האתר לא מספק מידע בסיסי לנוסעים מזדמנים.
האתר החדש של סופרבוס
שמתי לב כרגע שלסופרבוס יש אתר חדש, סוף סוף לאחר הבלבולים הרבים שהיו באתר הישן
www.superbus.co.il
מה דעתכם?
האתר לא מספק מידע בסיסי לנוסעים מזדמנים.
אם אני נוסע קבוע שיודע איך לנסוע מנקודה א' לנקודה ב', כל מה שאני צריך זה למצוא את הלו"ז של הקווים- ואת זה האתר מספק. מגיע להם גם ח"ח על זה שבניגוד לאתרים של משרד התחבורה ואגד, מי שמחפש מידע על קו ספציפי לא צריך להכניס המון מידע מיותר כמו שעת יציאה, תחנת עלייה ותחנת ירידה (הייתי מוותר גם על היום, אבל זה עוד בגדר הסביר).
אבל אם אני נוסע מזדמן שרוצה להגיע מהבית שלי לעיר אחרת- איך האתר עוזר לי? הפונקציונאליות שאני רוצה זה להכניס את הכתובת המדוייקת שלי ואת הכתובת המדוייקת של היעד שלי, ושהאתר ימצא מסלול בשבילי. בנוסף, כל קו צריך לכלול מפה אינטרקטיבית (על בסיס govmap/google maps) עם המסלול של הקו וכל התחנות- נראה שבחלק מהקווים יש רק מפות סטטיות סכמטיות ובאחרים אין אפילו את זה אלא רק רשימת תחנות (ואיך בדיוק נוסע מזדמן יודע איך קוראים לתחנה הכי קרובה ליעד שלו?). נראה שבקווים גם אין לו"ז ברור (יש שעות יציאה אבל לא שעת הגעה משוערת לכל תחנה).
חוץ מזה, כשניסיתי להפעיל את החיפוש בראש הדף (כתבתי עפולה ב-firefox ולחצתי enter) קיבלתי דף מלא בג'יבריש.
 
באופן כללי, כל האתרים האלה הם כישלון אחר גדול של משרד התחבורה: אין שום סיבה שכל חברה תצטרך להרים אתר שכולל את מסלולי הקווים שלה בלבד ושירות תכנון מסלול, מדובר בבזבוז של כסף ומשאבים ובחלוקה לא הכרחית ולא נוחה של מידע. זה שירות שצריך להיעשות באופן מרוכז ע"י משרד התחבורה באתר אחד ויחיד שבנוי בצורה מעולה ע"י מקצוענים ומתוחזק באופן שוטף. לכל חברה צריך להיות אתר שמאפשר לשלוח תלונות, לקבל מידע כללי על החברה, לשלוח בקשות עבודה וכו'- ותו לא. הבעיה הבסיסית היא שהאתר של משרד התחבורה (bus.gov.il) הוא פשוט מתחת לכל ביקורת, אבל הפיתרון למצב הזה הוא לבנות אותו מחדש, ולא להפיל על כל מפעיל לבנות ולתחזק אתר משלו. כדאי שמשרד התחבורה ילמד מ-bus.co.il שבנוי הרבה, הרבה יותר טוב (ולשם הבהרה- אין לי שום קשר לאתר, אני אפילו לא יודע של מי האתר).