מחלף דבירה נפתח ביום שישי - שינויים בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מחלף דבירה נפתח ביום שישי - שינויים בתחבורה הציבורית

מחלף דבירה נפתח ביום שישי - שינויים בתחבורה הציבורית
בקווי אגד, קווים - אין עדכון לעת עתה (יהיה עוד מעט), לכן לא התייחסתי לקווים אלו כאן.

מהמהלך של כביש 6 נוצר מצב בעייתי לתח"צ באיזור. מכיוון שירידה לבית קמה הפך להיות הארכה לזמן הנסיעה (הארכה דיי משמעותית) הכוללת מחלף + שני כיכרות ופרסוס באחת מהכיכרות - רק קווי מאסף או קווים עם חשיבות שיעצרו במקום - יורדים לבית קמה. עתה נפתח מחלף דבירה, מכיוון שיש קווי מאסף שכבר יורדים בבית קמה, אלו דווקא ידלגו על מחלף דבירה וקווים ישירים לגמרי או מהירים דווקא יעצרו בדבירה.

יש לכך מספר סיבות:

1. קרית גת וקסטינה - מגיע להן שירות מהיר לבאר שבע ואת זה 367 יעשה מעתה כקו היחיד מקרית גת לבאר שבע שלא ירד לבית קמה או דבירה.

2. לא לעכב נוסעים ליעדים רחוקים יותר כמו אשדוד, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון אך מנגד לאפשר מדבירה שירות כלשהו ליעדים אלו. ואז כדי לא לפגוע בקרית גת, דווקא הקווים הישירים והמהירים ליעדים אלו יבצעו עצירה בדבירה (גם כי חלק מהם כמו 348 עושים עצירה בבית קמה).

בסופו של דבר כל תוצאה שתהיה (וחכו לקווי אגד שגם בהם יחול שינוי) - מסבכת את המשתמש הממוצע. איזה קו יורד לבית קמה, איזה לדבירה, מי מהיר, מי לא... סיבוך.

אז בכיוון הנסיעה צפונה הקווים הבאים לא יעצרו:

348 מאסף לאשדוד.
354 מאסף לרמלה, לוד, נתב"ג.
367 מאסף לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
687 ישיר למכללת אחווה.

קווים שיעצרו בדבירה לכיוון צפון:

44 לבית קמה, שובל, משמר הנגב.
52 לנתיבות דרך יישובי כביש 293.
258 מהיר לקסטינה, מסמיה ומודיעין.
366 לשדרות ואשקלון.
368 אקספרס לאשדוד
374 ישיר לרחובות.
377 מהיר לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
381 ישיר לראשל"צ.
469 לקרית גת, נתב"ג, תל אביב (קו לילה).

בכיוון הנסיעה דרומה הקווים הבאים לא יעצרו:

348,354,367

שאר הקווים דרומה יעצרו על פי אותה המתכונת , או איסוף והורדה או הורדה בלבד.
 
מה היעד הסופי של מי שיורד במחלפים הללו?

מחלף דבירה נפתח ביום שישי - שינויים בתחבורה הציבורית
בקווי אגד, קווים - אין עדכון לעת עתה (יהיה עוד מעט), לכן לא התייחסתי לקווים אלו כאן.

מהמהלך של כביש 6 נוצר מצב בעייתי לתח"צ באיזור. מכיוון שירידה לבית קמה הפך להיות הארכה לזמן הנסיעה (הארכה דיי משמעותית) הכוללת מחלף + שני כיכרות ופרסוס באחת מהכיכרות - רק קווי מאסף או קווים עם חשיבות שיעצרו במקום - יורדים לבית קמה. עתה נפתח מחלף דבירה, מכיוון שיש קווי מאסף שכבר יורדים בבית קמה, אלו דווקא ידלגו על מחלף דבירה וקווים ישירים לגמרי או מהירים דווקא יעצרו בדבירה.

יש לכך מספר סיבות:

1. קרית גת וקסטינה - מגיע להן שירות מהיר לבאר שבע ואת זה 367 יעשה מעתה כקו היחיד מקרית גת לבאר שבע שלא ירד לבית קמה או דבירה.

2. לא לעכב נוסעים ליעדים רחוקים יותר כמו אשדוד, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון אך מנגד לאפשר מדבירה שירות כלשהו ליעדים אלו. ואז כדי לא לפגוע בקרית גת, דווקא הקווים הישירים והמהירים ליעדים אלו יבצעו עצירה בדבירה (גם כי חלק מהם כמו 348 עושים עצירה בבית קמה).

בסופו של דבר כל תוצאה שתהיה (וחכו לקווי אגד שגם בהם יחול שינוי) - מסבכת את המשתמש הממוצע. איזה קו יורד לבית קמה, איזה לדבירה, מי מהיר, מי לא... סיבוך.

אז בכיוון הנסיעה צפונה הקווים הבאים לא יעצרו:

348 מאסף לאשדוד.
354 מאסף לרמלה, לוד, נתב"ג.
367 מאסף לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
687 ישיר למכללת אחווה.

קווים שיעצרו בדבירה לכיוון צפון:

44 לבית קמה, שובל, משמר הנגב.
52 לנתיבות דרך יישובי כביש 293.
258 מהיר לקסטינה, מסמיה ומודיעין.
366 לשדרות ואשקלון.
368 אקספרס לאשדוד
374 ישיר לרחובות.
377 מהיר לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
381 ישיר לראשל"צ.
469 לקרית גת, נתב"ג, תל אביב (קו לילה).

בכיוון הנסיעה דרומה הקווים הבאים לא יעצרו:

348,354,367

שאר הקווים דרומה יעצרו על פי אותה המתכונת , או איסוף והורדה או הורדה בלבד.
מה היעד הסופי של מי שיורד במחלפים הללו?
 

olli3

New member
מנהל
תשובה>>>

מה היעד הסופי של מי שיורד במחלפים הללו?
תשובה>>>
לגבי בית קמה - כל המושבים והקיבוצים שעל כביש 293 וכביש 334 (בעיקר קיבוץ רוחמה).
&nbsp
דבירה - עבור דבירה, להב, שומריה ומחנה צבאי (עבור המחנה גם בית קמה מהווה נקודת החלפה אפשרית וגם רכבת להבים). וגם עבור יישובים צפוניים לשומריה המתחברים לאחר מכן ללכיש באיזור קרית גת. כמו כן, למעט יישובים הנמצאים מעבר לקו הירוק.
&nbsp
בית קמה שימש כצומת החלפה מרכזי וצומת הזנה מרכזי ליישובים שבאיזור. התבסס בעיקר על נוסעים שירדים בבית קמה ורכב אוסף אותם ליישובים ולהיפך, רכב שמביא אותם לבית קמה. כיום יש תחבורה ציבורית מרכבת להבים ליישובים אלו, אך עדיין - מצומצמת (ככה זה באיזורים כפריים).
&nbsp
לכן, נוצר כאן מצב שלא הולך לפי השבלונות המוכרות שמאסף עוצר בכל תחנה ותחנה בדרך, אקספרס, מהיר וישיר - פחות. אלא התאימו את השירות לביקושים. הביקוש ליעדים כמו אשדוד, רחובות, ראשל"צ קיימים כמעט ורק בשעות השיא ולכן דווקא הקווים היותר מהירים עוצרים בדבירה. לעומת זאת, ירידה לבית קמה מהווה עיכוב משמעותי עבור הקווים המהירים ולכן הם לא יורדים לשם.
 
יש באתר אגד עדכון מאתמול:

מחלף דבירה נפתח ביום שישי - שינויים בתחבורה הציבורית
בקווי אגד, קווים - אין עדכון לעת עתה (יהיה עוד מעט), לכן לא התייחסתי לקווים אלו כאן.

מהמהלך של כביש 6 נוצר מצב בעייתי לתח"צ באיזור. מכיוון שירידה לבית קמה הפך להיות הארכה לזמן הנסיעה (הארכה דיי משמעותית) הכוללת מחלף + שני כיכרות ופרסוס באחת מהכיכרות - רק קווי מאסף או קווים עם חשיבות שיעצרו במקום - יורדים לבית קמה. עתה נפתח מחלף דבירה, מכיוון שיש קווי מאסף שכבר יורדים בבית קמה, אלו דווקא ידלגו על מחלף דבירה וקווים ישירים לגמרי או מהירים דווקא יעצרו בדבירה.

יש לכך מספר סיבות:

1. קרית גת וקסטינה - מגיע להן שירות מהיר לבאר שבע ואת זה 367 יעשה מעתה כקו היחיד מקרית גת לבאר שבע שלא ירד לבית קמה או דבירה.

2. לא לעכב נוסעים ליעדים רחוקים יותר כמו אשדוד, רחובות, נס ציונה, ראשון לציון אך מנגד לאפשר מדבירה שירות כלשהו ליעדים אלו. ואז כדי לא לפגוע בקרית גת, דווקא הקווים הישירים והמהירים ליעדים אלו יבצעו עצירה בדבירה (גם כי חלק מהם כמו 348 עושים עצירה בבית קמה).

בסופו של דבר כל תוצאה שתהיה (וחכו לקווי אגד שגם בהם יחול שינוי) - מסבכת את המשתמש הממוצע. איזה קו יורד לבית קמה, איזה לדבירה, מי מהיר, מי לא... סיבוך.

אז בכיוון הנסיעה צפונה הקווים הבאים לא יעצרו:

348 מאסף לאשדוד.
354 מאסף לרמלה, לוד, נתב"ג.
367 מאסף לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
687 ישיר למכללת אחווה.

קווים שיעצרו בדבירה לכיוון צפון:

44 לבית קמה, שובל, משמר הנגב.
52 לנתיבות דרך יישובי כביש 293.
258 מהיר לקסטינה, מסמיה ומודיעין.
366 לשדרות ואשקלון.
368 אקספרס לאשדוד
374 ישיר לרחובות.
377 מהיר לרחובות, נס ציונה, ראשל"צ.
381 ישיר לראשל"צ.
469 לקרית גת, נתב"ג, תל אביב (קו לילה).

בכיוון הנסיעה דרומה הקווים הבאים לא יעצרו:

348,354,367

שאר הקווים דרומה יעצרו על פי אותה המתכונת , או איסוף והורדה או הורדה בלבד.
יש באתר אגד עדכון מאתמול:
"
-20.03.2016 מחלף דבירה - הסדרי תנועה חדשים
מחלף דבירה נפתח לתנועה ונקבעו בו הסדרי התנועה חדשים כמפורט:

הקווים לכיוון באר שבע ודרומה:
האוטובוסים יוצאים ימינה לרמפה, עוצרים בתחנה אחרי מעגל התנועה וחוזרים לכביש המהיר לכיוון באר שבע והדרום.

הקווים המגיעים מהדרום ומבאר שבע וממשיכים צפון:
האוטובוסים יוצאים ימינה מהמחלף לכיוון תחנת הדלק, פניית פרסה במעגל התנועה ועצירה בתחנה לפני ההתחברות לכביש המהיר לכיוון בית קמה.

החל מיום שלישי 25/3/16 יחול שינוי בעצירות הקווים במחלך דבירה:

קווים שלא יעצרו בתחנות במחלף דבירה וימשכו בכביש המהיר:
550, 552, 554, 555, 558 ,560, 870, 880, 958, 995.

קווים שימשיכו ויעצרו במחלף דבירה:
389, 421, 446, 670, 770.
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
 

olli3

New member
מנהל
ההסברים של אתר אגד פשוט טובים ומעידים לנוסע על המורכבות של

יש באתר אגד עדכון מאתמול:
"
-20.03.2016 מחלף דבירה - הסדרי תנועה חדשים
מחלף דבירה נפתח לתנועה ונקבעו בו הסדרי התנועה חדשים כמפורט:

הקווים לכיוון באר שבע ודרומה:
האוטובוסים יוצאים ימינה לרמפה, עוצרים בתחנה אחרי מעגל התנועה וחוזרים לכביש המהיר לכיוון באר שבע והדרום.

הקווים המגיעים מהדרום ומבאר שבע וממשיכים צפון:
האוטובוסים יוצאים ימינה מהמחלף לכיוון תחנת הדלק, פניית פרסה במעגל התנועה ועצירה בתחנה לפני ההתחברות לכביש המהיר לכיוון בית קמה.

החל מיום שלישי 25/3/16 יחול שינוי בעצירות הקווים במחלך דבירה:

קווים שלא יעצרו בתחנות במחלף דבירה וימשכו בכביש המהיר:
550, 552, 554, 555, 558 ,560, 870, 880, 958, 995.

קווים שימשיכו ויעצרו במחלף דבירה:
389, 421, 446, 670, 770.
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
ההסברים של אתר אגד פשוט טובים ומעידים לנוסע על המורכבות של
השינוי. התיאור של יצאו ימינה, יפרססו בכיכר וכו'... רואים שהמחלף לא תוכנן עבור תחבורה ציבורית.
&nbsp
אם היה לי רעיון של הגדלת שימוש ב370/380 כך שיעצרו בזמנו בבית קמה ובלהבים - זה ירד מהפרק לגבי בית קמה עם המחלף והשינויים שלו. השינוי חוסך דקה של נסיעה אבל למי שיורד להיכן שהיה בעבר צומת בית קמה וחוזר חזרה (צפונה) מדובר ב5 דקות עיכוב. בכיוון דרומה מדובר ב4 דקות עיכוב.
&nbsp
ועבור תושבי ערד והבאים מים המלח שרוצים להגיע כמה שיותר מהר לת"א, משאירים את תחנת דבירה רק כדי שיתאפשר מעבר של קווים ליעדים שונים אחרים מצפון לבית קמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה