Ccyclist
Well-known member
הצעת מטרו בסכמת IVU על בסיס תוואי ושלוחות האוצר
הצעת מטרו בסכמת IVU על בסיס תוואי ושלוחות האוצר
הפוסט המקורי נקבר עמוק בדיון בהצעת האוצר. אני מעלה אותו בצורה ראשית יותר. בדיון הצעתי מערך סכמטי לחיבור קווי המטרו שהאוצר מציע לכדי מערכת ראשית כמקובל בעולם, כשקווי רק"ל נת"ע ישמשו כאמצעי משלים. סכמטית תיארתי את הרעיון כ IVU, קו צפון-דרום ישר (I) , קו צפון מזרחי - דרום מזרחי בעיקול קל (V) , וקו מזרחי כפול עם פנייה עגולה חדה (U) . הביצוע הוא על בסיס הצעת האוצר ללא המצאת קווים משלי למעט קטעי חיבור קטנים בלב העיר, אך אני מייצג את המטרו הרדיאלי המיותר לטעמי כרק"ל.
בכתום: כל שלוחות ומסלולי המטרו בהצעת האוצר שאינם שידרוג של קווי נת"ע, למעט הקו ההיקפי שעדיף שיהיה רק"ל. אלו תוואים שהאוצר בכבודו ובעצמו מציע יש מאין וקובע שיש בהם דרישה מספקת למטרו. בהצעת האוצר השניה נעלם קו לאורך רצועת החוף הדרומית אך הוא אינו הקו האדום ולכן אני מראה אותו בהצעתי.
בגווני סגול: מערכת מטרו של שלושה קווים בתצורת IVU בלב העיר - קו ישר, קו עם עיקול קל וקו עם עיקול סיבובי יותר. שימו לב: כל שלוחות הקוווים הם השלוחות של האוצר. בתוואים נצמדתי ככל האפשר לתוואי האוצר למעט קטעי חיבור קצרים בלב העיר. אפילו נצמדתי לקטע האיילון שנראה תמוה בעיניי, אך הורדתי ממנו שתי שלוחות.
בסגול על המפה הכתומה: התוספת הנדרשת להפיכת הצעת האוצר לרשת מטרו בלב. יחסית לרשת המוצעת זוהי תוספת צנועה ביותר, ומשום שהצעתי מחליפה את המטרו הרדיאלי ברק"ל רדיאלי כנהוג בערים כמו פריס או ברלין החיסכון מאפשר אותה.
משום שלא המצאתי שלוחות פרבריות יש מאין המערכת נראית קצת חסרה בכיוון בקעת אונו ונתב"ג, אבל זו תוצאה מעיקרון ההיצמדות לתוואיים. כמו כן - לא "הזזתי" את תוואי הקו שהוצע באיילון. הרעיון היה להצמד ככל האפשר למה שהאוצר מגדיר מסלולים מבוקשים.
הצעת מטרו בסכמת IVU על בסיס תוואי ושלוחות האוצר
הפוסט המקורי נקבר עמוק בדיון בהצעת האוצר. אני מעלה אותו בצורה ראשית יותר. בדיון הצעתי מערך סכמטי לחיבור קווי המטרו שהאוצר מציע לכדי מערכת ראשית כמקובל בעולם, כשקווי רק"ל נת"ע ישמשו כאמצעי משלים. סכמטית תיארתי את הרעיון כ IVU, קו צפון-דרום ישר (I) , קו צפון מזרחי - דרום מזרחי בעיקול קל (V) , וקו מזרחי כפול עם פנייה עגולה חדה (U) . הביצוע הוא על בסיס הצעת האוצר ללא המצאת קווים משלי למעט קטעי חיבור קטנים בלב העיר, אך אני מייצג את המטרו הרדיאלי המיותר לטעמי כרק"ל.
בכתום: כל שלוחות ומסלולי המטרו בהצעת האוצר שאינם שידרוג של קווי נת"ע, למעט הקו ההיקפי שעדיף שיהיה רק"ל. אלו תוואים שהאוצר בכבודו ובעצמו מציע יש מאין וקובע שיש בהם דרישה מספקת למטרו. בהצעת האוצר השניה נעלם קו לאורך רצועת החוף הדרומית אך הוא אינו הקו האדום ולכן אני מראה אותו בהצעתי.
בגווני סגול: מערכת מטרו של שלושה קווים בתצורת IVU בלב העיר - קו ישר, קו עם עיקול קל וקו עם עיקול סיבובי יותר. שימו לב: כל שלוחות הקוווים הם השלוחות של האוצר. בתוואים נצמדתי ככל האפשר לתוואי האוצר למעט קטעי חיבור קצרים בלב העיר. אפילו נצמדתי לקטע האיילון שנראה תמוה בעיניי, אך הורדתי ממנו שתי שלוחות.
בסגול על המפה הכתומה: התוספת הנדרשת להפיכת הצעת האוצר לרשת מטרו בלב. יחסית לרשת המוצעת זוהי תוספת צנועה ביותר, ומשום שהצעתי מחליפה את המטרו הרדיאלי ברק"ל רדיאלי כנהוג בערים כמו פריס או ברלין החיסכון מאפשר אותה.
משום שלא המצאתי שלוחות פרבריות יש מאין המערכת נראית קצת חסרה בכיוון בקעת אונו ונתב"ג, אבל זו תוצאה מעיקרון ההיצמדות לתוואיים. כמו כן - לא "הזזתי" את תוואי הקו שהוצע באיילון. הרעיון היה להצמד ככל האפשר למה שהאוצר מגדיר מסלולים מבוקשים.