מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים


מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

ביו היתר : סוקולוב הופך למדרחוב בין קוגל לקראוזה עם נתיב אחד לדרך שירות מזרחית משנקר ומערבית ממנו. הרכבת עוברת כמעט תמיד במרכז הרחוב למעט בתחילת השלוחה הדרומית ושאר המטעמים מצויים במצגת.

גודל המצגת הוא 11 מ"ב, לכן העליתי ל -DROPBOX שלי ונתתי שיתוף כללי.
הנה קישור למי שמעוניין.
 
"תחנת גולדה מאיר - תחנת מעבר לקו האדום" (שקף 17)

מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

ביו היתר : סוקולוב הופך למדרחוב בין קוגל לקראוזה עם נתיב אחד לדרך שירות מזרחית משנקר ומערבית ממנו. הרכבת עוברת כמעט תמיד במרכז הרחוב למעט בתחילת השלוחה הדרומית ושאר המטעמים מצויים במצגת.

גודל המצגת הוא 11 מ"ב, לכן העליתי ל -DROPBOX שלי ונתתי שיתוף כללי.
הנה קישור למי שמעוניין.
"תחנת גולדה מאיר - תחנת מעבר לקו האדום" (שקף 17)
בשנת 2158?
נראה מתי תחנת משה דיין תהיה תחנת מעבר לקווים האדום והחום...
 

orchilit

New member
אני חושב שזו טעות. כי המעבר אמור להיות במשה דיין ראשל"צ

"תחנת גולדה מאיר - תחנת מעבר לקו האדום" (שקף 17)
בשנת 2158?
נראה מתי תחנת משה דיין תהיה תחנת מעבר לקווים האדום והחום...
אני חושב שזו טעות. כי המעבר אמור להיות במשה דיין ראשל"צ
אגב, לא הייתי במפגש, פשוט קיבלתי את המצגת.
 
זו לא טעות אלא מתייחס לשלוחה אפשרית של הקו האדום מבת ים לתוך

אני חושב שזו טעות. כי המעבר אמור להיות במשה דיין ראשל"צ
אגב, לא הייתי במפגש, פשוט קיבלתי את המצגת.
זו לא טעות אלא מתייחס לשלוחה אפשרית של הקו האדום מבת ים לתוך
חולון.
אבל אני בספק אם השלוחה הזו תבוצע אי פעם.
בינתיים גם המשך הקו האדום עד לראשון לציון לא נראה באופק.
 

orchilit

New member
אה אוקיי. כן אני בספק אם יעשו כאלו שלוחות.

זו לא טעות אלא מתייחס לשלוחה אפשרית של הקו האדום מבת ים לתוך
חולון.
אבל אני בספק אם השלוחה הזו תבוצע אי פעם.
בינתיים גם המשך הקו האדום עד לראשון לציון לא נראה באופק.
אה אוקיי. כן אני בספק אם יעשו כאלו שלוחות.
 

Bus Nerd

Active member
"לא יהיה ניתן לעלות על הרכבת עם אופניים"?!

מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

ביו היתר : סוקולוב הופך למדרחוב בין קוגל לקראוזה עם נתיב אחד לדרך שירות מזרחית משנקר ומערבית ממנו. הרכבת עוברת כמעט תמיד במרכז הרחוב למעט בתחילת השלוחה הדרומית ושאר המטעמים מצויים במצגת.

גודל המצגת הוא 11 מ"ב, לכן העליתי ל -DROPBOX שלי ונתתי שיתוף כללי.
הנה קישור למי שמעוניין.
"לא יהיה ניתן לעלות על הרכבת עם אופניים"?!
שקופית 9 במצגת.
&nbsp
זה ממש מטופש לדעתי. מחוץ לשעות השיא אין סיבה טובה לאיסור שכזה.
&nbsp
עוד דבר מעציב במקצת זה כמות העצים שיכרתו, 793 עצים.
&nbsp
הם טוענים שישתלו עצים חדשים אבל בשנים האחרונות בכל פרוייקט חדש שנשתלו בו עצים לא נתנו לשורשים שלהם מספיק מקום מתחת לקרקע והם נשארו קטנים ועלובים - גם עצים שנמצאים באותו מקום כבר 10 שנים עדיין נראים קטנים ולא נותנים צל בכלל. לכן עצים שנכרתים מעציבים אותי. עצים נותנים צל, הופכים את הרחובות ליפים ונעימים יותר, ותורמים לסביבה... חבל שלא מתייחסים אליהם בכבוד הראוי.
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי זה מאד מקובל במערכות רק"ל.

"לא יהיה ניתן לעלות על הרכבת עם אופניים"?!
שקופית 9 במצגת.
&nbsp
זה ממש מטופש לדעתי. מחוץ לשעות השיא אין סיבה טובה לאיסור שכזה.
&nbsp
עוד דבר מעציב במקצת זה כמות העצים שיכרתו, 793 עצים.
&nbsp
הם טוענים שישתלו עצים חדשים אבל בשנים האחרונות בכל פרוייקט חדש שנשתלו בו עצים לא נתנו לשורשים שלהם מספיק מקום מתחת לקרקע והם נשארו קטנים ועלובים - גם עצים שנמצאים באותו מקום כבר 10 שנים עדיין נראים קטנים ולא נותנים צל בכלל. לכן עצים שנכרתים מעציבים אותי. עצים נותנים צל, הופכים את הרחובות ליפים ונעימים יותר, ותורמים לסביבה... חבל שלא מתייחסים אליהם בכבוד הראוי.
לצערי זה מאד מקובל במערכות רק"ל.
 

Ccyclist

Well-known member
אפילו באמסטרדם אסור להעלות אופניים לחשמלית

מאוד מקובל איפה?
בעולם? במלגה? באנגליה?
אפילו באמסטרדם אסור להעלות אופניים לחשמלית
http://www.holland-cycling.com/amsterdam/getting-around-amsterdam/public-transport-amsterdam
&nbsp
אני מתפלא על עצם השאלה כשהיא מגיעה מאדם שיודע שבמערכי רק"ל לא מקצים אזור אופניים ספציפי על חשבון מקומות ישיבה.
&nbsp
מנסיוני האישי אסור להעלות אופניים ב DLR או בטראמלינק, אבל הבאתי לינק מבירת הרכיבה האירופאית כדי להראות עד כמה מקובל שלא מעלים אופניים לרק"ל כפי שלא מעלים אותן לאוטובוסים עירוניים. מה שמקובל הוא להעלות אופניים לרכבות "כבדות" ולמטרו עם הגבלות לשעות העומס.
 

Rubim88

New member
אמסטרדם היא בסה"כ עוד עיר

אפילו באמסטרדם אסור להעלות אופניים לחשמלית
http://www.holland-cycling.com/amsterdam/getting-around-amsterdam/public-transport-amsterdam
&nbsp
אני מתפלא על עצם השאלה כשהיא מגיעה מאדם שיודע שבמערכי רק"ל לא מקצים אזור אופניים ספציפי על חשבון מקומות ישיבה.
&nbsp
מנסיוני האישי אסור להעלות אופניים ב DLR או בטראמלינק, אבל הבאתי לינק מבירת הרכיבה האירופאית כדי להראות עד כמה מקובל שלא מעלים אופניים לרק"ל כפי שלא מעלים אותן לאוטובוסים עירוניים. מה שמקובל הוא להעלות אופניים לרכבות "כבדות" ולמטרו עם הגבלות לשעות העומס.
אמסטרדם היא בסה"כ עוד עיר
אני שואל כי אני מכיר הרבה ערים שדווקא כן מותר להעלות אופניים(כמובן שעם תנאים מסויימים - שעות/כרטיס נוסף/על בסיס מקום), איסור אולי מקובל במדינה/ות מסויימת/ות או בערים מסויימות. יש דווקא מערכות רק"ל עם מערכים בעלי "אזור רב שימושי"(לעגלות/אופניים/נכים וכו'), אבל זה אכן לא נפוץ בציוד ישן עם רצפה גבוהה.
 

darkshadow1

New member
לפי הנתונים במצגת- צריך לגרוט את תכנון הקו הירוק מיד.

מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

ביו היתר : סוקולוב הופך למדרחוב בין קוגל לקראוזה עם נתיב אחד לדרך שירות מזרחית משנקר ומערבית ממנו. הרכבת עוברת כמעט תמיד במרכז הרחוב למעט בתחילת השלוחה הדרומית ושאר המטעמים מצויים במצגת.

גודל המצגת הוא 11 מ"ב, לכן העליתי ל -DROPBOX שלי ונתתי שיתוף כללי.
הנה קישור למי שמעוניין.
לפי הנתונים במצגת- צריך לגרוט את תכנון הקו הירוק מיד.
אם התדירות המקסימאלית של הרק"ל בירושלים עומדת על 10 רכבות בשעה והקיבולת של כל מערך היא 500 נוסעים (כמו בקו הירוק לפי המצגת), אז אם הרק"ל בירושלים מסיעה 140,000 נוסעים ביום והקו הירוק 250,000- התדירות המקסימאלית של הקו הירוק צריכה להיות 18 רכבות בשעה, כלומר רכבת כל כ-3 דקות. במילים אחרות, הקו הירוק ימצה כמעט את כל הקיבולת שלו כבר ביום הפתיחה.
 
ובגלל זה הקו הירוק, כמו גם האדום, צריכים להיות קווי מטרו

לפי הנתונים במצגת- צריך לגרוט את תכנון הקו הירוק מיד.
אם התדירות המקסימאלית של הרק"ל בירושלים עומדת על 10 רכבות בשעה והקיבולת של כל מערך היא 500 נוסעים (כמו בקו הירוק לפי המצגת), אז אם הרק"ל בירושלים מסיעה 140,000 נוסעים ביום והקו הירוק 250,000- התדירות המקסימאלית של הקו הירוק צריכה להיות 18 רכבות בשעה, כלומר רכבת כל כ-3 דקות. במילים אחרות, הקו הירוק ימצה כמעט את כל הקיבולת שלו כבר ביום הפתיחה.
ובגלל זה הקו הירוק, כמו גם האדום, צריכים להיות קווי מטרו
אבל בעולם ההפוך של שר התחבורה, הקווים האדום, הירוק והסגול יהיו קווי רק"ל ויהיה קו מטרו צהוב לטובת רעננה ורמלה.
 

Rubim88

New member
זו גם תהיה התדירות המקס'

לפי הנתונים במצגת- צריך לגרוט את תכנון הקו הירוק מיד.
אם התדירות המקסימאלית של הרק"ל בירושלים עומדת על 10 רכבות בשעה והקיבולת של כל מערך היא 500 נוסעים (כמו בקו הירוק לפי המצגת), אז אם הרק"ל בירושלים מסיעה 140,000 נוסעים ביום והקו הירוק 250,000- התדירות המקסימאלית של הקו הירוק צריכה להיות 18 רכבות בשעה, כלומר רכבת כל כ-3 דקות. במילים אחרות, הקו הירוק ימצה כמעט את כל הקיבולת שלו כבר ביום הפתיחה.
זו גם תהיה התדירות המקס'
בעמוד 10 ניתן לראות שרכבת כל 3 דקות זו התדירות המתוכננת בשעת השיא(עם תוואי שעובר מידי פעם במדרחוב ובלי הפרדות מפלסיות בצמתים גם לא ירדו בהרבה מזה, וזו בדיוק הבעיה, בשילוב אורך המערכים המוגבל - אי אפשרות הרחבת הקיבולת בעתיד), רכבת כל 10 דקות זו התדירות בשעות השפל, רכבת כל 6 דקות זו כנראה תדירות שיא בכל זרוע. הקו האדום בירושלים מסיע *כיום* 140 אלף, חכה תראה מה יקרה בעוד כך וכך שנים כששאר הקווים יוקמו/יורחבו, השימוש במערכת יתבסס במודעות הציבור(ניתן לראות את ההשפעה על גידול הנוסעים מעבר לגידול האוכלוסיה במערכות חדשות בחו"ל) וכמות האוכלוסיה תגדל..
 

Bus Nerd

Active member
אפשר לעשות כמו בגוטבורג

זו גם תהיה התדירות המקס'
בעמוד 10 ניתן לראות שרכבת כל 3 דקות זו התדירות המתוכננת בשעת השיא(עם תוואי שעובר מידי פעם במדרחוב ובלי הפרדות מפלסיות בצמתים גם לא ירדו בהרבה מזה, וזו בדיוק הבעיה, בשילוב אורך המערכים המוגבל - אי אפשרות הרחבת הקיבולת בעתיד), רכבת כל 10 דקות זו התדירות בשעות השפל, רכבת כל 6 דקות זו כנראה תדירות שיא בכל זרוע. הקו האדום בירושלים מסיע *כיום* 140 אלף, חכה תראה מה יקרה בעוד כך וכך שנים כששאר הקווים יוקמו/יורחבו, השימוש במערכת יתבסס במודעות הציבור(ניתן לראות את ההשפעה על גידול הנוסעים מעבר לגידול האוכלוסיה במערכות חדשות בחו"ל) וכמות האוכלוסיה תגדל..
אפשר לעשות כמו בגוטבורג
בחלקים מסויימים של העיר, כשאחד קווי הטראם סגורים לשיפוצים או כשצריך לתגבר, מעבירים אוטובוסים רגילים על התוואי של הטראם לפעמים.

גם אצלנו אפשר לעשות את זה לדעתי. יש עומס ואי אפשר להאריך מערכים? אין בעיה, לפצות על העומס הזה בקטעים העל-קרקעיים עם אוטובוסים שייסעו בחלונות הזמן בין הרכבות. זה מטומטם ומטופש כמובן להפעיל דבר כזה באופן קבוע ולא רק כשיש תקלות, אבל אם כבר חלם אז בואו נלך עד הסוף.
 

darkshadow1

New member
זה יהיה בלתי אפשרי.

אפשר לעשות כמו בגוטבורג
בחלקים מסויימים של העיר, כשאחד קווי הטראם סגורים לשיפוצים או כשצריך לתגבר, מעבירים אוטובוסים רגילים על התוואי של הטראם לפעמים.

גם אצלנו אפשר לעשות את זה לדעתי. יש עומס ואי אפשר להאריך מערכים? אין בעיה, לפצות על העומס הזה בקטעים העל-קרקעיים עם אוטובוסים שייסעו בחלונות הזמן בין הרכבות. זה מטומטם ומטופש כמובן להפעיל דבר כזה באופן קבוע ולא רק כשיש תקלות, אבל אם כבר חלם אז בואו נלך עד הסוף.
זה יהיה בלתי אפשרי.
כשאומרים שהקו ממצה את מלוא הקיבולת שלו הכוונה היא לכך שמשתמשים במערכים באורך מקסימאלי (כלומר רכבות ארוכות יותר פשוט לא מתאימות לתוואי) ותדירות הנסיעות היא מקסימאלית (כלומר הגברת התדירות תגרום לבעיות בלו"ז או תגרום להפרעות קשות מדי לתנועת הרכבים בכבישים החוצים).
במילים אחרות, אם אי אפשר להוסיף רכבות נוספות כתוצאה ממיצוי קיבולת הקו- גם אי אפשר להוסיף אוטובוסים. אני מנחש שבגוטבורג התדירות הגבוהה ביותר של הקווים שאתה מדבר עליהם נמוכה משמעותית מהתדירות המקסימאלית שהתשתית מאפשרת, ולכן במקרים מסויימים כשהביקוש גבוה במיוחד אין מספיק מערכים זמינים לנסיעות- ומשלימים את החסר באמצעות אוטובוסים. במילים אחרות, המצב נגרם עקב מחסור בציוד נייד ולא עקב מיצוי הקיבולת של הקו.
 

Rubim88

New member


זה יהיה בלתי אפשרי.
כשאומרים שהקו ממצה את מלוא הקיבולת שלו הכוונה היא לכך שמשתמשים במערכים באורך מקסימאלי (כלומר רכבות ארוכות יותר פשוט לא מתאימות לתוואי) ותדירות הנסיעות היא מקסימאלית (כלומר הגברת התדירות תגרום לבעיות בלו"ז או תגרום להפרעות קשות מדי לתנועת הרכבים בכבישים החוצים).
במילים אחרות, אם אי אפשר להוסיף רכבות נוספות כתוצאה ממיצוי קיבולת הקו- גם אי אפשר להוסיף אוטובוסים. אני מנחש שבגוטבורג התדירות הגבוהה ביותר של הקווים שאתה מדבר עליהם נמוכה משמעותית מהתדירות המקסימאלית שהתשתית מאפשרת, ולכן במקרים מסויימים כשהביקוש גבוה במיוחד אין מספיק מערכים זמינים לנסיעות- ומשלימים את החסר באמצעות אוטובוסים. במילים אחרות, המצב נגרם עקב מחסור בציוד נייד ולא עקב מיצוי הקיבולת של הקו.
 

raminec

New member
תודה רבה על המצגת

מצגת הקו הירוק - מקטע דרומי הוצגה ב29.03 במפגש תושבים

ביו היתר : סוקולוב הופך למדרחוב בין קוגל לקראוזה עם נתיב אחד לדרך שירות מזרחית משנקר ומערבית ממנו. הרכבת עוברת כמעט תמיד במרכז הרחוב למעט בתחילת השלוחה הדרומית ושאר המטעמים מצויים במצגת.

גודל המצגת הוא 11 מ"ב, לכן העליתי ל -DROPBOX שלי ונתתי שיתוף כללי.
הנה קישור למי שמעוניין.
תודה רבה על המצגת
היה מאוד מעניין לקרוא.
יהיה אפילו יותר מעניין לראות כמה זמן ייקח עד שנראה את הרכבת הראשונה נוסעת על המסילה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה