זו בדיוק הבעיה - וועד שכונה דרש אבל לא הסביר בדיוק מה הוא
איך 64 תוכנן לנסוע במנהרה אם אחת המטרות שלו הייתה לקשר
את דרום פתח תקוה עם בר אילן?
מילא שלא חשבו בהקשר שלו על קישור בין בר אילן לתל אביב (את הקישור הזו עושים גם קווים אחרים), אבל לא לקשר את דרום פתח תקוה עם בר אילן?
אתה רק מחזק את דעתי שהגישה התכנונית מעוותת וכעת גם מוסיף היבט של מחשבה צרת אופקים של המתכננים.
הדרישה של תושבי כפר גנים ג' (שאת דרישותיהם/דרישותינו אני קצת מכיר...) הייתה לקו לתל אביב דרך אלוף שדה ולא דרך ז'בוטינסקי. לא הייתה דרישה לאוטובוסים בינעירוניים, לא הייתה אפילו דרישה ל"מהיר" מעבר לכוונה למסלול מהיר.
וודאי שהייתה דרישה לקישור נוח לבר אילן ולמחלף אלוף שדה ולא הייתה שום כוונה לדרוש קו לתל אביב שמדלג על התחנות המרכזיות הללו.
בציר אלוף שדה ממילא אין הרבה תחנות, כך שאפילו אם היו מגדירים את כל תחנות הקו כאיסוף והורדה ההשפעה על המהירות הייתה זניחה. גם כך מה שישפיע על המהירות (כולל אם הנסיעה דרך המנהרה של 471) אלה בעיקר הפקקים וממש לא העצירות בתחנות.
בשעות העומס הנסיעה דרך המנהרה יותר איטית מאשר דרך כביש השירות.
ויש הבדל גדול בין 248 ו 249 לבין 64. 248 ו 249 נוסעים דרך ארוכה בכביש 5 שנסיעה בו באוטובוסים עירוניים אינה נוחה. 64 לא נוסע בכביש מהיר וגם אם היה נוסע דרך המנהרה של 471 מערבית למחלף אונו, זה קטע קצרצר.
זה גם ההבדל בין 64 ל 472, שעושה דרך משמעותית בכביש 471.
אין באמת הגיון להגדיר את 64 כקו בינעירוני. וזו מחשבה קלוקלת של המתכננים.
292 שהוא יותר בינעירוני מ-64 משתמש באוטובוסים עירוניים.
זו בדיוק הבעיה - וועד שכונה דרש אבל לא הסביר בדיוק מה הוא
צריך עבור תושביו, כי הוא בעצמו לא יודע בדיוק את הצרכים...
 
קו מהיר לת"א, זה ברור, אבל מה חוץ מזה? זה דברים שאנשים לא יודעים להגיד ותושבי שכונה שאכפת להם גם לא מבינים בזה ברוב המוחלט של המקרים. אז משרד התחבורה מקשיב למה שנאמר ולא למה שנחשב "ברור". שום דבר לא ברור כאן... אני נתקל בזה באינספור מכרזים, גורמים שונים מבקשים בקשות שונות והמשרד מוציא לפועל לפי הבקשה (כשניתן ויש לכך הצדקה). ההוצאה לפועל מתבצעת לפי מה שהתבקש, לא לפי דברים נוספים שאפשר לשרת על הדרך מתוך מחשבה שהאנשים יוותרו על רכב פרטי רק אם השירות יהיה תואם כמה שניתן לרכב הפרטי שלהם.
 
אם תושבי השכונה אומרים - אנחנו רוצים קו מהיר לתל אביב ולא מציינים שהם צריכים שהוא ישרת גם את בר אילן ואלוף שדה - הוא לא ישרת את בר אילן או אלוף שדה אלא אם כן זה תחנות "על הדרך". בכיוון הנסיעה לפתח תקווה גם 472 לא נכנס לאלוף שדה וגם 64 לא יכנס. לעומת זאת, בכיוון הזה הוא לא תוכנן לנסוע דרך המנהרה אלא דרך התחנה שמעל המנהרה ואין לי מושג מדוע (על פי הגישה של הכי מהיר שיש).
 
ההסתכלות על הקו אם הוא בין עירוני או עירוני נובעת מאופי השירות שלו בעיקר. קו עם הגדרות של איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה ברוב המסלול יופעל כמעט תמיד על ידי בין עירוני. אם 64 היה מוגדר כאיסוף והורדה בכל התחנות שלו, הוא היה מופעל על ידי עירוניות.
 
אני מסכים ש64 היה צריך להיות מופעל על ידי עירוניות ושאין מקום להפעלתו בבין עירוני, אבל כמו שאמרתי, כשאומרים למשרד התחבורה - אנחנו צריכים קו לת"א, משמשתמע מכך שעיקר השימוש בו הוא לת"א, לא שימוש עירוני בפתח תקווה, לא שימוש עירוני בתוך ת"א ולא שירות לבר אילן או אלוף שדה.
 
אתה יודע כמה פניות היו כדי ש248/249 יעצרו בכפר הירוק כדי שתושבי רמת השרון יוכלו להגיע בקלות להוד השרון? לא מעט ויוק, 248 ו249 לא ירדו לכפר הירוק כדי לא לפגוע במהירות הנסיעה שלהם. זו הסיבה היחידה שהבאתי את 248/249 כדוגמא, הרצון לתת בהם שירות מהיר ככל הניתן. לא למה הם מופעלים בבין עירוני ולא בעירוני ובצדק הם מופעלים בבין עירוני כמובן.
 
לגבי עירוני או בין עירוני - קח לדוגמא את 164 אל מול 318 ו319. כולם יוצאים מרחובות אבל 318 ו319 יופעלו על ידי בין עירוני ו164 יופעל על ידי עירוניות על פי רוב ומפרקיות. מה ההבדל? ולמה ש319 לא יעצור בבר אילן למשל או במסובים? כי זה מאריך לו את הדרך בקצת זמן והמטרה היא לתת שירות כמה שיותר מהיר.
 
אם תבוא למשרד התחבורה ותפרט את הצרכים המדוייקים, ההתאמה לקו תהיה טובה יותר. יש הרבה אנשים שביקשו קו מכפר גנים ג' לסירקין? אני מניח שלא והתוצאה מונחת מולך. זה לא שהדברים לא ניתנים לשינוי, רק שכעת הם סתם הופכים להיות מורכבים יותר כי הזמנת האוטובוסים בוצעה ואין כל כך הרבה רזרבות תפעוליות...