שרשור הכוונה ומודיעין 9/3

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
מחפשת דרך יעילה וזולה מחיפה להיפגש עם רכב מיקנעם דרומה

שרשור הכוונה ומודיעין 9/3
מחפשת דרך יעילה וזולה מחיפה להיפגש עם רכב מיקנעם דרומה
אני נמצאת בחיפה על הכרמל; יש לי טרמפ עם חבר לאירוע (מחר, חמישי בערב) בגוש דן.
החבר עובד ביקנעם ויוצא משם לכיוון דרום (אני מניחה שבכביש 70);
בדרך הוא אוסף אנשים בנתניה ומתכנן לצאת מנתניה ב-18:00 (מחר, כאמור).
&nbsp
מטרתי היא לפגוש אותו בדרך באופן היעיל והזול ביותר (בשאיפה כמה שיותר מוקדם במסלול שלו, כי יותר כיף לי לנסוע איתו מאשר לבד עם עצמי בתחבורה ציבורית).
&nbsp
חשבתי על רכבת לבנימינה, אבל זה יגרום לו להיכנס לשם ואז לצאת וזה גם לא זול כפי שחשבתי. בדקתי רכבת לנתניה, אבל במקרה כזה כבר עדיף לנסוע לת"א... (פחות זמן ולא ממש זול יותר).
&nbsp
בדקתי אפשרות לעלות על 910 או 947 ולרדת בנתניה, אבל הופתעתי לגלות שזה אותה עלות כמו לנסוע לת"א
ואם אשלם בערך צבור אני מניחה שגם לא תהיה לי נסיעת המשך בחיפה (לתחנה המרכזית). אני לא צריכה כרטיס הלוך חזור כי אני לא מתכוונת לחזור באוטובוס (אם כי אמור להיות לי כנראה כרטיס חזור טעון בקו חיפה-ת"א כולל נסיעת המשך).
&nbsp
ייתכן שאסע באחד מהם לאור עקיבא, אני מבינה שזו תחנת ההורדה הראשונה (לפחות של 910) ואז העלות קצת זולה יותר (16 ש"ח).
&nbsp
יש עוד משהו שלא חשבתי עליו?
 
כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית

מחפשת דרך יעילה וזולה מחיפה להיפגש עם רכב מיקנעם דרומה
אני נמצאת בחיפה על הכרמל; יש לי טרמפ עם חבר לאירוע (מחר, חמישי בערב) בגוש דן.
החבר עובד ביקנעם ויוצא משם לכיוון דרום (אני מניחה שבכביש 70);
בדרך הוא אוסף אנשים בנתניה ומתכנן לצאת מנתניה ב-18:00 (מחר, כאמור).
&nbsp
מטרתי היא לפגוש אותו בדרך באופן היעיל והזול ביותר (בשאיפה כמה שיותר מוקדם במסלול שלו, כי יותר כיף לי לנסוע איתו מאשר לבד עם עצמי בתחבורה ציבורית).
&nbsp
חשבתי על רכבת לבנימינה, אבל זה יגרום לו להיכנס לשם ואז לצאת וזה גם לא זול כפי שחשבתי. בדקתי רכבת לנתניה, אבל במקרה כזה כבר עדיף לנסוע לת"א... (פחות זמן ולא ממש זול יותר).
&nbsp
בדקתי אפשרות לעלות על 910 או 947 ולרדת בנתניה, אבל הופתעתי לגלות שזה אותה עלות כמו לנסוע לת"א
ואם אשלם בערך צבור אני מניחה שגם לא תהיה לי נסיעת המשך בחיפה (לתחנה המרכזית). אני לא צריכה כרטיס הלוך חזור כי אני לא מתכוונת לחזור באוטובוס (אם כי אמור להיות לי כנראה כרטיס חזור טעון בקו חיפה-ת"א כולל נסיעת המשך).
&nbsp
ייתכן שאסע באחד מהם לאור עקיבא, אני מבינה שזו תחנת ההורדה הראשונה (לפחות של 910) ואז העלות קצת זולה יותר (16 ש"ח).
&nbsp
יש עוד משהו שלא חשבתי עליו?
כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית
המפרץ בעלות של 12.5 ש"ח (כולל הנסיעה העירונית בחיפה), שאפשר לשלם בערך צבור.
מה יותר מוקדם מלפגוש את החבר בנקודת המוצא שלו?

לא חשבת גם על קו 784 מחורב (פרויד פינת ויתקין) או מרוממה (פיק"א פינת הראל) לאור עקיבא / מחלף אולגה / מחלף נתניה / תל אביב שפועל ביום חמישי אחר הצהריים (אם כי ייתכן שהנסיעה הראשונה שלו תהיה מוקדמת מדי עבורך והשניה מאוחרת מדי עבורך).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חשבתי בכיוון כי זה רק מרחיק אותי מהיעד הסופי ובעיקר כי

כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית
המפרץ בעלות של 12.5 ש"ח (כולל הנסיעה העירונית בחיפה), שאפשר לשלם בערך צבור.
מה יותר מוקדם מלפגוש את החבר בנקודת המוצא שלו?

לא חשבת גם על קו 784 מחורב (פרויד פינת ויתקין) או מרוממה (פיק"א פינת הראל) לאור עקיבא / מחלף אולגה / מחלף נתניה / תל אביב שפועל ביום חמישי אחר הצהריים (אם כי ייתכן שהנסיעה הראשונה שלו תהיה מוקדמת מדי עבורך והשניה מאוחרת מדי עבורך).
לא חשבתי בכיוון כי זה רק מרחיק אותי מהיעד הסופי ובעיקר כי
להגיע למרכזית המפרץ זה לפחות חצי שעת נסיעה (בשעה הזאת אולי אפילו יותר...) ואז עוד נסיעה ליקנעם, ואז בעצם במקום לנסוע במקביל אליו ולפגוש אותו בהמשך, אני אצטרך לצאת הרבה יותר מוקדם (כדי להגיע אליו לפני שהוא יוצא). זה אמנם יחסוך לי כמה שקלים אבל לא יהיה יעיל במיוחד, אני חוששת.

&nbsp
לגבי קו 784, לא שמעתי עליו מעולם ולא ידעתי על עצם קיומו...

בדקתי ואני מבינה שהוא הקו שיוצא מהטכניון (בעבר הרחוק היו 904 ו-905) אבל השעות אכן לא מתאימות לי, ואני גם לא יכולה לבנות על כך שיהיה בו מקום פנוי (אם כי עכשיו עדיין חופשת סמסטר, אז אולי). לו היה יוצא ב-17:00 או אפילו ב-16:30 זה יכול היה להיות מצוין; כרגע הוא לא רלוונטי. אבל טוב לדעת על קיומו, אולי יהיה לי שימושי יום אחד.

&nbsp
על המידע.
 

olli3

New member
מנהל
בכל הנסיעות של 784 יש מקומות פנויים - תמיד.

לא חשבתי בכיוון כי זה רק מרחיק אותי מהיעד הסופי ובעיקר כי
להגיע למרכזית המפרץ זה לפחות חצי שעת נסיעה (בשעה הזאת אולי אפילו יותר...) ואז עוד נסיעה ליקנעם, ואז בעצם במקום לנסוע במקביל אליו ולפגוש אותו בהמשך, אני אצטרך לצאת הרבה יותר מוקדם (כדי להגיע אליו לפני שהוא יוצא). זה אמנם יחסוך לי כמה שקלים אבל לא יהיה יעיל במיוחד, אני חוששת.

&nbsp
לגבי קו 784, לא שמעתי עליו מעולם ולא ידעתי על עצם קיומו...

בדקתי ואני מבינה שהוא הקו שיוצא מהטכניון (בעבר הרחוק היו 904 ו-905) אבל השעות אכן לא מתאימות לי, ואני גם לא יכולה לבנות על כך שיהיה בו מקום פנוי (אם כי עכשיו עדיין חופשת סמסטר, אז אולי). לו היה יוצא ב-17:00 או אפילו ב-16:30 זה יכול היה להיות מצוין; כרגע הוא לא רלוונטי. אבל טוב לדעת על קיומו, אולי יהיה לי שימושי יום אחד.

&nbsp
על המידע.
בכל הנסיעות של 784 יש מקומות פנויים - תמיד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בתקופה שנסעתי ב-904 הוא יצא לא פעם מלא לחלוטין מהטכניון

בכל הנסיעות של 784 יש מקומות פנויים - תמיד.
בתקופה שנסעתי ב-904 הוא יצא לא פעם מלא לחלוטין מהטכניון
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח

אז עדיין לא היו מרכזית חוף הכרמל, קו 11 ורכבת יעילה
הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח
במיוחד למי שנסחב עם תיקים גדולים. וגם יותר זול (מאוטובוס ומרכבת; החלופה של קו עירוני והחלפה במרכזית עולה אותו הדבר אבל הרבה פחות נוחה ולא חוסכת שום דבר). אני יודעת שבפורום הזה יש אנשים שאוהבים להחליף אוטובוסים, אבל רוב האוכלוסייה לא נורא נהנית מזה, בעיקר לא כשיש מרחק הליכה לא קטן בין התחנה לרציף, למשל.
&nbsp
מבחינתי לעלות על קו בחורב שנוסע ישר לת"א בלי להיכנס למרכזית המפרץ או לרכבת, בלי לדאוג לתזמונים, בלי להמתין ולהיכנס ולהתמקם מחדש – תענוג.
&nbsp
האוטובוס היה ריק מאוד באופן לא מפתיע כי זו עדיין חופשת סמסטר (הוא מתחיל בשבוע הבא), אבל אני לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים. בעבר לא רק שהאוטובוסים האלה יצאו מלאים, היו תקופות שהוציאו במקביל 904 (עם עצירות ביניים) ו-905 ישיר לת"א.
 
זו עובדה שהסטודנטים מעדיפים את קו 11 + רכבת על פני קו 784

הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח
במיוחד למי שנסחב עם תיקים גדולים. וגם יותר זול (מאוטובוס ומרכבת; החלופה של קו עירוני והחלפה במרכזית עולה אותו הדבר אבל הרבה פחות נוחה ולא חוסכת שום דבר). אני יודעת שבפורום הזה יש אנשים שאוהבים להחליף אוטובוסים, אבל רוב האוכלוסייה לא נורא נהנית מזה, בעיקר לא כשיש מרחק הליכה לא קטן בין התחנה לרציף, למשל.
&nbsp
מבחינתי לעלות על קו בחורב שנוסע ישר לת"א בלי להיכנס למרכזית המפרץ או לרכבת, בלי לדאוג לתזמונים, בלי להמתין ולהיכנס ולהתמקם מחדש – תענוג.
&nbsp
האוטובוס היה ריק מאוד באופן לא מפתיע כי זו עדיין חופשת סמסטר (הוא מתחיל בשבוע הבא), אבל אני לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים. בעבר לא רק שהאוטובוסים האלה יצאו מלאים, היו תקופות שהוציאו במקביל 904 (עם עצירות ביניים) ו-905 ישיר לת"א.
זו עובדה שהסטודנטים מעדיפים את קו 11 + רכבת על פני קו 784
גם במהלך הלימודים.
את לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים - אני כן יודע.

קו 784 עדיין קיים רק בגלל יחסי ציבור של אס"ט ושל אגד ומספר הנסיעות בו צומצם במהלך הזמן (שתי נסיעות בלבד בחמישי אחה"צ מהטכניון, נסיעה אחת בלבד בשישי בבוקר מהטכניון, שתי נסיעות בלבד במוצ"ש מתל אביב ושתי נסיעות בלבד בראשון בבוקר מתל אביב).
לקו 1 ממרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות יש ביום ראשון בבוקר, לעומת זאת, 8 נסיעות. ולקו 11 יש במוצ"ש 5 נסיעות ממרכזית חוף הכרמל לטכניון.

קו 784 (כמו קו 910) לא יכול להתחרות במהירות ובנוחיות של הרכבת בין חיפה לת"א. עם ההחלפה בין 11 או 1 לבין הרכבת, עדיין זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מנסיעה עם 784.

עצם יצירת קו 1 דרך המנהרות מעידה על העדפת הרכבת על פני קו אוטובוס כמו 784.

והההצבעה של הסטודנטים ברגליים מוכיחה חד-משמעית את העדפתם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מתווכחת איתך; אני יודעת מה היה המצב בעבר ועל כך כתבתי

זו עובדה שהסטודנטים מעדיפים את קו 11 + רכבת על פני קו 784
גם במהלך הלימודים.
את לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים - אני כן יודע.

קו 784 עדיין קיים רק בגלל יחסי ציבור של אס"ט ושל אגד ומספר הנסיעות בו צומצם במהלך הזמן (שתי נסיעות בלבד בחמישי אחה"צ מהטכניון, נסיעה אחת בלבד בשישי בבוקר מהטכניון, שתי נסיעות בלבד במוצ"ש מתל אביב ושתי נסיעות בלבד בראשון בבוקר מתל אביב).
לקו 1 ממרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות יש ביום ראשון בבוקר, לעומת זאת, 8 נסיעות. ולקו 11 יש במוצ"ש 5 נסיעות ממרכזית חוף הכרמל לטכניון.

קו 784 (כמו קו 910) לא יכול להתחרות במהירות ובנוחיות של הרכבת בין חיפה לת"א. עם ההחלפה בין 11 או 1 לבין הרכבת, עדיין זמן הנסיעה יהיה קצר יותר מנסיעה עם 784.

עצם יצירת קו 1 דרך המנהרות מעידה על העדפת הרכבת על פני קו אוטובוס כמו 784.

והההצבעה של הסטודנטים ברגליים מוכיחה חד-משמעית את העדפתם.
לא מתווכחת איתך; אני יודעת מה היה המצב בעבר ועל כך כתבתי
גם כשהיו 904 ו-905 (בתקופה שנסעתי בהם לא מעט) היו שתי נסיעות בימי חמישי ונסיעה אחת במוצ"ש, מהבחינה הזאת אני לא רואה הבדל. כמו כן בתקופה שאני מתייחסת אליה כבר היה קו 11 (למעשה הוא היה אפילו לפני שבנו את תחנת הרכבת חוף הכרמל, אבל אז הוא היה רק פעמיים ביום, לסטודנטים שעובדים במת"מ) והייתה רכבת נוחה ויעילה לת"א, ועדיין סטודנטים עלו עליהם בהמוניהם כי זה היה נוח לזרוק את התיקים בתא המטען בטכניון ולרדת בת"א (או לאורך כביש החוף). אם כיום הם מעדיפים אחרת אני לא יודעת כי אני כבר לא נוסעת בקווים האלה כאמור. אבל אני יודעת מה היה בעבר, הייתי שם.
&nbsp
לגבי זמן נסיעה, זה תלוי מאוד בשעה וביעד. בשעות לא עמוסות ההבדל בין אוטובוס לרכבת כבר לא מאוד גדול, ולעומת זאת ההחלפה בחוף הכרמל גוזלת לא מעט דקות כך שהפער נשחק משמעותית. כמו כן אם אני צריכה להגיע ליעדים על כביש החוף / דרך נמיר, אוטובוס נותן לי מענה טוב יותר. ברור לי שזה לא רלוונטי לכולם באותה המידה.
 

olli3

New member
מנהל
דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף

הייתה רכבת בחוף הכרמל והיה קו 11, אבל קו ישיר הרבה יותר נוח
במיוחד למי שנסחב עם תיקים גדולים. וגם יותר זול (מאוטובוס ומרכבת; החלופה של קו עירוני והחלפה במרכזית עולה אותו הדבר אבל הרבה פחות נוחה ולא חוסכת שום דבר). אני יודעת שבפורום הזה יש אנשים שאוהבים להחליף אוטובוסים, אבל רוב האוכלוסייה לא נורא נהנית מזה, בעיקר לא כשיש מרחק הליכה לא קטן בין התחנה לרציף, למשל.
&nbsp
מבחינתי לעלות על קו בחורב שנוסע ישר לת"א בלי להיכנס למרכזית המפרץ או לרכבת, בלי לדאוג לתזמונים, בלי להמתין ולהיכנס ולהתמקם מחדש – תענוג.
&nbsp
האוטובוס היה ריק מאוד באופן לא מפתיע כי זו עדיין חופשת סמסטר (הוא מתחיל בשבוע הבא), אבל אני לא יודעת מה המצב במהלך הלימודים. בעבר לא רק שהאוטובוסים האלה יצאו מלאים, היו תקופות שהוציאו במקביל 904 (עם עצירות ביניים) ו-905 ישיר לת"א.
דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף
מתי שרק תרצי, במהלך הסמסטר ללא חשש שלא יהיה לך מקום.
&nbsp
אישית אני לא סובל נסיעה ברכבת, זה משעמם אותי ואני לא מצליח להירדם ברכבת כמו שאני נרדם בקלות באוטובוס, כל אוטובוס. כך שאני דווקא הייתי משתמש ב784 על פני נסיעה ברכבת.
&nbsp
אבל, יש לא מעט אנשים (מסתבר) שנסיעה ארוכה באוטובוס לא עושה להם טוב. או שהרכבת פשוט נוחה להם יותר. אולי בהמשך השנה יעברו יותר להשתמש ב784 עקב העבודות של הרכבת באיזור הרצליה-רעננה ואולי לא, כי כיום יש לוחות טרמפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של נוסעים קבועים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא מתי שארצה, זה מתי שהוא יוצא...
הלו"ז המצומצם הזה

דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף
מתי שרק תרצי, במהלך הסמסטר ללא חשש שלא יהיה לך מקום.
&nbsp
אישית אני לא סובל נסיעה ברכבת, זה משעמם אותי ואני לא מצליח להירדם ברכבת כמו שאני נרדם בקלות באוטובוס, כל אוטובוס. כך שאני דווקא הייתי משתמש ב784 על פני נסיעה ברכבת.
&nbsp
אבל, יש לא מעט אנשים (מסתבר) שנסיעה ארוכה באוטובוס לא עושה להם טוב. או שהרכבת פשוט נוחה להם יותר. אולי בהמשך השנה יעברו יותר להשתמש ב784 עקב העבודות של הרכבת באיזור הרצליה-רעננה ואולי לא, כי כיום יש לוחות טרמפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של נוסעים קבועים.
זה לא מתי שארצה, זה מתי שהוא יוצא...
הלו"ז המצומצם הזה
לא ממש רלוונטי לי, זו בד"כ לא השעה שאני נוסעת בה. אבל טוב לדעת על עוד אפשרות.
אני לא מסוגלת לישון באף נסיעה (גם לא בטיסה) אז זה לא משנה לי; ברכבת אני יכולה לעבוד (בלפטופ) וזה נוח מאוד, ולכן לרוב אני מעדיפה רכבת אלא אם לא מסתדר לי בלו"ז או שאני צריכה לרדת/לעלות בתחנות על כביש החוף / דרך נמיר (למשל סמינר לווינסקי או גלילות, או במקרה דנן, מחלף אור עקיבא).
 
אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך

דברים השתנו, 784 היום לא מלא אף פעם, את יכולה להשתמש בו בכיף
מתי שרק תרצי, במהלך הסמסטר ללא חשש שלא יהיה לך מקום.
&nbsp
אישית אני לא סובל נסיעה ברכבת, זה משעמם אותי ואני לא מצליח להירדם ברכבת כמו שאני נרדם בקלות באוטובוס, כל אוטובוס. כך שאני דווקא הייתי משתמש ב784 על פני נסיעה ברכבת.
&nbsp
אבל, יש לא מעט אנשים (מסתבר) שנסיעה ארוכה באוטובוס לא עושה להם טוב. או שהרכבת פשוט נוחה להם יותר. אולי בהמשך השנה יעברו יותר להשתמש ב784 עקב העבודות של הרכבת באיזור הרצליה-רעננה ואולי לא, כי כיום יש לוחות טרמפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של נוסעים קבועים.
אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך
גם קווים 910, 900, 909, 995 ואפילו במידה מסויימת 380 מעידים על כך.

גם בנסיעות עירוניות או אזוריות קצרות, רפורמת התעריפים החדשה מוכיחה שעקרונית יש העדפה לרכבת על פני אוטובוס, גם אם המשמעות היא צורך להחליף בין אמצעי תח"צ שונים.

המכשולים הגדולים בפני שימוש ברכבת אינם הצורך בהחלפות, אלא המחירים והתדירות הנמוכה בקווים מסויימים (כמו למשל בקו באר שבע - תל אביב).
כשאלה משתפרים, הציבור מצביע ברגליים ועובר מאוטובוסים לרכבת.

יש לכך עדויות רבות בשטח בשנים האחרונות.
כולל במקרה של נסיעות החיילים בימי א', שרבים מהם העדיפו לנסוע בתשלום ברכבת ועם צורך בהחלפה לאוטובוס על מנת להגיע ליעד הסופי על פני הסעות חינם באוטובוסים עד היעד הסופי.
 

olli3

New member
מנהל
380 מעיד על כך באופן מובהק.

אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך
גם קווים 910, 900, 909, 995 ואפילו במידה מסויימת 380 מעידים על כך.

גם בנסיעות עירוניות או אזוריות קצרות, רפורמת התעריפים החדשה מוכיחה שעקרונית יש העדפה לרכבת על פני אוטובוס, גם אם המשמעות היא צורך להחליף בין אמצעי תח"צ שונים.

המכשולים הגדולים בפני שימוש ברכבת אינם הצורך בהחלפות, אלא המחירים והתדירות הנמוכה בקווים מסויימים (כמו למשל בקו באר שבע - תל אביב).
כשאלה משתפרים, הציבור מצביע ברגליים ועובר מאוטובוסים לרכבת.

יש לכך עדויות רבות בשטח בשנים האחרונות.
כולל במקרה של נסיעות החיילים בימי א', שרבים מהם העדיפו לנסוע בתשלום ברכבת ועם צורך בהחלפה לאוטובוס על מנת להגיע ליעד הסופי על פני הסעות חינם באוטובוסים עד היעד הסופי.
380 מעיד על כך באופן מובהק.
מנגד, הנסיעה בשעות השיא ב380 התארכה עקב פקקים שמתחילים כבר ממחלף נשרים לכיוון ת"א ובכיוון ההפוך איילון פקוק יותר ויותר וכך גם כביש 1 לכיוון ירושלים.
&nbsp
גם בימי א' יש פקק ענק ממאחז-בית קמה עד להבים ובחמישי יש פקק ענק מגורל עד להבים-דבירה.
&nbsp
זה טרם רבות למעבר לשימוש ברכבת + התדירות, והנוחות של הרכבת כמובן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי שאם אין יתרון מסוים באוטובוס הרכבת עדיפה, היא נוחה יותר

אתה נמצא במיעוט קטן ולא רק קו 784 מעיד על כך
גם קווים 910, 900, 909, 995 ואפילו במידה מסויימת 380 מעידים על כך.

גם בנסיעות עירוניות או אזוריות קצרות, רפורמת התעריפים החדשה מוכיחה שעקרונית יש העדפה לרכבת על פני אוטובוס, גם אם המשמעות היא צורך להחליף בין אמצעי תח"צ שונים.

המכשולים הגדולים בפני שימוש ברכבת אינם הצורך בהחלפות, אלא המחירים והתדירות הנמוכה בקווים מסויימים (כמו למשל בקו באר שבע - תל אביב).
כשאלה משתפרים, הציבור מצביע ברגליים ועובר מאוטובוסים לרכבת.

יש לכך עדויות רבות בשטח בשנים האחרונות.
כולל במקרה של נסיעות החיילים בימי א', שרבים מהם העדיפו לנסוע בתשלום ברכבת ועם צורך בהחלפה לאוטובוס על מנת להגיע ליעד הסופי על פני הסעות חינם באוטובוסים עד היעד הסופי.
ודאי שאם אין יתרון מסוים באוטובוס הרכבת עדיפה, היא נוחה יותר
ומהירה יותר, בעיקר בשעות העומס זה יכול להיות הפרש משמעותי. אני גם יכולה להשאיר את הרכב במגרש החניה ואז זה ממש נוח לחזור באישון לילה (במקום לחכות לבד בקור ובחושך לקווי הלילה ולטייל איתם ברחבי העיר, תענוג די מפוקפק כרוצים כבר להגיע הביתה; לא שאני לא מברכת על קיומם ונעזרתי בהם לא מעט, אבל כשיש לי בררה אני מעדיפה לוותר).
&nbsp
כדי להגיע ל-910 או לרכבת אני צריכה קו אוטובוס למרכזית חוף הכרמל כך או כך, אז אם אני כבר שם אני מעדיפה לנסוע ברכבת שהתדירות שלה גבוהה יותר והיא מהירה יותר, כל עוד היא מביאה אותי לאותו מקום (או למקום רלוונטי באותה מידה).
&nbsp
אבל אם האוטובוס חוסך לי נסיעת המשך כי היעד שלי ממש על ציר הנסיעה, זה משתלם מכל הבחינות (בפרט שהוא גם חוסך לי את מחיר הנסיעה בתוך חיפה אליו...), כי הזמנים כבר מתקזזים (אני לא נוסעת בשעות העומס). כך היה גם הפעם, כי היה לי הרבה יותר קל ונוח (וזול) לרדת במחלף אור עקיבא על הכביש שהטרמפ שלי נסע עליו בלי להטריח אותו להיכנס לתחנת רכבת כזו או אחרת, והעובדה שהפעם עליתי על האוטובוס בחורב ויאללה החוצה מחיפה (ולא הייתי צריכה להגיע לתחנה המרכזית והוא גם לא נכנס אליה) הייתה פינוק אמיתי.
&nbsp
למשל כשאני צריכה לרדת בסמינר לוינסקי הרכבת לא נוחה, כי פירוש הדבר לנסוע דרומה יותר ברכבת, לרדת באוניברסיטה, ואז להתחיל להתברבר עם אוטובוס מיותר בת"א, שכל קו על דרך נמיר מוריד אותי ממש שם בפתח (דקה הליכה).
&nbsp
אפילו כשאני צריכה להגיע לספורטק ת"א וסוחבת ציוד, והרכבת קרובה יחסית, ההליכה מסמינר הקיבוצים קצרה בקילומטר מתחנת הרכבת, וזה גם שיקול מבחינתי. ההבדל בין הליכה של חצי קילומטר לקילומטר וחצי היא משמעותית, והחלופה לא נוחה ולא זולה (להמתין בתחנה ואז לשלם על אוטובוס נוסף רק עבור תחנה אחת שעדיין אני צריכה ללכת ממנה עוד מאתיים מטר זה מוגזם בעיניי). אני מוכנה "לשלם" על הנוחות הזו בנסיעה קצת יותר ארוכה לת"א, ובלאו הכי בשעות שבהן אני נוסעת הפרש הזמנים לא משמעותי (וכאמור, מכיוון שנחסך לי גם זמן בהליכה/נסיעה, הוא מצטמצם עוד יותר).
&nbsp
ואם כבר הליכה, ברגע שהיא הופכת לבעיה, זה נהיה שיקול מכריע. כשמתחתי רצועה בברך וצלעתי במשך כמה שבועות והייתי צריכה להגיע לתחילת (רחוב) ארלוזרוב, נסעתי באוטובוס כי ההבדל של מאות מטרים בין ירידה בפינת דרך נמיר להליכה מרציף סבידור היה משמעותי מאוד עבורי (ככה זה כשמרגישים כל צעד וצעד). מנגד, באותה תקופה קלטתי כמה הירידה מהאוטובוסים הבין-עירוניים גבוהה ואיזו קפיצת מדרגה (מילולית) היא מצריכה מאנשים שהרגליים שלהם לא 100%...

&nbsp
אחרון חביב, בלילה יש לרכבת פער מעצבן בין 11 לחצות, וקרה לא פעם שיצאתי מאירוע בת"א ופספסתי את הרכבת שיוצאת קצת לפני 11 ולכן כבר עליתי על 910 כדי לא להתייבש שעה. הקו האחרון של 910 הוא קו הגיבוי שלי בדיוק למקרים האלה, והוא "הציל" אותי לא פעם ולא פעמיים.
בפעם האחרונה יצאתי מאירוע ב"סינמה סיטי" אז ברור שמצומת גלילות אין שום סיבה לא לחכות לו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בסופו של דבר יצאנו מוקדם ונסעתי ב-784, התאים בול. תודה!

כן, לא חשבת על נסיעה ליקנעם עם קו 188 של סופרבוס ממרכזית
המפרץ בעלות של 12.5 ש"ח (כולל הנסיעה העירונית בחיפה), שאפשר לשלם בערך צבור.
מה יותר מוקדם מלפגוש את החבר בנקודת המוצא שלו?

לא חשבת גם על קו 784 מחורב (פרויד פינת ויתקין) או מרוממה (פיק"א פינת הראל) לאור עקיבא / מחלף אולגה / מחלף נתניה / תל אביב שפועל ביום חמישי אחר הצהריים (אם כי ייתכן שהנסיעה הראשונה שלו תהיה מוקדמת מדי עבורך והשניה מאוחרת מדי עבורך).
בסופו של דבר יצאנו מוקדם ונסעתי ב-784, התאים בול. תודה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה