הלוחש בצעקה1
New member
ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק
ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק
הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנושא בעיות התחברוה הציבורית בעיר בני ברק.
עיריית בני ברק: "הפתרון לפקקים, הוצאת כל הקווים הבין עירוניים למסופים בצפון העיר ובדרומה".
בסדרת הדיונים על התחבורה הציבורית בוועדה לפניות הציבור, נדונו בעיות התחבורה הקשות והתשתית הבלתי אפשרית בבני ברק. יו"ר הועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר הקים צוות משותף למשרד התחבורה ועיריית בני ברק בשיתוף החברות המפעילות תחבורה ציבורית בבני ברק (דן, אגד, קווים, נתיב אקספרס, מטרופולין, סופברבוס, אפיקים ואגד תעבורה) והמשטרה, כדי לפרוץ את המצור התחבורתי על תושבי העיר. "אנו דורשים לפתוח, עוד לפני פורים, את רח' אברהם בן דוד גם ליציאה מן העיר, כדי לשחרר את הלחץ מהיציאות האחרות בעיר" – אמר ח"כ הרב אייכלר.
נציגת הפונים מקרב תושבי חולון החרדים, העלתה בועדה את מצוקת תושבי חולון הנאלצים לנסוע שעתיים הלוך ושעתיים חזור, כל יום לבני ברק: "הלב שלנו בבני ברק ורוב מרכזי הקניות והחינוך בבני ברק. העברנו אלפי פניות ציבור מקרב תושבי חולון ואין מענה". בדיון הודיעו נציגי חברת אגד ומשרד התחבורה, כי עוד לפני פסח יופעל קו קבוע וישיר - קו 146 בין חולון לבני ברק וחזרה. הקו יופעל פעמיים בשעה וישרת את הנוסעים בין שתי הערים. "העברנו למשרד התחבורה כ-1,300 חתימות של נוסעים יראי שמים מחולון הדורשים קשר ישיר עם בני ברק ואני מברך על בשורת החיבור שלהם לבני ברק״ - אמר ח״כ הרב אייכלר.
נציגי חברות התחבורה הציבורית פרסו את תלאותיהם בפקק הקבוע ברחובות בני ברק והמחסור במסופי אוטובוס לחניה ולמנוחת הנהגים: "אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור ואיפה נציב אותם, בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?" - שאלו. הם דרשו חניונים ותחנה מרכזית בשני צידי העיר.
נציג העיריה חנוך זיידמן הציע "להוציא את כל התחבורה הבינעירונית מן העיר". יש להקים תחנה אחת מרכזית בצפון ואחת בדרום ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים נוחים ומרווחים בין רחובות העיר לתחנה המרכזית, שכל רכב יאסוף את כל הנוסעים העומדים בתחנה. יש לציין שהעיר הפכה לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר לפי נתוני משרד התחבורה עוברים מידי יום אלפי אוטובוסים בעיר, מצב זה הוא בלתי נסבל לתושבי העיר ורק פתרון זה יפתור את המצב - אמר נציג עירית בני ברק.
במהלך הדיון הציג גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, את נתוני הפתיחה של בני-ברק המונה למעלה מ-194,000 תושבים ומהווה מוקד מרכזי לאוכלוסיה החרדית מכל רחבי הארץ. בעיר מועסקים 16,500 תושבי העיר וקרוב ל-20,000 איש המגיעים ברובם מערים סמוכות ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי שמושך מבקרים רבים. כל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ומתבצעות מידי יום כ-6,200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו כן מתבצעות בעיר כ-104 אלף נסיעות נוסע המבוצעות ביום. שישים אחוז מהנוסעים בבני ברק משתמשים בתחבורה בינעירונית. רק ארבעים אחוז נוסעים בנסיעה עירונית. אופי המשפחה החרדית מקשה להכביד על ילדים עם עגלות ואנשים ומזוודות לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס ומקצה העיר לקצה השני.
יו״ר הועדה סיכם להקים צוות מקצועי של משרד התחבורה והעיריה, המשטרה וחברות התחבורה שיציע תכנית אב לתחבורה בבני ברק תוך 30 יום. יש למצוא שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים ולשלוח ניידות משטרה להברחת מכוניות חונות על צירי התחבורה. כן יש לדאוג לזרימת התחבורה ציבורית גם בשעות העומס ברחובות הראשיים כגון בימי פורים, ערבי שבתות וחגים וכדומה. הועדה דורשת לפתוח מיידית ציר יציאה נוסף מהעיר ברחוב בן דוד. הועדה תתכנס לישיבת מעקב לפני ל״ג בעומר.
ועדה מיוחדת תבחן את בעיות התחבורה בבני ברק
הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנושא בעיות התחברוה הציבורית בעיר בני ברק.
עיריית בני ברק: "הפתרון לפקקים, הוצאת כל הקווים הבין עירוניים למסופים בצפון העיר ובדרומה".
בסדרת הדיונים על התחבורה הציבורית בוועדה לפניות הציבור, נדונו בעיות התחבורה הקשות והתשתית הבלתי אפשרית בבני ברק. יו"ר הועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר הקים צוות משותף למשרד התחבורה ועיריית בני ברק בשיתוף החברות המפעילות תחבורה ציבורית בבני ברק (דן, אגד, קווים, נתיב אקספרס, מטרופולין, סופברבוס, אפיקים ואגד תעבורה) והמשטרה, כדי לפרוץ את המצור התחבורתי על תושבי העיר. "אנו דורשים לפתוח, עוד לפני פורים, את רח' אברהם בן דוד גם ליציאה מן העיר, כדי לשחרר את הלחץ מהיציאות האחרות בעיר" – אמר ח"כ הרב אייכלר.
נציגת הפונים מקרב תושבי חולון החרדים, העלתה בועדה את מצוקת תושבי חולון הנאלצים לנסוע שעתיים הלוך ושעתיים חזור, כל יום לבני ברק: "הלב שלנו בבני ברק ורוב מרכזי הקניות והחינוך בבני ברק. העברנו אלפי פניות ציבור מקרב תושבי חולון ואין מענה". בדיון הודיעו נציגי חברת אגד ומשרד התחבורה, כי עוד לפני פסח יופעל קו קבוע וישיר - קו 146 בין חולון לבני ברק וחזרה. הקו יופעל פעמיים בשעה וישרת את הנוסעים בין שתי הערים. "העברנו למשרד התחבורה כ-1,300 חתימות של נוסעים יראי שמים מחולון הדורשים קשר ישיר עם בני ברק ואני מברך על בשורת החיבור שלהם לבני ברק״ - אמר ח״כ הרב אייכלר.
נציגי חברות התחבורה הציבורית פרסו את תלאותיהם בפקק הקבוע ברחובות בני ברק והמחסור במסופי אוטובוס לחניה ולמנוחת הנהגים: "אנו מגיעים לפורים עם מאות אוטובוסים לטובת הציבור ואיפה נציב אותם, בלי ליצור פקק הסוגר את העיר?" - שאלו. הם דרשו חניונים ותחנה מרכזית בשני צידי העיר.
נציג העיריה חנוך זיידמן הציע "להוציא את כל התחבורה הבינעירונית מן העיר". יש להקים תחנה אחת מרכזית בצפון ואחת בדרום ליציאה מרוכזת והפעלת שאטלים נוחים ומרווחים בין רחובות העיר לתחנה המרכזית, שכל רכב יאסוף את כל הנוסעים העומדים בתחנה. יש לציין שהעיר הפכה לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר לפי נתוני משרד התחבורה עוברים מידי יום אלפי אוטובוסים בעיר, מצב זה הוא בלתי נסבל לתושבי העיר ורק פתרון זה יפתור את המצב - אמר נציג עירית בני ברק.
במהלך הדיון הציג גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, את נתוני הפתיחה של בני-ברק המונה למעלה מ-194,000 תושבים ומהווה מוקד מרכזי לאוכלוסיה החרדית מכל רחבי הארץ. בעיר מועסקים 16,500 תושבי העיר וקרוב ל-20,000 איש המגיעים ברובם מערים סמוכות ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי שמושך מבקרים רבים. כל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ומתבצעות מידי יום כ-6,200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו כן מתבצעות בעיר כ-104 אלף נסיעות נוסע המבוצעות ביום. שישים אחוז מהנוסעים בבני ברק משתמשים בתחבורה בינעירונית. רק ארבעים אחוז נוסעים בנסיעה עירונית. אופי המשפחה החרדית מקשה להכביד על ילדים עם עגלות ואנשים ומזוודות לעבור מאוטובוס לשאטל ומשאטל לאוטובוס ומקצה העיר לקצה השני.
יו״ר הועדה סיכם להקים צוות מקצועי של משרד התחבורה והעיריה, המשטרה וחברות התחבורה שיציע תכנית אב לתחבורה בבני ברק תוך 30 יום. יש למצוא שטחי מסופים בעיר לאוטובוסים ולשלוח ניידות משטרה להברחת מכוניות חונות על צירי התחבורה. כן יש לדאוג לזרימת התחבורה ציבורית גם בשעות העומס ברחובות הראשיים כגון בימי פורים, ערבי שבתות וחגים וכדומה. הועדה דורשת לפתוח מיידית ציר יציאה נוסף מהעיר ברחוב בן דוד. הועדה תתכנס לישיבת מעקב לפני ל״ג בעומר.