RichardLionHeart1
New member
מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.
לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.
וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:
1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.
במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).
עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪
אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)
מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.
תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.
2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.
לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.
וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:
1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.
במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).
עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪
אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)
מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.
תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.
2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.