קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:

מצב
הנושא נעול.
קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
 

orenhz

Member
מה קשור קווי חיפה/רכסים לנתיב אקספרס


קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
מה קשור קווי חיפה/רכסים לנתיב אקספרס

קווי חיפה-חרדים הרי שייכים לאגד (מב"ב, י-ם, אלעד), או למפעיל אחר שמוציא גם קווים בינעירוניים מהאשכול שלו (מודיעין עילית, צפת). נשמע לי מוזר. ועוד עם מספרי קווים קיימים של נתיב אקספרס. מאיפה יש לך את המידע?
&nbsp
לגבי 146:
מסלול מעניין משהו. נסיעה דרך גהה, אבל נכנס לחולון דרך צומת חולון ולא דרך צומת טמפו (כמו 143/145). שעות פעילות עד 22:00 מחולון ועד 23:30 מב"ב נשמע טוב, השאלה היא כמה ביקוש באמת יהיה לזה.
אגב, הוא אמנם עובר ליד השלישות, אבל לא עוצר שם. וגם מי ירצה לנסוע דרך כל ב"ב כדי להגיע לחולון??
 
לא הבנת את מה שכתבתי

מה קשור קווי חיפה/רכסים לנתיב אקספרס

קווי חיפה-חרדים הרי שייכים לאגד (מב"ב, י-ם, אלעד), או למפעיל אחר שמוציא גם קווים בינעירוניים מהאשכול שלו (מודיעין עילית, צפת). נשמע לי מוזר. ועוד עם מספרי קווים קיימים של נתיב אקספרס. מאיפה יש לך את המידע?
&nbsp
לגבי 146:
מסלול מעניין משהו. נסיעה דרך גהה, אבל נכנס לחולון דרך צומת חולון ולא דרך צומת טמפו (כמו 143/145). שעות פעילות עד 22:00 מחולון ועד 23:30 מב"ב נשמע טוב, השאלה היא כמה ביקוש באמת יהיה לזה.
אגב, הוא אמנם עובר ליד השלישות, אבל לא עוצר שם. וגם מי ירצה לנסוע דרך כל ב"ב כדי להגיע לחולון??
לא הבנת את מה שכתבתי
הקווים החדשים הם של אגד, אבל חופפים למספרי קווים קיימים של נתיב אקספרס.
הקווים מופיעים באתר המפות הממשלתי עם לו"ז החל ממחר.
146 מופיע כבר גם באתרי אגד וכל-קו.
 
לגבי 146 - יש סתירה בין המסלול שלו ב govmap לבין רשימת

מה קשור קווי חיפה/רכסים לנתיב אקספרס

קווי חיפה-חרדים הרי שייכים לאגד (מב"ב, י-ם, אלעד), או למפעיל אחר שמוציא גם קווים בינעירוניים מהאשכול שלו (מודיעין עילית, צפת). נשמע לי מוזר. ועוד עם מספרי קווים קיימים של נתיב אקספרס. מאיפה יש לך את המידע?
&nbsp
לגבי 146:
מסלול מעניין משהו. נסיעה דרך גהה, אבל נכנס לחולון דרך צומת חולון ולא דרך צומת טמפו (כמו 143/145). שעות פעילות עד 22:00 מחולון ועד 23:30 מב"ב נשמע טוב, השאלה היא כמה ביקוש באמת יהיה לזה.
אגב, הוא אמנם עובר ליד השלישות, אבל לא עוצר שם. וגם מי ירצה לנסוע דרך כל ב"ב כדי להגיע לחולון??
לגבי 146 - יש סתירה בין המסלול שלו ב govmap לבין רשימת
התחנות שלו כפי שמופיעה באתרי אגד וכל-קו.
לפי אתרי אגד וכל-קו יש לו תחנות ליד השלישות בדרך בן-גוריון בשני הכיוונים.
 
נראה ש-146 עובר בשלישות אבל לא עוצר שם. והמסלול שלו מפותל

קווים חדשים של אגד החל ממחר, 25.3:
קו 146 בין חולון לבני ברק - יפעל שישה ימים בשבוע
קו 978 בין בית שמש לחיפה - יפעל בסופי שבוע
קו 989 בין בית שמש לרכסים - יפעל בסופי שבוע
אבל למה מספרים חופפים לקווים של נתיב אקספרס?

146 יעצור בבר אילן ובמחלף גבעת שמואל ויעבור גם דרך השלישות כאשר תחנת הקצה שלו תהיה בקניון איילון. תדירותו פעם בחצי שעה מהבוקר עד שעות הערב המאוחרות.
נראה ש-146 עובר בשלישות אבל לא עוצר שם. והמסלול שלו מפותל
להחריד, שעה וחצי מקצה לקצה. לא ברור.
 
תסתכל באתר כל-קו

נראה ש-146 עובר בשלישות אבל לא עוצר שם. והמסלול שלו מפותל
להחריד, שעה וחצי מקצה לקצה. לא ברור.
תסתכל באתר כל-קו
המסלול שלו כולל הרבה מאוד תחנות בתוך חולון ובתוך בני ברק ולכן לא מפליא שמשך הנסיעה מקצה לקצה ארוך.
 
זה לא רק שיש לו הרבה תחנות, המסלול שלו לא הגיוני ונראה כמו S

תסתכל באתר כל-קו
המסלול שלו כולל הרבה מאוד תחנות בתוך חולון ובתוך בני ברק ולכן לא מפליא שמשך הנסיעה מקצה לקצה ארוך.
זה לא רק שיש לו הרבה תחנות, המסלול שלו לא הגיוני ונראה כמו S
 

olli3

New member
מנהל
מה לא הגיוני בו בדיוק? תראה כמה עירוב שימושים יש עם הקו הזה.

זה לא רק שיש לו הרבה תחנות, המסלול שלו לא הגיוני ונראה כמו S
מה לא הגיוני בו בדיוק? תראה כמה עירוב שימושים יש עם הקו הזה.
סוף סוף קו מהיר מקרית שרת לתל גיבורים.
&nbsp
מקשר במהירות בין קניון חולון לתל גיבורים ורחוב אילת.
&nbsp
מהווה חלופה לקו 145 בין תל גיבורים למסובים, בר אילן ובכך משפר את הקישוריות בין מקומות אלו.
&nbsp
המסלול שלו בתוך חולון, למרות הפיתול בתחילת המסלול (כאילו ש104 לא עושה את זה ביד אליהו ועדיין מפוצץ) הוא מסלול נדרש ופשוט טוב. מבצע קישורים טובים בתוך חולון, פשוט כך. קישורים שחסרים כיום.
&nbsp
נסיעה דווקא דרך כביש 44 ולא דרך איזור התעשיה מהווה אפשרויות החלפה לנוסעים שונים בצומת חולון וקישור טוב יותר של אזור למסובים ובר אילן.
&nbsp
אפשר להתחבר למסלול של 146 בקלות מקווים שונים הנוסעים בדרום ת"א כמו 72 למשל כאשר כיום האופציות להגעה מדרום ת"א למסובים ובר אילן הן דיי על הפנים, במיוחד לבר אילן.
&nbsp
אני רואה כאן עירוב שימושים גדול וטוב, לא מבין איך אתם לא רואים את זה.
 
מה שלא הגיוני זו השרירותיות הלא מובנת של משרד התחבורה בזגזוג

מה לא הגיוני בו בדיוק? תראה כמה עירוב שימושים יש עם הקו הזה.
סוף סוף קו מהיר מקרית שרת לתל גיבורים.
&nbsp
מקשר במהירות בין קניון חולון לתל גיבורים ורחוב אילת.
&nbsp
מהווה חלופה לקו 145 בין תל גיבורים למסובים, בר אילן ובכך משפר את הקישוריות בין מקומות אלו.
&nbsp
המסלול שלו בתוך חולון, למרות הפיתול בתחילת המסלול (כאילו ש104 לא עושה את זה ביד אליהו ועדיין מפוצץ) הוא מסלול נדרש ופשוט טוב. מבצע קישורים טובים בתוך חולון, פשוט כך. קישורים שחסרים כיום.
&nbsp
נסיעה דווקא דרך כביש 44 ולא דרך איזור התעשיה מהווה אפשרויות החלפה לנוסעים שונים בצומת חולון וקישור טוב יותר של אזור למסובים ובר אילן.
&nbsp
אפשר להתחבר למסלול של 146 בקלות מקווים שונים הנוסעים בדרום ת"א כמו 72 למשל כאשר כיום האופציות להגעה מדרום ת"א למסובים ובר אילן הן דיי על הפנים, במיוחד לבר אילן.
&nbsp
אני רואה כאן עירוב שימושים גדול וטוב, לא מבין איך אתם לא רואים את זה.
מה שלא הגיוני זו השרירותיות הלא מובנת של משרד התחבורה בזגזוג
שלו לגבי הגדרת קווים מקיצוניות של הפרדה בין עירוני לבינעירוני לקיצוניות של עירוב שימושים כמו שמוגדרת בקו 146.

את קו 64 החדש בין דרום פתח תקוה לתל אביב מגדירים באדיקות כקו בינעירוני למרות המסלול "הישר" שלו שיכול לתת שירות ייחודי שלא קיים כיום בתוך דרום פתח תקוה.
על קווי יבנה-רחובות כבר דנו כאן ארוכות ולא אחזור לדיון הזה.

אבל על קו שנוצר בעקבות בקשות של תושבים חרדים מחולון לקישור לבני ברק, "מלבישים" בצורה כה קיצונית עירוב שימושים תוך חולוני.

חוסר העקביות הזו בקריטריונים לגבי הגדרות קווים לא ממש הגיונית.

אם המסלול של קו 146 הגיוני, לא פחות הגיוני שקו 64 החדש יתן שירות בתוך דרום פתח תקוה ושיופעל באמצעות אוטובוסים עירוניים.

זה נראה שמשרד התחבורה פועל בשליפות ולא במשנה סדורה.
 
גם נראה שיש מן חלוקה בין עירוב שימושים להפרדה קנאית בין

מה שלא הגיוני זו השרירותיות הלא מובנת של משרד התחבורה בזגזוג
שלו לגבי הגדרת קווים מקיצוניות של הפרדה בין עירוני לבינעירוני לקיצוניות של עירוב שימושים כמו שמוגדרת בקו 146.

את קו 64 החדש בין דרום פתח תקוה לתל אביב מגדירים באדיקות כקו בינעירוני למרות המסלול "הישר" שלו שיכול לתת שירות ייחודי שלא קיים כיום בתוך דרום פתח תקוה.
על קווי יבנה-רחובות כבר דנו כאן ארוכות ולא אחזור לדיון הזה.

אבל על קו שנוצר בעקבות בקשות של תושבים חרדים מחולון לקישור לבני ברק, "מלבישים" בצורה כה קיצונית עירוב שימושים תוך חולוני.

חוסר העקביות הזו בקריטריונים לגבי הגדרות קווים לא ממש הגיונית.

אם המסלול של קו 146 הגיוני, לא פחות הגיוני שקו 64 החדש יתן שירות בתוך דרום פתח תקוה ושיופעל באמצעות אוטובוסים עירוניים.

זה נראה שמשרד התחבורה פועל בשליפות ולא במשנה סדורה.
גם נראה שיש מן חלוקה בין עירוב שימושים להפרדה קנאית בין
עירוני לבין-עירוני.
כשמדובר באגד ודן, משרד התחבורה נוטה (כנראה בלחץ המפעילות) בצורה מופרזת לעירוב שימושים.
כשמדובר במפעילות האחרות, משרד התחבורה נוטה בצורה מופרזת להפרדה בין עירוני לבין-עירוני.
עדיף שמשרד התחבורה לא ילך לקיצוניות באף כיוון ויפעיל את השכל הישר בתכנון של כל קו.

לגבי קו 146, יש מספיק אפשרויות לעירוב שימושים בקו הזה, גם עם מסלול פחות סללומי. היה אפשר למשל להתחיל אותו בצומת חולון ולבצע את המסלול בחולון ממערב למזרח לפני היציאה לכיוון כביש 4.
 

olli3

New member
מנהל
לא מדוייק לטעמי. במכרזים מי שחושב זה המתכננים בלבד.

מה שלא הגיוני זו השרירותיות הלא מובנת של משרד התחבורה בזגזוג
שלו לגבי הגדרת קווים מקיצוניות של הפרדה בין עירוני לבינעירוני לקיצוניות של עירוב שימושים כמו שמוגדרת בקו 146.

את קו 64 החדש בין דרום פתח תקוה לתל אביב מגדירים באדיקות כקו בינעירוני למרות המסלול "הישר" שלו שיכול לתת שירות ייחודי שלא קיים כיום בתוך דרום פתח תקוה.
על קווי יבנה-רחובות כבר דנו כאן ארוכות ולא אחזור לדיון הזה.

אבל על קו שנוצר בעקבות בקשות של תושבים חרדים מחולון לקישור לבני ברק, "מלבישים" בצורה כה קיצונית עירוב שימושים תוך חולוני.

חוסר העקביות הזו בקריטריונים לגבי הגדרות קווים לא ממש הגיונית.

אם המסלול של קו 146 הגיוני, לא פחות הגיוני שקו 64 החדש יתן שירות בתוך דרום פתח תקוה ושיופעל באמצעות אוטובוסים עירוניים.

זה נראה שמשרד התחבורה פועל בשליפות ולא במשנה סדורה.
לא מדוייק לטעמי. במכרזים מי שחושב זה המתכננים בלבד.
ואז מגלים תוצאות שלא תואמות את הביקושים, את השירות לו זקוקים האזרחים או לא תואם מבחינת תשתיות כביש וכו'.
&nbsp
כמשודבר בקווים שמיועדים עבור אגד ודן, אגד ודן פשוט מצביעות על בעיות, על פתרונות שניתן לסדר אם נזיז לכאן או נזיז לשם כי הן מכירות את הצרכים לא פחות טוב.
&nbsp
קו שיוצא למכרז ואף אחד לא הפעיל אותו קודם לכן ולא מיועד עבור אגד ודן גם ככה, מי יבין את הצרכים? אולי רק אם מפעילה זוכה מחדש אבל גם זה לא כזה נכון... כשמטרופולין זכתה מחדש במכרז היא אמרה אמן על הכל למרות שלא היו המון שנויים, היו כמה וכמה שפגעו בנוסעים ונאלצו לבצע מספר פעימות תיקונים.
&nbsp
בסך הכל, אם היו מפעילים סתם קו מחולון עבור אוכלסיה חרדית לבני ברק, הקו הזה היה יוצא מתל גיבורים דוך לבני ברק וזהו. וגם אז הוא היה מופעל על ידי עירוניות כי אין סיבה להפעיל אותו באוטובוס בין עירוני גם ככה. בדיוק כמו ש56 ימשיך להיות מופעל על ידי עירוניות. למה 64 מוגדר כך? באמת שאין לי מושג. אולי כי מסתכלים על 56 כנותן עירוב שימושים בתוך הערים ובין הערים ואילו 64 בעל מטרות מסויימות שלשמן מצריך נסיעה נוחה (בין עירוני נוח יותר) ומהירה יותר ולכן הגבלות האיסוף בלבד וההורדה בלבד. זה כמו 475 בימי אגד שהיה מופעל על ידי עירוניות ונתן שירות של איסוף והורדה בכל הדרך, כשעבר לויאולה, עדיין היה שירות עירוני אבל באוטובוס בין עירוני (בדיוק כמו שהיה בתוך מודיעין) אך במכרזים האחרונים הפך לאיסוף בלבד ובהתאמה הורדה בלבד בתל אביב. מה שתורם לו אולי רק בשעות הערב להיות מהיר יותר, בשאר השעות הוא ו37 צמודים אחד לשני (כששניהם יוצאים מהמרכזית באותה השעה).
&nbsp
עירוב השימושים טוב, יש פתרונות הגעה חדשים לנוסעים רבים וזה מעולה!
 
ההסבר הזה לא מקובל עליי. לשם מה מקיימים מכרזים חדשים ועל

לא מדוייק לטעמי. במכרזים מי שחושב זה המתכננים בלבד.
ואז מגלים תוצאות שלא תואמות את הביקושים, את השירות לו זקוקים האזרחים או לא תואם מבחינת תשתיות כביש וכו'.
&nbsp
כמשודבר בקווים שמיועדים עבור אגד ודן, אגד ודן פשוט מצביעות על בעיות, על פתרונות שניתן לסדר אם נזיז לכאן או נזיז לשם כי הן מכירות את הצרכים לא פחות טוב.
&nbsp
קו שיוצא למכרז ואף אחד לא הפעיל אותו קודם לכן ולא מיועד עבור אגד ודן גם ככה, מי יבין את הצרכים? אולי רק אם מפעילה זוכה מחדש אבל גם זה לא כזה נכון... כשמטרופולין זכתה מחדש במכרז היא אמרה אמן על הכל למרות שלא היו המון שנויים, היו כמה וכמה שפגעו בנוסעים ונאלצו לבצע מספר פעימות תיקונים.
&nbsp
בסך הכל, אם היו מפעילים סתם קו מחולון עבור אוכלסיה חרדית לבני ברק, הקו הזה היה יוצא מתל גיבורים דוך לבני ברק וזהו. וגם אז הוא היה מופעל על ידי עירוניות כי אין סיבה להפעיל אותו באוטובוס בין עירוני גם ככה. בדיוק כמו ש56 ימשיך להיות מופעל על ידי עירוניות. למה 64 מוגדר כך? באמת שאין לי מושג. אולי כי מסתכלים על 56 כנותן עירוב שימושים בתוך הערים ובין הערים ואילו 64 בעל מטרות מסויימות שלשמן מצריך נסיעה נוחה (בין עירוני נוח יותר) ומהירה יותר ולכן הגבלות האיסוף בלבד וההורדה בלבד. זה כמו 475 בימי אגד שהיה מופעל על ידי עירוניות ונתן שירות של איסוף והורדה בכל הדרך, כשעבר לויאולה, עדיין היה שירות עירוני אבל באוטובוס בין עירוני (בדיוק כמו שהיה בתוך מודיעין) אך במכרזים האחרונים הפך לאיסוף בלבד ובהתאמה הורדה בלבד בתל אביב. מה שתורם לו אולי רק בשעות הערב להיות מהיר יותר, בשאר השעות הוא ו37 צמודים אחד לשני (כששניהם יוצאים מהמרכזית באותה השעה).
&nbsp
עירוב השימושים טוב, יש פתרונות הגעה חדשים לנוסעים רבים וזה מעולה!
ההסבר הזה לא מקובל עליי. לשם מה מקיימים מכרזים חדשים ועל
בסיס מה?
אם משרד התחבורה לא מגדיר את תוכן המכרזים לפי סקרי צרכים, אז משרד התחבורה חוטא לתפקידו.
משרד התחבורה הוא מפעיל התח"צ הפועל באמצעות מכרזים והוא חייב להכיר את הביקושים ואת הצרכים ולהגדיר את הקווים בהתאם.

הטיעון שבמכרזים רק המתכננים חושבים והם לא נקבעים לפי הבנת צרכים פשוט לא מתקבל על הדעת. אם כך משרד התחבורה פועל, אז צריך לבקר אותו על כך ולא להסביר את התנהלותו בגישה סלחנית.

עירוב שימושים אכן טוב - הוא יכול להיות גם מעולה בקו 64 שיכול לספק שירות ייחודי שלא קיים היום בדרום פתח תקוה. למשל קישור של דרום פתח תקוה לצומת סירקין המרכזי, גם מבחינת קישורי תח"צ. ואין שום קשר בין קו 56 לבין זה. אין שום הגיון להגבלת האיסוף והורדה בתחנות פתח תקוה של קו 64. שום הגיון.
אם משרד התחבורה מסתתר בהגדרות כאלו מאחורי "מתכננים" עלומים, אז המשרד צריך לעשות בדק בית.

מה שטוב לחולון , טוב גם למקומות אחרים.
 

olli3

New member
מנהל
מתבצעים סקרי צרכים, אבל יש דברים שלא מגלים בסקרים.

ההסבר הזה לא מקובל עליי. לשם מה מקיימים מכרזים חדשים ועל
בסיס מה?
אם משרד התחבורה לא מגדיר את תוכן המכרזים לפי סקרי צרכים, אז משרד התחבורה חוטא לתפקידו.
משרד התחבורה הוא מפעיל התח"צ הפועל באמצעות מכרזים והוא חייב להכיר את הביקושים ואת הצרכים ולהגדיר את הקווים בהתאם.

הטיעון שבמכרזים רק המתכננים חושבים והם לא נקבעים לפי הבנת צרכים פשוט לא מתקבל על הדעת. אם כך משרד התחבורה פועל, אז צריך לבקר אותו על כך ולא להסביר את התנהלותו בגישה סלחנית.

עירוב שימושים אכן טוב - הוא יכול להיות גם מעולה בקו 64 שיכול לספק שירות ייחודי שלא קיים היום בדרום פתח תקוה. למשל קישור של דרום פתח תקוה לצומת סירקין המרכזי, גם מבחינת קישורי תח"צ. ואין שום קשר בין קו 56 לבין זה. אין שום הגיון להגבלת האיסוף והורדה בתחנות פתח תקוה של קו 64. שום הגיון.
אם משרד התחבורה מסתתר בהגדרות כאלו מאחורי "מתכננים" עלומים, אז המשרד צריך לעשות בדק בית.

מה שטוב לחולון , טוב גם למקומות אחרים.
מתבצעים סקרי צרכים, אבל יש דברים שלא מגלים בסקרים.
יש דברים שרק השטח מכיר והשטח הוא לא פעם נהגים, סדרנים וכו' וכמובן גם נוסעים...
&nbsp
במשרד התחבורה יש אנשים שמבינים תח"צ המתכננים גם בהחלט מבינים תח"צ. אבל, בכל מה שמסתמך על העבר, הדברים דווקא ברורים יותר. כל מה שחדש - יש דברים שלא נלקחים בחשבון כי פשוט לא הגיעו לכל הפרטים האלו. לא פעם חלק מהדברים מתבססים על פתרונות עתידים כמו כרטיסי מעבר אבל ביום הפעלת המכרז עדיין אין כרטיסי מעבר ואז הנוסעים הלא קבועים נדפקים בתשלום נוסף.
&nbsp
יכול בהחלט להיות שדווקא בסקרים נדרש קו מהיר ונוח בין כפר גנים לת"א ולכן 64 הוגדר כקו שיופעל על ידי בין עירוני עם מגבלות של איסוף בלבד והורדה בלבד. בדומה ל166 למשל...
&nbsp
קיים רצון להעביר אנשים מהרכב הפרטי לאוטובוס ואלו באופן מובהק מעדיפים נסיעה נוחה. אוטובוס עירוני לא נותן נסיעה נוחה מבחינת ישיבה, אבל מבחינת תפעול - הוא הרבה יותר יעיל. רק התור בכניסה לאוטובוס כל כך מיותר בבין עירוני, שלא לדבר על זמן האצה ביציאה מתחנה או צומת וכו'... קו 90 של מטרופולין זכה להיענות נוסעים מרשימה יותר מימי דן כי הוא הפך להיות מופעל בבין עירוניות וזאת למרות ההרעה בכך שהקו הפך להיות מעגלי לתקופה ארוכה.
 
איסוף והורדה בתחנות פתח תקוה לא יפגע במהירות הנסיעה בין כפר

מתבצעים סקרי צרכים, אבל יש דברים שלא מגלים בסקרים.
יש דברים שרק השטח מכיר והשטח הוא לא פעם נהגים, סדרנים וכו' וכמובן גם נוסעים...
&nbsp
במשרד התחבורה יש אנשים שמבינים תח"צ המתכננים גם בהחלט מבינים תח"צ. אבל, בכל מה שמסתמך על העבר, הדברים דווקא ברורים יותר. כל מה שחדש - יש דברים שלא נלקחים בחשבון כי פשוט לא הגיעו לכל הפרטים האלו. לא פעם חלק מהדברים מתבססים על פתרונות עתידים כמו כרטיסי מעבר אבל ביום הפעלת המכרז עדיין אין כרטיסי מעבר ואז הנוסעים הלא קבועים נדפקים בתשלום נוסף.
&nbsp
יכול בהחלט להיות שדווקא בסקרים נדרש קו מהיר ונוח בין כפר גנים לת"א ולכן 64 הוגדר כקו שיופעל על ידי בין עירוני עם מגבלות של איסוף בלבד והורדה בלבד. בדומה ל166 למשל...
&nbsp
קיים רצון להעביר אנשים מהרכב הפרטי לאוטובוס ואלו באופן מובהק מעדיפים נסיעה נוחה. אוטובוס עירוני לא נותן נסיעה נוחה מבחינת ישיבה, אבל מבחינת תפעול - הוא הרבה יותר יעיל. רק התור בכניסה לאוטובוס כל כך מיותר בבין עירוני, שלא לדבר על זמן האצה ביציאה מתחנה או צומת וכו'... קו 90 של מטרופולין זכה להיענות נוסעים מרשימה יותר מימי דן כי הוא הפך להיות מופעל בבין עירוניות וזאת למרות ההרעה בכך שהקו הפך להיות מעגלי לתקופה ארוכה.
איסוף והורדה בתחנות פתח תקוה לא יפגע במהירות הנסיעה בין כפר
גנים לתל אביב.
בדיוק כפי שהאיסוף וההורדה בתחנות חולון לא יפגע במהירות הנסיעה בין תל גיבורים לבני ברק.
ואם 146 (שלא לדבר על 164) שנוסע בכביש 4 יכול להיות עם אוטובוסים עירוניים, גם 64 יכול להיות עם אוטובוסים עירוניים.

אתן לך תרגיל הכוונה:
הכוונה בין קניון גנים לצומת סירקין ללא שירות עירוני בפ"ת בקו 64 ועם שירות עירוני בקו 64 (כנ"ל הכוונה דומה מכל ציר פינס-מחנה יהודה לצומת סירקין).
ואני לא סתם מציין את צומת סירקין, כי זה הבסיס לקישור תח"צי בין כל דרום פתח תקוה לבין: יהוד, התעשיה האווירית, צומת אל על, נתב"ג, קרית שדה התעופה, שוהם, לוד, רמלה וגם ירושלים, אזור ירקונים, מחלף ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, מחלף רעננה צפון, צומת השרון ונתניה.

אתה ניסית להסביר פעמים רבות על גבי הפורום הזה מדוע קו 50 וקו 350, שהם שניים מני עשרות קווים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי, אינם מהירים. ומצד שני אתה מנסה להסביר מדוע קו 64 שיהיה בעל מסלול ייחודי בתוך פתח תקוה כן יהיה מהיר.

מצטער, אבל זו גישה תכנונית מעוותת לחלוטין.

אם קו 64 היה קו של דן זה לא היה קורה. מצד שני, אם קו 266 לא היה קו של דן, אלא קו חדש במכרז, אני יכול לשער שהגישה המעוותת הייתה מקלקלת גם אותו והקו הזה לא היה מבצע קישור (שאגב יותר ויותר נוסעים משתמשים בו) בין דרום ומרכז פתח תקוה לבין תחנת קרית אריה.
 

olli3

New member
מנהל
לטעמי הסיבה ש64 בכלל מגיע למעבר לכפר גנים היא תפעולית בלבד.

איסוף והורדה בתחנות פתח תקוה לא יפגע במהירות הנסיעה בין כפר
גנים לתל אביב.
בדיוק כפי שהאיסוף וההורדה בתחנות חולון לא יפגע במהירות הנסיעה בין תל גיבורים לבני ברק.
ואם 146 (שלא לדבר על 164) שנוסע בכביש 4 יכול להיות עם אוטובוסים עירוניים, גם 64 יכול להיות עם אוטובוסים עירוניים.

אתן לך תרגיל הכוונה:
הכוונה בין קניון גנים לצומת סירקין ללא שירות עירוני בפ"ת בקו 64 ועם שירות עירוני בקו 64 (כנ"ל הכוונה דומה מכל ציר פינס-מחנה יהודה לצומת סירקין).
ואני לא סתם מציין את צומת סירקין, כי זה הבסיס לקישור תח"צי בין כל דרום פתח תקוה לבין: יהוד, התעשיה האווירית, צומת אל על, נתב"ג, קרית שדה התעופה, שוהם, לוד, רמלה וגם ירושלים, אזור ירקונים, מחלף ירקון, הוד השרון, צומת רעננה, מחלף רעננה צפון, צומת השרון ונתניה.

אתה ניסית להסביר פעמים רבות על גבי הפורום הזה מדוע קו 50 וקו 350, שהם שניים מני עשרות קווים שנוסעים בציר ז'בוטינסקי, אינם מהירים. ומצד שני אתה מנסה להסביר מדוע קו 64 שיהיה בעל מסלול ייחודי בתוך פתח תקוה כן יהיה מהיר.

מצטער, אבל זו גישה תכנונית מעוותת לחלוטין.

אם קו 64 היה קו של דן זה לא היה קורה. מצד שני, אם קו 266 לא היה קו של דן, אלא קו חדש במכרז, אני יכול לשער שהגישה המעוותת הייתה מקלקלת גם אותו והקו הזה לא היה מבצע קישור (שאגב יותר ויותר נוסעים משתמשים בו) בין דרום ומרכז פתח תקוה לבין תחנת קרית אריה.
לטעמי הסיבה ש64 בכלל מגיע למעבר לכפר גנים היא תפעולית בלבד.
ההיגיון שמנחה אותי הוא שהקו יועד להסתיים או בבית רבקה או בהדר גנים ומכיוון ששני המסופים האלו גם ככה מלאים פשוט תקעו אותו בצומת סירקין באופן דיי דפוק כי הוא יפריע לקווים אחרים בזמן שהוא ממתין לשעת היציאה שלו.
&nbsp
אין הרבה קווים במכרז פתח תקווה-ראש העין שמוגדרים כקווים מהירים או ישירים שנדרשת בהם הגבלת איסוף בלבד או הורדה בלבד.
&nbsp
אני ממש בטוח בכך שפשוט לא חשבו על עירוב שימושים בקו 64. פלא שאפילו בבר אילן בכיוון הנסיעה לת"א לא חשבו לשים לו תחנה? הוא הרי תוכנן לנסוע במנהרה... וכשאתה לוקח את 472 שהופך לבצע הורדה בלבד בבר אילן לכל מי שהתרגל שיש לו אותו ומנגד לא מאפשר ל64 לקשר את בר אילן לאיזורים בתל אביב ש472 מקשר כיום - אתה בבעיה. והבעיה גדולה יותר כי 472 יתחיל לפעול על ידי אפיקים לפני ש64 יתחיל לפעול...
&nbsp
השימוש היחיד עליו חשבו בקו 64 הוא נסיעה מהירה ככל האפשר בצורה הנוחה ביותר בין כפר גנים לתל אביב, שום דבר אחר לא. זה בדיוק כמו מה שעומד מאחורי קווים כמו 248 ו249 בין הוד השרון לתל אביב - כמה שפחות עצירות בדרך ואין עירוב שימושים אלא מטרה אחת מוגדרת וברורה, הגעה בצורה המהירה והנוחה ביותר בין הוד השרון לתל אביב ולהיפך.
 
איך 64 תוכנן לנסוע במנהרה אם אחת המטרות שלו הייתה לקשר

לטעמי הסיבה ש64 בכלל מגיע למעבר לכפר גנים היא תפעולית בלבד.
ההיגיון שמנחה אותי הוא שהקו יועד להסתיים או בבית רבקה או בהדר גנים ומכיוון ששני המסופים האלו גם ככה מלאים פשוט תקעו אותו בצומת סירקין באופן דיי דפוק כי הוא יפריע לקווים אחרים בזמן שהוא ממתין לשעת היציאה שלו.
&nbsp
אין הרבה קווים במכרז פתח תקווה-ראש העין שמוגדרים כקווים מהירים או ישירים שנדרשת בהם הגבלת איסוף בלבד או הורדה בלבד.
&nbsp
אני ממש בטוח בכך שפשוט לא חשבו על עירוב שימושים בקו 64. פלא שאפילו בבר אילן בכיוון הנסיעה לת"א לא חשבו לשים לו תחנה? הוא הרי תוכנן לנסוע במנהרה... וכשאתה לוקח את 472 שהופך לבצע הורדה בלבד בבר אילן לכל מי שהתרגל שיש לו אותו ומנגד לא מאפשר ל64 לקשר את בר אילן לאיזורים בתל אביב ש472 מקשר כיום - אתה בבעיה. והבעיה גדולה יותר כי 472 יתחיל לפעול על ידי אפיקים לפני ש64 יתחיל לפעול...
&nbsp
השימוש היחיד עליו חשבו בקו 64 הוא נסיעה מהירה ככל האפשר בצורה הנוחה ביותר בין כפר גנים לתל אביב, שום דבר אחר לא. זה בדיוק כמו מה שעומד מאחורי קווים כמו 248 ו249 בין הוד השרון לתל אביב - כמה שפחות עצירות בדרך ואין עירוב שימושים אלא מטרה אחת מוגדרת וברורה, הגעה בצורה המהירה והנוחה ביותר בין הוד השרון לתל אביב ולהיפך.
איך 64 תוכנן לנסוע במנהרה אם אחת המטרות שלו הייתה לקשר
את דרום פתח תקוה עם בר אילן?
מילא שלא חשבו בהקשר שלו על קישור בין בר אילן לתל אביב (את הקישור הזו עושים גם קווים אחרים), אבל לא לקשר את דרום פתח תקוה עם בר אילן?

אתה רק מחזק את דעתי שהגישה התכנונית מעוותת וכעת גם מוסיף היבט של מחשבה צרת אופקים של המתכננים.

הדרישה של תושבי כפר גנים ג' (שאת דרישותיהם/דרישותינו אני קצת מכיר...) הייתה לקו לתל אביב דרך אלוף שדה ולא דרך ז'בוטינסקי. לא הייתה דרישה לאוטובוסים בינעירוניים, לא הייתה אפילו דרישה ל"מהיר" מעבר לכוונה למסלול מהיר.
וודאי שהייתה דרישה לקישור נוח לבר אילן ולמחלף אלוף שדה ולא הייתה שום כוונה לדרוש קו לתל אביב שמדלג על התחנות המרכזיות הללו.
בציר אלוף שדה ממילא אין הרבה תחנות, כך שאפילו אם היו מגדירים את כל תחנות הקו כאיסוף והורדה ההשפעה על המהירות הייתה זניחה. גם כך מה שישפיע על המהירות (כולל אם הנסיעה דרך המנהרה של 471) אלה בעיקר הפקקים וממש לא העצירות בתחנות.
בשעות העומס הנסיעה דרך המנהרה יותר איטית מאשר דרך כביש השירות.

ויש הבדל גדול בין 248 ו 249 לבין 64. 248 ו 249 נוסעים דרך ארוכה בכביש 5 שנסיעה בו באוטובוסים עירוניים אינה נוחה. 64 לא נוסע בכביש מהיר וגם אם היה נוסע דרך המנהרה של 471 מערבית למחלף אונו, זה קטע קצרצר.
זה גם ההבדל בין 64 ל 472, שעושה דרך משמעותית בכביש 471.
אין באמת הגיון להגדיר את 64 כקו בינעירוני. וזו מחשבה קלוקלת של המתכננים.

292 שהוא יותר בינעירוני מ-64 משתמש באוטובוסים עירוניים.
 

olli3

New member
מנהל
זו בדיוק הבעיה - וועד שכונה דרש אבל לא הסביר בדיוק מה הוא

איך 64 תוכנן לנסוע במנהרה אם אחת המטרות שלו הייתה לקשר
את דרום פתח תקוה עם בר אילן?
מילא שלא חשבו בהקשר שלו על קישור בין בר אילן לתל אביב (את הקישור הזו עושים גם קווים אחרים), אבל לא לקשר את דרום פתח תקוה עם בר אילן?

אתה רק מחזק את דעתי שהגישה התכנונית מעוותת וכעת גם מוסיף היבט של מחשבה צרת אופקים של המתכננים.

הדרישה של תושבי כפר גנים ג' (שאת דרישותיהם/דרישותינו אני קצת מכיר...) הייתה לקו לתל אביב דרך אלוף שדה ולא דרך ז'בוטינסקי. לא הייתה דרישה לאוטובוסים בינעירוניים, לא הייתה אפילו דרישה ל"מהיר" מעבר לכוונה למסלול מהיר.
וודאי שהייתה דרישה לקישור נוח לבר אילן ולמחלף אלוף שדה ולא הייתה שום כוונה לדרוש קו לתל אביב שמדלג על התחנות המרכזיות הללו.
בציר אלוף שדה ממילא אין הרבה תחנות, כך שאפילו אם היו מגדירים את כל תחנות הקו כאיסוף והורדה ההשפעה על המהירות הייתה זניחה. גם כך מה שישפיע על המהירות (כולל אם הנסיעה דרך המנהרה של 471) אלה בעיקר הפקקים וממש לא העצירות בתחנות.
בשעות העומס הנסיעה דרך המנהרה יותר איטית מאשר דרך כביש השירות.

ויש הבדל גדול בין 248 ו 249 לבין 64. 248 ו 249 נוסעים דרך ארוכה בכביש 5 שנסיעה בו באוטובוסים עירוניים אינה נוחה. 64 לא נוסע בכביש מהיר וגם אם היה נוסע דרך המנהרה של 471 מערבית למחלף אונו, זה קטע קצרצר.
זה גם ההבדל בין 64 ל 472, שעושה דרך משמעותית בכביש 471.
אין באמת הגיון להגדיר את 64 כקו בינעירוני. וזו מחשבה קלוקלת של המתכננים.

292 שהוא יותר בינעירוני מ-64 משתמש באוטובוסים עירוניים.
זו בדיוק הבעיה - וועד שכונה דרש אבל לא הסביר בדיוק מה הוא
צריך עבור תושביו, כי הוא בעצמו לא יודע בדיוק את הצרכים...
&nbsp
קו מהיר לת"א, זה ברור, אבל מה חוץ מזה? זה דברים שאנשים לא יודעים להגיד ותושבי שכונה שאכפת להם גם לא מבינים בזה ברוב המוחלט של המקרים. אז משרד התחבורה מקשיב למה שנאמר ולא למה שנחשב "ברור". שום דבר לא ברור כאן... אני נתקל בזה באינספור מכרזים, גורמים שונים מבקשים בקשות שונות והמשרד מוציא לפועל לפי הבקשה (כשניתן ויש לכך הצדקה). ההוצאה לפועל מתבצעת לפי מה שהתבקש, לא לפי דברים נוספים שאפשר לשרת על הדרך מתוך מחשבה שהאנשים יוותרו על רכב פרטי רק אם השירות יהיה תואם כמה שניתן לרכב הפרטי שלהם.
&nbsp
אם תושבי השכונה אומרים - אנחנו רוצים קו מהיר לתל אביב ולא מציינים שהם צריכים שהוא ישרת גם את בר אילן ואלוף שדה - הוא לא ישרת את בר אילן או אלוף שדה אלא אם כן זה תחנות "על הדרך". בכיוון הנסיעה לפתח תקווה גם 472 לא נכנס לאלוף שדה וגם 64 לא יכנס. לעומת זאת, בכיוון הזה הוא לא תוכנן לנסוע דרך המנהרה אלא דרך התחנה שמעל המנהרה ואין לי מושג מדוע (על פי הגישה של הכי מהיר שיש).
&nbsp
ההסתכלות על הקו אם הוא בין עירוני או עירוני נובעת מאופי השירות שלו בעיקר. קו עם הגדרות של איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה ברוב המסלול יופעל כמעט תמיד על ידי בין עירוני. אם 64 היה מוגדר כאיסוף והורדה בכל התחנות שלו, הוא היה מופעל על ידי עירוניות.
&nbsp
אני מסכים ש64 היה צריך להיות מופעל על ידי עירוניות ושאין מקום להפעלתו בבין עירוני, אבל כמו שאמרתי, כשאומרים למשרד התחבורה - אנחנו צריכים קו לת"א, משמשתמע מכך שעיקר השימוש בו הוא לת"א, לא שימוש עירוני בפתח תקווה, לא שימוש עירוני בתוך ת"א ולא שירות לבר אילן או אלוף שדה.
&nbsp
אתה יודע כמה פניות היו כדי ש248/249 יעצרו בכפר הירוק כדי שתושבי רמת השרון יוכלו להגיע בקלות להוד השרון? לא מעט ויוק, 248 ו249 לא ירדו לכפר הירוק כדי לא לפגוע במהירות הנסיעה שלהם. זו הסיבה היחידה שהבאתי את 248/249 כדוגמא, הרצון לתת בהם שירות מהיר ככל הניתן. לא למה הם מופעלים בבין עירוני ולא בעירוני ובצדק הם מופעלים בבין עירוני כמובן.
&nbsp
לגבי עירוני או בין עירוני - קח לדוגמא את 164 אל מול 318 ו319. כולם יוצאים מרחובות אבל 318 ו319 יופעלו על ידי בין עירוני ו164 יופעל על ידי עירוניות על פי רוב ומפרקיות. מה ההבדל? ולמה ש319 לא יעצור בבר אילן למשל או במסובים? כי זה מאריך לו את הדרך בקצת זמן והמטרה היא לתת שירות כמה שיותר מהיר.
&nbsp
אם תבוא למשרד התחבורה ותפרט את הצרכים המדוייקים, ההתאמה לקו תהיה טובה יותר. יש הרבה אנשים שביקשו קו מכפר גנים ג' לסירקין? אני מניח שלא והתוצאה מונחת מולך. זה לא שהדברים לא ניתנים לשינוי, רק שכעת הם סתם הופכים להיות מורכבים יותר כי הזמנת האוטובוסים בוצעה ואין כל כך הרבה רזרבות תפעוליות...
 
הייתה דרישה לקישור גם לבר אילן וגם אם אנשי ועדי שכונות,

זו בדיוק הבעיה - וועד שכונה דרש אבל לא הסביר בדיוק מה הוא
צריך עבור תושביו, כי הוא בעצמו לא יודע בדיוק את הצרכים...
&nbsp
קו מהיר לת"א, זה ברור, אבל מה חוץ מזה? זה דברים שאנשים לא יודעים להגיד ותושבי שכונה שאכפת להם גם לא מבינים בזה ברוב המוחלט של המקרים. אז משרד התחבורה מקשיב למה שנאמר ולא למה שנחשב "ברור". שום דבר לא ברור כאן... אני נתקל בזה באינספור מכרזים, גורמים שונים מבקשים בקשות שונות והמשרד מוציא לפועל לפי הבקשה (כשניתן ויש לכך הצדקה). ההוצאה לפועל מתבצעת לפי מה שהתבקש, לא לפי דברים נוספים שאפשר לשרת על הדרך מתוך מחשבה שהאנשים יוותרו על רכב פרטי רק אם השירות יהיה תואם כמה שניתן לרכב הפרטי שלהם.
&nbsp
אם תושבי השכונה אומרים - אנחנו רוצים קו מהיר לתל אביב ולא מציינים שהם צריכים שהוא ישרת גם את בר אילן ואלוף שדה - הוא לא ישרת את בר אילן או אלוף שדה אלא אם כן זה תחנות "על הדרך". בכיוון הנסיעה לפתח תקווה גם 472 לא נכנס לאלוף שדה וגם 64 לא יכנס. לעומת זאת, בכיוון הזה הוא לא תוכנן לנסוע דרך המנהרה אלא דרך התחנה שמעל המנהרה ואין לי מושג מדוע (על פי הגישה של הכי מהיר שיש).
&nbsp
ההסתכלות על הקו אם הוא בין עירוני או עירוני נובעת מאופי השירות שלו בעיקר. קו עם הגדרות של איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה ברוב המסלול יופעל כמעט תמיד על ידי בין עירוני. אם 64 היה מוגדר כאיסוף והורדה בכל התחנות שלו, הוא היה מופעל על ידי עירוניות.
&nbsp
אני מסכים ש64 היה צריך להיות מופעל על ידי עירוניות ושאין מקום להפעלתו בבין עירוני, אבל כמו שאמרתי, כשאומרים למשרד התחבורה - אנחנו צריכים קו לת"א, משמשתמע מכך שעיקר השימוש בו הוא לת"א, לא שימוש עירוני בפתח תקווה, לא שימוש עירוני בתוך ת"א ולא שירות לבר אילן או אלוף שדה.
&nbsp
אתה יודע כמה פניות היו כדי ש248/249 יעצרו בכפר הירוק כדי שתושבי רמת השרון יוכלו להגיע בקלות להוד השרון? לא מעט ויוק, 248 ו249 לא ירדו לכפר הירוק כדי לא לפגוע במהירות הנסיעה שלהם. זו הסיבה היחידה שהבאתי את 248/249 כדוגמא, הרצון לתת בהם שירות מהיר ככל הניתן. לא למה הם מופעלים בבין עירוני ולא בעירוני ובצדק הם מופעלים בבין עירוני כמובן.
&nbsp
לגבי עירוני או בין עירוני - קח לדוגמא את 164 אל מול 318 ו319. כולם יוצאים מרחובות אבל 318 ו319 יופעלו על ידי בין עירוני ו164 יופעל על ידי עירוניות על פי רוב ומפרקיות. מה ההבדל? ולמה ש319 לא יעצור בבר אילן למשל או במסובים? כי זה מאריך לו את הדרך בקצת זמן והמטרה היא לתת שירות כמה שיותר מהיר.
&nbsp
אם תבוא למשרד התחבורה ותפרט את הצרכים המדוייקים, ההתאמה לקו תהיה טובה יותר. יש הרבה אנשים שביקשו קו מכפר גנים ג' לסירקין? אני מניח שלא והתוצאה מונחת מולך. זה לא שהדברים לא ניתנים לשינוי, רק שכעת הם סתם הופכים להיות מורכבים יותר כי הזמנת האוטובוסים בוצעה ואין כל כך הרבה רזרבות תפעוליות...
הייתה דרישה לקישור גם לבר אילן וגם אם אנשי ועדי שכונות,
שאינם מומחים לתחבורה, לא מדייקים בניסוח דרישותיהם ולא מפרטים בצורה טובה את הדרישות, משרד התחבורה לא יכול להיות ראש קטן ולפעול לפי צעקות. אנשי משרד התחבורה שאמונים על תכנון התח"צ במדינה צריכים לדעת להפעיל ראש גדול, לפתוח מפות, לאתר מוקדי עניין ומוקדים תחבורתיים מרכזיים ולתכנן את הקווים בהתאם.
אם הם לא פועלים כך, אז זו עוד דוגמה לכך שהם לא מבצעים את תפקידם כראוי.

משרד התחבורה לא צריך לצפות שהדיוטות יגדירו לו את הצרכים המדוייקים. הוא צריך למפות באופן אקטיבי ויזום על ידו את הצרכים ואת הצרכים הפוטנציאלים.
ואם אין במשרד התחבורה מומחי תחבורה שיודעים לעשות זאת - אז הגיע הזמן לגייס כאלה.
 

olli3

New member
מנהל
נו ו...? הקישור בין כפר גנים ג' לבר אילן לא ישתפר בלי קשר

הייתה דרישה לקישור גם לבר אילן וגם אם אנשי ועדי שכונות,
שאינם מומחים לתחבורה, לא מדייקים בניסוח דרישותיהם ולא מפרטים בצורה טובה את הדרישות, משרד התחבורה לא יכול להיות ראש קטן ולפעול לפי צעקות. אנשי משרד התחבורה שאמונים על תכנון התח"צ במדינה צריכים לדעת להפעיל ראש גדול, לפתוח מפות, לאתר מוקדי עניין ומוקדים תחבורתיים מרכזיים ולתכנן את הקווים בהתאם.
אם הם לא פועלים כך, אז זו עוד דוגמה לכך שהם לא מבצעים את תפקידם כראוי.

משרד התחבורה לא צריך לצפות שהדיוטות יגדירו לו את הצרכים המדוייקים. הוא צריך למפות באופן אקטיבי ויזום על ידו את הצרכים ואת הצרכים הפוטנציאלים.
ואם אין במשרד התחבורה מומחי תחבורה שיודעים לעשות זאת - אז הגיע הזמן לגייס כאלה.
נו ו...? הקישור בין כפר גנים ג' לבר אילן לא ישתפר בלי קשר
לקו 64? ישתפר. במקום עירוב שימושים נעשה הפרדת שימושים ככל הנראה כצפי למספר נוסעים גבוה עבור הגעה לתל אביב.
&nbsp
אני בגישה שאנשים לא מכירים את הצרכים האמיתיים והם מתרגמים את החיים שלהם וצוריכהם לתחבורה ציבורית. מרוב שהם לא מכירים את כל מערכת התח"צ, הם אפילו לא יודעים במה טוב להם להגיע לצומת סירקין.
&nbsp
אתה אומר" אנשי משרד התחבורה" כאשר מדובר בסך הכל באיש אחד או אישה אחת בכל איזור בארץ ויש בסך הכל 4 אזורים... התכנון מתבצע על ידי החברה המתכננת, לא על ידי משרד התחבורה. זו חלק מהבעיה לטעמי כי החברה המתכננת אומנם פותחת מפות, מצליבה נתונים, בודקת כך וכך וכך. אבל כשהיא מתרשמת שהאוטובוס יהיה מלא בנוסעים מכפר גנים ג' לתל אביב כי זה מה שהכי חשוב לתושבים בכפר גנים - זו התוצאה.
&nbsp
אני אומר את זה כי אני מכיר את זה קורה ממקומות אחרים. הדפוס הזה חוזר על עצמו כי כל מיני גורמים מצליחים לשכנע שיש ביקוש של ממש לקו כזה והחברה המתכננת אומרת, אוקיי, אז אם יש כזה ביקוש - הוא יופעל כמו קווים שמיועדים למגזר החרדי. איסוף בלבד בעיר המוצא, הורדה בלבד בעיר היעד ונסיעה הכי מהירה שאפשר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה