווקא בתמח"ת
מ201 או 301?
&nbsp
הרי המסלול של 274 הוא על ציר המסגר, עזריאלי, דרך נמיר עד אונ' ת"א. אז אם אני רוצה להגיע עם 201 איכשהו לעזריאלי, למה שאעשה סיבוב דרך דרום ת"א? יעיל לי לרדת בצומת חולון ולהחליף שם ל71/171/271. אם באתי עם 301 - אדרבה, אפשר לרדת בתחנת צומת הולץ ומאותה התחנה, בלי ללכת לשום מקום להחליף ל71/171/271.
&nbsp
אם היעד שלי הוא בכלל מצפון לרכבת מרכז, אז ברור שאין שום טעם לרדת במרכזית ואז ללכת להחרש כדי לעלות על 71/171/271...
 

אלון 58

New member
עבור קו 389 זה היה חידוש,אבל לא עבור 421...,

לא רק ירושלים ובאר שבע - גם אשדוד, גם יבנה, גם אשקלון,
גם קרית גת, גם שדרות, נתיבות ואופקים, גם ערד, גם קרית מלאכי, גם בית שמש.
בעצם הערים או יישובים גדולים היחידים מדרום לתל אביב שהקישור הישיר היחיד שיש להם לת"א הוא לתמח"ת, הן דימונה, מצפה רמון, ירוחם ואילת.
וגם אם אין קישור מתאים למסוף 2000, ממש אין צורך לעבור דרך התמח"ת ובהרבה מקרים יש קישור נוח יותר מחוץ לתמח"ת (למשל בצומת חולון).

גם לגבי הקישורים מהדרום יש מגמה של הוצאת קווים מהתמח"ת - ראה את
דוגמת 389 ו 421 של ערד וים המלח.
עבור קו 389 זה היה חידוש,אבל לא עבור 421...,
שזהו קו שיעדיו שונו,אבל המוצא שלו היה תמיד במסוף 2000.
קו 421 בגרסתו הישנה היה נוסע פעם אחת ביום בשעה 08:40 ממסוף 2000 לעין-בוקק ונוה-זוהר דרך ירושלים,ובחזרה מנוה-זוהר בשעה 14:00.

בגרסתו החדשה הקו מתחיל גם במסוף 2000,אבל מתחיל ב-09:00 וב-12:00 דרך ערד לעין-בוקק ועד מרחצאות עין-גדי,ומהוה חלופה ל-389 של פעם.
בכיוון ההפוך הקו מתחיל במרחצאות עין-גדי בשעות 13:30 ו-16:00 לתל-אביב דרך ערד,כשבערד הוא מחליף את מה שהיה קו 389 של 14:15 ושל 17:00.

כך שקו זה מעולם לא החל או סיים בתמח"ת.
 

olli3

New member
מנהל
וזה עדיין לא 5% הקווים בקומה 4 ובלוינסקי.

אני התכוונתי ב5% לקווים בקומה 4 וברחוב לוינסקי
לא חשבתי כלל על הקווים ברחוב החרש ובשדרות הר ציון.
אם כבר צריך לציין את הבעיה שרוב היעדים מדרום לתל אביב (להוציא ירושלים ובאר שבע) מאלצים אותך לעבור דרך התחנה המרכזית בשביל להגיע ליעדים שונים בגוש דן.
וזה עדיין לא 5% הקווים בקומה 4 ובלוינסקי.
כי בלוינסקי יש קווים ללוד (המהירים, לא 461 או 475 האיטיים)., לנסוע למודיעין? רק דרך לוינסקי. ויש עוד לא מעט קווים שעוצרים רק בלוינסקי, במיוחד הקווים שנוסעים לדרום מזרח ת"א ובכיוון ההפוך אל מרכז ת"א.
&nbsp
בעצם, כדי לצאת מהתמח"ת אל מרכז ת"א מקומה 6 או 7 זה בלתי אפשרי אלא אם כן אתה מחשיב את רחוב רוטשילד (קו 70) כמרכז ת"א. אז גם ככה אתה צריך לפלס את דרכך לרציפים של 4 ו5 שאלוהים יודע למה הרחיקו בינהם כל כך... את שאתה מגיע לרציף של קו 5 אתה מגלה שאתה צריך לחזור אחורה לרציף של 4, בזמן הזה כבר פספסת את 4 וכבר עדיף לך לצאת ללוינסקי.
&nbsp
ורק אחרי זה נדבר על הקווים שמגיעים לדיזינגוף, אלו רק מרחוב העליה או סיבובים עם קו 5 שמגיע רק לחלקים מדיזינגוף.
&nbsp
וכמו שנכתב לך, יש כמה יעדים בודדים במדינה מדרום לת"א שלא ניתן להגיע אליהם אלא רק מהתמח"ת או מבני ברק.
 

orchilit

New member
קומה 6 נעימה ? פחחח

מצד שני
אני יכול להגיד שהרבה יותר פשוט להחליף קו במרכזית, מאשר באזור ארלוזורוב למי שלא מכיר:
דבר ראשון, ב95% מהמקרים ההחלפה מבתצעת בקומות 6 ו7 שבהן לא נמצאים המקומות המפוקפקים והנטושים הידועים לשמצה בתחנה המרכזית ונעים באופן יחסי לשהות שם. במיוחד שיש שם מיזוג בקיץ והגנה מהגשם בחורף.
בנוסף לעובדה שלהגיע מהתחנות של הקווים הנוסעים מציר ז'בוטינסקי לכיוון התחנה והמסוף, או יותר גרוע לתחנות על דרך נמיר, וההפך, יכולה לבלבל למדי אנשים שלא מכירים את האיזור ודורש הליכה רבה במקומות שהם לא אידיאליים במיוחד להולכי רגל. במיוחד עם העבודות של הרכבת שמתבצעות שם.
כך שהתחנה המרכזית (כל עוד השהייה מסתכמת בקומות 6 ו7) הוא מקום פחות נורא ממה שחושבים
קומה 6 נעימה ? פחחח
הקומה הזו די מוזנחת כמו הקומות שמתחתיה. הקומה היחידה שמצב סביר זו קומה 7 (על שני חלקיה, שאלוהים יודע למה לא מחוברים).
 

אלון 58

New member
גם כל זה נכון...,

רוב המתלוננים אפילו לא נסעו ב389 מזה עשור לפחות...
או ביקרו בתמח"ת או באיזורה מזה כעשור.
&nbsp
דיברתי עם לא מעט מהמתלוננים האלו, ביקשתי לדעת לשם מה נדרשת הגעה לתמח"ת? חלק אמרו לי שמשם ניתן להגיע לכל מקום בגוש דן ובארץ. סיפרתי להם שיש לא מעט קווים שהוצאו מהתמח"ת מהקווים שנסעו לערי גוש דן. טענו שיש מה לעשות מסביב לתמח"ת, הסברתי שאין שום מוקדי תעסוקה מסביב לתמח"ת ואין שום קירבה לאף מוסד כזה או אחר בניגוד למתחם רכבת מרכז.
&nbsp
בסופו של דבר, אנשים מדברים על דברים שהם לא הכי מבינים בהם או לא הכי מכירים וזו התוצאה.
גם כל זה נכון...,
ויש את אלו שמקובעים על משהו ולא יכולים לראות שינויים.
 

oshlick1

New member
מה עושים ברכבת? מזיזים את המסילה באזור כפר שמריהו לתוך

מגמת העדפת מסוף 2000 על פני התמח"ת תבוא לידי ביטוי בחמישי
הקרוב, בעת השבתת מסילת החוף בין ת"א האוניברסיטה לבית יהושע.

קו 900 יופעל בשני הכיוונים מ/ל מסוף 2000 ולא מהתמח"ת.
בכיוון לחיפה ישירות ממסוף 2000 (דרך נמיר) לחוף הכרמל (לתחנה שליד תחנת הרכבת ולא לתוך המרכזית) ללא תחנות ביניים.
בכיוון ההפוך מתוך מרכזית חוף הכרמל לתוך מסוף 2000 עם תחנות הורדה בהרצליה ות"א.
אגב, ביום חמישי קו 900 יהיה הקו הבינעירוני התדיר ביותר בת"א (יותר מ-480).
לפי מה שרואים כעת באתר כל-קו קו 910 לא יתוגבר.

כמו כן יופעל קו 700 בין מסוף 2000 לתחנה המרכזית בחדרה.
ישיר בכיוון לחדרה ועם תחנות הורדה מגלילות בכיוון לת"א.
מה עושים ברכבת? מזיזים את המסילה באזור כפר שמריהו לתוך
הנתיבים המיועדים של איילון צפון?
 

Bus Nerd

Active member
עדיין לא

מה עושים ברכבת? מזיזים את המסילה באזור כפר שמריהו לתוך
הנתיבים המיועדים של איילון צפון?
עדיין לא
יש מסילה חדשה בקטע המערבי של התוואי בין הרצליה לת"א אוניברסיטה. בזמן ההשבתה יחברו את המסילה הזו וינתקו את אחת המסילות הקיימות, כדי שרכבות יוכלו לנסוע עליה בזמן שעובדים על המסילה שכיום נמצאת בשימוש.
&nbsp
כאן יש פרטים נוספים ותרשימים מפורטים
&nbsp
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=611103722374770&id=373566349461843
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה