תכנונים- המסילה המזרחית

מצב
הנושא נעול.

LG123456

New member
תכנונים- המסילה המזרחית

תכנונים- המסילה המזרחית
מצאתי מסמך שבו מפורטות תכניות בנוגע להסדרת דרכים שחוצות את המסילה, כמו ביטול הפרדה מפלסית עילית שמתוכננת ע"י הרכבת והפיכתה למעבר תת קרקעי.
במסמך בין היתר נראה שתוואי המסילה הולך להשתנות במספר נקודות, כמו באזור מפגש 121 (ברקת): תוואי המסילה יוסט ותוקם הפרדה מפלסית. אני לא יודע אם התכניות אושרו לגמרי אבל בכל זאת החלטתי לשתף אותו כאן.

http://www.hozeisrael.co.il/download/files/תתל_22_ג_-_חוות_דעת_סביבתית_18 5 15.pdf
 

סנוי

New member
תודה על השיתוף! ומשהו מוזר ששמתי לב אליו בצילומי לווין:

תכנונים- המסילה המזרחית
מצאתי מסמך שבו מפורטות תכניות בנוגע להסדרת דרכים שחוצות את המסילה, כמו ביטול הפרדה מפלסית עילית שמתוכננת ע"י הרכבת והפיכתה למעבר תת קרקעי.
במסמך בין היתר נראה שתוואי המסילה הולך להשתנות במספר נקודות, כמו באזור מפגש 121 (ברקת): תוואי המסילה יוסט ותוקם הפרדה מפלסית. אני לא יודע אם התכניות אושרו לגמרי אבל בכל זאת החלטתי לשתף אותו כאן.

http://www.hozeisrael.co.il/download/files/תתל_22_ג_-_חוות_דעת_סביבתית_18 5 15.pdf
תודה על השיתוף! ומשהו מוזר ששמתי לב אליו בצילומי לווין:
לאורך התוואי המסילה המזרחית, ובעיקר באזור בני עטרות, נראים סימנים של התוואי המתוכנן, (או תיחום עבודות כלשהו, למשל כמו במפגש 121) כלומר גודר השטח ונחרש.
האם זה אומר שנעשתה עבודה כלשהי לקידום הנושא?
 

Bus Nerd

Active member
גבול זכות הדרך

תודה על השיתוף! ומשהו מוזר ששמתי לב אליו בצילומי לווין:
לאורך התוואי המסילה המזרחית, ובעיקר באזור בני עטרות, נראים סימנים של התוואי המתוכנן, (או תיחום עבודות כלשהו, למשל כמו במפגש 121) כלומר גודר השטח ונחרש.
האם זה אומר שנעשתה עבודה כלשהי לקידום הנושא?
גבול זכות הדרך
ברגע שזכות דרך מאושרת סטטוטורית יש אפשרות לגדר ולנקות את זכות הדרך, ועושים את זה לפעמים, כדי שאף אחד לא ישתמש בה לחלקאות או מבנים ואחר כך יטען לפיצויים מהמדינה. אם תסתכל באותו איזור תראה שגם לחלק גדול מהתוואי של ההארכה המתוכננת של כביש 461 לכיוון מזרח נראה בצורה הזו בצילומי הלווין (עד האיזור בו צריך להרוס מבנים קיימים, שאת זה הם כנראה לא ששים לעשות כל כך מהר).
&nbsp
במקרה הספציפי של המסילה נראה לי שזכות הדרך שפונתה היא דווקא לטובת יישור המסילה הקיימת כדי שיהיה קל יותר לעשות הפרדה מפלסית במפגש המסילה עם כביש 4613... אבל אין לי מידע פנימי בנושא ויכול להיות שאני טועה
 

סנוי

New member
כן, שמתי לב גם לגבי 461 העתידי. תודה! ועוד שאלה לגבי המפגש:

גבול זכות הדרך
ברגע שזכות דרך מאושרת סטטוטורית יש אפשרות לגדר ולנקות את זכות הדרך, ועושים את זה לפעמים, כדי שאף אחד לא ישתמש בה לחלקאות או מבנים ואחר כך יטען לפיצויים מהמדינה. אם תסתכל באותו איזור תראה שגם לחלק גדול מהתוואי של ההארכה המתוכננת של כביש 461 לכיוון מזרח נראה בצורה הזו בצילומי הלווין (עד האיזור בו צריך להרוס מבנים קיימים, שאת זה הם כנראה לא ששים לעשות כל כך מהר).
&nbsp
במקרה הספציפי של המסילה נראה לי שזכות הדרך שפונתה היא דווקא לטובת יישור המסילה הקיימת כדי שיהיה קל יותר לעשות הפרדה מפלסית במפגש המסילה עם כביש 4613... אבל אין לי מידע פנימי בנושא ויכול להיות שאני טועה
כן, שמתי לב גם לגבי 461 העתידי. תודה! ועוד שאלה לגבי המפגש:
יש עניין אחד סותר לגבי מפגש 121:
בתכנית של שדרוג כביש 40 (מעקף תע"א) רואים כי הקטע בכביש 4613 בין כביש 40 לטירת יהודה יבוטל. בקטע הזה מתוכננת כעת הפרדה מפלסית. לא מיותר? או שאולי כרגע לא מתוכנן לבצע את מעקף כביש 40. בעצם גם אם זהו פתרון זמני, למה לבנות הפרדה מפלסית שבעתיד הקרוב תיותם?
המסילה באזור המפגש תיושר בכל מקרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הבחנה נוספת: תחנת תעופה

תכנונים- המסילה המזרחית
מצאתי מסמך שבו מפורטות תכניות בנוגע להסדרת דרכים שחוצות את המסילה, כמו ביטול הפרדה מפלסית עילית שמתוכננת ע"י הרכבת והפיכתה למעבר תת קרקעי.
במסמך בין היתר נראה שתוואי המסילה הולך להשתנות במספר נקודות, כמו באזור מפגש 121 (ברקת): תוואי המסילה יוסט ותוקם הפרדה מפלסית. אני לא יודע אם התכניות אושרו לגמרי אבל בכל זאת החלטתי לשתף אותו כאן.

http://www.hozeisrael.co.il/download/files/תתל_22_ג_-_חוות_דעת_סביבתית_18 5 15.pdf
הבחנה נוספת: תחנת תעופה
תחנת תעופה תהפוך לתחנת מטענים מרכזית וגדולה עם מסוף מטען מכובד, בסמוך לנתב"ג.

תודה רבה על הבאת הקובץ המרתק.
 

Ccyclist

Well-known member
מה הנגישות של התחנה המתוכננת לנמל התעופה עצמו?

הבחנה נוספת: תחנת תעופה
תחנת תעופה תהפוך לתחנת מטענים מרכזית וגדולה עם מסוף מטען מכובד, בסמוך לנתב"ג.

תודה רבה על הבאת הקובץ המרתק.
מה הנגישות של התחנה המתוכננת לנמל התעופה עצמו?
האם מדובר בתחנה שיהיה אפשר לשלוח אליה רכבות מחיפה ובאר שבע עם הוסעים שמטרתם שדה התעופה עצמו ללא הכבדה על האיילון (ומכאן פוטנציאל לקו מזרחי עוקף איילון בין השתיים) או שמדובר בצומת מרוחקת מדי ותחנה שהחיבור ממנה יהיה בשאטלים בעייתיים במקרה הטוב?
 
אני חושב שזה בתחום הסביר

מה הנגישות של התחנה המתוכננת לנמל התעופה עצמו?
האם מדובר בתחנה שיהיה אפשר לשלוח אליה רכבות מחיפה ובאר שבע עם הוסעים שמטרתם שדה התעופה עצמו ללא הכבדה על האיילון (ומכאן פוטנציאל לקו מזרחי עוקף איילון בין השתיים) או שמדובר בצומת מרוחקת מדי ותחנה שהחיבור ממנה יהיה בשאטלים בעייתיים במקרה הטוב?
אני חושב שזה בתחום הסביר
מבחינת מרחק, זה בערך כמו המרחק מתחנות הרכבת של אשדוד ואשקלון לתחנות המרכזיות של אותן הערים, או בערך כמו המרחק מתחנת האומה לעיר העתיקה. בנוסף, שאטל כזה ייסע בעיקר על הכביש הפנימי של נתב"ג ויהיה פחות תלוי בעומסי התנועה של דרכים בין-עירוניות.
אם התחנה תופעל כתחנת נוסעים, אפשר יהיה להפעיל שאטל לטרמינלים 1+3, לפחות בשעות השיא של הביקושים וכמובן בתיאום עם לו"ז הרכבת. לא נראה לי שזה יכביד על מערך השאטלים של נתב"ג באופן קיצוני במיוחד. השאלה היא: אם בלאו הכי תהיינה רכבות שעוצרות בתחנת נתב"ג, למה לקחת דווקא את הרכבת לתחנת התעופה ומשם שאטל?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין שום הגיון להפעיל את התחנה כתחנת נוסעים שניה בנתב"ג

אני חושב שזה בתחום הסביר
מבחינת מרחק, זה בערך כמו המרחק מתחנות הרכבת של אשדוד ואשקלון לתחנות המרכזיות של אותן הערים, או בערך כמו המרחק מתחנת האומה לעיר העתיקה. בנוסף, שאטל כזה ייסע בעיקר על הכביש הפנימי של נתב"ג ויהיה פחות תלוי בעומסי התנועה של דרכים בין-עירוניות.
אם התחנה תופעל כתחנת נוסעים, אפשר יהיה להפעיל שאטל לטרמינלים 1+3, לפחות בשעות השיא של הביקושים וכמובן בתיאום עם לו"ז הרכבת. לא נראה לי שזה יכביד על מערך השאטלים של נתב"ג באופן קיצוני במיוחד. השאלה היא: אם בלאו הכי תהיינה רכבות שעוצרות בתחנת נתב"ג, למה לקחת דווקא את הרכבת לתחנת התעופה ומשם שאטל?
אין שום הגיון להפעיל את התחנה כתחנת נוסעים שניה בנתב"ג
במסגרת התכנון, תחנת נתב"ג תורחב. תחנת תעופה תהיה מסוף מטענים בסמיכות מיידית למסוף המטענים של נתב"ג, תע"א ואיירפורט סיטי.
 

darkshadow1

New member
מה שצריך בנתב"ג זה מחלף חדש, מערבית לקיים.

אין שום הגיון להפעיל את התחנה כתחנת נוסעים שניה בנתב"ג
במסגרת התכנון, תחנת נתב"ג תורחב. תחנת תעופה תהיה מסוף מטענים בסמיכות מיידית למסוף המטענים של נתב"ג, תע"א ואיירפורט סיטי.
מה שצריך בנתב"ג זה מחלף חדש, מערבית לקיים.
 

luckydude

Active member
לא מדויק.

התכוונו לבנות אותו לפני כ20 שנים רק תושבי כפר חב"ד התנגדו
מטעמי "חילול שבת" אלק :)
וראש הממשלה ביטל את התכנון בגללם.
לא מדויק.
למיטב זכרוני ההתנגדות באה מהמכללה הדתית לבנות ״בית רבקה״ (שממוקמת ממש מול הטרמינל), בגיבוי של הדתיים שהיו אז בממשלה.
&nbsp
ואגב, התכנון לא בוטל אלא הגיעו ל״פשרה״ ובה בניית המחלף תדחה עד שנתב״ג יעבור כמות נוסעים בינלאומית מסויימת בשנה. עם זאת, אאל״ט הכמות הזו היתה 12 מיליון נוסעים אבל למרות שעברו אותה לפני מספר שנים, משרד התחבורה לא ממש ממהר לבנות את המחלף.
 
דחייה למועד לא ידוע שקולה לביטול

לא מדויק.
למיטב זכרוני ההתנגדות באה מהמכללה הדתית לבנות ״בית רבקה״ (שממוקמת ממש מול הטרמינל), בגיבוי של הדתיים שהיו אז בממשלה.
&nbsp
ואגב, התכנון לא בוטל אלא הגיעו ל״פשרה״ ובה בניית המחלף תדחה עד שנתב״ג יעבור כמות נוסעים בינלאומית מסויימת בשנה. עם זאת, אאל״ט הכמות הזו היתה 12 מיליון נוסעים אבל למרות שעברו אותה לפני מספר שנים, משרד התחבורה לא ממש ממהר לבנות את המחלף.
דחייה למועד לא ידוע שקולה לביטול
אתה בטוח שתושבי כבר חב"ד לא התנגדו גם?
 

Rubim88

New member
ומה בדיוק יעבירו במסוף כזה? זה כמו לערבב מים ושמן

אין שום הגיון להפעיל את התחנה כתחנת נוסעים שניה בנתב"ג
במסגרת התכנון, תחנת נתב"ג תורחב. תחנת תעופה תהיה מסוף מטענים בסמיכות מיידית למסוף המטענים של נתב"ג, תע"א ואיירפורט סיטי.
ומה בדיוק יעבירו במסוף כזה? זה כמו לערבב מים ושמן
מטענים אווירים הם בכמויות קטנות וערך כספי גבוה לנפח,רגישים לזמן ובעלי מקורות/יעדים מבוזרים, מטענים רכבתיים שכלכלי לשנע(ולא לשרוף עליהם כספי מיסים בסבסוד) הם בכמויות גדולות, ערך כספי נמוך לנפח רגישות זמן נמוכה, עם מקורות / יעדים מרוחקים ומרוכזים. מילא רכבות עם דלק סילוני, אבל גם זה לא נחוץ כי יש צינורות. זה יהיה שידור חוזר של מה שעשו בשדה התעופה בלייפציג, שהוא האב המטענים החמישי בגודלו באירופה. חכמי חלם(הם לא קיימים רק בישראל) שרפו שם כספי מיסים על מסוף מטענים רכבתי שהפך לפיל לבן.
 

Ccyclist

Well-known member
חבל, אם זה היה קרוב יותר זה היה עוגן מצויין לקו המזרחי.

אין שום הגיון להפעיל את התחנה כתחנת נוסעים שניה בנתב"ג
במסגרת התכנון, תחנת נתב"ג תורחב. תחנת תעופה תהיה מסוף מטענים בסמיכות מיידית למסוף המטענים של נתב"ג, תע"א ואיירפורט סיטי.
חבל, אם זה היה קרוב יותר זה היה עוגן מצויין לקו המזרחי.
לרעיונות של קווים עוקפי איילון מחיפה לבאר שבע חסר לטעמי עוגן כלשהו באזור המרכז שיאפשר להם להיות רלוונטים גם לעורפו של גוש דן.
&nbsp
עם השלמת מסילת השרון יהיה אפשר טכנית להעביר קו "מזרחית מינוס" מחיפה לבאר שבע שיעצור הן בתעופה והן בצומת רעננה - שני מוקדים טובים באזור המרכז שיכולים לתרום נוסעים שיעשו חצי מהנסיעה ויגבירו את השימוש בקו. חבל שתעופה אינה רלוונטית לטסים לחו"ל. כבר כיום ניתן להעביר "מזרחית מינוס" דרך מסילת הירקון, אבל צומת רעננה זה מוקד תחבורתי שכל הזמן שומעים עליו בפורום.
&nbsp
הרלוונטיות של "מזרחית מינוס" מערערת על הצורך בקטע הקו המזרחי שבין לולאת השרון לחדרה מזרח בעידן ריבוע מסילת החוף.
 
ומה הצורך בקווים עוקפי איילון בין חיפה לבאר שבע?

חבל, אם זה היה קרוב יותר זה היה עוגן מצויין לקו המזרחי.
לרעיונות של קווים עוקפי איילון מחיפה לבאר שבע חסר לטעמי עוגן כלשהו באזור המרכז שיאפשר להם להיות רלוונטים גם לעורפו של גוש דן.
&nbsp
עם השלמת מסילת השרון יהיה אפשר טכנית להעביר קו "מזרחית מינוס" מחיפה לבאר שבע שיעצור הן בתעופה והן בצומת רעננה - שני מוקדים טובים באזור המרכז שיכולים לתרום נוסעים שיעשו חצי מהנסיעה ויגבירו את השימוש בקו. חבל שתעופה אינה רלוונטית לטסים לחו"ל. כבר כיום ניתן להעביר "מזרחית מינוס" דרך מסילת הירקון, אבל צומת רעננה זה מוקד תחבורתי שכל הזמן שומעים עליו בפורום.
&nbsp
הרלוונטיות של "מזרחית מינוס" מערערת על הצורך בקטע הקו המזרחי שבין לולאת השרון לחדרה מזרח בעידן ריבוע מסילת החוף.
ומה הצורך בקווים עוקפי איילון בין חיפה לבאר שבע?
מה הצורך בחיבור מסילתי של תעופה וצומת רעננה לחיפה ובאר שבע?
כמה אנשים נוסעים כיום בין באר שבע לשני "המוקדים הטובים באזור המרכז" הללו?
האם היקף הפעילות של קו 947 שמחבר את חיפה לשני המוקדים הללו מצדיק הסבתו לקו רכבת?

צומת רעננה זה מוקד תחבורתי אזורי. אל תטעה לסבור כאילו זה מוקד ארצי אדיר להמוני נוסעים מחיפה או מבאר שבע.

אם כבר אז חיבור הרבה יותר שימושי במסלול שאתה מציע יכול להיות חיבור פרברי בין נתניה - מסילת השרון - המסילה המזרחית - לוד - רחובות (ואולי גם יבנה, אשדוד ואשקלון).
זה חיבור שיכול לענות על דרישת כמות נכבדה של יוממים וגם לשפר את הקישור בין אזור רחובות לאזור נתב"ג.

אין ולא יהיה בעתיד הנראה לעין שום צורך בחיבור חיפה ובאר שבע שעוקף את תל אביב. אם היה צורך כזה, קו 995 היה מתעורר לחיים ומהווה תחרות לקו הרכבתי הנוכחי שלא עוקף את תל אביב.
 
שמעת עוקף תל אביב נידלקת

ומה הצורך בקווים עוקפי איילון בין חיפה לבאר שבע?
מה הצורך בחיבור מסילתי של תעופה וצומת רעננה לחיפה ובאר שבע?
כמה אנשים נוסעים כיום בין באר שבע לשני "המוקדים הטובים באזור המרכז" הללו?
האם היקף הפעילות של קו 947 שמחבר את חיפה לשני המוקדים הללו מצדיק הסבתו לקו רכבת?

צומת רעננה זה מוקד תחבורתי אזורי. אל תטעה לסבור כאילו זה מוקד ארצי אדיר להמוני נוסעים מחיפה או מבאר שבע.

אם כבר אז חיבור הרבה יותר שימושי במסלול שאתה מציע יכול להיות חיבור פרברי בין נתניה - מסילת השרון - המסילה המזרחית - לוד - רחובות (ואולי גם יבנה, אשדוד ואשקלון).
זה חיבור שיכול לענות על דרישת כמות נכבדה של יוממים וגם לשפר את הקישור בין אזור רחובות לאזור נתב"ג.

אין ולא יהיה בעתיד הנראה לעין שום צורך בחיבור חיפה ובאר שבע שעוקף את תל אביב. אם היה צורך כזה, קו 995 היה מתעורר לחיים ומהווה תחרות לקו הרכבתי הנוכחי שלא עוקף את תל אביב.
שמעת עוקף תל אביב נידלקת
 

Ccyclist

Well-known member
אי אפשר להשוות רכבת עתידית לאוטובוסים.

ומה הצורך בקווים עוקפי איילון בין חיפה לבאר שבע?
מה הצורך בחיבור מסילתי של תעופה וצומת רעננה לחיפה ובאר שבע?
כמה אנשים נוסעים כיום בין באר שבע לשני "המוקדים הטובים באזור המרכז" הללו?
האם היקף הפעילות של קו 947 שמחבר את חיפה לשני המוקדים הללו מצדיק הסבתו לקו רכבת?

צומת רעננה זה מוקד תחבורתי אזורי. אל תטעה לסבור כאילו זה מוקד ארצי אדיר להמוני נוסעים מחיפה או מבאר שבע.

אם כבר אז חיבור הרבה יותר שימושי במסלול שאתה מציע יכול להיות חיבור פרברי בין נתניה - מסילת השרון - המסילה המזרחית - לוד - רחובות (ואולי גם יבנה, אשדוד ואשקלון).
זה חיבור שיכול לענות על דרישת כמות נכבדה של יוממים וגם לשפר את הקישור בין אזור רחובות לאזור נתב"ג.

אין ולא יהיה בעתיד הנראה לעין שום צורך בחיבור חיפה ובאר שבע שעוקף את תל אביב. אם היה צורך כזה, קו 995 היה מתעורר לחיים ומהווה תחרות לקו הרכבתי הנוכחי שלא עוקף את תל אביב.
אי אפשר להשוות רכבת עתידית לאוטובוסים.
אפתח דווקא בהסכמה איתך שקו היקפי מרשל"צ או רחובות דרך רעננה יכול לענות על הצרכים הבינפרבריים של גוש דן ולהיות שימוש תדיר יותר לקטע הקיים במסילה המזרחית. באופן מסויים זה מקביל לקו צפון לונדון - כיום חלק מהאוברגראונד.
&nbsp
העניין הוא שבמסילה המזרחית מתוכננות 9 תחנות חדשות בין לוד לקיסריה, כאשר הגישה המהירה ביניהן לאיילון היא בהחלפה או בקצות הקו או בראש העין, וכל העסק מתוכנן כסוג של "כביש 6" רכבתי שיהיה אלטרנטיבה לאיילון. אם הקו יופעל באופן פרברי בלבד זה יהיה קו של שום מקום לשום מקום. המסילה המזרחית היא בסיס למשהו שמקביל באופן כזה או אחר לרשת רכבתית בריטית בשם Cross Country Trains שמרכזה בברמינגהאם שמאפשרת נסיעות מכל רחבי הממלכה ללא הצורך להחליף בלונדון - שהיא מרכז המערכת הלאומית. המערכת תורמת הן ביצירת מסלולים ישירים ללא עיקוף ארוך ללונדון (לא הכי רלוונטי כשהמסילה המזרחית קרובה כל כך לאיילון ואין חיסכון משמעותי בזמן או מרחק נסיעה) והן בתיגבור התדירות בשלוחות השונות כך שלנסיעה האזורית יש תדירות של 4 רכבות בשעה ולא 3 וזאת מבלי להכביד על הקטעים הצפופים יותר בואך לונדון. כך יומם מקריית גת יקבל 4 רכבות לבאר שבע מבלי שתהיה מסילה שישית באיילון. ואז ישנה העובדה הפשוטה שאפשרויות חדשות יוצרות דרישה חדשה. זמן הנסיעה באוטובוס שבו נקבת וודאי מהווה הרתעה מפני שימוש יומיומי בקו. רכבת שיכולה לעדות את אותה הנסיעה בפחות זמן ובאמינות גבוהה יותר תמשוך נוסעים שכיום לא היו חולמים לעשות את הנסיעה הזו, וכן את אלו שכבר עושים זאת כיום (בעיקר החיילים) דרך האיילון תוך הכבדה על קווי היוממים למרכזה העסקי של המדינה.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן, שתי האופציות (פרברית ומזרחית) מנגישות את השרון לב"ש

אי אפשר להשוות רכבת עתידית לאוטובוסים.
אפתח דווקא בהסכמה איתך שקו היקפי מרשל"צ או רחובות דרך רעננה יכול לענות על הצרכים הבינפרבריים של גוש דן ולהיות שימוש תדיר יותר לקטע הקיים במסילה המזרחית. באופן מסויים זה מקביל לקו צפון לונדון - כיום חלק מהאוברגראונד.
&nbsp
העניין הוא שבמסילה המזרחית מתוכננות 9 תחנות חדשות בין לוד לקיסריה, כאשר הגישה המהירה ביניהן לאיילון היא בהחלפה או בקצות הקו או בראש העין, וכל העסק מתוכנן כסוג של "כביש 6" רכבתי שיהיה אלטרנטיבה לאיילון. אם הקו יופעל באופן פרברי בלבד זה יהיה קו של שום מקום לשום מקום. המסילה המזרחית היא בסיס למשהו שמקביל באופן כזה או אחר לרשת רכבתית בריטית בשם Cross Country Trains שמרכזה בברמינגהאם שמאפשרת נסיעות מכל רחבי הממלכה ללא הצורך להחליף בלונדון - שהיא מרכז המערכת הלאומית. המערכת תורמת הן ביצירת מסלולים ישירים ללא עיקוף ארוך ללונדון (לא הכי רלוונטי כשהמסילה המזרחית קרובה כל כך לאיילון ואין חיסכון משמעותי בזמן או מרחק נסיעה) והן בתיגבור התדירות בשלוחות השונות כך שלנסיעה האזורית יש תדירות של 4 רכבות בשעה ולא 3 וזאת מבלי להכביד על הקטעים הצפופים יותר בואך לונדון. כך יומם מקריית גת יקבל 4 רכבות לבאר שבע מבלי שתהיה מסילה שישית באיילון. ואז ישנה העובדה הפשוטה שאפשרויות חדשות יוצרות דרישה חדשה. זמן הנסיעה באוטובוס שבו נקבת וודאי מהווה הרתעה מפני שימוש יומיומי בקו. רכבת שיכולה לעדות את אותה הנסיעה בפחות זמן ובאמינות גבוהה יותר תמשוך נוסעים שכיום לא היו חולמים לעשות את הנסיעה הזו, וכן את אלו שכבר עושים זאת כיום (בעיקר החיילים) דרך האיילון תוך הכבדה על קווי היוממים למרכזה העסקי של המדינה.
&nbsp
כמו כן, שתי האופציות (פרברית ומזרחית) מנגישות את השרון לב"ש
בדומה לדרך שבה מסילת החוף הדרומי כבר הנגישה את רשל"צ לבאר שבע.
&nbsp
גוש דן הוא מטרופולין מבוזר בדומה לכל עיר גדולה בעולם. אזורי תעשייה ומסחר עתירי שטח התפתחו בקצוות המטרופולין ולכן גישה ארצית ללב המטרופולין בלבד דורשת מהנוסע התח"צ הבינעירוני נסיעה מאד לא יעילה לעומת הנוסע ברכב הפרטי שיכול להמשיך בכבישים 6 ו 40 לצירי הרוחב בשרון. תוסיף לכך את העצירות הרבות באיילון (עד שלא יהיה פיצול לארצית ופרברית לא יוכלו לוותר על עצירה בכל ארבעת התחנות) ואת העובדה שכשרכבת איילון תגיע לאוניברסיטה רכבת מזרחית תהיה כבר בראש העין צפון וההנגשה הפרברית תהיה ברורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה