מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!

מצב
הנושא נעול.
מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.



 

LG123456

New member
תודה רבה !!!! התמונות שהכי חזקות שם לדעתי הן אלו

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
תודה רבה !!!! התמונות שהכי חזקות שם לדעתי הן אלו
שרואים בהן את השלטים האלקטרוניים של הרציפים ואת בניין התחנה בעפולה.
 
תודה רבה, עדכון הבא עם השלמת המסילה וכל המתחם

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
תודה רבה, עדכון הבא עם השלמת המסילה וכל המתחם
 
תודה על התמונות והעדכון.

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
תודה על התמונות והעדכון.
 

foxil82

New member
יש סיכוי שרכבת עפולה תחבר את הקו לת"א וגם לנהריה? (ל"ת)

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
יש סיכוי שרכבת עפולה תחבר את הקו לת"א וגם לנהריה? (ל"ת)
 
החיבור של עפולה לשלוחות חוץ יהיה ב-3 מוקדים, ואלו הם:

יש סיכוי שרכבת עפולה תחבר את הקו לת"א וגם לנהריה? (ל"ת)
החיבור של עפולה לשלוחות חוץ יהיה ב-3 מוקדים, ואלו הם:
1. חיבור מסילת עירון ("המסילה מזרחית") לעפולה לפי התכנית שאושרה, קרי חיבור ישיר לתל-אביב ולמסילה מקבילה למסילת החוף, מה שיוריד עומסים על מסילת החוף עקב צפי של הכפלת כמות הנוסעים בטווח של עד 10 שנים. הערת אגב: הליך זה של חלופה קורם עור וגידים עם שדה תעופה בינ"ל שיוקם במקום בסיס רמת-דוד וכמובן שדה תעופה נוסף בדרום הארץ. חבל שלוקח 40 שנים להוציא פרויקטים חיוניים כאלו לפועל... העם היהודי כנראה אוהב לדבר יותר מדי.

2. חיבור לקו "עפולה טבריה" דרך מסעף כפר ברוך (ככך הנראה, נכון להיום).

3. חיבור למסילת כרמיאל-קרית שמונה (אם קו זה עובר דרך נהריה אינני יודע עדיין)
 

XrayCharlie

New member
איפה שמעת שיקימו שדה תעופה נוסף גם בצפון וגם בדרום?

החיבור של עפולה לשלוחות חוץ יהיה ב-3 מוקדים, ואלו הם:
1. חיבור מסילת עירון ("המסילה מזרחית") לעפולה לפי התכנית שאושרה, קרי חיבור ישיר לתל-אביב ולמסילה מקבילה למסילת החוף, מה שיוריד עומסים על מסילת החוף עקב צפי של הכפלת כמות הנוסעים בטווח של עד 10 שנים. הערת אגב: הליך זה של חלופה קורם עור וגידים עם שדה תעופה בינ"ל שיוקם במקום בסיס רמת-דוד וכמובן שדה תעופה נוסף בדרום הארץ. חבל שלוקח 40 שנים להוציא פרויקטים חיוניים כאלו לפועל... העם היהודי כנראה אוהב לדבר יותר מדי.

2. חיבור לקו "עפולה טבריה" דרך מסעף כפר ברוך (ככך הנראה, נכון להיום).

3. חיבור למסילת כרמיאל-קרית שמונה (אם קו זה עובר דרך נהריה אינני יודע עדיין)
איפה שמעת שיקימו שדה תעופה נוסף גם בצפון וגם בדרום?
אין מצב שזה יקרה. בוא נראה הקמה של שדה אחד.
&nbsp
 

yogevk

New member
הטרקטורים כבר עובדים בשדה תעופה רמון (תמנע)

איפה שמעת שיקימו שדה תעופה נוסף גם בצפון וגם בדרום?
אין מצב שזה יקרה. בוא נראה הקמה של שדה אחד.
&nbsp
הטרקטורים כבר עובדים בשדה תעופה רמון (תמנע)
 

XrayCharlie

New member
את זה אני יודע, אבל מההודעה שלו חשבתי

הטרקטורים כבר עובדים בשדה תעופה רמון (תמנע)
את זה אני יודע, אבל מההודעה שלו חשבתי
(אולי בטעות) שהוא מתכוון שיבנו 2 שדות תעופה נוספים כחלופה / גיבוי לנתב"ג שזו המטרה לשדה נוסף ברמת דוד (רמון לא יהיה כזה).
רמון בסך הכל מחליף את אילת.
&nbsp
 
מסילת כרמיאל - נעמן לא עוברת דרך נהריה והמסילה העתידית

החיבור של עפולה לשלוחות חוץ יהיה ב-3 מוקדים, ואלו הם:
1. חיבור מסילת עירון ("המסילה מזרחית") לעפולה לפי התכנית שאושרה, קרי חיבור ישיר לתל-אביב ולמסילה מקבילה למסילת החוף, מה שיוריד עומסים על מסילת החוף עקב צפי של הכפלת כמות הנוסעים בטווח של עד 10 שנים. הערת אגב: הליך זה של חלופה קורם עור וגידים עם שדה תעופה בינ"ל שיוקם במקום בסיס רמת-דוד וכמובן שדה תעופה נוסף בדרום הארץ. חבל שלוקח 40 שנים להוציא פרויקטים חיוניים כאלו לפועל... העם היהודי כנראה אוהב לדבר יותר מדי.

2. חיבור לקו "עפולה טבריה" דרך מסעף כפר ברוך (ככך הנראה, נכון להיום).

3. חיבור למסילת כרמיאל-קרית שמונה (אם קו זה עובר דרך נהריה אינני יודע עדיין)
מסילת כרמיאל - נעמן לא עוברת דרך נהריה והמסילה העתידית
מזרחה מכרמיאל לכיוון עמיעד ומשם לקרית שמונה ודאי שלא תעבור דרך נהריה.

ובדרום נמל התעופה היחיד שמוקם הוא נמל תעופה רמון בתמנע שחיבורו ברכבת כבדה תלוי לחלוטין בגורלה של המסילה לאילת.
אפשרות הקמת נמל תעופה בנבטים ירדה לחלוטין מהפרק עקב התנגדות נחרצת של חיל האויר, צה"ל ומשרד הבטחון.
 

nitro11

New member
לגבי חיבור לנהריה, אולי יהיה אפשר דרך מסילת גליל מערבי.

יש סיכוי שרכבת עפולה תחבר את הקו לת"א וגם לנהריה? (ל"ת)
לגבי חיבור לנהריה, אולי יהיה אפשר דרך מסילת גליל מערבי.
יהיה אפשר לנסוע על מסילת גליל מערבי עד אזור אחיהוד
ומשם לעכו ולנהריה, בלי לעבור בחיפה.
 

Rubim88

New member
יש ברשותך מידע נוסף לגבי

מסילת העמק 2016: תחנת עפולה לקראת סיום, 6 חוד' לפתיחת הקו!
[URL]http://www.tapuz.co.il/albums/album/slideShow.asp?a=872448&ao=1[/URL]
- אלבום עם כ-100 תמונות מהיום.

לפני כשעתיים סיימתי לצלם 111 תמונות של תחנת עפולה, ומפאת כמות התמונות
וגודלן יצרתי אלבום תמונות חדש "רכבת העמק 2016" שצפייה בהן לפי הסדר תעניק לצופים בתמונות חוויה בגוף ראשון של המסע היומי שהחל מהיציאה מהמנהרה בכביש 71 המוביל לבית שאן, ממשיך בהשלמת הגשר (בנייתו הושלמה) ותמונות שמראות בבירור מצב התקנת אדני המסילה, המווסתים-מפצלים, פיצול המסילה ברציף התחנה בעפולה ל-2 מסילות נפרדות שמתאחדות שוב בכניסה למנהרה (מכיוון חיפה לבית שאן, מזרחה), משם המשכתי לתת חוויה מקרוב של כל מרכיבי התחנה פנים וחוץ, ההתקדמות בחניון והתשתיות וסיום בדרך היציאה מהתחנה. הקליקו על הקישור המתאים ותהנו מהתמונות.

וכהרגלי בקודש, אוסיף עדכונים על מצב התכניות בקו רכבת העמק:

1. קו עפולה-טבריה: יבוצע שינוי בתכניות על-מנת להכניס את קו עפולה-טבריה, ע"מ לקדם ביצוע לקו שהוא כחלק מתכנית החומש של רכבת ישראל, ברישות כל הארץ במסילות. מדובר על הקמת מסילה חדשה שתסתעף ממסילת העמק העתידית לכיוון טבריה במטרה לשרת את הערים נצרת וטבריה ויישובי הסביבה. תכנית זו נמצאת עדיין בשלבי התכנון הראשוניים במטרה לחבר את אזור הגליל המזרחי לרשת מסילות הרכבת במסגרת "נתיבי ישראל". כבר בוצעו סקרי היתכנויות כלכליות לנוסעים וסחורות כמו גם סקירות גאולוגיות. אין עדיין צפי לביצוע. המסילה אינה מופיעה בתוכניות סטטוטוריות קיימות. הפרויקט יקודם ע"י שינוי תמ"א/23 (או תמ"א 42 שבהכנה).
בהזמנת הרכבת בוצעו תחזיות נוסעים למסילה. כיום מתבצע עדכון לתחזיות.
בימים אלה מקודמת הבחינה הכלכלית של הפרויקט לבחירת החלופה הנבחרת ונערכת בדיקה מערכתית בנושא מטענים בגליל העליון ע"י משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל. במקביל, מבוצעת גם בדיקת התכנות להמשך ביצוע המסילה ממחלף גולני לאזור צומת עמיעד וחיבורה למסילת כרמיאל-קריית שמונה.

במסגרת הפרויקט מבוצע גם תכנון ראשוני למעבר של מסילת עפולה-טבריה ומסילת העמק באזור עפולה (מחלף בלפוריה).

עלות הקו נאמדת בסכום של 2.3 מיליארד ₪

אורך הקו: 40 ק"מ (מיקום התחנות הסופי ייקבע בהמשך)

מדובר בהחלט בהחלטה היסטורית שתעלה את טבריה ואת היישובים שסביבה על מפת התחבורה הארצית. משמעות הדבר היא חיבור של אזור הגליל לרשת התחבורה הארצית וקידומה של העיר מבחינה תעסוקתית ותיירותית. הקישור בין מסילת העמק והמסילה לטבריה צפוי להתבצע מערבית לעפולה – באזור כפר ברוך. המטרה של הפרויקט היא חיבור אזור הגליל לרשת הרכבות הארצית לתנועת נוסעים ומטענים, תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.

תחנת רכבת צפויה להיבנות מול מתחם ביג שבצומת פורייה בטבריה עילית.

2. תחנה מרכזית "טרמינל עפולה" נמצא בבנייה מתקדמת שתושלם עוד השנה שתחליף את תחנת האוטובוסים הישנה ובכך יושלם שדרוג מערך תחבורתי מקיף הן של רכבת העמק והן של נתצ"ים כמו אוטובוסים.
יש ברשותך מידע נוסף לגבי
סקרי ההתכנות כלכלית לנוסעים וסחורות ותחזיות נוסעים?
&nbsp
אגב אין ספק שמדובר בתכנון "תוך ראייה מערכתית והתחשבות בצרכים עתידיים.", אבל לא של התח"צ/הובלת המטענים, גם מעניין על איזו מערכת מדובר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה