ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק

מצב
הנושא נעול.
ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק

ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק
הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנושא בעיות התחברוה הציבורית בעיר בני ברק.

עיריית בני ברק: "הפתרון לפקקים, הוצאת כל הקווים הבין עירוניים למסופים בצפון העיר ובדרומה".

בסדרת הדיונים על התחבורה הציבורית בוועדה לפניות הציבור, נדונו בעיות התחבורה הקשות והתשתית הבלתי אפשרית בבני ברק. יו"ר הועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר הקים צוות משותף למשרד התחבורה ועיריית בני ברק בשיתוף החברות המפעילות תחבורה ציבורית בבני ברק (דן, אגד, קווים, נתיב אקספרס, מטרופולין, סופברבוס, אפיקים ואגד תעבורה) והמשטרה, כדי לפרוץ את המצור התחבורתי על תושבי העיר. "אנו דורשים לפתוח, עוד לפני פורים, את רח' אברהם בן דוד גם ליציאה מן העיר, כדי לשחרר את הלחץ מהיציאות האחרות בעיר" – אמר ח"כ הרב אייכלר.

נציגת הפונים מקרב תושבי חולון החרדים, העלתה בועדה את מצוקת תושבי חולון הנאלצים לנסוע שעתיים הלוך ושעתיים חזור, כל יום לבני ברק: "הלב שלנו בבני ברק ורוב מרכזי הקניות והחינוך בבני ברק. העברנו אלפי פניות ציבור מקרב תושבי חולון ואין מענה". בדיון הודיעו נציגי חברת אגד ומשרד התחבורה, כי עוד לפני פסח יופעל קו קבוע וישיר - קו 146 בין חולון לבני ברק וחזרה. הקו יופעל פעמיים בשעה וישרת את הנוסעים בין שתי הערים. "העברנו למשרד התחבורה כ-1,300 חתימות של נוסעים יראי שמים מחולון הדורשים קשר ישיר עם בני ברק ואני מברך על בשורת החיבור שלהם לבני ברק״ - אמר ח״כ הרב אייכלר.

נציגי חברות התחבורה הציבורית פרסו את תלאותיהם בפקק הקבוע ברחובות בני ברק והמחסור במסופי אוטובוס לחניה ולמנוחת הנהגים: "אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור ואיפה נציב אותם, בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?" - שאלו. הם דרשו חניונים ותחנה מרכזית בשני צידי העיר.

נציג העיריה חנוך זיידמן הציע "להוציא את כל התחבורה הבינעירונית מן העיר". יש להקים תחנה אחת מרכזית בצפון ואחת בדרום ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים נוחים ומרווחים בין רחובות העיר לתחנה המרכזית, שכל רכב יאסוף את כל הנוסעים העומדים בתחנה. יש לציין שהעיר הפכה לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר לפי נתוני משרד התחבורה עוברים מידי יום אלפי אוטובוסים בעיר, מצב זה הוא בלתי נסבל לתושבי העיר ורק פתרון זה יפתור את המצב - אמר נציג עירית בני ברק.

במהלך הדיון הציג גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, את נתוני הפתיחה של בני-ברק המונה למעלה מ-194,000 תושבים ומהווה מוקד מרכזי לאוכלוסיה החרדית מכל רחבי הארץ. בעיר מועסקים 16,500 תושבי העיר וקרוב ל-20,000 איש המגיעים ברובם מערים סמוכות ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי שמושך מבקרים רבים. כל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ומתבצעות מידי יום כ-6,200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו כן מתבצעות בעיר כ-104 אלף נסיעות נוסע המבוצעות ביום. שישים אחוז מהנוסעים בבני ברק משתמשים בתחבורה בינעירונית. רק ארבעים אחוז נוסעים בנסיעה עירונית. אופי המשפחה החרדית מקשה להכביד על ילדים עם עגלות ואנשים ומזוודות לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס ומקצה העיר לקצה השני.

יו״ר הועדה סיכם להקים צוות מקצועי של משרד התחבורה והעיריה, המשטרה וחברות התחבורה שיציע תכנית אב לתחבורה בבני ברק תוך 30 יום. יש למצוא שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים ולשלוח ניידות משטרה להברחת מכוניות חונות על צירי התחבורה. כן יש לדאוג לזרימת התחבורה ציבורית גם בשעות העומס ברחובות הראשיים כגון בימי פורים, ערבי שבתות וחגים וכדומה. הועדה דורשת לפתוח מיידית ציר יציאה נוסף מהעיר ברחוב בן דוד. הועדה תתכנס לישיבת מעקב לפני ל״ג בעומר.
 

oshlick1

New member
אני לא יודע למה אייכלר חושב שפתיחת רחוב בן דוד ליציאה מהעיר

ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק
הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנושא בעיות התחברוה הציבורית בעיר בני ברק.

עיריית בני ברק: "הפתרון לפקקים, הוצאת כל הקווים הבין עירוניים למסופים בצפון העיר ובדרומה".

בסדרת הדיונים על התחבורה הציבורית בוועדה לפניות הציבור, נדונו בעיות התחבורה הקשות והתשתית הבלתי אפשרית בבני ברק. יו"ר הועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר הקים צוות משותף למשרד התחבורה ועיריית בני ברק בשיתוף החברות המפעילות תחבורה ציבורית בבני ברק (דן, אגד, קווים, נתיב אקספרס, מטרופולין, סופברבוס, אפיקים ואגד תעבורה) והמשטרה, כדי לפרוץ את המצור התחבורתי על תושבי העיר. "אנו דורשים לפתוח, עוד לפני פורים, את רח' אברהם בן דוד גם ליציאה מן העיר, כדי לשחרר את הלחץ מהיציאות האחרות בעיר" – אמר ח"כ הרב אייכלר.

נציגת הפונים מקרב תושבי חולון החרדים, העלתה בועדה את מצוקת תושבי חולון הנאלצים לנסוע שעתיים הלוך ושעתיים חזור, כל יום לבני ברק: "הלב שלנו בבני ברק ורוב מרכזי הקניות והחינוך בבני ברק. העברנו אלפי פניות ציבור מקרב תושבי חולון ואין מענה". בדיון הודיעו נציגי חברת אגד ומשרד התחבורה, כי עוד לפני פסח יופעל קו קבוע וישיר - קו 146 בין חולון לבני ברק וחזרה. הקו יופעל פעמיים בשעה וישרת את הנוסעים בין שתי הערים. "העברנו למשרד התחבורה כ-1,300 חתימות של נוסעים יראי שמים מחולון הדורשים קשר ישיר עם בני ברק ואני מברך על בשורת החיבור שלהם לבני ברק״ - אמר ח״כ הרב אייכלר.

נציגי חברות התחבורה הציבורית פרסו את תלאותיהם בפקק הקבוע ברחובות בני ברק והמחסור במסופי אוטובוס לחניה ולמנוחת הנהגים: "אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור ואיפה נציב אותם, בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?" - שאלו. הם דרשו חניונים ותחנה מרכזית בשני צידי העיר.

נציג העיריה חנוך זיידמן הציע "להוציא את כל התחבורה הבינעירונית מן העיר". יש להקים תחנה אחת מרכזית בצפון ואחת בדרום ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים נוחים ומרווחים בין רחובות העיר לתחנה המרכזית, שכל רכב יאסוף את כל הנוסעים העומדים בתחנה. יש לציין שהעיר הפכה לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר לפי נתוני משרד התחבורה עוברים מידי יום אלפי אוטובוסים בעיר, מצב זה הוא בלתי נסבל לתושבי העיר ורק פתרון זה יפתור את המצב - אמר נציג עירית בני ברק.

במהלך הדיון הציג גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, את נתוני הפתיחה של בני-ברק המונה למעלה מ-194,000 תושבים ומהווה מוקד מרכזי לאוכלוסיה החרדית מכל רחבי הארץ. בעיר מועסקים 16,500 תושבי העיר וקרוב ל-20,000 איש המגיעים ברובם מערים סמוכות ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי שמושך מבקרים רבים. כל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ומתבצעות מידי יום כ-6,200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו כן מתבצעות בעיר כ-104 אלף נסיעות נוסע המבוצעות ביום. שישים אחוז מהנוסעים בבני ברק משתמשים בתחבורה בינעירונית. רק ארבעים אחוז נוסעים בנסיעה עירונית. אופי המשפחה החרדית מקשה להכביד על ילדים עם עגלות ואנשים ומזוודות לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס ומקצה העיר לקצה השני.

יו״ר הועדה סיכם להקים צוות מקצועי של משרד התחבורה והעיריה, המשטרה וחברות התחבורה שיציע תכנית אב לתחבורה בבני ברק תוך 30 יום. יש למצוא שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים ולשלוח ניידות משטרה להברחת מכוניות חונות על צירי התחבורה. כן יש לדאוג לזרימת התחבורה ציבורית גם בשעות העומס ברחובות הראשיים כגון בימי פורים, ערבי שבתות וחגים וכדומה. הועדה דורשת לפתוח מיידית ציר יציאה נוסף מהעיר ברחוב בן דוד. הועדה תתכנס לישיבת מעקב לפני ל״ג בעומר.
אני לא יודע למה אייכלר חושב שפתיחת רחוב בן דוד ליציאה מהעיר
תועיל לשחרור הפקקים.
התוצאה תהיה שגם הרחוב הזה יהפוך לפקק ארוך...
&nbsp
את בעית הפקקים והסכנות הבטיחותיות של מחלף גבעת שמואל אפשר לפתור אפילו מחר - פשוט לסגור את הכניסות והיציאות במחלף הזה. שכל המכוניות והקווים היוצאים מבני ברק יצאו דרך רחוב ז'בוטינסקי בגבעת שמואל ל-471 ומשם לכביש 4 (קווים לאשדוד) ולכביש 6 (קווים לבית שמש ירושלים אלעד מודיעין/בית''ר עילית).
 

פנחס25

New member
כתושב העיר, אכן פתיחת בן דוד יועיל לעיר ולתח"צ יותר מכל דבר

אני לא יודע למה אייכלר חושב שפתיחת רחוב בן דוד ליציאה מהעיר
תועיל לשחרור הפקקים.
התוצאה תהיה שגם הרחוב הזה יהפוך לפקק ארוך...
&nbsp
את בעית הפקקים והסכנות הבטיחותיות של מחלף גבעת שמואל אפשר לפתור אפילו מחר - פשוט לסגור את הכניסות והיציאות במחלף הזה. שכל המכוניות והקווים היוצאים מבני ברק יצאו דרך רחוב ז'בוטינסקי בגבעת שמואל ל-471 ומשם לכביש 4 (קווים לאשדוד) ולכביש 6 (קווים לבית שמש ירושלים אלעד מודיעין/בית''ר עילית).
כתושב העיר, אכן פתיחת בן דוד יועיל לעיר ולתח"צ יותר מכל דבר
המחשבה שלסגור 1 מתוך 2 היציאות מהעיר יואילו איננה נכונה.
זה יכול רק לעזור להזרים את התנועה בגהה
(הבעיה בגהה קשור יותר לתחנת אוטובוס היחידה על כביש ראשי בגוש דן ברמה כזאת. התחנה חוסמת את נתיב היציאה ומאלצת נהגים להכנס לנתיב 3 ולנתיב השני במהירות אפסית. ולכן כל התנועה נתקעת)

הפתרון צריך להיות פיזור ופיצול התנועה לכמה שיותר מסלולים ויציאות.
היציאה הדרומית חסומה על ידי תושבים שהצליחו לסכל כל תוכנית לפתיחת התנועה דרך הרחוב שלהם. למרות שהרחוב מספיק רחב לתנועה מרובה.

בהצלחה לשכל הישר. וכל הכבוד לח"כ ישראל אייכלר שלמרות הלחצים הפנימיים מעיז לקרוא לבצע את התוכנית שהעירייה הכינה מזמן.
 

oshlick1

New member
אני לא חושב שיש ספק שרק הריסת המחלף ובנייתו מחדש

כתושב העיר, אכן פתיחת בן דוד יועיל לעיר ולתח"צ יותר מכל דבר
המחשבה שלסגור 1 מתוך 2 היציאות מהעיר יואילו איננה נכונה.
זה יכול רק לעזור להזרים את התנועה בגהה
(הבעיה בגהה קשור יותר לתחנת אוטובוס היחידה על כביש ראשי בגוש דן ברמה כזאת. התחנה חוסמת את נתיב היציאה ומאלצת נהגים להכנס לנתיב 3 ולנתיב השני במהירות אפסית. ולכן כל התנועה נתקעת)

הפתרון צריך להיות פיזור ופיצול התנועה לכמה שיותר מסלולים ויציאות.
היציאה הדרומית חסומה על ידי תושבים שהצליחו לסכל כל תוכנית לפתיחת התנועה דרך הרחוב שלהם. למרות שהרחוב מספיק רחב לתנועה מרובה.

בהצלחה לשכל הישר. וכל הכבוד לח"כ ישראל אייכלר שלמרות הלחצים הפנימיים מעיז לקרוא לבצע את התוכנית שהעירייה הכינה מזמן.
אני לא חושב שיש ספק שרק הריסת המחלף ובנייתו מחדש
תועיל באמת בטווח הארוך.
&nbsp
בטווח הקצר אין יותר מדי מה לעשות. פה לפתוח רחוב, שם להזיז תחנת אוטובוס ובגדול זהו.
 
אתה מציע שהתנועה מבני ברק דרומה, כולל תנועת האוטובוסים

אני לא יודע למה אייכלר חושב שפתיחת רחוב בן דוד ליציאה מהעיר
תועיל לשחרור הפקקים.
התוצאה תהיה שגם הרחוב הזה יהפוך לפקק ארוך...
&nbsp
את בעית הפקקים והסכנות הבטיחותיות של מחלף גבעת שמואל אפשר לפתור אפילו מחר - פשוט לסגור את הכניסות והיציאות במחלף הזה. שכל המכוניות והקווים היוצאים מבני ברק יצאו דרך רחוב ז'בוטינסקי בגבעת שמואל ל-471 ומשם לכביש 4 (קווים לאשדוד) ולכביש 6 (קווים לבית שמש ירושלים אלעד מודיעין/בית''ר עילית).
אתה מציע שהתנועה מבני ברק דרומה, כולל תנועת האוטובוסים
תיכנס ל471 מצד ימין ומייד תצטרך להשתלב בנתיב השמאלי לצורך יציאה (שהיא יציאה שמאלית) לכביש 4.
זו הצעה לא יותר בטיחותית מיציאה מבני ברק דרך בן דוד לכביש 4.
ההשתלבות מכיוון גבעת שמואל לכביש 471 לכיוון מערב (ולאחר מכן דרומה) זו השתלבות מסוכנת בפני עצמה.
וזאת מבלי להתייחס לבעיות העומס שקיימות כבר כיום ב 471.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה