רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד

מצב
הנושא נעול.
רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד

רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד
אהלן חברים!
בעבר דובר שהרפורמה תתחיל במנויים בתחילת השנה, וברבעון השני תורחב גם לכרטיסים הבודדים וערך צבור.
בפועל הגענו לרבעון השני והרפורמה אמנם הורחבה לעוד אזורים שונים (דבר מבורך בפני עצמו) אך מחירי כרטיס בודד נותרו מעוותים, כשהעיוות הגדול ביותר לדעתי, על אף שיש מחירי רכבת שעולים יותר מחופשי יומי, זה דווקא המצב בחיפה, שם נסיעה עולה 5.90 חוץ מלשכונה אחת, קרית חיים, שנסיעה אליה וממנה עולה 9.10. אז נכון, קרית חיים היא בקריות, אבל שייכת לחיפה.
האם ידוע מתי זה ישתנה?
 
הרבעון השני רק התחיל היום

רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד
אהלן חברים!
בעבר דובר שהרפורמה תתחיל במנויים בתחילת השנה, וברבעון השני תורחב גם לכרטיסים הבודדים וערך צבור.
בפועל הגענו לרבעון השני והרפורמה אמנם הורחבה לעוד אזורים שונים (דבר מבורך בפני עצמו) אך מחירי כרטיס בודד נותרו מעוותים, כשהעיוות הגדול ביותר לדעתי, על אף שיש מחירי רכבת שעולים יותר מחופשי יומי, זה דווקא המצב בחיפה, שם נסיעה עולה 5.90 חוץ מלשכונה אחת, קרית חיים, שנסיעה אליה וממנה עולה 9.10. אז נכון, קרית חיים היא בקריות, אבל שייכת לחיפה.
האם ידוע מתי זה ישתנה?
הרבעון השני רק התחיל היום
נאמר ברבעון השני, לא נאמר שבתחילתו של הרבעון השני
&nbsp
 

נתנאל531

Well-known member
השייכות של קרית חיים ושמואל לחיפה הינה מסיבות היסטוריות

רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד
אהלן חברים!
בעבר דובר שהרפורמה תתחיל במנויים בתחילת השנה, וברבעון השני תורחב גם לכרטיסים הבודדים וערך צבור.
בפועל הגענו לרבעון השני והרפורמה אמנם הורחבה לעוד אזורים שונים (דבר מבורך בפני עצמו) אך מחירי כרטיס בודד נותרו מעוותים, כשהעיוות הגדול ביותר לדעתי, על אף שיש מחירי רכבת שעולים יותר מחופשי יומי, זה דווקא המצב בחיפה, שם נסיעה עולה 5.90 חוץ מלשכונה אחת, קרית חיים, שנסיעה אליה וממנה עולה 9.10. אז נכון, קרית חיים היא בקריות, אבל שייכת לחיפה.
האם ידוע מתי זה ישתנה?
השייכות של קרית חיים ושמואל לחיפה הינה מסיבות היסטוריות
זה לא קשור למחירי תחבורה ציבורית שנמדדים לפי מרחק (או לכל הפחות צריכים להיות פונקציה של מרחק, אכן יש לא מעט עיוותים).
 
מרחק או לא מרחק - קרית חיים זה בפועל חיפה!

השייכות של קרית חיים ושמואל לחיפה הינה מסיבות היסטוריות
זה לא קשור למחירי תחבורה ציבורית שנמדדים לפי מרחק (או לכל הפחות צריכים להיות פונקציה של מרחק, אכן יש לא מעט עיוותים).
מרחק או לא מרחק - קרית חיים זה בפועל חיפה!
אפילו אם הסיבה היסטורית, קרית חיים וקרית שמואל - הן שכונות בחיפה! אין בארץ עיר עם הבדלי תעריפים בין השכונות השונות! (ככל הידוע לי כמובן)
בסופו של דבר, סתם לדוגמה, תושב קרית חיים שהוא צריך משהו מהעירייה, עליו לנסוע להדר (במידה ושירות העירונית לא מספק אותו, ואלו דברים שקורים) - למה הוא צריך לשלם יותר כדי להגיע לעירייה שלו מאשר תושב של כל שכונה אחרת?
ואם כבר מדברים על מרחק - נסיעה מגבעת נשר למרכזית חוף הכרמל, למשל, ארוכה הרבה יותר מנסיעה מקרית חיים לעיר התחתית או לגרנד קניון, למשל. ועוד כאן מדובר בערים שונות! והמחיר? זול יותר לבאים מנשר.
&nbsp
האיחוד תעריפים חיוני, גם בנסיעה בודדת, ואני מקווה שכפי שהעיוות הסתיים בגזרת המנויים, הוא יסתיים במהרה גם בכללי.
 
עיוות כזה קיים לא רק בקרית חיים

מרחק או לא מרחק - קרית חיים זה בפועל חיפה!
אפילו אם הסיבה היסטורית, קרית חיים וקרית שמואל - הן שכונות בחיפה! אין בארץ עיר עם הבדלי תעריפים בין השכונות השונות! (ככל הידוע לי כמובן)
בסופו של דבר, סתם לדוגמה, תושב קרית חיים שהוא צריך משהו מהעירייה, עליו לנסוע להדר (במידה ושירות העירונית לא מספק אותו, ואלו דברים שקורים) - למה הוא צריך לשלם יותר כדי להגיע לעירייה שלו מאשר תושב של כל שכונה אחרת?
ואם כבר מדברים על מרחק - נסיעה מגבעת נשר למרכזית חוף הכרמל, למשל, ארוכה הרבה יותר מנסיעה מקרית חיים לעיר התחתית או לגרנד קניון, למשל. ועוד כאן מדובר בערים שונות! והמחיר? זול יותר לבאים מנשר.
&nbsp
האיחוד תעריפים חיוני, גם בנסיעה בודדת, ואני מקווה שכפי שהעיוות הסתיים בגזרת המנויים, הוא יסתיים במהרה גם בכללי.
עיוות כזה קיים לא רק בקרית חיים
לרמת השרון יש שכונה, נווה גן (ולמעשה כל החלק של רמת השרון שמדרום לכביש 5), שהעיוות הזה קיים בה גם בכרטיסים בודדים וגם בכרטיסי המנויים.
ומחיר נסיעה בודדת בין נווה גן לבין רמת השרון עצמה יקר במעט ממחיר נסיעה בודדת בין קרית חיים לבין חיפה עצמה.

כל עוד חיפה והקריות נחשבו אזורים שונים, הייתה בעיה לכלול את קרית חיים באזור חיפה ולא באזור הקריות, כי אז היה נוצר מצב לא הגיוני בנסיעות בתוך הקריות.
כיום החלוקה נשארה בכרטיסים הבודדים ובערך צבור בגלל העיוות הגדול הכלל ארצי של החזקת שתי מערכות תעריפים נפרדות וסותרות.
העיוות של קרית חיים (והקריות בכלל) הוא חלק קטן מהעיוות הגדול הזה ויש דוגמאות צורמות הרבה יותר מההבדל שבין 5.90 ש"ח ל-9.10 ש"ח.

אל תשכח גם שבזכות העיוות הזה, מחירי הנסיעה בתוך הקריות, כולל בתוך קרית חיים ובינה לבין הקריות האחרות נמוך יותר ממה שהיה לו קרית חיים הייתה שייכת לאזור חיפה ב-100%.
אם קריית חיים היא בפועל חיפה כמו כל שכונה אחרת בחיפה אז מחיר נסיעה בתוך קרית חיים לא יהיה 5 ש"ח אלא 5.90 ש"ח ולא יהיה לקרית חיים חופשי חודשי קריות שזול יותר מהחופשי החודשי הזול ביותר שתקף בחיפה עצמה.
 
כמובן שיש בזה מעין יתרון, אבל עדיף כבר 5.90 אחיד.

עיוות כזה קיים לא רק בקרית חיים
לרמת השרון יש שכונה, נווה גן (ולמעשה כל החלק של רמת השרון שמדרום לכביש 5), שהעיוות הזה קיים בה גם בכרטיסים בודדים וגם בכרטיסי המנויים.
ומחיר נסיעה בודדת בין נווה גן לבין רמת השרון עצמה יקר במעט ממחיר נסיעה בודדת בין קרית חיים לבין חיפה עצמה.

כל עוד חיפה והקריות נחשבו אזורים שונים, הייתה בעיה לכלול את קרית חיים באזור חיפה ולא באזור הקריות, כי אז היה נוצר מצב לא הגיוני בנסיעות בתוך הקריות.
כיום החלוקה נשארה בכרטיסים הבודדים ובערך צבור בגלל העיוות הגדול הכלל ארצי של החזקת שתי מערכות תעריפים נפרדות וסותרות.
העיוות של קרית חיים (והקריות בכלל) הוא חלק קטן מהעיוות הגדול הזה ויש דוגמאות צורמות הרבה יותר מההבדל שבין 5.90 ש"ח ל-9.10 ש"ח.

אל תשכח גם שבזכות העיוות הזה, מחירי הנסיעה בתוך הקריות, כולל בתוך קרית חיים ובינה לבין הקריות האחרות נמוך יותר ממה שהיה לו קרית חיים הייתה שייכת לאזור חיפה ב-100%.
אם קריית חיים היא בפועל חיפה כמו כל שכונה אחרת בחיפה אז מחיר נסיעה בתוך קרית חיים לא יהיה 5 ש"ח אלא 5.90 ש"ח ולא יהיה לקרית חיים חופשי חודשי קריות שזול יותר מהחופשי החודשי הזול ביותר שתקף בחיפה עצמה.
כמובן שיש בזה מעין יתרון, אבל עדיף כבר 5.90 אחיד.
גם קריות, גם חיפה, גם נשר, גם טירת כרמל וכמובן בינהם.
 

נתנאל531

Well-known member
הקישור של קריית חיים ושמואל חזק בהרבה לקריות

עיוות כזה קיים לא רק בקרית חיים
לרמת השרון יש שכונה, נווה גן (ולמעשה כל החלק של רמת השרון שמדרום לכביש 5), שהעיוות הזה קיים בה גם בכרטיסים בודדים וגם בכרטיסי המנויים.
ומחיר נסיעה בודדת בין נווה גן לבין רמת השרון עצמה יקר במעט ממחיר נסיעה בודדת בין קרית חיים לבין חיפה עצמה.

כל עוד חיפה והקריות נחשבו אזורים שונים, הייתה בעיה לכלול את קרית חיים באזור חיפה ולא באזור הקריות, כי אז היה נוצר מצב לא הגיוני בנסיעות בתוך הקריות.
כיום החלוקה נשארה בכרטיסים הבודדים ובערך צבור בגלל העיוות הגדול הכלל ארצי של החזקת שתי מערכות תעריפים נפרדות וסותרות.
העיוות של קרית חיים (והקריות בכלל) הוא חלק קטן מהעיוות הגדול הזה ויש דוגמאות צורמות הרבה יותר מההבדל שבין 5.90 ש"ח ל-9.10 ש"ח.

אל תשכח גם שבזכות העיוות הזה, מחירי הנסיעה בתוך הקריות, כולל בתוך קרית חיים ובינה לבין הקריות האחרות נמוך יותר ממה שהיה לו קרית חיים הייתה שייכת לאזור חיפה ב-100%.
אם קריית חיים היא בפועל חיפה כמו כל שכונה אחרת בחיפה אז מחיר נסיעה בתוך קרית חיים לא יהיה 5 ש"ח אלא 5.90 ש"ח ולא יהיה לקרית חיים חופשי חודשי קריות שזול יותר מהחופשי החודשי הזול ביותר שתקף בחיפה עצמה.
הקישור של קריית חיים ושמואל חזק בהרבה לקריות
או לאזור המפרץ עד למרכזית המפרץ, מאשר לחיפה. לא זוכר סיבה סבירה שבשבילה הייתי צריך להגיע לחיפה בזמן האחרון.
 
אני מופתע שתושבי קריית חיים ושמואל עדיין מוכנים להיות

הקישור של קריית חיים ושמואל חזק בהרבה לקריות
או לאזור המפרץ עד למרכזית המפרץ, מאשר לחיפה. לא זוכר סיבה סבירה שבשבילה הייתי צריך להגיע לחיפה בזמן האחרון.
אני מופתע שתושבי קריית חיים ושמואל עדיין מוכנים להיות
החצר האחורית של חיפה.
נראה לי היה עדיף להם להתאחד עם קריית מוצקין.
 

נתנאל531

Well-known member
אם הקריות עוזבות את חיפה

אני מופתע שתושבי קריית חיים ושמואל עדיין מוכנים להיות
החצר האחורית של חיפה.
נראה לי היה עדיף להם להתאחד עם קריית מוצקין.
אם הקריות עוזבות את חיפה
יהיה הכרח לחלק את אזור התעשיה של מפרץ חיפה בין חיפה והקריות. מאחר ומדובר בהרבה כסף של ארנונה, זה כנראה לא יקרה בטווח הקרוב...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הארנונה גם ככה מחולקת בין מועצות האזור בגלל הזיהום...

אם הקריות עוזבות את חיפה
יהיה הכרח לחלק את אזור התעשיה של מפרץ חיפה בין חיפה והקריות. מאחר ומדובר בהרבה כסף של ארנונה, זה כנראה לא יקרה בטווח הקרוב...
הארנונה גם ככה מחולקת בין מועצות האזור בגלל הזיהום...
או שאולי אני מתבלבלת עם פיצוי אחר שמשלמים המפעלים?
בכל מקרה מכיוון שכל היישובים העוטפים את המפרץ "נהנים" מהזיהום, כולם מקבלים על כך תשלום, לא רק עיריית חיפה.
 

נתנאל531

Well-known member
אבל אז החלק של חיפה ירד ויעבור לקרית חיים העצמאית

הארנונה גם ככה מחולקת בין מועצות האזור בגלל הזיהום...
או שאולי אני מתבלבלת עם פיצוי אחר שמשלמים המפעלים?
בכל מקרה מכיוון שכל היישובים העוטפים את המפרץ "נהנים" מהזיהום, כולם מקבלים על כך תשלום, לא רק עיריית חיפה.
אבל אז החלק של חיפה ירד ויעבור לקרית חיים העצמאית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ומה לגבי הכרמלית שהנסיעה בה עדיין ₪6.90 בלי ערך צבור/מעבר?

רפורמת התעריפים בכרטיס נסיעה בודד
אהלן חברים!
בעבר דובר שהרפורמה תתחיל במנויים בתחילת השנה, וברבעון השני תורחב גם לכרטיסים הבודדים וערך צבור.
בפועל הגענו לרבעון השני והרפורמה אמנם הורחבה לעוד אזורים שונים (דבר מבורך בפני עצמו) אך מחירי כרטיס בודד נותרו מעוותים, כשהעיוות הגדול ביותר לדעתי, על אף שיש מחירי רכבת שעולים יותר מחופשי יומי, זה דווקא המצב בחיפה, שם נסיעה עולה 5.90 חוץ מלשכונה אחת, קרית חיים, שנסיעה אליה וממנה עולה 9.10. אז נכון, קרית חיים היא בקריות, אבל שייכת לחיפה.
האם ידוע מתי זה ישתנה?
ומה לגבי הכרמלית שהנסיעה בה עדיין ₪6.90 בלי ערך צבור/מעבר?
מכיוון שהיא בבעלות עיריית חיפה יוצא שהיא לא כלולה בשום הסדר תחבורה נורמלי בימינו והנוסעים נדפקים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה