מחפשת דרך יעילה וזולה מחיפה להיפגש עם רכב מיקנעם דרומהשרשור הכוונה ומודיעין 9/3
כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזיתמחפשת דרך יעילה וזולה מחיפה להיפגש עם רכב מיקנעם דרומה
אני נמצאת בחיפה על הכרמל; יש לי טרמפ עם חבר לאירוע (מחר, חמישי בערב) בגוש דן.
החבר עובד ביקנעם ויוצא משם לכיוון דרום (אני מניחה שבכביש 70);
בדרך הוא אוסף אנשים בנתניה ומתכנן לצאת מנתניה ב-18:00 (מחר, כאמור).
 
מטרתי היא לפגוש אותו בדרך באופן היעיל והזול ביותר (בשאיפה כמה שיותר מוקדם במסלול שלו, כי יותר כיף לי לנסוע איתו מאשר לבד עם עצמי בתחבורה ציבורית).
 
חשבתי על רכבת לבנימינה, אבל זה יגרום לו להיכנס לשם ואז לצאת וזה גם לא זול כפי שחשבתי. בדקתי רכבת לנתניה, אבל במקרה כזה כבר עדיף לנסוע לת"א... (פחות זמן ולא ממש זול יותר).
 
בדקתי אפשרות לעלות על 910 או 947 ולרדת בנתניה, אבל הופתעתי לגלות שזה אותה עלות כמו לנסוע לת"אואם אשלם בערך צבור אני מניחה שגם לא תהיה לי נסיעת המשך בחיפה (לתחנה המרכזית). אני לא צריכה כרטיס הלוך חזור כי אני לא מתכוונת לחזור באוטובוס (אם כי אמור להיות לי כנראה כרטיס חזור טעון בקו חיפה-ת"א כולל נסיעת המשך).
 
ייתכן שאסע באחד מהם לאור עקיבא, אני מבינה שזו תחנת ההורדה הראשונה (לפחות של 910) ואז העלות קצת זולה יותר (16 ש"ח).
 
יש עוד משהו שלא חשבתי עליו?
לא חשבתי בכיוון כי זה רק מרחיק אותי מהיעד הסופי ובעיקר כיכן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית
המפרץ בעלות של 12.5 ש"ח (כולל הנסיעה העירונית בחיפה), שאפשר לשלם בערך צבור.
מה יותר מוקדם מלפגוש את החבר בנקודת המוצא שלו?
לא חשבת גם על קו 784 מחורב (פרויד פינת ויתקין) או מרוממה (פיק"א פינת הראל) לאור עקיבא / מחלף אולגה / מחלף נתניה / תל אביב שפועל ביום חמישי אחר הצהריים (אם כי ייתכן שהנסיעה הראשונה שלו תהיה מוקדמת מדי עבורך והשניה מאוחרת מדי עבורך).
בכל הנסיעות של 784 יש מקומות פנויים - תמיד.לא חשבתי בכיוון כי זה רק מרחיק אותי מהיעד הסופי ובעיקר כי
להגיע למרכזית המפרץ זה לפחות חצי שעת נסיעה (בשעה הזאת אולי אפילו יותר...) ואז עוד נסיעה ליקנעם, ואז בעצם במקום לנסוע במקביל אליו ולפגוש אותו בהמשך, אני אצטרך לצאת הרבה יותר מוקדם (כדי להגיע אליו לפני שהוא יוצא). זה אמנם יחסוך לי כמה שקלים אבל לא יהיה יעיל במיוחד, אני חוששת.
 
לגבי קו 784, לא שמעתי עליו מעולם ולא ידעתי על עצם קיומו...
בדקתי ואני מבינה שהוא הקו שיוצא מהטכניון (בעבר הרחוק היו 904 ו-905) אבל השעות אכן לא מתאימות לי, ואני גם לא יכולה לבנות על כך שיהיה בו מקום פנוי (אם כי עכשיו עדיין חופשת סמסטר, אז אולי). לו היה יוצא ב-17:00 או אפילו ב-16:30 זה יכול היה להיות מצוין; כרגע הוא לא רלוונטי. אבל טוב לדעת על קיומו, אולי יהיה לי שימושי יום אחד.
 
על המידע.
בתקופה שנסעתי ב-904 הוא יצא לא פעם מלא לחלוטין מהטכניוןבכל הנסיעות של 784 יש מקומות פנויים - תמיד.
אז עדיין לא היו מרכזית חוף הכרמל, קו 11 ורכבת יעילהבתקופה שנסעתי ב-904 הוא יצא לא פעם מלא לחלוטין מהטכניון
הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוחאז עדיין לא היו מרכזית חוף הכרמל, קו 11 ורכבת יעילה
זו עובדה שהסטודנטים מעדיפים את קו 11 + רכבת על פני קו 784הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח
במיוחד למי שנסחב עם תיקים גדולים. וגם יותר זול (מאוטובוס ומרכבת; החלופה של קו עירוני והחלפה במרכזית עולה אותו הדבר אבל הרבה פחות נוחה ולא חוסכת שום דבר). אני יודעת שבפורום הזה יש אנשים שאוהבים להחליף אוטובוסים, אבל רוב האוכלוסייה לא נורא נהנית מזה, בעיקר לא כשיש מרחק הליכה לא קטן בין התחנה לרציף, למשל.
 
מבחינתי לעלות על קו בחורב שנוסע ישר לת"א בלי להיכנס למרכזית המפרץ או לרכבת, בלי לדאוג לתזמונים, בלי להמתין ולהיכנס ולהתמקם מחדש – תענוג.
 
האוטובוס היה ריק מאוד באופן לא מפתיע כי זו עדיין חופשת סמסטר (הוא מתחיל בשבוע הבא), אבל אני לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים. בעבר לא רק שהאוטובוסים האלה יצאו מלאים, היו תקופות שהוציאו במקביל 904 (עם עצירות ביניים) ו-905 ישיר לת"א.
לא מתווכחת איתך; אני יודעת מה היה המצב בעבר ועל כך כתבתיזו עובדה שהסטודנטים מעדיפים את קו 11 + רכבת על פני קו 784
גם במהלך הלימודים.
את לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים - אני כן יודע.
קו 784 עדיין קיים רק בגלל יחסי ציבור של אס"ט ושל אגד ומספר הנסיעות בו צומצם במהלך הזמן (שתי נסיעות בלבד בחמישי אחה"צ מהטכניון, נסיעה אחת בלבד בשישי בבוקר מהטכניון, שתי נסיעות בלבד במוצ"ש מתל אביב ושתי נסיעות בלבד בראשון בבוקר מתל אביב).
לקו 1 ממרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות יש ביום ראשון בבוקר, לעומת זאת, 8 נסיעות. ולקו 11 יש במוצ"ש 5 נסיעות ממרכזית חוף הכרמל לטכניון.
קו 784 (כמו קו 910) לא יכול להתחרות במהירות ובנוחיות של הרכבת בין חיפה לת"א. עם ההחלפה בין 11 או 1 לבין הרכבת, עדיין זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מנסיעה עם 784.
עצם יצירת קו 1 דרך המנהרות מעידה על העדפת הרכבת על פני קו אוטובוס כמו 784.
והההצבעה של הסטודנטים ברגליים מוכיחה חד-משמעית את העדפתם.
דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיףהייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח
במיוחד למי שנסחב עם תיקים גדולים. וגם יותר זול (מאוטובוס ומרכבת; החלופה של קו עירוני והחלפה במרכזית עולה אותו הדבר אבל הרבה פחות נוחה ולא חוסכת שום דבר). אני יודעת שבפורום הזה יש אנשים שאוהבים להחליף אוטובוסים, אבל רוב האוכלוסייה לא נורא נהנית מזה, בעיקר לא כשיש מרחק הליכה לא קטן בין התחנה לרציף, למשל.
 
מבחינתי לעלות על קו בחורב שנוסע ישר לת"א בלי להיכנס למרכזית המפרץ או לרכבת, בלי לדאוג לתזמונים, בלי להמתין ולהיכנס ולהתמקם מחדש – תענוג.
 
האוטובוס היה ריק מאוד באופן לא מפתיע כי זו עדיין חופשת סמסטר (הוא מתחיל בשבוע הבא), אבל אני לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים. בעבר לא רק שהאוטובוסים האלה יצאו מלאים, היו תקופות שהוציאו במקביל 904 (עם עצירות ביניים) ו-905 ישיר לת"א.
זה לא מתי שארצה, זה מתי שהוא יוצא...דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף
מתי שרק תרצי, במהלך הסמסטר ללא חשש שלא יהיה לך מקום.
 
אישית אני לא סובל נסיעה ברכבת, זה משעמם אותי ואני לא מצליח להירדם ברכבת כמו שאני נרדם בקלות באוטובוס, כל אוטובוס. כך שאני דווקא הייתי משתמש ב784 על פני נסיעה ברכבת.
 
אבל, יש לא מעט אנשים (מסתבר) שנסיעה ארוכה באוטובוס לא עושה להם טוב. או שהרכבת פשוט נוחה להם יותר. אולי בהמשך השנה יעברו יותר להשתמש ב784 עקב העבודות של הרכבת באיזור הרצליה-רעננה ואולי לא, כי כיום יש לוחות טרמפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של נוסעים קבועים.
אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כךדברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף
מתי שרק תרצי, במהלך הסמסטר ללא חשש שלא יהיה לך מקום.
 
אישית אני לא סובל נסיעה ברכבת, זה משעמם אותי ואני לא מצליח להירדם ברכבת כמו שאני נרדם בקלות באוטובוס, כל אוטובוס. כך שאני דווקא הייתי משתמש ב784 על פני נסיעה ברכבת.
 
אבל, יש לא מעט אנשים (מסתבר) שנסיעה ארוכה באוטובוס לא עושה להם טוב. או שהרכבת פשוט נוחה להם יותר. אולי בהמשך השנה יעברו יותר להשתמש ב784 עקב העבודות של הרכבת באיזור הרצליה-רעננה ואולי לא, כי כיום יש לוחות טרמפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של נוסעים קבועים.
380 מעיד על כך באופן מובהק.אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך
גם קווים 910, 900, 909, 995 ואפילו במידה מסויימת 380 מעידים על כך.
גם בנסיעות עירוניות או אזוריות קצרות, רפורמת התעריפים החדשה מוכיחה שעקרונית יש העדפה לרכבת על פני אוטובוס, גם אם המשמעות היא צורך להחליף בין אמצעי תח"צ שונים.
המכשולים הגדולים בפני שימוש ברכבת אינם הצורך בהחלפות, אלא המחירים והתדירות הנמוכה בקווים מסויימים (כמו למשל בקו באר שבע - תל אביב).
כשאלה משתפרים, הציבור מצביע ברגליים ועובר מאוטובוסים לרכבת.
יש לכך עדויות רבות בשטח בשנים האחרונות.
כולל במקרה של נסיעות החיילים בימי א', שרבים מהם העדיפו לנסוע בתשלום ברכבת ועם צורך בהחלפה לאוטובוס על מנת להגיע ליעד הסופי על פני הסעות חינם באוטובוסים עד היעד הסופי.
ודאי שאם אין יתרון מסוים באוטובוס הרכבת עדיפה, היא נוחה יותראתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך
גם קווים 910, 900, 909, 995 ואפילו במידה מסויימת 380 מעידים על כך.
גם בנסיעות עירוניות או אזוריות קצרות, רפורמת התעריפים החדשה מוכיחה שעקרונית יש העדפה לרכבת על פני אוטובוס, גם אם המשמעות היא צורך להחליף בין אמצעי תח"צ שונים.
המכשולים הגדולים בפני שימוש ברכבת אינם הצורך בהחלפות, אלא המחירים והתדירות הנמוכה בקווים מסויימים (כמו למשל בקו באר שבע - תל אביב).
כשאלה משתפרים, הציבור מצביע ברגליים ועובר מאוטובוסים לרכבת.
יש לכך עדויות רבות בשטח בשנים האחרונות.
כולל במקרה של נסיעות החיילים בימי א', שרבים מהם העדיפו לנסוע בתשלום ברכבת ועם צורך בהחלפה לאוטובוס על מנת להגיע ליעד הסופי על פני הסעות חינם באוטובוסים עד היעד הסופי.
בסופו של דבר יצאנו מוקדם ונסעתי ב-784, התאים בול. תודה!כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית
המפרץ בעלות של 12.5 ש"ח (כולל הנסיעה העירונית בחיפה), שאפשר לשלם בערך צבור.
מה יותר מוקדם מלפגוש את החבר בנקודת המוצא שלו?
לא חשבת גם על קו 784 מחורב (פרויד פינת ויתקין) או מרוממה (פיק"א פינת הראל) לאור עקיבא / מחלף אולגה / מחלף נתניה / תל אביב שפועל ביום חמישי אחר הצהריים (אם כי ייתכן שהנסיעה הראשונה שלו תהיה מוקדמת מדי עבורך והשניה מאוחרת מדי עבורך).
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.