קטר קיטור חשמלי...

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
קטר קיטור חשמלי...


קטר קיטור חשמלי...

בשנות מלחמת העולם השניה בשווייץ, היה מחסור גדול בפחם וגם קטרים חשמליים לא היה להם לרוב.
השווייצרים היצירתיים הסבו קטרי עיתוק מסוג E/E3 לקטרים חשמליים ע"י התקנת גופי חימום ספירליים בהספק של 480kW אל תוך דודי הקטרים ובכך יצרו את הקטרים החשמליים הייחודיים האלה.

 

amit1270

New member
זה אמיתי?

קטר קיטור חשמלי...

בשנות מלחמת העולם השניה בשווייץ, היה מחסור גדול בפחם וגם קטרים חשמליים לא היה להם לרוב.
השווייצרים היצירתיים הסבו קטרי עיתוק מסוג E/E3 לקטרים חשמליים ע"י התקנת גופי חימום ספירליים בהספק של 480kW אל תוך דודי הקטרים ובכך יצרו את הקטרים החשמליים הייחודיים האלה.
זה אמיתי?
אצלנו היה אפשר להשתמש בדוד שמש...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אמיתי לגמרי. הנה דף שמוקדש לקטרים היחודיים האלה:

זה אמיתי?
אצלנו היה אפשר להשתמש בדוד שמש...
אמיתי לגמרי. הנה דף שמוקדש לקטרים היחודיים האלה:
http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm

מובן שקטרים אלה אינם ייעילים במיוחד והפתרון הזה טוב רק במקרים מיוחדים כגון מלחמה. הם איפשרו להשמיש במהירות נייד קיים וללא השקעה בתשתית ועם מקורות כוח זמינים.
 
תודה,תודה, תודה, על המידע המעניין ! איזה יופי!

קטר קיטור חשמלי...

בשנות מלחמת העולם השניה בשווייץ, היה מחסור גדול בפחם וגם קטרים חשמליים לא היה להם לרוב.
השווייצרים היצירתיים הסבו קטרי עיתוק מסוג E/E3 לקטרים חשמליים ע"י התקנת גופי חימום ספירליים בהספק של 480kW אל תוך דודי הקטרים ובכך יצרו את הקטרים החשמליים הייחודיים האלה.
תודה,תודה, תודה, על המידע המעניין ! איזה יופי!
הרשתי לעצמי להתעניין יותר על ״הקומקום החשמלי האופקי הענק הזה״ והנה מה שמצאתי:
1. הקטר נבנה בשנת 1913.
2. השנוי ל״קטר חשמלי״ נעשה ב 2 יחידות בלבד.
3. קטר אחד עדיין גורר קרונות לתיירים, 5 פעמים בשנה בקיץ ובסתיו, בגירסה המקורית כמובן(קיטור).
4. רצ׳ב וידאו קצר על אותו קטר בפעולה.
https://www.youtube.com/watch?v=MrQvDN2SEgA
אני מנצל את ההזדמנות כדי להודיע, ששמעתי שבצפון קוריאה מפעילים היום קטרי קיטור באמצעות .........צמיגים ישנים!! כל כך גדול שם העוני(למעט עבור נשק גרעיני); אני לא יודע אם יש אישור לידיעה הזו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נשמע לי קצת הזוי.

תודה,תודה, תודה, על המידע המעניין ! איזה יופי!
הרשתי לעצמי להתעניין יותר על ״הקומקום החשמלי האופקי הענק הזה״ והנה מה שמצאתי:
1. הקטר נבנה בשנת 1913.
2. השנוי ל״קטר חשמלי״ נעשה ב 2 יחידות בלבד.
3. קטר אחד עדיין גורר קרונות לתיירים, 5 פעמים בשנה בקיץ ובסתיו, בגירסה המקורית כמובן(קיטור).
4. רצ׳ב וידאו קצר על אותו קטר בפעולה.
https://www.youtube.com/watch?v=MrQvDN2SEgA
אני מנצל את ההזדמנות כדי להודיע, ששמעתי שבצפון קוריאה מפעילים היום קטרי קיטור באמצעות .........צמיגים ישנים!! כל כך גדול שם העוני(למעט עבור נשק גרעיני); אני לא יודע אם יש אישור לידיעה הזו.
נשמע לי קצת הזוי.
צמיג ישנים הם לא חומר בעל פליטת חום גבוהה במיוחד.
אבל כמה שזה מסריח!!!
 

mister K

New member
מזכיר את הקטר-מכונת זמן מבחזרה לעתיד 3

קטר קיטור חשמלי...

בשנות מלחמת העולם השניה בשווייץ, היה מחסור גדול בפחם וגם קטרים חשמליים לא היה להם לרוב.
השווייצרים היצירתיים הסבו קטרי עיתוק מסוג E/E3 לקטרים חשמליים ע"י התקנת גופי חימום ספירליים בהספק של 480kW אל תוך דודי הקטרים ובכך יצרו את הקטרים החשמליים הייחודיים האלה.
מזכיר את הקטר-מכונת זמן מבחזרה לעתיד 3
 

david80

Member
מת על דברים כאלה


קטר קיטור חשמלי...

בשנות מלחמת העולם השניה בשווייץ, היה מחסור גדול בפחם וגם קטרים חשמליים לא היה להם לרוב.
השווייצרים היצירתיים הסבו קטרי עיתוק מסוג E/E3 לקטרים חשמליים ע"י התקנת גופי חימום ספירליים בהספק של 480kW אל תוך דודי הקטרים ובכך יצרו את הקטרים החשמליים הייחודיים האלה.
מת על דברים כאלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה