אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
 
התחנה נמצאת במרחק בהחלט סביר, ואף יותר מכך.

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
התחנה נמצאת במרחק בהחלט סביר, ואף יותר מכך.
ממילא כל כולה עפולה היא עיירה קטנה, ובנסיעה של דקות ספורות ניתן להגיע מכל אחד מקצוותיה לכיוון התחנה, שנבנתה במיקום בסה"כ די מרכזי.

שם המשחק יהיה תזמון עם קווי ההזנה של מפעילת האוטובוסים המקומית.
 
"עיירה קטנה"...יש אנשים שסבורים שהיא תהיה עיר מטרופולין

התחנה נמצאת במרחק בהחלט סביר, ואף יותר מכך.
ממילא כל כולה עפולה היא עיירה קטנה, ובנסיעה של דקות ספורות ניתן להגיע מכל אחד מקצוותיה לכיוון התחנה, שנבנתה במיקום בסה"כ די מרכזי.

שם המשחק יהיה תזמון עם קווי ההזנה של מפעילת האוטובוסים המקומית.
"עיירה קטנה"...יש אנשים שסבורים שהיא תהיה עיר מטרופולין
חמישית...
 
ואם זה יקרה, אז על אחת כמה וכמה תחנת הרכבת

"עיירה קטנה"...יש אנשים שסבורים שהיא תהיה עיר מטרופולין
חמישית...
ואם זה יקרה, אז על אחת כמה וכמה תחנת הרכבת
כנראה תהיה מוקפת בשכונות מכל צדדיה ותהיה במיקום מרכזי בעיר המטרופולין הזאת.
 

Rubim88

New member
מוקפת זה עניין יחסי..

ואם זה יקרה, אז על אחת כמה וכמה תחנת הרכבת
כנראה תהיה מוקפת בשכונות מכל צדדיה ותהיה במיקום מרכזי בעיר המטרופולין הזאת.
מוקפת זה עניין יחסי..
תשב 250-300 מטר אווירי מהבית הקרוב ביותר, בגבול הצפון מערבי של העיר ה"מחוברת".

 

darkshadow1

New member
ביחס לרוב התחנות בארץ- התחנה בעפולה במיקום טוב.

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
ביחס לרוב התחנות בארץ- התחנה בעפולה במיקום טוב.
אפשר לראות בתמונה שהשדה הריק ליד התחנה יהפך בקרוב לשכונת מגורים. ברוב הערים בארץ תחנות הרכבת נמצאות במקרה הטוב באזורי תעשייה בשולי הערים ובמקרה הרע אפילו רחוק יותר- דווקא במקרה של עפולה נראה שהעיר תעטוף עם הזמן את תחנת הרכבת.
אם לא היו מקימים את תחנת הרכבת במיקום שנבחר- כנראה שהיו מקימים אותה בצמוד לתחנה המרכזית של עפולה, עם מנהרה מתחת לתוואי המקורי של המסילה (מה שגם היה מקצר את זמן הנסיעה לבית שאן). אני מניח שהחלופה הזאת נפסלה בגלל עלויות גבוהות יותר, צפי להתנגדויות מצד תושבי עפולה (היו צריכים לחפור את כל מרכז עפולה למשך 3 שנים לפחות, ממש בצמוד לבתי תושבים), השפעה לא ברורה על יציבות המבנים הצמודים לתוואי המסילה ונחיתות בנגישות מהיישובים בסביבות עפולה ביחס לחלופה שנבחרה.
 
היה אפשר להקים את התחנה בתוואי הנוכחי במקום בסמוך לכביש 60

ביחס לרוב התחנות בארץ- התחנה בעפולה במיקום טוב.
אפשר לראות בתמונה שהשדה הריק ליד התחנה יהפך בקרוב לשכונת מגורים. ברוב הערים בארץ תחנות הרכבת נמצאות במקרה הטוב באזורי תעשייה בשולי הערים ובמקרה הרע אפילו רחוק יותר- דווקא במקרה של עפולה נראה שהעיר תעטוף עם הזמן את תחנת הרכבת.
אם לא היו מקימים את תחנת הרכבת במיקום שנבחר- כנראה שהיו מקימים אותה בצמוד לתחנה המרכזית של עפולה, עם מנהרה מתחת לתוואי המקורי של המסילה (מה שגם היה מקצר את זמן הנסיעה לבית שאן). אני מניח שהחלופה הזאת נפסלה בגלל עלויות גבוהות יותר, צפי להתנגדויות מצד תושבי עפולה (היו צריכים לחפור את כל מרכז עפולה למשך 3 שנים לפחות, ממש בצמוד לבתי תושבים), השפעה לא ברורה על יציבות המבנים הצמודים לתוואי המסילה ונחיתות בנגישות מהיישובים בסביבות עפולה ביחס לחלופה שנבחרה.
היה אפשר להקים את התחנה בתוואי הנוכחי במקום בסמוך לכביש 60
בסמוך לכביש 65, בין עפולה לעפולה עילית ומצפון לרובע יזרעאל החדש.
זה היה מיקום יותר מרכזי מבחינת מבנה העיר.
 

Rubim88

New member
זה היה מקצר את הנסיעה בסביבות דקה

ביחס לרוב התחנות בארץ- התחנה בעפולה במיקום טוב.
אפשר לראות בתמונה שהשדה הריק ליד התחנה יהפך בקרוב לשכונת מגורים. ברוב הערים בארץ תחנות הרכבת נמצאות במקרה הטוב באזורי תעשייה בשולי הערים ובמקרה הרע אפילו רחוק יותר- דווקא במקרה של עפולה נראה שהעיר תעטוף עם הזמן את תחנת הרכבת.
אם לא היו מקימים את תחנת הרכבת במיקום שנבחר- כנראה שהיו מקימים אותה בצמוד לתחנה המרכזית של עפולה, עם מנהרה מתחת לתוואי המקורי של המסילה (מה שגם היה מקצר את זמן הנסיעה לבית שאן). אני מניח שהחלופה הזאת נפסלה בגלל עלויות גבוהות יותר, צפי להתנגדויות מצד תושבי עפולה (היו צריכים לחפור את כל מרכז עפולה למשך 3 שנים לפחות, ממש בצמוד לבתי תושבים), השפעה לא ברורה על יציבות המבנים הצמודים לתוואי המסילה ונחיתות בנגישות מהיישובים בסביבות עפולה ביחס לחלופה שנבחרה.
זה היה מקצר את הנסיעה בסביבות דקה
מכיוון שהקיצור במרחק הוא בערך ק"מ, וגם לא ישים בגלל שהלכו על רכבת כבדה בטעות היסטורית.
 

846

Active member
אין פה טעות היסטורית

זה היה מקצר את הנסיעה בסביבות דקה
מכיוון שהקיצור במרחק הוא בערך ק"מ, וגם לא ישים בגלל שהלכו על רכבת כבדה בטעות היסטורית.
אין פה טעות היסטורית
הרכבת הכבדה מיועדת להעביר משאות מנמל חיפה למדינות ערב וחזרה
זאת המשמעות העיקרית של הקו החדש
 

Rubim88

New member
גם הרכבת מדימונה מיועדת להסעת נוסעים


אין פה טעות היסטורית
הרכבת הכבדה מיועדת להעביר משאות מנמל חיפה למדינות ערב וחזרה
זאת המשמעות העיקרית של הקו החדש
גם הרכבת מדימונה מיועדת להסעת נוסעים

דו"ח הרכבת האחרון מוכיח(כמו בכל שנה, ובהתאם למציאות בעולם) שאין שום סיבה(חוץ מדרך לשריפת מיסים) להשקיע בפיתוח תשתיות לרכבות משא במדינה בגודל ישראל, ואם הן יכולות לפעול(בתנאים מסוימיים) זה באופן שולי על גבי רשת הנוסעים.
חוסר האכפתיות של הציבור מכספי המיסים שלו בישראל היא לא פחות ממדהימה, מעניין אם הכסף למיזם היה נדרש להגיע כהשקעה ישירה של פרטים(כמו בורסה/נדל"ן), כמה בדיקות והצלבות אנשים היו עושים לפני שהיו מחליטים להשקיע בו.

אגב הטעות היא כפולה, גם הפלטפורמה וגם סדר העדיפויות(ופה אין כל כך הרבה מה להסביר, הזרימו/מזרימים ראשית מיליארדים לפרוייקטים עם תרומה מזערית יחסית לפרוייקטים אחרים ברשימת ההמתנה על חשבון פרוייקטים עם תרומה עצומה).
 
הפלטפורמה וסדר העדיפויות הן סוגיות קשורות

גם הרכבת מדימונה מיועדת להסעת נוסעים

דו"ח הרכבת האחרון מוכיח(כמו בכל שנה, ובהתאם למציאות בעולם) שאין שום סיבה(חוץ מדרך לשריפת מיסים) להשקיע בפיתוח תשתיות לרכבות משא במדינה בגודל ישראל, ואם הן יכולות לפעול(בתנאים מסוימיים) זה באופן שולי על גבי רשת הנוסעים.
חוסר האכפתיות של הציבור מכספי המיסים שלו בישראל היא לא פחות ממדהימה, מעניין אם הכסף למיזם היה נדרש להגיע כהשקעה ישירה של פרטים(כמו בורסה/נדל"ן), כמה בדיקות והצלבות אנשים היו עושים לפני שהיו מחליטים להשקיע בו.

אגב הטעות היא כפולה, גם הפלטפורמה וגם סדר העדיפויות(ופה אין כל כך הרבה מה להסביר, הזרימו/מזרימים ראשית מיליארדים לפרוייקטים עם תרומה מזערית יחסית לפרוייקטים אחרים ברשימת ההמתנה על חשבון פרוייקטים עם תרומה עצומה).
הפלטפורמה וסדר העדיפויות הן סוגיות קשורות
בחירה בטכנולוגיה נכונה (ראוי היה לשקול גם רשת של מת"צים, נת"צים וכבישים יעודיים לאוטובוסים) הייתה הופכת את הרכבת לרלוונטית עבור אוכלוסייה גדולה בהרבה, ומקפיצה את יחס תועלת/עלות של הפרויקט.
ברגע שההשפעה מגיעה לאוכלוסייה גדולה יותר, הטיעונים לפיהם "גם לפריפריה מגיע" ו-"משקיעים איפה שאפשר לקדם פרויקטים" היו הופכים אולי לרלוונטיים.
 

Rubim88

New member
זה ברור שישנו קשר בין הפלטפורמה הנבחרת לבין יחס עלות/תועלת

הפלטפורמה וסדר העדיפויות הן סוגיות קשורות
בחירה בטכנולוגיה נכונה (ראוי היה לשקול גם רשת של מת"צים, נת"צים וכבישים יעודיים לאוטובוסים) הייתה הופכת את הרכבת לרלוונטית עבור אוכלוסייה גדולה בהרבה, ומקפיצה את יחס תועלת/עלות של הפרויקט.
ברגע שההשפעה מגיעה לאוכלוסייה גדולה יותר, הטיעונים לפיהם "גם לפריפריה מגיע" ו-"משקיעים איפה שאפשר לקדם פרויקטים" היו הופכים אולי לרלוונטיים.
זה ברור שישנו קשר בין הפלטפורמה הנבחרת לבין יחס עלות/תועלת
של כל פרוייקט, הרי כל הרעיון הוא לבחור את הפלטפורמה שתביא תועלת מקסימלית ביחס לעלויות. זה עדיין לא אומר שבחירה בפלטפורמה אחרת שתגדיל את היחס, הייתה גורמת לפרוייקט לעקוף פרוייקטים בעלי יחס תועלת/עלות גבוהים בהרבה שעומדים ברשימת ההמתנה(ויש לא מעט כאלו).
אפשר לומר שמדובר בטעות כפולה שאחת(בחירת הפלטפורמה עם יחס תועלת/עלות נמוך ביחס לאלטרנטיבות) מגדילה את ה"מחיר"(כספים רבים יותר שמתבזבזים על פלטפורמה עם תועלת נמוכה, וזה על חשבון פרוייקטים עם יחס תועלת/עלות גדולים בהרבה) של הטעות השנייה.
 
סדר העדיפויות נקבע על ידי פוליטיקאים ולא על ידי מתכנני

גם הרכבת מדימונה מיועדת להסעת נוסעים

דו"ח הרכבת האחרון מוכיח(כמו בכל שנה, ובהתאם למציאות בעולם) שאין שום סיבה(חוץ מדרך לשריפת מיסים) להשקיע בפיתוח תשתיות לרכבות משא במדינה בגודל ישראל, ואם הן יכולות לפעול(בתנאים מסוימיים) זה באופן שולי על גבי רשת הנוסעים.
חוסר האכפתיות של הציבור מכספי המיסים שלו בישראל היא לא פחות ממדהימה, מעניין אם הכסף למיזם היה נדרש להגיע כהשקעה ישירה של פרטים(כמו בורסה/נדל"ן), כמה בדיקות והצלבות אנשים היו עושים לפני שהיו מחליטים להשקיע בו.

אגב הטעות היא כפולה, גם הפלטפורמה וגם סדר העדיפויות(ופה אין כל כך הרבה מה להסביר, הזרימו/מזרימים ראשית מיליארדים לפרוייקטים עם תרומה מזערית יחסית לפרוייקטים אחרים ברשימת ההמתנה על חשבון פרוייקטים עם תרומה עצומה).
סדר העדיפויות נקבע על ידי פוליטיקאים ולא על ידי מתכנני
תחבורה או כלכלנים.
לפוליטיקאים יש שיקולים שונים ורכבת בין עפולה לבית שאן תורמת לאינטרסים שלהם יותר מאשר רכבת בין ראשון לציון משה דיין לראשון לציון הראשונים או אפילו יותר מאשר הכפלת המסילה הבודדת בחלק המזרחי של מסדרון האיילון.

"תרומה" היא בין השאר התרומה לתדמית הפוליטיקאי בעיני קהל הבוחרים הפוטנציאלי שלו.
 

Rubim88

New member
ואיפה טענתי שזה נקבע על ידי אנשי מקצוע?

סדר העדיפויות נקבע על ידי פוליטיקאים ולא על ידי מתכנני
תחבורה או כלכלנים.
לפוליטיקאים יש שיקולים שונים ורכבת בין עפולה לבית שאן תורמת לאינטרסים שלהם יותר מאשר רכבת בין ראשון לציון משה דיין לראשון לציון הראשונים או אפילו יותר מאשר הכפלת המסילה הבודדת בחלק המזרחי של מסדרון האיילון.

"תרומה" היא בין השאר התרומה לתדמית הפוליטיקאי בעיני קהל הבוחרים הפוטנציאלי שלו.
ואיפה טענתי שזה נקבע על ידי אנשי מקצוע?
לא רק סדר העדיפויות נקבע על ידי פוליטיקאים, אלא כל מאפייני הפרוייקט(כולל הפלטפורמה) יכולים להקבע על ידם בניגוד לדעת אנשי המקצוע. סדר עדיפויות ומאפייני הפרוייקט חייבים להקבע על ידי הציבור, במקרה של דמוקרטיה יצוגית כמו בישראל זאת אומרת על ידי נציגיו(הפוליטיקאים), זה המצב התקין. אם בחירות מסויימות גורמות להשקעה במיזמים שלא לפי ניחצותם או יחס התועלת/עלות שלהם ובכך גורמות לבזבוז כספי ציבור, זו כבר "בעיה" של הציבור, שחסר אכפתיות(לפעמים מבורות) לכספו שלו ולאינטרסים שלו. כמו שכבר רשמתי - "חוסר האכפתיות של הציבור מכספי המיסים שלו בישראל היא לא פחות ממדהימה".
 

darkshadow1

New member
הבעיה היא בעיקר העיתונות הבזיונית בארץ.

ואיפה טענתי שזה נקבע על ידי אנשי מקצוע?
לא רק סדר העדיפויות נקבע על ידי פוליטיקאים, אלא כל מאפייני הפרוייקט(כולל הפלטפורמה) יכולים להקבע על ידם בניגוד לדעת אנשי המקצוע. סדר עדיפויות ומאפייני הפרוייקט חייבים להקבע על ידי הציבור, במקרה של דמוקרטיה יצוגית כמו בישראל זאת אומרת על ידי נציגיו(הפוליטיקאים), זה המצב התקין. אם בחירות מסויימות גורמות להשקעה במיזמים שלא לפי ניחצותם או יחס התועלת/עלות שלהם ובכך גורמות לבזבוז כספי ציבור, זו כבר "בעיה" של הציבור, שחסר אכפתיות(לפעמים מבורות) לכספו שלו ולאינטרסים שלו. כמו שכבר רשמתי - "חוסר האכפתיות של הציבור מכספי המיסים שלו בישראל היא לא פחות ממדהימה".
הבעיה היא בעיקר העיתונות הבזיונית בארץ.
רוב העיתונאים עסוקים ברדיפה אחרי סקופים צהובים וכתבות רדודות שלא דורשות מהם טיפת מאמץ- במקום לעשות תחקירים רציניים. לעיתונאי קל יותר לעשות סיבוב עם שר התחבורה שיראה להם איך מחברים את בית שאן למרכז מאשר לעשות בדיקה קצת יותר מעמיקה ולגלות שגורלו של קו בית שאן-עפולה עלול להיות לא טוב בהרבה מגורלו של קו דימונה-באר שבע, ושכל ההבטחות לרכבות משא מירדן הן פשוט שקר מוחלט. ואם העיתונאים לא טורחים לבקר את הממשלה (ולא, עיסוק בלתי פוסק בשרה נתניהו הוא לא ביקורת על הממשלה)- איך אפשר לצפות מהאזרח הפשוט לבקר את הממשלה?
 

Rubim88

New member
התנהגות העיתונות זה בסה"כ שיקוף של כלל הציבור

הבעיה היא בעיקר העיתונות הבזיונית בארץ.
רוב העיתונאים עסוקים ברדיפה אחרי סקופים צהובים וכתבות רדודות שלא דורשות מהם טיפת מאמץ- במקום לעשות תחקירים רציניים. לעיתונאי קל יותר לעשות סיבוב עם שר התחבורה שיראה להם איך מחברים את בית שאן למרכז מאשר לעשות בדיקה קצת יותר מעמיקה ולגלות שגורלו של קו בית שאן-עפולה עלול להיות לא טוב בהרבה מגורלו של קו דימונה-באר שבע, ושכל ההבטחות לרכבות משא מירדן הן פשוט שקר מוחלט. ואם העיתונאים לא טורחים לבקר את הממשלה (ולא, עיסוק בלתי פוסק בשרה נתניהו הוא לא ביקורת על הממשלה)- איך אפשר לצפות מהאזרח הפשוט לבקר את הממשלה?
התנהגות העיתונות זה בסה"כ שיקוף של כלל הציבור
ואם עניינים כאלו הם לא בראש מעניינם של חלק מהעיתונאים (שבאופן טבעי מוערבים יותר בסוגיות ציבוריות), קל וחומר הציבור הרחב, חוץ מזה שזה לא התפקיד הבלעדי של העיתונות, במדינות אחרות הביקורת נעשית(ומועברת על גבי התקשורת) על ידי ארגונים ואיגודים שונים שמייצגים אינטרסים/אג'נדות שונות(לדוגמא איגוד משלמי מיסים), בישראל התחום הזה רדום וזה ב"זכות" חוסר האכפתיות של הציבור לכספו וחלוקתו.
 

Rubim88

New member
יש מקרים הרבה יותר גרועים..

אכזבה מתחנת הרכבת שנבנתה בעפולה
לדעתי זה אכזבה גדולה, התחנה רחוקה מכל שכונות העיר ומקומות העבודה ומרוחקת ככל האפשר מהעיר, בתמונה אפשר לראות את זה.. למה בכלל בנו אותה הרחק מהעיר ? מה זה יתן ?
https://www.facebook.com/1434524313...524313509745/1534130703549105/?type=3&theater
יש מקרים הרבה יותר גרועים..
מה גם שלפי תוכנית המתאר מתישהו העיר תתקדם לכיוון התחנה מעפולה ומעפולה עילית, אך עדיין לא תעטוף אותה, אם כבר הבעיה פה שבזבזו כמעט קמ"ר שלם בשביל חנייה. הבעיה האמיתית היא שבחרו בכלי התחבורה הלא נכון למימוש הקישור הזה, רכבת כבדה במקום רק"ל. זה גרר תחנה מחוץ לעיר ותדירות שירות נמוכה ולא אקטרקטיבית.
 

EHP12

Active member
למה קישור בין עפולה לחיפה מצריך רק"ל? זה מסלול בין עירוני

יש מקרים הרבה יותר גרועים..
מה גם שלפי תוכנית המתאר מתישהו העיר תתקדם לכיוון התחנה מעפולה ומעפולה עילית, אך עדיין לא תעטוף אותה, אם כבר הבעיה פה שבזבזו כמעט קמ"ר שלם בשביל חנייה. הבעיה האמיתית היא שבחרו בכלי התחבורה הלא נכון למימוש הקישור הזה, רכבת כבדה במקום רק"ל. זה גרר תחנה מחוץ לעיר ותדירות שירות נמוכה ולא אקטרקטיבית.
למה קישור בין עפולה לחיפה מצריך רק"ל? זה מסלול בין עירוני
 

Rubim88

New member
זה קישור בינעירוני עם מאפיין פרברי

למה קישור בין עפולה לחיפה מצריך רק"ל? זה מסלול בין עירוני
זה קישור בינעירוני עם מאפיין פרברי
בשונה מקישור בינעירוני מהיר כמו ת"א-חיפה(שבו חשובה המהירות המקס' של הציוד). רק"ל היא לא רק כלי תחבורה עירוני, אלא גם מתאימה לשירות פרברי(שבו למהירות מקס' גבוהה יש השפעה קטנה על זמן הנסיעה ואילו מאפיינים כמו עלויות, תדירות ויכולת השתלבות באזור בנוי הם אלו שקובעים את האטרקטיביות) - ר"ע Tram-train.
למה רק"ל עדיפה במקרה הזה על רכבת כבדה, כבר רשמתי על זה בפורום - 1, 2 ,3 .
 

amit1270

New member
זה נראה כמו חניון עם תחנת רכבת קטנה בקצה

יש מקרים הרבה יותר גרועים..
מה גם שלפי תוכנית המתאר מתישהו העיר תתקדם לכיוון התחנה מעפולה ומעפולה עילית, אך עדיין לא תעטוף אותה, אם כבר הבעיה פה שבזבזו כמעט קמ"ר שלם בשביל חנייה. הבעיה האמיתית היא שבחרו בכלי התחבורה הלא נכון למימוש הקישור הזה, רכבת כבדה במקום רק"ל. זה גרר תחנה מחוץ לעיר ותדירות שירות נמוכה ולא אקטרקטיבית.
זה נראה כמו חניון עם תחנת רכבת קטנה בקצה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה