לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?

מצב
הנושא נעול.

connex

Active member
לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?

לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?
עברנו לשעון קיץ
המשמעות-הקווים מתחילים לעבוד עכשיו לא לפני 20:00 ובחלק מהאזורים אף ב21:00
חסרי רכב פשוט תקועים בבית או שיצאים לבלות בקיוסק קרוב בהעדר אפשרויות נאותות לצאת ולחזור (ולא,קווי הלילה לא מחפים)
גם הדיונים והדעות על תחבורה ציבורית בשבת ידועות
אולי הגיע הזמן להתחיל בקטן: הצעת חוק שלא תתחשב בזמני כניסת ויציאת השבת בסופי השבוע וכך בימי שישי התחבורה הציבורית תסיים ב17:00 בכל מצב והיא תתחדש במוצ"ש ב17:00
האם יקום ח"כ אמיץ שיציע זאת?
 
לא בממשלה הזאת, להפך הם יאסרו על כל קו שיש סיכוי

לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?
עברנו לשעון קיץ
המשמעות-הקווים מתחילים לעבוד עכשיו לא לפני 20:00 ובחלק מהאזורים אף ב21:00
חסרי רכב פשוט תקועים בבית או שיצאים לבלות בקיוסק קרוב בהעדר אפשרויות נאותות לצאת ולחזור (ולא,קווי הלילה לא מחפים)
גם הדיונים והדעות על תחבורה ציבורית בשבת ידועות
אולי הגיע הזמן להתחיל בקטן: הצעת חוק שלא תתחשב בזמני כניסת ויציאת השבת בסופי השבוע וכך בימי שישי התחבורה הציבורית תסיים ב17:00 בכל מצב והיא תתחדש במוצ"ש ב17:00
האם יקום ח"כ אמיץ שיציע זאת?
לא בממשלה הזאת, להפך הם יאסרו על כל קו שיש סיכוי
שנסיעתו תסתיים בשבת. אין מה לצפות מהם בקשר לתחבורה ציבורית בשבת.
בנתיים רק אגודות שיתופיות כמו שבוס https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=17956
או נוע תנוע http://www.noat.co.il/
מפעילות תחבורה שיתופית בשבת
&nbsp
 

orchilit

New member
אהבתי - לעשות לתח"צ מה שעשו לשעון הקיץ


לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?
עברנו לשעון קיץ
המשמעות-הקווים מתחילים לעבוד עכשיו לא לפני 20:00 ובחלק מהאזורים אף ב21:00
חסרי רכב פשוט תקועים בבית או שיצאים לבלות בקיוסק קרוב בהעדר אפשרויות נאותות לצאת ולחזור (ולא,קווי הלילה לא מחפים)
גם הדיונים והדעות על תחבורה ציבורית בשבת ידועות
אולי הגיע הזמן להתחיל בקטן: הצעת חוק שלא תתחשב בזמני כניסת ויציאת השבת בסופי השבוע וכך בימי שישי התחבורה הציבורית תסיים ב17:00 בכל מצב והיא תתחדש במוצ"ש ב17:00
האם יקום ח"כ אמיץ שיציע זאת?
אהבתי - לעשות לתח"צ מה שעשו לשעון הקיץ

הרי מה עשו עם שעון הקיץ לפני 3 שנים (דומני) אחרי הצעקה שקמה ? הוקמה ועדה, שבסופה הוחלט לנתק את הקשר לנימוק הדתי (יום כיפור), ולקבוע תחילה את סופו בשבוע הראשון באוקטובר, וירא שר הפנים שבא אחריו (גדעון סער) כי טוב, ובעזרת הצעות החוק השונות שהיו ממילא להארכתו עוד יותר, הוחלט בסוף אוקטובר - ואף אחד לא מת מזה, מתברר.
ולכן צעד כזה כמו שאתה מציע, יהיה ניתוק מהנימוק של צאת שבת , ואם דבר כזה יאושר (מחמש עד חמש), אז בעצם לא תהיה סיבה גם לא להפעיל תח"צ בשבת בכל שעה אחרת.הבעייה שבניגוד לשעון הקיץ אין מסה קריטית מספיק, אם תהיה - מספיק יהיה צעד כזה כדי להפעיל תח"צ בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
רק בג"ץ יזיז משהו, השאלה היא מה לתבוע וממי.

לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?
עברנו לשעון קיץ
המשמעות-הקווים מתחילים לעבוד עכשיו לא לפני 20:00 ובחלק מהאזורים אף ב21:00
חסרי רכב פשוט תקועים בבית או שיצאים לבלות בקיוסק קרוב בהעדר אפשרויות נאותות לצאת ולחזור (ולא,קווי הלילה לא מחפים)
גם הדיונים והדעות על תחבורה ציבורית בשבת ידועות
אולי הגיע הזמן להתחיל בקטן: הצעת חוק שלא תתחשב בזמני כניסת ויציאת השבת בסופי השבוע וכך בימי שישי התחבורה הציבורית תסיים ב17:00 בכל מצב והיא תתחדש במוצ"ש ב17:00
האם יקום ח"כ אמיץ שיציע זאת?
רק בג"ץ יזיז משהו, השאלה היא מה לתבוע וממי.
משום שכל ממשלה צריכה נוכחות דתית לציבור החילוני בישראל אין מחוקק אלא בית משפט ותקדים משפטי בלבד. מי שמכיר במציאות הזו יכול לקדם את מצבו וזה מה שעשתה הקהילה הלהט"בית בישראל - זכות אחר זכות שהושגו ברובן דרך מערכת המשפט.
&nbsp
בהשאלה לכל מי שאינו נוהג ולכן אינו נהנה מחופש התנועה לרכב הפרטי בשבת שמבחינתו הוא תאורטי בלבד - צריך להתאגד, להגדיר את הזכות הנשללת ולתבוע סעד משפטי כלשהו מהמדינה. אם יתבעו למשל החזר הוצאות מונית בשבת וחג עבור כל מי שאינו יכול לנהוג מפאת גיל, היעדר רישיון או מצב כלכלי המדינה תמצא את עצמה במצב בו פתיחת מערכת תח"צ שבת באיזה ישראבלוף הלכתי תהיה זולה בהרבה מיישום פסיקת בג"ץ. במדינה עם 20% מוסלמים סונים וכירטוס חכם בתשלום מראש נוסע מסורתי לא מקפיד יכול לעלות על אוטובוס בשבת בלי לשלם בשבת עצמה (לא שמפריע להם לשלם במקומות הבילוי) ובלי "להחטיא" נהג יהודי.
&nbsp
יתכן גם שחברי הקואופרטיבים יכולים להרים בג"ץ לדרוש מהמדינה לממן חלק מפעילות הקואופרטיבים משום שאלו מכסים היעדר שירות ציבורי, אך בתביעה כזו יש להזהר כדי שלא תיתן פתח לדתיים להסדיר את הקואופרטיבים כתח"צ סדיר שאינו פועל בשבת.
&nbsp
אפשר גם להגיש את התביעה במישור השלטון המקומי - מתחילים במיניבוסים של ישובים כפריים חילוניים באופיים ומרחיבים את זה לתביעה מעיריות שימצאו פתרונות דומים או יממנו חלק מתקציב הקואופרטיבים כפי שהן מממנות ארועי תרבות (גם בשבת...).
&nbsp
העיקרון הוא למצוא נקודת לחץ ולהרחיב אותה באמצעים משפטיים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
שום בגץ לא ינול לשנות את החוק שהכנסת חוקקה

רק בג"ץ יזיז משהו, השאלה היא מה לתבוע וממי.
משום שכל ממשלה צריכה נוכחות דתית לציבור החילוני בישראל אין מחוקק אלא בית משפט ותקדים משפטי בלבד. מי שמכיר במציאות הזו יכול לקדם את מצבו וזה מה שעשתה הקהילה הלהט"בית בישראל - זכות אחר זכות שהושגו ברובן דרך מערכת המשפט.
&nbsp
בהשאלה לכל מי שאינו נוהג ולכן אינו נהנה מחופש התנועה לרכב הפרטי בשבת שמבחינתו הוא תאורטי בלבד - צריך להתאגד, להגדיר את הזכות הנשללת ולתבוע סעד משפטי כלשהו מהמדינה. אם יתבעו למשל החזר הוצאות מונית בשבת וחג עבור כל מי שאינו יכול לנהוג מפאת גיל, היעדר רישיון או מצב כלכלי המדינה תמצא את עצמה במצב בו פתיחת מערכת תח"צ שבת באיזה ישראבלוף הלכתי תהיה זולה בהרבה מיישום פסיקת בג"ץ. במדינה עם 20% מוסלמים סונים וכירטוס חכם בתשלום מראש נוסע מסורתי לא מקפיד יכול לעלות על אוטובוס בשבת בלי לשלם בשבת עצמה (לא שמפריע להם לשלם במקומות הבילוי) ובלי "להחטיא" נהג יהודי.
&nbsp
יתכן גם שחברי הקואופרטיבים יכולים להרים בג"ץ לדרוש מהמדינה לממן חלק מפעילות הקואופרטיבים משום שאלו מכסים היעדר שירות ציבורי, אך בתביעה כזו יש להזהר כדי שלא תיתן פתח לדתיים להסדיר את הקואופרטיבים כתח"צ סדיר שאינו פועל בשבת.
&nbsp
אפשר גם להגיש את התביעה במישור השלטון המקומי - מתחילים במיניבוסים של ישובים כפריים חילוניים באופיים ומרחיבים את זה לתביעה מעיריות שימצאו פתרונות דומים או יממנו חלק מתקציב הקואופרטיבים כפי שהן מממנות ארועי תרבות (גם בשבת...).
&nbsp
העיקרון הוא למצוא נקודת לחץ ולהרחיב אותה באמצעים משפטיים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
שום בגץ לא ינול לשנות את החוק שהכנסת חוקקה
החוק מפורש ביותר בנושא. ראיתם צה קרה בנושא הכדורגל והספורט בכלל. לא כדאי לפתול את זה משפטית אחרת גם הצקומות בילוי יסגרו .
 

mister K

New member
אין שום חוק שהכנסת חוקקה

שום בגץ לא ינול לשנות את החוק שהכנסת חוקקה
החוק מפורש ביותר בנושא. ראיתם צה קרה בנושא הכדורגל והספורט בכלל. לא כדאי לפתול את זה משפטית אחרת גם הצקומות בילוי יסגרו .
אין שום חוק שהכנסת חוקקה
יש תקנת אי הפעלת תח"צ ביום המנוחה בתוך תקנות התעבורה וגם בה יש סעיפים שמאפשרים להפעיל תח"צ.
אל תיפול לדמגוגיה של עידן יוסף בנושא הזה.
 
במקרה ובג"ץ יכריע בעד תחבורה ציבורית בשבת

אין שום חוק שהכנסת חוקקה
יש תקנת אי הפעלת תח"צ ביום המנוחה בתוך תקנות התעבורה וגם בה יש סעיפים שמאפשרים להפעיל תח"צ.
אל תיפול לדמגוגיה של עידן יוסף בנושא הזה.
במקרה ובג"ץ יכריע בעד תחבורה ציבורית בשבת
הכנסת תחוקק חוק נגד זה, זאת הממשלה שנבחרה.
 

mister K

New member
אני לא משלה את עצמי שמישהו אפילו ינסה זאת עכשיו

במקרה ובג"ץ יכריע בעד תחבורה ציבורית בשבת
הכנסת תחוקק חוק נגד זה, זאת הממשלה שנבחרה.
אני לא משלה את עצמי שמישהו אפילו ינסה זאת עכשיו
ועדיין, אני שונא דמגוגיה ומעצבן אותי שאנשים קונים אותה.
 

Ccyclist

Well-known member
בג"ץ פוסק בכלים של מידתיות וחוקתיות שיקשו על חקיקה עוקפת

במקרה ובג"ץ יכריע בעד תחבורה ציבורית בשבת
הכנסת תחוקק חוק נגד זה, זאת הממשלה שנבחרה.
בג"ץ פוסק בכלים של מידתיות וחוקתיות שיקשו על חקיקה עוקפת
כשניסו לחוקק חוק עוקף בג"ץ בעניין חוצי גבול מצריים שלא במעברים המסודרים בג"ץ היה מעורב בתהליך החקיקה כדי שהצעת החוק תתאים לפסיקתו.
&nbsp
התקנות כיום מאפשרות הפעלת אוטובוסים לבתי החולים. בג"ץ חולים ומבקרים יכול להצליח.
 
אתה יכול להביא ציטוט מהחוק המפורש בנושא?

שום בגץ לא ינול לשנות את החוק שהכנסת חוקקה
החוק מפורש ביותר בנושא. ראיתם צה קרה בנושא הכדורגל והספורט בכלל. לא כדאי לפתול את זה משפטית אחרת גם הצקומות בילוי יסגרו .
אתה יכול להביא ציטוט מהחוק המפורש בנושא?
 
הסטטוס קוו משתנה כל הזמן לטובת החרידים

לא הגיע הזמן לשינוי הסטטוס קוו?
עברנו לשעון קיץ
המשמעות-הקווים מתחילים לעבוד עכשיו לא לפני 20:00 ובחלק מהאזורים אף ב21:00
חסרי רכב פשוט תקועים בבית או שיצאים לבלות בקיוסק קרוב בהעדר אפשרויות נאותות לצאת ולחזור (ולא,קווי הלילה לא מחפים)
גם הדיונים והדעות על תחבורה ציבורית בשבת ידועות
אולי הגיע הזמן להתחיל בקטן: הצעת חוק שלא תתחשב בזמני כניסת ויציאת השבת בסופי השבוע וכך בימי שישי התחבורה הציבורית תסיים ב17:00 בכל מצב והיא תתחדש במוצ"ש ב17:00
האם יקום ח"כ אמיץ שיציע זאת?
הסטטוס קוו משתנה כל הזמן לטובת החרידים
ככל שהזמן עובר יש פחות ופחות תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה בשבת.
עצוב שכל מנהלי המאבק על התחבורה הציבורית בשבת הזניחו את חיפה.
 
דווקא בשאר התחומים הוא לטובתנו

הסטטוס קוו משתנה כל הזמן לטובת החרידים
ככל שהזמן עובר יש פחות ופחות תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה בשבת.
עצוב שכל מנהלי המאבק על התחבורה הציבורית בשבת הזניחו את חיפה.
דווקא בשאר התחומים הוא לטובתנו
חנויות, בתי קולנוע ומרכזי מסחר פתוחים בשבת בעשורים האחרונים.
לדעתי, בילויים ושירותים בסיסים כמו תחץ כן צריכים להיות גם בשבת.
אך מסחר וקניונים לא.
 

Ccyclist

Well-known member
מסחר ויום חופשי דווקא מתאימים האחד לשני כמו כפפה ליד.

דווקא בשאר התחומים הוא לטובתנו
חנויות, בתי קולנוע ומרכזי מסחר פתוחים בשבת בעשורים האחרונים.
לדעתי, בילויים ושירותים בסיסים כמו תחץ כן צריכים להיות גם בשבת.
אך מסחר וקניונים לא.
מסחר ויום חופשי דווקא מתאימים האחד לשני כמו כפפה ליד.
אני ממש לא מבין מה הגבינזון הזו רוצה מאיתנו, מה משנה לה אם אבחר לשבת בבית, לטייל בטבע, לאכול במסעדה או לעשות קצת שופינג? בכל המקרים האלו יש מי שיעבוד כדי שאוכל להנות מהאופציות הזמינות לי (כן, גם בבית אני נהנה מעבודתם של עובדי חברות החשמל, המים, והתקשורת) והבחירה איך אבלה בסוף השבוע היא שלי. באשר למסחר ספציפית - אין כמו מסע קניות ארוך בין כמה וכמה שעות בסוף השבוע כשאין מגבלות זמן. אין את זה בארץ אבל אלן יעיד שבבריטניה זה ספורט לאומי (מזג האוויר מעודד פעילות שאיננה בחוץ) ושאת מה שלא קונים בשבת אפשר להשלים ביום ראשון. בארץ השאלה היא מדוע שפיים או יפו או בקעה אל ע'רביה צריכות להיות נגישות לבעלי הרכב הפרטי בלבד. בוויכוח השבת הגדול התח"צ היא אמצעי חסר, את המטרה יבחר כל אחד כל שבת בלי כפייה דתית או חמור מכך - כפייה לשם פשרה נוסח גבינזון.
 
עם מסחר יש בעיה, מכיוון שבמסחר במועדי שבתון יש אפליה מובנית

מסחר ויום חופשי דווקא מתאימים האחד לשני כמו כפפה ליד.
אני ממש לא מבין מה הגבינזון הזו רוצה מאיתנו, מה משנה לה אם אבחר לשבת בבית, לטייל בטבע, לאכול במסעדה או לעשות קצת שופינג? בכל המקרים האלו יש מי שיעבוד כדי שאוכל להנות מהאופציות הזמינות לי (כן, גם בבית אני נהנה מעבודתם של עובדי חברות החשמל, המים, והתקשורת) והבחירה איך אבלה בסוף השבוע היא שלי. באשר למסחר ספציפית - אין כמו מסע קניות ארוך בין כמה וכמה שעות בסוף השבוע כשאין מגבלות זמן. אין את זה בארץ אבל אלן יעיד שבבריטניה זה ספורט לאומי (מזג האוויר מעודד פעילות שאיננה בחוץ) ושאת מה שלא קונים בשבת אפשר להשלים ביום ראשון. בארץ השאלה היא מדוע שפיים או יפו או בקעה אל ע'רביה צריכות להיות נגישות לבעלי הרכב הפרטי בלבד. בוויכוח השבת הגדול התח"צ היא אמצעי חסר, את המטרה יבחר כל אחד כל שבת בלי כפייה דתית או חמור מכך - כפייה לשם פשרה נוסח גבינזון.
עם מסחר יש בעיה, מכיוון שבמסחר במועדי שבתון יש אפליה מובנית
בין סוחרים לסוחרים.
גם ללא קשר להיבטים הדתיים והסוציאליים, באופן כללי אנשים לא רוצים שחנויות יהיו פתוחות מתחת לדירה שלהם או מול הבית שלהם בימי מנוחה.
ואם מאפשרים מסחר מחוץ לערים או לאזורי המגורים אבל לא בתוכם, אז יש אפליה בין סוחרים לסוחרים שפוגעת בפרנסה של הרבה אנשים.
בעיית חוקי העזר למסחר בתל אביב לא צצה בגלל היבט דתי או סוציאלי, אלא בגלל פניית סוחרים, שפרנסתם נפגעת מהמסחר בשבת, לבג"צ.
כל עסק מסחרי שנמצא בתוך עיר ולא בקניון או מרכז מסחרי חשוף לפגיעה מפעילות מסחרית עניפה מחוץ לערים או מאישורים סלקטיבים למסחר בתוך הערים.
ולאפשר מסחר פתוח לחלוטין בערים בשבתות גם אנשים חילוניים ביותר יתנגדו.
 

Ccyclist

Well-known member
אתמול היה יום שישי הטוב, הלכתי לג'ים ועשיתי קניות.

עם מסחר יש בעיה, מכיוון שבמסחר במועדי שבתון יש אפליה מובנית
בין סוחרים לסוחרים.
גם ללא קשר להיבטים הדתיים והסוציאליים, באופן כללי אנשים לא רוצים שחנויות יהיו פתוחות מתחת לדירה שלהם או מול הבית שלהם בימי מנוחה.
ואם מאפשרים מסחר מחוץ לערים או לאזורי המגורים אבל לא בתוכם, אז יש אפליה בין סוחרים לסוחרים שפוגעת בפרנסה של הרבה אנשים.
בעיית חוקי העזר למסחר בתל אביב לא צצה בגלל היבט דתי או סוציאלי, אלא בגלל פניית סוחרים, שפרנסתם נפגעת מהמסחר בשבת, לבג"צ.
כל עסק מסחרי שנמצא בתוך עיר ולא בקניון או מרכז מסחרי חשוף לפגיעה מפעילות מסחרית עניפה מחוץ לערים או מאישורים סלקטיבים למסחר בתוך הערים.
ולאפשר מסחר פתוח לחלוטין בערים בשבתות גם אנשים חילוניים ביותר יתנגדו.
אתמול היה יום שישי הטוב, הלכתי לג'ים ועשיתי קניות.
מי שרצה יכל ללכת לתהלוכות הנזירים עם הלפידים בלילה שבין חמישי לשישי (כולל הרכבות המתוגברות אל תוך הלילה) ומי שפחות קשור לזה יכל לעשות כרצונו. לא ראיתי פקחים של האינקוויזיציה הספרדית אצל הבזאר הסיני שקניתי בו בטריות שעון, לא במכון הכושר שהלכתי אליו (והיה מלא בקבועים הספרדיים שהחג לא היה סיבה שיפסיקו, אם כי היו שעות קצרות כמו בסופ"ש ) ובדרך חזרה פקחי האינקוויזיציה לא סגרו את הסופרסול (Supersol, רשת סופרים מקומית) שהיה פתוח עד 22:00 כרגיל.
&nbsp
כל זה ביום שבו צלבו את ישו במדינה קתולית עם זכויות סוציאליות מכאן ועד להודעה חדשה (ב41 השנים ממותו של פרנקו הסוציאליסטים שלטו רוב הזמן והיו רק 3 קדנציות ימין) הן כתוצאה מתקינה מקומית והן כתוצאה מהחוק האירופאי שאם היה מוחל בישראל (נוסח ההתעללות האירופאית בטורקיה שדרשה החלת תקינה וחקיקה מבלי שזו צורפה לאיחוד) היה אוסר על כפיית ימי שבתון על עובדים בגלל דתם והיה הופך זאת לעניין אישי.
 

alantan

New member
אני חולק על דעתך לגבי ימי ראשון באנגליה

מסחר ויום חופשי דווקא מתאימים האחד לשני כמו כפפה ליד.
אני ממש לא מבין מה הגבינזון הזו רוצה מאיתנו, מה משנה לה אם אבחר לשבת בבית, לטייל בטבע, לאכול במסעדה או לעשות קצת שופינג? בכל המקרים האלו יש מי שיעבוד כדי שאוכל להנות מהאופציות הזמינות לי (כן, גם בבית אני נהנה מעבודתם של עובדי חברות החשמל, המים, והתקשורת) והבחירה איך אבלה בסוף השבוע היא שלי. באשר למסחר ספציפית - אין כמו מסע קניות ארוך בין כמה וכמה שעות בסוף השבוע כשאין מגבלות זמן. אין את זה בארץ אבל אלן יעיד שבבריטניה זה ספורט לאומי (מזג האוויר מעודד פעילות שאיננה בחוץ) ושאת מה שלא קונים בשבת אפשר להשלים ביום ראשון. בארץ השאלה היא מדוע שפיים או יפו או בקעה אל ע'רביה צריכות להיות נגישות לבעלי הרכב הפרטי בלבד. בוויכוח השבת הגדול התח"צ היא אמצעי חסר, את המטרה יבחר כל אחד כל שבת בלי כפייה דתית או חמור מכך - כפייה לשם פשרה נוסח גבינזון.
אני חולק על דעתך לגבי ימי ראשון באנגליה
בגרמניה ובמדינות אחרות באירופה יש (או לפחות הייתה כשגרתי שם) פחות גמישות לגבי מסחר בימי א', והדבר משרה אווירה אחרת. כמו כן, גם באנגליה יש את אספקט התחרות הלא הוגנת ואת הרצון להגן על קמעונאים עצמאיים מול סופרים כמו טסקו שצצים בכל פינה ולכן הגבילו את הגדולים לשש שעות פתיחה בימי א', אבל זה לעג לרש. רק סגירה מוחלטת ביום המנוחה מגנה על בעל העסק הקטן, אבל אולי בגלל זה יש מקום לאפשר דווקא לקטנים (ורק הם) לפתוח.
&nbsp
אני בהחלט בעד נופש ותחבורה ציבורית בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
באירופה לא חסר ובאנגליה יש יתרון לעסקים הקטנים.

אני חולק על דעתך לגבי ימי ראשון באנגליה
בגרמניה ובמדינות אחרות באירופה יש (או לפחות הייתה כשגרתי שם) פחות גמישות לגבי מסחר בימי א', והדבר משרה אווירה אחרת. כמו כן, גם באנגליה יש את אספקט התחרות הלא הוגנת ואת הרצון להגן על קמעונאים עצמאיים מול סופרים כמו טסקו שצצים בכל פינה ולכן הגבילו את הגדולים לשש שעות פתיחה בימי א', אבל זה לעג לרש. רק סגירה מוחלטת ביום המנוחה מגנה על בעל העסק הקטן, אבל אולי בגלל זה יש מקום לאפשר דווקא לקטנים (ורק הם) לפתוח.
&nbsp
אני בהחלט בעד נופש ותחבורה ציבורית בשבת.
באירופה לא חסר ובאנגליה יש יתרון לעסקים הקטנים.
בישראל יש מצב מסכן חיים שאי אפשר להגיע לבית המרקחת התורן.
&nbsp
בספרד היום (יום ראשון של פסחא) אני עומד לצאת לארוחת צהריים במרינה, לקנות לפני הארוחה את הסאנדיי טיימס בחנות העיתונים, ואם ארצה אוכל לקנות דברים בתחנת הדלק או בחנויות רשת opencor שפתוחות עד 2 בלילה בגירסה ספרדית של חנויות 24 השעות. הסופרים הגדולים פותחים ביום א' בשיא עונת התיירות בקיץ ובמשך כל דצמבר והשבוע הראשון של ינואר (את המתנות הספרדים מקבלים ב6.1). יש אווירת יום ראשון אבל אין מחסור וניתן להגיע לאיפה שמתקיים המסחר.
&nbsp
באנגליה המצב הוא שמגבלות המסחר ביום א' חלות רק על עסקים גדולים עם מטראז' מסויים. בעלי המכולות הקטנות חופשיים לפתוח כמה שירצו וערבי ראשון (אחרי שהסופרים הגדולים נסגרים ב4 או 5 בערב) ובעלי מכולות שמסוגלים לכך (מבחינת משמרות, מספר עובדים וכו') עושים קופה בזמנים שבהם הסופרים סגורים.
&nbsp
מצד שני המיני סופרים מעידים עד כמה ה highstreet הבריטי לא התאים את עצמו להרגלי הקניות של הציבור - אתה מכיר את התופעה שב6 בערב ביום חול כל רחוב הקניות סגור למעט הטסקו מטרו או הסיינסבריז לוקל והם מלאים קונים גם ב9 בלילה. כשבית מרקחת קטן מתלונן על בתי המרקחת של הסופרים (הגדולים, אלו שהסופר פתוח אפילו 24 שעות מבוקר שני ועד 22:00 בשבת) הם שוכחים להגיד שבית מרקחת עצמאי סוגר ב 17:30 ובית המרקחת של הסופר פתוח עד 21:00.
&nbsp
חשוב שאדגיש - אני בעד זכויות העובדים ליומיים מנוחה ואפילו נגד הסעיף שמאפשר לעובדים בריטים "לוותר" על הזכות האירופאית לשבוע עבודה של 45 שעות מקסימום, ואת שעות הפתיחה אני מצפה שישיגו ע"י משמרות שיאפשרו את כל התנאים הסוציאליים. בניגוד לעבודה משרדית או במפעל מסחר הוא תחום שנעשה מול הציבור ומצריך זמן חופשי. מבחינתי רוב החנויות לא יפסידו כלום אם יפתחו רק בצהריים ואל תוך הערב, ובסוף השבוע. כשחנות מתעקשת לפתוח ב9 בבוקר כמו משרד ואין קונים עד להפסקת הצהריים - אלו שעות מבוזבזות.
&nbsp
אני חייב למצוא את הציטוט המדוייק, אבל שמעתי את הדבר הבא בדוקומנטרי:
&nbsp
"כשגדלתי בדירה מעל למכולת בגראנת'האם לא היה דבר כזה - "יום חופשי". תמיד השכנים והלקוחות של אבי היו באים בעשר בלילה ביום ראשון ומבקשים ממנו שימכור להם מוצר שאזל להם בסוף השבוע".
 

trilliane

Well-known member
מנהל


באירופה לא חסר ובאנגליה יש יתרון לעסקים הקטנים.
בישראל יש מצב מסכן חיים שאי אפשר להגיע לבית המרקחת התורן.
&nbsp
בספרד היום (יום ראשון של פסחא) אני עומד לצאת לארוחת צהריים במרינה, לקנות לפני הארוחה את הסאנדיי טיימס בחנות העיתונים, ואם ארצה אוכל לקנות דברים בתחנת הדלק או בחנויות רשת opencor שפתוחות עד 2 בלילה בגירסה ספרדית של חנויות 24 השעות. הסופרים הגדולים פותחים ביום א' בשיא עונת התיירות בקיץ ובמשך כל דצמבר והשבוע הראשון של ינואר (את המתנות הספרדים מקבלים ב6.1). יש אווירת יום ראשון אבל אין מחסור וניתן להגיע לאיפה שמתקיים המסחר.
&nbsp
באנגליה המצב הוא שמגבלות המסחר ביום א' חלות רק על עסקים גדולים עם מטראז' מסויים. בעלי המכולות הקטנות חופשיים לפתוח כמה שירצו וערבי ראשון (אחרי שהסופרים הגדולים נסגרים ב4 או 5 בערב) ובעלי מכולות שמסוגלים לכך (מבחינת משמרות, מספר עובדים וכו') עושים קופה בזמנים שבהם הסופרים סגורים.
&nbsp
מצד שני המיני סופרים מעידים עד כמה ה highstreet הבריטי לא התאים את עצמו להרגלי הקניות של הציבור - אתה מכיר את התופעה שב6 בערב ביום חול כל רחוב הקניות סגור למעט הטסקו מטרו או הסיינסבריז לוקל והם מלאים קונים גם ב9 בלילה. כשבית מרקחת קטן מתלונן על בתי המרקחת של הסופרים (הגדולים, אלו שהסופר פתוח אפילו 24 שעות מבוקר שני ועד 22:00 בשבת) הם שוכחים להגיד שבית מרקחת עצמאי סוגר ב 17:30 ובית המרקחת של הסופר פתוח עד 21:00.
&nbsp
חשוב שאדגיש - אני בעד זכויות העובדים ליומיים מנוחה ואפילו נגד הסעיף שמאפשר לעובדים בריטים "לוותר" על הזכות האירופאית לשבוע עבודה של 45 שעות מקסימום, ואת שעות הפתיחה אני מצפה שישיגו ע"י משמרות שיאפשרו את כל התנאים הסוציאליים. בניגוד לעבודה משרדית או במפעל מסחר הוא תחום שנעשה מול הציבור ומצריך זמן חופשי. מבחינתי רוב החנויות לא יפסידו כלום אם יפתחו רק בצהריים ואל תוך הערב, ובסוף השבוע. כשחנות מתעקשת לפתוח ב9 בבוקר כמו משרד ואין קונים עד להפסקת הצהריים - אלו שעות מבוזבזות.
&nbsp
אני חייב למצוא את הציטוט המדוייק, אבל שמעתי את הדבר הבא בדוקומנטרי:
&nbsp
"כשגדלתי בדירה מעל למכולת בגראנת'האם לא היה דבר כזה - "יום חופשי". תמיד השכנים והלקוחות של אבי היו באים בעשר בלילה ביום ראשון ומבקשים ממנו שימכור להם מוצר שאזל להם בסוף השבוע".
 

נתנאל531

Well-known member
היתר מסחר גורף משמעו שאף אחד לא ינוח בשבת

מסחר ויום חופשי דווקא מתאימים האחד לשני כמו כפפה ליד.
אני ממש לא מבין מה הגבינזון הזו רוצה מאיתנו, מה משנה לה אם אבחר לשבת בבית, לטייל בטבע, לאכול במסעדה או לעשות קצת שופינג? בכל המקרים האלו יש מי שיעבוד כדי שאוכל להנות מהאופציות הזמינות לי (כן, גם בבית אני נהנה מעבודתם של עובדי חברות החשמל, המים, והתקשורת) והבחירה איך אבלה בסוף השבוע היא שלי. באשר למסחר ספציפית - אין כמו מסע קניות ארוך בין כמה וכמה שעות בסוף השבוע כשאין מגבלות זמן. אין את זה בארץ אבל אלן יעיד שבבריטניה זה ספורט לאומי (מזג האוויר מעודד פעילות שאיננה בחוץ) ושאת מה שלא קונים בשבת אפשר להשלים ביום ראשון. בארץ השאלה היא מדוע שפיים או יפו או בקעה אל ע'רביה צריכות להיות נגישות לבעלי הרכב הפרטי בלבד. בוויכוח השבת הגדול התח"צ היא אמצעי חסר, את המטרה יבחר כל אחד כל שבת בלי כפייה דתית או חמור מכך - כפייה לשם פשרה נוסח גבינזון.
היתר מסחר גורף משמעו שאף אחד לא ינוח בשבת
למעט עובדי מדינה ועובדי חברות שצריכות תעודת כשרות. הרצון להרוויח חזק יותר מערכים אחרים, וללא כפיה בחוק - שום ערך לא יעמוד מולו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה