שאלה למומחי הרכבות בעולם

מצב
הנושא נעול.
שאלה למומחי הרכבות בעולם

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
 
בישראל יש תחנה כזו: מודיעין מרכז

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
בישראל יש תחנה כזו: מודיעין מרכז
 

Rubim88

New member
יש המון תחנות רכבת כבדה משולבות מבני מסחר

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
יש המון תחנות רכבת כבדה משולבות מבני מסחר
לרוב מדובר בתחנות מרכזיות או תחנות חשובות אחרות, 3 דוגמאות בשליפה הן התחנה מרכזית של ברלין(Hauptbahnhof Berlin), התחנה המרכזית של ציריך(Zürich Hauptbahnhof) והתחנת Hamburg-Altona בהמבורג. בכל הדוגמאות האלו יש בתחנות גם מסילות מתחת לפני הקרקע.
לא רק שהרעש של רכבת חשמלית הוא קטן יותר(בהרבה), היא גם לא פולטת מזהמים ובכלל הופכת את מערכת הרכבות לאטרקטיבית הרבה יותר לנוסעים.

אגב, השילוב של נדל"ן מסחרי במתחמי רכבת עתירי נוסעים וההכנסות מהם היא דרך נפוצה לצמצם עלויות סבסוד של תפעול תשתית הרשת.
 

Rubim88

New member
תוספת קטנה לגבי הרעש

יש המון תחנות רכבת כבדה משולבות מבני מסחר
לרוב מדובר בתחנות מרכזיות או תחנות חשובות אחרות, 3 דוגמאות בשליפה הן התחנה מרכזית של ברלין(Hauptbahnhof Berlin), התחנה המרכזית של ציריך(Zürich Hauptbahnhof) והתחנת Hamburg-Altona בהמבורג. בכל הדוגמאות האלו יש בתחנות גם מסילות מתחת לפני הקרקע.
לא רק שהרעש של רכבת חשמלית הוא קטן יותר(בהרבה), היא גם לא פולטת מזהמים ובכלל הופכת את מערכת הרכבות לאטרקטיבית הרבה יותר לנוסעים.

אגב, השילוב של נדל"ן מסחרי במתחמי רכבת עתירי נוסעים וההכנסות מהם היא דרך נפוצה לצמצם עלויות סבסוד של תפעול תשתית הרשת.
תוספת קטנה לגבי הרעש
לצמצום מקסימלי של הרעש שנגרם גם מאינטרקציה של הציוד הנייד עם התשתית, ניתן להקים את המסילות על מסעות בטון משולבות במשטחי בידוד אקוסטים מלמעלה ויריעות אלסטיות/סמכים אלסטיים מלמטה.
 

Ccyclist

Well-known member
הרעש הגרוע ביותר בטרמינל לונדוני הוא שילוב הכריזה והנוסעים.

תוספת קטנה לגבי הרעש
לצמצום מקסימלי של הרעש שנגרם גם מאינטרקציה של הציוד הנייד עם התשתית, ניתן להקים את המסילות על מסעות בטון משולבות במשטחי בידוד אקוסטים מלמעלה ויריעות אלסטיות/סמכים אלסטיים מלמטה.
הרעש הגרוע ביותר בטרמינל לונדוני הוא שילוב הכריזה והנוסעים.
 

Rubim88

New member
בתחנת טרמינל הרכבות נוסעות במהירות נמוכה מאוד

הרעש הגרוע ביותר בטרמינל לונדוני הוא שילוב הכריזה והנוסעים.
בתחנת טרמינל הרכבות נוסעות במהירות נמוכה מאוד
לכן הן פחות רלוונטיות למפלס הרעש, שגם הוא תלוי במיקום בתחנה.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, אך הן מתאימות יותר למסחר מתחנות המעבר העיקריות.

בתחנת טרמינל הרכבות נוסעות במהירות נמוכה מאוד
לכן הן פחות רלוונטיות למפלס הרעש, שגם הוא תלוי במיקום בתחנה.
נכון, אך הן מתאימות יותר למסחר מתחנות המעבר העיקריות.
בגרמניה וצרפת ראיתי תחנות ויאדוקט בינעירוניות שנמצאות על שלד בטון ולכן אפשר היה לשלב בהן חנויות ברמה דמתחת למסילה בצורה נוחה (אלכסנדרפלטץ בברלין, תחנת ה TGV באוויניון) אבל הבנייה הבריטית המסורתית לתחנות כאלו היא על גבי קשתות לבנים וזה יוצר חללים לא נוחים במיוחד למסחרבתחנות המעבר. אולמות תחנות הטרמינל פשוט מתאימים יותר למסחר כי הם יוצרים כיכרות ענק בתוך מבנים.
&nbsp
בתחנות המעבר הפרבריות הגדולות כמו קלפהאם ג'אנקשן על 17 רציפיה, איסט קרוידן או פינסברי פארק הצנועות יותר עם כ5-8 רציפים, והרשימה ממשיכה מצטיינות במנהרת מעבר או גשר מעבר (או שילוב מקביל של השניים) שאולי יש בהם חנויות מזון מהיר ללא מקום ישיבה, פיצוציות וקיוסקים עם מעבר אחד במקרה הטוב, ולעיתים הפרוזדור העיקרי בכלל לא מתאים למסחר (התחנה העילית בפינסברי פארק) כי זה לא היה שיקול בעת בניית התחנה. עיצוב החללים מפריע למסחר הרבה יותר משאלות של רעש מרכבות אקספרס שעוברות בתחנות אלו בלי לעצור. מדי פעם מדביקים להן איזה מרכז מסחרי בקומת הגשר או לצד פרוזדור הגישה (כלומר - גבו של המרכז נסמך על הויאדוקט) אבל זה תמיד יוצא חלל מעבר מאולץ. גם בלונדון ברידג' שחצייה טרמינל וחצייה מעבר האזור המסחרי המוצלח הוא בגבה של תחנת הטרמינל.
&nbsp
ואל תדאג, בקרוב אני עושה עוד בירה אירופאית שאינה לונדון עם מספר מערכות מסילתיות...
 

Rubim88

New member
תחנה תתאים למסחר אם יתכננו אותה ככה

נכון, אך הן מתאימות יותר למסחר מתחנות המעבר העיקריות.
בגרמניה וצרפת ראיתי תחנות ויאדוקט בינעירוניות שנמצאות על שלד בטון ולכן אפשר היה לשלב בהן חנויות ברמה דמתחת למסילה בצורה נוחה (אלכסנדרפלטץ בברלין, תחנת ה TGV באוויניון) אבל הבנייה הבריטית המסורתית לתחנות כאלו היא על גבי קשתות לבנים וזה יוצר חללים לא נוחים במיוחד למסחרבתחנות המעבר. אולמות תחנות הטרמינל פשוט מתאימים יותר למסחר כי הם יוצרים כיכרות ענק בתוך מבנים.
&nbsp
בתחנות המעבר הפרבריות הגדולות כמו קלפהאם ג'אנקשן על 17 רציפיה, איסט קרוידן או פינסברי פארק הצנועות יותר עם כ5-8 רציפים, והרשימה ממשיכה מצטיינות במנהרת מעבר או גשר מעבר (או שילוב מקביל של השניים) שאולי יש בהם חנויות מזון מהיר ללא מקום ישיבה, פיצוציות וקיוסקים עם מעבר אחד במקרה הטוב, ולעיתים הפרוזדור העיקרי בכלל לא מתאים למסחר (התחנה העילית בפינסברי פארק) כי זה לא היה שיקול בעת בניית התחנה. עיצוב החללים מפריע למסחר הרבה יותר משאלות של רעש מרכבות אקספרס שעוברות בתחנות אלו בלי לעצור. מדי פעם מדביקים להן איזה מרכז מסחרי בקומת הגשר או לצד פרוזדור הגישה (כלומר - גבו של המרכז נסמך על הויאדוקט) אבל זה תמיד יוצא חלל מעבר מאולץ. גם בלונדון ברידג' שחצייה טרמינל וחצייה מעבר האזור המסחרי המוצלח הוא בגבה של תחנת הטרמינל.
&nbsp
ואל תדאג, בקרוב אני עושה עוד בירה אירופאית שאינה לונדון עם מספר מערכות מסילתיות...
תחנה תתאים למסחר אם יתכננו אותה ככה
זה לא קשור לתצורה שלה(ר"ע ת"מ ברלין), אם כבר בגלל השטח הקטן של תחנות מעבר(בגלל שצריכות משמעותית פחות רציפים לאותה קיבולת) אפשר להקים יותר שטחי מסחר ביחס לשטח.
 

alantan

New member
לגבי הסיפא שלך, אני מסכים לחלוטין, אבל יש גם לובי רדיקאלי של

יש המון תחנות רכבת כבדה משולבות מבני מסחר
לרוב מדובר בתחנות מרכזיות או תחנות חשובות אחרות, 3 דוגמאות בשליפה הן התחנה מרכזית של ברלין(Hauptbahnhof Berlin), התחנה המרכזית של ציריך(Zürich Hauptbahnhof) והתחנת Hamburg-Altona בהמבורג. בכל הדוגמאות האלו יש בתחנות גם מסילות מתחת לפני הקרקע.
לא רק שהרעש של רכבת חשמלית הוא קטן יותר(בהרבה), היא גם לא פולטת מזהמים ובכלל הופכת את מערכת הרכבות לאטרקטיבית הרבה יותר לנוסעים.

אגב, השילוב של נדל"ן מסחרי במתחמי רכבת עתירי נוסעים וההכנסות מהם היא דרך נפוצה לצמצם עלויות סבסוד של תפעול תשתית הרשת.
לגבי הסיפא שלך, אני מסכים לחלוטין, אבל יש גם לובי רדיקאלי של
מרקסיסטים שמאמינים שכל דבר שקשור לתחבורה ציבורית אסור שיהיה שם מעורבות פרטית. כנראה כי זה לא מסתדר להם עם הדוגמטיות האוטופית, למעשה דיסטופית.
 

Ccyclist

Well-known member
בסוף שדרת קארל מארקס בברלין שוכנת תחנת אלכסנדרפלטץ...

לגבי הסיפא שלך, אני מסכים לחלוטין, אבל יש גם לובי רדיקאלי של
מרקסיסטים שמאמינים שכל דבר שקשור לתחבורה ציבורית אסור שיהיה שם מעורבות פרטית. כנראה כי זה לא מסתדר להם עם הדוגמטיות האוטופית, למעשה דיסטופית.
בסוף שדרת קארל מארקס בברלין שוכנת תחנת אלכסנדרפלטץ...
בעבר מרכז הבירה המזרח-גרמנית. סביב התחנה ישנה כיכר גדולה ובניין כולבו מצד אחד, ומגדל הטלוויזיה ובעבר הפרלמנט המזרח-גרמני (הבניין נהרס אחרי איחוד גרמניה) .אז גם המרקסיזם בצורתו הטהורה מרכז תח"צ ושימוש ציבורי.
 

Ccyclist

Well-known member
בכל תחנת טרמינל בריטית גדולה יש מרכז מסחרי לנוסעים.

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
בכל תחנת טרמינל בריטית גדולה יש מרכז מסחרי לנוסעים.
על פי רוב מדובר בקומה מסחרית אחת בגובה הרציפים, אם כי ברבות יש גם קומה שניה או ניצול של שטחי מרתף. החנויות מאד פרקטיות - בית מרקחת, מינימארקט או שניים, חנות עיתונים, ומלא רשתות אוכל, טייק אווי, וקפה. זה לא סוג המקום שהולכים אליו לחווית קנייה אבל אם כבר ממתינים לרכבת יש שם את כל מה שתצטרך. לעיתים אם האזור העירוני הקרוב לתחנה צפוף ניתן להשתמש בה לקניות רגועות יותר במתחם סגור, ובכלל לחנויות בתחנות יש שעות פתיחה ארוכות יותר. מדובר בדרך כלל בחנויות רשת מוכרות. מתחת לתחנות הטרמינל הלונדוניות יש תחנות רכבת תחתית עם מספר קווים. המסחר בתחנות התחתית מוגבל מאד ולכן נוסעי התחתית ישתמשו במרכז המסחרי של התחנה ה"עילית" לקנות פריט כזה או אחר במסעם. יש לציין בנפרד את שוק האוכל של Borough שחלק ממנו ממשיך אל תוך המרתפים של תחנת London Bridge והעסקים המעניינים כולל מוזיאון אימה הנמצאים בקשתות שמתחת לתחנה זו, ואת בניין המשרדים שנבנה מעל לרציפיה של תחנת Charing Cross שבמרתפיה שוכן מועדון לילה. בסביבה עירונית יש לשטחים מתים מעל ומתחת לתחנות נטייה להתמלא. לך למפות גוגל, חפש כל תחנת טרמינל לונדונית גדולה (לא קשה למצוא אותן בהצלבת תח"צ ולווין, ותיכנס לסיור בסטריט וויו.
&nbsp
ושלא יאשימו אותי בלונדוניות יתר: בברלין יש מרכז מסחרי חביב מהסוג בתחנת אלכסנדרפלטץ, איכשהו המבנה בבסיס התחנה מלבני יותר ופתוח יותר מהמקבילות הלונדוניות שבנויות על קשתות לבנים (שיקום מודרני בבטון אחרי המלחמה אולי?) בתחנה זו שאינה טרמינל עוברות רכבות עיליות בינ"ל, ארציות ופרבריות ומתחתיה מספר קווי רכבת תחתית. בלוצרן שבשוויץ האזור המסחרי שבקדמת התחנה מגיע משום מה למפלס תת קרקעי אף שבעיר יש אוטובוסים וטרוליבוסים בלבד, ולהבנתי הרכבת הפרברית שם מדתמשת ברציפים העיליים. בטרמיני שברומא היו בעיקר קיוסקים - בתחנה זו נפגשים שני קווי המטרו של רומא.
 
אוקי, אז מסחר לא חסר

בכל תחנת טרמינל בריטית גדולה יש מרכז מסחרי לנוסעים.
על פי רוב מדובר בקומה מסחרית אחת בגובה הרציפים, אם כי ברבות יש גם קומה שניה או ניצול של שטחי מרתף. החנויות מאד פרקטיות - בית מרקחת, מינימארקט או שניים, חנות עיתונים, ומלא רשתות אוכל, טייק אווי, וקפה. זה לא סוג המקום שהולכים אליו לחווית קנייה אבל אם כבר ממתינים לרכבת יש שם את כל מה שתצטרך. לעיתים אם האזור העירוני הקרוב לתחנה צפוף ניתן להשתמש בה לקניות רגועות יותר במתחם סגור, ובכלל לחנויות בתחנות יש שעות פתיחה ארוכות יותר. מדובר בדרך כלל בחנויות רשת מוכרות. מתחת לתחנות הטרמינל הלונדוניות יש תחנות רכבת תחתית עם מספר קווים. המסחר בתחנות התחתית מוגבל מאד ולכן נוסעי התחתית ישתמשו במרכז המסחרי של התחנה ה"עילית" לקנות פריט כזה או אחר במסעם. יש לציין בנפרד את שוק האוכל של Borough שחלק ממנו ממשיך אל תוך המרתפים של תחנת London Bridge והעסקים המעניינים כולל מוזיאון אימה הנמצאים בקשתות שמתחת לתחנה זו, ואת בניין המשרדים שנבנה מעל לרציפיה של תחנת Charing Cross שבמרתפיה שוכן מועדון לילה. בסביבה עירונית יש לשטחים מתים מעל ומתחת לתחנות נטייה להתמלא. לך למפות גוגל, חפש כל תחנת טרמינל לונדונית גדולה (לא קשה למצוא אותן בהצלבת תח"צ ולווין, ותיכנס לסיור בסטריט וויו.
&nbsp
ושלא יאשימו אותי בלונדוניות יתר: בברלין יש מרכז מסחרי חביב מהסוג בתחנת אלכסנדרפלטץ, איכשהו המבנה בבסיס התחנה מלבני יותר ופתוח יותר מהמקבילות הלונדוניות שבנויות על קשתות לבנים (שיקום מודרני בבטון אחרי המלחמה אולי?) בתחנה זו שאינה טרמינל עוברות רכבות עיליות בינ"ל, ארציות ופרבריות ומתחתיה מספר קווי רכבת תחתית. בלוצרן שבשוויץ האזור המסחרי שבקדמת התחנה מגיע משום מה למפלס תת קרקעי אף שבעיר יש אוטובוסים וטרוליבוסים בלבד, ולהבנתי הרכבת הפרברית שם מדתמשת ברציפים העיליים. בטרמיני שברומא היו בעיקר קיוסקים - בתחנה זו נפגשים שני קווי המטרו של רומא.
אוקי, אז מסחר לא חסר
מה לגבי מבני ציבור, האם קיימת תחנה במרכז מתחם של ריכוז מבני ציבור, כמו משרדי ממשלה או עירייה או משהו בסגנון?
הכוונה ממש צמוד, לא כמו שמתקיים בתחנת רמלה או חיפה מרכז.

RUBIM - למעשה אין סיבה שלא לתכנן היום רכבת במרכזים עירוניים (בהנחה שהקו יחושמל), אין מה לחשוש מנושאי הקרינה וכיוצ"ב,(מקוה לא לפתוח פה במהומה כן...), אפילו אם מדובר ברכבת כבדה?
 

Rubim88

New member
אני מכיר תחנה שמשלבת משרדים

אוקי, אז מסחר לא חסר
מה לגבי מבני ציבור, האם קיימת תחנה במרכז מתחם של ריכוז מבני ציבור, כמו משרדי ממשלה או עירייה או משהו בסגנון?
הכוונה ממש צמוד, לא כמו שמתקיים בתחנת רמלה או חיפה מרכז.

RUBIM - למעשה אין סיבה שלא לתכנן היום רכבת במרכזים עירוניים (בהנחה שהקו יחושמל), אין מה לחשוש מנושאי הקרינה וכיוצ"ב,(מקוה לא לפתוח פה במהומה כן...), אפילו אם מדובר ברכבת כבדה?
אני מכיר תחנה שמשלבת משרדים
בנוסף למלון וחנויות, אך לא מדובר במשרדי ממשלה או עירייה - The Squaire ליד פרנקפורט. אם מסתכלים על תחנות רכבת מרכזיות או חשובות של רשתות ארציות או פרבריות רואים שהמשרדים קיימים סמוך/מסביב ולא משולבים בתחנה, ואילו בתחנה משלבים מסחר. זה גם הגיוני כי כך יש ניצול של זרם הנוסעים(שלהם יעדים שונים ומבוזרים) בדרכם ליעדם או להחלפת אמצעי תחבורה להגדלת הפדיון של החנויות.

לא רק שאין סיבה שלא לתכנן דבר כזה, זה המצב האופטימלי. הבעיה היא שבמציאות בארץ כשהכל כבר בנוי, להכניס תחנת רכבת לתוך הערים זאת אומרת עלויות גבוהות יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
המלצתי היא לבחור מספר ערים ולסייר בהן וירטואלית.

אוקי, אז מסחר לא חסר
מה לגבי מבני ציבור, האם קיימת תחנה במרכז מתחם של ריכוז מבני ציבור, כמו משרדי ממשלה או עירייה או משהו בסגנון?
הכוונה ממש צמוד, לא כמו שמתקיים בתחנת רמלה או חיפה מרכז.

RUBIM - למעשה אין סיבה שלא לתכנן היום רכבת במרכזים עירוניים (בהנחה שהקו יחושמל), אין מה לחשוש מנושאי הקרינה וכיוצ"ב,(מקוה לא לפתוח פה במהומה כן...), אפילו אם מדובר ברכבת כבדה?
המלצתי היא לבחור מספר ערים ולסייר בהן וירטואלית.
כך תלמד שהכלל הוא שאין כללים. הכל משתלב לפי אילוצים ופשרות וישנן דרכים רבות לפתור את אותה הבעיה. אם אתה מדבר על תחנות בקנה מידה ישראלי לא קשה למקם אותן ליד, מתחת או מעל רחובות הערים ואלו נסמכים תחבורתית על התשתית המסילתית שלהן. אם הכוונה לרכבת ארצית או פרברית ולא לרכבת תחתית חפש בסיורך מערכות כמו ה RER בפריס, ה S-BAHN בברלין, ואת ה Overground או קווי הגדה הדרומית בלונדון. באיטליה חפש את תחנת הרכבת המרכזית ברומא או פירנצה כדי לראות שגם ביעדים האומנותיים ביותר האילוצים אותם אילוצים (למעט גשר הרכבת הייחודי לוונציה).
&nbsp
מסילת הרכבת היא בדרך כלל הדבר הראשון בהיררכיה התיכנונית כי רכבת כבדה אינה יכולה לעלות ולרדת בין מפלסים בקלות של רכב כביש. אם המסילה מובילה לגבהות שמסביב לעיר או חוצה נהר היא תהיה במפלס עילי על ויאדוקטים (סוג של גשר עילי שאינו מגשר על מכשול ספציפי אלא ממשיך במפלס אחיד). אם החיבור היעיל ביותר בעת בניית המסילה היה על פני הקרקע היא תהיה על פני הקרקע והכבישים החוצים יעברו מתחתה או מעליה. אם היא יורדת למישור נחל או עמק בין גבהות אז היא תהיה בחפיר או שיקוע אבל רק כי זה מוכתב ע"י המסלול. מנהרות בדרך כלל קורות כשצריך לחצות גבעה. שיקוע לשם שיקוע אינו הכלל.
&nbsp
היופי במפות גוגל הוא שאתה יכול לסייר במקומות חדשים מהסמארטפון, או לחלופין - להראות מקומות שטיילת בהם ולא חשבת שהם חשובים מספיק לצלם. כך בעת מאבק החישמול כשהיתה טענה מגוכחת שיפנו לאפיפיור הראיתי שבתחנת Roma San Pietro המשרתת את קריית הוותיקן יש חוטי חישמול עילי.
 

Ccyclist

Well-known member
הערה לגבי ה RER -

המלצתי היא לבחור מספר ערים ולסייר בהן וירטואלית.
כך תלמד שהכלל הוא שאין כללים. הכל משתלב לפי אילוצים ופשרות וישנן דרכים רבות לפתור את אותה הבעיה. אם אתה מדבר על תחנות בקנה מידה ישראלי לא קשה למקם אותן ליד, מתחת או מעל רחובות הערים ואלו נסמכים תחבורתית על התשתית המסילתית שלהן. אם הכוונה לרכבת ארצית או פרברית ולא לרכבת תחתית חפש בסיורך מערכות כמו ה RER בפריס, ה S-BAHN בברלין, ואת ה Overground או קווי הגדה הדרומית בלונדון. באיטליה חפש את תחנת הרכבת המרכזית ברומא או פירנצה כדי לראות שגם ביעדים האומנותיים ביותר האילוצים אותם אילוצים (למעט גשר הרכבת הייחודי לוונציה).
&nbsp
מסילת הרכבת היא בדרך כלל הדבר הראשון בהיררכיה התיכנונית כי רכבת כבדה אינה יכולה לעלות ולרדת בין מפלסים בקלות של רכב כביש. אם המסילה מובילה לגבהות שמסביב לעיר או חוצה נהר היא תהיה במפלס עילי על ויאדוקטים (סוג של גשר עילי שאינו מגשר על מכשול ספציפי אלא ממשיך במפלס אחיד). אם החיבור היעיל ביותר בעת בניית המסילה היה על פני הקרקע היא תהיה על פני הקרקע והכבישים החוצים יעברו מתחתה או מעליה. אם היא יורדת למישור נחל או עמק בין גבהות אז היא תהיה בחפיר או שיקוע אבל רק כי זה מוכתב ע"י המסלול. מנהרות בדרך כלל קורות כשצריך לחצות גבעה. שיקוע לשם שיקוע אינו הכלל.
&nbsp
היופי במפות גוגל הוא שאתה יכול לסייר במקומות חדשים מהסמארטפון, או לחלופין - להראות מקומות שטיילת בהם ולא חשבת שהם חשובים מספיק לצלם. כך בעת מאבק החישמול כשהיתה טענה מגוכחת שיפנו לאפיפיור הראיתי שבתחנת Roma San Pietro המשרתת את קריית הוותיקן יש חוטי חישמול עילי.
הערה לגבי ה RER -
ליבות הקווים הם תת קרקעיים, כדי לראות איך המסילה משתלבת עדיף להרחיק קצת לנקודות בהן הקווים עולים לפני השטח. המערכת נוצרה ע"י חיבור שלוחות שהיו מסתיימות בתחנת טרמינל אחת לשלוחות שהסתיימו בתחנה אחרת דרך ליבות חדשות שנבנו בשנות השישים והשבעים. הליבות האלו אינן משמשות את הרכבת הארצית בצרפת ולכן הן רלוונטיות פחות לקווים ארציים בישראל. לערך הרכבות האזוריות סביב פריס במחוז איל-דה-פראנס https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transilien
 
תל אביב השלום - קניון עזריאלי

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
תל אביב השלום - קניון עזריאלי
 
תחנת טייפה בטיוואן

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
תחנת טייפה בטיוואן
שם גם תחנת האוטובוס המרכזית, תחנת מטרו, תחנת רכבת רגילה ורכבת מהירה,
וגם מרכז קניות תת קרקעי, והכי חשוב מודיעין ולשכת תיירות.
 

cwen

New member
גם תחנת קורנבן בז'נבה היא מרכז מסחרי בלב העיר.

שאלה למומחי הרכבות בעולם
היי, למישהו כאן יש דוגמה למתחם בו פועלת תחנת רכבת (רצוי כבדה) שמשולב עם מתחם של מבני ציבור או מבני מסחר בעולם, או אפילו בארץ?
ותת סעיף של אותה שאלה, האם יש מתחם כזה בו המסילה היא משוקעת?
וגם, האם רכבת חשמלית יכולה לתרום להשתלבות במתחם כזה (נראה לי שכן כי הרעש מופחת)?
תודה לעונים!
גם תחנת קורנבן בז'נבה היא מרכז מסחרי בלב העיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה