שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
 

Ccyclist

Well-known member
קודם כל - פוסט ההסבר הארוך, מספר לינקים, ללא תמונות.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
קודם כל - פוסט ההסבר הארוך, מספר לינקים, ללא תמונות.
את הרכבת המהירה ממאלאגה למדריד כבר כיסיתי לפני שנתיים כשנסענו בה לקורדובה ולכן לא כיסיתי אותה הפעם בדרכנו למדריד. לינקים לשירשורים:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174242426/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174260859/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בעיר מדריד מערכת מטרו מסועפת בת 13 קווים (אני סופר את הראמאל כקו), 4 רק"לות משלימות בפרברי העיר, ומערכת רכבת פרברית בת 10 קווים. בנוסף ישנן מערכות ארציות לערים קרובות כמו טולדו (AVANT) ומערכת ארצית מהירה 300 קמ"ש - רשת ה AVE שאיתה הגענו ממאלאגה. העיר עצמה מחולקת לאורך שדרה מרכזית בין עיר וותיקה מהמאה ה16 לעיר חדשה מהמאה ה19 והלאה, והמלון שבו שהינו היה מרחק הליכה קצר מהשדרה הזו אבל בעיר הוותיקה, שביום-יומיים הראשונים הרגישה בקנה מידה של בירות פרובינציה עד שבשלב מסויים הרחקנו לשדרות הרחבות של העיר החדשה. המלון היה גם במיקום קצת בעייתי להגיע למטרו - היה אפשר להקיף בלוק מעויין כדי להגיע לתחנה "שלנו" או ללכת מרחק דומה בקו ישר ולהגיע לתחנת Sol (רשמית - Vodafone Sol).
&nbsp
מפות המערכות:
&nbsp
מפת המטרו והרק"ל המשלים, פרס למי שיגלה את מלכת אנגליה.
http://41.media.tumblr.com/06931b1943121674cde8b0d8902cfcd0/tumblr_mnubqdFeXe1r54c4oo1_1280.jpg
מפת המטרו, רק"ל + פרברית
https://ecomovilidad.net/wp-content/uploads/2011/11/integrado.png
ומפת המטרו התיירותית
http://madridmap360.com/carte/image/en/madrid_attractions_map.jpg
&nbsp
לפי המפות אני מניח שאת הרשת הזו היו מגדירים רשת רדיאלית. לצערי מפת המטרו לא מייצגת את קו הצפון-דרום של הפרברית מתחת לשדרה המרכזית (פאסאו דל פראדו, פאסאו דה רקולטוס, פאסאו דה לה קאסטלייאנה בהתאמה) ולמעט הקצוות בתחנת אטוצ'ה (המוכרת מפיגועי מדריד 04) ונואבוס מיניסטריוס אין השקה פיזית בין ארבעת הקווים שחוצים את השדרה ממזרח למערב לבין תחנת הביניים היחידה של הקו הפרברי - רקולטוס, הנמצאת מרחק הליכה סביר מתחנת כיכר קולומבוס. חבל מאד כי ההשקה בקו הזה היתה יכולה להיות למעשה קו מטרו מושלם שהיה מביא אותנו ממקום למקום תוך מינימום החלפות. יש לציין שלפי ההיסטוריה של הרכבות הפרבריות בוויקיפדיה בניית המנהרה החלה לפני מלחמת האזרחים הספרדית והקמתה הושלמה רק בשנות השישים המאוחרות אז יש סיבות מדוע לא נבנו תחנות ביניים בזמנו, אך בימינו ישנה מנהרה חדשה לתחנת סול ובחמישים שנה הספרדים מסוגלים לבנות הרבה אז שתי תחנות ביניים וכמה מסועים זה קטן עליהם. כמו כן - המיקום שלנו הפך הליכה ברגל של שתי תחנות מטרו למשתלמת יותר מנסיעה בשני קווים שונים.
&nbsp
בעלי בחר את המלון, אני התעסקתי עם הכירטוס, את כרטיסי ה AVE ממאלגה למדריד הזמנו ברשת ובחרנו באופצייה של מחלקה ראשונה גמישה (תוספת של 5 יורו, אבל בתמורה מקבלים קוד לרכבת פרברית בחינם, 24 שעות חנייה חינם בתחנת הרכבת על יום ההלוך וכן על יום החזור, וזכות להחליף זמני רכבת בתוספת של 20% בלבד). במדריד קנינו במכונה כרטיס תיירים מגנטי מנייר (25 יורו לכרטיס 5 יום אזור A) כי אין בעיר כרטיס שבועי לתושבים, רק חודשי כ50 יורו אזור A אז לבאים לשבועיים פלוס זו האופציה, והבחירה לתייר היא בין כרטיס 10 נסיעות שעלול להגמר או כרטיס תקופתי. המכונה איפשרה בחירה בשפה האנגלית והיה תפריט קצת מסובך שהסתיר את כרטיסי התייר (באנגלית!) תחת הסעיף "כרטיסים אחרים". כמו כן, לא יכלנו פשוט לקנות שניים בבת אחת אלא נאלצנו לחזור על התהליך פעמיים.
&nbsp
יש לקווים הוותיקים רלוונטיות לדיון המטרו-רק"ל התל-אביבי. אורך התחנות והרציפים בקווים הוותיקים 1,2,R ,4 הוא 4 קרונות בלבד (90 מטר). קו 3 הוא בן 5 קרונות ולהבנתי הקווים החדשים יותר ארוכים יותר. ארבעה קרונות זה אורך בר השוואה לשני מערכי רק"ל וזהו אורך בלב האזור המתוייר ביותר של בירה אירופאית גדולה.
&nbsp
יש גם ביזבוז משווע. בשירשור זה לא יהיה סיור ליעד מחוץ לעיר בגלל התדירות הנמוכה של הרשת הפרברית והבינעירונית-קרובה, תדירות של רכבת אחת לשעה. לפני שהגענו לעיר רצינו לבקר או באל-אסקוריאל או בטולדו, אך התדירות הנמוכה הניעה אותנו מכך כי לא רצינו להתקע שעה בתחנה בחזור. הרכבת הפרברית לאל-אסוקריאל, קו C3 עוברת במנהרה החדשה לתחנת Sol
ובירור קצר העלה שקו
C4
עובר שם 3 פעמים בשעה. לטעמי מנהרה מתחת לכיכר הראשית שבה עוברות 4 רכבות לשעה לכיוון היא ביזבוז כספים מוחלט. זה משקף את סוג ההשקעות שהיו בספרד לפני המשבר הכלכלי, קודם כל בנייה ורק אחר כך מחשבה על איך הבנייה תשרת את מי שאמור להשתמש בה.
 

Ccyclist

Well-known member
ואוסיף לעניין המערכת הרדיאלית - ממש אין גריד צפון-דרום.

קודם כל - פוסט ההסבר הארוך, מספר לינקים, ללא תמונות.
את הרכבת המהירה ממאלאגה למדריד כבר כיסיתי לפני שנתיים כשנסענו בה לקורדובה ולכן לא כיסיתי אותה הפעם בדרכנו למדריד. לינקים לשירשורים:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174242426/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174260859/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בעיר מדריד מערכת מטרו מסועפת בת 13 קווים (אני סופר את הראמאל כקו), 4 רק"לות משלימות בפרברי העיר, ומערכת רכבת פרברית בת 10 קווים. בנוסף ישנן מערכות ארציות לערים קרובות כמו טולדו (AVANT) ומערכת ארצית מהירה 300 קמ"ש - רשת ה AVE שאיתה הגענו ממאלאגה. העיר עצמה מחולקת לאורך שדרה מרכזית בין עיר וותיקה מהמאה ה16 לעיר חדשה מהמאה ה19 והלאה, והמלון שבו שהינו היה מרחק הליכה קצר מהשדרה הזו אבל בעיר הוותיקה, שביום-יומיים הראשונים הרגישה בקנה מידה של בירות פרובינציה עד שבשלב מסויים הרחקנו לשדרות הרחבות של העיר החדשה. המלון היה גם במיקום קצת בעייתי להגיע למטרו - היה אפשר להקיף בלוק מעויין כדי להגיע לתחנה "שלנו" או ללכת מרחק דומה בקו ישר ולהגיע לתחנת Sol (רשמית - Vodafone Sol).
&nbsp
מפות המערכות:
&nbsp
מפת המטרו והרק"ל המשלים, פרס למי שיגלה את מלכת אנגליה.
http://41.media.tumblr.com/06931b1943121674cde8b0d8902cfcd0/tumblr_mnubqdFeXe1r54c4oo1_1280.jpg
מפת המטרו, רק"ל + פרברית
https://ecomovilidad.net/wp-content/uploads/2011/11/integrado.png
ומפת המטרו התיירותית
http://madridmap360.com/carte/image/en/madrid_attractions_map.jpg
&nbsp
לפי המפות אני מניח שאת הרשת הזו היו מגדירים רשת רדיאלית. לצערי מפת המטרו לא מייצגת את קו הצפון-דרום של הפרברית מתחת לשדרה המרכזית (פאסאו דל פראדו, פאסאו דה רקולטוס, פאסאו דה לה קאסטלייאנה בהתאמה) ולמעט הקצוות בתחנת אטוצ'ה (המוכרת מפיגועי מדריד 04) ונואבוס מיניסטריוס אין השקה פיזית בין ארבעת הקווים שחוצים את השדרה ממזרח למערב לבין תחנת הביניים היחידה של הקו הפרברי - רקולטוס, הנמצאת מרחק הליכה סביר מתחנת כיכר קולומבוס. חבל מאד כי ההשקה בקו הזה היתה יכולה להיות למעשה קו מטרו מושלם שהיה מביא אותנו ממקום למקום תוך מינימום החלפות. יש לציין שלפי ההיסטוריה של הרכבות הפרבריות בוויקיפדיה בניית המנהרה החלה לפני מלחמת האזרחים הספרדית והקמתה הושלמה רק בשנות השישים המאוחרות אז יש סיבות מדוע לא נבנו תחנות ביניים בזמנו, אך בימינו ישנה מנהרה חדשה לתחנת סול ובחמישים שנה הספרדים מסוגלים לבנות הרבה אז שתי תחנות ביניים וכמה מסועים זה קטן עליהם. כמו כן - המיקום שלנו הפך הליכה ברגל של שתי תחנות מטרו למשתלמת יותר מנסיעה בשני קווים שונים.
&nbsp
בעלי בחר את המלון, אני התעסקתי עם הכירטוס, את כרטיסי ה AVE ממאלגה למדריד הזמנו ברשת ובחרנו באופצייה של מחלקה ראשונה גמישה (תוספת של 5 יורו, אבל בתמורה מקבלים קוד לרכבת פרברית בחינם, 24 שעות חנייה חינם בתחנת הרכבת על יום ההלוך וכן על יום החזור, וזכות להחליף זמני רכבת בתוספת של 20% בלבד). במדריד קנינו במכונה כרטיס תיירים מגנטי מנייר (25 יורו לכרטיס 5 יום אזור A) כי אין בעיר כרטיס שבועי לתושבים, רק חודשי כ50 יורו אזור A אז לבאים לשבועיים פלוס זו האופציה, והבחירה לתייר היא בין כרטיס 10 נסיעות שעלול להגמר או כרטיס תקופתי. המכונה איפשרה בחירה בשפה האנגלית והיה תפריט קצת מסובך שהסתיר את כרטיסי התייר (באנגלית!) תחת הסעיף "כרטיסים אחרים". כמו כן, לא יכלנו פשוט לקנות שניים בבת אחת אלא נאלצנו לחזור על התהליך פעמיים.
&nbsp
יש לקווים הוותיקים רלוונטיות לדיון המטרו-רק"ל התל-אביבי. אורך התחנות והרציפים בקווים הוותיקים 1,2,R ,4 הוא 4 קרונות בלבד (90 מטר). קו 3 הוא בן 5 קרונות ולהבנתי הקווים החדשים יותר ארוכים יותר. ארבעה קרונות זה אורך בר השוואה לשני מערכי רק"ל וזהו אורך בלב האזור המתוייר ביותר של בירה אירופאית גדולה.
&nbsp
יש גם ביזבוז משווע. בשירשור זה לא יהיה סיור ליעד מחוץ לעיר בגלל התדירות הנמוכה של הרשת הפרברית והבינעירונית-קרובה, תדירות של רכבת אחת לשעה. לפני שהגענו לעיר רצינו לבקר או באל-אסקוריאל או בטולדו, אך התדירות הנמוכה הניעה אותנו מכך כי לא רצינו להתקע שעה בתחנה בחזור. הרכבת הפרברית לאל-אסוקריאל, קו C3 עוברת במנהרה החדשה לתחנת Sol
ובירור קצר העלה שקו
C4
עובר שם 3 פעמים בשעה. לטעמי מנהרה מתחת לכיכר הראשית שבה עוברות 4 רכבות לשעה לכיוון היא ביזבוז כספים מוחלט. זה משקף את סוג ההשקעות שהיו בספרד לפני המשבר הכלכלי, קודם כל בנייה ורק אחר כך מחשבה על איך הבנייה תשרת את מי שאמור להשתמש בה.
ואוסיף לעניין המערכת הרדיאלית - ממש אין גריד צפון-דרום.
בניגוד למרכזי ערים אחרות שבהן מערכת המטרו יוצרת מערכת שתי וערב (עם אלכסון או שניים שגם הם בכיוון שחוצה את העיר) המטרו של מדריד מלא בקווים בצורת V, ולמרות שיש גריד מסויים ממזרח למערב במרכז העיר אין גריד מצפון לדרום שמאפשר החלפה נוחה. נסו לעשות מסע וירטואלי מצפון לדרום ותראו איך כל קו שתבחרו בו יתחיל לטייל על פני המפה. משום שהיינו טיפה ממזרח לקווי האלכסון המרכזיים מאד הרגשנו חיסרון של קו צפון-דרום ישיר. בערב אחד יצאנו למסעדה בשכונת סלאמאנקה והמסלול היה בכלל שילוב סיבובי של קווים 1 ו 4 סביב כל מרכז העיר. (חצי סיבוב בהלוך, חצי סיבוב שני בחזור)
 

Rubim88

New member
קיבולת מערך של 90 מטר שם היא 50 אחוז יותר מזו

קודם כל - פוסט ההסבר הארוך, מספר לינקים, ללא תמונות.
את הרכבת המהירה ממאלאגה למדריד כבר כיסיתי לפני שנתיים כשנסענו בה לקורדובה ולכן לא כיסיתי אותה הפעם בדרכנו למדריד. לינקים לשירשורים:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174242426/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/174260859/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
בעיר מדריד מערכת מטרו מסועפת בת 13 קווים (אני סופר את הראמאל כקו), 4 רק"לות משלימות בפרברי העיר, ומערכת רכבת פרברית בת 10 קווים. בנוסף ישנן מערכות ארציות לערים קרובות כמו טולדו (AVANT) ומערכת ארצית מהירה 300 קמ"ש - רשת ה AVE שאיתה הגענו ממאלאגה. העיר עצמה מחולקת לאורך שדרה מרכזית בין עיר וותיקה מהמאה ה16 לעיר חדשה מהמאה ה19 והלאה, והמלון שבו שהינו היה מרחק הליכה קצר מהשדרה הזו אבל בעיר הוותיקה, שביום-יומיים הראשונים הרגישה בקנה מידה של בירות פרובינציה עד שבשלב מסויים הרחקנו לשדרות הרחבות של העיר החדשה. המלון היה גם במיקום קצת בעייתי להגיע למטרו - היה אפשר להקיף בלוק מעויין כדי להגיע לתחנה "שלנו" או ללכת מרחק דומה בקו ישר ולהגיע לתחנת Sol (רשמית - Vodafone Sol).
&nbsp
מפות המערכות:
&nbsp
מפת המטרו והרק"ל המשלים, פרס למי שיגלה את מלכת אנגליה.
http://41.media.tumblr.com/06931b1943121674cde8b0d8902cfcd0/tumblr_mnubqdFeXe1r54c4oo1_1280.jpg
מפת המטרו, רק"ל + פרברית
https://ecomovilidad.net/wp-content/uploads/2011/11/integrado.png
ומפת המטרו התיירותית
http://madridmap360.com/carte/image/en/madrid_attractions_map.jpg
&nbsp
לפי המפות אני מניח שאת הרשת הזו היו מגדירים רשת רדיאלית. לצערי מפת המטרו לא מייצגת את קו הצפון-דרום של הפרברית מתחת לשדרה המרכזית (פאסאו דל פראדו, פאסאו דה רקולטוס, פאסאו דה לה קאסטלייאנה בהתאמה) ולמעט הקצוות בתחנת אטוצ'ה (המוכרת מפיגועי מדריד 04) ונואבוס מיניסטריוס אין השקה פיזית בין ארבעת הקווים שחוצים את השדרה ממזרח למערב לבין תחנת הביניים היחידה של הקו הפרברי - רקולטוס, הנמצאת מרחק הליכה סביר מתחנת כיכר קולומבוס. חבל מאד כי ההשקה בקו הזה היתה יכולה להיות למעשה קו מטרו מושלם שהיה מביא אותנו ממקום למקום תוך מינימום החלפות. יש לציין שלפי ההיסטוריה של הרכבות הפרבריות בוויקיפדיה בניית המנהרה החלה לפני מלחמת האזרחים הספרדית והקמתה הושלמה רק בשנות השישים המאוחרות אז יש סיבות מדוע לא נבנו תחנות ביניים בזמנו, אך בימינו ישנה מנהרה חדשה לתחנת סול ובחמישים שנה הספרדים מסוגלים לבנות הרבה אז שתי תחנות ביניים וכמה מסועים זה קטן עליהם. כמו כן - המיקום שלנו הפך הליכה ברגל של שתי תחנות מטרו למשתלמת יותר מנסיעה בשני קווים שונים.
&nbsp
בעלי בחר את המלון, אני התעסקתי עם הכירטוס, את כרטיסי ה AVE ממאלגה למדריד הזמנו ברשת ובחרנו באופצייה של מחלקה ראשונה גמישה (תוספת של 5 יורו, אבל בתמורה מקבלים קוד לרכבת פרברית בחינם, 24 שעות חנייה חינם בתחנת הרכבת על יום ההלוך וכן על יום החזור, וזכות להחליף זמני רכבת בתוספת של 20% בלבד). במדריד קנינו במכונה כרטיס תיירים מגנטי מנייר (25 יורו לכרטיס 5 יום אזור A) כי אין בעיר כרטיס שבועי לתושבים, רק חודשי כ50 יורו אזור A אז לבאים לשבועיים פלוס זו האופציה, והבחירה לתייר היא בין כרטיס 10 נסיעות שעלול להגמר או כרטיס תקופתי. המכונה איפשרה בחירה בשפה האנגלית והיה תפריט קצת מסובך שהסתיר את כרטיסי התייר (באנגלית!) תחת הסעיף "כרטיסים אחרים". כמו כן, לא יכלנו פשוט לקנות שניים בבת אחת אלא נאלצנו לחזור על התהליך פעמיים.
&nbsp
יש לקווים הוותיקים רלוונטיות לדיון המטרו-רק"ל התל-אביבי. אורך התחנות והרציפים בקווים הוותיקים 1,2,R ,4 הוא 4 קרונות בלבד (90 מטר). קו 3 הוא בן 5 קרונות ולהבנתי הקווים החדשים יותר ארוכים יותר. ארבעה קרונות זה אורך בר השוואה לשני מערכי רק"ל וזהו אורך בלב האזור המתוייר ביותר של בירה אירופאית גדולה.
&nbsp
יש גם ביזבוז משווע. בשירשור זה לא יהיה סיור ליעד מחוץ לעיר בגלל התדירות הנמוכה של הרשת הפרברית והבינעירונית-קרובה, תדירות של רכבת אחת לשעה. לפני שהגענו לעיר רצינו לבקר או באל-אסקוריאל או בטולדו, אך התדירות הנמוכה הניעה אותנו מכך כי לא רצינו להתקע שעה בתחנה בחזור. הרכבת הפרברית לאל-אסוקריאל, קו C3 עוברת במנהרה החדשה לתחנת Sol
ובירור קצר העלה שקו
C4
עובר שם 3 פעמים בשעה. לטעמי מנהרה מתחת לכיכר הראשית שבה עוברות 4 רכבות לשעה לכיוון היא ביזבוז כספים מוחלט. זה משקף את סוג ההשקעות שהיו בספרד לפני המשבר הכלכלי, קודם כל בנייה ורק אחר כך מחשבה על איך הבנייה תשרת את מי שאמור להשתמש בה.
קיבולת מערך של 90 מטר שם היא 50 אחוז יותר מזו
המתוכננת בקו האדום, אז איך בדיוק זה בר השוואה? מה גם שבקווים האלו(למעט קו 1 שסובל קשות מצפיפות יתר) כמות הנוסעים השנתית קרובה לחצי מהצפויה לקו האדום. לא סתם בקווים החדשים התחנות ארוכות יותר, במערך של 110 מטר נכנסים 1300 נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 1 אכן 90 מטר אך יש אשליה אופטית כי יש 4 קרונות.

קיבולת מערך של 90 מטר שם היא 50 אחוז יותר מזו
המתוכננת בקו האדום, אז איך בדיוק זה בר השוואה? מה גם שבקווים האלו(למעט קו 1 שסובל קשות מצפיפות יתר) כמות הנוסעים השנתית קרובה לחצי מהצפויה לקו האדום. לא סתם בקווים החדשים התחנות ארוכות יותר, במערך של 110 מטר נכנסים 1300 נוסעים.
קו 1 אכן 90 מטר אך יש אשליה אופטית כי יש 4 קרונות.
כתייר פנים שמגיע מאטוצ'ה לא השתנשתי בקו 8 לבראחאס, ובקו 1 מאטוצ'ה היו 4 קרונות בשני מערכים של 2, כך שזה נראה בקנה מידה דומה לרכבות 4 הקרונות האקורדיוניות בקווים 2, 4 שבהם השתמשתי בהמשך הביקור. מסתבר שקו 3 שיש בו 5 קרונות הוא באורך זהה לקו 1 (הארכה מ60 מטר היסטוריים ל90 מטר).
&nbsp
הקווים הקצרים ( 2, 4, R) היו הפרקטיים ביותר באזור המתוייר, יחד עם נסיעה או שתיים בקו 3. הקווים הארוכים לא היו רלוונטים לי כתייר במרכז העיר ולכן לא חוויתי אותם. ברור שלקווים חיצוניים כמו 8, 11, 12 או אפילו 9 בעיר החדשה לא אגיע.
 

Ccyclist

Well-known member
מתחילים מאפס

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
מתחילים מאפס
קילומטר 0. נקודת המוצא של כל הדרכים הראשיות המובילות ממדריד לקצוות הממלכה. מישהי במכון הכושר סיפרה לי שבסול ישנה אבן המציינת את המרכז הגאוגרפי של ספרד, טענה אפשרית כי הבירה הועברה לעיר במחצית השניה של המאה ה16 בגלל מיקומה במרכזה הגאוגרפי של ספרד, אך לוח האבן אינו טוען זאת. כמו כן - הוא אינו נמצא בלב הכיכר אלא מול בניין מרשים מעבר לרחוב.



 

Ccyclist

Well-known member
תחנת כיכר קולומבוס (קולון) א

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תחנת כיכר קולומבוס (קולון) א
תחנת מטרו אופיינית לקווים הוותיקים, מנהרה דו מסילתית אחידה הופכת למסילה כפולה בין שני רציפי צד, בחתך האליפטי המוכר מהמטרו בפריס. החישמולת היא עילית, אורך התחנה קצר בהשוואה למוכר לי מערים אחרות והצילום הוא מאמצע הרציף בקירוב. יש לציין שבמדריד ממש אין סיבה לרוץ במדרגות כששומעים רכבת כי יש סיכוי 50-50 שהיא בכלל ברציף שממול, וממילא התדירות גבוהה.





 

Rubim88

New member
אכן בקו זה התחנות קצרות יחסית לשאר המערכת - 60 מטר

תחנת כיכר קולומבוס (קולון) א
תחנת מטרו אופיינית לקווים הוותיקים, מנהרה דו מסילתית אחידה הופכת למסילה כפולה בין שני רציפי צד, בחתך האליפטי המוכר מהמטרו בפריס. החישמולת היא עילית, אורך התחנה קצר בהשוואה למוכר לי מערים אחרות והצילום הוא מאמצע הרציף בקירוב. יש לציין שבמדריד ממש אין סיבה לרוץ במדרגות כששומעים רכבת כי יש סיכוי 50-50 שהיא בכלל ברציף שממול, וממילא התדירות גבוהה.
אכן בקו זה התחנות קצרות יחסית לשאר המערכת - 60 מטר
אך בגלל שמדובר בציוד בתצורת מטרו, ולמרות שהוא קצר וצר יותר(רק 2.3 מטר) מהציוד המתוכנן בקו האדום, קיבולת כל מערך דומה לזו של הקו האדום וכמות הנוסעים השנתית בקו היא כמעט חצי מהצפויה לקו האדום.
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת כיכר קולומבוס ב' או "שמירת ראשון" במדינה קתולית.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תחנת כיכר קולומבוס ב' או "שמירת ראשון" במדינה קתולית.
ספרד היא מדינה קתולית, שמתוך ארבעה עשורים כדמוקרטיה נשלטה כרבע מאה ע"י המפלגה הסוציאליסטית, ולוחות הזמנים מעידים שבימי ראשון קו 4 של המטרו במדריד פועל מ6 בבוקר ועד 2 בלילה, בתדירות של פעם ב7-9 דקות ו7-8 דקות במשך רוב היום, ויורדת לתדירויות של פעם ב7-11 דקות, 10 דקות ואז 15 דקות בשעות הלילה. המנוחה מושגת ע"י הורדת התדירות לכדי חצי מהיקפה בימי חול, והסוציאליזם הוא בחופש התנועה של הציבור.
&nbsp
כמו כן ישנם שלטים של אזורי התימחור השונים (לקווים המשלימים בפרברים יש אזורים משלהם שלא חוצים את כל העיר), וצילום הלוח כולו בצידו השני של הרציף. שימו לב שהמפה מייצגת את המערכת בצורה גאוגרפית ולא בצורה דיאגרמטית.









 

Ccyclist

Well-known member
נסיעת רכבת מקולומבוס לסאן ברנאדו

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
נסיעת רכבת מקולומבוס לסאן ברנאדו
בקו 4 וקו 2 משתמשים ברכבות מפרקיות מסוג זה ובאורך זה. בקו 3 יש קרון נוסף אך סגנון הרכבות דומה. בקו 1 משתמשים עדיין בקרונות נפרדים.
&nbsp
התמונות קצת מטושטשות אבל אין הרבה הזדמנויות לטייק שני. בתחנת סאן ברנארדו רואים רכבת עוזבת את הרציף לכיוון השני, מה שאמנם מוכר לי מטיול לפריס, אבל כמי שרגיל לתחתית של לונדון שבה לכל כיוון מנהרת רציף משלו זה עדיין נראה לי קצת זר ומוזר.
&nbsp
לגבי הבחירה במנהרה אחודה מול שתי מנהרות - לכל אחת מהברירות חסרונות ויתרונות. המנהרה האחודה אינה בהכרח זולה יותר כי צריך לחפור אותה בקוטר גדול יותר, ויתכן שאינה מתאימה כלל לתנאי קרקע מסויימים. טכנית גם אם שתי מנהרות הן אופציה בטוחה יותר ישנם מפלגים וצמתי מסילות תת קרקעיים בתחתית הלונדונית שבהן ישנם קטעים של מנהרה אחודה לפני הפיצול למנהרות הבודדות.













 

Ccyclist

Well-known member
תמונות תח"צ ומטרו מפני השטח, בעיקר מכיכר Sol

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תמונות תח"צ ומטרו מפני השטח, בעיקר מכיכר Sol
אחת התמונות היא של אופניי השכרה, שאותם דווקא יש בתל אביב, אבל הם נדבך משלים אחרון ולא הבסיס למערכת הסעת המונים.
&nbsp
אחר-כך תמונה של כיכר Sol על מבני הגישה הרבים שלה לתחנת הרכבת שמתחתה (לא צילמתי אבל יש אולם תת קרקעי ענקי בן שלוש קומות מתחת לכיכר, בתחנה ישנם 3 קווי מטרו ו2 קווי פרברית).
&nbsp
ואחרון חביב (אם כי אי אפשר לשלוט על הסדר בתפוז בימינו) שלט רחוב עם לוגו המטרו ומפת המטרו וכן תקריב למפה בשלט זה.







 

Ccyclist

Well-known member
הידעתם? מאז 1924 יש בכניסה לבניין ג'נראלי מדרגות לתחנת מטרו.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
הידעתם? מאז 1924 יש בכניסה לבניין ג'נראלי מדרגות לתחנת מטרו.
הבעיה היא שלא מדובר ברחוב יפו ותחנת כיכר ספרא אלא ברחוב אלקלה ותחנת סבילייה.
&nbsp
תחנה זו היתה התחנה המקומית שלנו, אבל כדי להשתמש בקווים 1 ו 3 היה מהיר יותר ללכת ברגל לכיכר Sol - מרחק דומה, אולי ארוך בשליש, ולחסוך החלפה. גם לגראן וייה היה מהיר יותר ללכת ברגל.



 

Ccyclist

Well-known member
אוטובוס התיירים האדום.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
אוטובוס התיירים האדום.
שירות תיירותי שקיים בכל עיר שמכבדת את עצמה. כבר לפני הביקור נאמר לי מחברים ספרדיים שבמדריד שני קווים שונים, האחד לעיר ההיסטורית והשניה לעיר החדשה.
&nbsp
לא צילמתי אוטובוסים רגילים, הם היו כחולים ולא היתה להם מפה ברורה בתחנות. למרות שוודאי היה קו מ sol אלינו (חיסכון של הליכה של 2-3 דקות וכלול בכרטיס המטרו) פקידי המלון לא ידעו מה מספרו. בתחנות היו רשימות שמות התחנות במסלול אבל ללא היכרות זה לא הכי שימושי.



 

Ccyclist

Well-known member
גם זו תחבורה...

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
גם זו תחבורה...
אולי לא ציבורית, אבל מאד צבעונית.



 

Ccyclist

Well-known member
תמונות מקצה הרציף בתחנת וודאפון - סול

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תמונות מקצה הרציף בתחנת וודאפון - סול
בתחנת החלפה זו הכניסה לרציף היא מאמצעו ולא מקצהו כנהוג בתחנות ללא החלפה. מסיבה זו אפשר ללכת ממש לקצה ולקבל את קנה המידה של התחנות הקצרות האלו, 90 מטר או 4 קרונות בלבד.



 

Ccyclist

Well-known member
אוטובוסון מתוק, כמו שיש ברומא.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
אוטובוסון מתוק, כמו שיש ברומא.
קו סדיר באוטובוס מיניאטורי, לא מוניות שירות שממילא נצמדות למסלולים הראשיים.





 

Ccyclist

Well-known member
תמונה או שתיים מתחנת ה AVE באטוצ'ה, ושקר גס ממלחה.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תמונה או שתיים מתחנת ה AVE באטוצ'ה, ושקר גס ממלחה.
אין שליטה על סדר התמונות, אז:
&nbsp
ישנה תמונה מאולם היוצאים בתחנת אטוצ'ה, שנראית כמו מערכת שערי שדה תעופה. ישנו מערך ביטחון (סריקת מזוודות) לפני הכניסה לאולם, ובאולם עצמו ישנן חנויות כמו בדיוטי פרי, וכן נציגי RENFE שיכולים לשנות את זמן הנסיעה בכרטיס. בנוסף ישנה תמונה של רכבות AVE ברציפי התחנה.
&nbsp
צמד התמונות שמראות רכבת ברציף הן שקר גס במיוחד. בניגוד לכתוב על הקטר מדובר ברכבת פרברית איטית יחסית מהרציפים הפרבריים במאלאגה. יתכן שהשימוש בסמל ה AVE נועד לפרסם את הגישה לרשת דרך הרכבת הפרברית הזו. ניתן לראות את אחוריה של הרכבת בתמונה השניה ברצף.







 

Ccyclist

Well-known member
ואחרון חביב - מזכרות וכרטיסים.

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
ואחרון חביב - מזכרות וכרטיסים.
מזכרת: מניפת מטרו. אין מזכרת ספרדית יותר קיטשית ממניפה, כבר עשור שאני רואה אותן נמכרות בשדה התעופה, אז קניתי את השילוב הזה בחנות הרשמית של המטרו בתחנת Sol. מיסחור המטרו של מדריד קצת מפגר אחרי זה של התחתית בלונדון שאת המזכרות שלה מוצאים בכל חנות מזכרות בריטית שמכבדת את עצמה ללא צורך לכתת את רגליכם במיוחד. יתכן שהפוטנציאל המסחרי יעזור לפרנס את המטרו אם יהיה אפשר למצוא את הסחורה שלה בין כל השוורים, המניפות, דגלי ספרד ורקדני הפלמנקו בחנויות המזכרות הרגילות.
&nbsp
כרטיס ה AVE, דף A4 בהדפסה ביתית, בניכוי פרטים מזהים שעוד יובילו למספר כרטיס האשראי או משהו. לכל כיוון היינו צריכים להדפיס כרטיס כזה. ראינו גם נוסעים עם כרטיסים שנראו כמו כרטיסי מטוס.
&nbsp
כרטיס המטרו וכרטיס הרכבת הפרברית. את כרטיס המטרו קנינו בכסף מלא, ההוראה עליו היא למלא מספר תעודה מזהה. את כרטיס הפרברית קיבלנו בחינם תמורת קוד שנמצא בכרטיס ה AVE, לכל כרטיס פרברי היה קוד ייחודי משלו, היה אפשר להוציא את דף ה A4 מהתיק ולסרוק אותו בתחנה או לכתוב את הקודים על פתק קטן בארנק ולהקליד אותם ידנית במכונה של הרכבת הפרברית. השיטה היא שלוחצים על אופציית " Cambiado Cercanias " (ואני מתנצל על האיות), בוחרים תחנת יעד בקו הפרברי, מקלידים את הקוד, והמכונה מנפיקה כרטיס נייר לנסיעה. להבנתי יכלנו לקבל הן כרטיס למערכת הפרברית במאלאגה והן למערכת הפרברית במדריד, להגיע ולהמשיך ליעדנו בפרברית בשתי קצוות הנסיעה.
&nbsp
ואחרון חביב (אם כי אי אפשר לשלוט על סדר התמונות בתפוז) - כרטיס אוטובוס כפול (שתי נסיעות יחיד) של חברת City Bus שמפעילה את קו 5 ממרכז העיר גיברלטר לחזית (מעבר הגבול לספרד). כמה ימים לפני מדריד ביקרנו בגיברלטר כי הצד הטוב של הקוסטה דל סול הוא שניתן להנות מכל העולמות.









 

alantan

New member
תודה רבה, סיור מעניין מאוד!

שירשורון תיירות הפנים התורן - מדריד.
הצלחתי לצלם מספר תמונות בלי שיטרידו אותי, אבל זה הצריך צימצום מסויים שלא יוצר שירשור מלא. ועדיין - מדובר בעיר עם מערכת מטרו מעניינת שיש לה גם נגיעה מסויימת לדיון על תחנות נת"ע וגם החמצות ייחודיות הן להיסטוריה הספרדית והן למנטאליות הספרדית שקדמה למשבר הכלכלי.
תודה רבה, סיור מעניין מאוד!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה