המכונה יודעת לזהות שאין להוריד מהכרטיסייה אלא מהסמסטריאלי?

  • פותח הנושא 274
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

274

New member
המכונה יודעת לזהות שאין להוריד מהכרטיסייה אלא מהסמסטריאלי?

המכונה יודעת לזהות שאין להוריד מהכרטיסייה אלא מהסמסטריאלי?
אהלן,

אם רכשתי חופשי סמסטריאלי לגוש דן מורחב, ויש על אותו רב קו גם כרטיסייה שרכשתי בעבר עם 13 נסיעות באותו אזור - האם המכונה באוטובוס תדע אוטמטית להוריד את הנסיעה מהסמסטריאלי ולא מהכרטיסייה?

וכיצד ניתן להיות בטוחים שמעבירים את הרב קו באוטובוס שההורדה הייתה נכונה? (מישהו פעם אמר לי שכשמדובר בכרטיסייה יוצא פתק מהמכונה וכשמדובר בחופשי תקופתי - לא, אבל לא יודע אם זה נכון).

וכמובן - האם התשובה תקפה לכלל מפעילי התחב"צ? כעת משהמינוי כולל לא רק את אגד ודן, אלא את כל החברות באזור.

תודה
 

846

Active member
דבר ראשון, אל תניח את הכרטיס על מכשיר הכירטוס באופן

המכונה יודעת לזהות שאין להוריד מהכרטיסייה אלא מהסמסטריאלי?
אהלן,

אם רכשתי חופשי סמסטריאלי לגוש דן מורחב, ויש על אותו רב קו גם כרטיסייה שרכשתי בעבר עם 13 נסיעות באותו אזור - האם המכונה באוטובוס תדע אוטמטית להוריד את הנסיעה מהסמסטריאלי ולא מהכרטיסייה?

וכיצד ניתן להיות בטוחים שמעבירים את הרב קו באוטובוס שההורדה הייתה נכונה? (מישהו פעם אמר לי שכשמדובר בכרטיסייה יוצא פתק מהמכונה וכשמדובר בחופשי תקופתי - לא, אבל לא יודע אם זה נכון).

וכמובן - האם התשובה תקפה לכלל מפעילי התחב"צ? כעת משהמינוי כולל לא רק את אגד ודן, אלא את כל החברות באזור.

תודה
דבר ראשון, אל תניח את הכרטיס על מכשיר הכירטוס באופן
אוטומטי,
תגיד לנהג איזה סוגי כרטיסים טעונים על הרב קו ומה אתה רוצה שהוא יחייב.
במידה ובוצע חיוב אוטומטי לא נכון, הנהג ידע באותו הרגע לבטל את החיוב השגוי ולחייב את הכרטיס המתאים.
אני ניתקל בהרבה מיקרים של נוסעים שהניחו את הכרטיס על מכישר הכירטוס בלי לדבר עם הנהג וחוייבו בקוד 42 באופן אוטומטי וכאשר רצו להמשיך לאיזור הבא, נאלצתי לחייבם בקוד 43.
אני תמיד מסביר להם את מה שכתבתי למעלה.
דברו עם הנהג לפני שאתם מניחים הכרטיס.
&nbsp
 

benshap2

New member
בחברות אחרות נהגים גם יכולים לבטל חיוב שבוצע?

דבר ראשון, אל תניח את הכרטיס על מכשיר הכירטוס באופן
אוטומטי,
תגיד לנהג איזה סוגי כרטיסים טעונים על הרב קו ומה אתה רוצה שהוא יחייב.
במידה ובוצע חיוב אוטומטי לא נכון, הנהג ידע באותו הרגע לבטל את החיוב השגוי ולחייב את הכרטיס המתאים.
אני ניתקל בהרבה מיקרים של נוסעים שהניחו את הכרטיס על מכישר הכירטוס בלי לדבר עם הנהג וחוייבו בקוד 42 באופן אוטומטי וכאשר רצו להמשיך לאיזור הבא, נאלצתי לחייבם בקוד 43.
אני תמיד מסביר להם את מה שכתבתי למעלה.
דברו עם הנהג לפני שאתם מניחים הכרטיס.
&nbsp
בחברות אחרות נהגים גם יכולים לבטל חיוב שבוצע?
כי לא נתקלתי פעם אחת בנהג שאחרי טעות תיקן, תמיד הם מפנים אותך לעמדת שירות שנמצאת מאוד רחוק מאיפה שאתה נמצא באותו רגע אם אתה רוצה לראות את הכמה שקלים שלך, שבאותו רגע הם כמובן שבויים של חברת האוטובוסים, בחזרה...
&nbsp
שלחתי כבר הצעה לתיקון התקנות כך מפעיל התח"צ יחויב להשיב את הכסף בתוספת פיצוי אוטומטי של 250 שקלים על כל חיוב שגוי, זאת מבלי לגרוע מזכותו של הנוסע לכל פיצוי נוסף בגין נזק שיוכיח, או ממפעיל התח"צ להוכיח שהנזק הינו באשמת הנוסע (שני אלו - בבית המשפט).
&nbsp
בנוסף, מפעיל התח"צ יחויב לדווח על כל מקרה של חיוב שגוי למשרד התחבורה, כאשר החברות יקנסו באופן אוטומטי מידי חודש לפי הפירוט הבא:
&nbsp
עד 100 הפרות - 500 שקלים להפרה.
בין 101 ל 1000 הפרות - 1000 שקלים להפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
בין 1001 ל 10,000 הפרות - 2000 שקלים להפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
10,000 הפרות ומעלה בחודש קלנדרי - 5,000 ש"ח לכל הפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
&nbsp
הקנסות יחולטו באופן אוטומטי מהערבונות של מפעיל התח"צ, אשר יחויב להשלימם לסכום הקבוע במכרז תוך 5 ימי עסקים. לאחר מכן יחויב בהפרשי ריבית והצמדה, ויסתכן בסנקציות נוספות, כאילו לא הפקיד ערבויות כלל, כקבוע בתנאי המכרז.
 

benshap2

New member
הסיבה לקנסות הגבוהים המוצעים (כי תפוז לא נותן לערוך)

בחברות אחרות נהגים גם יכולים לבטל חיוב שבוצע?
כי לא נתקלתי פעם אחת בנהג שאחרי טעות תיקן, תמיד הם מפנים אותך לעמדת שירות שנמצאת מאוד רחוק מאיפה שאתה נמצא באותו רגע אם אתה רוצה לראות את הכמה שקלים שלך, שבאותו רגע הם כמובן שבויים של חברת האוטובוסים, בחזרה...
&nbsp
שלחתי כבר הצעה לתיקון התקנות כך מפעיל התח"צ יחויב להשיב את הכסף בתוספת פיצוי אוטומטי של 250 שקלים על כל חיוב שגוי, זאת מבלי לגרוע מזכותו של הנוסע לכל פיצוי נוסף בגין נזק שיוכיח, או ממפעיל התח"צ להוכיח שהנזק הינו באשמת הנוסע (שני אלו - בבית המשפט).
&nbsp
בנוסף, מפעיל התח"צ יחויב לדווח על כל מקרה של חיוב שגוי למשרד התחבורה, כאשר החברות יקנסו באופן אוטומטי מידי חודש לפי הפירוט הבא:
&nbsp
עד 100 הפרות - 500 שקלים להפרה.
בין 101 ל 1000 הפרות - 1000 שקלים להפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
בין 1001 ל 10,000 הפרות - 2000 שקלים להפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
10,000 הפרות ומעלה בחודש קלנדרי - 5,000 ש"ח לכל הפרה, החל מן ההפרה הראשונה.
&nbsp
הקנסות יחולטו באופן אוטומטי מהערבונות של מפעיל התח"צ, אשר יחויב להשלימם לסכום הקבוע במכרז תוך 5 ימי עסקים. לאחר מכן יחויב בהפרשי ריבית והצמדה, ויסתכן בסנקציות נוספות, כאילו לא הפקיד ערבויות כלל, כקבוע בתנאי המכרז.
הסיבה לקנסות הגבוהים המוצעים (כי תפוז לא נותן לערוך)
היא שכיום יש מעין ביררת מחדל כזו, בה נהגים מעדיפים "לא להסתכן" ולחייב את הלקוח במקרה בו הם לא בטוחים (כי החברה לא הסבירה להם כמו שצריך) אם צריך לחייב או לאץ
דוגמא לכך היא כל הנהגים שלמרות שיש לך חופשי יומי מחייבים אותך בנסיעות.
&nbsp
במקביל, מכשירי התיקוף באוטובוסים הם בצורה כזו, שלא מאפשרים לנהג לבטל טרנזקציה, אלא הוא חייב לשלוח את הנוסע המסכן לבזבז חצי יום ולהגיע לתחנה מרכזית ספציפית כדי לקבל החזר של כמה שקלים.
מאחר ורוב הנוסעים לא עושים זאת - הכסף זורם לכיסן של המפעילות.
&nbsp
אך ורק קנסות מרתיעים יגרמו לברירת המחדל הזו להתהפך - ולהיות (כפי שהיתה צריכה להיות מלכתחילה) - שספק פועל לטובת הנוסע, ולא להיפך (ולדאוג שנהגים יהיו בקיאים בנהלים הרבה יותר).
 

Bus Nerd

Active member
נהגים כן יכולים לבטל טרנזקציה, לפחות בחלק מהחברות

הסיבה לקנסות הגבוהים המוצעים (כי תפוז לא נותן לערוך)
היא שכיום יש מעין ביררת מחדל כזו, בה נהגים מעדיפים "לא להסתכן" ולחייב את הלקוח במקרה בו הם לא בטוחים (כי החברה לא הסבירה להם כמו שצריך) אם צריך לחייב או לאץ
דוגמא לכך היא כל הנהגים שלמרות שיש לך חופשי יומי מחייבים אותך בנסיעות.
&nbsp
במקביל, מכשירי התיקוף באוטובוסים הם בצורה כזו, שלא מאפשרים לנהג לבטל טרנזקציה, אלא הוא חייב לשלוח את הנוסע המסכן לבזבז חצי יום ולהגיע לתחנה מרכזית ספציפית כדי לקבל החזר של כמה שקלים.
מאחר ורוב הנוסעים לא עושים זאת - הכסף זורם לכיסן של המפעילות.
&nbsp
אך ורק קנסות מרתיעים יגרמו לברירת המחדל הזו להתהפך - ולהיות (כפי שהיתה צריכה להיות מלכתחילה) - שספק פועל לטובת הנוסע, ולא להיפך (ולדאוג שנהגים יהיו בקיאים בנהלים הרבה יותר).
נהגים כן יכולים לבטל טרנזקציה, לפחות בחלק מהחברות
לפני מספר שנים עליתי על אוטובוס של קווים באיזור פתח תקווה בתור נסיעת המשך מכיוון תל אביב. כשעליתי על האוטובוס שמתי את הרבקו על המכשיר, והוא סימן שהכל בסדר אבל הנהג לא שם לב ולחץ על הכפתור לחיוב.
&nbsp
הראתי לנהג הוכחה שלא עברו 90 דקות מאז תחילת הנסיעה הקודמת שלי (תמיד שומר את הפתקית), אז הוא ביטל את החיוב והודפסה לי פתקית של "כרטיס ביטול"
&nbsp
מכאן אני מסיק שבקווים הנהג כן יכול לבטל טרנזקציה. לא יודע בקשר לחברות האחרות.
 

cwen

New member
גם בדן זה אפשרי. וכבר ביטלו לי

נהגים כן יכולים לבטל טרנזקציה, לפחות בחלק מהחברות
לפני מספר שנים עליתי על אוטובוס של קווים באיזור פתח תקווה בתור נסיעת המשך מכיוון תל אביב. כשעליתי על האוטובוס שמתי את הרבקו על המכשיר, והוא סימן שהכל בסדר אבל הנהג לא שם לב ולחץ על הכפתור לחיוב.
&nbsp
הראתי לנהג הוכחה שלא עברו 90 דקות מאז תחילת הנסיעה הקודמת שלי (תמיד שומר את הפתקית), אז הוא ביטל את החיוב והודפסה לי פתקית של "כרטיס ביטול"
&nbsp
מכאן אני מסיק שבקווים הנהג כן יכול לבטל טרנזקציה. לא יודע בקשר לחברות האחרות.
גם בדן זה אפשרי. וכבר ביטלו לי
אבל רק אם אף אחד אחר לא הניח עדיין את הכרטיס על המכשיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה