שיא נוסעים חדש ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
שיא נוסעים חדש ברכבת ישראל

שיא נוסעים חדש ברכבת ישראל

רכבת ישראל ממשיכה לשבור את שיאיה הקודמים בהסעת נוסעים.
בחודש מרץ 2016 בוצעו כ- 5.4 מיליון נסיעות, כ- 17% גבוה יותר מהנסיעות שבוצעו בחודש המקביל אשתקד (4.6 מיליון) וכ-29% אחוז גבוה יותר ממספר הנסיעות בחודש מרץ 2014.
מספר הנוסעים הממוצע ליום בחודש מרץ, עמד על 225 אלף נוסעים.
 
מסתבר שהנוסעים מצביעים ברגליים, במיוחד בקו הוד השרון

שיא נוסעים חדש ברכבת ישראל

רכבת ישראל ממשיכה לשבור את שיאיה הקודמים בהסעת נוסעים.
בחודש מרץ 2016 בוצעו כ- 5.4 מיליון נסיעות, כ- 17% גבוה יותר מהנסיעות שבוצעו בחודש המקביל אשתקד (4.6 מיליון) וכ-29% אחוז גבוה יותר ממספר הנסיעות בחודש מרץ 2014.
מספר הנוסעים הממוצע ליום בחודש מרץ, עמד על 225 אלף נוסעים.
מסתבר שהנוסעים מצביעים ברגליים, במיוחד בקו הוד השרון
אשקלון, למרות האיחורים.
או שמא האיחורים בגלל כמות הנוסעים הגדולה שמעכבת את הנסיעות?
 

amit1270

New member
כל התשובות נכונות


מסתבר שהנוסעים מצביעים ברגליים, במיוחד בקו הוד השרון
אשקלון, למרות האיחורים.
או שמא האיחורים בגלל כמות הנוסעים הגדולה שמעכבת את הנסיעות?
כל התשובות נכונות
 

Bus Nerd

Active member
מסתבר שהנוסעים מצביעים ברגליים, במיוחד בקו הוד השרון
אשקלון, למרות האיחורים.
או שמא האיחורים בגלל כמות הנוסעים הגדולה שמעכבת את הנסיעות?
מעניין מה יקרה כשיפתחו את לולאת השרון ויאלצו להפחית בתדירות
הקו הזה מאוד פופולרי בצורתו הנוכחית, מעניין אם הוא ישאר כל כך פופולרי כשלנוסעים בפתח תקווה (למשל) יהיו פחות רכבות בשעה לת"א, ואם הם ינטשו לטובת אמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
סביר להניח שעם הנוסעים שיתווספו ברעננה והוד השרון המספר הסופי של הנוסעים לאו דווקא יפחת, אלא יעלה, למרות הפחתת התדירות.
&nbsp
אגב, דבר נוסף שהיה מגדיל את פופולריות הקו הזה זה גשר הולכי רגל מבני ברק לרמת החייל, או לפחות קו אוטובוס תדיר שעוצר ליד התחנה (ולא מחייב עליה של 3 קומות במדרגות לולייניות מטונפות)
 
מעניין מה יקרה כשיפתחו את לולאת השרון ויאלצו להפחית בתדירות
הקו הזה מאוד פופולרי בצורתו הנוכחית, מעניין אם הוא ישאר כל כך פופולרי כשלנוסעים בפתח תקווה (למשל) יהיו פחות רכבות בשעה לת"א, ואם הם ינטשו לטובת אמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
סביר להניח שעם הנוסעים שיתווספו ברעננה והוד השרון המספר הסופי של הנוסעים לאו דווקא יפחת, אלא יעלה, למרות הפחתת התדירות.
&nbsp
אגב, דבר נוסף שהיה מגדיל את פופולריות הקו הזה זה גשר הולכי רגל מבני ברק לרמת החייל, או לפחות קו אוטובוס תדיר שעוצר ליד התחנה (ולא מחייב עליה של 3 קומות במדרגות לולייניות מטונפות)
כשייפתח הקו האדום ממילא יפחת מספר הנוסעים ברכבת מפ"ת
לתל אביב או לעיר אחרת בלב גוש דן.

מי שייפגעו בעיקר מהפחתת התדירות הם תושבי ראש העין ותושבי דרום הוד השרון שמשתמשים בתחנת סגולה, אבל גם תושבי הוד השרון וכפר סבא שמשתמשים בתחנות סוקולוב ונורדאו ותושבי רעננה ייפגעו מכך שיהיו להם רק שתי רכבות בשעה בכיוון המהיר יותר לתל אביב.

הבעיה של רעננה, כפר סבא, הוד השרון וראש העין תהיה גדולה יותר מזו של פתח תקוה, שלה יהיה כ-3 שנים לאחר פתיחת מסילת השרון, את הקו האדום.

נראה שלעיריית ראש העין יש אמצעי לחץ אפקטיביים מול משרד התחבורה, אז אולי כדאי שהם יתחילו להפעיל על שר התחבורה לחץ שיעלה את פרויקט הכפלת מסילת האיילון הבודדת לראש סדרי העדיפויות שלו.
השנים האחרונות מוכיחות שכשר התחבורה רוצה משהו הוא מצליח לקדם אותו.
 

Rubim88

New member
כשייפתח הקו האדום ממילא יפחת מספר הנוסעים ברכבת מפ"ת
לתל אביב או לעיר אחרת בלב גוש דן.

מי שייפגעו בעיקר מהפחתת התדירות הם תושבי ראש העין ותושבי דרום הוד השרון שמשתמשים בתחנת סגולה, אבל גם תושבי הוד השרון וכפר סבא שמשתמשים בתחנות סוקולוב ונורדאו ותושבי רעננה ייפגעו מכך שיהיו להם רק שתי רכבות בשעה בכיוון המהיר יותר לתל אביב.

הבעיה של רעננה, כפר סבא, הוד השרון וראש העין תהיה גדולה יותר מזו של פתח תקוה, שלה יהיה כ-3 שנים לאחר פתיחת מסילת השרון, את הקו האדום.

נראה שלעיריית ראש העין יש אמצעי לחץ אפקטיביים מול משרד התחבורה, אז אולי כדאי שהם יתחילו להפעיל על שר התחבורה לחץ שיעלה את פרויקט הכפלת מסילת האיילון הבודדת לראש סדרי העדיפויות שלו.
השנים האחרונות מוכיחות שכשר התחבורה רוצה משהו הוא מצליח לקדם אותו.
עד שהקו האדום יפעל
המסילות במרכז יעברו חשמול, מערכת האיתות תשודרג, ירכש ציוד נייד נוסף ואף יתכן שאפילו המסילה הרביעית תוקם(היא כרגע בתכנון והפרוייקט מבחינת היקף התשתית בקטע ההגנה-מרכז הוא לא גדול), לפחות כמימוש חלקי של פרוייקט ההרחבה של ציר ת"א-לוד.
 

Bus Nerd

Active member
כשייפתח הקו האדום ממילא יפחת מספר הנוסעים ברכבת מפ"ת
לתל אביב או לעיר אחרת בלב גוש דן.

מי שייפגעו בעיקר מהפחתת התדירות הם תושבי ראש העין ותושבי דרום הוד השרון שמשתמשים בתחנת סגולה, אבל גם תושבי הוד השרון וכפר סבא שמשתמשים בתחנות סוקולוב ונורדאו ותושבי רעננה ייפגעו מכך שיהיו להם רק שתי רכבות בשעה בכיוון המהיר יותר לתל אביב.

הבעיה של רעננה, כפר סבא, הוד השרון וראש העין תהיה גדולה יותר מזו של פתח תקוה, שלה יהיה כ-3 שנים לאחר פתיחת מסילת השרון, את הקו האדום.

נראה שלעיריית ראש העין יש אמצעי לחץ אפקטיביים מול משרד התחבורה, אז אולי כדאי שהם יתחילו להפעיל על שר התחבורה לחץ שיעלה את פרויקט הכפלת מסילת האיילון הבודדת לראש סדרי העדיפויות שלו.
השנים האחרונות מוכיחות שכשר התחבורה רוצה משהו הוא מצליח לקדם אותו.
אני לא בטוח שהקו האדום ישרת את אותם אנשים
הקו האדום ישרת את מי שנוסע היום באוטובוסים בציר ז'בוטינסקי. לעומת זאת למי שנוסע לצפון (או לצפון ת"א) יהיה מהיר יותר להשתמש בר"י (גם כשצריך להחליף רכבות, הרבה יותר נוח להחליף רכבת כשאתה כבר בתוך התחנה מאשר לעבור מרכבת קלה/אוטובוס לרכבת הכבדה בתחנת סבידור מרכז (בגלל מרחק ההליכה מהרגע שאתה יורד מהרק"ל עד שאתה מגיע לרציף בסבידור).
 
אני לא בטוח שהקו האדום ישרת את אותם אנשים
הקו האדום ישרת את מי שנוסע היום באוטובוסים בציר ז'בוטינסקי. לעומת זאת למי שנוסע לצפון (או לצפון ת"א) יהיה מהיר יותר להשתמש בר"י (גם כשצריך להחליף רכבות, הרבה יותר נוח להחליף רכבת כשאתה כבר בתוך התחנה מאשר לעבור מרכבת קלה/אוטובוס לרכבת הכבדה בתחנת סבידור מרכז (בגלל מרחק ההליכה מהרגע שאתה יורד מהרק"ל עד שאתה מגיע לרציף בסבידור).
הרבה אנשים שמשתמשים היום ברכבת כדי להגיע למרכז ת"א
ולא אוהבים לנסוע באוטובוסים או שלא נוסעים באוטובוס לת"א בגלל הפקקים בשעות השיא, יעברו לקו האדום שמרוב חלקי פתח תקוה הגישה אליו תהיה יותר נוחה מאשר הגישה לתחנות הרכבת הכבדה.

ברור שחלק מהנוסעים ליעדים אחרים, ובמיוחד ליעדים מחוץ לגוש דן, ימשיכו לנסוע ברכבת הכבדה מפ"ת, אבל גם בקרב נוסעים אלה יהיה מעבר לקו האדום.
למשל תושב נוה גן שירצה לנסוע לחיפה, ירושלים או באר שבע, יעדיף לנסוע בקו האדום לתחנת סבידור או לתחנת השלום מאשר להגיע לתחנת קרית אריה.

ועוד הרבה לפני הקו האדום יהיה מעבר של נוסעים, שהיום מגיעים לתחנת קרית אריה מדרום פתח תקוה, לקו 64 החדש שיקשר בין דרום פ"ת לתחנת השלום.
 

Ccyclist

Well-known member
הרבה אנשים שמשתמשים היום ברכבת כדי להגיע למרכז ת"א
ולא אוהבים לנסוע באוטובוסים או שלא נוסעים באוטובוס לת"א בגלל הפקקים בשעות השיא, יעברו לקו האדום שמרוב חלקי פתח תקוה הגישה אליו תהיה יותר נוחה מאשר הגישה לתחנות הרכבת הכבדה.

ברור שחלק מהנוסעים ליעדים אחרים, ובמיוחד ליעדים מחוץ לגוש דן, ימשיכו לנסוע ברכבת הכבדה מפ"ת, אבל גם בקרב נוסעים אלה יהיה מעבר לקו האדום.
למשל תושב נוה גן שירצה לנסוע לחיפה, ירושלים או באר שבע, יעדיף לנסוע בקו האדום לתחנת סבידור או לתחנת השלום מאשר להגיע לתחנת קרית אריה.

ועוד הרבה לפני הקו האדום יהיה מעבר של נוסעים, שהיום מגיעים לתחנת קרית אריה מדרום פתח תקוה, לקו 64 החדש שיקשר בין דרום פ"ת לתחנת השלום.
יהיה האפקט של תדירות מול מהירות ויתרון מעשי לקו האדום
אני מכיר את האפקט הזה אישית מול קו הטמזלינק סאטון-לוטון (ארצית, פעם ב15 דקות) לבין התחתית שאמנם זמן הנסיעה בה ארוך יותר את תדירותה (קו צפוני לענף שלי) היא פעם ב4-5 דקות בקירוב (וממילא הייתי צריך להחליף אליה לקטע הנסיעה הסופי). עד כמה שעל המפה קו הטמזלינק נראה מפתה יותר עם פחות תחנות ביניים בכל מקרה שבו היו תחנות מקבילות של שני הקווים בדרום (וכן הצ'יט של להשתמש בקו הויקטוריה מיוסטון לסטוקוול כדי לחבוך זמן) התחתית ניצחה בגדול. כך גם אם תאורטית מדובר בחצי שעה בתחבורה מסילתית עירונית מול רבע שעה ברכבת פרברית זמני ההמתנה הגדולים של המערכת הפרברית הופכים את החוויה לטיאית יותר מהמערכת התדירה יותר.
 
יהיה האפקט של תדירות מול מהירות ויתרון מעשי לקו האדום
אני מכיר את האפקט הזה אישית מול קו הטמזלינק סאטון-לוטון (ארצית, פעם ב15 דקות) לבין התחתית שאמנם זמן הנסיעה בה ארוך יותר את תדירותה (קו צפוני לענף שלי) היא פעם ב4-5 דקות בקירוב (וממילא הייתי צריך להחליף אליה לקטע הנסיעה הסופי). עד כמה שעל המפה קו הטמזלינק נראה מפתה יותר עם פחות תחנות ביניים בכל מקרה שבו היו תחנות מקבילות של שני הקווים בדרום (וכן הצ'יט של להשתמש בקו הויקטוריה מיוסטון לסטוקוול כדי לחבוך זמן) התחתית ניצחה בגדול. כך גם אם תאורטית מדובר בחצי שעה בתחבורה מסילתית עירונית מול רבע שעה ברכבת פרברית זמני ההמתנה הגדולים של המערכת הפרברית הופכים את החוויה לטיאית יותר מהמערכת התדירה יותר.
בגוש דן ובפתח תקוה בפרט יהיה לרכבת הקלה יתרון נוסף הרבה
יותר משמעותי לעומת הרכבת הכבדה - יתרון הנגישות.
בהשוואה בין הקו האדום לרכבת הכבדה, צריך לקחת בחשבון גם את אפשרויות וזמן ההגעה לכל אחד מהם ובהיבט הזה בפתח תקוה, בדרך כלל הקו האדום ינצח בגדול.
למעשה רק להדר המושבות והדר המושבות החדשה עשוי להיות יתרון בשימוש ברכבת הכבדה וגם זה לא חד-משמעי.
 

Ccyclist

Well-known member
בגוש דן ובפתח תקוה בפרט יהיה לרכבת הקלה יתרון נוסף הרבה
יותר משמעותי לעומת הרכבת הכבדה - יתרון הנגישות.
בהשוואה בין הקו האדום לרכבת הכבדה, צריך לקחת בחשבון גם את אפשרויות וזמן ההגעה לכל אחד מהם ובהיבט הזה בפתח תקוה, בדרך כלל הקו האדום ינצח בגדול.
למעשה רק להדר המושבות והדר המושבות החדשה עשוי להיות יתרון בשימוש ברכבת הכבדה וגם זה לא חד-משמעי.
לנוסע שגר בחצי הדרך בין התחנות עם גישה שווה התדיר עדיף.
לקו האדום יש רצועות הקבלה של קילומטר או שניים עם הרכבת הן במסילת הירקון והן בקו החוף הדרומי. אפילו אם היה קו אוטובוס שנוסע מתחנת הרכבת לתחנת הרק"ל או אמצעי לא מוטורי התדירות הגבוהה של הרק"ל היתה גורמת לנוסע שגר בחצי הדרך להעדיף אמצעי שבא כל כמה דקות על אמצעי שבא פעם ב20-15 דקות.
 

bralor4247

New member
מעניין מה יקרה כשיפתחו את לולאת השרון ויאלצו להפחית בתדירות
הקו הזה מאוד פופולרי בצורתו הנוכחית, מעניין אם הוא ישאר כל כך פופולרי כשלנוסעים בפתח תקווה (למשל) יהיו פחות רכבות בשעה לת"א, ואם הם ינטשו לטובת אמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
סביר להניח שעם הנוסעים שיתווספו ברעננה והוד השרון המספר הסופי של הנוסעים לאו דווקא יפחת, אלא יעלה, למרות הפחתת התדירות.
&nbsp
אגב, דבר נוסף שהיה מגדיל את פופולריות הקו הזה זה גשר הולכי רגל מבני ברק לרמת החייל, או לפחות קו אוטובוס תדיר שעוצר ליד התחנה (ולא מחייב עליה של 3 קומות במדרגות לולייניות מטונפות)
בונים כזה גשר בדיוק עכשיו
גשר מעל הירקון בין תחנת רכבת ופארק הירקון לכיוון עתידים
 

cwen

New member
מעניין מה יקרה כשיפתחו את לולאת השרון ויאלצו להפחית בתדירות
הקו הזה מאוד פופולרי בצורתו הנוכחית, מעניין אם הוא ישאר כל כך פופולרי כשלנוסעים בפתח תקווה (למשל) יהיו פחות רכבות בשעה לת"א, ואם הם ינטשו לטובת אמצעי תחבורה אחרים.
&nbsp
סביר להניח שעם הנוסעים שיתווספו ברעננה והוד השרון המספר הסופי של הנוסעים לאו דווקא יפחת, אלא יעלה, למרות הפחתת התדירות.
&nbsp
אגב, דבר נוסף שהיה מגדיל את פופולריות הקו הזה זה גשר הולכי רגל מבני ברק לרמת החייל, או לפחות קו אוטובוס תדיר שעוצר ליד התחנה (ולא מחייב עליה של 3 קומות במדרגות לולייניות מטונפות)
יש שאטלים מתחנת הרכבת לרמת החייל
והם ממש ממש נוחים. מאז שהוסיפו את הרכבת לחופשי חודשי אני משתמשת בהם לא מעט.
&nbsp
מצד שני, הם רק לכיוון אחד בבוקר ורק לכיוון אחד בערב, בבוקר הם לפחות יוצאים אחרי הרכבת, אבל בערב יש להם שעות והם כמובן נתקעים בפקקים המטורפים.
אתמול למשל הגעתי ברכבת שכבר אין לה שאטלים, וכן, לטפס על הגשר לתחנת האוטובוס זו חוויה נוראית. התכנון הכי גרוע של הנדסת אנוש אי פעם.
גשר להולכי רגל ואופניים (וכסאות גלגלים) בהחלט נחוץ! מקווה מאוד שיהיה מקורה. יהיה אדיר אם גם יהיה עליו מסוע.
 

bralor4247

New member
יש שאטלים מתחנת הרכבת לרמת החייל
והם ממש ממש נוחים. מאז שהוסיפו את הרכבת לחופשי חודשי אני משתמשת בהם לא מעט.
&nbsp
מצד שני, הם רק לכיוון אחד בבוקר ורק לכיוון אחד בערב, בבוקר הם לפחות יוצאים אחרי הרכבת, אבל בערב יש להם שעות והם כמובן נתקעים בפקקים המטורפים.
אתמול למשל הגעתי ברכבת שכבר אין לה שאטלים, וכן, לטפס על הגשר לתחנת האוטובוס זו חוויה נוראית. התכנון הכי גרוע של הנדסת אנוש אי פעם.
גשר להולכי רגל ואופניים (וכסאות גלגלים) בהחלט נחוץ! מקווה מאוד שיהיה מקורה. יהיה אדיר אם גם יהיה עליו מסוע.
בונים שם גשר מעל הירקון
אז עוד מעט לא יצטרכו שאטלים
עד אז, בדרך בחזרה, הולכים ברגל, 18 דקות הליכה לא מהירה בין עתידים עד התחנה.
 

down und

New member
בונים שם גשר מעל הירקון
אז עוד מעט לא יצטרכו שאטלים
עד אז, בדרך בחזרה, הולכים ברגל, 18 דקות הליכה לא מהירה בין עתידים עד התחנה.
מהו ציר ההליכה המדוייק מקרית עתידים לרכבת ב"ב?
אין מצב שבהליכה ועוד לא מהירה דרך ראול ולנברג ואז שמאלה למבצע קדש (הכביש
שמוביל מרמה"ש לקניון איילון) זה 18 דקות לא מעתידים אלא נניח מהרמזור
האחרון שהוא כמדומני או הארד או הנחושת.
הכוונה לרמזור האחרון של ולנברג ולא לזה של הצומת של טיב טעם שהופך לדבורה
הנביאה. לא.
אני מתכוון לצומת שנמצא כ-200 או 300 מ' יותר קרוב למבצע קדש/פנחס רוזן.
אפילו משם עד לרכבת ב"ב זה לא 18 דקות, קל וחומר לא מנניח אחד משני מגדלי
הענק של עתידים (בניין נס או המגדל של חברת כלל ביטוח).
 

bralor4247

New member
מהו ציר ההליכה המדוייק מקרית עתידים לרכבת ב"ב?
אין מצב שבהליכה ועוד לא מהירה דרך ראול ולנברג ואז שמאלה למבצע קדש (הכביש
שמוביל מרמה"ש לקניון איילון) זה 18 דקות לא מעתידים אלא נניח מהרמזור
האחרון שהוא כמדומני או הארד או הנחושת.
הכוונה לרמזור האחרון של ולנברג ולא לזה של הצומת של טיב טעם שהופך לדבורה
הנביאה. לא.
אני מתכוון לצומת שנמצא כ-200 או 300 מ' יותר קרוב למבצע קדש/פנחס רוזן.
אפילו משם עד לרכבת ב"ב זה לא 18 דקות, קל וחומר לא מנניח אחד משני מגדלי
הענק של עתידים (בניין נס או המגדל של חברת כלל ביטוח).
הולך את זה יום יום.
מרחוב הנחושת פינת ראול וולנברג הולך ברחוב בראשי עד שמתחבר לפארק, בפארק הולך עד הגשר של מבצע קדש, עולה בגשר העץ וחוצה את הירקון והולך עד התחנת.
 

d70

Well-known member
הולך את זה יום יום.
מרחוב הנחושת פינת ראול וולנברג הולך ברחוב בראשי עד שמתחבר לפארק, בפארק הולך עד הגשר של מבצע קדש, עולה בגשר העץ וחוצה את הירקון והולך עד התחנת.
לפי אתר "מפה" מדובר ב 1.7 ק"מ
לא הבנתי על איפה יש גשר עץ.את הירקון חוצים בעליה על גשר מבצע קדש ואז יורדים במדרגות הלוליניות סמוך לדיזיין סנטר (שצמודה לתחנת רכבת).

דבר שני לא הבנתי באיזו נקודה מתוכנן הגשר שיקשרבין תחנת רכבת ב"ב לעתידים.יש מידע בנושא?הדבר היחידי שאני רואה בסיבובים באיזור זו פעילות סמוך צמודה לגשר מבצע קדש.זה יהיה טיפשי לשים שם את הגשר כי יוצא שעדיין צריך לעשות סיבוב שמאריך את הדרך...
 

cwen

New member
הולך את זה יום יום.
מרחוב הנחושת פינת ראול וולנברג הולך ברחוב בראשי עד שמתחבר לפארק, בפארק הולך עד הגשר של מבצע קדש, עולה בגשר העץ וחוצה את הירקון והולך עד התחנת.
לא יודעת באיזה קצב אתה הולך
אני בהליכה מהירה עושה את זה ב 25 דקות בערך, מהכיכר של הארד עד התחנה.
 

down und

New member
לא יודעת באיזה קצב אתה הולך
אני בהליכה מהירה עושה את זה ב 25 דקות בערך, מהכיכר של הארד עד התחנה.
צביר לניחא, אופס, סביר להניח
שאת יותר צודקת והוא טועה (חלילה לי מלאמר משקר)
או שהוא פשוט כמעט רץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה